Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇERKEŞ KAYMAKAMLIĞI İLÇE BRİFİNGİ EYLÜL-2011. I - İlçenin Genel Olarak Tanıtılması II - Mahalli İdarelerin Durumu III - Asayiş ve Güvenlik Durumu IV -

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇERKEŞ KAYMAKAMLIĞI İLÇE BRİFİNGİ EYLÜL-2011. I - İlçenin Genel Olarak Tanıtılması II - Mahalli İdarelerin Durumu III - Asayiş ve Güvenlik Durumu IV -"— Sunum transkripti:

1 ÇERKEŞ KAYMAKAMLIĞI İLÇE BRİFİNGİ EYLÜL-2011

2 I - İlçenin Genel Olarak Tanıtılması II - Mahalli İdarelerin Durumu III - Asayiş ve Güvenlik Durumu IV - İlçenin Genel Sorunları Takdim Planı

3 1-Tarihi,Coğrafi Yapısı ve Nüfus Durumu 2-İdari Durum 3-Sosyal Durum 4-Eğitim ve Kültür Durumu 5-Ekonomik Durum I - İlçenin Genel Olarak Tanıtılması

4 TARİHİ M.Ö. 1000'li yıllarda önce Friglilerin, M.Ö. 700 yılının ilk çeyreğinde Kimmerler' in, M.Ö. 600 yılının ikinci yarısından sonra ise Persler'in istila ve nüfusu altına giren Çankırı, M.Ö. 330 yılında Büyük İskender'in Anadolu'yu fethetmesi ile Perslerin hakimiyetinden çıkmıştır. itibaren Anadolu'nun Roma hakimiyetine geçmesi ile birlikte Çankırı'da GerM.Ö. 1. yüzyıldan menikopolis ismi ile önemli bir merkez kurulmuş, Ilgaz (Olgassys), Çerkeş (Antinopolis) de önemli yerleşim merkezleri arasında yer almıştır. Çerkeş'in, büyük olasılıkla M.Ö tarihlerinde Roma Generallerinden Antonios tarafından, Antonipolis adı ile kurulduğu ve ilk kuruluş yerinin Aydınlar (Kızıllar) köyü olduğu sanılmaktadır.M.Ö. 1. yüzyıldan Malazgirt Zaferi'nden üç yıl gibi kısa bir süre sonra Danişment Beyliği Komutanlarından Emir Karatekin; bu yörenin fethi için görevlendirilmiş ve 1074'de Çankırı'yı fethederek Türk topraklarına katmıştır. Anadolu'ya ilk Türkmen akınlarının başladığı bu yıllarda Çerkeş'in Türk boylarınca yerleşim alanı olarak seçildiği, günümüzde Çerkeş'e bağlı Kınık, Bedil, Bayındır, Eymür, Avşar ve Dodurga gibi köylerin adlarından da anlaşılmaktadır. Çankırı bölgesi Fatih Sultan Mehmet'in 1461'de gerçekleştirdiği Trabzon Seferi'nden sonra tümüyle Osmanlı yönetimine girmiş ve Çankırı, Kastamonu Vilayetine bağlı Sancak Merkezi olmuştur. Çankırı Sancağına Çankırı Merkez, Çerkeş ve İskilip kazaları bağlanmıştır. Osmanlı döneminde kayıtlara geçen, Çerkeş hakkında en önemli yazılı kaynaklardan üç tanesi Evliya Çelebi'nin Seyahatnamesi, 1894 Kastamonu Salnamesi ve Şemseddin Sami'nin Kamus-ul Âlâm'ıdır. Bağdat seferine çıkan IV. Murat güzergah üzerinde bulunan Çerkeş'te bir ordugah kurarak, ordunun burada dinlenmesini emretmiştir yılında Belediye olan Çerkeş, Cumhuriyet döneminde Çankırı iline bağlı ilçe merkezi olmuştur.Danişment BeyliğiTürkmenFatih Sultan Mehmet1461Trabzon SeferiİskilipIV. Murat Tarihi, Coğrafi Yapısı ve Nüfus Durumu

5 COĞRAFİ KONUMU Çerkeş, Çankırı iline bağlı, güneyinde bulunan Ulusu Çayı'nın aktığı ovada kurulmuş bir ilçedir. Yüz ölçümü 990 km2 olan ilçe, kuzeyde Ovacık, kuzeydoğuda Bayramören, doğuda Atkaracalar, güneydoğuda Orta ilçeleri, batıda Bolu (Gerede) ve Karabük (Eskipazar) ili, güneyde ise Ankara (Kızılcahamam) ili ile çevrilidir.ÇankırıBoluGeredeKarabükAnkaraKızılcahamam İlçe merkezinin rakımı 1140 metredir. Belli başlı yükseltileri, güneyde 2015 m yükseltili Işık Dağı, güneydoğuda Dumanlı Dağı, güneybatıda 1875 m yükseltili Karataş ve Kütüklü Dağları, kuzeyde 1432 m yükseltili Çal Yaylası, kuzeydoğuda ise 1760 m yükseltili Derviş Tepe ve Kocadağ'dır. Ağca Köyü sınırlarında Akhasan Baraj Gölü, Bozoğlu köyü sulama göleti ve Merkez Göletler mevkinde LÖSEV mülkiyetinde 4 adet yapay gölet bulunmaktadır. İlçe merkezinden Zonguldak-Ankara demiryolu geçmektedir. Ayrıca ilçe merkezinin hemen kuzeyinden geçen İstanbul-Samsun devlet karayolu ve güneyde Işık Dağı geçidini (1620 m) aşarak Kızılcahamam’da Ankara- İstanbul devlet karayoluna çıkan il yolu, ilçeyi Ankara, İstanbul ve diğer şehirlerimize bağlayan başlıca yollardır. Çerkeş ilçesi il merkezi Çankırı’ya 85 km, Başkent Ankara’ya ise 108 km uzaklıktadır.İstanbulSamsunAnkara

6

7 1 - Tarihi, Coğrafi Yapısı ve Nüfus Durumu İKLİMİ VE BİTKİ ÖRTÜSÜ Çerkeş, Batı Karadeniz bölgesinin güneyi ile İç Anadolu bölgesinin kuzeyinde yer alması nedeni ile her iki bölgenin iklim özelliklerini taşımaktadır. Bu iki bölge iklimi arasında bir geçiş özelliği göstermekte ve bu nedenle devamlı hava akımına maruz kalmaktadır. Yükseltisinin fazla olması nedeni ile Karasal İklim hüküm sürmektedir. Kışlar soğuk ve kar yağışlı, yazlar ise kuraktır. Bölgede doğal bitki örtüsü üst florasını karaçam, sarıçam, ardıç, meşe, ladin ve köknar gibi orman ağaçları ile ahlat, kızılcık gibi meyve ağaçları teşkil eder. Alt florada ise hububat, yemlik ve yemeklik baklagiller ile deve dikeni, yumak, ayrık otu gibi bitkiler bulunur. İlçe yüzölçümünün yüzde 45'i orman arazisidir. Yağışın büyük bölümünün kış aylarında düşmesi, yaz ayların da ise yok denecek kadar az olması tarımsal sulamayı gerekli kılmaktadır. İlçede kışın sıcaklık -30 lara kadar inmekte olup, ortalama yılın üç ayı kar yerde kalmaktadır.

8 1 - Tarihi, Coğrafi Yapısı ve Nüfus Durumu NUFUSU TUIK tarafından Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi Ulusal Adres Veri Tabanına göre yerleşim yerine yönelik yapılan tarihi itibariyle nufus sayımı sonuçlarına göre ilçemiz toplam nufusu olup, bu nufusun 8.658’i ilçe merkezinde, 2.033’ü Saçak Beldesinde, 4.714’ü Köylerde yaşamaktadır.

9 1 - Tarihi, Coğrafi Yapısı ve Nüfus Durumu ULAŞTIRMA ALTYAPI DURUMU VE YER ALTI KAYNAKLARI İlçemizin Ankara iline 108km, Karabük iline 80km, İstanbul iline 360km mesafede olup, İstanbul ve Karabük illerine ulaşım direk olarak sıcak asfalt duble yollardan sağlanmaktadır. İlçemiz içinden geçen Zonguldak-Ankara demiryolu mevcuttur. İlçemizdeki tüm yerleşim birimlerinde elektrik, telefon, içme suyu hizmetleri verilmektedir. İlçe Merkez ve Saçak Beldesinde kanalizasyon mevcut olup köylerimizin de %40 ında kanalizasyon şebekesi bulunmaktadır.Susuz yerleşim alanı bulunmamaktadır. İlçe yeraltı kaynakları bakımından çok zengin değildir. Varolan kaynaklar işletmeye elverişli ve ekonomik olmadığından değerlendirilememektedir. En önemli kaynaklar, Killidere mevkiinde iyi kalitede ton civarında rezervi bulunan Bentonit ile Akhasan köyü civarında bulunan 3 milyon ton rezervli iyi kalitede Diyatomit ocaklarıdır.

10 2 - İDARİ DURUM Çerkeş İlçesi, İlçe Merkezinde (1) Belediye ve (10) Mahalle Muhtarlığı ( Bunlar Karalar, Okçular, Kurtlar, İdris,Karamuklu, Yenikent, İstasyon, Yenimahalle, Ulusu ve Cumhuriyet Mahalleleridir.) Saçak Beldesinde (1) Belediye ve (2) Mahalle Muhtarlığı ( YeniMahalle ve Kayabaşı Mahallesi) ve (51) Köy Muhtarlığı ve bunlara bağlı 47 mahalleden oluşmaktadır.

11 2 - İDARİ DURUM İlçe merkezinde ilçe teşkilatı bulunan resmi kurum ve kuruluşlara ek olarak Adliye Teşkilatı,Orman İşletme Müdürlüğü, Kadastro İlçe Temsilciliği, DDY İstasyon Şefliği, Meteoroliji İstasyon Müdürlüğü,İş Bankası, Halk Bankası ve Ziraat Bankası bulunmaktadır yılı itibariyle Sosyal Güvenlik Kurumu müdür ataması yapıldığı bildirilmiş ancak henüz teşkilatı kurulamamıştır. Askerlik Şube Başkanlığı tarihinde ilçemizden Atkaracalar İlçesine taşınarak hizmetine devam etmektedir.

12 3 - SOSYAL DURUM – Genel Olarak İlçemizde sinema, tiyatro bulunmamakta olup, gençlerimizin istifade edebilecekleri İlçe Gençlik ve Spor Müdürlüğüne ait 1 adet futbol sahası( sentetik çim ), kapalı spor sahası, okullarımıza ait voleybol, basketbol, hentbol sahaları ile belediyeye ait 1 adet halı saha bulunmaktadır. Ayrıca göletler mevkiinde ve Işık Dağı mevkiinde piknik yapılabilecek mesire alanları ile Doğdu mevkiinden geçen Melen Çayında balık tutulabilecek alanlar mevcuttur. İlçemizde Ankara yolu üzerinde bulunan Fişek Ali Konağının İl Özel İdaresince restorasyon çalışması tamamlanmış olup gelen misafirlere cafe restoran tarzında hizmet sunmaktadır. Gezinti ve piknik yeri olarak da fidanlık bölgesinde 4 adet göletimiz bulunmaktadır. Ayrıca Işık Dağı Mesire yerinde piknik yapmak için çok elverişlidir. Işık dağı zirvesinden yamaç paraşütü için uygun alanlar mevcut olup 2011 dünya kupası Türkiye ayağı uçuşları buradan gerçekleştirilmiştir. Aynı zamanda ilçemiz dahilindeki ormanlık alanlarda yürüyüş parkurları mevcuttur. İlçe merkezinde işletmesi belediyeye ait olan 1 adet düğün salonu ve 1 adet sosyal tesis mevcut olup düğünler genelde bu yerlerde yapılmaktadır. Şeyh Mustafa Çerkeşi Türbesi inanç turizmi açısından önem arzetmektedir. Tarihi tursitik yerler olarak uluçay üzerinde kurulu kemer köprü, melen çayı üzerindeki Akbaş köprüsü ve ahşap köprü, Örenköy Mağraları, Çakmak köyündeki yedi kardeşler ağacı iç turizmin ilgisini çeken yerlerdendir. İlçe merkezinde 2 adet dinlenme parkı, 4 adet çocuk parkı 1 adet spor parkı mevcuttur. 2 adet pastane, 4 adet lokanta ve 4 adet internet kafe hizmet sunmaktadır. Ramazan ayı boyunca Çerkeş Belediyesince geleneksel olarak düzenlenen feshane şenlikleri halkın büyük ilgisini çekmektedir.

13 3 - SOSYAL DURUM SAĞLIK HİZMETLERİ Ülke genelinde Pilot bölgelerle başlayan Aile Hekimliğine İlimiz tarihi itibariyle geçilmiştir.Aile hekimliği sistemine geçilmesi nedeniyle Sağlık Ocağı Tabipliği İlçe Toplum Sağlığı Merkezine dönüştürülmüştür.Binanın büyük bir kısmı 4 (Dört)bölgeden oluşan Aile Hekimleri tarafından kullanılmaktadır. Çerkeş Toplum Sağlığı Merkezinde 1 hizmet aracı bulunmaktadır

14 3 - SOSYAL DURUM TOPLUM SAĞLIĞI MERKEZİ İlçemiz Toplum Sağlığı Merkezi kendisine bağlı 4 Aile Sağlığı Merkezi ile beraber 52 köye Sağlık hizmeti vermektedir.Çerkeş Toplum Sağlığı Merkezinde Tabip bulunmamaktadır.Sorumlu Tabip olarak İlçe Devlet Hastanesi Başhekimi aynı zamanda İlçe Toplum Sağlığı Merkezi Sorumlu Tabibi olarak görev yapmaktadır. Toplum Sağlığı Merkezimiz koruyucu sağlık hizmetleri, ana-çocuk sağlığı, labaratuvar, adli tabiblik ve çevre sağlığı birimlerinden oluşmaktadır.

15 3 - SOSYAL DURUM TOPLUM SAĞLIĞI MERKEZİ Toplum Sağlığı Merkezinde 1 Sağlık Memuru, 2 Çevre Sağlığı Teknisyeni, 1 Ebe,2 hizmetli görev yapmaktadır.Hizmet araçını şoför olmadığından Kaymakamlık oluru ile Tıbbı Sekreter kullanmaktadır Nolu ASM’de 1 sözleşmeli doktor,1 geçici görevli ebe Nolu ASM’de 1 sözleşmeli doktor,1 geçici görevli ebe Nolu ASM’de 1 sözleşmeli doktor,1 geçici görevli ebe Nolu ASM’de 1 sözleşmeli doktor,1 geçici görevli ebe Nolu ASM’de 1 sözleşmeli doktor,1 sözleşmeli hemşire Nolu ASM’de 1 sözleşmeli doktor,1 sözleşmeli hemşire Nolu ASM’de 1 sözleşmeli doktor,1 sözleşmeli hemşire Nolu ASM’de 1 sözleşmeli doktor,1 sözleşmeli hemşire

16 NOLU ASM. BÖLGESİ NOLU ASM BÖLGESİ 1-İstasyon-Karalar Mahalleleri 12-Gelikovacık Köyü 1-Kurtlar-Ulusu-Yenikent Mahalleleri 2-Akbaş Köyü 13-Gökceler Köyü 2-Belkavak köyü 3-Aliözü Köyü 14-Kabak Köyü 3-Bayındır Köyü 4-Avşar Köyü 15-Karacahöyük Köyü 4-Bedil Köyü 5-Aydınlar Köyü 16-Karaşer Köyü 5-Çördük Köyü 6-Beymelik Köyü 17-Kuzuören Köyü 6-Dikenli Köyü 7-Çakmak Köyü 18-Meydan Köyü 7-Göynükçukuru Köyü 8-Çalcıören Köyü 19-Şeyhdoğan Köyü 8-Kadıköy 9-Çaylı Köyü 20-Taşanlar Köyü 9-Kuzdere Köyü 10-Dodurga Köyü 21-Uluköy 10-Örenli Köyü 11-Fındıcak Köyü 22-Yıprak Köyü 11-Yeniköy Toplam Nüfusu: 2175 Toplam Nüfusu: 2175 Toplam Nüfusu: 2434 Mobil Hizmet Nüf: Mobil Hizmet Nüf: NOLU ASM. BÖLGESİ NOLU ASM. BÖLGESİ 1-İdri-Karamuklu-Okçular Mahalleleri 1-Yenimahalle-Cumhuriyet Mahalleleri 2-Ağaca Köyü 2--Ahır Köyü 3-Akhasan Köyü 3-Bozoğlu Köyü 4-Halkoğlu Köyü 4-Dağçukurören Köyü 5-Karga Köyü 5-Hacılar Köyü 6-Kısaç Köyü 6-Kadıözü Köyü 7-Kiremitci Köyü 7-Karamustafa Köyü 8-Saraycık Köyü 8-Ören Köyü 9-Türbaşı Köyü 9-Saçak Beldesi 10-Yoncalı Köyü 10-Yakuplar Köyü 11-Yumaklı Köyü 11-Güzelyurt Köyü Toplam Nüfusu: 2354 Toplam Nüfusu: Yalıözü Köyü Mobil Hizmet Nüf: Mobil Hizmet Nüf: Toplam Nüfusu:1982 AİLE HEKİMLİĞİ BÖLGELERİ AİLE HEKİMLİĞİ BÖLGELERİ 3 - SOSYAL DURUM

17 DEVLET HASTANESİ TARİHÇE Yılına kadar farklı bir binada Sağlık Merkezi olarak hizmet veren hastanemiz 2002 yılında yeni binasına taşınarak Devlet Hastanesi ismini almış ve hizmet vermeye başlamıştır. Açılışında 30 yatak kapasiteli olarak hizmet vermeye başlayan hastanemiz 2009 yılında fiili yatak sayısı 25 yatak olarak yeniden düzenlenmiştir yılında yapılan gruplandırmada D Grubu Devlet Hastanesi olarak seviyelendirilmiştir. Halen 25 yatak kapasitesi ile hizmet vermeye devam etmektedir.

18 3 - SOSYAL DURUM DEVLET HASTANESİ Hastanemizde 1 Dahiliye, 1 Aile Hekimliği Polikliniği ve Acil Servis ile Hastalarımıza ayakta ve yatarak tedavi hizmetleri, Aynı zamanda Hastanemiz bünyesinde bulunan B tipi 112 İstasyonu ile 112 Acil Sağlık hizmetleri, 2010 Yılında hizmete açılan Diş Protez Merkezimiz ile protez ve diş tedavi Hizmetleri, Hastanemiz Laboratuvarında Biyokimya, Hormon ve Hematoloji, TİT, Neonatal Bilurubinmetre, Alkol ölçüm hizmetleri, 2011 yılında ülke genelinde başlanılan ve ilimizde de merkez ve çerkeş olmak üzere 2 yerde kurulan Evde Sağlık Bakım hizmetleri hastanemiz bünyesinde Çerkeş, Atkaracalar, Bayramören, Orta, Kurşunlu, Ilgaz ilçelerinde evde bakıma ihtiyacı olan hastalara hizmet verilmektedir.

19 İLİLÇEHASTANE ADI İLÇENİN MERKEZE UZAKLIĞI HASTA SEVKİ YAPILAN MERKEZ VE UZAKLIĞI ÇANKIRIÇERKEŞ ÇANKIRI ÇERKEŞ DEVLET HASTANESİ 120 KM120 Blok Sayısı: 1Blok Sayısı: 1 Açılış Tarihi : 2002Açılış Tarihi : 2002 Arsa Alanı : M²Arsa Alanı : M² Kapalı Alan : M²Kapalı Alan : M² Oturum Alanı : 984 M²Oturum Alanı : 984 M² Otopark Kapasitesi :40 AraçOtopark Kapasitesi :40 Araç Yatak Sayısı /Nitelikli Yatak Sayısı : 25 /Yatak Sayısı /Nitelikli Yatak Sayısı : 25 / Yatak İşgal Oranı : %48Yatak İşgal Oranı : %48 Yatak başına düşen kapalı alan : 118 M²Yatak başına düşen kapalı alan : 118 M² Ameliyathane Oda Sayısı/Masa Sayısı : 2/1Ameliyathane Oda Sayısı/Masa Sayısı : 2/1 Aylık Ameliyat Sayısı: 0Aylık Ameliyat Sayısı: 0 Poliklinik Oda Sayısı : 4Poliklinik Oda Sayısı : 4 Günlük Poliklinik Sayısı: 160Günlük Poliklinik Sayısı: 160 Acil Servis Oda Sayısı/Yatak Sayısı : 4/7Acil Servis Oda Sayısı/Yatak Sayısı : 4/7 Yoğun Bakım Oda Sayısı/Yatak Sayısı : -/-Yoğun Bakım Oda Sayısı/Yatak Sayısı : -/- Diyaliz Kapalı Alan (m2)/ Cihaz Sayısı: -/-Diyaliz Kapalı Alan (m2)/ Cihaz Sayısı: -/- Yanık Merkezi Oda Sayısı/ Yatak Sayısı: -/-Yanık Merkezi Oda Sayısı/ Yatak Sayısı: -/- Küvöz Oda Sayısı/ Küvöz Yatak Sayısı: -/-Küvöz Oda Sayısı/ Küvöz Yatak Sayısı: -/- Deprem Güçlendirme Tetkiki Yapıldı mı:EVETDeprem Güçlendirme Tetkiki Yapıldı mı:EVET Güçlendirmeye Gerek Görüldü mü:EVETGüçlendirmeye Gerek Görüldü mü:EVET Güçlendirme Yapıldı mı: HAYIRGüçlendirme Yapıldı mı: HAYIR Büyük Onarım Yapıldı mı : HAYIRBüyük Onarım Yapıldı mı : HAYIR

20 3- SOSYAL DURUM DEVLET HASTANESİ PERSONEL DURUMU (AKTİF) DAHİLİYE UZMANI1 AİLE HEKİMLİĞİ UZMANI1 PRATİSYEN HEKİM4 DİŞ TABİBİ3 SAĞLIK HİZMETLERİ SINIFI49 GENEL İDARİ HİZ. SINIFI4 YARDIMCI HİZ. SINIFI8 ŞİRKET PERSONELİ11 TOPLAM81

21 3- SOSYAL DURUM DEV LET HASTANESİ İSTATİSTİK YILLARTOPLAM BAKILAN HSTA SAYISI YATAN HASTA SAYISI

22 2007 FORD TRANSİT2009 WOLSVAGEN Hastanemizde 112 Acil Sağlık Hizmetlerinde kullanılan 2009 ve 2005 model olmak üzere 2 Acil Yardım Ambulansı ve Evde Sağlık Hizmetlerinde kullanılan 1 adet hizmet aracı ile 1 adet Kartal binek hizmet aracı mevcuttur.

23 3 - SOSYAL DURUM SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKFI Genel Durum İlçemiz Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Başkanlığının aylık periyodik payı ,00 TL ’dir. Vakfımıza yoksul, ekonomik durumları zayıf 1096 aile kayıtlıdır. İlçemizde mevcut 550 kişi Yeşil Kart’dan yararlanmaktadır sayılı yasadan yararlanıp ta kendisine muhtaçlık maaşı bağlanan kişi sayısı 281’dir. Vakfımıza üç norm kadro tahsis edilmiş olup, Vakıf hizmetleri 1 Müdür 1 Muhasip,1 Vakıf Memuru, 2 yardımcı personel tarafından yürütülmektedir. Vakfımız Mütevelli Heyet toplantıları ayın 1. ve 3. haftaları olmak üzere ayda 2 sefer Salı günleri saat 10:30’da yapılmaktadır.

24 3 - SOSYAL DURUM SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKFI 2010 yılı Ağustos Ayı sonu itibarıyla; 2011 yılı Ağustos ayı sonu itibariyle 1084 vatandaşımıza ,05 TL nakdi yardım(gıda-eğitim-sağlık) yardımı yapılmıştır. Konut yardımı olarak Karamustafa Köyünde ikamet eden Salih ÇİGDEM isimli bir vatandaşımıza ev tamiri için 1500TL nakdi yardım yapılmıştır. Belkavak Köyünde ikamet eden Ali ASAR adlı vatandaşımızın evi tamamen yandığından dolayı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Genel Müdürlüğünden ev yapımı için TL tahsis edilmiştir. Kışlık yakacak gereksinimleri için 2010 yılında 750 ton kömür gelmiş olup 500 aileye 1500’er kg kömür yardımı şeklinde toplamda 750 ton kömürün dağıtımı yapılmıştır yılında 500 Ton kömür ihtiyacı talebimiz Valilik aracılığı ile Genel Müdürlüğe bildirilmiş olup, 500 aileye 1000’er Kg kömür yardımı şeklinde toplamda; 500 ton kömürün dağıtımı Vakfımız ve köy ve mahalle muhtarlarımız aracılığıyla gerçekleştirilecektir. -ŞNT yardımı olarak 2011 yılında 87 Eğitim şntsi ve 3 sağlık şntsinden faydalanan vatandaşımız bulunmaktadır tarihi itibariyle Genel Müdürlüğümüzce ŞNT yardımları sistemden tekrar açılana kadar kapatılmıştır. -Vakıf personelimizce her türlü ilan ve bilgilendirmeye rağmen genel olarak sosyal güvenceden yoksun çalışabilir nitelikte genç nufüsün Vakfımıza başvurusunun olmaması sebebiyle Vakfımız aracılığı ile yürütülen Gelir getirici, istihdam sağlayıcı, bireysel iş kurma projeleri bulunmamaktadır. Bireysel iş kurma projesi olarak 1 vatandaşımızın projesi Genel Müdürlüğe sunulmuş olup bekleme aşamasındadır. -Türkiye ile Avrupa Birliği arasındaki katılım öncesi mali yardım aracı (IPA)’nın İnsan Kaynakları Geliştirilmesi Operasyonel Programı kapsamında Avrupa Birliğinin desteğiyle finanse edilen EURO bütçesi olan “Çerkeş Kadın İstihdamını Destekleme Projesi” adlı ve TR07H /746 numaralı projemizin uygulanması çerçevesinde 80 kadına toplamda 1050 saat Bilgisayarlı Muhasebe ve Konfeksiyon kursu verilmiş olup 63 kişi başarılı bir şekilde mezun edilerek proje tamamlanmıştır.

25 3 - SOSYAL DURUM Sosyal Market Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Sosyal Market Vakfımız kanalıyla yürütülen sosyal market uygulaması ilçemizde bulunmamaktadır. Ancak İlçemizde Pursaklar Belediye Başkanlığı ve hayırsever vatandaşlarca kurulan dernek yönetimi tarafından açılan Tebessüm Evine Vakfımız tarafından yardım alan fakir ve yardıma muhtaç vatandaşlar tespit edilerek yönlendirme yapılmaktadır. Aynı zamanda büyükşehirlerde yaşayan Çerkeşli hayır sever işadamlarımız özellikle ramazan ayında yapacakları yardımları (gıda ve giyecek) Kaymakamlığımız koordinesinde ihtiyaç sahiplerine ulaşımında SYDV yardımcı olmaktadır.

26 4 – Eğitim ve Kültür Durumu RESMİ OKUL VE KURUMLAR 1 Anaokulu 5 İlköğretim Okulu (Namık Kemal, Atatürk, Gazi Osman Paşa, 80.Yıl Cumhuriyet, Güzelyurt Köyü İÖO.) 2 Lise ( Çerkeş Anadolu Lisesi, 19 Mayıs ÇPL.) 1 Halk Eğitim Merkezi Ve Akşam Sanat Okulu; Olmak zere 9 resmi okul ve kurum bulunmaktadır. ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARI 1-Dershane 1 Motorlu Taşıt Sürücü Kursu 1 Özel Orta Öğretim Kız Yurdu 1 Özel Orta Öğretim Erkek Öğrenci Yurdu; Olmak üzere 4 özel öğretim kurumu bulunmaktadır.

27 4 – Eğitim ve Kültür Durumu Öğrenci Sayıları Okul Öncesi Öğrenci Sayısı……: 153 İlköğretim Öğrenci Sayısı……...:1563 Ortaöğretim Öğrenci Sayısı…….: 522 Toplam Öğrenci Sayısı…………..:2238

28 4 – Eğitim ve Kültür Durumu OKUL ÖNCESİ EĞİTİM İlçemizde 2005 doğumlu toplam 229 öğrenci bulunmakta olup bunların 153 tanesi Anaokulu ve Anasınıflarına devam etmektedirler.Buna göre Okul Öncesi Oranımız % 66.81’dir. DEVAMI SAĞLANAMAYAN 78 ÖĞRENCİNİN ; 40 öğrenci köyde yaşamaktadır 19 öğrenciyi velisi göndermemektedir 2 öğrenci sağlık sorunu olduğundan 8 öğrenci ulaşım 7 öğrenciye ulaşılamadığından dolayı kayıtları yapılamamıştır. Derslik Başına Düşen Öğrenci Sayısı 19 ‘dur.

29 4 – Eğitim ve Kültür Durumu İLKÖĞRETİM DURUMU İlçemizde ilköğretim okullarında toplam 1563 öğrenci eğitim görmekte olup; Derslik Başına Düşen Öğrenci Sayısı 26’dır. İlköğretimde Okullaşma Oranı % 100’dür.

30 4 – Eğitim ve Kültür Durumu ORTA ÖĞRETİM İlçemizde orta öğretimde toplam 522 öğrenci eğitim görmekte olup; Derslik Başına Düşen Öğrenci Sayısı 16’dır. Ortaöğretimde Okullaşma Oranı % 91’dir. Mesleki Eğitim % Genel Lise % 58.89

31 4 – Eğitim ve Kültür Durumu TAŞIMALI EĞİTİM İlçemize bağlı 39 köyden toplam 320 öğrenci ilçe merkezimizde bulunan 4 ilköğretim okuluna 21 hat olarak taşınmaktadır. Yıllık maliyet : TL. Ayrıca bu öğrencilerimize sıcak yemek verilmektedir. yıllık maliyet: TL.

32 4 – Eğitim ve Kültür Durumu AÇIK ÖĞRETİM İlçemizde 2010 yılı itibariyle açık öğretime devam eden öğrenci sayısı 63 ‘tür.6 öğrenci ise kayıtlarını dondurmuştur.

33 4 – Eğitim ve Kültür Durumu HALK EĞİTİM Halk Eğitim ve Akşam Sanat Okulu Müdürlüğümüzce 2011 yılı içersinde Mesleki eğitim kursları olarak(Bilgisayar, Kuaförlük, Kalorifer Ateşciliği) toplam 5 kurs açılmış 46 bayan 39 erkek kursiyer olmak üzere toplam 85 kursiyerimize sertifikaları verilmiştir. Açılan 2 adet okuma yazma kursu ile toplam 7 erkek kursiyerimize okur- yazar belgesi verilmiştir. Sosyal ve Kültürel Kurs olarak( veloybol, bağlama, makine nakışı, arıcılık, bilgisayar işletmenliği, hızlı okuma, avcı eğitimi) toplam 39 kurs açılmış, 428 kadın 407 erkek olmak üzere toplam 835 kursiyerimiz bu hizmetten yararlanmıştır.

34 4 – Eğitim ve Kültür Durumu PERSONEL DURUMU Kurumlarımızda 105 kadrolu, 9 ücretli toplam 114 öğretmen, 15 idareci, 2 Şef, 3 memur, 16 hizmetli görev yapmaktadır. Kadrolu Öğretmen Sayısı…...:105 Ücretli Öğretmen Sayısı……..:9 İdareci…………………………..:15 Şef……………………………….:2 Memur…………………………..:3 Hizmetli…………………………:16 Toplam Personel Sayısı……..:150

35 İlköğretim Başarı Durumu Fen Lisesi Kazanan Öğrenci Sayısı………………………:2 Anadolu Öğretmen Lisesini Kazanan Öğrenci Sayısı..:13 Anadolu Lisesini Kazanan Öğrenci sayısı…………….:49 Anadolu Teknik Lisesini Kazanan Öğrenci Sayısı……:4 Sağlık Meslek Lisesini Kazanan Öğrenci Sayısı………:6 Diğer Liseleri Kazanan Öğrenci Sayısı …………….: Eğitim Öğretim Yılı 8.Sınıflardan 163 Öğrencimiz SBS Sınava Girmiş olup,bu öğrencilerimizin 86 tanesi Sınavla Bir Orta Öğretim Kurumuna Yerleşmiştir.(% 53) 4– Eğitim ve Kültür Durumu

36 Orta Öğretim Başarı Durumu eğitim ve öğretim yılı ilçemizde bulunan iki lisemizden toplam 97 öğrenci ösym girmiş bunlardan ; ANADOLU LİSESİ: 22 Öğrenci sınava girmiş olup, 16 Lisans, 1 Ön lisans Programına yerleşmiştir.Başarı oranı % 77.3’dir. 19 MAYIS Ç.P.L : 75 Öğrenci sınava girmiş olup,14 Lisans, 35 Ön lisans Programına yerleşmiştir. Başarı Oranı % 65.3’tür.

37 5– Ekonomik Durum İlçe halkından (677) kişi tarım ve hayvancılık ile, (339) kişi esnaflık ile uğraşmakta olup, ilçemiz genç nüfusun çoğu Aytaç Et Entegre Tesislerinde (600) ve Hey Tekstil Örme Sanayisinde (330) işçi olarak geçimini sağlamaktadır. Hey Tekstil fabrikasının faaliyetini sonlandırması nedeniyle burada çalışan işçilerimizden yaklaşık 120 işçi Kurşunlu Seramik Fabrikasının açılmasıyla orada istihdam olanağı bulmuştur. İlçemizde 2011 yılı sonu itibariyle (166) basit usule tabi, (209) gerçek usule tabi ve (46) kurumlar vergisine tabi olmak üzere (770) vergi mükellefi bulunmaktadır. 847 kişi de kamu kurumlarında memur ve işçi olarak çalışmaktadır.

38 5– Ekonomik Durum SANAYİ İlçede 34 işyeri kapasiteli Çerkeş Küçük Sanayi Sitesi mevcut olup daha çok inşaat sektörü ve araç tamir bakımı ve yedek parçasına yönelik esnaflarımız faaliyetlerini sürdürmektedirler. Organize Sanayi Bölgesi 2005 yılı itibariyle kurulmuş, tüm altyapı uygulama projeleri tamamlanmış, enerji müsadesi de alınarak 91 adet sanayi parseli satışa çıkarılarak toplam 5 firma çalışmalarına başlamıştır. İşletmelerin kuruluşlarını tamamlayıp üretime geçmelerinden sonra yaklaşık 1000 kişi istihdam olanağı bulacaktır. İlçemiz yatırım teşviki açısından kalkınmada öncelikli yerler arasındadır yılında Aytaç Entegre Et Tesislerinin faaliyete geçmesi ile birlikte, ekonomik ve sosyal yaşama büyük bir hareketlilik gelmiştir. Bu hareketlilik sonucu, ilçemizde yaklaşık 240 bin kapasiteli tavuk kümesleri oluşmuştur. İlçemizde HEY textil firması yaklaşık 400 kişi istihdam ederek çalışmasını devam ettirirken 2011 yılı içerisinde faaliyetini sonlandırmış olup kısa süreli işten çıkarılan vatandaşlarımız işsizlik sorunu yaşamışlardır. Kurşunlu seramik fabrikasının açılmasıyla birlikte istihdam imkanı sağlanmış Çerkeş ilçesinden de yaklaşık 120 kişi iş imkanı bulmuştur. Aynı zamanda ilçemizde 20 kişi istihdamlı Yem fabrikası ve küçük istihdam kapasiteli mobilya, kemik tozu ve traktör montaj fabrikaları ilçemizde istihdam olanakları sağlamaktadır.1992

39 5– Ekonomik Durum TARIM İlçe Tarım Müdürlüğümüz, 1 Müdür, 8 Veteriner Hekim, 5 Mühendis, 3 Teknisyen, 2 Tekniker ve 4 İşçi ile toplam 23 personel ile kendisine ait bağımsız hizmet binasında hizmet vermektedir. İlçe halkının geçim kaynaklarının başında bitkisel üretim ve hayvancılık gelmektedir.Çiftçi kayıt sistemine kayıtlı çiftçi sayımız 677’dir. Büyükbaş hayvan yetiştiriciliği, kışın ahırlarda yazın ise mera ve yaylalarda yapılmaktadır. Son yıllarda özellikle Aytaç Entegre Et Tesislerinin kurulmasından sonra, kapalı ve modern ahırlarda hayvan yetiştiriciliği gelişmiştir. Aynı zamanda 1 adedi yumurta olmak üzere toplam 5 işletme ile 240 bin kapasiteli tavukçuluk sektörü oluşumunda aytaç entegre tesislerinin büyük katkısı olmuştur. Et tavukçuluğu yetiştiriciliği gelişmeye en müsait ticari alandır. Bitkisel üretimde iklim şartları etkili olmaktadır. Kışlar soğuk, yazlar serin geçtiği için bitkisel üretim kısıtlı miktarda yapılabilmekte ve genel olarak Üretilen zirai ürünlerin başında Arpa,buğday ve yem bitkileri gelmektedir. İlçemizde merkez ve köylerde sadece yonca ve sebze ekili alanlarda çiftçilerimiz kendi imkanları ile oluşturdukları sistemlerle sulama yapmaktadır. Bunların dışında sulu tarım yapılmamaktadır. İlçede arıcılık faaliyetleri oldukça gelişmiştir. Çerkeş balı kendine has özelliklerinden dolayı tüm Türkiye'de tercih edilen bir üründür. Toplam adet arılı kovan bulunmaktadır.100 kişi hobi olarak, 200 kişi 30 kovan ve üzeri ticari olarak arıcılık yapmaktadır.Üretilen balları kendi imkanları ile satmaktadırlar.İlçemiz de 50 kişi Çankırı Arı Yetiştiricileri Birliğine üyedir.

40 5– Ekonomik Durum TARIM İlçemizdeki arazilerin dağılımı şöyledir (Yaklaşık Olarak ) : TARIM ARAZİSİ Hektar% 20 ÇAYIR/MERA Hektar% 45 ORMAN ARAZİSİ Hektar% 32 TARIM DIŞI Mesken Hektar% 3 TOPLAM Hektar Tarım arazilerinin kullanımına göre dağılımı şöyledir : TARLA ARAZİSİ Hektar % 99,58 MEYVE VE BAĞ ALA 42 Hektar % 0,2 SEBZECİLİK 4 Hektar % 0,02 KULLANILMAYAN ARAZİ 36 Hektar % 0,2 TOPLAM Hektar

41 5– Ekonomik Durum İlçemizdeki hayvan varlığı yaklaşık olarak aşağıdaki gibidir. Büyükbaş Hayvan Sayısı: Adet Küçükbaş Hayvan Sayısı: Adet Tek Tırnaklı Hayvan Sayısı: 635 Adet Kanatlı Hayvan Sayısı: Adet Arıcılık: Kovan HAYVANCILIK

42 5– Ekonomik Durum HAYVANCILIK İlçemizde meraların fazla olması önemli bir hayvancılık potansiyeli oluşumuna katkı sağlaması açısından önem arz etmektedir. Ancak hayvansal yem üretimine yönelik tarımcılığın yeterli olmaması ve mevcut meralarımızda mutlaka ıslah çalışmaları yapılması gerekliliği bu potansiyeli daraltmaktadır. Daha çok büyükbaş besi ve süt inekçiliği ile küçükbaş koyunculuk hayvancılık potansiyelini belirlemektedir. Hemen hemen bütün köylerimizde süt toplama tankları mevcut olup, günlük süt üretim miktarı litre civarındadır. İlçemizde Büyük Besi İşletmesi olarak 4 Adet (Aytaç Gıda Yatırım San. A.Ş. Hayvancılık, Ofis Acay Hayvancılık, Hasanpaşa Hayvancılık, Çerkeş Yem Besi Hayvancılık) firma faaliyet göstermektedir.Şahıs bazında 30 işletme 50 baş ve üzeri besicilik yapmaktadır. Ayrıca haftada bir Çarşamba günleri kurulan Hayvan Pazarı bölgenin en büyük pazarlarındandır. Aynı zamanda Angus Yetiştiriciliği yapmak üzere İlçemizde hazine arazilerine yatırımcılar tarafından başvurular gerçekleştirilmiştir. Yapımına 2011 yılında başlanılmış olan Filiz grubuna ait et ve süt işleme tesisleri ilçemiz tarım potansiyeline büyük katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

43 5– Ekonomik Durum ORMANCILIK İlçemiz Merkezinde faaliyet gösteren Çerkeş Orman İşletme Müdürlüğü sorumluluk bölgesi ve mülki hudutlar içerisindeki orman arazisinin genişliği ,9 Ha.’dır.Bunun ,5 Ha.’ı verimli orman, kalan ,4 Ha.’ı ise bozuk orman alanıdır. 51 köyümüzden 44 tanesi orman köyü niteliğinde olup, geçmiş yıllarda ORKÖY kapsamında güneş enerjisi sisteminden yararlandırılmıştır da başlayıp 2011 yılında da devam ede gelen Bedil, Kiremitçi, Yalıözü, Kadıköy köylerimizde toplam 321 Ha. Alan ağaçlandırma işleri Çerkeş Fidanlık Mühendisliğince gerçekleştirilmiştir. Kaymakamlığımızca Kadıköy, Kadıözü ve Yalnızca Mahallelerinde toplam 80 Ha. Alan İl Özel İdaresi adına orman alanı olarak tahsis edilerek ağaçlandırılması ve çevre tel örgü koruması ile birlikte tamamlanmıştır. Çerkeş Fidanlık Mühendisliğince Akhasan barajı etrafında 12 Ha. Alan ağaçlandırma sahası olarak tespit edilmiş ve ağaçlandırılmaya başlanılacaktır. Saçak Beldesinde toplam 50 Ha. Alan ağaçlandırması Belediye tarafından yapılan ağaç dikim kampanyaları ile ağaçlandırılmıştır. Doğdu dağının yamaçları ağaçlandırma çalışmaları her yıl devam etmektedir.

44 II - Mahalli İdarelerin Durumu 1-İlçe Özel İdare Müd. 2-Belediyeler 3-Köyler 4-K.H.G.B.

45 1 - İlçe Özel İdare Müdürlüğü İlçe Özel İdare Müdürlüğü Vali Erdal AKSU Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğünün 3.katında bir odada 1 Müdür Vekili 2 V.H.K.İ. ile hizmet vermektedir. İlçemiz Özel İdare Müdürlüğünün gelir getirici mülk olarak, İl Özel İdaresi adına ruhsatlı Diatomit Madeninden ,00 TL, yine İl Özel İdaresi adına ruhsatlı kum ocağından yıllık 7.868,00 TL ve Fişek Ali Konağı tarihinde kiraya verilerek aylık TL gelir elde edilmektedir yılı itibari ile İlçemizde bulunan İlköğretim okulları ödeneği olarak, İl Özel İdaresi tarafından, Öğrenci taşıma gideri ,68 TL, Yakacak alımı, telefon, su, elektrik, kırtasiye giderleri için ,88 TL, YIBO Onarım İnşaatı için ,54 TL, İlköğretim okulları onarımı için ,63 TL, Köy içmesuyu depo bakım ve onarımı için ,00 TL, Köy kanalizasyon ve parke taşı kaplama işi için ,00 TL, KHGB kanalıyla çeşitli köy altyapı yardım işleri için ,00 TL ödenek gönderilmiş ve harcama yapılmak suretiyle ihtiyaçlar karşılanmıştır.

46 2- Belediyeler ÇERKEŞ BELEDİYE BAŞKANLIĞI ÇERKEŞ BELEDİYE BAŞKANLIĞI Çerkeş Belediyesi 1870 yılında kurulmuştur. Belediye sınırları 8100 hektar olup, İmar alanı 1300 hektardır. İlçe merkezinde 10 mahalle kuruludur yılı bütçesi TL dir. Su abone sayısı 3990 dır. Belediye hizmetlerini 17 Memur, 106 İşçi ve 1 Sözleşmeli Personel olmak üzere toplam 124 personel ile yürütmektedir sayılı kanun kapsamında yaklaşık 61 adet işçi kadrosundaki personel diğer resmi kurum ve kuruluşlara geçmek üzere kadro fazlası olarak Valiliğimizde oluşturulan komisyona bildirilmiştir.

47 2- Belediyeler ÇERKEŞ BELEDİYE BAŞKANLIĞI Belediyemizin idari hizmet binası yanında kendi mülkiyetinde olan aşağıda yazılı binaları bulunmaktadır. Belediye Hizmet Binası- Pasaj, Belediye İş Hanı – Otel – Sinema Salonu, 3. Sınıf Mezbaha, 2 Adet Ana Su Deposu, Belediye Hamamı, Sebze ve Meyve Pazarı ile 11 Adet Depo, İtfaiye Hizmet Binası, Kadastro Binası, 3 Adet Lojman Binası 12 Konutluk ( Sobalı ), Hayvan Pazarı ve Veterinerlik Hizmet Binası, Gasilhane, Soğuk Hava Deposu, Belediye Dükkânları ( Kirada ), Sosyal Tesis Binası, Halı Saha ( 1 Adet ) Mevcut kanalizasyon şebekesi TOKİ Konutları ve yeni yapılan binaların hattıyla birlikte yaklaşık 65 km’ye ulaşmıştır. İller Bankası aracılığı ile ilçenin kanalizasyon ve atık su alt yapısının yenilenmesi projesi hazırlanmış olup ihale edilmesi beklenilmektedir. Belediye hizmetleri 4 adet hizmet aracı, 3 damperli kamyon, 1 kepçe, 3 adet itfaiye aracı, 1 adet vidanjör, 1 adet cenaze yıkama aracı, 1 adet cenaze nakil aracı, 3 adet temizlik traktörü, 1 adet et nakil aracı ile yürütülmektedir. Belediyemizin önemli ihtiyaçları olarak; Duble yol çalışmaları devam eden İlçemiz E- 80 Karayolunun trafik açısından şehir girişi, kavşak düzenleme ve aydınlatılmasına ihtiyaç bulunmaktadır. İlçemizin yapılmış olan imar planı çalışmalarında Devlet Su İşlerinden alınan görüşler doğrultusunda taşkın olarak gösterilen Ulu Çayı, Boya Dere Kanalı, Örenköy Çayı, Kil Dere’si ve diğer dere yataklarının Devlet Su İşleri Tarafından ıslah çalışmaları ve taşkın koruma tesisi yapılarak mevcut yapılaşmaların korunması sağlanmalıdır.

48 1992 yılında kurulan Saçak Belediyesinin 20 memur kadrosu mevcut olup, bunun 2 adedi dolu, 18 adedi boş durumdadır. Memur kadrosu dışında 7 daimi işçisi olmak üzere toplam 9 personeli ile hizmetlerini sürdürmektedir. 2 adet mahallesi vardır. 2- Belediyeler SAÇAK BELEDİYE BAŞKANLIĞI

49 2- Belediyeler SAÇAK BELEDİYE BAŞKANLIĞI Belediyenin 2011 yılı bütçesi TL.’dir. Beldenin tüm arazisi dekardır. Beldenin imar planı 2025 hektardır. Beldemizin %90 kanalizasyonu tamamlanmıştır. Belediye sınırları içinde 3 adet çocuk bahçesi ve parkı bulunmaktadır. Beldenin kanalizasyonu yüzde 90 olarak tamamlanmıştır. İçmesuyu cazibeli ve şebekeli olup yeterlidir. Belediye hizmetlerini, 1 kamyon, 1 kepçe, 1 tarktör, 2 binek hizmet aracı, 1 itfaiye, 1 vidanjör,1 cenaze yıkama aracı ile sürdürmektedir.

50 3- Köyler Çerkeş İlçesine bağlı 51 köy ve bu köylere bağlı 47 mahalle mevcuttur. Köylerimizde yaşayan toplam nufüs 4329 dur. 44 köyümüzde 150 den az nufüs mevcuttur. Nüfus yogunluğu en fazla olan köylerimiz Güzelyurt, Hacılar, Göynükçukur, Şıhdoğan, Saraycık,Yeniköy, Örenköy Köyleridir. Köylerimizden sadece Güzelyurt köyünde fiilen açık İlköğretim Okulu mevcuttur. Meydan köyü, Bayındır Köyü ve Ağca Köyünde kapalı vaziyette sağlık ocağı bulunmaktadır. Köylerimiz yerleşim yerleri olarak genelde Ankara-Kızılcahamam yol güzergahı üzerinde, İstanbul-Samsun yol güzergahı üzerinde ve Doğdu dağı arkasındaki Melen Vadisinde kümelenmiş durumdadırlar. Melen vadisinde kümelenen köylerimizin nufüs yoğunluğu çok düşük olup altyapı durumlarıda buna bağlı olarak fazla gelişmemiştir. Köylerimiz arasında elektiriksiz köy bulunmamakta olup Bedil Köyünün trafo gücünün artırılması gerekmektedir. Tüm köylerimizde otomatik santaralli telefon hizmeti sunulmaktadır.

51 3- Köyler ALTYAPI DURUMU YOL DURUMU: Köylerimizin İl özel İdaresi sorumluluk alanında toplam yol ağı 422 km olup, 129 km'si asfalt, 233 km'si satbilize, 60 km'si tesfiye ve 0 km'si ham yoldur. İÇMESUYU DURUMU: 51 Köyümüz ile 45 Mahallemizde şebekeli içme suyu mevcut olup 2 Mahallede ise Mahalle Çeşmeli üniteden ibaret olup 7 Köyde ise E.N.H. ile şebekeye su verilerek sağlıklı bir şekilde su kullanılmakta olup 2 mahallede şebekeli içme suyu mevcut değildir. Susuz köy ve mahallemiz yoktur. 12 köyümüz içme suyu deposuna KHGB’ce otomatik güneş enerjili klorlama cihazı taktırılmış olup, 16 köyümüzün içme suyu deposu fayans kaplaması yapılmıştır. KANALİZASYON DURUMU: Köylerimizden 27 adet, Mahallelerinden 11 adet olmak üzere toplam 38 yerleşim alanının kanalizasyon altyapısı yapılmıştır. KİLİTLİ PARKE DURUMU: 5 adet köyümüzün köy içi yolları ve meydanı kilitli parke taşı ile kaplanmıştır.

52 4 - Köylere Hizmet Götürme Birliği Çerkeş Köylere Hizmet Götürme Birliği Bakanlar Kurulunun tarih ve 2009/15749 sayılı kararıyla Birlik Tüzüğünün onaylanması ile kurulmuştur. Hesap İş ve İşlemleri ile Genel İş ve İşlemleri Birlik Tüzüğü, Mahalli İdare Birlikleri Kanunu ve Köylere Hizmet Götürme Birlikleri Harcama Yönetmeliğine göre yürütülmektedir. Birliğimiz herhangi bir Mahalli İdareler Üst Birliğine üye olmayıp herhangi bir şirket ortaklığı da yoktur. İlçemize bağlı 51 köy muhtarlığı birliğimize üyedir. Hizmet götürme birliğimizin gelirleri proje ödenekleri, il özel idaresi yardımları, bağışlar ve üye aidatlarından ibarettir Yılı Bütçesi: TL olarak tahmin edilmiştir Yılı Kesin Hesabı ; Gelir : ,05 TL Gider : TL olarak gerçekleşmiştir.

53 4- Köylere Hizmet Götürme Birliği KÖYDES YILLAR İTİBARİYLE TAHSİS EDİLEN KÖYDES ÖDENEKLERİ 2006 YILI ÖDENEĞİ: YILI ÖDENEĞİ: YILI ÖDENEĞİ: YILI ÖDENEĞİ: YILI ÖDENEĞİ: YILI ÖDENEĞİ: TL TL(GEÇMİŞ YILLARDAN DEVİR) KÖYLERE HİZMET GÖTÜRME BİRLİĞİNCE YÜRÜTÜLEN YATIRIMLAR

54 4- Köylere Hizmet Götürme Birliği KÖYDES 2011 YILI YATIRIM ÇALIŞMALARI 2011 YILI İÇMESUYU PROĞRAMI: S.No : Projenin Adı : Ödeneği : Keşif Bedeli : İhale Bedeli : %18KDV Ödenen 1 Dağçukurören Köyü Yıprak Köyü Kirenözü Mah Beymelik Köyü Göçük Mah ________ ________ ________ ________ TOPLAM Yılı Köydes İçme suları Programı dahilinde üç adet işimiz bulunmakta olup TL ödeneği ve TL Keşif bedeli ile ihalesi birliğimizce yapılmış, TL ihale bedeli ile işin yer teslimi yapılarak işin yapımına başlanılmıştır. İşlerimiz %100 olarak bitirilmiştir.

55 4- Köylere Hizmet Götürme Birliği 2011 EK İÇME SUYU PROGRAMI S.NO KÖYÜN ADI ÖDENEĞİ KEŞİF BEDELİ İHALE BED. KDV % 18 ÖDENEN 1 – Saraycık Köyü – Karga Köyü Hacılar Köyü Depo Yapımı Yılı Köydes içme suyu Ek Programı için yukarıdaki yazılı olan Köylerin isale hattı kazısı ve dolgusu için ek programa alınması için İl Özel İdaresi Köye Yönelik Hizmetler Müdürlüğü İçme suyu Şubesi teknik personellerince Yaklaşık Maliyet Dosyaları hazırlanmış, Birliğimizce İhalesi yapılarak sözleşmesi ve yer teslimi yapılmış olup, yüklenici firma kazı işine başlamıştır. Çalışmaları devam etmektedir. Hacılar köyü içmesuyu deposu köylülerce yapılacak olup TL yardım talebinde bulunmuşlardır. Artan ödeneğimizden TL köye katkı sağlamak için Valilik onayına teklif edilmiştir.

56 4- Köylere Hizmet Götürme Birliği 2011 YILI ASFALT PROGRAMI: S.No : Projenin Adı : 1. Kat 2. Kat Keşif Bedeli Ödeneği : Ödenen 1 – Ky.İlt.Yeşilören Mahallesi 7 Km – İy.İlt.Bozcaarmut 4 Km 2 Km – İy.İlt.Kısaç 1 Km 3 Km – Dy.İlt.Alizözü Köyü 2 Km – Dy.İlt.Kadıözü 3 Km – Dy.İlt.Aydınlar – Kınak – Akbaş –Tohumlar - Taşanlar 0,5 Km – İy.İlt.Karaköçek – Çömlekçi-Yalnızca 1,5 Km – Dy.İlt.Kadıköy – Dikenli 3 Km Dy.İlt.Bozoğlu köyü Ky.İlt. 3,5 Km __________ Yılı Asfalt Programında 12 Km 1. Kat Asfalt ve 18,5 Km 2. Kat Asfalt yapılacağından Asfalt ödeneğinden Birliğimizce Ton A. Tipi Mıcır, 2900 Ton B Tipi Mıcır ve 3050 Ton Elek altı Filler Malzeme ve ek olarak 220 ton A-Tipi Mıcır alınmış olup KDV Dahil : TL ödenmiştir. Alınan alt yapı malzemeleri ile İl Özel İdaresi ile yapılan protokol gereği asfalt işini İl Özel İdaresi Köye Yönelik Hizmetler Müdürlüğü Yol şube ekiplerince yapılarak tamamlanmıştır. Hakediş dosyası doğrultusunda TL İl Özel İdaresine ödenmiştir. Bu ödeneğin TL si geçmiş yıllar ödeneğinden ödenmesi için Valilik onayına teklif edilmiştir.

57 4- Köylere Hizmet Götürme Birliği KÖYDES ÖDENEK DURUMU 2011 YILI ÖDENEĞİ: TL TL(GEÇMİŞ YILLARDAN DEVİR) TOPLAM: TL 2011 YILI HARCANAN: TL İçmesuyu : TL +ek içme suyu TL: TL Yol Asfalt: TL Ek işler için onayla harcanan: TL(ağca köyü parke işi) TL (hacılar içme suyu deposu): TL DEVİREDEN ÖDENEK: TL

58 4-Köylere Hizmet Götürme Birliği İLLER BANKASI KÖY KALKINMA PROGRAMINDAN YARARLANAN PROJELER S.No : Projenin Adı : Ödeneği : Keşif Bedeli : İhale Bedeli %18KDV Ödenen 1 Yeşilöz ve Kuzdere Köyü Kanlzsyn İnş. İller Bankası Köy Kalkınma payından proje karşılığı faydalanmak isteyen Köylerimizden Yeşilöz Köyü ve Kuzdere Köyü Kanalizasyon işi ödeneği TL ayrılmış İl Özel İdaresi Köye Yönelik Hizmetler Müdürlüğü Altyapı İşleri Şubesince Yaklaşık Maliyet Dosyaları hazırlanarak Birliğimize gönderilmiş, Birliğimizce İhalesi TL ye yapılıp sözleşme ve yer teslimi yapılarak işe başlanılmıştır. Her iki köyün kanalizasyon işi yüzde yüz olarak tamamlanıp iş bitirilmiştir. Ödenek ile İhale Bedeli arasındaki TL köy katkısı olarak iki Köy Tüzel kişiliğince karşılanmıştır.

59 4-Köylere Hizmet Götürme Birliği İL ÖZEL İDARESİ YARDIMLARI S.NO KÖYÜN ADI ÖDENEĞİ KEŞİF BED. İHALE BED. %18 KDV ÖDENEN 1.G.Çuk. Köyü Yeşil.Mah Akbaş Köyü Şıh Köyü ve Eym.Mah Akhasan Köyü Ağca Köyü kilitli parke taşı(4.000 m2) __________ __________ _________ İl Özel İdaresince Birliğimize aktarılan TL ödenek ile İlçemiz Köylerinden Göynükçukuru Köyü Yeşilören Mahallesi, Şıhdoğan Köyü ve Eymür Mahallesi, Akbaş Köyü ve Akhasan Köyü Kanalizasyon İnşaatı ve Ağca Köyü kilitli parke taşı kaplama işi(4 bin m2) ihalesi yapılarak firmalara yer teslimleri yapılmış olup işler başlatılmıştır. Şıhdoğan Köyü ve Eymür Mahallesi, Akbaş Köyü ve Akhasan Köyü işleri yüzde yüz olarak bitirilip tamamlanmıştır. Göynükçukuru Yeşilören Mahallesi Kanalizasyon İnşaatı ile Ağca Köyü parke taşı kaplama işi çalışmaları devam etmektedir. İl Özel İdaresince Birliğimize TL Ödenek aktarılmış olup, 14 Köyümüzün İçme suyu deposunun içerisinin Karo Fayans Kaplanması işi için İl Özel İdaresi Köye Yönelik Hizmetler Müdürlüğü içme suyu şubesi teknik personellerince hazırlanan yaklaşık maliyet dosyası üzerinden TL ye ihalesi yapılmış, işler yüzde yüz olarak tamamlanmıştır.

60 IV - İlçenin Genel Sorunları Ve Önemli Yatırımlar

61 İlçenin Genel Sorunları 1- Yapımına 2008 yılında başlanılan Hükümet Konağı İnşaatı, yüklenici firmanın taahhüdünde bulunan işleri sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirememesi ve verilen sürede işi bitirilememesi nedeniyle, Bayındırlık İl Müdürlüğü’nce ilgili firmanın sözleşmesi tarih ve 1535 sayılı Olur ile feshedilmiştir tarihinde fesih kabul işlemleri tamamlanarak ikmal kısım hesapları çıkarılmış yeniden ihale edilmesi için Bayındırlık İl Müdürlüğünce Bakanlıktan ihale onayı alınarak 2011 yılı Temmuz ayında ihale süreci tamamlanmıştır yılı Aralık ayında teslimi yapılarak hizmete açılabileceği bildirilmiştir. Ancak ikmal ihalesi kapsamında hükümet konağının çevre düzenlemesi işleri dahil edilmemiştir. Hükümet Konağımızın çevre düzenlemesi (resmi tören alanı, otopark ve ihata duvarı) yapılması için mevcut hizmet binası yapım işine ilaveten ek iş artışı niteliğinde değerlendirilmek üzere Bayındırlık İl Müdürlüğüne projelendirilmek ve maliyetlendirilmek üzere teklifi yapılmıştır. İçişleri Bakanlığınca ayrılan ödenek bu hususta yeterlidir. İlçemizin prestij binalarından olan Hükümet konağının çevre düzenlemesiyle bir bütün halinde ilçemize kazandırılması önem arz etmektedir.

62 İlçenin Genel Sorunları 2- İlçe Jandarma Komutanlığı Yeni Yapılan Hükümet Konağı yanında bulunan kendilerine ait binada hizmet vermekte olup, fiziki yapısı, konumu, çevre koşulları ve güvenliği açısından ihtiyaca cevap vermemektedir. İlçe Jandarma Komutanlığı lojmanları yanında bulunan hazine arazisi yeni hizmet binası yapımı için İlçe jandarma Komutanlığına tahsis edilmiştir. Tahsis edilen bu arsa üzerine ihtiyaca cevap verecek nitelikte bir hizmet binasının yapılmasına ihtiyaç duyulmaktadır. 3- İlçe Emniyet Müdürlüğümüzde görevli personel sayısı ilçemizin sosyal ve ekonomik alanda yerleşiminin büyümesi paralelinde yetersiz kalmaktadır. TOKİ konutlarının yerleşime açılması, OSB alanında yeni yatımların gelmesi ve son yıllarda ilçemizde meydana gelen asayiş olaylarındaki artış sebebiyle devriye hizmetlerinin artırılması nezdinde önleyici güvenlik hizmetlerinin artırılmasına ve personel sayısı yetersiz olan emniyet müdürlüğümüze yeni personellerin takviye edilmesi zaruri olmuş bu durum İl Emniyet Müdürlüğümüz ile görüşülerek personel sayımızda 2011 yılı atamalarında 2 personel artışı sağlanmıştır. Önümüzdeki atama dönemlerinde imkanlar dahilinde bu artışın güvenlik hizmetinin kalitesi açısından devam etmesi önem azetmektedir.

63 İlçenin Genel Sorunları 4- TOKİ tarafından yapımı tamamlanıp 2011 yılı Eylül ayında teslim edilecek olan İlköğretim Okulunun hizmete açılabilmesi için İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzce okul için gerekli kadro ve donanım işinin acilen planlanarak Milli Eğitim Bakanlığından talep edilmesi önem arz etmektedir. Konuya ilişkin yazışmalarımız İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz tarafından başlatılmıştır. 5- İlçemizde bağımsız ana okulu mevcut olup şuan ki hizmet verdiği bina hizmete müsait konumda değildir. Bu nedenle İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz tarafından 4 derslikli anaokulu ihalesi yapılarak 2011 yılı Ağustos ayı itibariyle Bağımsız Anaokulu inşaatına başlanılmış olup inşaatın bitimine müteakip ara eğitim öğretim döneminde hizmete açılacağından İl Milli Müdürlüğümüzce gerekli eğitim donanım işlerinin önceden planlanması önem arz etmektedir. Konuya ilişkin yazışmalarımız İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz tarafından başlatılmıştır. 6- Milli Eğitim Bakanlığı atama ve yer değiştirme yönetmeliğinde geçmiş yıllarda ilçemiz zorunlu eğitim bölgesi kapsamında iken, 2010 yılı itibariyle bu kapsamdan çıkarılmıştır. İlçemizden ayrılan öğretmenler ile yeni atanan öğretmenler arasında sayısal farklar oluşmuş, eğitim kadromuzda branş ve sınıf öğretmeni açığı oluşmuştur. Eğitim hizmetimizin nicelik ve nitelik açısından iyileştirilmesi için ilçemizin tekrar zorunlu eğitim bölgesi kapsamına alınması büyük önem arz etmektedir.

64 İlçenin Genel Sorunları 7- Yapımına 1994 yılında başlanılmış ve yapım işinin % 90 seviyelerine gelmiş olan YİBO inşaatının yüklenici firmanın sözleşmesinde öngörülen yükümlülükleri yerine getirememesi sebebiyle İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından sözleşmesi geçmiş yıllarda fesh edilerek inşaat işi durdurulmuş ve geçmiş yıllardan beri atıl vaziyette bekleyen binanın yeniden elden geçirilip eksik kalan inşaatının tamamlanması yönünde İlçemize yetki verilmiş, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünce tarihinde ikmal ihalesi çıkarılmış ve ihale kesinleşerek yer teslimi yapılmıştır. İnşaat işleri 2011 yılı sonu itibariyle tamamlanıp bina teslim edilecektir. İnşaat işleri bitirilip binaların teslimine müteakiben bu eğitim kompleksinin Kaymakamlığımızca Çankırı Karatekin Üniversitesine bağlı herhangi bir fakülte veya meslek yüksek okulu açılması için Üniversite Rektörlüğüne teklif edilmiştir. Teklifimiz üniversite tarafından değerlendirilmeye alınmış ancak Üniversite Senatosu henüz karar vermemiştir. Olumsuz karar çıkması halinde bu eğitim kompleksinin milli eğitim alanında Fen Lisesi, Anadolu Lisesi veya Güzel Sanatlar Lisesi olarak hizmette kullanılmasının uygun olacağı düşünülmektedir

65 İlçenin Genel Sorunları 8- Sağlık Bakanlığı talimatı gereği ilçemiz Devlet Hastanesi Baştabipliğince, Devlet Hastanesi hizmet binasının ve lojmanlarının zemin ve bina etütleri yaptırılmış, yaptırılan zemin ve bina etütlerinde Devlet hastanesinin ve lojmanlarının depreme dayanıklı olmadığı yönünde rapor verilmiştir. Devlet Hastanesinin ve lojmanlarının depreme dayanıklı hale getirilmesi için gerekli tadilat projeleri yaptırılmış ve bu tadilat projelerinin binanın yeniden yapım maliyetinin %70 ‘i kadar olduğu tespit edilmiştir. Sağlık Bakanlığının tadilat projelerinin bina maliyetinin %40’ın üzerinde olması durumunda tadilat projelerine onay vermediğinden dolayı yeni bir hastane yapılması için ödenek tahsis edilmiş, yeni hastane yapımı işiyle ilgili olarak yer tespiti istenilmiş ve önerilen arsalara ait yapılan değerlendirme neticesinde İlçemiz Devlet hastanesi yapımı için en uygun yerin yine eski hastanenin bulunduğu yer olduğuna karar verilmiştir. Yenisi yapılana kadar eski hastanenin bir bölümünün yıkılmasına ve geri kalan kısımda sağlık hizmetlerinin devam etmesine karar verilmiştir. İlçemizde yapılması düşünülen yeni hastanenin ilçemizin gelişimi ve D100 karayolu trafik kaza yoğunluğu da nazara alınarak Bölge Hastanesine dönüşüm sağlayacak bir şekilde hizmete daha uygun ve verimli şekilde kullanılmasını sağlayıcı bir kapasitede yapılabilmesi önem arz etmektedir.

66 İlçenin Genel Sorunları 9- İlçemizde Anadolu Lisesi bulunduğundan, farklı illlerden Anadolu lisesini kazanarak gelen kız öğrenciler için Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı Kız Öğrenci Yurduna ihtiyaç duyulmaktadır. Konuya ilişkin talebimiz İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz tarafından Bakanlığa iletilmek üzere İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne iletilmiştir. 10- Sosyal Güvenlik Kurumlarının ilçeler nezdinde teşkilat kurma çalışmaları geçen yıllarda başlanılmış olup ilçelerin büyüklük ve gelişmişlik seviyeleri, istihdam sağlayan firma ve işçi sayıları il merkezine uzaklıkları nazara alınarak İlçemizde de Sosyal Güvenlik Kurumu teşkilatı kurulmasına onay verilmiş, yetkili müdür ataması yapılmış, ancak teşkilatı henüz kurulmamıştır. Yeni Hükümet konağının yapılmasıyla birlikte mülkiyeti belediyeye ait olan Mal Müdürlüğü ve Kadastro Müdürlüğünün boşaltacağı binalarda hizmet sunabilecekleri önerisi Kaymakamlığımızca İl Müdürlüğüne iletilmiştir. İlçemizde Aytaç ve Hey Textil gibi büyük kapasiteli istihdam sağlayan firmalarımız yanında OSB’nin mevcudiyeti ile yeni istihdam sağlayıcı firmalara açık olması SGK İlçe Teşkilatının biran evvel hizmete geçmesini zorunlu kılmaktadır.

67 İlçenin Genel Sorunları 11- Çerkeş OSB 2005 yılında 122 hektarlık alanda kurulmuş olup, 663 bin m2 lik sanayi alanında 9 adet muhtelif büyüklüklerde sanayi parseli alanı bulunmaktadır. Birinci kısmın altyapısı tamamlanmış ikinci kısmın altyapı çalışmalarına henüz başlanılmamıştır. Bu haliyle 2011 yılı sonuna kadar OSB’ye arsa tahsisi için başvuran 5 firmaya bedelli ve bedelsiz arsa tahsisi yapılmış, firmalarla sözleşmeler imzalanmış, 2 firma( Dülger, Yıldızlar) yatırım inşaatlarına başlamıştır. Diğer 3 firma ise (ÖZKA grup) yatırımını projelendirme aşamasında olduğunu bildirmiştir. Firmaların 2013 yılında üretime geçme zorunlulukları vardır. OSB doluluk oranımız %90 civarındadır. Tüm firmalar üretime geçtiklerinde yaklaşık 1000 civarında bir istihdam sağlanması planlanmaktadır. DDY Genel Müdürlüğünce OSB alanına lojistik istasyonunun kurulması yatırımcı firmalar açısından zorunluluk arz etmektedir. OSB sanayi alanımıza Kaymakamlığımız ve Belediye Başkanlığımızca yatırım yapmak üzere işadamları ve sanayicilerle görüşmelerimiz ve davet çalışmalarımız hızlı bir şekilde devam etmektedir. 12- Çerkeş Orman İşletme Müdürlüğü yetki alanı içerisinde ve mülkiyeti Orman Genel Müdürlüğü’ne ait olan ilçemize 5km mesafede bulunan toplam 136 hektarlık arazi Orman Genel Müdürlüğünce 2010 yılında bedel tespiti yapılarak ihale yoluyla satışa konulmuş ’da yapılan ihale ile LÖSEV tarafından teklif verilerek mülkiyeti devralınmıştır. Özel sektör eliyle atıl görünümlü bu kompleks alanın sağlık, ekonomik ve sosyal anlamda ilçemize kazandırılmış olacağı umut edilmektedir.

68 ARZ EDERİM Eylül-2011


"ÇERKEŞ KAYMAKAMLIĞI İLÇE BRİFİNGİ EYLÜL-2011. I - İlçenin Genel Olarak Tanıtılması II - Mahalli İdarelerin Durumu III - Asayiş ve Güvenlik Durumu IV -" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları