Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Türk Yerel Perakende Sektörü için Yeni bir ‘Sürdürülebilir Rekabet’ Modeli.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Türk Yerel Perakende Sektörü için Yeni bir ‘Sürdürülebilir Rekabet’ Modeli."— Sunum transkripti:

1 Türk Yerel Perakende Sektörü için Yeni bir ‘Sürdürülebilir Rekabet’ Modeli

2 YZB 2011 Kapsamında 7 Bölgede Üyelerimizle kapsamlı toplantılar yaptık

3 Sohbetlerimiz 2 temel soru üzerine oldu Yereller için Fırsatlar/Sıkıntılar Nelerdir? FAYDA nasıl daha FAYDA’lı olabilir?

4 Sıkıntılarla ilgili hep ortak temalar karşımıza çıktı Kurumsallaşmak……. Veriye Dayalı Yönetim……. Standardların oluşturulması……. Sistem/Süreçlerimizin tanımlanması……….

5 Ulusal Ağalar Yerel Efeler

6 6 Büyüklük Optimizasyon Standardizasyon Sisteme Endeksli Resmi Değişim sevmez Hızlı Esnek Yalın kararlı yapı İnsana Endeksli Resmi olmayan Değişime Açık Ağalara karşı Efeler

7 FAYDA katma değerini daha hızlı artıramaz mı?

8 FAYDAnın en büyük katkı sağlayan projeleri ile ilgili çıta daha da yukarı taşınamaz mı? Uzun Dönemli Kamu İhaleleri Et ve Manav

9 Gerçekten de Markasız ürünler işimizin ort. %55’si

10 Bununla beraber No name sorunsuz değil Mevcut Durum Karlılık ancak sattıktan sonra belli oluyor Standard oluşturmak zor Uzmanlık gerektiriyor Hile’ye açık Tedarikçi Sertifikasyonu Sorunlu

11 Büyük perakendecilerin modeli Organize Perakende’de Uluslar arası Firmalar, bugün Bizden daha sistemli bir yapıya sahipler Büyük merkezin gücünden beslenen birimler

12 Dağınık ve birbirinden bağımsız güçler Yerel perakendecilerin mevcut durumu Bizim güçlü olduğumuz alan ise esnek yapımız Büyük perakendecilerin modeli Büyük merkezin gücünden beslenen birimler

13 Güç birlikteliği Sinerji Fayda’nın yerel perakendeciye faydası FAYDA Düzen Organizasyon Büyük perakendecilerin modeli Büyük merkezin gücünden beslenen birimler Şayet esnekliğimizi kaybetmeden daha iyi organize olabilirsek……

14 Güçleriyle sinerji yaratan gönüllü ortaklar Fayda modeli FAYDA Büyük perakendecilerin modeli Büyük merkezin gücünden beslenen birimler Sürdürülebilir bir Rekabet Avantajı yakalayabiliriz

15 Bir araya gelmez isek gücümüzü konsolide edemiyoruz. Bir araya gelince de Bağımsızlığımızı Koruyamıyoruz Çözmemiz gereken BULMACA

16 Mevcut Satınalma modelleri İncelemesi 1.Sıcak (Klasik)Satın alma 2.Yeni gelişen elektronik ihale modelleri 3.Gelecekte, çoklu satıcıyı çoklu alıcı ile buluşturan teknolojik Ticaret Platformları

17 Tüm tedarikçilere teker teker ulaşarak tekliflerini yenilemeleri istenir. Tedarikçiler, diğer katılımcılara göre kendi durumları hakkında ikna edici bilgiye erişemezler. Alıcı firmanın blöf yaptığını düşünerek inebilecekleri son fiyata inmeden tekliflerini yenilerler. Şeffaf bir ihale ile daha fazla tasarruf yapma imkanı varken, en uygun tedarikçi ile anlaşma yapılır. Çoğu zaman, anlaşma yapıldıktan sonra diğer tedarikçiler de fiyat bilgileri olsa anlaşılan fiyattan daha aşağıya düşebileceklerini belirtmektedirler. $ 650,000 $ 643,200$ 635,500$ 627,250 % 1.05% 2.23% 3.50 KLASİK SATINALMA MALİYET TASARRUF % 0 Alıcı Tedarikçi İlk teklifler klasik yöntemler ile toplanır. İlk Teklifler İstenirTedarikçilerden Tekliflerini Yenilemeleri İstenirEn Uygun Tedarikçi İle Anlaşma Yapılır $ 620,000 % 4.61

18 İlk teklifler toplandıktan sonra pazarlık yerine e-ihale yapar. Tedarikçiler birbirleri ile şeffaf bir ortamda rekabet ederek defalarca tekliflerini yenilerler. Tüm tedarikçiler inebilecekleri en iyi teklife inerler. Tüm tedarikçiler şeffaf bir ortamda rekabet etmiştir ve verebilecekleri en iyi teklifleri vermişlerdir. Klasik satınalmaya göre çok daha yüksek bir oranda tasarruf sağlanmıştır. Alıcı kazanan tedarikçiyi istediği şekilde belirler ve anlaşma yapılır. İhale Sırasında İhale Bitiminde $ 643,200$ 635,500$ 627,250$ 620,000$ 613,598$ 606,500$ 600,050$ 593,275$ 585,500$ 573,250$ 572,000$ 570,000$ 565,800$ 564,000$ 562,000 % 1.05% 2.23% 3.50% 4.62% 5.60% 6.69% 7.68% 8.73% 9.92 % 11.81% 12.00% 12.95% 12.31% 13.23% E-İHALE İLE SATINALMA MALİYET $ 650,000 TASARRUF % 0 Alıcı Tedarikçi E-İhale İle Pazarlık

19 ELEKTRONİK İHALE NASIL ÇALIŞIR? Fiyat Tedarikçi 1 Tedarikçi 2 Tedarikçi 3 Zaman  Elektronik satınalma uygulamaları arasında en büyük getiriyi sağlayan yöntemdir.  Tedarikçi firmaların online bir eksiltme ortamında rekabet etmeleri esasına dayanır.  Objektif bir pazarlık ve karar verme aracıdır.

20 Fayda Emtia Ticaret Modeli Gücümüzü Konsolide ederken Bağımsızlığımızı Korumak Çoklu alıcı ile çoklu tedarikçiyi buluşturmak

21 Üye MiktarFiyat 100 Ton15.00 TL Tüm üyelerden talepler toplanır. İhale Öncesinde Üye Emtia Ticaret Platformu

22 Üye MiktarFiyat 100 Ton15.00 TL Mevcut miktar için Tedarikçiler fiyat revizyonlarını gerçekleştirirler. İhale Sırasında Üye Tedarikçi MiktarFiyat 100 Ton14.95 TL MiktarFiyat 100 Ton14.90 TL MiktarFiyat 100 Ton14.80 TL MiktarFiyat 100 Ton14.75 TL MiktarFiyat 100 Ton14.70 TL MiktarFiyat 100 Ton14.65 TL MiktarFiyat 100 Ton14.55 TL MiktarFiyat 100 Ton14.50 TL Emtia Ticaret Platformu

23 Üye MiktarFiyat 100 Ton15.00 TL Tüm üyelerden revize adetler toplanır. İhale Duraklatıldığında Üye Tedarikçi MiktarFiyat 100 Ton14.95 TL MiktarFiyat 100 Ton14.90 TL MiktarFiyat 100 Ton14.80 TL MiktarFiyat 100 Ton14.75 TL MiktarFiyat 100 Ton14.70 TL MiktarFiyat 100 Ton14.65 TL MiktarFiyat 100 Ton14.55 TL MiktarFiyat 100 Ton14.50 TL MiktarFiyat 140 Ton14.50 TL Emtia Ticaret Platformu

24 Üye MiktarFiyat 100 Ton15.00 TL İhale Yeniden Başladığında Üye Tedarikçi MiktarFiyat 100 Ton14.95 TL MiktarFiyat 100 Ton14.90 TL MiktarFiyat 100 Ton14.80 TL MiktarFiyat 100 Ton14.75 TL MiktarFiyat 100 Ton14.70 TL MiktarFiyat 100 Ton14.65 TL MiktarFiyat 100 Ton14.55 TL MiktarFiyat 100 Ton14.50 TL MiktarFiyat 140 Ton14.50 TL Tedarikçi MiktarFiyat 140 Ton13.50 TL MiktarFiyat 140 Ton13.40 TL MiktarFiyat 140 Ton13.35 TL MiktarFiyat 140 Ton13.30 TL MiktarFiyat 140 Ton13.20 TL MiktarFiyat 140 Ton13.15 TL MiktarFiyat 140 Ton13.10 TL MiktarFiyat 140 Ton13.00 TL Yenilenmiş miktar için Tedarikçiler fiyat revizyonlarını gerçekleştirirler. Emtia Ticaret Platformu

25 Yerel Zincirler KONSORSİYUMU Fayda sadece platform sağlayıcı, satın almalar bağımsız olmalı, Projeyi daha detaylı şekillendirmek için desteğinize ihtiyaç var: – Hem standardizasyon, – Hem süreçlerin gelişimi için aramızdaki uzmanlara ihtiyacımız var. Proje kapsamında Zyman Group bizlerle çalışacak.

26 Hedefimiz yıllık TL tasarruf

27 Teşekkürler…


"Türk Yerel Perakende Sektörü için Yeni bir ‘Sürdürülebilir Rekabet’ Modeli." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları