Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PINAR ÜNVER PDR UZMANI. Hepimizin bildiği bu çocuk şarkısı, Mozart’ın yaşadığı Salzburg’da söylenen anonim bir çocuk şarkısıdır. Senelerdir, yazıldığından.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PINAR ÜNVER PDR UZMANI. Hepimizin bildiği bu çocuk şarkısı, Mozart’ın yaşadığı Salzburg’da söylenen anonim bir çocuk şarkısıdır. Senelerdir, yazıldığından."— Sunum transkripti:

1 PINAR ÜNVER PDR UZMANI

2 Hepimizin bildiği bu çocuk şarkısı, Mozart’ın yaşadığı Salzburg’da söylenen anonim bir çocuk şarkısıdır. Senelerdir, yazıldığından beri belki de bu şarkıyı dinlerken ve söylerken en çok anneler heyecanlanır Say -Mozart- Ah vous dirai-je maman (Twinkle twinkle little star) thphntmfthpr's channel

3 Bu çatının altında toplanma sebebimiz tabi ki de çocuklarınız, öğrencilerimiz. Onlar sebebiyle birlikte uzun zaman geçireceğiz. Bu sürede anne aba ile okul arasındaki sağlıklı ilişki öğrencinin mutlu ve istekli olmasını sağlayacaktır.

4 Bu seminerde Anasınıfları ve 1. sınıflar birlikte. Genel olarak yaş grubunun özelliklerinden, Anasınıfı ve 1. sınıfın birbiri ile olan yakın ilişkisinden, birinin diğerine olumlu etkilerinden bahsetmek istediğimiz için birlikteyiz. Deneyimlerin veli olarak paylaşılması da bu toplantının içeriğidir.

5 4-5 YAŞLARDA; 4 yaş karşı gelme yaşıdır. Sınırları zorlar. Uygunsuz kaba davranışları olabilir. Otoriteye karşı gelir. Duygularını uçlarda yaşar. 5 yaşında artık daha sosyaldir. Uyumludur. Anne merkezidir. Meraklıdır, sorular sorar. 5,5 yaşında öfke nöbetleri gözlenebilir. Yorulduğunda saldırganlaşır. Başkalarının yanında utandırmamak önemlidir.

6 Daha kararlıdır, inatçıdır. 5 yaştaki olumlu sakin görüntü yerini tekrar 4 yaşındaki uyumsuz davranışlar gözlenmeye başlar. Arkadaşlık ilişkileri gelişir. Hareketlidir ve daha çok düşer. Hayali roller, grup oyunları hoşuna gider. Oyunlarda birinci olma ihtiyacı vardır ve bu olmadığında sinirlenir. Dikkat süresi daha uzundur. Meraklıdır. Sorumluluk alır ve yapabilir. Öz bakımını kendisinin yapması çok önemlidir.

7 BECERİLERİNİ SERGİLEYEBİLDİĞİ SOSYAL ORTAM OKULDUR. AİLE EVDE NE KADAR ÖZGÜRLEŞMESİNE OLANAK TANIDIYSA O KADAR YARATICI, MERAKLI, GÜVENLİ, HUZURLU BİR ÇOCUK OLUR OKULDA. BAZI BECERİLER EVDE ÖĞRENİLİR VE PEKİŞTİRİLİR, BUNLAR OKUL EĞİTİMİ İÇİN GEREKLİDİR.

8 ANNE BABASINDAN GELEN İTİCİ TUTUMLAR, ÇOCUĞUN KENDİNİ DEĞERSİZ BULMASI İLE SONUÇLANIR. İSTENEN DAVRANIŞLARI GÖSTERDİĞİNDE DESTEKLENEN ÇOCUK, ONAYLANAN DAVRANIŞLARI ÖĞRENİR. BU ORTAM ÖZ GÜVENLİ ÇOCUK YETİŞTİRMENİN TEMELİDİR.

9 5 YAŞ ÇOCUĞUNDA OKUL VE AİLE İŞBİRLİĞİ İYİYSE ÇOCUK BİR ÇOK BECERİYİ OKULDA DA PEKİŞTİRECEĞİ İÇİN EBEVEYN DAHA RAHAT EDER. 6 YAŞTA ONDAN BEKLENEN DAVRANIŞLARI GÖZLEME ŞANSI OLUR. KENDİNİ HAZIRLAR. DAVRANIŞLARIN DEĞİŞİP DÜZELTİLMESİ İÇİN AİLEYE DESTEK OLAN BİR EĞİTİM SÜRECİDİR 5 YAŞ EĞİTİMİ.

10 BU DÖNEM ÇOCUKLARIN ÖĞRENMEYE VE EĞİTİLMEYE EN HAZIR OLDUKLARI DÖNEMDİR. HALA GELİŞİMİ DEVAM ETMEKLE BİRLİKTE SAYILAR, KELİMELER, ÇEVRESİNİ ALGILAMA, SORULAR SORABİLME, YABANCI DİL ÖĞRENMEYE HAZIR OLMA GİBİ ALANLARDA BELİRGİN BİR İLGİ VE KAPASİTE ARTIŞI BAŞLAR. MORAL GELİŞİMİ İYİLİK VE KÖTÜLÜK KAVRAMLARINI ALGILAMA OLARAK DEĞİŞİR. DAVRANIŞLARIN BÜYÜKLER TARAFINDAN BEĞENİLMESİ ÖNEMLİDİR. EN ÖNEMLİ DUYGUSAL İHTİYACI SEVİLMEK, BEĞENİLMEK VE DEĞER VERİLMEKTİR.

11 * Aile ilişkileri *. Aile büyüklerine karşı tavır takınır, yaramazlık eder.. Çoğu zaman kişiliğini gösterme, bağımsız olabilme çabasıyla inatçılık, dik başlılık, itaatsızlık olabilir.. Büyüklerinin her şeyi daha iyi bildikleri ve yaptıklarını düşünürler. Ebeveynlerini kendine örnek seçer.. Okulda günün önemli bir kısmını geçirmesine rağmen ana-baba sevgi ve ilgisine ihtiyacı çok kuvvetlidir. Öğretmen ile ilgili,. Çocuk öğretmenine büyük ilgi ve hayranlık duyar. Kendini beğendirmek için elinden geleni yapar.. Çok görülen şikayet olayı, çok kere öğretmenin ilgisini çekmek için yapılır.. Tenkitler çocuklarda çok büyük etki yapar. Alay ve şakalarda alınır.

12 * Kazandırılması geren davranışlar: * 1- Eşyalarını temiz ve düzenli kullanma, 2- Yatağını düzeltme, 3- Kıyafetlerinin kendisinin giymesi ve çıkarttıklarını katlayıp yerine koyması, 4- Sabah temizliğine dikkat etmesi, dişlerini fırçalaması, 5- Oyuncaklarını toplaması, 6- Kardeşleriyle iyi ilişkiler içinde olması, 7- Büyüklerine karşı saygılı olması, 8- Annesine yapabileceği ev işlerinde yardımcı olması, 9- Verilen ödevi zamanında yapması, 10 -Eve gelen misafîr çocuklarına iyi davranması,

13 11- Oyuncaklarını paylaşması, 12- Vaktinde yatma ve uyuma, 13 - Tuvalet temizliğine dikkat etme, 14 - Problemlerini rahatlıkla söylemesi, 15 - Okula uyum sağlama, 16 - Evini, okulunu, yakın çevresini tanıma, 17 - Temel insan ilişkilerinde nasıl davranacağını bilme, 18 - Toplumsal değerlere karşı olumlu bir tutum geliştirme, 19 - Sağlık kuruluşlarını bilme, 20 - Trafîk kurallarını bilme,

14 21 - Toplu yaşama kurallarını bilme, 22 - Doğayı sevme, 23 - Boş zamanlarını iyi değerlendirme, 24 - Zaman kavramını bilme, 25 - Okuma ve dinlenme becerisi kazanma, 26 - Türkçe'yi doğru kullanma, 27 - Okuma alışkanlığı kazanma, 28 - Günlük hayatta kullanılan toplama ve çıkarma yapma, 29 - Zihinden hesaplar yapma, 30- Seviyeye uygun problem çözme,

15 31- Varlıklar arasındaki ilişkiyi kavrama, 32- Sesini doğru kullanma, 33- Duygu ve düşüncelerini resimle ifade etme, 34- Artık malzemeleri kullanarak resim yapma, 35- Günlük işlerim yürütecek kuvvet, Çeviklik ve dayanıklılık kazanma, 36- Sağlıklı büyüme ve gelişme ile ilgili kuralları öğrenme, 37- Oyunları kuralarına göre oynama,

16 * Okuma Alışkanlığı kazandırma: * 1.Evde kitapların varlığı, çocukların okumaya hazırlanmalarını garantilemektedir. 2- Ana-babalar çocuklarına kitaplar okuyarak, okumanın değerini iyi bir canlı örnek olarak çocuklarını okumaya yönlendirebilir. 3- Çocuğa yönelik resimli kitapları çocuğun ulaşabileceği yerde bulundurulmalı, çocuğun kitapla oynamasına ve sayfaları karıştırmasına izin verilmelidir. Resimler üzerinde konuşmalar, tartışmalar yapılmalıdır. 4- Çocuğa basit hikayeler okunmalıdır. Hikayeler üzerinde konuşulmalıdır. 5- Okunan hikaye ile çocuğun yaşadığı olaylar arasında ilişkiler kurulmalıdır. 6- Kitaptaki yazıları göstermek, sembollerin bir anlamının olduğunu anlatmak çocukta öğrenme isteğini arttırır.

17 KEYİFLİ BİR 1. SINIF GEÇİRMEK İÇİN; DOĞAL OYUNLAR OYNASIN, BİLGİSYAR, PLAYSTATION, IPAD…VB. OYUNLARDAN UZAK DURSUNLAR. MUTLAKA HER GÜN ANNE BABALAR KİTAP OKUSUNLAR GÖRSEL HAFIZAYI VE İFADELERİ GÜÇLENDİREN ÇALIŞMALAR, OYUNLAR OYNAYIN ÇOCUĞUNUZLA

18 1.SINIF HER ZAMAN VELİ İÇİN EN HEYECANLI, BAZEN KAYGILI BİR DÖNEMİN BAŞLADIĞININ İŞARETİDİR. HERŞEYİN YOLUNDA GİTMESİ TEMENNİLERİ İLE BAŞLARIZ DERSLERE. ANCAK HER ŞEYİN HİÇ YOLUNDA GİTMİYORMUŞ GİBİ GÖRÜNDÜĞÜ DÖNEMDİR 1. SINIF. AİLENİN YAPMASI GEREKEN EN ÖNEMLİ ŞEY; SAKİN, İLGİLİ, SEVGİ DOLU, ANLAYIŞLI, İŞBİRLİKÇİ BİR TUTUMSERGİLEYEBİLMEK.

19 NE OLURSA OLSUN ANNE BABA ÖNCE ÖĞRETMENLE GÖRÜŞMEDEN HAREKETE GEÇMEMELİDİR. BU YAŞ DÖNEMİNİN ÖZELLİKLERİNİ UNUTMADAN HAREKET ETMELİYİZ. DAHA HIZLI ÖĞRENEN, DAHA İYİ ALGILAYAN BİR ÇOCUK ARTIK ÇOCUĞUNUZ. AMA HALA KÜÇÜK, SEVİMLİ, KAYGILI, BEĞENİLMEK, ONAYLANMAK EN ÖNEMLİ İHTİYACI.

20 ÖNEMLİ OLAN ÖĞRENMESİ DEĞİL ÖĞRENMEYİ SEVMESİ. BUNU BİR SLOGAN GİBİ GÖRÜN VE KABUL EDİN. ÖĞRENEMEYEN ÇOCUK YOKTUR, OKULUNU, DERSİNİ, ÖĞRENMEYİ, DİNLEMEYİ YANİ BÜTÜN AKADEMİK SÜREÇLERİ SEVMEYEN ÇOK GENÇ VARDIR. BİRAZDA ANNE BABA OLMAK KONUSUNU KONUŞALIM

21 BİR ZAMANLAR İNSANDINIZ, BİR GÜN ANABABALIĞIN KUTSAL TOPRAKLARINA GİRDİNİZ VE İNSAN OLDUĞUNUZU UNUTTUNUZ. İNSANLIĞINIZI HATALARINIZLA BİRLİKTE KORUYUN. HER ZAMAN TUTARLI OLMAK ZORUNDA DEĞİLSİNİZ. TUTARSIZ DAVRANIŞLARINIZ OLACAK. ÇOCUĞUNUZUN ONAYLAMADIĞINIZ DAVRANIŞLARI OLACAK. BU KONUDA ANABALARLA İLGİLİ BAZI GRAFİKLERDEN BAHSEDELİM.

22 HER ANNE BABA ÇOCUĞUNUN DAVRANIŞLARINI BAZEN ONAYLAR BAZEN ONAYLAMAZ. ÖNEMLİ OLAN YANLIŞ KABULLENMENİN OLMAMASI. Kabul edilen davranışlar Kabul edilemeyen davranışlar

23 KABUL ETME VE KABUL ETMEME BÖLGELERİNİ İKİYE BÖLEN ÇİZGİNİN SABİT KALMAMASIDIR. BU HAREKET, EBEVEYNİN RUH HALİNDEN, ÇOCUK VE EBEVEYNİN İÇİNDE BULUNDUKLARI DURUMDAN ETKİLENİR. HERHANGİ BİR ANDA KENDİSİNİ ENERJİK, SAĞLIKLI VE MUTLU HİSSEDEN BİR EBEVEYN ÇOCUĞUNUN ÇOĞU DAVRANIŞINI KABUL ETMEYE DAHA YATKINDIR. EVBEVEYN KENDİSİNİ İYİ HİSSEDİYORSA ONUN CANINI SIKAN ÇOK AZ HAREKET VARDIR. EBEVEYN UYKUSUZLUKTAN DOLAYI BİTKİN OLDUĞUNDA, BAŞI AĞRIDIĞINDA YA DA ÇOK SİNİRLİ OLDUĞUNDA ÇOCUĞUN YAPACAĞI PEK ÇOK ŞEY ONU BUNALTACAKTIR.

24 HİSLERİ GÜNDEN GÜNE, ÇOCUKTAN ÇOCUĞA VEYA DURUMDAN DURUMA DEĞİŞİRKEN, NASIL TUTARLI OLABİLİRLER? SONUÇ OLARAK HER EBEVEYNİN DAVRANIŞ PENCERESİNDE, KABUL ETMEYİ VE ETMEMEYİ AYIRAN ÇİZGİ SÜREKLİ DALGALANIR. EBEVEYNLER TUTARLI OLMAYA ÇALIŞIRLARSA, GERÇEKÇİ OLAMAZLAR.

25 EBEVEYNLERE NE PAHASINA OLURSA OLSUN ÇOCUKLARINA KARŞI TUTARLI OLMALARINI TEMBİH EDEN GELENEKSEL GÖRÜŞ, ÇOCUKLARIN «İNSAN» OLAN EBEVEYNLERİN VE KOŞULLARIN FARKLI OLDUĞU GERÇEĞİNİ GÖZ ARDI EDER. DAHASI, BU TÜR TAVSİYENİN, EBEVEYNLERİ, DUYGULARI HER ZAMAN AYNI OLANİNSANLAR GİBİ DAVRANMAYA VE ROL YAPMAYA YÖNLENDİRMEK GİBİ ZARARLI ETKİLERİ VARDIR.

26 BU YÖNTEM BÜTÜNÜYLE ADALETSİZ OLMASININ YANISIRA-ÇOCUĞA KARŞI BİRLİK OLMAK- ANNE BABADAN BİRİNİN GERÇEKLİĞİNİ YİTİRMESİNE NEDEN OLACAKTIR.

27 HİÇ BİR EBEVEYN ÇOCUĞUNUN BÜTÜN DAVRANIŞLARINI KABULLENEMEZ. DIŞARIDAN KABUL EDİYOR GİBİ GÖRÜNSELER BİLE ASLINDA KABUL ETMEDİKLERİNİ HİSSEDERLER. BUNU ÇOCUKLARDA HİSSEDERLER. BİR EBEVEYN ÇOCUĞUNU YANLIŞ KABULLENİYORSA, BUNUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ? ÇOCUKLAR ONAYLANMAMAYI HİSSETMEYE MEYİLLİDİRLER. BU ANDAN İTİBAREN, ÇOCUK EBEVEYNLERİNİN KENDİSİNİ SEVMEDİĞİNİ HİSSEDER.

28 YANLIŞ KABULLENMENİN BİR DİĞER SAKINCALI SONUCU, UZUN VADE DE İLİŞKİYE ZARAR VERMESİDİR. ÇOCUK BU DURUMDA İÇTENLİK VE DÜRÜSTLÜK KONUSUNDA ŞÜPHE DUYMAYA BAŞLAYABİLİR.

29 BU KONUDA YANILGI; ÇOCUĞUN KENDİSİNİN DEĞİLDE DAVRANIŞININ REDDEDİLDİĞİ ŞEKLİNDE ALGILANMASI İÇİN İYİ BİR YOL DENENDİĞİ SÜRECE, YASAKLAMANIN, KONTROL ETMENİN YA DA REDETMENİN SORUN OLMAYACAĞI ŞEKLİNDE BİR İNANIŞTIR. SİZİN İÇİN EN İYİSİ; ÇOCUĞUNUZUN BELLİ BİR ZAMANDA, BELLİ BİR ŞEYİ YAPTIĞNDA ONU BİR BİREY OLARAK ONAYLAMADIĞINIZI KABUL ETMEK OLACAKTIR. BU ŞEKİLDE SİZİ AÇIK SÖZLÜ VE DÜRÜST OLARAK ALGILAMAYI ÖĞRENECEKTİR ÇÜNKÜ BU YOLLA GERÇEKÇİ OLURSUNUZ.

30 KISACA EBEVEYNLER İNSANDIR, TANRI DEĞİL. GERÇEK İNSANLAR OLARAK DAVRANABİLMEK, ÇOCUKLARIN YAŞANAN DURUMLARLA BAŞA ÇIKMASINI KOLAYLAŞTIRIRKEN, ÇOCUĞUN ANNE BABASINI BİRER İNSAN OLARAK GÖRMESİNE YARDIMCI OLACAKTIR. BİRLİKTE OLMAYI İSTEYECEĞİ İKİ İNSAN…

31 GENELLİKLE EBEVEYNLER ÇOCUKLARI, KENDİ PROBLEMLERİNİ ÇÖZME KONUSUNDA CESARETLENDİRMEK YERİNE, PROBLEM ÇÖZMEDEKİ SORUMLULUĞUN KENDİSİNDE OLDUĞU YANILGISINA KAPILIR.

32 TÜM ÇOCUKLAR HAYATLARI BOYUNCA ENİNDE SONUNDA SORUNLA KARŞILAŞACAKLAR, HER ŞEKİLDE VE HER TÜRDE. EĞER EBEVEYNLER ÖNCEDEN HAZIRLANMIŞ ÇÖZÜMLER SUNARLARSA, ÇOCUKLAR KENDİ SORUNLARINI ÇÖZME BECERİLERİNİ GELİŞTİREMEZLER. ÇOCUKLARIN KENDİ PROBLEMLERİNE İYİ ÇÖZÜMLER BULMAK KONUSUNDA KEŞFEDİLMEMİŞ VE İNANILMAZ BİR POTANSİYELLERİ VARDIR. EBEVEYNLER ÇOCUKLARIN PROBLEMLERİNİ DEVRALDIKLARINDA VE DOLAYISIYLA İYİ BİR ÇÖZÜM BULMA SORUMLULUĞUNU ÜSTLENDİKLERİNDE, BU ONLAR İÇİN İNANILMAZ BİR YÜK OLUR VE AYRICA YERİNE GETİRLMESİ İMKANSIZ BİR GÖREVDİR. HİÇ KİMSE BAŞKASININ KİŞİSEL SORUNLARINA HER ZAMAN İYİ ÇÖZÜMLER BULABİLECEK KADAR SONSUZ BİR BİLGELİĞE SAHİP DEĞİLDİR.

33 BİR EBEVEYN ÇOCUĞUNUN PROBLEMİNİ ÜSTLENEMEYECEĞİNİ KABUL ETTİĞİNDE, SORUNUNU ÇÖZMEYE ÇALIŞAN ÇOCUĞA YARDIM EDERKEN, ÇÖZÜMCÜ, KOLAYLAŞTIRICI YA DA YARDIMCI POZİSYONU İLE ÇOK DAHA YARARLI OLABİLİR. ÇOCUKLAR BAZI PROBLEMLERDE YARDIMA İHTİYAÇ DUYARLAR AMA UZUN VADEDE EN ETKİLİ BİÇİMİ, ÇELİŞKİLİ DE OLSA, YARDIM EDİLMEMESİDİR. DAHA DOĞRUSU, BU, KENDİ ÇÖZÜMÜNÜ ARAMASI VE BULMASI İÇİN SORUMLULUĞU ÇOCUĞA BIRAKAN BİR YARDIM BİÇİMİDİR. BUNA «DİNLEME BECERİLER» DİYORUZ.

34 BU BAŞLIK ALTINDA YAPILAN ARAŞTIRMALAR VE SONUÇLAR GÖSTERİYOR Kİ; KÖTÜMSER BİR ANNE BABA OLMAYACAKSINIZ. ÇOCUKLARINIZI DİNLEMEYİ ÖĞRENECEKSİNİZ, BÖYLECE ÇOCUKLARINIZ SİZE HER ŞEYİ ANLATACAK. ÇOCUKLARA PROBLEMLERLE NASIL BAŞ EDECEKLERİNİ ÖĞRETECEKSİNİZ. ÇOCUKLARIN ANLAMA VE KAVRAMA YETENEKLERİNİ GELİŞTİRECEKSİNİZ. SEVGİLERİMİZLE… PDR BİRİMİ OLARAK YANINIZDAYIZ…


"PINAR ÜNVER PDR UZMANI. Hepimizin bildiği bu çocuk şarkısı, Mozart’ın yaşadığı Salzburg’da söylenen anonim bir çocuk şarkısıdır. Senelerdir, yazıldığından." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları