Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HEDEF ÜLKE HİNDİSTAN T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI ÜLKE MASALARI-2 Hindistan Ülke Masası Tülay UYANIK-Uzman.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HEDEF ÜLKE HİNDİSTAN T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI ÜLKE MASALARI-2 Hindistan Ülke Masası Tülay UYANIK-Uzman."— Sunum transkripti:

1 HEDEF ÜLKE HİNDİSTAN T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI ÜLKE MASALARI-2 Hindistan Ülke Masası Tülay UYANIK-Uzman

2 GENEL HATLARLA HİNDİSTAN Yüzölçümü: 3.3 milyon kilometrekare EYALETLER 1. Andhra Pradesh 2. Arunachal Pradesh 3. Assam 4. Bihar 5. Chhattisgarh 6. Goa 7. Gujarat 8. Haryana 9. Himachal Pradesh 10.Jammu and Kashmir 11.Jharkhand 12.Karnataka 13.Kerala 14.Madhya Pradesh 15.Maharashtra 16.Manipur 17.Meghalaya 18.Mizoram 19.Nagaland 20.Orissa 21.Punjab 22.Rajasthan 23.Sikkim 24.Tamil Nadu 25.Tripura 26.Uttar Pradesh 27.Uttarakhand 28.West Bengal

3 TEMEL SOSYAL GÖSTERGELER Resmi AdıHindistan Cumhuriyeti; Bharat Ganrajya BaşkentiYeni Delhi Yönetim BiçimiParlementer sistemle yönetilen Demokratik Cumhuriyet CumhurbaşkanıPratibha PATİL(25 Temmuz 2007’den beri) BaşbakanManmohan Singh(2004 yılında göreve başlamış ve 22 Mayıs 2009’da ikinci defa seçilerek görevine devam etmiştir) Nüfus1,2 milyar (2010) DilHintçe en çok kullanılan resmi dildir. 14 tane daha resmi dil vardır. Bunlar Bengali, Telugu, Marathi, Tamil, Urdu, Gujarati, Malayalam, Kanada, Oriya, Punjabi, Assamese, Kashmiri, Sindhi ve Sanskirtçe. İngilizce iş çevrelerinde 2. dil olarak yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. İnançlarHinduizm (%80,5), İslam (%13,4), Hristiyanlık (2,3), Sih (%1,9), Budizm (%0,8), Jain (%0,4) Yüzölçümü3.287.263 km2 Başlıca ŞehirleriMumbai (16,4 milyon), Kalkuta(13,2 milyon), Delhi (12,8 milyon), Chennai (6,4 milyon), Bangalore (5,7 milyon), Hyderabad (5,5 milyon) KomşularıPakistan, Çin, Bhutan, Nepal, Bangladeş,Sri Lanka, Myanmar İklimYarı tropikal ve tropikal. Haziran ve Eylül ayları arası muson mevsimidir. Resmi Web Sitesihttp://www.india.gov.in

4 TEMEL EKONOMİK GÖSTERGELER Kaynak:The Economist Intelligence Unit, India Country Report, April 2011 a Gerçekleşen b EIU tahmini 2010 a 2011 b 2012 b 2013 b 2014 b 2015 b GSYİH (milyar $)1.653,21.924,82.281,52.636,73.080,63.571,8 Reel Büyüme (%)9,18,98,78,58,78,5 Sektörler İtibariyle Ekonomik Büyüme (% değişim) Tarım 2,4 2,3 2,2 Sanayi 9,9 9,7 9,0 8,07,9 Hizmetler 9,7 9,5 9,3 9,29,0 Kişi Başına Düşen Gelir ($, Satın Alma Gücü Paritesine Göre) 1.3501.5201.7401.9902.2802.600 Tüketici Fiyatları Enflasyonu (%, Yıl Sonu) 7,86,05,15,55,75,5 İhracat (fob, milyar $)219,1251,6280,8316,7355,5400,4 İthalat (fob, milyar $)348,6398,5441,8498,2562,6647,7 Cari İşlemler Dengesi (milyar $) -43,4-50,3-47,7-49,1-39,9-40,9 Döviz Kuru (Rs:US$, ortalama) 45,7245,1344,4543,4542,7042,00 Kayıtlı İşsizlik oranı (%)10,810,6 10,410,19,7

5 Başlıca Tarım Ürünleri: Tahıl, pirinç, buğday, şeker kamışı, pamuk, jüt, bakliyat, sebze ve meyveler, et ve et mamulleri, süt ve süt ürünleri, yer fıstığı, çay, tütün, baharat, şeker ve yağlı tohum Başlıca Sanayi Ürünleri/Hizmetler: Tekstil sanayi ürünleri, ilaç sanayi, kimyasallar, metaller, otomotiv ana ve yan yan sanayi ürünleri, gemi inşa sanayi, demiryolu taşımacılığı ekipmanları, bilgi teknolojileri, yazılım ve donanım hizmetleri, tarım ve inşaat makineleri, inşaat malzemeleri, elektrik enerjisi üretimi, dayanıklı tüketim malları, turizm sektörü TARIMSAL VE SINAİ ÜRETİM

6 NEDEN HİNDİSTAN? Dünyanın yedinci büyük yüz ölçümüne sahip ülkesidir. 1,2 milyar nüfusa sahiptir. Dünyanın en büyük 4. ekonomisidir. (GSYIH :1,8 trilyon$) Altın, SDR (Special Drawing Rights-Özel Çekme Hakları) ve IMF rezervleri dahil olmak üzere toplam 296,4 milyar dolarlık dış rezervi bulunmaktadır. 1998-2008 yılları arasındaki dönemde, Hindistan'ın dünya GSMH büyümesine yaptığı katkı, kendi ekonomisinden çok daha büyük olan Fransa ve Almanya gibi ülkelerden daha fazla, İngiltere ile eşit düzeydedir. 2020 yılında Hindistan, dünya GSMH büyümesine, Çin ve ABD'den sonra en fazla katkı yapan 3. ülke olacaktır. Son 20 yılda, yıllık ortalama %6 büyüme gerçekleştirmiştir.

7 NEDEN HİNDİSTAN? 2020 yılında, Hindistan’ın Japonya, Brezilya, Almanya, Rusya gibi ülkeleri geride bırakarak dünyanın 3. en büyük ekonomisi olması öngörülmektedir. Dünya ticaretindeki payı hızla artmaktadır. Dünya ithalatında %2,2’lik pay ile 14. sıradadır. Büyük miktarda yabancı yatırım çekmektedir. Yazılım ve Bilgi Teknolojilerinde dünyadaki önemi giderek artmaktadır. İyi eğitilmiş donanımlı genç nüfusa sahiptir. Orta gelir düzeyine sahip sınıfın (250 milyon) nüfusu artmaya devam ediyor. Tüketim alışkanlıkları değişmekte ve buna bağlı talep değişimi yaşanmaktadır.

8 NEDEN HİNDİSTAN? İhraç pazarları için gerekli kalite ve standartta üretim yapacak makine ve teknolojiye olan talep artmaktadır. Ülkede altyapı ve inşaat faaliyetleri (karayolu,demir yolu ve hava alanları ve limanların yenilenmesi vb) artmaktadır. Değeri 1,2 trilyon doları bulan altyapı ve inşaat faaliyetleri (karayolu, demir yolu ve hava alanları ve limanların yenilenmesi vb) arasında “günde 20 km otoyol yapım projesi” bulunmaktadır. Tarım sektöründeki iyileştirme çalışmaları kapsamında gıda ürünlerinin depolanması, dondurulması ve dağıtımı gibi alanlarda yeni makine ve ekipman ihtiyacı bulunmaktadır. Hindistan'ın Türkiye ihracatı bakımından önemi de hızla yükselmektedir. 1995 yılında ihracatımızda 61. sırada olan Hindistan, 2010 yılında 43. sıraya yükselmiştir.

9 Hindistan’ın Dış Ticaret Göstergeleri

10 Başlıca Ülkeler İtibarı ile Hindistan Dış Ticaret Değerleri (2010, milyon dolar) İHRACATDeğerİTHALATDeğer BAE29.455Çin38.161 ABD 23.630 BAE25.933 Çin 17.415 Suudi Arabistan20.059 Hong Kong9.542İsviçre19.005 Singapur9.107ABD16.764 Hollanda6.588Avustralya11.525 İngiltere6.449İran10.907 Almanya6.012Almanya10.851 Belçika5.042Nijerya10.297 Fransa4.866G. Kore9.488 Türkiye (25. sırada)2.326Türkiye (51. sırada)759

11 Hindistan’ın İthalatında Başlıca Ürünler-1 (4’lü GTİP bazında, milyon dolar) GTİPÜrün Adı200820092010 2709Ham Petrol (Petrol Yağları Ve Bitümenli Minerallerden Elde Edilen Yağlar) 87.55265.00887.243 7108Altın (Ham, Yarı İşlenmiş, Pudra Halinde) 22.54021.07231.487 7102Elmaslar 13.97713.45624.613 2701Taşkömürü; Taşkömüründen Elde Edilen Briketler, Topak Vb. Katı Yakıtlar 8.9217.7729.226 8517Telli Telefon-Telgraf İçin Elektrikli Cihazlar 8.1878.4908.126 2710Petrol Yağları Ve Bitümenli Minerallerden Elde Edilen Yağlar 12.3804.5245.665 2711Petrol Gazları Ve Diğer Gazlı Hidrokarbonlar 5.7074.1215.383 1511Palm Yağı Ve Fraksiyonları (Kimyasal Olarak Değiştirilmemiş) 2.3943.5664.340 2603Bakır Cevherleri Ve Konsantreleri 4.3483.4344.252 3105Azot, Fosfor Ve Potasyum Karışımları 6.7642.3463.045

12 Hindistan’ın İthalatında Başlıca Ürünler-2 (4’lü GTİP bazında, milyon dolar) GTİPÜrün Adı200820092010 8708Kara Taşıtları İçin Aksam, Parçaları 2.4152.1302.827 7208Demir/Çelik Sıcak Hadde Yassı Mamulleri 3.0582.4302.678 8471Otomatik Bilgi İşlem Makineleri, Üniteleri 2.6692.0132.293 7204Demir/Çelik Döküntü Ve Hurdaları 2.5771.8852.280 3901Etilen Polimerleri (İlk Şekillerde) 1.0331.2692.002 0713Kuru Baklagiller (Kabuksuz) 1.4472.0991.833 8523Ses Ve Diğer Fenomenleri Kaydetmek İçin Disk, Bant, Katı Hal Kalıcı Depolama Aygıtı 1.3762.2111.159 3104Potaslı Mineral/Kimyasal Gübreler 2.6072.8151.690 8905 Fener, Yangın Sondurme, Tarak Gemılerı, Yuzer Vıncler Vb1.5501.1321.497 7106 Gümüş (Ham/Yarı Islenmıs, Pudra Halınde)1.9835671.478

13 Türkiye – Hindistan Ticari İlişkileri (Bin$) Başlıca ihraç kalemlerimiz; metalik cevherler, demir-çelik ürünleri, doğal taşlar, otomotiv yan sanayi ürünleri, azotlu bileşikler, bazı tekstil ürünleridir. Başlıca ithal kalemlerimiz; petrol yağları, antibiyotikler, sentetik lifler, işlenmiş mermer, pamuk, tekstil ürünleridir. Kaynak:DTM YıllarİhracatİthalatDengeHacim 2005219.8691.280.473-1.060.6041.500.342 2006222.2421.579.405-1.357.1631.801.647 2007347.2092.299.508-1.952.2992.646.717 2008542.7302.457.908-1.915.2053.000.612 2009411.2161.902.606 -1.491.3902.313.822 2010606.8403.409.823 -2.802.9834.016.663 2010 (Ekim )449.8242.760.638 -2.310.8143.210.462 2011 (Ekim)635.0715.485.982 -4.850.9116.121.053

14 Hindistan’a İhracatımızda Başlıca Ürünler ( milyon dolar) GTİP Kodu Gtip A ç ıklaması 200820092010 7108Altın (Ham, Yarı İşlenmiş, Pudra Halinde)18455 2603Bakır Cevherleri Ve Konsantreleri271339 2515 Mermer Ve Traverten, Ekosin Su Mermeri, Kire ç li Taşlar 252938 1207Diğer Yağlı Tohumlar Ve Meyveler243738 7106 G ü m ü ş (Ham/Yarı İşlenmiş, Pudra Halinde) 0031 3105 Azot, Fosfor Ve Potasyum Gibi; İki/ Üçü n ü n Karışımları 501030 8409 İ ç ten Yanmalı, Pistonlu Motorların Aksam-Par ç aları 251527 8504 Elektrik Transformat ö rleri, Statik Konvertis ö rler, End ü kt ö rler 17124 5209Pamuk Men (Dokuma %85 < Pamuklu 200g/M2 Den Fazla) 161413 2840Boratlar; Peroksiboratlar (Perboratlar)10912 8708 Kara Taşıtları İ ç in Aksam, Par ç aları 261811 7208 Demir/ Ç elik Sıcak Hadde Yassı Mamulleri-Genişlik 600mm. Fazla 405410 2836 Karbonat; Peroksikarbonat; Amonyum Karbomat İ ç eren Ticari Amonyum Karbonat 1210 8446Dokuma Tezgahları (Makineleri)449

15 Hindistan’dan İthalatımızda Başlıca Ürünler ( milyon dolar) GTİP KoduGtip Açıklaması200820092010 2710Petrol Yağları Ve Bitümenli Minerallerden Elde Edilen Yağlar 107119644 5205Pamuk (Dikiş Hariç) İpliği14148126 5402Sentetik Lif İpliği (Dikiş İpliği Hariç)4655123 5509Sentetik Devamsız Lifden İplik163113120 8708Kara Taşıtları İçin Aksam, Parçaları4625110 3902Propilen Ve Diğer Olefinlerin Polimerleri (İlk Şekillerde) 3637108 2933Sadece Azotlu Heterosiklik Bileşikler877793 3204Sentetik Organik Boyayıcı Maddeler837292 5201Pamuk (Kardesiz, Taranmamış)413290 2941Antibiyotikler6377 5504Suni Devamsız Lifler (İşlem Görmemiş)154474 6802Yontulmaya, İnşaata Elverişli İşlenmiş Taşlar (Kayagan Hariç) 415064

16 Hindistan’a En Çok İhracat Yapan İlk 20 Firma(2010) Firma Sekt ö r Pay (%) ÇAYELİ BAKIR İŞLETMELERİ A.Ş. Madencilik Ü r ü nleri 8,2 AREVA T&D ENERJİ END Ü STRİSİ A.Ş. Elektrik-Elektronik Ve Mak.4,9 BAGFAS BANDIRMA G Ü BRE FABRİKALARI A.Ş, Kimya4,4 YUMURTACILAR ZAHİRE TARIM Ü R Ü NLERİ SAN.TİC.LTD.ŞTİ. Hububat Bakliyat Ve Yağlı Toh.3,7 ETI MADEN İŞLETMELERİ GEN.M Ü D. Kimya3,2 PROCTER GAMBLE T Ü KETİM MALLARI SANAYİ A.Ş.Ağa ç Ve Orman Ü r ü nleri 2,0 TERCİ TARIM Ü R Ü NLERİ DIŞ TİC. SAN.LTD.ŞTİ. Hububat Bakliyat Ve Yağlı Toh.1,9 GSD DIŞ TİC. A.Ş.Kimya1,8 BOSCH SAN.VE TİC.A.Ş.Otomotiv Sanayi1,8 İSKENDERUN DEMİR VE Ç ELİK A.Ş.Demir Ç elik Mamulleri 1,2 SANKO DIŞ TİC.A.Ş.Tekstil1,2 PETKİM PETROKİMYA HOLDİNG A.Ş.Kimya1,1 BABOMAR MERMER SAN.VE TİC.LTD.ŞTİ. Madencilik Ü r ü nleri 1,1 GAP G Ü NEYDOĞU TEKS. SAN.VE TİC.A.Ş. Tekstil1,1 ETİ MADEN İŞLETMELERİ GEN.M Ü D.Madencilik Ü r ü nleri 1,1 Ö ZKAN DEMİR Ç ELİK DIŞ TİC.A.Ş.Demir Ç elik Mamulleri 1,1 EREĞLİ DEMİR VE Ç ELİK FAB.A.Ş.Demir Ç elik Mamulleri 1,0 AR Ç ELİK A.Ş. Elektrik-Elektronik Ve Mak.0,9 AKPA TEKSTİL İHR.PAZ.A.Ş.Kimya0,9

17 Hindistan’daki Türk Yatırımları Çelebi HoldingÇelebi Hava Servisi Farplas Otomotiv Yan Sanayi Söktaş Tekstil Fabrikası Fernas A.Ş.Müteahhitlik hizmetleri STFA İnşaat ve müteahhitlik hizmetleri Eczacıbaşı Holding Seramik ürünleri (Vitra) Hidromas Hidrolik Otomotiv Sanayi A.Ş.Hidrolik Sistemler Termikel firması Elektrik sayacı Abdi İbrahim İlaç sanayi Karel Santral Sistemleri Kablo ve Santral Fabrikası Atlas İlaç İlaç sanayi Şişecam Cam üretimi

18 İthalatta Uygulanan Vergiler Gümrük vergisi hesaplanması: Hindistan’a ithal edilen her mal vergiye tabidir. Gümrük vergisinin hesaplanmasında birçok faktör vardır. Aşağıda bir mala uygulanabilen çeşitli gümrük vergileri sıralanmıştır. Temel Gümrük Vergisi (Basic Customs Duty, BCD): Ürünün birimine göre (ağırlık, miktar vb.) ya da çoğunlukla malın vergilendirilebilen değerine göre uygulanmaktadır. Bazı durumlarda her ikisinin birleşmiş bir hali de kullanılabilir. Ek Gümrük Vergisi (Additional Customs Duty, ACD) : Telafi edici vergi olarak da bilinen bu vergi, ürün değerine temel gümrük vergisi uygulanmış hali üzerinden alınır. Bu vergi Hindistan’da benzeri üretilen ithal ürünlerine uygulanır. Amacı ise yerli üretimi ithal mallarına karşı korumaktır. Özel Ek Gümrük Vergisi (Special Additional Customs Duty, SACD) : Eski adıyla sürjarj her ürüne uygulanmaktadır. Temel gümrük vergisi değeri üzerinden %4 oranında uygulanır. Anti-damping vergisi: Yerli sanayinin zarar görmesini engellemek için bazı ülkelerden ve bazı mallar üzerinden alınır. Korunma Önlemi Vergileri: Hindistan devleti yerli sanayine zarar verebileceği için gittikçe artan miktarda ithal edilen ürünlere koruyucu vergi koyabilir. Gümrük Eğitim Vergisi: 2004 Temmuzundan itibaren Hindistan temel gümrük vergisinin ve ek gümrük vergisinin %3’ü olacak şekilde yeni bir vergi uygulamaya konmuştur. Uluslararası taahhütlere bağlı ürünler gümrük eğitim vergisinden muaf tutulmuştur. Gümrük Yükleme Ücreti: Hindistan uygulanan gümrük vergisine ek olarak her ithal edilen üründen %1 oranında gümrük yükleme ücreti almaktadır. Toplam Vergi: Çoğu ürün için BCD+ACD+SACD+Eğitim Vergisi+Gümrük Yükleme Ücreti olarak hesaplanır.

19 1-İhracatımızın Olduğu Ürünler Demir-çelik inşaat malzemeleri Doğal taşlar (mermer,traverten) Metalik cevherler (bakır, çinko) Otomotiv yedek parçaları (motor parçaları) 2- Potansiyeli Olan Ancak İhracatımızın Yeterli Seviyede Olmadığı Ürünler Gıda işleme ve ambalaj makineleri Takım tezgahları Beyaz eşya Mobilya Altın mücevherat İhracatımızda Potansiyel Arz Eden Sanayi Ürünleri

20 DEMİR ÇELİK İNŞAAT MALZEMELERİ İhraç ettiğimiz ürünler World Steel Association’dan alınan verilere göre; 2010 yılında, ham çelik üretiminde dünya sıralamasında dördüncü sıradadır. Demir çelik sektöründe son dönemde yaşanan ve göz önünde bulundurulması gereken önemli gelişmelerden biri, Hintli Arcelor Mittal firmasının Türkiye’deki faaliyetleridir. Hindistan’ın ve dünyanın önde gelen demir-çelik şirketi olan Arcelor Mittal, 2008 yılında Türkiye’nin en büyük çelik firmalarından olan Erdemir hisselerinin %24,99’luk bölümünü satın almıştır. Ayrıca Türkiye'deki paslanmaz çelik şirketi Uginox San. ve Tic. AŞ'nin Primex’e ait %35 hissesini de satın almıştır. Dünyanın hızlı gelişen ekonomileri içinde yer alan Hindistan pazarında, Türkiye’nin özellikle inşaat demiri, demir-çelik profil ve yassı ürünlerde ihracat potansiyeli yüksektir.

21 İŞLENMİŞ DOĞAL TAŞLAR İhraç ettiğimiz ürünler Önemli granit rezervlerine sahip olan Hindistan pazarında, inşaat sektörünün gelişimi doğal taş alımında kilit rol oynamaktadır. Hindistan hükümeti tarafından açıklanan yapılması planlanan altyapı çalışmaları, konut ve ticari yapı inşaat faaliyetleri önümüzdeki dönemlerde bu bölgenin hem Türk müteahhitlik firmaları için hem de doğal taş gibi inşaat malzemeleri ihracatı yapan firmalar için önemli bir pazar olacağını düşündürmektedir.

22 Hindistan’daki en önemli madenler kömür, demir ve boksittir. Sanayinin ana girdi maddeleri arasında yer alan metalik cevherlerin büyük kısmı ithalat yoluyla karşılanmaktadır. Hindistan krom cevheri konusunda önemli bir üretici olmasına rağmen dünyadan gerçekleştirdiği ithalat artmaya devam etmektedir. Paslanmaz çelik sektöründeki gelişmeler ve Türkiye’nin bakır ve krom cevherleri üretimi göz önünde alındığında Hindistan’ın uzun vadede ülkemiz için potansiyel arz etmeye devam edeceği düşünülmektedir. MADEN VE MİNERALLER İhraç ettiğimiz ürünler

23 Hindistan, önemli bir otomotiv üreticisidir. Gelir seviyesinin artması, değişen tüketim alışkanlıkları ve Hindistan Hükümetinin sağladığı kredi olanakları, otomotiv sektörünü pozitif yönde etkilemiştir. Hindistan’da araç talebi ve otomobil üreticileri tarafından yapılan yatırımlar arttıkça yedek parça endüstrisi de büyümektedir. OTOMOTİV YAN SANAYİ İhraç ettiğimiz ürünler

24 Hindistan’ın beyaz eşya ithalatında öne çıkan tedarikçi ülkeler, Çin, G. Kore ve Türkiye olmuştur. İthalatın fazla olduğu ürünler sırasıyla; mikro dalga fırınlar, buzdolapları, çamaşır makineleri, fırınlar ve ocaklar olmuştur. Türkiye’nin Hindistan’a gerçekleştirdiği beyaz eşya ihracatında öne çıkan ürünler; yıkama, temizleme, kurutma, doldurma vb. isler için makineler ve çamaşır makineleri olmuştur. Hindistan, artan nüfusu ve hızlı gelişen ekonomisiyle Asya’nın yeni yıldızı olmaya aday ülkedir. Ekonominin büyümesi beraberinde refah düzeyinin yükselmesi ve kişi başı gelirin artmasına yardımcı olacaktır. Türkiye’nin Avrupa’ya beyaz eşya ihracatındaki başarısı da göz önüne alındığında uzun vadede Hindistan’ın potansiyel pazar olacağı düşünülmektedir. BEYAZ EŞYA İhraç ettiğimiz ürünler

25 Hindistan’da yerel gıda işleme makineleri üretimi bulunmakla beraber, makineler kalite açısından yeterli değildir. Ancak yabancı yatırımlar ile birlikte önümüzdeki yıllarda makinelerin teknoloji düzeyi ve kalitesinde artış beklenmektedir. Özellikle Türkiye’nin gerek üretim gerekse de ihracat açısından çok iyi olduğu (gıda işleme makineleri içerisinde yer alan) değirmencilik makinelerinde önemli ihracat potansiyeli bulunmaktadır. GIDA İŞLEME ve AMBALAJ MAKİNELERİ İhracat Potansiyelimizin Bulunduğu Ürünler

26 26 Hindistan’ 1,2 milyarlık nüfusun büyük bölümü kırsal alanlarda yaşamaktadır. Ancak değişen ekonomik şartlar sonucunda şehre göç eden ve çalışan hane halkı sayısı hızla artmaktadır. Türk mobilya üreticileri, Hindistan pazarında özellikle orta ve üst gelir seviyesine hitap eden ürünlerdeki potansiyeli görmüş ve pazarda yer almaya başlamıştır. Önümüzdeki dönemde Hindistan’a olan mobilya ihracatımızın daha da artması beklenmektedir. MOBİLYALAR İhracat Potansiyelimizin Bulunduğu Ürünler

27 Türkiye, dünya altın mücevherat sektöründe Hindistan ve ABD ile birlikte dünyanın en büyük beş pazarı arasında yer almaktadır. Hindistan’da kullanılan altının önemli kısmı ithal edilirken, ürünlerin çoğu ülkede üretilmektedir. Türk mücevherat sektöründe faaliyet gösteren firmalarımızın özellikle tasarım konusunda çok iyi oldukları düşünüldüğünde, uygun bir tanıtım ile Hindistan pazarında potansiyel ve işbirliği imkanları olduğu düşünülmektedir. ALTIN MÜCEVHERAT İhracat Potansiyelimizin Bulunduğu Ürünler

28 İhracatımızda Potansiyel Arz Eden Tarım ve Gıda Ürünleri 1- İhracatımızın Olduğu Ürünler Haşhaş Tohumu 2- Potansiyeli Olan Ancak İhracatımızın Yeterli Seviyede Olmadığı Ürünler Şekerli ve Çikolatalı Mamuller Bulgur Zeytinyağı Kuru üzüm Sert kabuklu meyveler

29 Hindistan dünya haşhaş tohumu ithalatında %11’lik payıyla üçüncü sıradadır. İthalatın tamamı, Türkiye’den yapılmaktadır. İhraç ettiğimiz ürünler HAŞHAŞ TOHUMU

30 ŞEKERLİ ve ÇİKOLATALI MAMULLER Hindistan’ın şekerli ve çikolatalı mamuller ithalatının 2/3’ünü çikolatalı mamuller oluşturmaktadır. Hindistan’ın şekerli mamul ticaretinde, yaklaşık 10 milyon dolarlık ithalatına karşılık, 36 milyon dolarlık ihracatıyla fazla vermektedir. Şekerli ürün ithalatının yarıya yakın bölümü, Çin’den yapılmaktadır. İhracat Potansiyelimizin Bulunduğu Ürünler

31 BULGUR İhracat Potansiyelimizin Bulunduğu Ürünler Önemli bir pirinç ve bakliyat tüketicisi konumunda bulunan Hindistan’da, pirince sağlıklı bir alternatif ürün konumunda bulunan bulgur tüketiminin yaygınlaştırılması amacıyla özel faaliyetlere ihtiyaç duyulduğu düşünülmektedir. Tüketicilere bulgurun faydalarının aktarılması ve Hindistan pazarına yönelik çeşitli pişirme önerilerinin geliştirilmesi, Hindistan pazarına giriş için önem arz etmektedir.

32 ZEYTİNYAĞI Hindistan bitkisel yağ pazarında, tüketiciler fiyata oldukça duyarlıdır. Bu nedenle piyasada diğer bitkisel yağlara göre üç dört katı fiyata satılan zeytinyağının tüketimi düşük düzeylerde kalmaktadır. Ülkede artan gelir düzeyi ve insanların sağlıklı ürün tüketimine merakı, bu ürüne olan talebi artırmaya başlamıştır. Aynı zamanda Uluslararası Zeytin Konseyi (UZK)’nın tanıtım programları için hedef ülkeler arasında yer alan Hindistan’da zeytinyağı ithalatının da son yıllarda artış gösterdiği görülmektedir. İhracat Potansiyelimizin Bulunduğu Ürünler

33 KURU ÜZÜM Hindistan kuru üzüm ithalatının büyük bir kısmını Afganistan’dan (%96) karşılamakta, Türkiye’nin pazarda payı bulunmamaktadır. Hindistan’a kuru üzüm ihracatımız bulunmamakla beraber,Türk ürünlerinin Hindistan pazarında iyi tanıtılması durumunda, bu pazarda şansımız olacağı düşünülmektedir. İhracat Potansiyelimizin Bulunduğu Ürünler

34 34 ANTEP FISTIĞI İthalatın büyük bölümü, düşük kalitede ve düşük fiyatlı ürün arz eden Afganistan ve İran’dan yapılmıştır. Türkiye’nin bugün için pazarda payı bulunmamakla beraber, etkili bir tanıtımla gelişmekte olan Hindistan gıda sanayi ürünlerine hammadde teşkil etmesi bakımından antepfıstığı potansiyelinin Hindistan pazarında değerlendirilebileceği düşünülmektedir. İhracat Potansiyelimizin Bulunduğu Ürünler

35 Hindistan Otomotiv Sanayi

36 Hindistan’a İhracatta Zayıf Yönlerimiz Türklerin ve Türk ürünlerinin pazarda yeterince tanınmaması Büyük ve dağınık pazar yapısı Yüksek gümrük vergileri Bazı sektörlerde (örn. makine vb.) rakip ülkelerin bizden önce pazara girmiş olmaları ve ürün imajının o ülkeler için oluşması Yavaş işleyen bürokrasi ve bankacılık sistemi Türk Bankacılık sektörünün bölgede etkin bir şekilde yer almaması Hindistan gibi yeni pazarlara açılım için yapılacak üretim değişikliğinin, Çin gibi diğer büyüyen pazarlara girmeyi engelleyebilecek olması Yetersiz altyapı Coğrafi uzaklık nedeniyle, firmalarımızın pazar hakkında yeterince bilgi sahibi olmaması ve pazara giriş konusunda ilgisiz kalması

37 Hindistan’a İhracatta Kuvvetli Yönlerimiz Büyük bir pazar ve büyüyen bir ekonomiye sahip olması 1,2 milyarlık nüfus Gelir düzeyindeki artış Ülke genelinde İngilizcenin yaygın olarak kullanılması ve bu durumun ticarete kolaylık sağlaması İki ekonomi arasında çok sayıda sektörde işbirliği imkanının olması Türkiye’nin ihracat yapısı ve ihraç ettiği ürün grubunun, Hindistan’ın genel ithalat yapısına uygunluk göstermesi Altyapı/Üst Yapı Yatırımlarının artması ve buna bağlı olarak ilgili sektörlerdeki (İnşaat Malzemeleri, İş Makineleri)talep artışı Olumsuz bir Türkiye imajının bulunmaması

38 Hindistan’a İhracatımızın Artırılması İçin Öneriler(1) Pazara uzun vadeli bir bakış açısı ile yaklaşılmalı, sabırlı olunmalı Hindistan pazarına satılacak ürün,en büyük ihraç pazarımız olan Almanya’ya satılan ürün ile farklılık gösterdiği için bu pazara açılımda üretimde değişikliğe gidilmelidir. Reklam ülkede satışı etkileyen önemli bir unsurdur. Bu nedenle tanıtım çalışmalarına önem verilmeli, Hint film sanayi Bollywood tanıtım çalışmalarında kullanılmalıdır. Pazara giriş öncesinde bir ön çalışma yapılmalı ve pazar ziyaret edilmeli. Ülkedeki önemli sektörel fuarlara katılım sağlanmalı. Hindistan pazarı gibi rekabetin yoğun olduğu ve fiyata duyarlı pazarda uygun fiyat, kaliteli ürün/teslimat hususuna önem verilmeli.

39 Güvenilir, kredibilitesi yüksek bir ticari ortak bulunmalı Ofis, depo, mağaza kurmak sureti ile bir dağıtım ağı oluşturulmalı Ülke koşullarına hakim, vasıflı yerel personel istihdam edilmeli Nakliye ve ambalaj konularında ülkenin coğrafik konumu ve iklim şartları göz ardı edilmemeli Pazara girişten bir süre sonra, gerekiyorsa pazarda yatırım yapılmalı Hindistan’a İhracatımızın Artırılması İçin Öneriler(2)

40 Teşekkürler uyanikt@ekonomi.gov.tr http://www.ekonomi.gov.tr http://www.ibp.gov.tr


"HEDEF ÜLKE HİNDİSTAN T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI ÜLKE MASALARI-2 Hindistan Ülke Masası Tülay UYANIK-Uzman." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları