Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Gençlik Spor Genel Müdürlüğü.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Gençlik Spor Genel Müdürlüğü."— Sunum transkripti:

1 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Gençlik Spor Genel Müdürlüğü & MMI Türkiye Eğitimleri

2 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı TEMEL PAZARLAMA SPOR PAZARLAMASI SPONSORLUK SATIŞ

3 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Bu eğitimlerle, federasyon yöneticileri ve çalışanlarının pazarlama, satış, müşteri ilişkileri,sponsorluk yönetimi alanlarında bilgi ve becerilerinin artması, sponsor adaylarıyla kazan-kazan ilişkisi üzerine kurulu verimli profesyonel iş ilişkileri geliştirip, sürdürebilecek yetkinliği kazanmaları amaçlanmaktadır. AMAÇLAR - HEDEFLER

4 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı EĞİTİM MODÜLLERİ Toplam 2 günlük programlar halinde 5 eğitim modülü ;  Pazarlama Eğitimi - Temel  Sponsorluk Yönetimi  Sponsorluk Paketinin Hazırlanması ve Sunum  Merchandising  Satış Eğitim Yöntemi Seminerler ve Vaka Analizleri (1.5 Gün) Workshop ( yarım gün )

5 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı TEMEL PAZARLAMA EĞİTİMİ AMACI: 1.Federasyonların kendi alanlarını, vaadlerini ve varlık nedenlerini doğru konumlayarak marka haline getirebilmeleri için temel pazarlama anlayışına sahip olabilmeleri 2.Sponsorluk işbirliklerinin sağlıklı başlatılıp yürütülebilmesi için, şirketlerin bakış açısıyla kavramı tanımlayıp, aynı dili konuşabilecek temel pazarlama anlayışına sahip olabilmeleri 3.Halkla İlişkiler ve Medya İlişkileri konularında, temel, pratik ve güncel bilgi sahibi olabilmeleri EĞİTİMİN ANA MODÜLLERİ 1

6 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı EĞİTİMİN ANA MODÜLLERİ 2 ve 3 SPOR PAZARLAMASI VE SPONSORLUK AMACI: 1.Federasyonların takvimleri doğrultusunda planladıkları aktiviteleri projelendirerek sponsorluk paketlerini hazırlayabilmeleri 2.Projelere uyumluluk gösteren markaların özünü analiz edebilmeleri 3.Kurumsal şirketlerde pazarlama planlaması mantığını öğrenerek, ilişkileri doğru yaklaşımla yürütebilmeleri 4. Sponsor olabilecek alternatif şirketlere öneri ve teklif paketlerini sonuç odaklı hazırlayarak, sunabilmeleri 5. Projeleri kurumların bakış açısıyla sunup yansıtabilmeleri 6. Proje kabulünden sonra, ilişki yönetimi

7 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı EĞİTİMİN ANA MODÜLLERİ 4-5 SATIŞ YÖNETİMİ VE LİSANSLI ÜRÜNLER AMACI: 1.Sponsorluk önerilerini paylaşırken, başarılı bir satışçı gibi düşünme ve davranma becerilerini kazandırmak 2.Müşterilerle etkin ve verimli ilişki/iletişim becerilerini geliştirmek 3.Lisanslı ürünler konusunda bilgi/içerik sağlayarak, kuruma gelir kaynağı olarak önemi üzerinde durmak

8 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı AMAÇ : Eğitimler boyunca verilen kavramsal bilgilerin uygulama çalışmalarıyla hayata geçirilmesini öğretmek. YÖNTEM : Vaka çalışması ile ; Problem çözme Yaratıcı düşünme KONU: Örnek bir sponsorluk vakasının yönetimindeki aşamaları hayata geçirmek, problemlere çözüm getirmek ve planlandığı şekilde sonuçlandırmak. ATÖLYE ÇALIŞMASI (WORKSHOP)

9 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı PAZARLAMA KARMASI

10 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı 4P ÜRÜN / product FİYAT/ price YER /place TANITIM / promotion

11 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Pazarlama Stratejisi Bu dört ana unsuru, şirket misyonu ve önceliklerine göre bir arada, maksimum fayda oluşturacak şekilde yönetmektir. Sunulan ÜRÜN veya HİZMET, pazar şartlarına uygun YER lerde, doğru FİYAT la, tüketiciye yeterli TANITIM yapılarak pazarlanmalıdır.

12 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı TANIM: Bir ürün, bir pazara, bir isteği veya ihtiyacı karşılamak üzere sunulan herşey olabilir. ÜRÜN NEDİR?

13 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Bir Ürün: Fiziksel bir ürün Bir hizmet Bir kişi Bir yer Bir kurum Bir spor dalı Bir fikir Olabilir. ÜRÜN NEDİR?

14 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Fiyat Bir ürünü deneyimlemek için ödenen bedeldir. Satın alınan ürünün fiyatı Bir konser için alınan biletin fiyatı Bir otelde 1 hafta konaklamak için ödenen tutar Bir göz kontrolü için doktora ödenen tutar FİYAT NEDİR?

15 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Fiyat ; Marka Değeri ile doğru orantılıdır. Fiyatı ; Tanınma Rekabette öne çıkma Ürün/hizmet kalitesi Vaadini yerine getirme/tatmin Etkileyen unsurlardır. FİYAT NEDİR?

16 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Yer, herhangibir ürünün satınalınabildiği, satınalınması için bulunulması gereken lokasyonu temsil eder. Konserin verildiği salon Basketbol maçının oynandığı salon Tatil için gidilen otel Deterjanın satıldığı market Elbisenin satıldığı mağaza İnternetteki sanal alışveriş sitesi YER NEDİR?

17 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Tanıtım, bir pazarı oluşturan her noktada yapılan iletişim çalışmalarının tümüdür. Reklam (TV, basılı, outdoor, radyo, internet) Halkla İlişkiler / Basınla İlişkiler Sponsorluk Promosyon Doğrudan pazarlama Interaktif pazarlama (web, mobil, blog, podcast, videocast) Ağızdan ağıza pazarlama Etkinlik pazarlaması Bülten, broşür, poster TANITIM NEDİR?

18 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı SPOR PAZARLAMASINDA PAZARLAMA KARMASI

19 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı ÜRÜN: Spor ürünleri karşımıza değişik şekillerde çıkabilir. İki takım arasında oynanacak bir basketbol maçı bir program Yüzme ve aerobik dersleri bir hizmet Bir takım, kulüp Bir organizasyon, şampiyona, turnuva Bir sporcu Lisanslı ürünler

20 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı FİYAT: Burada ürünün bilet fiyatı (price) olarak ortaya çıkan değeri söz konusudur. Fiyatlandırmada; Ürünün maliyeti Ürüne olan talep Gelir beklentisi Toplam bütçe Rakip ürünler gibi kriterler kullanılır.

21 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı YER: Burada ürünün sunulacağı yer söz konudur. Spor ürünleri söz konusu olunca yer alternatifleri ; Ulusal Uluslar arası Bölgesel Olarak dağılabilir. Salon / Stadyum / Kort / Ring vb. tüm alanlar spor pazarlamasında YER kavramının karşılığıdır.

22 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı TANITIM: Reklam (TV, basılı, outdoor, radyo, internet) Halkla İlişkiler / Basınla İlişkiler Sponsorluk Promosyon Doğrudan pazarlama Interaktif pazarlama (web, mobil, blog, podcast, videocast) Ağızdan ağıza pazarlama Etkinlik pazarlaması Bülten, broşür, poster

23 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Marka ve Konumlandırma

24 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı MARKA NEDİR? Marka ; Bir satıcının, ürün veya hizmetini tanımlamayı amaçlayan Onu rakiplerinden ayıran Bir isim, işaret, sembol, dizayn Veya bunların kombinasyonu olan Bir değer veya değerler bütünü vaadeden Elle tutulamayan varlıktır.

25 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı MARKA NEDİR? Her şey bir ürün olabildiği gibi herşey bir marka olabilir. Bir anlam ve çağrışım taşıyan her etiket bir markadır. Büyük bir marka bir ürüne veya bir hizmete renk ve duygu katar.

26 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı BÜYÜK MARKANIN GÖSTERGELERİ Çok ve sadık müşterisi var Fazladan para getirir çünkü alıcısı üründen beklediği kaliteyi,özellikleri bilir, güven duyar Marka insanlara zaman kazandırır, çünkü seçenekler çoğaldıkça güven önem kazanır. Daha çok yerde ve daha az çabayla yer bulur, alıcısıyla buluşur

27 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı MARKALAR Bir marka 4 seviyede anlam taşır: 1. Ürün özellikleri Akla bazı belirgin ürün özelliklerini getirir. 2. Yararlar / Vaadler Müşteri, özellik değil “fayda” satın alır. Bu durumda, “özellikler” fonksiyonel veya duygusal faydalara tahvil edilmelidir.

28 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı MARKALAR 3. Değerler Marka, alıcının değerlerini ifade eder. 4. Kişilik / kimlik Marka bir kimliği ve kişilik özelliklerini yansıtır. Eğer bu marka bir insan olsaydı, nasıl birisi olurdu? Marka, gerçek veya arzulanan kimliği, markanın imajıyla eşleşen alıcıları kendine çekecektir.

29 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı MARKA DEĞERİ NEDİR? “Bütün fabrikalarımız ve tesislerimiz yanıp kül olabilir ama şirketin değeri değişmez” Coca Cola eski CEO’su Roberto Goizueta

30 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı MARKA DEĞERİ NEDİR? Marka değeri aşağıdakiler arttıkça artar; Marka sadakati Bilinirlik Algılanan kalite Güçlü marka deneyimleri, eşleştirmeler Patent, bağlı markalar, müşteri ilişkileri gibi diğer varlıklar

31 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Bir markayı konumlandırmak, onun tüketicisinin zihninde, algısında ve kalbinde almasını istediğimiz, diğer rakiplerine göre, farklı ve özel yeri tanımlamaktır. Konumlandırma Tanımı:

32 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Konumlandırmayı Anlamak Öncelikli tüketici grubumuzun ; 1.Satınalmaya motive eden 2.Rakiplerden farklı 3.Karşılanabilir Bir güçlü “tercihini” tesbit etmek ve oraya yönlenmektir.

33 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Konumlandırmanın elemanları Hedef Kitle ( HK) İşin Çerçevesi (İÇ) Farklılaşma Noktası (FN) Farklılaşma Noktasını destekleyen Sebep

34 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Konumlandırmanın elemanları Hedef Kitle ; markanın içinde bulunduğu ürün grubunu en fazla kullanan veya uzun vadede en fazla kullanma eğilimi öngördüğümüz müşteri grubu. İşin Çerçevesi ; bulunulan pazar, sektör. Rekabetçi olabilmek için mümkün olduğunca geniş tanımlanmalıdır. Farklılaşma Noktası; konumlandırmanın kalbi ! Seçtiğimiz tercih alanındaki iddiamız. Farklılaşma Noktasını destekleyen Sebep ; iddiamızı destekleyen ana varlığımız. Duygusal olmaktan çok, mümkün olduğunca somut ve gerçekçi olmalıdır.

35 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı X Markası, (hedef kitle) ye ( farklılaşma noktası ) sunan bir ( işin çerçevesi) markasıdır, çünkü X markası ( destekleyici sebep). Konumlandırma Formülü

36 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Konumlandırma Formülü - Swatch  “Swatch, yaş arası, kişisel yaratıcılığına değer veren yetişkinlerin (HK), farklılıklarını gururla göstermelerine yardım eden (FN) bir kol saati (İÇ) markasıdır, çünkü Swatch’un tarzı tamamen eşsiz, modaya uygun ve zaman ötesidir.”

37 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Ürünle Tutarlı olmalı Uzun vadede sürdürülebilir olmalı Pazarlama karmasındaki farklı bütün elemanlara uygulanabilir olmalı Konumlandırmanın Temelleri

38 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı 1.Mümkün olan en geniş (İÇ) kullanır 2.Tutarlı ve Sürdürülebilir 3.İnanılır ve Güvenilir 4.(FN) en önemli bölümüdür 5.Benzersiz ya da Farklı 6.(HK)nin yaşam stili, davranışları ve görüşleriyle tutarlı olmalıdır 7.(FN), (HK) için açık olmalı ve kolaylıkla iletilebilmelidir 8.(HK), (FN) için para ödemeye hazır olmalıdır Konumlandırmanın Prensipleri

39 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Etkili bir konumlandırma markanızın bütün pazarlama stratejilerinin temelidir. İletişim Reklam Promosyon Ürün Fiyat Ambalaj Marka Satış kanalı

40 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Ürün nedir? – tüketicinin dilinde nasıl tanımlanır? Nelerle rekabet eder? İÇ, büyümeye elverişli olabilecek kadar geniş mi? İÇ alanında, tüketicinin kullanımına ilişkin Nasıl/ne zaman/neden sorularına karşılık gelen ikame ürünler var mı? İÇ, tüketicilerin bizim işletmemizle ilgili düşünce ve duygularıyla tutarlı mı? Rakipler kim? Bu (HK)’de kazanma ve kaybetme sebepleri neler? İşin Çerçevesi

41 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı HEDEF KİTLE : HEDEF = En İyi* Potansiyel Müşteri * markanın içinde bulunduğu ürün grubunu en fazla kullanan veya uzun vadede en fazla kullanma eğilimi öngördüğümüz müşteri grubu. Sporda tüketiciler iki ana grup altında sınıflanmaktadır ; 1.Spor yapmak amacıyla faaliyetlere katılanlar 2.Sporu seyredenler Sporda tüketiciler iki ana grup altında sınıflanmaktadır ; 1.Spor yapmak amacıyla faaliyetlere katılanlar 2.Sporu seyredenler

42 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Hedef Kitleyi Anlamak Genel Demografik : yaş,cinsiyet,SES Kişilik, kimlik Hayat şekli Psikografik Duruma özel Tüketim/kullanım miktarı Tüketim/kullanım durumları Tüketim/kullanım sıklığı Tüketim/kullanım ana motivatörleri Marka sadakati Rakip ürün kullanımı Alışkanlıklar/yaklaşımlar Tercihler Algılamalar İkame ürünler İkame ürünlerin /kategoriler – hangi durumlarda-ne zamanlar?

43 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Farklılaşma Noktası “ilk” ol “en” ol “farklı” ol Tek bir ana vaad Basit söyle Nesnel ol İnandırıcı sebeple destekle (İÇ) ile ilgili ol

44 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı (FN)mız, (İÇ) kapsamında (HK)mizi harekete geçirebilecek mi? (FN)mız eşsiz mi/benzersiz mi/ olmayanı veriyor mu? Belli bir zaman süresince geçerliliğini koruyabilecek mi? (FN)mızın iletişimi inandırıcı bir şekilde yapılabilir mi? (FN)mız tüketicinin markayla geçmiş deneyimiyle ne kadar uyumlu? Farklılık Noktası – ana sorular

45 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Konumlandırma Dokümanı - MARKA PİRAMİDİ Farklılık Noktası (FN) Konumlandırma Formülü ( Cümlesi) Değerleri Duygusal vaadleri FarklılıklarıKişiliği Fonksiyonel vaadleri Ürün/ hizmet özellikleri İşin çerçevesi (İÇ)Hedef Kitle (HK)Rekabet Direkt rakipler ve indirekt rakipler ayrı ayrı yer almalı Değer yaratılabilecek, geliştirilebilecek, gerçekçi, mümkün olan en geniş çerçeve Çekirdek hedef kitle ile bu grup hedeflenerek ulaşılabilecek diğer gruplar ayrı ayrı yer almalı. Marka Merdiveni’nden Markanın taşıdığı, üstlendiği soyut değerler Markanın kişilik özellikleriRekabette farklılaştığı bütün noktalar


"Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Gençlik Spor Genel Müdürlüğü." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları