Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 Önemli, yüksek kalitesi olan siteler, Google'ın her arama yapıldığında hatırladığı, daha yüksek PageRank'a (Sayfa Sıralaması) sahip olurlar. 

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " Önemli, yüksek kalitesi olan siteler, Google'ın her arama yapıldığında hatırladığı, daha yüksek PageRank'a (Sayfa Sıralaması) sahip olurlar. "— Sunum transkripti:

1

2

3

4

5  Önemli, yüksek kalitesi olan siteler, Google'ın her arama yapıldığında hatırladığı, daha yüksek PageRank'a (Sayfa Sıralaması) sahip olurlar.  Tabiki, önemli sayfalar eğer aradığınız sorgu ile uyuşmuyorsa size bir şey ifade etmez. Bu sebeple, Google aramalarınızda hem önemli hem de konu ile ilgili sayfaları bulmak için PageRank'i karmaşık bir metin uyuşma tekniği ile birleştirir.  Google aradığınız terimin kaç defa sayfada görüntülendiğinin de ilerisine gidip o sayfanın içeriğini tüm yönleri ile inceleyip sizin sorgunuza iyi bir sonuç mu diye karar verir.

6  Google, aynı zamanda spam amaçlı siteleri Google Ban ile cezalandırıp tüm indexlerini silerken, yeni açılan sitelerin de hızlı bir şekilde arama sonuçlarında yükselmesini engelleyen Google Sandbox sistemlerini kullanmaktadır. Sandbox'a giren bir site 3-6 ay boyunca ne kadar iyi olursa olsun, Google tarafından denenir ve belirli bir sürenin sonunda arama sonuçlarında daha iyi bir yere getirilir.  Google bize PageRank konusunda bazı bilgiler vermiştir. Elimizde olan veriler şunlardır:  Dünyadaki tüm sitelerin PageRank’larının toplamı 1 sayısına eşittir.

7 PR(A) = (1 - d) + d ( PR (T1) / C(T1 ) + … + PR( Tn) / C(Tn) )

8 «Sen bana link ver ben sana link vereyim» mantığının incelemesi:  PR(A) = (1 – d) + d*(PR(B)/C(Tn))  PR(B) = (1 – d) + d*(PR(A)/C(Tn))  Değerleri yerine koyarsak:  PR(A)= A sitesine ait ilk Pagerank değeri 1 kabul edildi.  d = 0.85 katsayı değerinde olduğunu google bize söylüyor.  PR(B)= B sitesine ait ilk Pagerank degeri 1 kabul edildi.  İlk formül için C=  A sitesine link veren sitenin başka sitelere verdigi link sayısıdır.  B siteside sadece A sitesine 1 link verdiğinden ilk formül için C=1 olur.  Yine aynı şekilde ikinci formül için C=  B sitesine link veren sitenin başka sitelere verdigi link sayısıdır.  A siteside sadece B sitesine 1 link verdiğinden ikinci formül için C=1 olur.

9  Formüllerde rakamları yerine koyarsak;  PR(A) = (1 − 0.85) * (1 / 1) = x1 = 1  PR(B) = (1 − 0.85) * (1 / 1) = x1 = 1  Sistemin ortalama Pagerank değerini kontrol edelim:  Pr(A)+ Pr(B) = ( ) / 2 = 1  Sistemde 2 adet site olmasından dolayı ikiye böldük.  En basit iki siteli link degişim örnekli şu matematiksel denklem ile bile görüldüğü üzere "Sen bana link ver ben sana link vereyim" olayında Pagerank falan kazanılmıyor. Link degişmeden önce de Pagerank değeri 1'di. Link degişimi yaptıktan sonrada Pagerank değerinin yine 1 olduğunu gördük ve ispatladık.

10  Bir webmasterın mantıklı bir link degişimi yapabilmesi için en az iki tane sitesi olmalıdır. 1 tane ana sitesi olmalı bir tane de yedek sitesi olmalıdır. Yedek sitesi ile link toplamalı orada biriken link gücünü anasitesine göndermelidir.  Çapraz link degişimi yapılırsa ancak o zaman Pagerank'ında artış gerçekleşiyor. Ama Türkiye'deki bir çok webmaster arkadaşımız "sen bana link ver, ben sana link vereyim" mantığı içinde olduğundan ülkemizdeki sitelerin Pagerank değerleri düşük seviyelerdedir. İşte olayın matematiksel yaklaşımı bu şekildedir.  Google Türkçe siteleri sevmiyor tarzında basit düşünceler yerine, matematiksel modelleme ile olaya yaklaşırsak daha yüksek Pagerank değerliklerine bizim Türkçe içerikli sitelerimizin de kavuşacağını görmüş oluruz.  Özetlemek gerekirse sitenize geri link veren bir sitede ne kadar çok link varsa hissenize o kadar az Pagerank düşer. Karşılıklı link değişimi Pagerank'ın artacağı anlamına gelmez. Daha iyi bir sonuç almak için çapraz link değişimi yapılması gerekir.

11


" Önemli, yüksek kalitesi olan siteler, Google'ın her arama yapıldığında hatırladığı, daha yüksek PageRank'a (Sayfa Sıralaması) sahip olurlar. " indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları