Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kişilerin koşma, zıplama ve atlamada kendilerini test etmesi için bir şans vermek amacıyla tasarlanmış görev serisidir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kişilerin koşma, zıplama ve atlamada kendilerini test etmesi için bir şans vermek amacıyla tasarlanmış görev serisidir."— Sunum transkripti:

1

2 Kişilerin koşma, zıplama ve atlamada kendilerini test etmesi için bir şans vermek amacıyla tasarlanmış görev serisidir.

3 Temel Motor Özellikler  Kuvvet Gelişimi  Sürat Gelişimi  Dayanıklılık Gelişimi Yardımcı Motorik Özellikler  Esneklik-Hareket Gelişimi  Koordinasyon Beceri Gelişimi

4 Eğlenceli atletizmde, belli yaştaki çocukların uzun süreli aktiviteleri gerçekleştirmedeki sorunlarından dolayı kısa süreli, dikkat çekici, eğlenceli aynı zamanda rehabilite edici uygulamalarla derslerimizi en verimli şekilde gerçekleştiriyoruz.

5 Rehabilitasyon öğrencilerimizin mental düzeylerinde sportif egzersizler uygulayarak kendilerinin farkına varmalarını, hareketin üzerinde düşünmeyi ve nasıl yapabileceklerini öğretip, sporla rehabilitasyonla öğrencilerimizde mental ve fiziksel gelişme hedefliyoruz.

6 Bu yaş grubu çocuklar henüz fırlatma, yakalama, koşma, sıçrama, atlama gibi hareketin temel becerilerini öğrenmektedirler. Bu beceriler merkezi sinir sisteminin doğru gelişmesine yardım eder. Temel motor becerileri geliştiren oyunlar oynamak daha doğrudur.

7 Bu yaş döneminde bireysel aktivitelere ağırlık verilmelidir. Denge daha çok gelişmiştir, hareketli nesneleri daha iyi izler, dikkat süresi biraz daha uzamıştır, ancak birçok detayı hatırlamakta ve hızlı karar vermekte zorlanır. Fiziksel gelişim, büyüme ve motor yetenek gelişimi için çeşitli aktiviteler önerilmektedir ancak bunlar uzun süreli olmamalı ve sık dinlenmeler verilmelidir.

8 Dans aktiviteleri, jimnastik çalışmaları, seksek benzeri oyunlar, ip atlama, ağır olmayan toplarla oynama, atma, yakalama, üç tekerlekli veya destekli bisiklete binme, tırmanma, gözetim altında yüzme, kendi vücut ağırlığı ile veya hafif toplarla ağırlık çalışmaları önerilir. Altı yaştan sonra çocukların motor yetenekleri ve güvenlik algılamaları artmaktadır. Takım sporlarına uyum sağlama yetenekleri artar. Çocuklar motive etmek için hareketlerinden övgü ile söz edilmelidir.

9 Çocukluk Döneminde Fiziksel Aktivitelere Katılımın Olumlu Etkileri  Büyüme ve gelişmenin daha iyi olması  Aktif yaşam biçimi kazandırılması  İleride oluşabilecek hastalık risklerini azaltma  Vücut sağlığının olumlu etkilenmesi  Fiziksel uygunluk (fitnes) sağlanması  Aşırı kilo alımının önlenmesi  Kemik yoğunluğunun artırılması  Fiziksel yeteneklerin gelişimi

10  Vücudun hareket kabiliyetini anlama ve değerlendirme  Entelektüel gelişime katkı sağlama  Kişisel ve sosyal gelişime katkı sağlama  Kendine güveni geliştirme  Yaratıcı doğal yetenekleri geliştirme  Stresle baş edebilme yeteneğini kazanma  Ruhsal iyilik ve gelişme, kendini daha iyi hissetme,  Bir konuya yoğunlaşma (konsantrasyon) yeteneğini kazanma

11  Hoşgörü, iyi iletişim, saygı duyma, kendini tanıma, sebat etme, hedef koymayı öğrenme, zaman yönetimi becerisi kazanma, zorluklarla mücadele yeteneği kazanma, takım çalışmasını öğrenme gibi birçok olumlu kişilik özelliklerini kazanma  Kötü alışkanlıkların edinilmesini önleme gibi etkileri vardır.

12 Teknolojinin gelişimi ile birlikte çocukların her şeye evlerinde oturarak ulaşmaları yeni neslin hareketsiz büyümesine yol açıyor ve beraberinde de bazı sağlık problemlerini getiriyor.

13 Spor yapmayan, oyun oynamayan çocuklar sadece bedensel problemler yaşamıyor. Günümüzün en tehlikeli hastalıklarından obezitenin beslenme haricinde en büyük sebebi hareket etmemek. Hareket etmeyen çocukların toplum içine karışma konusunda da büyük problemler yaşadığı gözleniyor.

14 Spora erken yaşta başlanmasının bilincinde olan ebeveynler, çocuklarını çeşitli aktivitelere yönlendiriyor. Fakat bu konuda da hatalı hareket edebiliyor. Tercih edilecek olan spor dalını çocukları iyice gözlemleyerek seçmek gerekirken, genellikle popüler olan veya herhangi birinin önerdiği bir spor dalına yönlendirme, çocuğa ters etki etmesine sebebiyet verebiliyor.

15 Çocukların rekabetin olmadığı bir ortamda gelişim sürecine devam etmesi, başarısız olduğunda tamamen vazgeçmesi veya hoşuna gitmemesi, çocukları yeni başladıkları spor hayatından tamamen soğutabiliyor, tekrar denememelerine sebep olabiliyor.

16 Erken yaşta spordan çekinerek büyüyen çocuğun, yetişkinlik döneminde de bu alışkanlığına devam etme oranı çok yüksek seviyelerde gerçekleşiyor.

17 Bu bilgiler eşliğinde yatılan araştırmalar, tüm spor dallarının temel bilgilerini harmanlayarak; çocukların fiziksel ve duygusal gelişimlerine hareket eğitimi ile katkıda bulunabileceğini gösteriyor. Oyunlarla harmanlanmış temel hareketler, onların denge, tırmanma, koordinasyon, sıçrama, duruş ve dayanıklılık becerilerini geliştiriyorlar.

18

19 Çocuğun spora ve düzenli egzersizlere, özellikle jimnastik ve yüzme gibi sporlara en erken başlama yaşı 4 yaş civarıdır. Bu dönemde çocuk önce çevrenin farkına varmaya başlar, kıskançtır, olaylar arasındaki ilişkileri anlayamaz, büyüsel düşünce belirgindir, nedensellik niyet gibi kavramlar gelişmektedir.

20 **Abartılı öyküler anlatır, abartılı davranışlar dener, hareketlilik ileri derecededir. Aşırı baskılı tutum istenmeyen davranışın sürmesine neden olur ve çok konuşur. Bu nedenle kontrolünü kazanabilmesi ve coşkusunu yaşabilmesi için büyük oyun alanlarına gereksinimi vardır. **Hareket etme isteğinin güçlü olması nedeniyle davranışlarında belirsizlikler bulunur ve atak davranışları zaman zaman sorunlara yol açabilir.

21 ÇOCUK 5 YAŞINA GELDİĞİNDE: Yön kavramı gelişir, desteklenmelidir.

22 **Bu dönemde çocuk çevresine uyum sağlamaya başlar. Kendisini biraz daha tanımaya başlar, tutarlılık ve kararlılık kavramlarını anlayarak bunlara gereksinim duyar. Ancak dünyası hala bulunduğu yer ve zamanla sınırlıdır. Evine, anne ve babasına bağlılığı ve bağımlılığı sürmektedir, buna karşılık çevresini de genişletmek ister. Yine bu dönemde yön kavramı gelişmeye başladığı için desteklenmelidir. Tutarlı davranışlar onu güvenli kılar, en temel gereksinimi ise OYUNDUR.

23 tek yönlü yoğun uğraşlardan da kaçınmak 5 yaş, spora başlamak için oldukça uygun bir dönemdir. Ancak bu dönemde çocuğun oyuna olan gereksinimi üst seviyelerde olduğu için oyun ağırlığı daha belirgin spor faaliyetleri seçilmelidir. Aşırı yorgunluk ve bitkinliğe neden olacak çalışmalar, bedensel gelişim kadar ruhsal ve zihinsel gelişimi de olumsuz etkileyecektir. Öğrenmeye en açık olunan 5 yaş döneminde tek yönlü yoğun uğraşlardan da kaçınmak gerekir, çünkü bu tür uğraşlar kişiliğin çarpık gelişmesine neden olabilir.

24 Yoğun yarışmalar ise çocuğun dengesini bozar, gelişimini aksatır. Her çocuğun kazanacağı türden yarışmalar yapılmalı, destekleyici ve yüreklendirici olmalıdır. Bu yaşlardaki kırgın-lıkların kalıntıları ileri yaşlara taşınır.

25

26 Somut işlemler dönemi de başlar. Çocuğun cinsel kimliği oluştuğu için kendi cinsiyetinden arkadaşlarıyla bir arada bulunur. Bedensel ve ruhsal olarak dengeli bir dönemdedir. Sporun olumlu katkılarının en yoğun yaşandığı dönemdir bu nedenle de antrenör ve sporcular özdeşim nesnesi olmaya başlar. Yine bu dönemde somut yargılama olmadığı için dövüş sporlarının felsefesini kavramakta zorluk çekerler.

27 Gruba ve arkadaşlara olan bağımlılık ağırlık kazanmaya başlar, farklı yeteneklerini sınama ve farklı uğraşlara kayma sık görülür. Bu bir tanıma sürecidir. Kendi fikirlerini sınama ve paylaşma yolunda büyük istek duyar, merak ve macera dürtüsü gelişir.

28

29 Kendisini tanıma yolunda büyük istek duyduğu dönemlerdir. Bu dönemdeki hızlı bedensel, ruhsal ve zihinsel değişimlere uyum sağlamakta güçlük çeker. Bir gruba ait olma duygusu çok güçlüdür. Özdeşimi anne ve babası dışındaki tüm popüler kişi ve gruplar olabilir. İlgisi karşı cinste yoğunlaşır. Yoğun çelişki ve ikilemlerin yaşandığı bir dönemdir. Bunlar arasında, güven-güvensizlik, aşırı hareket-aşırı durgunluk, başarı-başarısızlık, bağımlılık- bağımsızlık, aşırı dikkat-aşırı dikkatsizlik, kırılganlı kaldırmazlık, özverili-acımasızlık gibi kavramlar sayılabilir.

30 Spor, bu dönem gençlerinin temel gereksinimlerine doyum sağlayacak önemli bir etkinlik alanıdır. Kendisini, gücünü, yeteneklerini tanıyacak, sınayacak ve geliştirecektir. Yarışma, kazanma, kaybetme gibi konularda baş etme yolları arayacaktır. Bir gruba ait olma ve paylaşma duygularını yaşayabileceği sağlıklı bir ortam bulacak, sağlıklı özdeşim nesneleri bulma olasılığı artacaktır.

31 Bayan Erkek Bebeklik Çocukluk EvresiHızlı Büyüme Çocukluk Evresi Hızlı Büyüme Buluğ Çağı Adolesan EvresiYetişkinlik Evresi Buluğ ÇağıAdolesan Evresi Yetişkin Evre (1)(2) (3) (5)(6) (1) (4)(5)(6) (1) Hareketliliğin azalması(4) Androjen düzeyinin hızla artması (2) Relatif VO2 maks’ın azalmaya başlaması(5) Aerobik ve anaerobik güç: Büyümenin durmasına bağlı gelişme (3) Oestrogen düzeyinin hızla artması (6) İskeletin olgunlaşması Gelişim evreleri ve önemli fizyolojik değişimler

32 Bayan Erkek Bebeklik Çocukluk EvresiHızlı Büyüme Çocukluk Evresi Hızlı Büyüme Buluğ Çağı Adolesan EvresiYetişkinlik Evresi Buluğ ÇağıAdolesan Evresi Yetişkin Evre (1)(2) (3) (5)(6) (1) (4)(5)(6) (1) Hareketliliğin azalması(4) Androjen düzeyinin hızla artması (2) Relatif VO2 maks’ın azalmaya başlaması(5) Aerobik ve anaerobik güç: Büyümenin durmasına bağlı gelişme (3) Oestrogen düzeyinin hızla artması (6) İskeletin olgunlaşması Gelişim evreleri ve önemli fizyolojik değişimler. *Katılımcı/öğrenme evresi *6-11 yaş *Beceri öğrenimi (Basit) *Geçiş evresi *11-15 yaş *Kompleks *Katılımcı/yarışmacı evre *15 yaş ve üstü *Kompleks ve karmaşık har öğrenimi Temel Gelişim Özel Gelişim Yüksek Verim Evresi Evresi Evresi

33 Bayan Erkek Bebeklik Çocukluk EvresiHızlı Büyüme Çocukluk Evresi Hızlı Büyüme Buluğ Çağı Adolesan EvresiYetişkinlik Evresi Buluğ ÇağıAdolesan Evresi Yetişkin Evre (1) (2)(3) (5) (6) (1) (4) (5)(6) (1) Hareketliliğin azalması(4) Androjen düzeyinin hızla artması (2) Relatif VO2 maks’ın azalmaya başlaması(5) Aerobik ve anaerobik güç: Büyümenin durmasına bağlı gelişme (3) Oestrogen düzeyinin hızla artması (6) İskeletin olgunlaşması Gelişim evreleri ve önemli fizyolojik değişimler Sürat/Güç Kassal Dayanıklılık Kuvvet Gelişimi Gen Dayanıklılık Motor Gelişim Sürat/Güç Motor GelişimKassal Dayanıklılık Kuvvet Gelişimi Gen Dayanıklılık

34 Bayan Erkek Bebeklik Çocukluk EvresiHızlı Büyüme Çocukluk Evresi Hızlı Büyüme Buluğ Çağı Adolesan EvresiYetişkinlik Evresi Buluğ ÇağıAdolesan Evresi Yetişkin Evre (1)(2) (3) (5)(6) (1) (4)(5)(6) (1) Hareketliliğin azalması(4) Androjen düzeyinin hızla artması (2) Relatif VO2 maks’ın azalmaya başlaması(5) Aerobik ve anaerobik güç: Büyümenin durmasına bağlı gelişme (3) Oestrogen düzeyinin hızla artması (6) İskeletin olgunlaşması Gelişim evreleri ve önemli fizyolojik değişimler *Koordinatif yetilerin geliştirilmesi, *Kuvvet özelliği koordinasyon içerisinde doğal olarak gelişir *Önceleri çabuk kuvvet/Kuvvette devamlılık, sonraları maks kuvvet. *Çok yönlü kuvvet gelişimi

35

36 GÖNÜL YILDIZLARI YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA DERNEĞİ ŞEYH ZAYED ÇOCUKYUVASI EĞLENCELİ ATLETİZM GURUBU PSİKOMOTOR ALAN KAZANIM DEĞERLENDİRME TESTİ ÖRNEĞİ 4321 Öğrencinin Çok İyi İyi Düzeltilebilir Kötü Adı Soyadı : Seda Sayan Yılmaz Doğum Tarihi : Cinsiyet : Kız (x) Erkek ( ) 1 Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar x 2 Değişik yönlere yuvarlanır.x 3 Değişik yönlere doğru uzanır. x 4 Sözel yönergelere uygun olarak yürür. x 5 Sözel yönergelere göre uygun olarak koşar. x 6 Belli bir engel üzerinden şıçrayarak atlar. x 7 Pedal çevirme hareketini yapar. x 8 Atılan nesleri yakalar. x 9 Nesneleri belirli bir mesafedeki hedefe atar. x 10 Tek ayak üzerinde belirli bir süre durur. x 11 Tek,çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar. x 12 Tek,çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider. x 13 Çift ayakla ileri geri sıçrar. x

37


"Kişilerin koşma, zıplama ve atlamada kendilerini test etmesi için bir şans vermek amacıyla tasarlanmış görev serisidir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları