Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HİZMETKAR LİDERLİK Aylin Özbal 21.11.2011. 2 Sunum Hakkında Hizmetkar liderlik ile ilgili yayınlanmış çok güzel kitaplar ve makaleler bulunmaktadır. Araştırma.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HİZMETKAR LİDERLİK Aylin Özbal 21.11.2011. 2 Sunum Hakkında Hizmetkar liderlik ile ilgili yayınlanmış çok güzel kitaplar ve makaleler bulunmaktadır. Araştırma."— Sunum transkripti:

1 HİZMETKAR LİDERLİK Aylin Özbal

2 2 Sunum Hakkında Hizmetkar liderlik ile ilgili yayınlanmış çok güzel kitaplar ve makaleler bulunmaktadır. Araştırma yaparken, karşılaştığım yazı ve makalelerden sizler için en çok önem taşıdığını düşündüğüm bölümleri ayıklamaya çalıştım. Teşekkürler, Aylin Özbal

3 3 İçerik  Hizmetkar Liderlik Nedir?  Tarihçesi  Özellikleri  Neden Önemlidir?  Geleneksel Liderlikten Farkı  Hizmetkar Lider misiniz?  Liderler ve Uygulama Örneği

4 4 Hizmetkar Liderlik Nedir?  Yeni ve etkili bir liderlik modelidir  İnsan ilişkileri ve değerleri esastır  Yönetilenler, ürettiğinden daha değerlidir  İyi bir iletişim başarının anahtarıdır

5 5 Hizmetkar Liderlik Nedir? "Fabrikalarımı alabilirsiniz, binalarımı yakabilirsiniz fakat çalışanlarımı bana geri verin; bu işi hemen yeniden kurarım." Henry Ford, 1906

6 6 Tarihçesi Kariyer: yıl çalıştığı AT&T den emekli oldu (Yönetici Eğitmenliği) – 21 yıl çalıştığı ve kurusucusu olduğu Green Leaf ‘e hizmet etti 1970 de yayınladığı The Servant Leader kitabına "Servant Leadership" kavramını ilk defa kullandı Kitapları: The Servant as Leader (1970) The Institution as Servant (1972) Trustees as Servants (1972) Robert K. Greenleaf: Hizmetkar Liderlik kavramının kaşifi ve geliştiricisidir.

7 7 Özellikleri HizmetkarLiderlik Farkında olmak İkna etme gücü Kavramsallaştırma İleri görüşlülük Dinleme Empati İyileştirme Çobanlık İnsanların Gelişimini Önemseme Topluluklar İnşaetme HİZMETKAR-LİDERLİK

8 8 Özellikleri 1. DİNLEMEK:  Can kulağı ile dinlemek  360°, tepeden tırnağa  Karar vermeden önce tamamen dinlemek

9 9 Özellikleri 2. EMPATİ:  Kişiyi yaptığı işten bağımsız değerlendirmek  Farklı bakış açıları  Bireylerin karakterine göre davranmak

10 10 Özellikleri 3. İYİLEŞTİRME:  Bireye, bütünün parçası olduğunu hissettirmek  Bireyin geçmişini önemsemek  Geleceği beraber inşa etmek

11 11 Özellikleri 4. FARKINDA OLMAK:  Bireysel & Organizasyonel  Makul başarısızlıklara hazırlıklı olmak

12 12 Özellikleri 5. İKNA ETME GÜCÜ:  Kazanılmış yetkinin faydası  İkna ile birliktelik yaratmak

13 13 Özellikleri 6. KAVRAMSALLAŞTIRMA:  Belirgenleştirmek  Zaman ayırmak

14 14 Özellikleri 7. İLERİ GÖRÜŞLÜLÜK:  Bugünkü kararların geleceği etkilemesi

15 15 Özellikleri 8. ÇOBANLIK (KAHYALIK):  Emanet kaynaklar  Kaynakların geri dönüşü

16 16 Özellikleri 9. İNSANLARIN GELİŞİMİNİ ÖNEMSEME :  Yeşeren ve büyüyen bireyler  Gerçek anlamda destek olmak

17 17 Özellikleri 10. TOPLULUKLAR İNŞAETME :  Etkin işbirliği  Arkadaşlık ve samimiyet

18 18 Neden Önemlidir?  Saygı, hizmet, iletişim ve bağışlama  "Her birey özeldir" yaklaşımı  Güvene dayalı ortam ve ilişkiler  Takım, ürün ve süreçlerde gelişim sağlar  Bireylere fırsat tanır

19 19 Geleneksel Liderlikten Farkı  "Emir-Komuta" üzerine kurulmamıştır  Kendilerini herzaman üstün görmezler  Alt kademedeki insanları maaş alan personel gibi görmezler  İnsanların ihtiyaçlarını görmezden gelmezler  Yönetmez, öncülük eder  Değer, saygı ve fırsat verirler  Fark yaratırlar

20 20 Hizmetkar Lider misiniz? 1. Diğerleri grubun çıkarları için kendi çıkarlarınızdan vazgeçmeye istekli olduğunuza inanıyorlar mı? 2. Diğerleri onların fikirlerini dinleyeceğinize ve bu fikirlere değer vereceğinize inanıyorlar mı? 3. Diğerleri hayatlarında neler olup bittiğini ve bunların onları nasıl etkilediğini anladığınıza inanıyorlar mı? 4. Diğerleri travmatik bir şey yaşandıklarında size gelirler mi? 5. Diğerleri sizin çevrenizde olup bitenlerin farkında olduğunuza inanırlar mı? 6. Diğerleri sizin isteklerinizi zorunda oldukları için değil gerçekten istedikleri için mi yerine getirirler?

21 21 Hizmetkar Lider misiniz? 7. Diğerleri kurumla ilgili düşüncelerini ve vizyonlarını sizin yanınızda dile getirebilirler mi? 8. Diğerleri sizin geleceği ve getireceği sonuçları önceden tahmin edeceğinize güvenirler mi? 9. Diğerleri kurumu dünyada olumlu değişimler yaratmak için hazırladığınıza inanırlar mı? 10. Diğerleri onların gelişip daha iyiye gitmeleri için kendinizi adadığınıza inanırlar mı? 11. Diğerleri liderlik ettiğiniz kurumda güçlü bir birlik duygusu hissederler mi?

22 22 Liderler ve Sözleri "Giriştiğimiz büyük işlerde, milletimizin yüksek kabiliyet ve yüksek sağduyusu başlıca rehberimiz ve başarı kaynağımız olmuştur." Öne çıkan liderlik özellikleri:  Vatanına ve ulusuna kendini adamak  Gücünü ulustan ve onun temsilcisinden almak  Doğru zamanda doğru karar almak ve uygulamak  Düşüncelerini ulusla paylaşmak, ulusu dinlemek  Laik, cumhuriyetçi ve katılımcı yönetimi aramak  Orduyu yurttaşların eğitimi sürecine katmak

23 23 Liderler ve Sözleri "Bir mum diğerini tutuşturmakla ışığından birşey kaybetmez." Mevlana Yedi öğüdü:  Cömertlikte ve yardım etmede akarsu gibi ol  Şefkat ve merhamette güneş gibi ol  Başkalarının kusurunu örtmede gece gibi ol  Hiddet ve asabiyette ölü gibi ol  Tevazu ve alçak gönüllülükte toprak gibi ol  Hoşgörülülükte deniz gibi ol  Ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol

24 24 Liderler ve Sözleri "Dünyada görmek istediğiniz değişikliğin kendisi siz olun" Mahatma Gandhi Önce çıkan liderlik özellikleri:  Hayatını uzlaşma ve barışa adamıştır  Halkı için aylarca aç kalmış hertürlü tehlikelere göğüs gelmiştir  Herkese sevgi ve şefkat dolu bir tutum izleyerek özgürlük ve barışın mimarı olmuştur  Coğrafyanın manevi dinamikleri ile harekete geçmesi ve bir ülkenin kendi öz kaynaklarına bağlı kalması gerektiğine inanmaktadır  Katılımcı yaklaşıma sahip ve pozitif bir liderdir

25 25 Liderler ve Sözleri Büyük lider, kendinden önce başka insanların gelişimine önem vermiştir. " Üstün lider işlerin yapılmasını çok küçük hareketlerle sağlar. Emirlerini bir çok kelimelerle değil, yaptığı birkaç işle yayar. Her şeyle bilgilenir, ancak nadiren karışır. Bir katalizördür ve eğer orada olmazsa, işler o kadar da iyi gitmeyecekse bile, başardığında hiçbir övgüyü üstüne almaz. Ve üstüne hiçbir övgü almadığı için övgü onu hiç terketmez." Lao Tzu

26 26 Uygulama Örneği: Brezilyalı Firma SEMCO  46 yaşındaki Ricardo Semler, babasından devraldığı SEMCO isimli şirkette bu kavramı hayata geçirdi  Şirketinde çalışanlarına tam güvendi  Çalışanların kendi üstlerini seçmelerine ve hatta kendi maaşlarını belirlemelerine izin verdi  Çalışanlar gerektiğinde kendileri karar vererek işlerin aksamamasını gerektirecek hertürlü faaliyette bulunabiliyorlardı  Veto hakkını yönetim kurulunda hiçbir zaman kullanmadı  Bay Ricardo, çok ciddi bir trafik kazasında uzun süre tedavi görmekteyken, şirketin tüm süreçleri olması gerektiği gibi gerçekleşti ve sistemin güvenilirliği test edilmiş oldu

27 27 Ülkelere Göre Hizmetkar Liderlik: Prof. Geert Hofstede  Kültürlere ait 5 farklı boyut tanımladı  Hizmetkar Liderlik konusunun toplumlara bu boyutların analizi yapılarak uygun olup olmadığını savundu  Analiz sonucunda SLI (Servant-Leadership Index) Hizmetkar Liderlik uyumluluk değeleri şu şekilde hesaplanmıştır;

28 28 The Greenleaf Center for Servant-Leadership Uluslararası Greenleaf Merkezleri INDIANAPOLIS, IN USA AUSTRALIA - CANADA - EUROPETHE NETHERLANDS-http://www.servantleadershipcenter.net/http://www.servantleadershipcenter.net/ GERMANY - JAPAN REPUBLIC OF KOREA - PHILIPPINES SINGAPORE - SOUTHERN AFRICA UNITED KINGDOM -

29 29 TEŞEKKÜRLER


"HİZMETKAR LİDERLİK Aylin Özbal 21.11.2011. 2 Sunum Hakkında Hizmetkar liderlik ile ilgili yayınlanmış çok güzel kitaplar ve makaleler bulunmaktadır. Araştırma." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları