Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Cihat Tetik, Erol Gürpınar, Esin Kulaç, Ilgaz Akdoğan, Sümer Mamaklı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Cihat Tetik, Erol Gürpınar, Esin Kulaç, Ilgaz Akdoğan, Sümer Mamaklı"— Sunum transkripti:

1 Cihat Tetik, Erol Gürpınar, Esin Kulaç, Ilgaz Akdoğan, Sümer Mamaklı
ÖĞRENME YAKLAŞIMI VE PROBLEME DAYALI ÖĞRENİM MEMNUNİYETİ ARASINDAKİ İLİŞKİ Cihat Tetik, Erol Gürpınar, Esin Kulaç, Ilgaz Akdoğan, Sümer Mamaklı

2 Öğrenme yaklaşımı Öğrenme yaklaşımı, öğrencilerin hedeflenen öğrenme sonuçlarına ulaşmak için kullandığı stratejilerden oluşan bir süreçtir. Biggs tarafından Derin ve Yüzeysel öğrenme yaklaşımı şeklinde iki sınıflama mevcuttur.

3 Derin öğrenme yaklaşımı
Derin yaklaşım, çalışılan materyali anlamayı hedefler. Öğrenme, yeni bilgilerin eskisi ya da diğer kaynaklardan elde edilen bilgilerle entegrasyonu sonucunda oluşur. Analitik becerilerin geliştirilmesini içeren yüksek nitelikli öğrenme sonuçları, derin yaklaşım kullanımı ile ortaya çıkar.

4 Yüzeysel öğrenme yaklaşımı
Yüzeysel yaklaşım, öğrenenlerin en az çabayla sadece sınavı geçmeye yönelik çalışmayı tercih etmesidir. Bu yaklaşım, öğrenenlerde düşük nitelikli öğrenme sonuçlarına yol açan, analiz ve entegrasyonu olmayan çalışma davranışlarına neden olur.

5 Tıp eğitiminde derin öğrenme yaklaşımının daha arzu edilir olduğu ve bunun geliştirilmesi gerektiği yaygın olarak kabul görmektedir. Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) derin öğrenme yaklaşımını geliştirmeyi hedefleyen bir eğitim yöntemidir.

6 Eğitim yönteminden memnuniyet
PDÖ ile ilgili yapılan çalışmalarda öğrencilerin genel olarak bu eğitim yönteminden memnun olduklarına yönelik pek çok araştırma sonucu bulunmaktadır.

7 AMAÇ Bu çalışmada PDÖ uygulayan üç tıp fakültesinde, öğrencilerin öğrenme yaklaşımları ile PDÖ memnuniyetleri arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi amaçlanmıştır.

8 GEREÇ VE YÖNTEM Akdeniz, Pamukkale ve Süleyman Demirel Üniversiteleri Tıp Fakültelerindeki Donem I ve II öğrencileri (n=728) araştırmanın evreni olarak seçilmiştir.

9 GEREÇ VE YÖNTEM eğitim öğretim döneminde öğrencilerin öğrenme yaklaşımları Biggs’in Öğrenme Yaklaşımları Ölçeği ile; PDÖ memnuniyetleri ise hazırlanan bir anket formu aracılığıyla belirlenmiştir.

10 PDÖ de işlenen konuları klasik eğitimde görseydim daha kısa sürede öğrenirdim
PDÖ de işlenen konuları klasik eğitimde görseydim daha iyi öğrenirdim PDÖ ile öğrendiğim konularda meslek hayatımda daha başarılı olacağıma inanıyorum PDÖ ile öğrendiğim konularda sınavlarda daha başarılı olduğuma inanıyorum PDÖ klasik eğitime göre motivasyonumu daha olumlu yönde etkiliyor. PDÖ; A) Öğrendiğim konuları karşımdakine anlatabilme ve aktarabilme becerimi geliştirdi B) Hayat boyu öğrenmeme katkıda bulunacağını düşünüyorum C) Araştırarak kendi kendime öğrenmeme katkıda bulundu D) Bilgiye ulaşmak için internet kullanmama katkıda bulundu E) Bilgiye ulaşmak için eskisinden daha fazla kütüphane kullanmama katkıda bulundu F) Her zamankinden daha fazla çalışmama katkıda bulundu G) Grup çalışması, öğrenmeme katkıda bulundu H) Anatomi, fizyoloji gibi temel bilimler ile klinik bilimler arasında bağlantı kurmamı sağladı PDÖ’nün aşağıdaki becerileri kazandırarak beni meslek hayatına daha iyi hazırladığına inanıyorum: Mantık yürütme becerisi b) Problem çözme becerisi c) Karar verme becerisi d) Hastaya biyopsikososyal bütün olarak yaklaşabilme becerisi e) İletişim kurabilme becerisi f) Kişiler arası ilişkiler, ekip çalışmasına yatkınlık sağlama Eğitim programı içerisinde PDÖ oturumlarının sayısının arttırılması uygun olur PDÖ den memnunum

11 BULGULAR VE SONUÇ Toplam 577 öğrencinin anketleri tam olarak doldurduğu (%79.3) ve bunlardan 371’inin (%64.3) derin, 206’sının (%35.7) yüzeysel öğrenme yaklaşımına sahip olduğu saptanmıştır.

12 Öğrenme yaklaşım Memnun değil Toplam İstatistiksel analiz Sayı % P
χ2 P Derin 371 100.0 Yüzeyel 206 577

13 Öğrenme yaklaşım Memnun değil Toplam İstatistiksel analiz Sayı % P
χ2 P Derin 371 100.0 Yüzeyel 206 361 62.6 216 37.4 577

14 Öğrenme yaklaşım Memnun değil Toplam İstatistiksel analiz Sayı % P
χ2 P Derin 236 63.6 135 36.4 371 100.0 Yüzeyel 206 361 62.6 216 37.4 577

15 Öğrenme yaklaşım Memnun değil Toplam İstatistiksel analiz Sayı % P
χ2 P Derin 236 63.6 135 36.4 371 100.0 Yüzeyel 125 60.7 81 39.3 206 361 62.6 216 37.4 577

16 Öğrenme yaklaşım Memnun değil Toplam İstatistiksel analiz Sayı % p
χ2 p Derin 236 63.6 135 36.4 371 100.0 0.486 0.27 Yüzeyel 125 60.7 81 39.3 206 361 62.6 216 37.4 577

17 Sonuç Araştırmanın sonuçlarına göre, derin öğrenme yaklaşımına sahip öğrencilerin PDÖ uygulamalardan daha memnun oldukları söylenebilir.

18 Teşekkürler

19 Fakülte Öğrenme yaklaşım Memnun Memnun değil Toplam İstatistiksel analiz Sayı % χ2 P Akdeniz Derin 108 58.1 78 41.9 186 100.0 0.904 0.39 Yüzeyel 56 52.3 51 47.7 107 164 56.0 129 44.0 293 Pamukkale 38 52.8 34 47.2 72 0.427 0.58 7 43.8 9 56.3 16 45 51.1 43 48.9 88 Süleyman Demirel 90 79.6 23 20.4 113 0.673 0.48 62 74.7 21 25.3 83 152 77.6 44 22.4 196 236 63.6 135 36.4 371 0.486 0.27 125 60.7 81 39.3 206 361 62.6 216 37.4 577


"Cihat Tetik, Erol Gürpınar, Esin Kulaç, Ilgaz Akdoğan, Sümer Mamaklı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları