Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü 27 Mayıs 2013.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü 27 Mayıs 2013."— Sunum transkripti:

1 Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü 27 Mayıs 2013

2 Bakım Hizmetleri Kalite Standartları Dr. Aylin ÇİFTÇİ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürü

3 Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Denetim Hizmetleri Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İç Denetim Hizmetleri Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı -Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Bakım Hizmetlerinde Kalite ve Akreditasyon

4 Kalite Standartları ve Akreditasyon Bakım hizmetinde 2. kalite yoktur.

5 «Bakım Hizmeti Kalite Standartları» ve Akreditasyon Yaşlı ve engellilere sunulan süreli ve sürekli bakım hizmetlerinin hizmeti alanın ve hizmeti sunanın koşulsuz memnuniyeti esas alınarak, kaliteli esaslı verilmesi

6 Kalitenin ön plana çıkmasını hedeflemek Ceza yerine puanlama sistemi uygulamak Bakım hizmetinde standartları geliştirmek Bakım akreditasyon sistemini oluşturmak Uluslararası bakım hizmetlerine entegre olmak

7 «Bakım Hizmeti Kalite Standartları» ve Akreditasyon Bakım Hizmeti Kalite Standartlar” çalışmaları kapsamında; Sağlık Bakanlığı Kalite ve akreditasyon Daire Başkanlığı ile işbirliği içerisinde. Ülkelerin bakım kriterleri, modelleri, standartları ve ödeme sistemlerinin incelenmesi Uluslararası akreditasyon belgelerini (JCI gibi) incelenmesi ISQua (The International Society for Quality in Health Care) çalışmaların başlatılmasıı, TÜRKAK (Türkiye Akreditasyon Kurumu) ile çalışmaların yapılması,

8 “Bakım Hizmeti Kalite Standartları” Memnuniyet, İyileştirmelerde süreç yönetimi İzleme ve Değerlendirme Puanlama / belgelendirme (tercihe göre) Ödemeler ile ilişkilendirme

9 «Bakım Hizmeti Kalite Standartları» ve Akreditasyon “İzleme ve Değerlendirici” havuzu İllerden konuya ilgi duyan meslek elemanları ve TKY eğitimi almış kişiler «Bakım Hizmeti Kalite Standartları» eğitimi verilerek

10 «Bakım Hizmeti Kalite Standartları» ve Akreditasyon 3’er kişilik ekiplerin farklı illerde değerlendirme yapmaları Kuruluşa gitmeden belirli bir zaman önce “değerlendirme iş plan”ının gidilecek merkezle paylaşılması, Ekiplerle saha çalışmasının yapılması ve kuruluşların değerlendirilmesi ve Puan/belge verilmesi,

11 «Bakım Hizmeti Kalite Standartları» ve Akreditasyon İyileştirme süreçlerinin belirlenmesi ve kontrol programının oluşturulması Raporların bir merkezde toparlanarak ödeme ile ilişkilendirilmenin yapılması, Kuruluşların puan/belgelerini tanıtımlarında kullanmasının sağlanması, Puanların Bakanlığımız Web sayfasında yayınlanması,

12 Ödemelerin puanlamaya göre yapılması 2 asgari ücretin ödenmesi ile ilgili temel puanın belirlenmesi düşük puanda; ödeme kesinti oranlarının belirlenmesi üstte kalan puanlarda; cepten ödeme kademelerinin belirlenmesi

13 Kuruluşlardan belirli aralıklarda ; Memnuniyet anket sonuç skorları BHKS puanı, İşgücü kulanım yönetimi puanı/mesleki yeterlilik belgeleri Kuruluşun mali yönetimi puanı ortalaması

14 «Bakım Hizmeti Kalite Standartları» ve Akreditasyon Süreçleri; MEMNUNİYET ANKETLERİ YÖNETİM, HİZMET VE FİZİKİ YAPI STANDARTLARI UYGULAMALARI HİZMET ALAN VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ / HİZMET ALANIN MAHREMİYETİ

15 «Bakım Hizmeti Kalite Standartları» ve Akreditasyon “Bakım Hizmetleri Kalite Standartları Çalışma Grubu” dokümanı oluşturması “Standartları Gözden Geçirme Grubu” olan alanda çalışanların ve «81 ilden gelen TKY eğitimi alan kamu görevlileri» görüşüne sunulması Bakım Hizmetleri Kalite Standartlarına “Bilim Kurulu”nun katkıların alınması

16 «Bakım Hizmeti Kalite Standartları» ve Akreditasyon “Bakım Hizmetleri Kalite Standartları” eğitim modülü ile «Değerlendirici»lere on-line ve yüz yüze eğitimi “Bakım Hizmetleri Kalite Standartları” eğitim modül ile «Merkezlerdeki kalite sorumluları»na on-line ve yüz yüze eğitimi Çapraz değerlendirme ile kamu ve özel bakım merkezlerinde «Bakım Hizmetleri Kalite Standartları» Puanlama çalışmasının yapılması

17 «Bakım Hizmeti Kalite Standartları» ve Akreditasyon “ Bakım Hizmetleri Kalite Standartları” yazılımının oluşturulması “ Bakım Hizmetleri Kalite Standartları” kamu ve özel bakım merkezlerinde çapraz değerlendirme öncesi « Öz Değerlendirme»nin yapılması «Bakım Hizmetleri Kalite Standartları» Puan/belgelendirmeye ve performansa yansıtılmasına yönelik Mevzuatının hazırlanması

18 Bakım Hizmeti Kalite Standartları  Hizmet modelleri  Kurumsal Hizmet Yönetimi  Bakım Hizmeti Yönetimi  Kalite Göstergeleri

19 «Bakım Hizmeti Kalite Standartları» ve Akreditasyon HİZMET MODELLERİ  Evde Bakım/Evde Destek Hizmetleri  Gündüzlü Hizmetler  Yaşamevi- Umutevi (Toplum Temelli Yaşam Destekleri)  Huzurevi (Destek Yaşam Evleri)  Bakımevi  Hospis  Emeklilik Danışma ve Kesintisiz Bakım Merkezleri

20 HİZMET MODELLERİ 1.Evde Bakım/Evde Destek Hizmetleri Bireyin bağımsızlığını ve onurunu koruyan bir yaklaşımla, ihtiyaç duyduğu hizmetlere ulaşımı koordine edilir.

21 HİZMET MODELLERİ 2. Gündüzlü Hizmetler Kuruluşun çalışma saatleri esnek olmalıdır.

22 HİZMET MODELLERİ 3. Yaşamevi- Umutevi (Toplum Temelli Yaşam Destekleri) Bireylerin toplumsal yaşama katılımları desteklenir. Bireyin mahremiyetine saygı gösterilir.

23 HİZMET MODELLERİ 4. Huzurevi (Destek Yaşam Evleri) Kuruluş düzenlemesi hizmet alan özellikleri ve ihtiyaçlarına göre yapılır.

24 HİZMET MODELLERİ 5. Bakımevi Sunulacak hizmet, hizmet alanın bağımsız yaşam durumuna göre belirlenir. Hizmet alanın durumu; Tam bağımsız, Modifiye bağımsız (Cihaz desteği ile bağımsız), Gözetim, Kısmi destekle, Orta destekle, Tam bağımlı, Tıbbi bağımlı olarak değerlendirilmelidir.

25 HİZMET MODELLERİ 6. Hospis Hospislerde, yaşam süresi sınırlı olduğu düşünülen bireylere yaşam sonu bakım hizmetleri verilir.

26 HİZMET MODELLERİ 7. Emeklilik Danışma ve Kesintisiz Bakım Merkezleri Emeklilik danışma ve kesintisiz bakım hizmetleri veren kuruluşta danışma ve yönlendirme birimleri ödeme seçenekleri konusunda bilgilendirir. Bakım hizmeti gerekliliğinde “acil durum” ortaya çıkmadan önce olası bakım ihtiyacının tespitine yönelik finans ve hizmet danışmanlığı verilmelidir.

27 «Bakım Hizmeti Kalite Standartları» ve Akreditasyon KURUMSAL HİZMET YÖNETİMİ  Yönetim Hizmeti  Kuruluş Yönetimi  Acil Durum ve Afet Yönetimi  Bilgi Yönetimi  Stok Yönetimi  Atık Yönetimi  Dosya ve Arşiv Hizmetleri  Mutfak Hizmetleri  Çamaşır Hizmetleri  Cenaze Hizmetleri

28 Kurumsal Hizmet Yönetimi 1. Yönetim Hizmeti Toplam Kalite Yönetim Birimi bulunur. Standartlar Toplam Kalite Yönetim süreçlerine göre yapılır. Kuruluş kalite yönetim sorumlusu belirlenmelidir Kalite yönetim birimi; i.BHKS stratejik hedeflerini belirlemeli, ii.BHKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamalı, iii.Öz değerlendirmeleri yönetmeli, iv.Hizmet alan ve çalışanlara memnuniyet anketleri uygulanmalı ve sonuçlarını değerlendirmeli, v.BHKS çerçevesinde hazırlanan; yazılı düzenlemeleri (prosedür, süreç, talimat, form, destek doküman) kontrol etmeli, vi.BHKS çerçevesinde hazırlanan yazılı düzenlemelerin revizyonunu takip etmeli, vii.Hizmet sunumuna yönelik istatistiki bilgileri değerlendirmeli, viii.BHKS çerçevesinde belirlenen ekiplere (güvenlik, temizlik, eğitim, enfeksiyon) katılmalıdır.

29 Kurumsal Hizmet Yönetimi 2.Kuruluş Yönetimi Hizmet alan ve çalışanların can ve mal güvenliğini sağlamaya yönelik düzenleme yapılır.

30 Kurumsal Hizmet Yönetimi 3. Acil Durum ve Afet Yönetimi Acil durum erken uyarı sistemi bulunur.

31 Kurumsal Hizmet Yönetimi 4. Bilgi Yönetimi Bilgi güvenliğini sağlamaya yönelik düzenleme yapılır.

32 Kurumsal Hizmet Yönetimi 5. Stok Yönetimi Deponun koşullarına göre oluşabilecek risklere yönelik düzenleme yapılır.

33 Kurumsal Hizmet Yönetimi 6. Atık Yönetimi Atıkların kaynağında ayrıştırılmasına yönelik düzenleme yapılır.

34 Kurumsal Hizmet Yönetimi 7. Dosya ve Arşiv Hizmetleri Hizmet alanların dosyalarına yönelik düzenleme yapılır. Hizmet alanların sağlık ve sosyal servislerde bulunan dosyaları için standart bir dosya içeriği belirlenmeli, Dosyalarda bulunması gereken bilgi ve dokümanlar belirlenmelidir.

35 Kurumsal Hizmet Yönetimi 8. Mutfak Hizmetleri Besinlerin güvenli depolanmasına yönelik düzenleme yapılır.

36 Kurumsal Hizmet Yönetimi 9. Çamaşır Hizmetleri Çamaşırların taşınmasına yönelik düzenleme yapılır. Çamaşırlar kapalı sistemlerle taşınmalıdır.

37 Kurumsal Hizmet Yönetimi 10. Cenaze Hizmetleri Morga yönelik fiziki düzenleme yapılır.

38 «Bakım Hizmeti Kalite Standartları» ve Akreditasyon BAKIM HİZMETİ YÖNETİMİ  Karşılama Hizmeti  Sağlık Hizmetleri  Temizlik Hizmetleri  Kişisel Bakım Hizmetleri  Beslenme Hizmetleri  Fiziki ve Ergonomik Düzenlemeler  Güvenlik ve Uygunluk  Yaşama Katılım

39 BAKIM HİZMETİ YÖNETİMİ 1.Karşılama Hizmeti Karşılama biriminde; kabul, karşılama, danışma ve yönlendirme hizmeti verilir.

40 BAKIM HİZMETİ YÖNETİMİ 2. Sağlık Hizmetleri İlaçların güvenli uygulanmasına yönelik düzenleme yapılır. Hizmet alalar için yaşam alanları düşmeyi engelleyecek şekilde düzenlenir.

41 BAKIM HİZMETİ YÖNETİMİ 3. Temizlik Hizmetleri Kuruluşun her birimi için temizlik işlemi yapılır.

42 BAKIM HİZMETİ YÖNETİMİ 4. Kişisel Bakım Hizmetleri Kişisel günlük temizlik hizmeti, birey bilgilendirilerek ve mahremiyetine özen gösterilerek verilir. Yatak yaralarını önleyici tedbirler alınır.

43 BAKIM HİZMETİ YÖNETİMİ 5. Beslenme Hizmetleri Yemekler, bireylerin yeterli ve dengeli beslenmesini sağlayacak şekilde planlanır ve hazırlanır. Yemeklerin seçimi bireylerin istek ve ihtiyaçlarına uygun hazırlanır.

44 BAKIM HİZMETİ YÖNETİMİ 6. Fiziki ve Ergonomik Düzenlemeler Odanın yapısı sağlıklı ve kişinin hareketine uygun şekilde düzenlenir. Bireyin yaşadığı ortamdaki sesler kontrol altına alınır.

45 BAKIM HİZMETİ YÖNETİMİ 7. Güvenlik ve Uygunluk Bireylerin istismar ve suiistimallere karşı koruma önlemleri alınır. Kuruluşta düşmeye-kazaya karşı önlemleri alınır.

46 BAKIM HİZMETİ YÖNETİMİ 8. Yaşama Katılım Bireylerin gündüz aktivitelerine katılım fırsatları vardır.

47 Kalite Göstergeleri Düşen hasta oranı Bası ülseri oranları Kan ve vücut sıvılarının sıçramasına maruz kalan çalışanlar Mortalite oranları Kesici delici alet yaralanmaları Eksiksiz doldurulan dosya oranı Malnutrisyon oranları Korumalı işyerine devam edenlerin oranı Tarımsal rehabilitasyon hizmetlerine katılanların oranı Sigara bırakanların oranı Alkol ve Madde bağımlılarının tedavi oranları Eğitim ve rehabilitasyon hizmetlerinden yararlananların oranı

48 Kalite Göstergeleri Diş fırçalama oranları Kültür, sanat, spor aktivitelerine katılanların oranı Kültür, sanat, spor aktivitelerine yapanların oranı Ziyaretçi oranları Yeniden ailesine dönenlerin oranı Adliyeye intikal etmiş vakaların oranı Oda düzenlemelerindeki iyileştirme oranları Hobi ile ilgilenenlerin oranları Evcil hayvan bakan, çiçek yetiştiren bireylerin oranları Personel devir oranları İş hayatına giren/ mesleki sertifika katılımı oranları Günlük egzersiz yapan sayısı oranı Dil farklılıklarına göre hizmetlerin verilmesi

49 * TEŞEKKÜR EDERİM.


"Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü 27 Mayıs 2013." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları