Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Pazarlama-4 Maliye Bölümü. İletişim Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır “iletişim” terimi Latince.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Pazarlama-4 Maliye Bölümü. İletişim Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır “iletişim” terimi Latince."— Sunum transkripti:

1 Pazarlama-4 Maliye Bölümü

2 İletişim Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır “iletişim” terimi Latince paylaşmak, ortaklaşmak anlamına gelen communicare kökünden gelmektedir.

3  Toplumsal İlişkiler Sistemi Olarak  Kişilerarası iletişim  Grup iletişimi  Örgütsel iletişim  Toplumsal iletişim   Kullanılan Kodlara Göre  Sözlü iletişim  Sözsüz iletişim  Yazılı İletişim SINIFLANDIRMA Kullanılan Kanallara ve Araçlara Göre Görsel iletişim İşitsel iletişim Dokunma ile İletişim Telekomunikasyon Kitle iletişimi Zaman ve Mekana Göre Yüzyüze iletişim Uzaktan iletişim

4 Temel İletişim Ögeleri Kaynak-gönderici-verici Hedef-alıcı Mesaj-İleti İletişim aracı (kanal). Dönüt (geri bildirim, besleyici yankı, feedback İletişim Ortamı

5 İletişim gerçekten çok önemli mi? İnsanlar arasında olan zıtlaşma ve çelişkilerin %50’si düşünce zıtlığı veya uyuşmazlıktan değil, sadece birbirini anlamamaktan çıkmaktadır.

6 ÇEVREMİZLE GERÇEKTEN İSTEDİĞİMİZ İLETİŞİMİ KURABİLİYOR MUYUZ?

7  Bakmakla görmek arasındaki fark  Örneğin, “Cumhuriyet Meydanı’ndaki Atatürk heykelinde, atın hangi ayağı yere basmıyor” biçimindeki bir soru karşısında çoğumuz duraksarız. Yıllarca heykelin önünden geçmiş, oradaki törenlere katılmışızdır; kendimize göre heykelin her ayrıntısını biliyoruzdur ama bu tür bir soru bilgimiz hakkında bizi kuşkuya düşürür, çünkü o yıllar içinde heykele yalnızca bakmışızdır; oysa görmek oldukça farklıdır.  Örneğin, “Cumhuriyet Meydanı’ndaki Atatürk heykelinde, atın hangi ayağı yere basmıyor” biçimindeki bir soru karşısında çoğumuz duraksarız. Yıllarca heykelin önünden geçmiş, oradaki törenlere katılmışızdır; kendimize göre heykelin her ayrıntısını biliyoruzdur ama bu tür bir soru bilgimiz hakkında bizi kuşkuya düşürür, çünkü o yıllar içinde heykele yalnızca bakmışızdır; oysa görmek oldukça farklıdır. Algılama…

8 SÖZLÜ İLETİŞİM

9  Yabancı dil bilme  Ne bağıra bağıra  Ne de ezikler gibi kısık sesle  Telefonda telesekretere mesaj bırakmak  Karşı tarafın sosyo-kültürel düzeyine uygun KONUŞMA

10 Epiktetos'un dediği gibi "bir güzel söz söyleme sanatı varsa bir de güzel dinleme ve anlama sanatı vardır".

11  Dinleme  Ama ben sizi dinledim kardeşim sizde beni dinleyin.  Size değer veriyorum  Şu anda evde yatanlar, maç izleyenler  İnsanlar dakikada 200 kelime konuşabilir. DİNLEME

12 İki kulağınızın ve tek bir ağzınızın olması, daha az konuşup daha çok dinleyebilelim diyedir(Citumlu zeno).

13  Konuyu ilginç bulmamak  Konuşanda ille de kusur bulmaya çalışmak  Konuşmadaki bazı noktalara aşırı duyarlılık göstermek  Sahte dikkat  Konuşma-dinleme arasındaki sözcük farkı İyi dinlemeyi engelleyen faktörler

14 Yabancılarla dili olmadan anlaşanlara bir bakın Beden Dili İnsanların yüz yüze kurdukları ilişkide, kelimeler %10, ses tonu %30, beden dili %60 önem taşır.

15 Gözler kalbin aynasıdır.

16  Küçük Emrah Beden Duruşu

17  ÇEVREYİ CİDDİYE ALMAZ.  ELEŞTİRMEN DİNLEYİCİ  GÜVENLİ DİKKATLİ DİNLEME DİKKATLİ DİNLEME KENDİNE GÜVENLİ KENDİNE GÜVENLİ RAHAT RAHAT İLGİLİ İLGİLİ

18 HUZURSUZ HUZURSUZ OLUMSUZ YAKLAŞIMLI CEVABA HAZIR OLUMSUZ YAKLAŞIMLI CEVABA HAZIR  RAHAT  DÜŞÜNCELİ  İLGİLİ KOL VE PARMAKLAR

19

20  İnsan bedeninin en dikkat çeken yeri yüz, yüzde ise en çok dikkat çeken yer gözlerdir.  Yüz kaslarının anlatım amaçlı kullanımı mimikleri; baş, el, kol, bacak ve bedenin kullanımı da jestleri oluşturur Beden Dili

21 İletişim sorunları Sus konuşma! Sus konuşma! Bacak kadar boyuyla nasıl bana laf yetiştiriyor Bacak kadar boyuyla nasıl bana laf yetiştiriyor Biz sizin yaşınızdayken, değil böyle itiraz etmek öğretmenimizin gözünün içine bile bakamazdık!" Biz sizin yaşınızdayken, değil böyle itiraz etmek öğretmenimizin gözünün içine bile bakamazdık!" "Böyle ukalalıklara devam edeceksen, seneye gene aynı sınıfta devam etmek zorunda kalacaksın! "Böyle ukalalıklara devam edeceksen, seneye gene aynı sınıfta devam etmek zorunda kalacaksın!

22  Dua eder gibi eller, insanlara açık ve güven verici olduğunuzun bir ifadesidir. Tersi, yani ellerinizin aşağı bakması ya hükmetmek isteğinizi ya da karşı koyma durumunuzu açığa çıkarır.  Dinlerken ellerin duruşu çeşitli anlamlar taşır. Çeneyi tutmak, şakağa baş parmağın konması iyi dinlediğinizin bir ifadesidir.  Baş parmağın, ileriye doğru hareketsiz bakması bir hedef göstermek anlamını taşırken, aşağı- yukarı sallanması bir tehdit içerir. Örnekler

23  El sıkışma  Mengene gibi sıkmak bir güç belirtisi iken, çok hafif tutmak çekingenlik ifade eder. Elini diğerinin üstüne bastırmak, kendine doğru çekmek başından kişiye üstünlük kurmak için yapılan baskıdır.  Bu gibi durumlarda eğer farkındaysanız karşılık verin. Siz diğer elinizi onun elinin üstüne koyan ve en az onun kadar üstün olduğunuzu ona belli edin. Örnekler

24  kolların belin iki yanına konması, savaş baltalarının topraktan çıktığı anlamını taşır. Örnekler

25  Öne: sinirli  Arkaya: savunma, korku, endişe  İyice öne: utanma, suçluluk, itaat, bıkkınlık  Yana: dikkat  Dik: özgüven, olgunluk Baş pozisyonu

26  0-50 cm MAHREM BÖLGE  cm KİŞİSEL ALAN  cm SOSYAL ALAN  cm ORTAK BÖLGE Kişisel Alan

27 RENKLERRENKLERRENKLERRENKLER

28  Soğuk mu Samimi Olmak mı?  Eleştiriyi Kabul Etmek  Karşı tarafa değer vermek  Örnek alma  Tek bir işle ilgilenmeye çalışın  Sözlü veya sözsüz iletiler birbiriyle tutarlı olmalıdır Etkin İletişim İçin…

29 İnsanlara ismi ile hitap edin Unutmayın ki bir insanın ismi, kendisi için dünyadaki herhangi bir lisanda kulağa gelen en hoş, en tatlı, en önemli sestir.

30 Doğru sözcükler Seçme

31 Brooklyn Köprüsü’nde, bir bahar günü, kör bir adam dilencilik yapıyormuş. Dizlerinin dibine bir tabela koymuş. Üzerinde “Doğuştan Kör” yazılıymış. Herkes dilencinin önünden geçip gidiyormuş. Bir reklamcı bunu görmüş, eğilerek tabelayı almış, üzerine bir şeyler yazmış ve tekrar aldığı yere bırakmış. Ne olduysa olmuş…. Gelip geçen ve bu tabeladaki yeni yazıyı okuyan herkes başlamış dilencinin önündeki şapkaya habire para atmaya…. Bir cümle yetmiş onca kişiyi etkilemeye ve dilencinin şapkasının kısa sürede ağzına kadar parayla dolup taşmasına….. Tabelada şöyle yazıyormuş: “Güzel bir bahar günü ama ben baharı görmüyorum.”

32 Balık Eli

33 Etkin İletişim Kurmanın Bir Engeli Olarak Korku

34 Önerileri toplama Yönetim Kurulu Başkanı: “Eveet, şimdi önerim üzerine oylama yapalım. Kabul etmeyenler ellerini kaldırsınlar ve istifa ediyorum desinler.

35 Patronu en çok rahatsız eden şey, sabah işe geldiğinde bütün çalışanları dedikodu yaparken ve dalga geçerken bulmasıydı. Bir gün artık dayanamadı ve bütün çalışanları odasında topladı. “Arkadaşlar, ben sert ve diktatör bir tutum içerisine girmek istemiyorum. Yalnız her sabah geldiğimde vaktinizi şirket yararına kullanmak yerine boşa harcadığınızı görüyorum. Bunu engellemek için ilk etapta bir öneri kutusu aldım, bunu fotokopi odasına bırakacağım. Ümit ediyorum ki, içerisinde en kısa zamanda bir öneri bulurum.” Gerçekten de iş günü sonrasında patron çıkmadan önce öneri kutusuna bakar ve orada imzasız bir not bulur. “Altı lastik ayakkabılar giymeyi bırakınız.”

36 Büyük bir fabrikanın sahibi şirket çalışanlarını kapsayan 100 dolarlık ödüllü bir yarışma başlatmış. Amaç, “en iyi tasarruf yapma” fikrini belirlemekmiş. Ödülü, “ödülün bedelini 50 dolara düşürme” önerisini veren bir çalışan kazanmış.

37  Gerektiğinde espri yapma, güzel esprilere karşılık verme  Kahkaha en iyi ilaçtır. Doktor ve hemşirelerin yapamadığını yapar.  Kahkaha, kandaki stres hormonlarını azaltır.  Bulaşıcı bir hastalıktır. (komedi dizileri)  Kahkaha, anında tatile çıkmaktır.  Neşeli insanlarla arkadaşlık edin  Kendisi mutlu olan bir çalışan müşteriyi de mutlu eder Gülme-Güldürme

38  Biri bana bişeyler söyledi  Peki neleri söylemedi?  Neleri söylemek istiyor olabilir?  Değinmek istediğin başka bir şey var mı? Maskeli iletişime dikkat

39 Doğru zamanda, doğru yerde, doğru sözcüklerle, dinlemeyi öğrenmiş ve beden diliyle uyumlu iletişim

40 Pazarlama İletişimi??? Reklam (Kitlesel üretim, kitlesel reklam) Tutundurma Satış Çabaları Promosyon Satış Promosyonu Satış tutundurma Satış Geliştirme

41 Tutundurma Karması (Ana Bileşen) Ad-Reklam PR-Halkla İlişkiler PS-Kişisel Satış SP-Satış Tutundurma Tüketiciyi ikna edici iletişimi sağlayan pazarlama araçları

42 Ürünün kendisi Tasarımı (renk, şekil) Markası Paketi Fiyatı (kalite göstergesi) Satış Noktası Bunların İletişimdeki rolü nedir?

43 Pis bir ortam Güler yüzlü çalışan Mini etekli garson Sürekli kilitlenen kayıt sistemi Dekorasyonda kullanılan renkler Pahalı görünen gösterişli bir dükkan Çeşitli kuruluşlar tarafından yapılan araştırmaların sonuçları Bir de Hizmet İşletmeleri Var?

44 Pİ Tüketiciler ile kuruluş arasında oluşan sürekli bir diyalog İki yönlü iletişim Ögeler arasında uyum -IMC

45 Pİ’de Mesaj Tüketicilere bilgi vermek Hatırlatmak Marka farkındalığı oluşturmak Tutum oluşturmak, değiştirmek İnanç oluşturmak, değiştirmek

46  Tüketiciler  Müşteriler  Hedef Kitle  Halk  Paydaşlar

47 Mesajın Kaynağı İnanılırlık Özümseme Çekicilik Özdeşleşme Güç Uyma

48 Nasıl İnanılır olunur?  Uzmanlık  Güvenilirlik  Sosyal statü-prestij  Diğer (Karizma, yaş, cinsiyet)

49  Uzmanlık  Güvenilirlik  Sosyal statü-prestij  Diğer (Karizma, yaş, cinsiyet) Kullanmadığın bir markayı düşün, bu markayla ilgili reklam, etkinlik, konuşma vb. gördükten sonra bu markayı almayı düşüneceksin. Kim sana bunu yaptırabilir?

50 Mesajda Ne Söylenecek?  Akılcı Yaklaşım  Duygusal Yaklaşım  Korku Yaklaşımı  Mizah Yaklaşımı  Katılımcı Yaklaşım

51  Ford Focus  Reductil Zayıflama İlacı  Kızılay Maden Suyu (Sade)  World Card Şu Ürün Gruplarında Hangi Duygulara Hitap Edilirse Başarılı Olunur? Neden?

52  Planlanmış mesajlar  Planlanmamış mesajlar  Taşınan mesajlar  Algılanan mesajlar Mesaj Türleri

53  Korku  Mizah  Müzik  Seks  Bilinçaltına Dönük Mesaj İçeriği

54  Tek Yönlü-Çift Yönlü  Hedef kitle işletme ile aynı fikirdeyse tek yönlü  Eğitim düzeyi düşükse tek yönlü  Rekabet yoğunsa çift yönlü  Sadık müşteriler için çift yönlü  Yeni ürünler için çift yönlü Mesajın Yapısı

55  Anticlimax - Başta  Pramitsel - Ortada  Climax - Sonda Asıl mesaj nerede sunulur?

56  Fonksiyonel gereksinimlere göre  Sembolik gereksinimlere göre  Deneyimsel gereksinimlere göre Ne Söylenecek?

57 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Her bir unsur farklı şarkı çalıyorsa??? İletişim işlevlerinin tek elden yönetilmesi Ayrı ayrı değil bir bütün olarak görme Reklam ağırlıklı iletişim çabalarının başarısızlığı İlişkisel pazarlama yaklaşımı Sinerji yaratma Orkestra şefi Tüm iletişim aktivitelerinin koordine edildiği bir süreç Sıfır Bazlı Planlama İçeriden dışarıya değil, dışarıdan içeriye doğru planlama

58 1.Aşama- Pazarlamanın Başlangıcı Mal – Mal İle Değiştiriliyor (İletişim: Yüz-yüze) 2. Aşama – Paranın İcadı Mal – Para İle Değiştiriliyor (İletişim: Yüz-yüze) 3. Aşama – Kitlesel Üretim Dönemi Mal – Fiyat (İletişim: Reklam) 4. Aşama – Kitlesel Pazarlama Dönemi Mal, Fiyat, Dağıtım (İletişim: Reklam)- 5. Aşama – Klasik Pazarlama Dönemi Mal, Fiyat, Dağıtım, Satış Geliştirme İletişim: AD, PR, Kişisel Satış, Doğrudan Pazarlama, Fuar 6. Aşama – BPİ Dönemi Mal=İletişim Fiyat=İletişim Dağıtım=İletişim=Tutundurma Pazarlama=İletişim İletişim=Pazarlama

59 Eskiden Reklam Ajansı vardı Şimdi İse…. AD ve PR Ajansı Doğrudan Paz. Ajansı Satış Promosyon Ajansı Ambalaj ve Grafik Ajansı BPİ çalışmalarının stratejik planlama süreci, mutlaka işletme ya da örgüt içinde gerçekleştirilmelidir

60 Tutundurma İşletmenin kontrol edilemeyen değişkenlere etkisini sağlayan en önemli pazarlama değişkeni tutundurmadır. Tutundurma, işletmenin ürettiği ürünlerin varlığını tüketicilere duyuran ve işletmenin yaşamasını, gelişmesini sağlayan stratejik bir pazarlama aracıdır. Tutundurmanın “ikna edici” ve “inandırıcı iletişim faaliyeti olması, onu diğer pazarlama faaliyetlerinden ayıran en önemli niteliğidir. Etkili tutundurma, etkili iletişim demektir. Amaç: Tüketicilerde yeni bir tutum oluşturmak, varolan tutumu güçlendirmek ya da yönünü değiştirmek

61  Bilgi vermek  Hatırlatmak  İkna etmek Tutundurmanın Temel Amaçları

62 Tutundurma Karması Attention Interest Desire Action Needs Attention Interest Desire Action Satisfaction

63 Tutundurma Karması ve AIDA DikkatİlgiArzuEylem PR Kişisel Satış Reklam S.Tutundurma

64  Doğrudan dağıtım yapılıyorsa kişisel satış  Yoğun dağıtım-reklam (kişisel satış önemsiz)  Sınırlı dağıtım-kişisel satış  Endüstriyel pazarda kişisel satış, tüketici pazarında reklam ve satış tutundurma  Giriş döneminde haberdar etme Tutundurma Karması Elemanlarından Hangisi Kullanılacak?

65  Reklamın birim maliyeti düşük, kişisel satış ve satış tutundurmanın (hediye, eşantiyon) maliyeti yüksek  Tüketicilerin sayısı çoksa reklam, az sayıda ve coğrafik olarak bir yerde toplanmışlarsa kişisel satış daha uygundur.  Nihai tüketiciler ise reklam, endüstriyel tüketiciler ise kişisel satış daha uygundur.  Endüstriyel ürünler genelde karmaşık nitelikte olduğundan kişisel satış uygundur. Gösterme, çalıştırma, açıklama bu yolla daha iyi yapılır.  Giriş döneminde bilgi verme, gelişme döneminde ikna etme, olgunluk döneminde farklı gösterme, gerileme döneminde hatırlatma ön plandadır. Tutundurma Karması Elemanlarından Hangisi Kullanılacak?

66  Ürün farklı özellikleri olan ve kaliteli bir ürün olmalıdır  Göreceli olarak yüksek fiyatlı ürün olmalıdır  Aracı kuruluşlar ve satış ekibi için yeterli düzeyde ekonomik teşvikler sunulmalıdır  Kişisel satış ve satış tutundurma ağırlıklıdır  Reklam, aracılara yönelik yapılır İtme Politikası

67  Düşük fiyatlı, sık satılan ürünlerde  Finansal bakımdan güçlü bir işletme uygulayabilir Çekme Politikası

68 ÜreticiToptancı Toptancı Perakendeci Tüketici ÇEKME STRATEJİSİ İTME STRATEJİSİ

69 Mesaj..  Nasreddin hoca, duvardan düşünce “duvardan düşmüş” bir doktor istemiş  Hedef kitleyi tanımak  Onların hissedebildiklerini hissetmek  Onlar gibi düşünebilmek

70  Reklam  Halkla İlişkiler  Kişisel Satış  Satış Tutundurma Tutundurma Karması

71 1. REKLAM

72  Bir bedel karşılığı yapılmaktadır.  Reklam, kişisel sunuş değildir.  Reklam mesajlarında ürünler, hizmetler ya da düşünceler yer alabilir  Reklam yapan kişi ya da kurum bellidir Reklam

73 Reklamsız iş yapmak, karanlıkta bir kıza göz kırpmak gibidir, ne yaptığını sen bilirsin ama senden başka hiç kimse bilmez. Stewart H. Britt Reklamın Önemi

74  Kim olduğunuzu bilmiyorum.  Firmanızı bilmiyorum.  Firmanızın ürününü bilmiyorum.  Firmanızın neyi temsil ettiğini bilmiyorum.  Firmanızın müşterilerini tanımıyorum.  Firmanızın geçmişini bilmiyorum.  Firmanızın ününü bilmiyorum.  Eee….şimdi söyleyin, bana ne satmak istiyorsunuz? Reklamın Önemi

75  Reklamları zaplayabiliyoruz  Reklamları satış noktalarının uzağında görüyoruz  Yoğun bir mesaj bombardımanı var  Her şey reklamdan ibaret mi?  Artık insanlar pek çok şey biliyor  Kitle iletişim araçlarında reklam maliyetleri artıyor  Reklam içeriği taşımayan iletişim unsurları daha etkili  Reklamla tüketicilere çoğunlukla reklam kuşaklarında ulaşabilirsiniz  Reklam satın aldırır mı? Reklam

76  Reklam, yalnızca en üstteki ciladır. Önemli olan ürün kendisidir-  Kartvizit basanlar  Tabelacılar  Kitlesel satış=reklam Reklam

77  Bilgilendirme  İkna etme  Hatırlatma  Destekleme  Değer katma  İşletmenin diğer amaçlarına yardımcı olma Reklamın Fonksiyonları

78  Bütçe,  Tüketicilerin özellikleri,  Ulaşabilme yeteneği Reklam Aracının Seçimi

79  TV  Radyo  Gazete  Dergi  İnternet  El İlanları  Sinema  Billboard Reklam Araçlarının Etkililiği

80  Reklam, maliyetleri ve dolayısıyla fiyatları yükseltir.  Reklam, büyük paraların gereksiz yere kullanımıdır, kaynak israfıdır.  Reklam, insanı hırslı, aç gözlü yapar, hep daha fazla, daha fazla talep eder bir hale getirir.  Reklam insanları aldatma sanatıdır. Reklam Hakkında Olumsuz Görüşler

81 Bir sorun vardır, Çözüm Reklam

82  Amaçları Belirleme  Bütçeleme  Mesaj Stratejisi  Medya Stratejisi  Koordinasyon Reklam Stratejisi

83 Mesaj Stratejisi

84  Ürünün özellikleri mi, yarattığı fayda mı?  Tüketicilerin kültürel, sosyo-ekonomik durumları, yaşam biçimleri ne?  Yaratıcılık

85  Farklı Satış Önerisi  Konumlandırma Yaratıcı Stratejiler

86

87  Ad=Market Power  Ad=Information  Sentezci görüş Reklamın Makro Ekonomik Rolü

88  Doğrudan harekete geçirici  Dolaylı olarak etkili  Birincil talep yaratan reklamlar  Seçici talep yaratan reklamlar  Açık reklam  Gizli reklam Reklam Türleri

89  Ürün tipi (bayan giysileri – dergiler)  Mesajın niteliği (yarın başlayacak promosyonun duyurumu-radyo ve gazete)  İzleyicilerin medya alışkanlığı (yaşlılar-internet???)  Medya türünün erişilebilirlik, etki ve maliyeti Bilinen Reklam Mecralarından hangisini seçeceğiz?

90 OŞ MNMHTA E EKAŞO MNMHTAE E KA OŞMMNHTAEEKA Sürekli Program Kalp Atışı Program Uçuş Programı

91  Tüm görsel ve işitsel unsurlar kullanılabilir  İtibarlı ve popüler bir araçtır  Seçici izleyici kitlesini yakalamada güçlük  Reklam maliyeti yüksek  TV programlarının birbirine çok benzemesi  Reklam kalabalığı  Zapping  Prime Time (20: : 00 )  Günde yaklaşık 5-5,5 saat izleniyor TV Reklamları

92  Program sponsorluğu  Katılma şovları  Spot reklamlar  Bant reklamlar  BBR Modeli  Single Spot  Reklam Jeneriği Sponsorluğu TV Reklam Türleri

93  Markalı ürünlerin belirli bir bedel karşılığında sinema filmlerine, TV programlarına, bilgisayar oyunlarına ve kitaplara yerleştirilmesi  Film karakterlerinin markalı bir yaşam sürmesi  Kolay kolay herşeyi beğenmeyen film starının onayını göstermekte  Amaç: marka farkındalığını arttırmak  Kullanan kişiyle özdeşleşmek  Marka imajı ile karakter uyumlu olmalı Ürün Yerleştirme

94 Ekrana Yerleştirme Senaryoya Yerleştirme Olay Örgüsüne Yerleştirme Fütüristik Ürün Yerleştirme

95  Spesifik dinleyici kitlelerine seslenilir.  Ses, mizah, ima yoluyla anlatım etkin biçimde kullanılır  Radyo kanalları tüm ülkede yaygındır.  Son birkaç yıldır radyonun pazar payı yükseliyor  Erişim % 66 (internet hariç)  2004 yılında % 2,4; 2009 sonunda % 11,6 (internet radyo)  Bu mecra bir mekandan bağımsız, hayatın içinde Radyo Reklamları

96  % 65 arabada  % 65 muftakta  % 50 ev işi yaparken  % 40 evden çıkmak için hazırlık yaparken  Başka bir iş yaparken bir yandan da radyo dinleyenlerin dinledikleri reklamları hatırlama oranı, radyo dinlerken başka bir faaliyet içerisinde olmayanlardan çok daha yüksek

97 % Radyo Cep Tel. Uydu Oto Radyo İnternet

98 Rakamlar Erkeklerin % 62’si, kadınların % 70’i AB SES grubunda en yüksek dinlenme oranı yaş arası en yüksek dinlenme oranı arabada % 65 muftakta % 50 ev işi yaparken % 40 evden çıkmak için hazırlık yaparken Başka bir iş yaparken bir yandan da radyo dinleyenlerin dinledikleri reklamları hatırlama oranı, radyo dinlerken başka bir faaliyet içerisinde olmayanlardan çok daha yüksek

99  Müziğin dili iyi kullanılmalı  Özellikle marka yatırımının başında olan firmalar için hedef kitleye erişim  Dimes ilk dönemde sadece radyo reklamlarını tercih etti  Dönemsel kullanım için uygun  Destekleyici özelliği var –tek mecra yerine

100  Mesajda yaratıcılıktan önce basitlik-hedef kitlenin işi gücü var  Monoton olmamalı, fark edilebilir formatta tasarlanmalı  Hedef kitleye uygun olmalı  Üstünlük=mesajınızı iletin, gerisini tüketicinin hayal gücüne bırakın  Ama bu mecrada kirlendi-uzun kuşaklar

101 Örnek Bir Proje=yemeksepeti.com

102 Eve yemek siparişini en çok kimler verir? ÇALIŞAN ve BEKARLAR Bu kitle internetten sipariş verilebildiğini biliyor mu? Bu kitle ne zaman radyo dinler? İŞTEN EVE GİDİP GELİRKEN Reklam kuşağı=drive-time??? Eve ulaşmadan hemen önce, yani yemek planlarının yapıldığı anlarda tüketiciye ulaşmak

103  Konumlandırma= Dünyanın En Büyük Mutfağı  Ali Nazik, Sütlü Nuriye gibi kişi adlarına benzer isimleri olan yemekler “kişilere” dönüştürüldü. 10 farklı spot oluşturuldu  Her biri kendi adına yakışan seslerle konuşan yemekler kendilerini tanıttı ve yemeksepeti.com’da olduklarını söyledi  Sonuç=Aylık sipariş adedi % 33 arttı Uygulama

104 Yüksek baskı kalitesine sahiptir. Reklamın ömrü uzun olur, reklamlar kesilip saklanabilir. Karmaşık bilgi içeren reklamlar iletilebilir. Reklam hangi yönde yer alacak? Meslek, konu ve ilgi gruplarına göre ayrımlaşma Asıl satın alanların dışında ikincil okuyucu kitlesi fazladır Dergi Reklamları

105  Yerel pazarlara hitap edilebilir.  Düşük maliyetlidir.  En karmaşık bilgiler sunulabilir.  Bir gazeteyi 4 kişi okur Gazete Reklamları

106

107

108  Düşük maliyetlidir.  Yerel pazarlara odaklanma  Görünürlük düzeyi yüksek  Mesaja maruz kalma fırsatı yüksektir.  Çok az kelimeyle mesaj Açık Hava Reklamcılığı

109

110

111  Mesajı güncellemek kolaydır.  Yeni bir mecra  Hangi site??? İnternet Reklamları

112  En çok hit alan Türkçe siteler arasında  Kutsal bilgi kaynağı  İçeriği internet kullanıcıları tarafından oluşturuluyor  Google’la sözlükteki metinlere ulaşılabiliyor  Teknoloji şirketleri sitenin sponsoru  Sözlük yazarlarının (50000) çoğu ünv. öğrencisi Bir Reklam Mecrası Olarak Ekşi Sözlük

113  Tribal marketing uygulamaları  Absolut Vodka, Pink Floyd  Kampanyanın geleceğini şekillendiren alternatif görüşlerin elde edilmesi  Çift taraflı iletişim-reklamveren + yazarlar

114  Banner  Entry reklam  Ağızdan ağza reklam  Virütik reklam  Skin reklam Ekşi Sözlükte Reklam Türleri

115  Özellikle yerel ürünler için kullanılır  Rating oranı yüksektir  İzleme oranı=satılan bilet sayısı  Seyirci sayısının düşüklüğü  Özellikle gençlere yönelik ürünler  Fazla reklam seyircinin sabrını taşırır Sinema Reklamı

116

117

118

119

120

121

122

123

124

125

126

127

128

129

130

131

132

133

134

135

136

137

138

139

140

141 Reklam Değerlendirmesi Doğrudan Test Dolaylı Test Ön Değerlendirme Son Değerlendirme


"Pazarlama-4 Maliye Bölümü. İletişim Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır “iletişim” terimi Latince." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları