Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bologna Sürecinde Enstitümüz Prof. Dr. Ersin Fadıllıoğlu.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bologna Sürecinde Enstitümüz Prof. Dr. Ersin Fadıllıoğlu."— Sunum transkripti:

1 Bologna Sürecinde Enstitümüz Prof. Dr. Ersin Fadıllıoğlu

2 Bologna Öğrenci, öğretim elemanı ve yönetsel kadro hareketliliği yüksek, Eğitimi Avrupa boyutunda ele alan, Ulusal eğitim alanları birbiri ile karşılaştırılabilir, Eğitim etkinlikleri birbiri ile sıkı ilişkilendirmiş Tüm süreci iç ve dış katılımlarla sürekli denetleyen ve izleyen Öğrenim Alanı ve Bilgi Toplumu oluşturmaktır. 2

3 Bologna süreci Ortak deneyimlerin paylaşılması Ortak hedeflere ulaşmak üzere işbirliği yapılması Birbirinin deneyimlerinden faydalanılması Var olan sistemlerin ortak bir paydada buluşturulmasından ibaret olan “eğitim-öğretimde yenilenme” hareketidir. 3

4 AKTS’nin amacı Öğrenci hareketliğini kolaylaştırmak, Öğrencilerin yurtdışında gördükleri eğitimlerinin kendi ülkelerinde tanınmasını standart hale getirmektir. 4

5 AKTS kredisi AKTS kredisi dersin düzeyini direkt olarak belirlemez. Zorluk derecesi ile AKTS kredi miktarı arasında direkt bir ilişki yoktur. AKTS kredisi sadece ders saatine bağımlı olmayıp, o dersin oluşturduğu tüm iş yükünü kapsar. 5

6 Enstitüde Bologna Tüm eğitim programlarımızı; Eleştirel bakış açısı ile değerlendirmek, Olası sorunları ve iyileştirmeye açık alanları tespit etmek, Çözümleri düşünmeye ve uygulamaya başlamak, Sürekli iyileştirmeye yönelik yürütülebilir mekanizmalar kurmak. 6

7 Enstitüde Bologna ANABİLİM DALI: 60 PROGRAM: 86 DOKTORA: 60 YÜKSEK LİSANS:59 TEZSİZ YÜKSEK LİSANS: 11 BÜTÜNLEŞİK DOKTORA :3 7

8 8

9 9

10 Eğitim komisyonuna sunulması 10

11 Eğitim komisyonuna sunulması 11

12 Eğitim komisyonuna sunulması Eğitim komisyonunda onaylanamama nedenleri: Seminer dersinin eksik olması Doktora dersleri olan 700 kodlu derslerin yüksek lisans programlarında yer alması AKTS hesaplama hataları Yerel kredi hesaplama hataları Lisans derslerinin yüksek lisansta alınması durumunda uyulması gereken sayı kısıtlamalarına uyulmaması 12

13 Eğitim komisyonuna sunulması Eğitim komisyonunda onaylanamama nedenleri: Makale sunumu dersinin kredisi konusunda yapılan hatalar Seçmeli dersler arasında kodun bulunmayışı Doktora programında yüksek lisans programına ait 600 kodlu derslerin yer alması Yeterlilik sınavına hazırlık dersine YET790 kodunun verilmemiş olması 13

14 Sorunlar - Çözümler Mevcut durumda doktora öğrencileri yüksek lisans dersleri veya yüksek lisans öğrencileri doktora derslerini alabilmekteler. Yeni durumda da isterler ise alabilirler ancak bu dersler kredi yükleri için gerekli kısmı doldurmaz. Eğer doktora programı için bir yüksek lisans dersi zorunlu alınması gerekli ise bu ders bilimsel hazırlık kapsamında alınabilir. 14

15 Sorunlar - Çözümler Bilimsel hazırlık derslerinden öğrenci kredi tamamlayamaz ve bu dersler geçti (G) veya kaldı (K) şeklinde transkriptinde görülecektir. Seçmeli ders zorunlu değildir. Zorunlu derslerin açılması konusunda program sahipleri itinalı davranarak öğrencilerin mağdur olmalarının önüne geçmeli. 15

16 Sorunlar - Çözümler Eğitim Öğretim yılında Lisansüstü eğitimde Bologna sürecinin tamamlanarak uygulamaya geçilmesi planlanıyor. Tüm programlarımız ve enstitümüz bu konuda hazırlıklarını tamamladı. Ancak bizim dışımızda muhtemel sıkıntılar arasında mevcut otomasyon sisteminin bu durumda nasıl çalışacağıdır. Derslerin yenilenmesi dolayısı ile sistemde gerekli güncellemelere ihtiyaç duyulması 16

17 Fırsatlar Tüm programlar gözden geçirildi. Pasif durumda olan program ve dersler aktif duruma getirildi. Yeni dersler açıldı. Yeni programlar açıldı (YÖK süreçleri de tamamlandı). 17

18 Anabilim Dallarımıza ve Enstitümüz çalışanlarına yoğun emeklerinden dolayı TEŞEKKÜR ediyorum. 18


"Bologna Sürecinde Enstitümüz Prof. Dr. Ersin Fadıllıoğlu." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları