Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Pazar Analizi ve Pazar Stratejileri Yr. Doç. Dr. Gülfidan BARIŞ Anadolu Üniversitesi İİBF

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Pazar Analizi ve Pazar Stratejileri Yr. Doç. Dr. Gülfidan BARIŞ Anadolu Üniversitesi İİBF"— Sunum transkripti:

1 Pazar Analizi ve Pazar Stratejileri Yr. Doç. Dr. Gülfidan BARIŞ Anadolu Üniversitesi İİBF

2 Gündem -Rekabet, Strateji ve Plan Üzerine… -Mevcut Durumun Analizi En çok kullanılan yöntem: SWOT Finansal Açıdan Durum Analizi Müşteriler Açısından Durum Analizi İşletme İçi Unsurlar Açısından Durum Analizi 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

3 Önce Strateji de.. Strateji de ne? Doğanın kurallarını kullanarak Olası bir kaybı bir kazanca dönüştürecek Yaratıcı bir düşünce, bir fikir, bir kavram ya da bir plan üretmektir. Belirlenmiş bir amaca/neticeye ulaşmak için yapılan bir dizi manevradır. 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

4 Doğandan Bir Örnek: Akıllı Karga Yaşamdan Bir Örnek: Minik Kız 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

5 Rekabetçi Üstünlük Bir işletmenin rakipleri karşısında geliştirdiği benzersiz konumdur. 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

6 İki Önemli Soru 1.Strateji tek başına yeterli mi? 2.Strateji geliştirmeden önce ne yapmak gerekli? 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

7 1. Strateji Tek Başına Yeterli Mi? Strateji İşletmenin yetenek ve becerileri İşletme kaynakları İş ortaklarının kaynakları ve becerileri İyi bir zamanlama 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

8 Strateji Maliyetleri düşür. Düşük maliyet-düşük kalite, Size benzeyen bir dolu rakip var, Maliyeti düşürdüğünüz gün rakip de düşürür. Tüketici daha bilinçli, Farklı ol. Farkınız her şey olabilir, Kalitenin illaki çok yüksek olması gerekmez, yeter ki farklı olduğunuz görülsün. 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

9 Maliyet Liderliği İçin Hizmetin Azaltılması –Onur Air –BİM Ölçek Ekonomisi –McDonald's –TRT, Anadolu Üniv. AÖF Teknoloji –Dell Maliyet Liderliği “ucuzluk” ile eş anlamlı değil 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

10 Bezerlik iyi bir stratejidir…Ama…

11 Bana göre; Maliyet düşürmek yerine fiyatı arttırmak hedeflenmeli. Yılda 1000 sakız satan işletme Maliyetleri 500 Kuruş/sakız. Fiyat 1.25 Hiç bir şey yapmazsa: 750 YTL Kar Seçenek 1: Maliyette %10 indirimle 800 YTL Kar Seçenek 2: Fiyatta %10 artış 870 YTL Kar 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

12

13 Fark yaratmak ve getirisi… Calgonit normal deterjan 1000 g = 6,690,000 TL Calgonit jel deterjan 800 g = 6,690,000 TL %25 pahalı! 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

14 Strateji konusunda son söz… Farklı olabilirsiniz, ama bunun alıcı tarafından algılanması şart. 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

15 İşletmenin yetenek ve becerileri Video kameranız var mı? Markası ne? Canon, Panasonik; Sony; Samsung, Sunny????? 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

16 Sony’nin elektronik eşya pazarındaki liderliği; herkezden önce ürün boyutlarını küçültebilme uzmanlığı üzerine kurulmuştur. ÜRÜN ÖZELLİKLERİ Dünyanın en küçük, en hafif Full HD video kamerası Çizilmeye karşı dayanıklı Üstün Sert Kaplama ile saf titanyum gövde Çıkarılabilir Memory Stick™ üzerine Full HD 1920x1080 kayıt 10x optik zoom ile Carl Zeiss® Vario-Tessar® objektif YTL Hepsiburada.com 4 Ağustos 2008

17 İşletme kaynakları Sıklıkla seyahat eder misiniz? 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

18 İşletme kaynakları Filo Büyüklüğü Toplam: 109 adet değişik boyda uçak Filo Büyüklüğü Toplam: 17 adet 3 değişik boyda uçak 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

19 İş ortaklarının kaynakları ve becerileri En önemli sorunumuz ‘teknoloji’ idi. Bunu da bir yabancı ortaklık ve temsilciliğini yapabileceğimiz güçlü bir yabancı marka desteği ile çözebilirdik yılında Danimarka’nın Sadolin firmasıyla anlaşmaya vardık. Aynı yıl DYO fabrikasının temelleri atıldı. Yıl 1973, Danimarkalı bir firmayla işbirliği anlaşması yaptık. Teknoloji transferi bazlı bu anlaşma sayesinde Pınar Süt projesi Danimarkalı mühendisler tarafından hazırlandı. Sonrasında büyük bir Amerikan şirketiyle anlaştık, teknoloji transferi yaparak Philadelphia Cheese üretimine de geçtik. Selçuk YaşarYaşar Holding Onursal Başkanı

20 İyi bir zamanlama Zara 15 gün içinde yeni koleksiyon çıkarabildiği için başarılı Resim hangi ülkeden dersiniz?

21 İki Önemli Soru 1.Strateji tek başına yeterli mi? 2.Strateji geliştirmeden önce ne yapmak gerekli? 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

22 Pazar Analizi SWOT EN SIK KULLANILAN TEKNİK Pazarın yapısı Pazardaki konum Pazar amaçları Pazar bölümleri PAZAR ANALİZİ 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

23 Rekabet Doğrudan Nike - Reebok - Adidas Eti - Ülker - Saray © PhotoDisc Pazar yapısı ile ilgili olarak… 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

24 Rekabet Doğrudan Dolaylı Eti – Algida Dondurma AFM Sinema-Ferhat Göçer CD © PhotoDisc 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

25 Rekabet Doğrudan Dolaylı Genel (Cüzdandan pay) Genel (Cüzdandan pay) © PhotoDisc Sarar - Eskim - Hakan Mobilya 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

26

27

28

29 Endüstri Yapısı Analizi Industry competitors Mevcutlar arasındaki rekabet Potansiyel yeni rakipler Potansiyel yeni rakipler İkameler Tedarikçiler Müşteriler Tedarikçinin pazarlık gücü Müşterinin pazarlık gücü Yeni rakip tehlikesi İkamelerin yarattığı tehlike 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

30 Pazar Amaçları Finansal Amaçlar Sermayenin Geri Dönüş Oranı Kar marjı Nakit Akışı Satış Artışı Müşterilere Yönelik Amaçlar Pazar payı Müşteri tatmini Müşteri elde tutma Yeni müşteri kazanma Müşteri değeri Marka imajı 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

31 –Siz on düşman bir kişi ise etrafını çevirin. –Düşmandan beş misli güçlü iseniz saldırın. –Düşmandan iki misli güçlü iseniz onu bölün –Düşmanla güçleriniz aynıysa onu oyalayın. –Ondan sayısal olarak güçsüzseniz, geri çekilebilecek güçte olun. –Her yönden zayıfsanız kaçacak yetenekte olun. Saldırma Stratejileri Sun Tzu: savaş sanatı B.C. 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

32 Yıl 2000, Efes’in iç Pazar payı %78 Bu durumda Efes Ne Yapıyor??? 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

33 TEŞEKKÜRLER Dr. Gülfidan BARIŞ


"Pazar Analizi ve Pazar Stratejileri Yr. Doç. Dr. Gülfidan BARIŞ Anadolu Üniversitesi İİBF" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları