Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OF ANADOLU LİSESİ 2010-2014 STRATEJİ PLANI. GENEL BİLGİLER TARİHÇE Of Anadolu lisesi Bakanlık’ın 17.09.2004 tarih 9133 sayılı onayı ile açılıp 2004-2005.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OF ANADOLU LİSESİ 2010-2014 STRATEJİ PLANI. GENEL BİLGİLER TARİHÇE Of Anadolu lisesi Bakanlık’ın 17.09.2004 tarih 9133 sayılı onayı ile açılıp 2004-2005."— Sunum transkripti:

1 OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

2 GENEL BİLGİLER TARİHÇE Of Anadolu lisesi Bakanlık’ın tarih 9133 sayılı onayı ile açılıp eğitim öğretim yılında İmam Hatip Lisesi’nin eski binası iken Şehit Öğretmen Ali Bulut İlköğretim Okulu’na tahsis edilen binanın 3. katında 60 öğrenci ile eğitim öğretime başlamıştır.Okulumuza Eğitim öğretim yılında 120 öğrenci alınmış, taban puan 319,136’ da ; Eğitim Öğretim yılında 90 öğrenci alınmış,taban puan 295,776’da; Eğitim Öğretim yılında 90 öğrenci alınmış, taban puan 309,585’te; Eğitim Öğretim yılında 90 öğrenci alınmış, taban puan 343,478’de kalmıştır. Okulumuz 2008 yılından itibaren binanın tamamını kullanmaktadır. OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

3 DURUM ANALİZİ EĞİTİM KADROSU İdari Kadro Öğretmen Kadrosu Destek Kadrosu OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

4 DURUM ANALİZİ YILMÜDÜR MÜDÜR BAŞYARDIMCISI MÜDÜR YARDIMCISI İDARİ KADRO OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

5 DURUM ANALİZİ BRANŞMevcutİhtiyaçGÖREVLENDİRMETOPLAM NORM Edebiyat 325 Coğrafya 22 Felsefe 011 İngilizce 44 Rehberlik 11 Müzik -- Beden Eğitimi 011 Tarih 22 Almanca 11 Matematik 44 Biyoloji 11 Fizik 0111 Kimya 11 Din Kültürü 0111 Bilgisayar 011 ÖĞRETMEN KADROSU OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

6 DURUM ANALİZİ YIL Kadrolu Memur Sözleşmeli Memur Kadrolu Hizmetli Ücretli Hizmetli Sözleşmeli Güvenlik Görevlisi DESTEK KADROSU OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

7 DURUM ANALİZİ EĞİTİM – ÖĞRETİM PROGRAMI Disiplin Durumu Ödül Durumu Sosyal Etkinlik Durumu

8 DURUM ANALİZİ YILLAR Takdir Belgesi Alan Öğrenci Sayısı Teşekkür Belgesi Alan Öğrenci Sayısı Onur Belgesi Alan Öğrenci Sayısı Disiplin Cezası Alan Öğrenci Sayısı I. DÖNEM II. DÖNEM I. DÖNEM II. DÖNEM ÖDÜL ve DİSİPLİN DURUMU OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

9 DURUM ANALİZİ SOSYAL ETKİNLİK DURUMU Kültür ve Edebiyat Kulübü Kütüphanecilik Kulübü Sivil Savunma Kulübü Çevre Koruma Kulübü Spor Kulübü Sağlık – Temizlik-Beslenme ve Kızılay Kulübü Sosyal Dayanışma ve Yardımlaşma Kulübü Gezi,Tanıtma ve Turizm Kulübü Satranç Kulübü Bilim-Fen ve Teknoloji Kulübü Eğitim Öğretim Yılı Öğrenci Kulüpleri OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

10 DURUM ANALİZİ BAŞARI DURUMU ÖSYS BAŞARISI YıllarSınava GirenYerleşenBaşarı Yüzdesi % % % 60 OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

11 DURUM ANALİZİ FİZİKİ DURUM Of Anadolu Lisesi, 1400 m2 bina, 1600 m2 bahçe olmak üzere toplam 3000 m2 alana kurulmuş 17 derslikli bir okuldur. Okulumuzda fen bilimleri - bilgisayar laboratuvarı, sosyal bilimler sınıfı, edebiyat sınıfı, test çözme odası, kütüphane, 300 kişilik çok amaçlı salon, bulunmaktadır. OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

12 DURUM ANALİZİ BAŞARI DURUMU Yerel ve Ulusal Başarılar Şiir yarışmasında Trabzon birinciliği Kompozisyon yarışmalarında ilçe birincilikleri Hentbol Trabzon ikinciliği Karate Trabzon birinciliği ve üçüncülüğü Güreş Trabzon Birinciliği Kort Tenisi Trabzon İkinciliği Masa Tenisi İlçe İkinciliği OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

13 GZTF ANALİZİ GÜÇLÜ YÖNLER ZAYIF YÖNLER TEHDİTLER FIRSATLAR OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

14 GZTF ANALİZİ GÜÇLÜ YÖNLER Demokratik, şeffaf ve eleştiriye açık okul ortamının olması Seçilmiş öğrenci grubunun olması Seçilmiş öğretmen kadrosunun bulunması Okulun disiplinli olması Güvenli okul ortamının olması Sınıf mevcutlarının az olması Sosyal Kulüplerin faaliyetlerinin yoğun olması Okul yönetiminin her konuda öğretmeni desteklemesi Laboratuvarların olması ve kullanılması GÜÇLÜ YÖNLER OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

15 GZTF ANALİZİ GÜÇLÜ YÖNLER Öğretmenlerin bilgi düzeyinin yüksekliği Öğretmenlerin öğrencilerle yakından ilgilenmesi Rehberlik Servisinin etkin ve yoğun çalışması Okuldaki yardımcı personelin özverili çalışması Okulun sürekli temiz tutulması Öğrencilerde eğitimi engelleyici şiddet yönelimlerinin olmaması Projeksiyonlu sınıfların olması Tecrübeli öğretmen sayısının fazla olması Öğretmenler arası iletişimin iyi olması Okul –Aile Birliği’nin desteği GÜÇLÜ YÖNLER OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

16 GZTF ANALİZİ ZAYIF YÖNLER Kütüphanedeki kaynak sayısının yetersizliği Okulun yeni olması nedeniyle sosyal ve kültürel alanda ülke düzeyinde üst düzey başarıların olmaması Okul tanıtımının yeterince yapılamaması Okul-veli iş birliğinin yetersizliği Öğrenci motivasyonunun düşük olması Öğretmenlerin teknolojik açıdan yeterince donanımlı olmaması ZAYIF YÖNLER

17 GZTF ANALİZİ ZAYIF YÖNLER İlköğretimde başarılı olan öğrencilerin ortaöğrenim için ilçe dışındaki okullara yönlendirilmesi Öğrencilerin verimli çalışma metotlarını yeterince bilmemesi ZAYIF YÖNLER

18 GZTF ANALİZİ FIRSATLAR Yerel yönetimlerin okulumuza bakış açısı İlçenin en gözde okulu olması Okul aile birliğinin iyi çalışması Zengin işadamlarının desteği Seçilmiş öğrenci grubunun olması Seçilmiş öğretmen kadrosunun bulunması FIRSATLAR

19 GZTF ANALİZİ TEHDİTLER Okul binasının okula ait olmaması Okulun ana yola yakın olması Okul pansiyonunun bulunmaması Taşımalı eğitimin olması Okulun fiziki mekanlar açısından yetersizliği Spor salonun olmaması Okul bahçesinin yetersizliği Zümre odalarının olmaması Resim, müzik atölyelerinin olmaması Bir yanında ilkokul diğer yanında düz lisenin olması TEHDİTLER OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

20 GZTF ANALİZİ TEHDİTLER Ders saatleri dışında okul bahçesi ve çevresindeki güvenlik sorunu Okulda öğrenci - derslik oranının dengeli olmaması Sosyo - ekonomik koşulları uygun velilerin olmaması Okulun çevresinde gürültü kirliliğinin çok olması Bazı branşlarda öğretmenlerin bulunmaması Yabancı dili geliştirecek ortamın bulunmaması Sosyal faaliyetlerinin yürütüleceği uygun ortam ve mekanların olmaması Okul çevresindeki çay ocaklarının öğrencilere uygunsuz ortam hazırlaması TEHDİTLER OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

21 1.Adalet, eşitlik, özgürlük, hoşgörü, saygı ve sevgi temel anlayışımızdır. 2.‘Ben’ yerine ‘biz’ felsefesini benimseriz. 3.Farklılıklarımızın zenginlik olduğuna inanırız. 4.Sorumluluklarımızın farkındayız. 5.Fırsat eşitliği temel düşüncemizdir. 6.Ortak akıldan hareketle sorunlarımıza çözüm ararız. 7.Zamanı zamanında değerlendiririz. 8.Kişileri değil, süreçleri sorgularız. 9.Demokrasi kültürünü ve hoşgörüyü özümseyen bir kurumuz. 10.Değişimin değişmeyen tek kavram olduğu inancındayız. 11.Öğrenci odaklı eğitim anlayışına sahip bir örgütüz. 12.Değerlerimizden ödün vermeden kaliteye ulaşmak temel politikamızdır. İLKE ve DEĞERLERİMİZ OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

22 Öğrencilerimizi; sosyal ve kültürel açıdan donanımlı, demokratik anlayışı benimsemiş, yeteneklerinin farkına varan,topluma yön vererek modern toplumun oluşmasına katkı sağlayacak öz güven sahibi bireyler olarak yetiştirmek için varız. MİSYON OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

23 ÖSYS ’ de TRABZON’UN BİR ADIM ÖNÜNDE OLMAK ÖSYS ’ de TRABZON’UN BİR ADIM ÖNÜNDE OLMAK VİZYON OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

24 STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLER STRATEJİK AMAÇ 1: Okul-veli iş birliğini artırmak ve öğrenci davranışlarını geliştirmek. STRATEJİK AMAÇ 2: Okulun ÖSYS başarısını arttırmak. STRATEJİK AMAÇ 3: Okulun sosyal kültürel ve sportif yönünü geliştirmek OKULUMUZUN STRATEJİK AMAÇLARI

25 STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLER STRATEJİK AMAÇ 1 Okul-veli iş birliğini artırmak ve öğrenci davranışlarını geliştirmek Hedef 1 : Veli toplantılarına katılımı %60’tan 2011’de %65’e, 2012’de %70’e, 2013’te %75’e, 2014’te %80’e çıkarmak. Faaliyet 1: Veli ziyaretlerinin yapılması Faaliyet 2: Sınıf Veli Toplantılarının Yapılması Faaliyet 3: Veli bilgilendirme toplantısının yapılması Faaliyet 4: Veli eğitim seminerlerinin düzenlemesi Faaliyet 5: Okulumuza sıklıkla gelen veli – velilerin ödüllendirilmesi 1 OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

26 STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLER STRATEJİK AMAÇ 1 Okul-veli iş birliğini artırmak ve öğrenci davranışlarını geliştirmek HEDEF 2:Velilere yönelik sosyal, kültürel ve sportif faaliyetleri bir önceki yıla göre %10 artırmak Faaliyet:1 Kermes düzenlemek Faaliyet:2 Anneler Günü düzenlemek Faaliyet 3: Velilere “Genç psikolojisi” konulu seminerlerin verilmesi Faaliyet 4: Sınıf çay saatlerinin düzenlenmesi Faaliyet 5: Velilerle huzur evi ve çocuk esirgeme kurumunun ziyaret edilmesi Faaliyet 6:Okulumuzda yapılan etkinliklere velilerimizin de davet edilmesi 1 OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

27 STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLER STRATEJİK AMAÇ 1 Okul-veli iş birliğini artırmak ve öğrenci davranışlarını geliştirmek HEDEF 3: Devamsızlığı 10 günden fazla olan öğrenci oranını dört yıl içinde 2011’de % 17’den % 15’e, 2012’de % 15’ten % 13’e, 2013’te % 13’ten % 10’ a 2014 te % 10 ’dan % 8’e düşürmek. Faaliyet 1: Devamsızlığı 10 günün üzerinde olan öğrencilerin veli ziyaretlerinin yapılması Faaliyet 2: Devamsızlığı az olan öğrencilerin ödüllendirilmesi. Faaliyet 3: Devamsızlık nedeni anketlerinin düzenlenmesi. 1 OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

28 STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLER STRATEJİK AMAÇ 1 Okul-veli iş birliğini artırmak ve öğrenci davranışlarını geliştirmek Faaliyet 4: Devamsız öğrencilerin velilerini bilgilendirmek için kısa mesaj servisi (SMS) ile uyarı sistemi kurulması. Faaliyet 5: 2 haftada bir devamsızlık mektuplarının alınması Faaliyet 6: Devamsızlık yapan öğrencilerin rehberlik servisine yönlendirilmesi 1 OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

29 STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLER STRATEJİK AMAÇ 2 2 Okulumuzun ÖSYS Başarısını Arttırmak. Okulumuzun ÖSYS Başarısını Arttırmak. HEDEF 1: ÖSYS ’deki yerleştirme oranını % 52’den 2011’de %55 ’e, 2012’de 58’e 2013’te %61’e 2014’te %64’e çıkarmak. Faaliyet 1:Periyodik deneme sınavlarının yapılması ve veri tabanlarının oluşturulması Faaliyet 2:Üniversiteleri tanıtım amaçlı gezilerin düzenlenmesi Faaliyet 3:Sınıflar ve dersler düzeyinde Of Anadolu Lisesi amblemli yaprak testlerin temin edilmesi Faaliyet 4: Akşam Etütleri ve hafta sonu kurslarının düzenlenmesi OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

30 STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLER STRATEJİK AMAÇ 2 2 Okulumuzun ÖSYS Başarısını Arttırmak. Okulumuzun ÖSYS Başarısını Arttırmak. Faaliyet 5: 12. Sınıf öğrencilerine yönelik danışman öğretmen uygulamasının yapılması Faaliyet 6: Sınav siteminin tanıtımı, motivasyon, zamanı iyi kullanma, verimli ders çalışma yöntemleri konulu seminerlerin verilmesinin sağlanması. Faaliyet 7: Of’taki ilköğretim okullarının gezilerek okul tanıtımının yapılması ve başarılı öğrencilerin okulumuza yönlendirilmesi OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

31 STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLER STRATEJİK AMAÇ 2 2 Okulumuzun ÖSYS Başarısını Arttırmak. Okulumuzun ÖSYS Başarısını Arttırmak. STRATEJİ: ÖSYS başarısını artırmak amacıyla düzenlenecek faaliyetlerde ödüllendirmelerin, gezilerin finansmanı bölgede yetişmiş iş adamlarından sağlanacak. İş adamlarımızın destek olamaması durumunda ilçe genelinde düzenlenen kermesten kazanılan paralar ve okul-aile birliğinin desteği ile bu maliyetler karşılanacaktır. OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

32 STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLER STRATEJİK AMAÇ 3 Okulun sosyal kültürel ve sportif yönünü geliştirmek Hedef 1 : Sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlere katılımı 2011’de %55 ’e, 2012’de 60’a 2013’te %70’e 2014’te %75’e çıkarmak. Faaliyet 1: Sınıflar arası basketbol ve voleybol, öğrenciler arası satranç turnuvaları düzenlenecektir. Faaliyet 2: 9.sınıflar arası bilgi yarışması, tarih, edebiyat, matematik, İngilizce ve fen derslerinde gruplar arası bilgi yarışmaları düzenlenmesi. Faaliyet 3 :Doğa gezileri ve piknik düzenlenmesi. Faaliyet 4: Öğrencilerin panel, forum, seminer vb. etkinlikler düzenlenmesi 3 OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

33 STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLER STRATEJİK AMAÇ 3 Okulun sosyal kültürel ve sportif yönünü geliştirmek Faaliyet 5:Okul bahçesinde masa tenisi turnuvası yapılması Faaliyet 6: ”En iyi fotoğraf” yarışması yapılması Faaliyet 7: Okul bahçesinde badminton turnuvası yapılması. Faaliyet 8: Serbest konularda şiir yarışması düzenlenmesi. Faaliyet 9: “Geleceğe mektup” etkinliğinin düzenlenmesi. 3 OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

34 STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLER STRATEJİK AMAÇ 3 Okulun sosyal kültürel ve sportif yönünü geliştirmek Hedef 2: 2011–2014 yılları arasında kütüphanede bulunan kitap sayısı 3300’den her yıl ortalama 500 adet artırarak 2014 yılında 5000’e çıkarmak ve kitap çeşitliliğini arttırarak daha çok öğrencinin yararlanmasını sağlamak. Faaliyet 1: Gereksinimler doğrultusunda kitap satın almak. Faaliyet 2: Sınıf öğretmenleri tarafından öğrencilerin okudukları kitaplar listelenecek ve her ay en çok kitap okuyan öğrenciler ödüllendirilecek 3 OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

35 STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLER STRATEJİK AMAÇ 3 Okulun sosyal kültürel ve sportif yönünü geliştirmek Faaliyet 3: Kütüphaneye her ay aynı kitaptan 10 adet kazandırılması. Faaliyet 4:Okul bünyesinde kitap toplama kampanyasının düzenlenmesi. Faaliyet 5:Yıl sonunda kitap sergisi açılması. Faaliyet 6:Kütüphane konulu afiş ve resim sergisi düzenlenmesi. Faaliyet 7:Kütüphanenin gün içerisinde sürekli açık tutulması. 3 OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

36 STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLER STRATEJİK AMAÇ 3 Okulun sosyal kültürel ve sportif yönünü geliştirmek STRATEJİ : Yapılan kültürel ve sportif faaliyetlerin ve satın alınacak kitapların giderleri okul aile birliği bütçesinden ve hayır sever iş adamları tarafından karşılanması sağlanacaktır. 3 OF ANADOLU LİSESİ STRATEJİ PLANI

37 Okul Gelişim Yönetim Ekibi ADI SOYADIOKULDAKİ GÖREVİ Gülsüm MEMİŞKAPTANOĞLUOkul Müdürü Bayram CAMBAZProjeden Sorumlu Müdür Yardımcısı Mustafa KASAPRehber Öğretmen Yahya ÖZKÖKProje Koordinatör ü (Ed. Öğ. ) H.Hüseyin BATTALProje Koordinatör ü (Tar. Öğ. ) Öğrenci Okul Aile Birliği Temsilcisi 9. Sınıf Veli Temsilcisi 10. Sınıf Veli Temsilcisi 11. Sınıf Veli Temsilcisi 12. Sınıf Veli Temsilcisi Sivil Toplum Örgütü Temsilcisi Muhtar Sanayi ve Ticaret Odası Temsilcisi


"OF ANADOLU LİSESİ 2010-2014 STRATEJİ PLANI. GENEL BİLGİLER TARİHÇE Of Anadolu lisesi Bakanlık’ın 17.09.2004 tarih 9133 sayılı onayı ile açılıp 2004-2005." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları