Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Karşılama ve Muayene Süreçleri Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Karşılama ve Muayene Süreçleri Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri."— Sunum transkripti:

1

2 Karşılama ve Muayene Süreçleri Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri

3 Tedarikçi DC Tüketici Distribütör Aktarma Merkezi Aktarma Merkezi Geleneksel Doğrudan Distribütör Depolama DC Gelecek Tedarik Zinciri Entegrasyonu

4 Karşılama ve Muayene Uygulamaları Doğrudan Teslim Aktarma Merkezi Karşılama Programı Otomatik Boşaltma Otomatik Karşılama ve Denetleme Varışta Hacim ne Ağırlık Değerlendirmesi

5 Tedarikçi Yönetimi: Karşılama Karşılamayın! Tedarikçiden Müşteriye Doğrudan Teslimler –Maksimum Üretkenlik –Sıfır çalışma saatiyle Karşılama ve Teslim –Tüm Zincir içinde daha kısa Teslim Süreleri

6 Karşılama Prensipleri Karşılama Öncesi! –Tedarikçinin Bilgilendirilmesi –Satın alma Siparişi vs. Karşılama Dökümantasyonu –Ürünlerin Tipi &Miktarı –Fiyat, Stok ID, Yerleştirme –Nakliye sırasında Stoğun Güncellenmesi –Nakliye Bilgileri –ID Aracı, Şoför, Rota –ETA (Tahmini Varış Zamanı) –Durum Raporları (ASN’s, EDI, Internet)

7 Karşılama Prensipleri Aktarma Merkezi Karşılanacak ve Teslim edilecek Ürünlerin özellikle bulunabilirliklerine dair bilgileri baz alan Karşılama ve Teslimat görevleri karışımıdır Gerçek Zamanda Bilgi, Sertifikalı Tedarikçiler ve talimatları olan çapraz bilgileri idare edebilecek Bilişim Sistemleri gerektirir

8 Aktarma Merkezi!

9 Karşılama Araçları Ölçme ve Tartma Veri Girişi Depoda Alan Oluşturma Tedarikçi Performans Değerlendirmesi Stok Durum Güncellemesi

10 Karşılama Prensipleri Doğrudan (ana toplama) primary picking noktalarına yerleştirin! –Tedarik Zinciri Geri Dönüş Devirlerini artırın –Müşteriye yönelik Karşılama Oranını artırın –Tedarikçileri Sertifikalandırın

11 Karşılama Prensipleri Karşılama sırasında yüklemenin etkin dekonsolidasyonunu sağlamak için bütün adımları tamamlayın –Lojistik Birimlerinde ön paketleme! –Tedarikçinin işaret ve etiketlerini yapıştırın –Ürünün tedarikçinin tesislerinde ön tahsisi –Depolama ve Ulaşım Planlaması için Ağırlık ve Hacim

12 Kağıt İşinin Azaltılması Sistemlerin Entegrasyonu –US$9 Milyon Yatırım EDI Stratejileri –US$1 Milyon Yatırım Maliyet İndirimi –Personel –Mail –Zaman –Dosyalama –İç haberleşme

13 Tedarikçi Tarafından Süreç Kalitesi Barkotlar! Ve Şimdi RFID Tedarikçi Etiketleri Gerçek zamanlı Veriler Grup İzlemeleri Kaynaktan Veri Temizlenmesi

14 Kırmızı, Sarı,Yeşil Kırmızı –100% Revizyon –Sertifikalı olmayan tedarikçi –Doğrulama Ücretleri –Beklenenin altında Performans Göstergeleri –Tedarikçi sisteme girer –Tedarikçi sistemden ayrılır

15 Kırmızı, Sarı, Yeşil Sarı –Seçici Doğrulama –Sertifikalı fakat deneme döneminde –Hedeflere daha yakın performans göstergeleri –Mevcut kalite problemleriyle (yeşil dışı) ex-green’e dönüşebilir –Süreç iyileşmesi durumunda (kırımzı dışı) ex-red ‘e dönüşebilir

16 Kırmızı, Sarı, Yeşil –Alıcı tedarikçinin kalite güvence programına güvenmektedir –Tedarikçi Malların alıcıya tesliminden önce gerekli incelemeyi yapar –Hedeflere uygun Performans Göstergeleri –Raslantısal Kalite Kontrolü –Teslimden önce elektronik bilgi aktarımı

17 “Dört Duvar” Stok Konumlandırma Aktarma Merkezi Sürekli Stok Yenileme Akışı Düzenli Geri Dönüşlü Ürünler Düşük Hacimli Ürünler ve yavaş Geri Dönüşler Müşteri tarafından konvansiyonel siparişler Kamyondan kamyona aktarma merkezi Paletleri Niches Konsepti, Nakliye Konsantrasyonu Merkezi - Super Combo’s Ardışık Ürün Modu Gruplar halinde müşteriye teslim Ardışık Ürün Modu Gruplar halinde müşteriye teslim Müşteri/Mağaza tarafından gruplar halinde alım

18 KontrolEvrak Ulaştırma Dijitalleştirme Yazılı hale getirme Evrak Ulaştırma Etiket Yapıştırma Depolama Tarama Güncelleme Karşılama Süreci Yeniden Tasarımı Manual Karşılama Metodu

19 Karşılama Süreci Yeniden Tasarımı Barkotlu Karşılama Metodu KontrolTaramaOnaylamaDepolamaTaramaGüncelleme

20 Satın Alma Siparişinin Yönetimi ve Müşteri Hizmetleri Anketler –Tebriklere değil Problemlere bakın Alternatifler Sunun Gerçek Zamanda Doğru Bilgi Aktarın Teslimat Takibi Hesap verebilir ve cevapları olan En İyi Ol ve En İyiyi Ara Rich Rankin, Gerente de Compras, Ameritech

21 Tedarikçiler ve Etkin Karşılama Süreci Sertifikalı Tedarikçiler Beklenen Tedarik Duyuruları(ASN´s) Programların ve Teslim noktalarının yerine getirilmesi Miktarlar –Ağırlık, Hacim, Birim Paketleme Ürün Karışımları Araç Tipi Saptama ve Dökümantasyon


"Karşılama ve Muayene Süreçleri Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları