Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 2 Eğitim modelimiz nasıl? DAVRANIŞ DAVRANIŞ KİŞİLİK KİŞİLİK ÖZNE ÖZNE ORTAM ORTAM Mizaç Karakter Eğitimi İrade istek duygusallık Çevre Şartlar Kültür.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 2 Eğitim modelimiz nasıl? DAVRANIŞ DAVRANIŞ KİŞİLİK KİŞİLİK ÖZNE ÖZNE ORTAM ORTAM Mizaç Karakter Eğitimi İrade istek duygusallık Çevre Şartlar Kültür."— Sunum transkripti:

1

2 1

3 2 Eğitim modelimiz nasıl? DAVRANIŞ DAVRANIŞ KİŞİLİK KİŞİLİK ÖZNE ÖZNE ORTAM ORTAM Mizaç Karakter Eğitimi İrade istek duygusallık Çevre Şartlar Kültür

4 3 Farklılıklar nereden kaynaklanır?.. Kişilikler Kişilikler Yaşantılar- tecrübeler Yaşantılar- tecrübeler Karakter eğitimi Karakter eğitimi Kültürel formlar Kültürel formlar

5 4 Ne tür Kişilikler var ? Duygu merkezli Duygu merkezli Zihin Merkezli Zihin Merkezli Fizik Merkezli Fizik Merkezli

6 5 Öğrenci Tipleri 1 Mükemmeliyetçidir. Mükemmeliyetçidir. Öğretmenden ziyade kendi motifleri öne çıkar. Öğretmenden ziyade kendi motifleri öne çıkar. Sınıftaki her ayrıntı dikkat çekicidir. Sınıftaki her ayrıntı dikkat çekicidir. Hataları görme ve algılama hassasiyeti yüksektir. Hataları görme ve algılama hassasiyeti yüksektir. Boylarını aşan işlere kalkışabilir. Boylarını aşan işlere kalkışabilir. Siyah ve beyaz vardır; gri tonlar israftır. Siyah ve beyaz vardır; gri tonlar israftır. İnsanlar “kurallar” için vardır. İnsanlar “kurallar” için vardır. Kılık-kıyafet, zamanlama, ödev sınav Kılık-kıyafet, zamanlama, ödev sınav

7 6 Öğrenci Tipleri 2 FEDAKAR FEDAKAR Diyaloglar empati taşır. Diyaloglar empati taşır. Ben demeyi beceremezler Ben demeyi beceremezler Öğrenci merkezli motifler öne çıkar. Öğrenci merkezli motifler öne çıkar. Aşırı korumacı anne-baba rolü oynayabilirler. Aşırı korumacı anne-baba rolü oynayabilirler. Duygusal ihtiyaçlarını başkaları için yaşayarak giderirler Duygusal ihtiyaçlarını başkaları için yaşayarak giderirler Fedakarlıklarının karşılığını beklerse ve bulamazsa Fedakarlıklarının karşılığını beklerse ve bulamazsa intikam çanları çalabilir

8 7 Öğrenci Tipleri 3 İmaj ve Başarı her şeydir İmaj ve Başarı her şeydir Yapılacak iş ve elde edilecek kar önemlidir Başarıya giden her yol geçerlidir. Yapılacak iş ve elde edilecek kar önemlidir Başarıya giden her yol geçerlidir. Duygular ertelenebilir Duygular ertelenebilir Fikirden aksiyona geçer, analiz pek yoktur. Fikirden aksiyona geçer, analiz pek yoktur. Bilgi sırdır paylaşılmaz Bilgi sırdır paylaşılmaz Rekabet ve başarı temel unsurlardır. Rekabet ve başarı temel unsurlardır. İyi giyinmek, marka, imaj, İyi giyinmek, marka, imaj,

9 8 Öğrenci Tipleri 4 Özgün, duygusal, Özgün, duygusal, Duyguları aşırı uçlarda yaşarlar Duyguları aşırı uçlarda yaşarlar Bardağın hep boş kısmını görürler Bardağın hep boş kısmını görürler Sahip olamadıkları için birilerini suçlarlar Sahip olamadıkları için birilerini suçlarlar Arkadaşlarıyla rekabetçidirler Arkadaşlarıyla rekabetçidirler Eleştirmekten kaçının Eleştirmekten kaçının

10 9 Öğrenci Tipleri 5 Gözlemci, ölçülü, araştırmacı, M1.ci Gözlemci, ölçülü, araştırmacı, M1.ci Mahremiyet ve öznellik önemlidir; yalnızlık iyidir. Mahremiyet ve öznellik önemlidir; yalnızlık iyidir. Sosyalleşme zaman kaybı ve lükstür. Sosyalleşme zaman kaybı ve lükstür. Diğer öğrencilerle yakınlaşmaya teşvik etmeli.. Diğer öğrencilerle yakınlaşmaya teşvik etmeli.. Duygular yerine, zeka ön plandadır Duygular yerine, zeka ön plandadır Kendilerini ifade etmede zorlanabilirler Kendilerini ifade etmede zorlanabilirler Rahatlık alanlarını terk etmek istemezler Rahatlık alanlarını terk etmek istemezler Planları ve kendi akılları üstündür; grupta zaman tanımalı Planları ve kendi akılları üstündür; grupta zaman tanımalı

11 10 Öğrenci Tipleri 6 Şüpheci, düşünceli, vefalı, tehlike avcısı Şüpheci, düşünceli, vefalı, tehlike avcısı Akılcı, sorumluluk sahibi, Akılcı, sorumluluk sahibi, Septik yapıdadır, her şeyi sorgular, Septik yapıdadır, her şeyi sorgular, Detayları bilmek ve kendisi çözmek ister, Detayları bilmek ve kendisi çözmek ister, Kararsızlıktan dolayı yarım kalmış işler kaçınılmazdır, Kararsızlıktan dolayı yarım kalmış işler kaçınılmazdır, En kötü senaryoya göre hareket eder, temkinlidirler, En kötü senaryoya göre hareket eder, temkinlidirler, Bu yüzden sınıf etkileşimleri zayıftır. Bu yüzden sınıf etkileşimleri zayıftır. “Düşünmek”, “yapmaktan” daha önceliklidir. “Düşünmek”, “yapmaktan” daha önceliklidir.

12 11 Öğrenci Tipleri 7 İyimser, eğlenceli, hevesli, hareketli İyimser, eğlenceli, hevesli, hareketli Hayatla barışık, bir çok seçenek sahibi, Hayatla barışık, bir çok seçenek sahibi, Zuhurata tabii, spontane, anlık yaşar Zuhurata tabii, spontane, anlık yaşar “hayal gücü” geniş “hayal gücü” geniş Kafasında sürekli fikirler uçuşur, ama bir türlü uygulamaya fırsat bulamaz, Kafasında sürekli fikirler uçuşur, ama bir türlü uygulamaya fırsat bulamaz, Sıradanlıktan, rutinden, hoşlanmaz Sıradanlıktan, rutinden, hoşlanmaz Bağımlılık, sorumluluktan kaçar yapacaksa da gönüllü Bağımlılık, sorumluluktan kaçar yapacaksa da gönüllü

13 12 Öğrenci Tipleri 8 Patron, Sınıfın ağası, babası, reis Patron, Sınıfın ağası, babası, reis kendinden emin, güç ve kontrol odaklı kendinden emin, güç ve kontrol odaklı Karşı karşıya gelmekten çekinmezler Karşı karşıya gelmekten çekinmezler Çok kolay tartışabilirler, Çok kolay tartışabilirler, Kendinizden eminseniz, ikna edebilirsiniz Kendinizden eminseniz, ikna edebilirsiniz Sınıfta daha çok enerji, fikir hareketliliği isterler Sınıfta daha çok enerji, fikir hareketliliği isterler Her zaman kendi doğruları vardır. Her zaman kendi doğruları vardır. Sınırlar iyi çizilmeli Sınırlar iyi çizilmeli

14 13 Öğrenci Tipleri 9 Mekanın bilgesi, Barışçı, Müşfik, sevecen Mekanın bilgesi, Barışçı, Müşfik, sevecen Çatışmadan kaçarlar, iyi arabulucudurlar Çatışmadan kaçarlar, iyi arabulucudurlar Karar vermede ve önceliklerini belirlemede zorlanırlar Karar vermede ve önceliklerini belirlemede zorlanırlar “benim için fark etmez” yaklaşımını benimser “benim için fark etmez” yaklaşımını benimser Uzun soluklu proje vs takipte zorlanırlar Uzun soluklu proje vs takipte zorlanırlar Kısa periyotlu işler verilmeli Kısa periyotlu işler verilmeli

15 14  Etkileri nelerdir?  Davranışların sebepleri nelerdir?  Yanlış Yaklaşımlar  Çözümler Farklı Kişilik Tipleri ve Davranışlarını Tanıyalım

16 15 Yardım Meleği - ı Özellikleri Özellikleri  Duymak istediklerini duyarlar  Otorite varlığında iyi çalışır  Büyüklerin dünyasında yaşamak  Her fırsatta “ben iyiyim” mesajı  “Öğretmenin “fino”su,  Idarenin adamı” Etkileri Etkileri  Yağcı dalkavuk olarak algılanır  Güvenilmez ve sıkıcı bulunabilir

17 16 Yardım Meleği - ıı Davranışın nedeni Davranışın nedeni  Güç arayışı, dikkat çekme  Büyüklerin dünyasında yaşamak  Başarıdan ziyade eğlence  Bazen “double-sided” Hatalar Hatalar  Yağcı, dalkavuk, güvenilmez ve sıkıcı olarak algılanır  Mesaj kaygısıyla “Görmezden gelme”  Davranışı ödüllendirerek sömürme  Bizden görüp mahremiyete dikkate etmeme

18 17 Yağcı Davranışın nedeni Davranışın nedeni Güç arayışı, dikkat çekme Güç arayışı, dikkat çekme Büyüklerin dünyasında yaşamak Büyüklerin dünyasında yaşamak Başarıdan ziyade eğlence Başarıdan ziyade eğlence Bazen “double-sided” Bazen “double-sided” Hatalar Hatalar Yağcı, dalkavuk, güvenilmez ve sıkıcı olarak algılanır Yağcı, dalkavuk, güvenilmez ve sıkıcı olarak algılanır Sınıf ortamında ona yönelikkırıcı davranmak Sınıf ortamında ona yönelikkırıcı davranmak Mesaj kaygısıyla “Görmezden gelme” Mesaj kaygısıyla “Görmezden gelme” Davranışı ödüllendirerek sömürme Davranışı ödüllendirerek sömürme Bizden görüp mahremiyete dikkate etmeme Bizden görüp mahremiyete dikkate etmeme

19 18 Açgözlü - ı Özellikleri Özellikleri Sürekli daha fazlasını isterler Sürekli daha fazlasını isterler Israrcıdırlar; cümleleri,anlatımı her şeyi duymak isterler Israrcıdırlar; cümleleri,anlatımı her şeyi duymak isterler Bunun için öğretmenleri hakkında konuşur Bunun için öğretmenleri hakkında konuşur Ayrıcalık elde etmek ister, Ayrıcalık elde etmek ister, Ayrıcalıklı davranılsa bile yetinmez Ayrıcalıklı davranılsa bile yetinmez AÇGÖZLÜLÜK başkalarını inciten ve hayattan zevk almayı imkansız kılan bir davranış biçimi AÇGÖZLÜLÜK başkalarını inciten ve hayattan zevk almayı imkansız kılan bir davranış biçimi Etkileri Etkileri Ne yapılırsa yapılsın memnun edemeyeceğiniz için Ne yapılırsa yapılsın memnun edemeyeceğiniz için Hem sınıf hem de öğretmen olumsuz etkilenir... Hem sınıf hem de öğretmen olumsuz etkilenir... Güvenilmez ve sıkıcı bulunabilir Güvenilmez ve sıkıcı bulunabilir

20 19 Açgözlü - ıı Davranışın nedeni Davranışın nedeni  Güç arayışı, dikkat çekme, Rekabetin sonucudur Çözümü Çözümü  Bu tipler başkalarından bir şeyler alabildiğince mutlu olur  Teşhisin doğruluğu için konsultasyon yapılmalı  Samimi ama ciddi bir yaklaşım sergilemeli  Bencilliğin sevilmeyen bir şey olduğu vurgulanmalı  Bencillik ile hak arama arasındaki fark iyice izah edilmeli

21 20 Kopyacı - ı Özellikleri Özellikleri Diğer öğrencilerin ödevlerini çalışmalarını kopya eder Diğer öğrencilerin ödevlerini çalışmalarını kopya eder Şüphelenilince veya yakalanınca %99 inkar eder Şüphelenilince veya yakalanınca %99 inkar eder Çalışmadan daha çok kopya yöntemine zaman harcar Çalışmadan daha çok kopya yöntemine zaman harcar Etkileri Etkileri “Öğretmen” sıfatı yerine “bekçi” sıfatı yükler “Öğretmen” sıfatı yerine “bekçi” sıfatı yükler Başka çocukları da işin içine çekebilir Başka çocukları da işin içine çekebilir Diğerlerinin mutlaka haberi vardır; Diğerlerinin mutlaka haberi vardır; Hem sınıf, hem de öğretmen olumsuz etkilenir... Hem sınıf, hem de öğretmen olumsuz etkilenir...

22 21 Kopyacı - ıı Yorum & Çözüm Yorum & Çözüm Kopyacı riski bilir, buna rağmen göze almışsa başarı istediği içindir. Kopyacı riski bilir, buna rağmen göze almışsa başarı istediği içindir. Kopya cezası davranışı kaldırmaz Kopya cezası davranışı kaldırmaz sadece bir dahaki sefere daha dikkatli olması gerektiğini öğrenir sadece bir dahaki sefere daha dikkatli olması gerektiğini öğrenir Amaç ceza vermek değil, davranışı değiştirmektir Amaç ceza vermek değil, davranışı değiştirmektir Sınıf ortamında değil birebir diyalogla çözmeli Sınıf ortamında değil birebir diyalogla çözmeli Şüphelenmişseniz açıkca sorun bu zayıflık değildir. Şüphelenmişseniz açıkca sorun bu zayıflık değildir. “Açık fermuar” sendromu “Açık fermuar” sendromu Siz kızar ve mahkum ederseniz o da inkar eder, o kadar.. Siz kızar ve mahkum ederseniz o da inkar eder, o kadar.. Gerek sınıf gerekse aileyi suçlayıcı tavır almayın duygusal değil profesyonelce yaklaşın Gerek sınıf gerekse aileyi suçlayıcı tavır almayın duygusal değil profesyonelce yaklaşın Karakter eğitimi ihtiyaç saptaması.. Karakter eğitimi ihtiyaç saptaması.. Bu arada siz hiç kopya çekdiniz mi? Bu arada siz hiç kopya çekdiniz mi?

23 22 Saldırgan - ı Özellikleri Özellikleri Diğer öğrencilere, öğretmene ve aileye karşı hırçındır Diğer öğrencilere, öğretmene ve aileye karşı hırçındır Duygusal ve çabuk parlayan tiplerdir Duygusal ve çabuk parlayan tiplerdir Sınıf başarısı genellikle düşüktür Sınıf başarısı genellikle düşüktür Sınıf, okul,hatta öğretmen karşıtıdır Sınıf, okul,hatta öğretmen karşıtıdır Devam problemleri vardır Devam problemleri vardır Sınıftaki bazı öğrencilerle sabit çatışma yaşarlar Sınıftaki bazı öğrencilerle sabit çatışma yaşarlar Etkileri Etkileri Sınıfta gergin bir hava estirir Sınıfta gergin bir hava estirir Baskı oluşturarak başka çocukları da işin içine çekebilir Baskı oluşturarak başka çocukları da işin içine çekebilir Hem sınıf, hem de öğretmen olumsuz etkilenir... Hem sınıf, hem de öğretmen olumsuz etkilenir... Öğretmeni de tedirgin edebilir Öğretmeni de tedirgin edebilir

24 23 Saldırgan - ıı Yorum & Çözüm Yorum & Çözüm Saldırgan tutum ile düşmanlık arasındaki farkı ayırmalı Saldırgan tutum ile düşmanlık arasındaki farkı ayırmalı Amaç ceza vermek değil, davranışı değiştirmektir Amaç ceza vermek değil, davranışı değiştirmektir Siz kızar ve mahkum ederseniz o daha da artırır, Siz kızar ve mahkum ederseniz o daha da artırır, Sınıf ortamında değil, birebir diyalogla çözmeli Sınıf ortamında değil, birebir diyalogla çözmeli Gerek sınıf gerekse aileyi suçlayıcı tavır almayın duygusal değil profesyonelce yaklaşın Gerek sınıf gerekse aileyi suçlayıcı tavır almayın duygusal değil profesyonelce yaklaşın Davranışın sebebi özeldir; genelleştirmeyin Davranışın sebebi özeldir; genelleştirmeyin “Saldırgan” denip yalnız bırakılan öğrenciye siz yaklaşın “Saldırgan” denip yalnız bırakılan öğrenciye siz yaklaşın Karakter eğitimi ihtiyaç saptaması.. Karakter eğitimi ihtiyaç saptaması.. Hatalar Hatalar Saldırganca davranışa aynı şekilde karşılık Saldırganca davranışa aynı şekilde karşılık 1-2 kişi yüzünden tüm sınıfa veya gruba ceza verme 1-2 kişi yüzünden tüm sınıfa veya gruba ceza verme Amaç ceza vermek değil, davranışı değiştirmektir Amaç ceza vermek değil, davranışı değiştirmektir Notla veya başka şekilde tehdit etmek Notla veya başka şekilde tehdit etmek

25 24 Artist-Uyanık Geçinen- ı Özellikleri Özellikleri Diğer öğrencilerle, öğretmenle kolay diyalog kurabilir Diğer öğrencilerle, öğretmenle kolay diyalog kurabilir İlgili ilgisiz her şeyi rahatlıkla konuşabilen rahat tiplerdir İlgili ilgisiz her şeyi rahatlıkla konuşabilen rahat tiplerdir Başkalarını etkilemek hoşlarına gider Başkalarını etkilemek hoşlarına gider Sınıf, okul,hatta öğretmen karşıtıdır Sınıf, okul,hatta öğretmen karşıtıdır Devam problemleri vardır Devam problemleri vardır Sınıftaki bazı öğrencilerden model alan olursa öğretmenle sınıftakilerle çatışma yaşarlar Sınıftaki bazı öğrencilerden model alan olursa öğretmenle sınıftakilerle çatışma yaşarlar  Yorum & Çözüm Özel olarak konuşmalı Özel olarak konuşmalı Önce teke tek yaptığı üçkağıtları bildiğinizi ifade etmeli Önce teke tek yaptığı üçkağıtları bildiğinizi ifade etmeli Devam ederse etrafındaki insanları kaybedebileceği vurgulanmalı (yalancı çoban) Devam ederse etrafındaki insanları kaybedebileceği vurgulanmalı (yalancı çoban) Dürüstlük harbilik adına konuşalım Dürüstlük harbilik adına konuşalım

26 25 Hayalci - ı Özellikleri Özellikleri Diğer öğrencilerle, öğretmenle diyalog kurmayabilir Diğer öğrencilerle, öğretmenle diyalog kurmayabilir İlgisiz, sadece oturup dışarıya bakan tiplerdir İlgisiz, sadece oturup dışarıya bakan tiplerdir Devam problemi yaşamazlar; fiziksel olarak var ama ruhen yoklardır Devam problemi yaşamazlar; fiziksel olarak var ama ruhen yoklardır İşleri bitirmesi gecikebilir İşleri bitirmesi gecikebilir Etkileri Etkileri Öğretmeni oyalar Öğretmeni oyalar Gruplar sessiz ve hayalci tipi içlerine almak istemezler Gruplar sessiz ve hayalci tipi içlerine almak istemezler Sınıfta varlığı bile unutulur Sınıfta varlığı bile unutulur Hem sınıf, hem de öğretmen olumsuz etkilenir... Hem sınıf, hem de öğretmen olumsuz etkilenir... Öğretmenin dikkatini dağıtır ve tedirgin edebilir Öğretmenin dikkatini dağıtır ve tedirgin edebilir

27 26 Hayalci - ıı Yorum & Çözüm Yorum & Çözüm Kendine güven oldukça düşüktür Kendine güven oldukça düşüktür Davranışın sebebi özeldir; genelleştirmeyin Davranışın sebebi özeldir; genelleştirmeyin Hayal dünyası, gerçek dünyadaki başarısızlık ve problemlerden iyidir Hayal dünyası, gerçek dünyadaki başarısızlık ve problemlerden iyidir Ot” denip yalnız bırakılan öğrenciye siz yaklaşın ve Ot” denip yalnız bırakılan öğrenciye siz yaklaşın ve Kendini güvende hissedeceği bir ortamda teke tek görüşmeli Kendini güvende hissedeceği bir ortamda teke tek görüşmeli Niçin öyle davrandığını sormayın o da bilmez Niçin öyle davrandığını sormayın o da bilmez Tehdit etmemeli, tedirginlik doğurur Tehdit etmemeli, tedirginlik doğurur Sunulan hedefler kısa kısa olmalı ki dikkati dağılmasın Sunulan hedefler kısa kısa olmalı ki dikkati dağılmasın Hatalar Hatalar Kendi haline bırakmak veya çok yüklenmek Kendi haline bırakmak veya çok yüklenmek Öğrenciyi tamamen dışlamak Öğrenciyi tamamen dışlamak

28 27 Bilgiç - ı Özellikleri Özellikleri Her şeyi bildiğini zanneder Her şeyi bildiğini zanneder Sürekli yorumlayıcıdır; başkalarının cevaplarını küçümseyen, havalı ve ukala olarak algılanır Sürekli yorumlayıcıdır; başkalarının cevaplarını küçümseyen, havalı ve ukala olarak algılanır Hocaları beğenmez Hocaları beğenmez Zayıf bir dinleyicidir; az dinler çok konuşur Zayıf bir dinleyicidir; az dinler çok konuşur Etkileri Etkileri Öğretmeni oyalar; ders monologa dönüşebilir Öğretmeni oyalar; ders monologa dönüşebilir Başkalarının hakkına riayet etmeden isteklerini dile getirir Başkalarının hakkına riayet etmeden isteklerini dile getirir Diğer öğrencilerin “bilgiç” tarafından eleştirilmeleri kaçınılmazdır. Diğer öğrencilerin “bilgiç” tarafından eleştirilmeleri kaçınılmazdır. Hem sınıf, hem de öğretmen olumsuz etkilenir... Hem sınıf, hem de öğretmen olumsuz etkilenir... Öğretmenin dikkatini dağıtır ve tedirgin edebilir Öğretmenin dikkatini dağıtır ve tedirgin edebilir

29 28 Bilgiç - ıı Yorum & Çözüm Yorum & Çözüm Genelde bu tipler zekidir ve Kendine güvenleri oldukça yüksektir, Genelde bu tipler zekidir ve Kendine güvenleri oldukça yüksektir, Kendi bilgisini göstererek dikkatleri çekmeye çalışır Kendi bilgisini göstererek dikkatleri çekmeye çalışır Bilgi güçtür; başarıda bu gücün temelidir. Bilgi güçtür; başarıda bu gücün temelidir. Bu tiplerle uğraşmak extra zaman ve emek ister Bu tiplerle uğraşmak extra zaman ve emek ister “Zeki ve akıllı tiplerin, insanlarla nasıl diyalog kurması gerektiğini ın lideri olmaya ihtiyaçları olduğundan” “Zeki ve akıllı tiplerin, insanlarla nasıl diyalog kurması gerektiğini ın lideri olmaya ihtiyaçları olduğundan” “İnsanları kendinden uzaklaştıran bir tipin zeki birisi olamayacağından ve kabul göremeyeceğinden ” bahsedilmeli “İnsanları kendinden uzaklaştıran bir tipin zeki birisi olamayacağından ve kabul göremeyeceğinden ” bahsedilmeli Kendimizi dinlettirecek bir yol var; aptal olarak algılanmak istemezler Kendimizi dinlettirecek bir yol var; aptal olarak algılanmak istemezler Müşahhas örnekler vermeli ancak birbirine düşürmemeli Müşahhas örnekler vermeli ancak birbirine düşürmemeli

30 29 Bilgiç - ııı Yorum & Çözüm Yorum & Çözüm Başkalarını karşısına almaktansa yanına almanın daha akıllı bir davranış olduğundan bahsedilmeli Başkalarını karşısına almaktansa yanına almanın daha akıllı bir davranış olduğundan bahsedilmeli Bilgiç ile anlamlı ve dolu bir diyalog zorunluluğu vardır, geçiştiremezsiniz Bilgiç ile anlamlı ve dolu bir diyalog zorunluluğu vardır, geçiştiremezsiniz Ancak bu tiplere superlik addedip hem kendinizi hem de diğer öğrencileri komplexe itmeyin Ancak bu tiplere superlik addedip hem kendinizi hem de diğer öğrencileri komplexe itmeyin Bilmediğinizi söylemekten çekinmeyin Bilmediğinizi söylemekten çekinmeyin Hatalar Hatalar Onunla rekabete girmek Onunla rekabete girmek Her şeyi bilemeyeceğini göstererek (!) küçük düşürmek Her şeyi bilemeyeceğini göstererek (!) küçük düşürmek Diğer öğrencileri ona karşı doldurmak Diğer öğrencileri ona karşı doldurmak

31 30 Dalgacı - ı Özellikleri Özellikleri Her şeyi oyun haline getirir Her şeyi oyun haline getirir Ciddi olmayı beceremez; şakalar, espriler Ciddi olmayı beceremez; şakalar, espriler Başkalarının sıkıntısında eğlence arayabilir Başkalarının sıkıntısında eğlence arayabilir Zayıf bir dinleyicidir; az dinler çok konuşur Zayıf bir dinleyicidir; az dinler çok konuşur Etkileri Etkileri Öğretmenin dikkatini dağıtır; derslerdeki ciddi hava bozulur Öğretmenin dikkatini dağıtır; derslerdeki ciddi hava bozulur Diğer çocuklar bazen model alıp şakalarıyla kavgaya sebep olabilir Diğer çocuklar bazen model alıp şakalarıyla kavgaya sebep olabilir Hem sınıf, hem de öğretmen olumsuz etkilenir... Hem sınıf, hem de öğretmen olumsuz etkilenir... ve tedirgin edebilir ve tedirgin edebilir

32 31 ETKİLİ SINIF YÖNETİMİ ORTAK KURALLAR ETKİLİ SINIF YÖNETİMİ ORTAK KURALLAR 1. Kılık kıyafet 2. Yazılı tarihleri 3. Yazılı sonuçlarının bir hafta içinde duyurulması 4. Sözlü uygulamalar 5. Ödev verilmesi, takip ve değerlendirilmesi 6. Öğrencilerin sınıfta izin alarak konuşması 7. Derse zamanında girilmesi ve çıkılması 8. Derse girişte önce yoklama alınıp,defterin imzalanması 9. Konuşurken hiç kimsenin sözünün kesilmemesi 10. Sınıftaki gürültü seviyesinde belli bir ölçünün olması

33 32 MOTİVASYON Olumlu bir sınıf ortamı oluşturmak için gerekli öğretmen becerilerinden en önde geleni, öğrencinin öğrenmeye olan motivasyonunu yükseltmektir. Olumlu bir sınıf ortamı oluşturmak için gerekli öğretmen becerilerinden en önde geleni, öğrencinin öğrenmeye olan motivasyonunu yükseltmektir. Sınıfı bireyler olarak düşünün Sınıfı bireyler olarak düşünün Çocuktaki başarısızlık yerine başarıyı, olumsuzluk yerine olumlu yönleri görün Çocuktaki başarısızlık yerine başarıyı, olumsuzluk yerine olumlu yönleri görün Övgüler çocuğun kendisine değil,davranışına yönelik olmalıdır Övgüler çocuğun kendisine değil,davranışına yönelik olmalıdır Başarı beklentisini artırmak Başarı beklentisini artırmak

34 33 Sınıf Toplantısı İltifat ve takdir etme İltifat ve takdir etme Öncelikli sonuçları tespit etme Öncelikli sonuçları tespit etme Program(Gündem) araçları Program(Gündem) araçları * Başkalarını dinlerken duygularını paylaşın * Başkalarını dinlerken duygularını paylaşın * Bir şeye takılıp kalmadan tartışın * Bir şeye takılıp kalmadan tartışın * Problem çözümü için yardım isteyin * Problem çözümü için yardım isteyin Gelecek planlar(geziler, partiler, projeler) Gelecek planlar(geziler, partiler, projeler)

35 34 A. Planlama ve Hazırlık Ders planı net, uygun hedef ve bilgilere sahip olmalıdır. Ders planı net, uygun hedef ve bilgilere sahip olmalıdır. Ders geçmiş ve gelecek derslerle uygun biçimde bağlanacak şekilde planlanmalıdır Ders geçmiş ve gelecek derslerle uygun biçimde bağlanacak şekilde planlanmalıdır Malzeme ve kaynaklar zamanında hazırlanmalı ve kontrol edilmelidir Malzeme ve kaynaklar zamanında hazırlanmalı ve kontrol edilmelidir Bütün planlama kararları öğrenci ve çevreyi içine almalıdır Bütün planlama kararları öğrenci ve çevreyi içine almalıdır

36 35 B.Ders Sunumu Öğretmenin tavrı güvenli, rahat ve kendinden emin olmalıdır Öğretmenin tavrı güvenli, rahat ve kendinden emin olmalıdır Öğrencilerin derse aktif katılımları sağlanmalıdır Öğrencilerin derse aktif katılımları sağlanmalıdır Öğretmen öğrencilerin fikir ve katılımlarına saygı ve destekle yaklaşmalı, gelişimlerini hızlandırmalıdır Öğretmen öğrencilerin fikir ve katılımlarına saygı ve destekle yaklaşmalı, gelişimlerini hızlandırmalıdır Öğretmen ilgi ve dikkatin devamı için ses ve beden dilini kullanmalıdır Öğretmen ilgi ve dikkatin devamı için ses ve beden dilini kullanmalıdır Konu anlatılırken bol örnek verilmelidir Konu anlatılırken bol örnek verilmelidir Çocukların anlatılanların ne kadarını öğrendikleri kontrol edilmelidir Çocukların anlatılanların ne kadarını öğrendikleri kontrol edilmelidir

37 36 Dikkat! Kısır Döngü Öğrenci bilginin önemli olduğuna inanmıyorsa Öğrenci ders etkinliklerine katılmaz ve ders çalışmaz Başarı düşer, statü kaybı olur ve öğrenci dışlanır Öğretmen çalışmayan öğrenciden hoşlanmaz

38 37 Ev Ödevleri Tekrar ödevleri Tekrar ödevleri Hazırlık ödevleri Hazırlık ödevleri Ek bilgi ödevleri Ek bilgi ödevleri Yaratıcı ödevler Yaratıcı ödevler Not: Ödevler not verilerek imza atılarak veya düşünceler yazılarak incelenmeli ve iade edilmelidir

39 38 D. Ders Yönetimi Öğrencilerin derse ilgi, dikkat ve katılımı sürdürülmelidir Öğrencilerin derse ilgi, dikkat ve katılımı sürdürülmelidir Dersin hızı ve akışı devamlı belli bir seviyede tutulmalıdır Dersin hızı ve akışı devamlı belli bir seviyede tutulmalıdır Ders etkili bir şekilde bitirilir Ders etkili bir şekilde bitirilir

40 39 SORUNLU DAVRANIŞLAR

41 40 A. Sorun Ortaya Çıkmadan Önlemek Sınıfta iyi bir gözlemci olmalısınız Sınıfta iyi bir gözlemci olmalısınız Sınıfta sıkıntılı öğrenci olup olmadığına bakın Sınıfta sıkıntılı öğrenci olup olmadığına bakın Sınıfta dolaşın Sınıfta dolaşın Her öğrenciyle göz kontağı kurun Her öğrenciyle göz kontağı kurun Soru sorun Soru sorun Yakınlığı kullanın Yakınlığı kullanın

42 41 Sorunun Çözülmesi Sorunlu davranışı tespit edin ve hissettirin. Sorunlu davranışı tespit edin ve hissettirin. Saygısızlığa dikkat edin Saygısızlığa dikkat edin Öğrencileri hareket ettirin Öğrencileri hareket ettirin Sözlü uyarıları kullanın Sözlü uyarıları kullanın Öfkeden uzak durun Öfkeden uzak durun Öğrencinin kişiliğini değil davranışını eleştirin Öğrencinin kişiliğini değil davranışını eleştirin Adil olmayan karşılaştırmalardan kaçının Adil olmayan karşılaştırmalardan kaçının Tutarlı olun, boş tehditlerden kaçının Tutarlı olun, boş tehditlerden kaçının Tüm sınıfı cezalandırmayın Tüm sınıfı cezalandırmayın Bazen görmezlikten gelmek daha iyidir Bazen görmezlikten gelmek daha iyidir

43 42 Yaramazlığın Hedefleri Yaramazlığı bırakıp tekrar başlıyorsa, öğretmeni takip ederek yaramazlık yapıyor Dikkat çekme Sıkılma,anlamsızlık duygusu,sevgi ihtiyacı Yaramazlığı durdurmayı reddediyor veya miktarını artırıyor Güç ya da yetki mücadelesi Tehdit edilmiş hissetme İşbirliğini,katılımı reddediyor, gerçekçi hedefler belirleyemiyor Yetersizlik Güçsüz hissetme Düşmanca davranıyor, sık şikayet ediyor Öç alma İncinme, adaletsizlik hissetme

44 43 CEZA Ceza,disiplin sorunu karşısında diğer yöntemlerin başarısız olması sonucu başvurulan bir yöntemdir *** Cezanın Amaçları Hemen değerlendirmek Hemen değerlendirmek Caydırmak Caydırmak Düzeltmek Düzeltmek

45 44 Ceza Türleri Yazma ödevleri Yazma ödevleri Alıkoymak Alıkoymak Haklarından mahrum etmek Haklarından mahrum etmek Sınıftan ayırmak Sınıftan ayırmak Ailesini bilgilendirmek Ailesini bilgilendirmek Disiplin kuruluna sevk etmek Disiplin kuruluna sevk etmek Okuldan uzaklaştırmak Okuldan uzaklaştırmak  Gönül Koymak (Duygusal Banka hesabı)

46 45 ÖĞRENCİLERİNİZLE DİYALOG EMPATİ (Karşılıklı Anlayış) (Karşılıklı Anlayış) DUYGUSAL BANKA HESABI


"1 2 Eğitim modelimiz nasıl? DAVRANIŞ DAVRANIŞ KİŞİLİK KİŞİLİK ÖZNE ÖZNE ORTAM ORTAM Mizaç Karakter Eğitimi İrade istek duygusallık Çevre Şartlar Kültür." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları