Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Proje Tabanlı Beceri Yarışması T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Yalvaç Anadolu Meslek ve Meslek Lisesi Bilgi ve İletişim Teknolojilerinde Verimlilik.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Proje Tabanlı Beceri Yarışması T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Yalvaç Anadolu Meslek ve Meslek Lisesi Bilgi ve İletişim Teknolojilerinde Verimlilik."— Sunum transkripti:

1 Proje Tabanlı Beceri Yarışması T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Yalvaç Anadolu Meslek ve Meslek Lisesi Bilgi ve İletişim Teknolojilerinde Verimlilik

2 Kamu kurum ve kuruluşlarında, özel şirketlerde yazışmalar diğer isler de gözetildiğinde çok zaman alan bir iştir. Bir sayfalık metni on parmak klavye kullanma becerisini geliştirenler 5 dakikda yazarken, bu beceriyi kazanamamış birisi 30 dakikasını sırf yazı yazmak için ayırır.

3 On parmak klavye kullanma becerisi kazanmada karşılaşılan en büyük problem pratik eksikliğidir. Alıştırmalar monoton olduğundan bir süre sonra ders sıkıcı bir hal almaktadır. Tasarladığımız proje ile dersler oyun ortamında işlenerek daha eğlenceli hale gelecektir.

4 Tasarladığımız proje ile on parmak klavye kullanmayı öğrenmek isteyen herkes daha görsel ve işitsel ortamda derslerine çalışabileceklerdir. Projemiz ile yazışmalara ayrılan s ü reyi en verimli şekilde kullanıldırmayı ve okullardaki klavye derslerinin verimliliğini artırmayı hedefliyoruz.

5

6 Planma Geliştirme Çalışmaları Kaynakların Araştırılması Beta Sürümünün Hazırlanması Test Aşaması Kullanılabilen Sürümün Yayınlanması

7 Adobe Flash CS4 programı Engin Yoyen, Action Script 3 Bilgisayarda Yazı Dersi Modülleri Bilgisayar

8 Başlangıç ekranına koydugumuz ‘Oyuna Başla’ butonu ile oyunumuza başlayabiliriz. ‘Yardım’ butonu ile ise yardım ekranını görüntülemeyi sağladık.

9 Oyun farklı seviyelerdeki alıştırmalardan oluşturduk. Böylece, her kullanıcı kendi seviyesindeki oyunu oynayabilir hale geldi.

10 Oyunumuzda kelimeler için yukarıdan aşağı doğru düşen animasyon tasarladık. Oyuncuya kelimeler yere düşmeden yazma görevi verdik.

11 Oyuncunun kelimeyi basari ile tamamladığını belirtmek için oyunumuza renkli patlama animasyonu ekledik.

12 Aanimasyonlarımıza sesler de ekleyerek işitsel bir özellik de kazandırdık. Oyun devam ederken fonda tempoyu yüksek tutan bir müzik, Yazılması tamamlanmadan yere çarpan kelimeler için kırılan bardak sesi, Başarı ile yazılan kelimeler için ise baloncuk sesi ekledik.

13 Hatalı vuruş yapmadan tamamlanan her 25 kelimede oyuncuya bir arı kazandırdık, bu arı ile düşmeye en yakın bir kelimeyi yok etme hakkı verdik.

14 Papatyalar ile oyuncunun hayatlarını temsil ettik. Oyuncuya kelimeyi yazmadan kelime yere çarparsa bir papatyasını kaybetme cezası verdik. Oyunda sadece harflerin değil sayılar ve diğer işaretlerin alıştırmalarına da yer verilmiştir.

15 Oyuncunun ESC tuşunu kullanarak oyunu istediğinde durdurabilmesini ve yeniden başlatabilmesini sağladık.

16 Oyuncuları oyun hakkında bilgilendirmek için bir yardim ekranı tasarladık.

17 Oyun bittiğinde oyuncunun puanı ve hata sayısı görüntüleyen bir ekran tasarladık. Böylece oyuncu ilerleme durumunu görebilir hale geldi.

18 Okullarda verilen klavye derslerinin en verimli ve eğlenceli şekilde geçmesi, Bireyleri on parmak klavye kullanmaya teşvik ederek yazı yazarken harcadıkları zamanı en aza indirmeleri sağlanmıştır.

19 Nurgül GİDER Esra ÇALIŞKANCA Ömer Yasin KOLKANAT Danışman Öğretmen Dilek SEMİZ


"Proje Tabanlı Beceri Yarışması T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Yalvaç Anadolu Meslek ve Meslek Lisesi Bilgi ve İletişim Teknolojilerinde Verimlilik." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları