Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Voleybol Temel Eğitimi OKTAY ORKUNOĞLU. İçerik Pas 1 Top Karşılama (Manşet) 2 Servis 3 Hücum 4 Blok 5.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Voleybol Temel Eğitimi OKTAY ORKUNOĞLU. İçerik Pas 1 Top Karşılama (Manşet) 2 Servis 3 Hücum 4 Blok 5."— Sunum transkripti:

1 Voleybol Temel Eğitimi OKTAY ORKUNOĞLU

2 İçerik Pas 1 Top Karşılama (Manşet) 2 Servis 3 Hücum 4 Blok 5

3 Pas  Pas Yaparken  Voleybolda Yeni Başlayanlara Öğretme  Pas Çeşitleri  Pasta Dikkat Edilmesi Gerekenler  Pas Çalışmaları  Video Gösterisi Topu istediğimiz noktaya eller ve parmakların yardımıyla göndermeye pas denir. Topu istenilen noktaya gönderilmek için kullanacağımız en etkin yoldur. Vücut genellikle üç değişik pozisyonda bulunur, (Yüksek, orta ve alçak) vücudun üst kısmının pozisyonunu değişmez, bacakların bükülme açısı değişik olacaktır.

4 Pas Yaparken a)Bir ayak önde, vücut dengeli olacak şekilde durulacak, b)Vücut bacakların yardımıyla hafifçe öne doğru eğilecek, c)Kollar dirseklerden kırılmış, eller yüze yakın ve yüksekte tutulacak, kol dirseklerin açıklığı en fazla omuzlar kadar olacak, bileklere doğru üçgen teşkil edecektir. d)Top alın hizasında pas yapılmalıdır. Topa vurulacağı anda eller açıldığında top alın hizasında olmalıdır. e)Elin bütün parmakları, (en fazla baş parmaklar) topu kaldırmalıdır. f)Top pas yapılacağı anda eller bileklerin yardımıyla hafifçe geriye bükülüp topun geliş hızı düşürülmelidir. g)Top ileriye, kollar, bacaklar ve bütün vücudun ileri, yukarı hareketiyle gönderilmelidir. h)Top mutlaka göndermek istediğimiz yöne dönerek pas yapılmalıdır. Pas > Pas Yaparken >

5 Pas Yaparken (Eller ve Kolların Pozisyonu) El ve parmakların topa temas öncesi pozisyonu El ve parmakların topa temas sonrası pozisyonu El ve parmakların topa temastaki pozisyonu

6 Pas Yaparken (Vücudun Pozisyonu – Ayaklar ve Eller) 1- Topa temas alanı üzerinde ve eğik pozisyonda 2- Kol kalça ve bacaklar aynı zamanda gergin 3- Dizler ayak uçlarının önünde 1- Topa bakış işaret ve baş parmakların oluşturduğu üçgene doğru 2- Bilekler geriye baş parmağa doğru devrilmiş pozisyonda 3- Diresekler önde dışarıya doğru ve omuz seviyesinin üstünde 4- Kalça ve diz bükülü 5- Adım genişliği omuz genişliğinde küçük

7 Voleybolda Yeni Başlayanlara Öğretme a)Öğretim sırasına uyunuz b)Bir tekniği çok iyi öğrenmeden diğerine geçmeyiniz c)Yapılan ikazlara uyunuz d)Teknikleri uygularken tüm organların pozisyonuna dikkat ediniz. e)Düşündüklerinizi ayna karşısında uygulayınız. f)Algılama, uygulama ve daha sonra mükemmelleştirmeyi sıralı uygulayınız. g)Bir tekniği öğrenirken diğerlerini unutmayınız. Her çalışmada öğrenilen tüm teknikleri uygulayınız. h)Belirli bir zaman içerisinde uygulayınız. i)Mutlaka başaracaksınız. Başarılar. Pas > Pas Yaparken >

8 Pas Çeşitleri 1.Pas 2.Sıçrayarak pas 3.Yanan pas 4.Geri yuvarlanırken pas 5.Geri pas 6.Tek el pas Pas > Pas Yaparken >

9 Pas Çeşitleri (Pas) a)Çömelme ve topun altına girme, b)Topa hakim olma, c)Kol ve bacakların yardımıyla topu öne ve yukarı gönderme. Pas > Pas Yaparken >

10 Pas Çeşitleri (Sıçrayarak Pas) a)Sıçrama b)Gelen topa zıplayarak buluşma (zamanlama) c)Ayaklar yere değmeden top ellerden çıkarılmalıdır. Pas > Pas Yaparken >

11 Pas Çeşitleri Yan pas: Oyuncunun sırtı veya yüzü fileye dönüktür. Kol, bacak ve omuzların hareketiyle top istenilen noktaya gönderilir. Sağa sola gelen topları oyuna sokabilmek için baş ve topa en yakın ayak topun altına girerken pas ve düşme yapılır. Pas > Pas Yaparken > Geriye yuvarlanarak pas : Oyuncunun sırtı veya yüzü fileye dönüktür. Kol, bacak ve omuzların hareketiyle top istenilen noktaya gönderilir. Sağa sola gelen topları oyuna sokabilmek için baş ve topa en yakın ayak topun altına girerken pas ve düşme yapılır. Geriye pas: a) Gelen topun altına girme b) Topa sahip olma c) Kol ve bacakların yardımıyla (gövdeyi geri esneterek) topu geriye göndermedir.

12 Pasta Dikkat Edilmesi Gerekenler a)Topla temas alnın üstünde ve eğik pozisyonda b)Kol, kalça ve bacakların aynı zamanda gerilmesi c)Dizler ayak uçlarının önünde d)Topla bakış işaret ve baş parmakların oluşturduğu üçgene doğru e)Bilekler geriye baş parmağa doğru devrilmiş pozisyon f)Dirsekler önde dışarıya doğru ve omuz seviyesinin üstünde g)Kalça ve diz bükülü h)Adım genişliği omuz genişliğinden küçük Pas > Pas Yaparken >

13 Pas Çalışmaları Oturarak Kasada Pas Çalışması Filede Eşli Yan Pas Çalışması Pas > Pas Yaparken > Duvarda Pas Çalışması Pas Kontrol Çalışması

14 Pas Çalışmaları Eşli Deplaseli Pas Çalışması Pas Kontrol Geri Pas Çalışması Pas > Üç Oyunculu Deplaseli Pas Çalışması

15 Pas Çalışmaları Eşli Pas Kontrol Çalışması Eşli Sıçrayarak Pas Çalışması Yerden Seken Topa Deplaseli Pas Çalışması Pas > Pas Yaparken >

16 Pas Çalışmaları Pas ve Roling Çalışması Potada Pas Kontrol Çalışması Pas > Pas Çalışmaları > Eşli Sağa Sola Deplaseli Pas Çalışması

17 Pas Çalışmaları Üçlü Deplaseli Pas Çalışması Sırtüstü Yatıp Kalkarken Pas Pas > Pas Çalışmaları > Eşli sağa sola deplaseli pas

18 Pas Çalışmaları Duvarda Pas Çalışması File Üstünde Eşlerin Pas Kontrol ve Pas Çalışması Pas > Pas Çalışmaları > Filede Sıçrayarak Pas Çalışması

19 Pas Çalışmaları Filede Öne ve Geri Deplaseli Pas Çalışması File Üstünde Eşli Pas Çalışması Pas > Pas Çalışmaları > File Dibinden Koşarken Pas Kontrol Çalışması

20 Pas Çalışmaları Dörtlü Deplaseli Pas Çalışması File Üstünde Pas Varyasyonu Çalışması Pas > Pas Çalışmaları > Pas Tekniği Geliştirme Sıralı ve Değişimli Pas Çalışması

21 Pas Çalışmaları Pas Organizasyonu Çalışması : Pasör file dibine hareket eder ve arka alandan gelen topu 2 no’ya pas verir,ok yönünde koşar. Pas Organizasyonu Çalışması : Pasörler koşarak smaç, top karşılama ve pas verme çalışırlar. Pas > Pas Çalışmaları >

22 Pas Çalışmaları Pasörlerin Blok Sonrası Pas Çalışması : Pasör bloktan sonra gelen topları pas verir ve dublaj yapar. Smaçör hücum eder oyuncular sıralı değişimli çalışırlar. Pasörün Uyum Çalışması : Antrenörün attığı topları pasör 2 veya 4 No’ya hatasız pas atarken smaçörler hücum ederler. Pas > Pas Çalışmaları >

23 Pas Çalışmaları Pasörün Set Çalışması : 6 Numaradaki oyuncu hücum toplarını karşılayarak 2 nolu alana atar. Pasör 1 nodan koşarak topu 4 numaraya pas verir ve dublaj yaparak ilk pozisyonu alır. 4 nodaki oyuncu gelen pası smaçöre atar ve ilk pozisyonu alır. 4 nodaki oyuncu geri alana hücum eder. Pasörün Fileye Yakın Pas Çalışması : File dibindeki oyuncu file boyunca koşarken, gelen topu 5 nodaki oyuncuya verir. Geri alandan set kuran pasör 5 nodan gelen topu file boyunca uzun pas verir ve ilk pozisyonunu alır. Pas > Pas Çalışmaları >

24 Pas Çalışmaları Pas ve Deplase Çalışması : Oyuncular fileye yaklaşırken pas verir ve geriye açılırlar. Pas ve Deplase Çalışması : Fileye yakın 3 oyuncu pas kontrolü ve pas çalışırken, geri alandaki oyuncu topun hareket yönüne göre deplase yapar Pas > Pas Çalışmaları >

25 Pas Çalışmaları Değişimli Pas Çalışması : Topun yönünde 3 oyuncu koşarak, değişimlerini tamamlar ve pas çalışması yaparlar Pas ve Dublaj Çalışması : File yanındaki 3 oyuncu koşarken pas yaparlar. Geride dublaj yapan oyuncu sağa, sola deplase yaparken atılan topları fileye yaklaştırılır. Pas > Pas Çalışmaları >

26 Pas Çalışmaları Pas ve Hücum Organizasyonu : Pasör geriden file önüne yaklaşırken, smaçör topu pasöre atar ve pasörün verdiği pasa hücum eder. Pas > Pas Çalışmaları >

27 Manşet  Manşet  Manşet Tekniği  Manşette Dikkat Edilmesi Gerekenler  Manşet Tekniği İle Top Karşılama  Kurtarma  Video Gösterisi Manşet top karşılamada ve voleybolun temel hareketini oluşturmaktadır. Kolaylığıyla ve az riskli oluşu nedeniyle çok kullanılmaktadır. Servis karşılarken, hızlı hücumlarda, file üzerinden yapılan vuruşlarda manşet tercih edilir. Manşeti üç grupta değerlendirebiliriz. 1)Servis Karşılama 2)Hücum Karşılama 3)Kurtarma (Ölecek topu)

28 Top Karşılama (Eller ve Kolların Pozisyonu) Top Karşılama (Manşet) > Eller özel teknikle kenetlenir, kollar düzgündür, hiç bükülme olmaz. Topun çarptığı alan, bilekten dirseğe kadar olan yerdir. Topa vuruşta kolların dirsekle bilek arasındaki iç üst tarafı kullanılır. Birbirine paralel olan kollar bir düzlem halinde ve vücuttan uzak tutulur. Kollar bacakların arasında, vücudun ortasında tutularak top karşılanır. Manşet pozisyonda kollar, eller ve parmakların pozisyonu Manşet yaparken kol el ve parmakların pozisyonu Manşet Alanı

29 Top Karşılama (Vücut Pozisyonu) Top Karşılama (Manşet) > Vücut her zaman topun arkasına bu topu hedefe yöneltmede ve topun hızını kesmede önem kazanır. Sırt düzgün ve öne doğrudur.

30 Top Karşılama (Ayakların Pozisyonu) Top Karşılama (Manşet) > Ayakların açıklığı omuz genişliğindedir. Dizler bükülüdür. Ayak topukları yere değmez. Manşet Pozisyonları; 1- Yüksek Pozisyonda Manşet 2- Orta Pozisyonda Manşet 3- Alçak Pozisyonda Manşet

31 Top Karşılama (Manşet Pozisyonları) Top Karşılama (Manşet) > Yüksek Pozisyonda Manşet; Top karşılama pozisyonu alma (hatasız) Topla buluşma Kol ve bacakların yardımıyla topu istenilen yere sevk etmektir. Topla buluşmada kol ve bacaklar topu belirli bir süre takip ederek gönderilecek yönde itmelidir.

32 Top Karşılama (Manşet Pozisyonları) Top Karşılama (Manşet) > Orta Pozisyonda Manşet; Deplase ve normal pozisyonda topu dikkatle izleme Hatasız pozisyon alma Topla buluşma (kolları topun altına düzgün sokma) Kol ve bacakların yardımıyla topu göndermedir. Swing manşet tekniğinde gövde,kollar ve ellerin pozisyonu

33 Top Karşılama (Manşet Pozisyonları) Top Karşılama (Manşet) > Alçak Pozisyonda Manşet; Bu pozisyonda gövde mümkün olduğu kadar yere yakın olmalı ve kolların düzgünlüğü bozulmamalıdır.

34 Top Karşılama Top Karşılama (Manşet) > Manşet üç bölümde değerlendirilir (Hazırlık, Buluşma ve Buluşma Sonrası); 1- Hazırlık devresi a.Eller birbirine bağlı b.Ayaklar omuz genişliğinde c.Dizler bükülü d.Sırt düzgün e.Gözler topu takip eder. 2- Topla buluşma devresi a.Başparmaklar birbirine paralel b.Ellerin tabanı birleşik c.Bacaklar hafifçe gergin d.Kollar öne ve yukarıya kaldırılır e.Ellerin vuruş yapan kısmı hedefe yönelik f.Kalçalar aşağıda ve önde g.Kollar vuruştan sonra topu izler 3- Topla buluşma sonrası a.Kollar hala birleşik b.Kollar topun atıldığı hedefe doğru hareket eder c.Kollar omuzların seviyesini geçmez d.Ağırlık ileri doğru aktarılır e.Gözler hedefe doğru atılan topu takip eder.

35 Top Karşılama (Manşette Dikkat Edilmesi Gerekenler) Top Karşılama (Manşet) > a.Omuzlar gevşek ve öne doğru sürülü b.Dirsekler vücuttan önde ve bükülü c.Dizler bükülü d.Adım açıklığı omuz genişliğinde e.Vücut ağırlığı ayak tabanlarının üstünde

36 Top Karşılama (Servis Karşılama Çalışmaları) Top Karşılama (Manşet) > Servis Karşılama > Servis Karşılama Çalışmaları Voleybolda temel hareketlerden olan pas veya manşet vuruşun kullanılmasıyla daha çok önem kazanan ve müdafaada takımın ilk hareketi olması bakımından servis karşılama çok önemlidir. Servis ve Servis Karşılama : Servis atan oyuncu koşarak 5 numarada servis karşılamak için hazırlanır, top karşılayan oyuncu file dibine, topu alan servis atmaya koşar.

37 Top Karşılama (Servis Karşılama Çalışmaları) Top Karşılama (Manşet) > Servis Karşılama > Servis ve Servis Karşılama Çalışması : Servis karşılayan oyuncu file dibine yaklaşır. File dibindeki oyuncu gelen topu kontrol pas yapar ve servise koşar. Servis atan oyuncu servis karşılamaya koşar. Servis Karşılama Çalışması : Servis atılmadan 4 nodaki oyuncu boş blok yaparak geriye açılırken servisten gelen topu karşılar ve yine servis atmaya koşar. Sıralı tüm oyuncular çalışırlar.

38 Top Karşılama (Servis Karşılama Çalışmaları) Top Karşılama (Manşet) > Servis Karşılama > Servis, Servis Karşılama ve Hücum : Servis atan oyuncu servis karşılamaya, servis karşılayan oyuncu 2 numaradan hücuma. 2 numaradan hücum eden oyuncu ise servis atmaya koşar. Servis, Servis Karşılama ve Hücum : Servis atan oyuncu top karşılamaya, 1 numarada top karşılayan oyuncu karşıladığı topa hücum ve hücumdan sonra servis atmaya koşar.

39 Top Karşılama (Servis Karşılama Çalışmaları) Top Karşılama (Manşet) > Servis Karşılama > Servis, Servis Karşılama ve Hücum Çalışması : Servis atan oyuncu servis karşılamaya, 5 numarada servis karşılayan oyuncu hücum, hücum eden servis karşılamaya koşar.

40 Top Karşılama (Servis Karşılama Çalışmaları) Top Karşılama (Manşet) > Hücum Karşılama > Hücum Karşılama Çalışmaları Sporculara düşme teknikleri ve topla buluşma öğretilmelidir Pasörün Blok Sonrası Pas Çalışması : Pasör blok yaptıktan sonra defanstan gelen topu pas verir ve dublaj yapar. Smaçör hücum eder oyuncular sıralı değişimli çalışırlar.

41 Top Karşılama (Servis Karşılama Çalışmaları) Top Karşılama (Manşet) > Hücum Karşılama > 6 No’lu Alanda Oyuncunun Top Karşılama Çalışması : Antrenörünün verdiği topları pasör 2 ve 4 numaraya pas verir. Smaçörler hücum ederken 6 nolu alandaki oyuncu deplase yaparak top karşılar. Çarpraz Grup Defansı : 1 Numaradan sıralı top karşılaması yapan oyuncular koşarak ilk pozisyonu alırlar. Top düştüğünde file önündeki oyuncu topu oyuna verir. Sıralı çalışılır.

42 Top Karşılama (Hücum Karşılama Çalışmaları) Top Karşılama (Manşet) > Hücum Karşılama > Paralel Grup Defansı : Paralele hücum edilirken top karşılayan oyuncular sıralı koşarak girme, çıkma ve defans çalışırlar. Hücum Karşılama : 3 Oyuncu her topa sürekli grime ve çıkma yaparken antranörün attığı hücum toplarına defans yapmaya çalışırlar.

43 Top Karşılama (Hücum Karşılama Çalışmaları) Top Karşılama (Manşet) > Hücum Karşılama > Hücum Karşılama Çalışması : Antranör bank üzerinden öne ve geriye sürekli hücum eder. 5 numaradaki oyuncu öne girme ve geri açılma yaparken kurtardığı hücum toplarını pasörün oyun kurduğu alana gönderir pasör 2 noya feyk pas çalışırken topu tutarak antraönere verir. 5 Nolu Alandaki Oyuncunun Hücum Karşılama Çalışması : Smaçörler 2 ve 4 nodan 5 noya sıralı hücum ederken 5 nodaki oyuncu çapraz ve paralel defans çalışır.

44 Top Karşılama (Hücum Karşılama Çalışmaları) Top Karşılama (Manşet) > Hücum Karşılama > 6 Numaralı Alandaki Oyuncunun Hücum Karşılama Çalışması: Antrenör pasöre pas atar, pasör sırayla 2 ve 4 numaraya pas verir smaçörler hücun ederken 6 nolu alandaki oyuncu deplaseli alan savunması yapar. Hücum Karşılama Çalışması : Oyuncular değişim istikametinde pas,hücum ve defans çalışırlar.

45 Top Karşılama (Hücum Karşılama Çalışmaları) Top Karşılama (Manşet) > Hücum Karşılama > 1 nolu Alana Adaptasyon İçin Hücum Karşılama Çalışması : Antranör topu pasöre atar. Pasör sırayla 2 ve 4 noya pas verir. 2 nodaki oyuncu çapraz 4 nodaki oyuncu paralel hücum ederken 1 nolu alandaki oyuncu defans yapar. Blok Yapmayan Oyuncunun Defans Çalışması : Antrenör topu pasöre, pasör 2 ve 4 noya pas verir. Smaçörler hücum ederken blok yapmayan oyuncu derfans yapar.

46 Top Karşılama Çalışmaları Top Karşılama (Manşet) > Hücum Karşılama > Deplase ve top karşılama çalışmasıSağa sola deplaseli hücum karşılama çalışması Öne ve geri deplaseli hücum karşılama

47 Top Karşılama (Kurtarma) Top Karşılama (Kurtarma) > Değişik hücum ve servisten gelen topları kurtarmak, oyuna kazandırmak amacıyla kurtarılması mümkün olmayacak topları düşme teknikleriyle kurtarmaya ölecek topları kurtarma (PLONJON) denir. Topa müdahale mükemmeli çift el müdahaledir. Şartların gerektirdiği ortamda tek el veya herhangi bir uzuv (kafa, ayak vs.) Yere Düşme Teknikleri Voleybolda hücum topları % 70’inden fazlası savunmacının dizinin seviyesinin alt kısmında savunulduğu için yere düşme teknikleri diğer karşılama tekniklerinden daha fazla çalışılmalıdır. Genelde bir oyuncu, savunması gereken alanı yere düşmeden plonjon yapmadan savunabiliyorsa topu iyi izleyip gitmesi gereken yerlere önceden çabuk gidebilen en iyi savunma oyuncusudur. Antrenörler böyle oyuncu yetiştirmeye özen göstermelidir. Onlara çaresiz kaldıkları durumlarda düşme tekniklerini çok iyi yapmayı öğretmeliyiz. 1.Dalma (Uzanma) 2.Yana plonjon 3.Plonjon

48 Top Karşılama (Kurtarma) Top Karşılama (Kurtarma) > 1.Dalma (Uzanma): Uzanma savunmacının hızla yere düşüp sert amaçları karşılamasını sağlar. Dalma, uzanmayı gerçekleştirmek için parmak uçlarında, gövdenin ağırlığı önde olacak şekilde düşmeye hazır olmak gerekir. Bir adım ileriye atılır. Tek elle karşılanan toplarda bir elimiz yerde tutularak dengemizi sağlar. Diğer elimiz topa doğru uzanır ve vuruş yapılır. Çift elle yaptığımız karşılamalarda ise dizlerimizin üzerine düşüp sonra çift el vuruşu öne uzanarak yapılır.

49 Top Karşılama (Kurtarma) Top Karşılama (Kurtarma) > Ayaklar plonjondaki gibi yerden ayrılmamalı Karşılama daha dengeli olacağından çoğunlukla çift el kullanılmalı Omuzlarımızı serbest, rahat bırakarak topun etkisi yumuşatılmalı Tek el karşılamalarda bileğimiz kırık, yumruğumuz yukarıya doğru olmalı Savunmacı hareketten sonra diz ve ellerinin yardımıyla hemen kalkarak diğer pozisyonlara hazırlıklı olmalıdır. Dalma (uzanma) oyuncular tarafından çok kullanılan bir harekettir. Tek adımla yakına düşen toplara ulaşmak hızlı bir şekilde plonjon gibi kol ve omuz kuvveti gerektirmekten gerçekleştirilir. Oyuncuların smaç karşılamada çift ellerini, plase karşılamada ise tek elle karşılamaları önerilir.

50 Top Karşılama (Kurtarma) Top Karşılama (Kurtarma) > 2.Yana Plonjon Yana plonjon genelde plaselere, bloktan seken toplara karşı kullanılır. Yan plonjonun öğretilmesi sahanın oyuncular tarafından daha geniş şekilde kaplanmasını sağlar. Oyuncular yana plonjon sayesinde hemen defansif görevlerini yerine getirip diğer görev içinde hazır olurlar. Düşme tekniklerinden en az yorucu olanıdır. Bayanlar genelde bu tekniği kullanırlar. Ayak parmak uçlarında hazır beklerken yana sağa ve sola gelen topa doğru uzun bir adım atılır. Topa vuruş yapacak elini geriye doğru çekerek vuruş için uzatılır. Diğer el denge sağlamak amacıyla havadadır. Oyuncu topa doğru düşüşe başlar. Ağırlığı yana attığı ayağının üzerindedir. Kalçası ayak bileğine mümkün olduğu kadar yakındır. Topa tek veya çift elle vuruş yapılır. Vuruş yapan el yere düşer ve uzanır. Ellerin yardımıyla doğrularak diğer pozisyon için hazır beklenir.

51 Top Karşılama (Kurtarma) Top Karşılama (Kurtarma) > Rolling sırtta dönüşlü plonjon Rolling(makas tekniğiyle plonjon) düşme tekniğinde çift ayak kalkma çalışması

52 Top Karşılama (Kurtarma) Top Karşılama (Kurtarma) > Plonjon Plonjon diğer düşme tekniklerinden güçlü bir sıçrama gerektirmesinden dolayı ayrılır. Savunmacı havada adeta uçar.Plonjon için vücudun üst kısmının gelişmiş olmasını gerektirir, topu kurtardıktan sonra yere düşerken eller ve kollar, gövde, karın ve dizler yumuşatılarak yere temas eder. Öne plonjonda düşme sıralaması Çeşitleri Geriye plonjon Öne plonjon Sağa sola plonjon Rolling (Yuvarlanarak makas tekniğiyle kalkma) Rolling sırtta dönüşlü plonjon Rolling omuzdan dönüşlü plonjon Dalma Teknikleri Sağa sola kayma tekniğiyle dalma Öne kayma stiliyle dalmadır.

53 Panter Stili dalma tekniğinde sağ sol ve çift kol topu kurtarma Top Karşılama (Kurtarma) Top Karşılama (Kurtarma) > Öne plonjonda düşme sıralaması Geriye Plonjon

54 Top Karşılama (Kurtarma Çalışmaları) Top Karşılama (Kurtarma) > Öne Kayma Stili Dalma Kurbağa Stili Dalma Sağa Sola Plonjonda Kol ve Bacaklar Mutlaka Topun Altına Girmeli, Düşüşte Kalça ve Ayak Topuğu Birleştirilmelidir.

55 Top Karşılama (Kurtarma Çalışmaları) Top Karşılama (Kurtarma) > Düşme Tekniklerinin Uygulanmasında Temel Prensipler Yere en yakın mesafede pozisyon al Kurtarmayı yaparken vücuda zarar verebilecek tehlikeli düşüşlerden kaçın Topla buluşma kurtarmadan sonra düşüşü yumuşatma ve kalkmasına dikkat et Unutma kurtarma ve dalma tekniklerinde kemik sesi geliyorsa tekniği yeniden çalış Çalışma sırasına dikkat et Yere basma tekniklerini çok iyi öğren ve uygula. Defans Çalışması : Geri alandan oyuna giren oyuncu file üstünden yapılan hücumlara defans yapar.

56 Top Karşılama (Kurtarma Çalışmaları) Top Karşılama (Kurtarma) > Basma Teknikleri Sağa ve sola giderken deplase tekniğiyle ayakları kullanma topa yaklaşırken Kros basma tekniğiyle topa yaklaşma Kros step tekniğiyle topun altına girme veya yaklaşmadır. Topu Kurtarma Plonjon Çalışması; 5 oyuncu voleybol sahası etrafında sıralı top atar saha içindeki oyuncu atılan topları kurtarmaya çalışır. Grup Defans Çalışması : Smaçör kendi attığı topa hücum eder. Defans oyuncusu atılan topları kurtarmaya çalışır. Sıralı değişimli topla çabuk kuvvet çalışması yapılır.

57 Öne plonjonda temel kural yere ve en uzak noktaya ulaşabilmektir. Öne plonjonda temel kural yere en yakın ve en uzak noktaya ulaşabilmektir Öne eğilme düşüşü kolaylaştırır Yere yakın durma Topa uzanma ve buluşma Topa vuruştan sonra yumuşak düşüştür. Düşme sıralaması kollar, göğüs, gövde ve bacaklar yere gelir Atılan topa öne plonjon çalışması Top Karşılama (Kurtarma Teknikleri İle İlgili Çalışmalar) Top Karşılama (Kurtarma) >

58 Top Karşılama (Kurtarma Çalışmaları) Top Karşılama (Kurtarma) > Basma Teknikleri Sağa ve sola giderken deplase tekniğiyle ayakları kullanma topa yaklaşırken Kros basma tekniğiyle topa yaklaşma Kros step tekniğiyle topun altına girme veya yaklaşmadır. 5 Nodan Yapılan Değişik Top Karşılama ve Kurtarma Çalışması : Oyuncular dip çizgiden oyuna girerken antrenör (T) karşı sahada top atar, oyunculartopu kurtarmaya çalışır. File Üstünden Yapılan Hücumlarda Top Karşılama Çalışması : Attığı topa hücum eden oyuncu koşarak defans pozisyonu alır. Gelen topu kurtarmaya çalışır.

59 Servis ve Hücum Karşılama Çalışması : 1 Nodan servis atan oyuncu koşarak 3 m dışından atılan toplara hücum ederken, 4 Nodaki oyuncu pasöre pas, pasör 2 Noya 3 m dışına açık feyk pas verirken rakip sahadaki oyuncu servis ve hücum karşılama çalışması yapar, oyuncular değişir ve sıralı çalışırlar. 1 ve 5 Nodan Top Kurtarma Çalışması : Antrenörün attığı topları 1 ve 5 Nodan blok arkası alanına giren oyuncuların kurtarma çalışması. Servis Karşılama ve Değişik Top Kurtarma Çalışması : Servis atan oyuncu 3 m dışından yapılan hücumları kurtarmaya çalışır. Top Karşılama (Kurtarma Çalışmaları) Top Karşılama (Kurtarma) > Basma Teknikleri Sağa ve sola giderken deplase tekniğiyle ayakları kullanma topa yaklaşırken Kros basma tekniğiyle topa yaklaşma Kros step tekniğiyle topun altına girme veya yaklaşmadır.

60 Servis  Servis Çeşitleri  Serviste Dikkat Edilmesi Gerekenler  Video Gösterisi Voleybolda oyunu başlatan harekettir. Aynı zamanda da ilk hücum hareketidir.

61 Servis (Alttan Servis) Servis > Voleybolda oyunu başlatan harekettir. Aynı zamanda da ilk hücum ► Servis Çeşitleri Alttan Servis En garantili servis türüdür. Ayrıca en kolay atılan, servisin ilkel tarzı diyebileceğimiz şeklidir. a)Fileye yan ve yüzümüz dönük olarak pozisyon alabiliriz. b) Top bir elimizde, vücut öne doğru hafifçe eğik pozisyonda, ayağımız önde vücut dengelendirilmiş olmalıdır. Topa vuracak elimiz topun gerisinde, beraber olacak tarzda dururuz. c) Topu tutan elimiz cm. kadar yukarı atarken öbür el kolun geri çekilip ileri hareketleri ile topa (altına) vurur ve karşı sahaya gönderilir. Bu vuruş yumruk, elin üzeri, içi veya yanıyla yapılabilir. Önemli olan topu tutan el tarafından bırakılıp ancak bundan sonra öbür elle vurulmasıdır. Aksi halde top elden çıkmadığı için hakem topu karşı tarafa verecektir.

62 Servis (Tenis Servis) Servis > Bu servis bugün modern voleybolun en etkili silahlarından biri olup, bütün dünya takımlarınca kullanılmaktadır. Bu servisin özelliği topun kendi ekseni etrafında dönmeden giderek sanki dalgalı bir su üzerinde yüzüyormuşçasına bir seyir takip etmesi ve ilk hızı kesilince birden yere düşmesidir.

63 Servis (Balansiye Servis) Servis > Balansiye servis fileye yarı veya tam dönülerek atılabilir. a) Ayaklar açık vücut dengelendirilmiş olarak top bir elde pozisyon alınır. b) Bu servis fileye doğru, çizgiye girmemek şartıyla birkaç adım atılarak veya sabit olarak atılabilir. c) Top vücuda dik olacak tarzda yukarı atılır, aynı anda topa vuracak kol ileriye yere doğru esner, topa kol yüksekliğinde iken ve vücudun kol hızı devam ederek kol çok süratli olarak yarım daire hareketleriyle topa bir dönüş verecek şekilde vurur. Oldukça riskli bir servistir. Manşetle servis karşılama başladıktan sonra bu servis önemini kaybetmiştir. d) Servisi eğer saha çizgisinin hemen kenarından atıyorsak hareketi çok çabuk yapın. (Vuruş dozajı normal hatta yavaştır.) e) Eğer çizgiden geriye 3-4 m. mesafeden atıyorsak hareket yavaş fakat vuruş dozajı fazladır. Böylece top daha uzun yol katedecek ve kurtarılması zor bir servis olacaktır. Servisi mükemmel hale getirmek için yapılması gereken en iyi çalışma ısrarla sahada belirlenen bir noktaya devamlı servis attırmaktır.

64 Servis (Floating Servis) Servis > Floating Servis (Japon Servisi) a) Vücut fileye yan olarak saha dışında servis köşesinde yer alır. b) Top bir ele alınır. c) Vücut hafif (bacaklar) bir esneme yapıp yukarı doğru yükseltilirken topu tutan elimizle beraber yükseltilir. Top kolla birlikte maksimum yüksekliğine erişir. d) Topu taşıyan elimiz maksimum kol yüksekliğine geldiğinde el topu birkaç cm. yukarı bırakır, aynı zamanda yarım daire çizerek gelen öbür el topa tam yan orta noktasından vurur. e) Bu vuruş elin tek bir noktasında yapılmalıdır. Topa vuran elin topa dokunduğu noktası ne kadar küçük olursa topun kendi etrafında dönme oranı o miktarda azalacaktır.

65 Servis (Rus Tipi Servis) Servis > Rus Tipi Servis Bu servisin Japon servisinden farkı yüzün fileye ve karşı sahaya dönük olmasıdır. a) Top bir elimizde yüzümüz fileye dönük pozisyon alırız. Burada ayaklar paralel olmalı yani bir adım geride durulmamalıdır. b) Vücudun hafif bir esnemesiyle topu tutan elimiz yükselirken öbür el vücudun gerisinde arkadan öne doğru bir daire çizerek gelecek ve iki el Japon servisinde olduğu gibi maksimum yüksekliklerinde buluşacaktır.

66 Servis (Smaç Servis) Servis > Smaç Servis Bu servis en büyük hücum silahıdır. Karşı takımın oyun kurmasını engellemek ve sayı kazanmak amacıyla geliştirilmiştir. Öğretim (ikinci adım en uzun adım) basamaklaması topu elden çıkarma, basma, sıçrama, vuruş ve düşüştür.

67 Servis (Servis Tekniklerinde Dikkat Edilmesi Gerekenler) Servis > Alttan Servis Tekniği a) Kolun omuzdan sarkaç şeklinde sallanması b) Vuruş eli ve kol gergin c) Dizler hafifçe kırık d) İki ayak arası normal adım genişliğinde e) Bakışlar topa doğru f ) Vuruş eli gergin ve dışa bombeli g) Bu vuruş ağırlığı ön bacağa doğru aktarılmalı Tenis Servis Atma Tekniği a) Dirsek omuzdan daha yüksekte b) Bakışlar topa doğru c) Omuz geriye doğru gergin d) Dizlerin hafifçe bükülmesi e) Adım genişliği omuz genişliğine eşit f) Adım topun hemen altında g) Vuruş eli gergin ve parmaklar normal açık h) Topla temasta aktif durumdaki bilek topa doğru bükülü ı) Bakışlar topa doğru j) Kolun yukardan gövdenin önüne doğru hareketi

68 Servis Çalışmaları Servis > Eşli servis çalışması İşaretli bölgelere servis çalışması

69 Servis Çalışmaları Servis > File dibine ve geri alana servis çalışması Geri alana servis çalışması Numaralı hedefe servis çalışması

70 Servis Çalışmaları Servis > Ekseni Etrafında 3 Dönüş ve Servis Atma Çalışması : Servis karşılayan oyuncular her karşılamadan sonra sağa, sola, öne ve geriye 5 metrelik koşu yaparlar. Servis Çalışması : Servisteki oyuncu her 3 ters takladan sonra belirli bir hedefe servis atar.

71 Hücum  Sıçrama  Hücumdaki Özellikler ve Değişiklikler  Hücum Çeşitleri  Hücumda Dikkat Edilmesi Gerekenler  Hücum Çalışmaları  Video Gösterisi Voleybolda oyunu başlatan harekettir. Aynı zamanda da ilk hücum hareketidir.

72 Hücum (Sıçrama) Sıçrama Son adımda vücut yaylanırken iki ayak birden topuklardan başlayarak kuvvetle yere basar. Kollar vücudun gerisine gergin olarak çekilmiş olmalıdır. Sıçrama çift adımla yapılmalıdır. Ayakların parmak uçlarına doğru bükülerek, yerden kesilir. Bu anda dizlerin ( derece bükük olması dinamik olarak en iyi pozisyondur. Göğüs dik ileri bakmalıdır. Sıçrayış uygulaması iki safhadan oluşur. a) Sıçramadan önce yapılan yaylanma b) Sıçrama (yerden yükselebilmek için sarf edilen kuvvet) Hücum >

73 Hücum (Hücumdaki Özellikler ve Değişiklikler) Dünya Voleybolu’nun gelişmesinde hücum aktivitesinin üst düzeylere çıkmasının büyük katkısı vardır. Olimpiyatlar,dünya şampiyonaları ve kıta şampiyonalarına katılan ülke takımları birbirlerinden esinlenmekte ve etkilenmektedirler. Gelişmelerde hız, kombinasyon, kişisel taktik, fiziksel güç, uzun boy, mevkilerde uzmanlaşma, tek ayak hücumlar ve 3 metre dışı geriye hücumların kuşkusuz büyük rolü vardır. Son yıllarda servis karşılama ile alan savunması sonrasında oluşan hücumların büyük bir oranı kombinasyonlarla tamamlanmak- tadır. Son olimpiyatlarda erkek takımlarının % 85 bayan takımların ise %75 oranında uyguladığı tespit etilmiştir. Defanstan gelen toplara yapılan kombinasyonlu ve yüksek hücumlarda dengeli bir dağılım söz konusudur. 3 metre dışı hücumlar da kombinasyonlara eklenince erkek ve bayan takımlarının hücum başarısının belli oranda arttığı rahatlıkla gözükmektedir. Sayısal olarak görülebilecek 3 metre dışı hücumlarda artık kombinasyonların bir parçası olmuştur. Üst düzeydeki takımların hücum stratejilerini buna örnek olarak gösterebiliriz bu oran bayan takımlarında biraz daha düşük oranda uygulanmaktadır. Hücum >

74 Hücum (Plyometrics Çalışmalar) Daha fazla hangi tekniklerle sıçranabileceğine ilişkin olarak gücün ve hızın ayarlanması gerekmektedir. 1970’li yıllarda bu çalışmalar önem kazanmıştır. Hatta okul sporlarına dahi dahil edilmiştir. (13-16 yaş grubu) Plyometrics Çalışmalarda Önemli Unsurlar a)Başlamadan önce sporcuların hazır olması gerekir. b)Üst düzeyde ısınma c)Strech güvenlik açısından önemlidir. d)Genel kuvveti tamamlamak için plometrik çalışmaları yapılmalıdır. e)Çalışmaların sonunda sıçramayı ölçmek kişinin kendini geliştirdiğini kanıtlar. f)Beton zeminlerde asla sıçrama yapılmamalıdır. g)Doğru ayakkabı seçimi, giyimi ve çalışma zemini uygun olmalıdır.( stadyum gibi ) Hücum >

75 Hücum (Hücumda Zamanlama) Hücum, Timing ve Hücum Zamanlamaları Değişik Pas Türlerine Smacörün Zamanlaması Yüksel toplarda vuruş açısına girmelidir. Normal toplarda top pasörün elinden çıktıktan sonra harekete başlanmalıdır. Bombeli topta top pasörün elinden çıkarken, kısa ve kurşun pasta top pasörün eline gelirken hücum hazırlığına başlanmalıdır. Yeni başlayanlara önce yüksek atılan toplar, file üzerinde yakalanmaya çalışılmalı daha sonra değişik hücum tarzları öğretilmelidir. Hücum >

76 Hücum (Hücum Çalışmaları) Hücum > Smaç ve adımlamaSmaç plasede topa en yüksekte dokunma Duvarda smaç çalışması 1- Sabit topa adımlama ve smaç çalışması 2- File üstünden sağlık topu çekme 3- File üstündeki topun pozisyonu

77 Hücum (Hücum Çalışmaları) Hücum > File Üstündeki Top a)Çok yüksekte yakaladığınız topu filenin yakınına ve geri alana smaç b)Normal yakaladığınız topu blokun durumuna göre geriye eğer blok yok ise yakınına smaç c)Bant yüksekliğindeki topları blok arkası ve geri alana plase atılmalıdır. Sıçrama ve hedefe smaç çalışması

78 Kasa üstünde tutulan sabit toplara hücum çalışması. Kol mümkün olduğu kadar en yüksek noktada topa temas etmelidir. Smaçta ayak basma tekniği ve kasa üzerinde tutulan sabit toplara smaç çalışması Smaçörlerin sol ve sağ kollarını kullanmaları unutulmamalıdır. Hücum (Hücum Çalışmaları) Hücum > Hücum zamanlaması çalışması. Antrenörün attığı toplara sporcular zamanlama yaparak hücum eder.

79 Oyun Formasyonu Çalışması : Hücumcu pasörden gelen pasa antrenörün komutuna göre ( Işıklı da olabilir ) istenilen bölgelere hücum eder Oyun Formasyonu Çalışması : Hücumcu pasörden gelen pasa antranörün komutuna göre ( Işıklı da olabilir ) istenilen bölgelere hücum eder Hücum (Hücum Çalışmaları) Hücum > Oyun Uyum Çalışması : Pasör bloktan sonra antrenörün attığı topa pas verir. Dublaj yapar ve ilk pozisyonunu alır. Smaçör hücum ederken geri alandaki oyuncu alan savunması yapar.

80 Blok  Blok’un Teknik Açıklaması  Uygulama Çeşitlerine Göre Blok  Blokçu Sayısına Göre Blok Çeşitleri  Blokta Adımlama Teknikleri  Blokta Dikkat Edilmesi Gösterisi Blok bir veya birden fazla oyuncunun, rakip takım tarafından yapılan hücumu file üzerinde kollar, ellerin ve vücudun yardımıyla yapılan engelleme hareketidir. Modern voleybolda blok en önemli hücum silahıdır. Blok özellikle rakip takımın sert hücumlarına karşı en önemli ve aynı zamanda en etkili savunma hareketidir.

81 Blok Blok > Blok bir veya birden fazla oyuncunun, rakip takım tarafından yapılan hücumuna file üzerinde kollar, ellerin ve vücudun yardımıyla yapılan engelleme hareketidir. Modern voleybolda blok en önemli hücum silahıdır. Blok özellikle rakip takımın sert hücumlarına karşı en önemli ve aynı zamanda en etkili savunma hareketidir. Blok’un Teknik Açıklaması Hazırlık Ayaklar omuz genişliğinde açık ve parmak ucunda, dizler hafifçe bükük, eller yanlarda ve parmaklar açık, avuç içi karşıya bakar pozisyonda ve eller yüz seviyesinde göz topta ve takiptedir.Hazırlık safhasında blok yapacak oyuncu hücumun nereden geleceğini ve hücumun (vurma) elini çok iyi kontrol etmelidir.

82 Blok Blok > Topla Temas Kollar yukarı ve öne doğru dirsekler bükük olmayacak şekilde yukarı kaldırılır. Parmaklar açık ve avuç içlerinin birbirlerinden uzaklığı topun geçmeyeceği kadar bir alan yaratılmalıdır. Topla buluştuğu anda kollarda hiçbir hareket olmaksızın bileklerin öne doğru hareketi (Fileksiyon) ile topa temas sağlanır. Topa Temas Sonrası Blok yapan oyuncu düşmeye başladığı zaman blokçu ellerini ve kollarını fileden geriye, vücuduna doğru çekmelidir. Yere düşerken herhangi bir sakatlanma oluşmasını engellemek için düşüş hızı; parmak uçları, topuk ve dizlerin hafif bükülmesiyle ortadan kaldırılır.

83 Blok Blok > Blokta görüş ve duruş Blokta top ve rakip oyuncunun eli aynı açıda görülerek kontrole alınmalıdır

84 Blok (Blok Çalışmaları) Blok > Yana deplase ve blok Sabit tutulan topa blok çalışması

85 Blok (Blok Çalışmaları) Blok > Sırada Oturup Kalkarken BlokFile Üstünden Atılan Toplara Blok Yüksekten Düşme ve Blok

86 Blok (Blok Çalışmaları) Blok > Sabit Tutulan Topa Deplaseli Blok ÇalışmasıBlok Tutuşunda El ve Koların Aktivitesi (Tahtayla) X = Hatalı Blok Tarzları Karşı Sahadan Atılan Toplara Elleri İçeri Sokarak Blok

87 Blok > Belirli Bir Hedef İçin Kazların Bile Düzeni Var. Hayallerinin Ardından Gitme Cesaretin Varsa Denemeye Değer… Düşün, İste, Çalış, Yaşa. Oktay ORKUNOĞLU

88


"Voleybol Temel Eğitimi OKTAY ORKUNOĞLU. İçerik Pas 1 Top Karşılama (Manşet) 2 Servis 3 Hücum 4 Blok 5." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları