Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI Tanıtma Genel Müdürlüğü Ağustos-20 10.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI Tanıtma Genel Müdürlüğü Ağustos-20 10."— Sunum transkripti:

1 T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI Tanıtma Genel Müdürlüğü Ağustos-20 10

2 ALMANYA Ülke Nüfusu81,7 milyon (2009) Turizm OtoritesiGNTB (The German National Tourist Board) Yurtdışına Yapılan Seyahat Sayısı75,5 milyon Dış Turizm Gideri59,9 milyar Avro (2009) Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar 1.İspanya, Balear ve Kanarya Adaları 2.İtalya 3.Avusturya 4.Türkiye

3 ALMANYA Ortalama Tatil Süresi10,7 gün (2009) Hedef Kitle yaş grubu (%40), 50+ yaş grubu (%30), yaş grubu (%30) Karar Alma SüresiSeyahatten 6-12 ay öncesi Rezervasyon Yaptırma SüresiSeyahatten 3-6 ay önce ve son dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüSeyahat acentesi ve internet Tercih Ettikleri Konaklama TürüTatil köyleri ve oteller Seyahat AmaçlarıDeniz-kum-güneş, eğlence, alışveriş, sağlık ve iş Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem 1.İlkbahar 2.Yaz 3.Sonbahar 4.Kış Ortalama Kişi Başı Harcama1.050 Avro

4 Almanya Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı- 2009/2008 % 1, Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı (% 4,57) Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2008) % 16,58 ile 1.sırada Paket Tur Sıralaması1.İspanya 2.İtalya 3.Türkiye 4.Yunanistan 5.Kuzey Afrika ülkeleri Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı Sektörde 6 önemli tur operatörü ve yaklaşık seyahat acentesi bulunmakta; bunların %95’i Türkiye ürünlerini satmakta Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı 1.Akdeniz 2.Marmara (İstanbul) 3.Ege 4.İç Anadolu (Kapadokya) En Etkin Reklam Türü ve Dönemi Yazılı ve görsel basın, açıkhava, radyo ve internet/ Ocak-Haziran, ilkbahar ve yaz dönemleri

5 RUSYA Ülke Nüfusu ( 2009 tahmini) Turizm Otoritesi RF Spor, Gençlik ve Turizm Bakanlığı nezdinde Turizm Federal Ajansı Çıkış Yapan Toplam Kişi Sayısı , bunlardan turizm amaçlı çıkanlar (2009) Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısına Göre Dünya Ortalamasındaki Oranı % 4,5 Rusların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Türkiye, Mısır, Çin, Finlandiya, Bulgaristan, Polonya, BAE (2009 verileri)

6 RUSYA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi gün (2009) Hedef Kitle AB (üst gelir) ve C1 (orta üst gelir) sosyo- ekonomik düzeye sahip yaş arası kişiler Karar Alma Süresi Ağırlıklı olarak son dakika Rezervasyon Yaptırma Süresi Tatilden en az 1 ay önce ve son dakika satışı Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Tur operatörü aracılığıyla paket tatil Tercih Ettikleri Konaklama Türü 4-5 yıldızlı oteller, tatil köyleri (2009) Seyahat Motivasyonları Deniz turizmi ve eğlence (aquapark-disko- animasyon), kültür turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Mayıs – Ekim, Aralık Sonu, Yılbaşı Ortalama Kişi Başı Harcama USD (1 haftalık tatil)

7 Rusya Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2008 % - 6, Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı (% 29,89) Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2009) % 9,9 ile 2.sırada (2009) Rusya Fedarasyonu Pazarında Türkiye’nin Pazar Payı Sıralaması % 28,23 ile tüm çıkışlarda 1. sırada Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acenta ve Tur Operatörü Sayısı 50 tur operatörü, seyahat acentası Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz-kum-güneş, kültür, eğlence alışveriş ve kış sporları Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Antalya, Marmaris, Bodrum, Kuşadası ve İstanbul

8 İNGİLTERE Ülke Nüfusu61,1 milyon Turizm OtoritesiKültür Medya ve Spor Departmanı- VisitBritain Yurtdışına Yapılan Seyahat Sayısı44,1 milyon (2009) Dış Turizm Gideri24,6 milyar Sterlin (2009) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı (2009) Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar İspanya, Türkiye, Karayipler, Mısır, Meksika, Yunanistan, Kıbrıs, Portekiz, Tunus ve Fas

9 İNGİLTERE Turist Profili Ortalama Tatil Süresi10 gün Hedef Kitle ABC1 üst gelir grubu, üçüncü yaş turizmi, sağlık, golf ve aktivite turizme yönelik gençler ve profesyoneller Karar Alma Süresi Kasım - Mayıs dönemi Rezervasyon Yaptırma Süresi Kasım - Mayıs Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Tur operatörü %55, online %30 ve diğer %15 Tercih Ettikleri Konaklama Türü Paket tur ile satılan her şey dahil oteller Seyahat AmaçlarıDeniz-kum-güneş, kültür, golf, yat, dalış ve sağlık turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Şubat-Eylül Ortalama Kişi Başı Harcama500 Sterlin

10 İngiltere Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı – 2009/2008 % 11, Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % 13,55 Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2009) % 8,96 ile 3. sıra Paket Tur Sıralaması (2009)2. sıra Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı 100 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz, kültür, golf, yat, şehir ve sağlık turizmi Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Muğla (%55), İstanbul (%16), Antalya (%14), Kapadokya ve diğer destinasyonlar %15 (İzmir, Çanakkale, Bursa, Edirne, Karadeniz, Doğu ve Güney Doğu Anadolu) En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV ve yazılı basın; en etkin reklam dönemi Kasım - Mayıs

11 HOLLANDA Ülke Nüfusu (2009 yılı) Turizm Otoritesi Ekonomi Bakanlığı Hollanda Turizm ve Kongre Bürosu Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 18.4 milyon kişi (2009) Dış Turizm Gideri19,1 milyar USD (2007) Hollandalıların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Fransa, Almanya, Belçika, İspanya, Avusturya, İtalya, Türkiye,Yunanistan ve İngiltere

12 HOLLANDA Ortalama Tatil Süresi 8-11 gün Hedef Kitle 55 yaş üstü kişiler ve çocuklu aileler Karar Alma Süresi Aralık-Nisan arası Rezervasyon Yaptırma Süresi Ocak-Mart arası Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü İnternet (%52), seyahat acentaları (%37) Tercih Ettikleri Konaklama Türü 4 ve 5 yıldızlı oteller, nitelikli tatil köyleri ve apart oteller Seyahat Motivasyonları Sıcak iklim, uygun fiyat, sıcak insanlar, deniz-kum-güneş ve kültür Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Mayıs-Ekim arası Ortalama Kişi Başı Harcama Türkiye için 800 Avro, İspanya için 760 Avro, Yunanistan için 900 Avro Diğer Akdeniz Ülkeleri için 810 Avro

13 Hollanda Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı – 2009/2008 % - 1, Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı (% 1,12) Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2009) % 4,16 ile 6. sırada Hollanda Pazarında Türkiye’nin Pazar Payı Sıralaması % 5 ile 7.sırada (2009) Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acenta ve Tur Operatörü Sayısı 112 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz-kum-güneş, kültür, şehir, doğa ve spor aktiviteleri Ziyaretçilerin Destinasyonlara Dağılımı Alanya, İstanbul, Side, Antalya, Marmaris ve Bodrum En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV için Ocak-Nisan; tüm mecralarda kış turizmi reklamları için Ekim-Aralık ayları

14 FRANSA Ülke Nüfusu Turizm OtoritesiTurizm Bakanlığı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 13 milyon (2008) Dış Turizm Harcaması 37,6 Milyar USD (2009) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı Fransızların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları İspanya, İtalya, Belçika, Lüksemburg, Almanya, Portekiz, İngiltere, Yunanistan, Fas, Tunus, Mısır ve Türkiye

15 FRANSA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 14 gün Hedef Kitle 25 yaş üstü, orta ve üst gelir grupları Karar Alma Süresi Ocak- Mart arası Rezervasyon Yaptırma Süresi Ocak-Mart dönemi ve son dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü İnternet ve tur operatörü aracılığıyla Tercih Ettikleri Konaklama Türü Tatil köyleri, yıldızlı oteller Seyahat Motivasyonları Deniz, şehir turu, kültür, inanç turizmi ve sağlık turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Mayıs- Eylül Ortalama Kişi Başı Harcama Avro

16 Fransa Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2008 % 5, Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı (% 0,30) Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2009) % 3,45 ile 8. sırada ( 2009) Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acenta ve Tur Operatörü Sayısı 110 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz, kültür, alışveriş, şehir ve sağlık turizmi Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Bodrum, İzmir, Antalya, İstanbul ve Kapadokya En Etkin Reklam Türü ve Dönemiİnternet, yazılı basın, TV / Ocak- Haziran

17 A.B.D. Ülke Nüfusu Turizm OtoritesiOTTI - Office of Travel & Tourism Industries, TIA – Travel Industry Association of America Yurtdışına Yapılan Seyahat Sayısı30.3 milyon denizaşırı olmak üzere 61,5 milyon (2009) Dış Turizm Gideri (2009-OTTI)99.2 milyar USD Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 750 tur operatörü (USTOA) 9,386 seyahat acentası Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar (2009-OTTI) Meksika (19.5 milyon), Kanada (11.7 milyon), İngiltere (2.7 milyon), Fransa (1.9 milyon) ve İtalya (1.8 milyon)

18 A.B.D. Turist Profili Ortalama Tatil Süresi8.9 gün (Türkiye’de 8,1) Hedef Kitle 50 yaş ve üzeri, ağırlıklı olarak kültürel amaçlı seyahat edenler Karar Alma Süresi Denizaşırı seyahat edenler için seyahatten ortalama 90 gün öncesi Rezervasyon Yaptırma Süresi Aralık- Mayıs dönemi Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü İnternet ve seyahat acentaları Tercih Ettikleri Konaklama Türü 5 yıldızlı oteller, özel belgeli (butik)oteller Seyahat Motivasyonları Tatil/eğlence % 40 (restoranlarda yemek % 81, alışveriş % 71, tarihi yerleri ziyaret % 51, şehir turu % 40, kültürel geziler %32) Arkadaş/akraba ziyaretleri % 34 İş amacıyla ziyaretler % 18 Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Mayıs-Ekim Ortalama Kişi Başı Harcama1.500 USD (ulaşım hariç)

19 A.B.D. Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2008 % Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı (2010/2009) 179,684 / % 4 artış Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2009) % 2.46 ile 9. sırada (2009) Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acentesi ve Tur Operatörü Sayısı 100 civarında Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Tarihi yerleri ziyaret, şehir turları ve rehberli turlar Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul, Kapadokya, Kuşadası (Efes) ve Bodrum En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV, tüketici dergileri, gazeteler ve internet en etkili reklam mecralarıdır. En etkili reklam dönemi ise Aralık- Nisan dönemidir.

20 UKRAYNA Ülke Nüfusu (Mayıs 2010 tahmini) Turizm Otoritesi Ukrayna Kültür ve Turizm Bakanlığı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı ve Dünya Toplam Turist Çıkış Pazarındaki Oranı 11,6 % (9 ay, 2009) Dış Turizm Harcaması 1,54 milyar USD (2010) Ukraynalıların Tatil amaçlı Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Türkiye, Mısır, İspanya, Tunus, Yunanistan, Hırvatistan, Bulgaristan ve İtalya

21 UKRAYNA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi7-15 gün (2010) Hedef Kitle Yaş Grubu35 yaş üstü çocuklu aileler ve orta gelir seviyeli insanlar Karar Alma SüresiSon dakika Rezervasyon Yaptırma SüresiSon dakika satışı Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüTur operatörü aracılığıyla paket tatil Tercih Ettikleri Konaklama Türü4-5 yıldızlı oteller Seyahat Motivasyonları Deniz –güneş-kum, herşey dahil sistemi, hizmet kalitesi, eğlence (aquapark-disko- animasyon) Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Temmuz ve Ağustos ayları Ortalama Kişi Başı Harcama USD

22 Ukrayna Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2008 % -21, Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % 6,49 (Antalya %11,59) Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2009) % 2,12 ile 13. sırada Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz-kum-güneş, kültür ve kış turizmi Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Antalya (Kemer, Alanya), Marmaris- Bodrum ve İstanbul En Etkin Reklam Türü ve DönemiAçıkhava, TV, yazılı basın

23 İTALYA Ülke Nüfusu Turizm OtoritesiTurizm Bakanlığı ve ENIT (Turizmde Rekabet ve Gelişme Departmanı) Turizm Geliri 45.7 milyar USD (2008) 40.2 milyar USD (2009) Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı (2008) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 130 Tur operatörü Seyahat acentesi İtalyanların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları İsviçre, Fransa, Avusturya, Slovenya, Almanya, İspanya, İngiltere, ABD,Yunanistan ve Mısır

24 İTALYA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 7 gün Hedef Kitle yaş, orta ve üst düzey gelir grubu Karar Alma Süresi Son dakika Rezervasyon Yaptırma Süresi Son dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü İnternet ve seyahat acentası aracılığıyla Tercih Ettikleri Konaklama Türü yıldızlı oteller ve apart oteller Seyahat Motivasyonları Doğal güzellikler (deniz-kumsal), uygun fiyat, kültürel zenginlik, spor ve eğlence, güvenlik Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Kış döneminde Paskalya tatili, yaz döneminde ise Temmuz- Eylül ayları Ortalama Kişi Başı Harcama 450 Avro

25 İtalya Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2008 % 5, Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2009) % 2.34 / 10. sıra Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı 23 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz, kültür, inanç, şehir ve alışveriş turizmi Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Antalya, İstanbul, Muğla, Kapadokya ve Efes En Etkin Reklam Türü ve Dönemiİnternet, TV ve yazılı basın için Nisan - Mayıs dönemi ve Ekim ayı; açıkhava için Mayıs-Temmuz arası

26 BELÇİKA Ülke Nüfusu Turizm OtoritesiTurizm Endüstrisi Federasyonu Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı (2009) Dış Turizm Harcaması 16.8 milyar USD (2009) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı Belçikalıların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Fransa, İspanya, Türkiye, Yunanistan, Mısır, Almanya, İtalya ve Avusturya

27 BELÇİKA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 8 gün Hedef Kitle 24 – 59 yaş Karar Alma Süresi Yaz tatili için Ocak, kış tatili için Eylül ayları Rezervasyon Yaptırma Süresi Uzun tatiller için 2 ay önce ( yaz tatili için Şubat- Mart- Nisan ayları); kısa tatiller için son dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Tur operatörü ve internet Tercih Ettikleri Konaklama Türü 4-5 yıldızlı oteller, apart otel, ev kiralama Seyahat Motivasyonları Doğa, deniz-plaj, kış sporları, kongre, sağlık, golf, eko turizm ve inanç turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Mart- Kasım Ortalama Kişi Başı Harcama 600 Avro

28 Belçika Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2008 % - 0, Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı % - 5,02 Belçika Pazarında Türkiye’nin Pazar Payı%17.82 (2008 Ekim-2009 Şubat) Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2009) % 2.19 pay ile 12.sırada Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı 16 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz, doğa, kültür ve golf turizmi Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Antalya, Bodrum, İstanbul, İzmir, Marmaris ve Kapadokya En Etkin Reklam Türü ve Dönemiİnternet, TV, yazılı basın/ Ocak-Haziran ve Eylül-Kasım ayları

29 AVUSTURYA Ülke Nüfusu (2009) Turizm Otoritesi Avusturya Ulusal Turizm Ofisi (ANTO) Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 5,3 milyon kişi (17,2 milyon seyahat) Dış Turizm Harcaması 9,23 milyar Avro (2009) Avusturyalıların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları (2009) 1. İtalya (%15), 2. Hırvatistan (%9), 3. TÜRKİYE (%7), 4. İspanya (%6), 5. Yunanistan (%5), 6. Mısır (%5), diğerleri (%53) (4 gün ve üzeri seyahatler, Kaynak: IFT 2010)

30 AVUSTURYA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 11,3 gün Hedef Kitle 14 – 65 yaş arası kişiler Karar Alma Süresi Yaz tatili için Aralık ve Şubat ayları Rezervasyon Yaptırma Süresi Ocak – Mart Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Seyahat acentası ve internet Tercih Ettikleri Konaklama Türü 4-5 yıldızlı oteller, club oteller ve pansiyonlar (% 46,3) Tanıdık - Akraba yanı ve yazlık (% 34,5) Apart otel, kür merkezi, kamping vb. (% 19,2) Seyahat MotivasyonlarıSıcak iklim, deniz, spor, kültür, alışveriş, gastronomi ve spor Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem %78’i yaz, %22’si kış. Bunların %39,2’si Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarında, yurtdışı seyahatler ağırlıklı olarak Mayıs-Eylül aylarında yapılmaktadır. Ortalama Kişi Başı Harcama Tatil için Euro, İş seyahatleri için Euro

31 Avusturya Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2008 % 5, Yılları İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı (% - 6,80) Avusturya Pazarında Türkiye’nin Pazar Payı % 7 ile 3. sırada Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2009) % 1,76 ile 15. sırada Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Kısa süreli tatil/şehir turları (%36,4), Wellness (%34,4), deniz tatili (%33,5), uzak destinasyon/lüks tatil (%28) Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Antalya, Muğla ve İstanbul En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV, yazılı basın, açıkhava, tur operatörleri katalogları ve fuar reklamları/ Ocak- Mart ve Sonbahar dönemi

32 İSVİÇRE Ülke Nüfusu (2009) Turizm OtoritesiEkonomi Müsteşarlığı Turizm Harcaması 10,9 milyar USD (2007) Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 20,9 milyon kişi (2008), dünyada 7. Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 800 Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları 1.Fransa, 2. İtalya, 3.Almanya, 4.İspanya, 5.Avusturya, 6.İngiltere, 7.Yunanistan, 8.Türkiye, 9.ABD, 10.Macaristan

33 İSVİÇRE Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 10 gün Hedef Kitle yaş arası Karar Alma Süresi Yaz tatili için Mart/Nisan/Mayıs; Sonbahar tatili için Ağustos/Eylül; Noel tatili için Eylül/Ekim ayları Rezervasyon Yaptırma Süresi Seyahatten yaklaşık 3-4 ay önce (%41) Seyahatten yaklaşık 2 ay önce (%28) 4 hafta önce (%16) kısa süreli tatil (%4) Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Seyahat acentesi, internet ve kendileri tarafından organize edilmektedir Tercih Ettikleri Konaklama Türü % 33; 2-3 yıldızlı otelller % 60; 4-5 yıldızlı oteller % 7; akraba/arkadaş yanı Seyahat Motivasyonları %73 Dinlenme; %54 Yabancı gelenekleri tanıma; %45 Başka insanlarla tanışma; %39 Eğlenme; %28 sportif; %25 aile ve çocuklarla birlikte olma; %11 sağlık Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Deniz-kum-güneş, kültür turizmi, golf, termal ve kayak Ortalama Kişi Başı Harcama 180 CHF günlük (2008 verileri)

34 İsviçre Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2008 % 11, Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı 90 (Türkiye spesiyalisti tur operatörleri: Bentour Türkei Reisen AG, Avrupa Reisen, Altay Reisen) Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul, Antalya, Ege bölgesi (özellikle Bodrum ve İzmir), Kapadokya ve Doğu Bölgeler En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV, yazılı basın, outdoor, internet, radyo Ocak-Haziran / Ağustos-Ekim

35 POLONYA Ülke Nüfusu (2010 yılı Ocak ayı) Turizm OtoritesiSpor ve Turizm Bakanlığı Turizm Departmanı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı Dış Turizm Harcaması2,5 milyar USD (2009)

36 POLONYA Hedef Kitle yaş grubu Karar Alma Süresi Seyahatten 1- 6 ay öncesi Rezervasyon Yaptırma Süresi Erken Rezervasyon Oranı; %25-30 Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Münferit: % 40 Seyahat acenteleri: % 52 internet: % 6 Diğer: % 2 Tercih Ettikleri Konaklama TürüPaket tur dahilindeki oteller: % 58 Yazlık ev, misafirhane: % 20 Karavan-çadır: % 15 Diğer: % 7 Seyahat Motivasyonları Deniz-kum-güneş, macera ve doğa turizmi, kültür turları ve aktif seyahat Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Nisan-Ekim Dönemi: % 77,16 Diğer Dönemler: % 22,84 Ortalama Kişi Başı Harcama 700 USD Turist Profili

37 Polonya Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009 Yılı) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı – 2009/2008 % 5, Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı (% -7,49) Ülkede Türkiye’nin Pazar Payı Oranı (2009 yılı) % Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Büyük Tur Operatörü Sayısı 8 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz-kum-güneş, aktif seyahatler, macera turizmi ve kültür turları Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı %60 Akdeniz, %22 Marmara, %18 Ege En Etkin Reklam Türü ve DönemiTelevizyon (Şubat-Mart),Yazılı Basın (Mart-Eylül), Açıkhava (Nisan-Haziran), İnternet (Nisan-Eylül)

38 DANİMARKA Ülke Nüfusu Turizm Otoritesi Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 14,6milyon (2009) Dış Turizm Gideri 9,1 milyar USD (2008) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 403 Danimarkalıların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları İsveç, Almanya,İspanya, Fransa, Norveç, Avusturya, İtalya, Türkiye İngiltere ve Yunanistan

39 DANİMARKA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 7 gün Hedef Kitle 24 – 59 yaş grubu Karar Alma Süresi Aralık-Mart Rezervasyon Yaptırma Süresi Seyahatten 2 – 4 ay öncesi Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Tur operatörü Tercih Ettikleri Konaklama Türü Apart Oteller ve her şey dahil oteller Seyahat Motivasyonları Deniz-kum-güneş, sağlık (diş, göz, romatizmal tedaviler), alışveriş, golf, kültür ve eko turizm Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Haziran – Eylül Ortalama Kişi Başı Harcama Avro

40 Danimarka Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2008 % 6, İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % 4,99 Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Oranı-Yeri % 1,09 ile 22. sırada Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı 26 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz, kültür, kongre, yat, golf, inanç, sağlık turizmi ve su sporları Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Antalya, Ege ve İstanbul En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV ve açıkhava (Aralık-Mart, Eylül-Ekim)

41 FİNLANDİYA Ülke Nüfusu Turizm OtoritesiSanayi ve Ticaret Bakanlığı (Finlandiya Turizm Kurulu) Yurtdışına Yapılan Seyahat Sayısı (2009) Dış Turizm Gideri3,4 milyar USD (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 270 (2009) Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Estonya, İspanya, İsveç, Yunanistan, İtalya, Tayland, Amerika, Bulgaristan, Türkiye, Portekiz, Macaristan, Mısır, İsviçre, Polonya ve Avusturya (2009)

42 FİNLANDİYA Ortalama Tatil Süresi7 gün Hedef Kitle30-55 ve 55+ yaş grupları, çocuklu aileler Karar Alma SüresiEkim-Kasım, Ocak-Mart Dönemi, Haziran- Temmuz ve son dakika Rezervasyon Yaptırma Süresi Karar alma süresiyle paralellik göstermekte Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüTur ope./ace. aracılığıyla paket tur (%85) Münferit seyahat (%15) Tercih Ettikleri Konaklama Türü2-4 yıldızlı Otel (%65), Tatil Köyü (%10), Apart (%20) Seyahat MotivasyonlarıEğlenme-dinlenme (%87), iş seyahati amaçlı (%13) Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Şubat, Nisan-Ekim Ortalama Kişi Başı Harcama900 Avro (Türkiye’de 800 Avro) (2009) Turist Profili

43 Finlandiya Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2008 % 32, Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % 2, Paket Tur Sıralaması4. sırada Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı (2010) 13 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz-kum-güneş, şehir turizmi (özellikle İstanbul), golf, dalış, yelken, yamaç paraşütü, yatçılık ve doğa Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Alanya (%31), Marmaris (%11), İstanbul (%15), Fethiye (%8), Belek (%7) ve Bodrum (%6) En Etkin Reklam Türü ve Dönemi TV, basın, açıkhava/ Ekim-Aralık dönemi

44 İSVEÇ Ülke Nüfusu Turizm Otoritesiİsveç Seyahat ve Turizm Konseyi Yurtdışına Gerçekleştirilen Seyahat Sayısı 12.7 milyon (2008) Dış Turizm Gideri13,9 milyar USD (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 350 (2009) İsveçli Turistlerin En Çok Tercih Ettikleri Destinasyonlar Finlandiya, Danimarka, İspanya, Norveç, Almanya, İngiltere, İtalya, Yunanistan ve Fransa

45 İSVEÇ Turist Profili Ortalama Tatil Süresi7 gün Hedef KitleOrta gelir düzeyindeki çocuklu aileler (Kitle turizmi, kültür turizmi ), üst gelir grubu (termal turizm, golf turizm ) Karar Alma SüresiOcak- Mayıs Rezervasyon Yaptırma SüreleriOcak-Mayıs ve son dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüSeyahat acentası ve internet üzerinden bireysel organizasyonlar tercih edilmekte Tercih Ettikleri Konaklama TürüHer şey dahil oteller ve apart oteller Seyahat MotivasyonlarıDeniz-kum-güneş, kültür, golf ve termal turizm Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Haziran-Temmuz Ortalama Kişi Başı Harcama1.100 SEK günlük

46 İsveç Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2008 % - 0, Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı (% 2,02) İsveç’te Türkiye’nin Pazar Payı Sıralaması 8 Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı 25 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz-kum-güneş, kültür turizmi, termal turizm ve golf turizmi Türkiye’de En Çok Tercih Ettikleri Destinasyonlar Antalya, İstanbul ve Marmaris En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV, basın, açıkhava / Ocak- Mart, Ekim-Kasım

47 NORVEÇ Ülke Nüfusu Turizm OtoritesiNorges Turistad Yurtdışına Gerçekleştirilen Seyahat Sayısı (2007) Dış Turizm Gideri14,7 milyar USD (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 244 Norveçli Turistlerin En Çok Tercih Ettikleri Destinasyonlar İspanya, İsveç, Danimarka, Yunanistan, Fransa, İngiltere, İtalya ve Almanya

48 NORVEÇ Turist Profili Ortalama Tatil Süresi1 hafta Hedef KitleOrta gelir düzeyindeki çocuklu aileler (kitle turizmi, kültür turizmi ), üst gelir grubu (termal turizm, golf turizm ) Karar Alma SüresiOcak-Nisan Rezervasyon Yaptırma SüresiOcak-Mayıs Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüSeyahat acentası ve internet Tercih Ettikleri Konaklama TürüHer şey dahil oteller ve apart oteller Seyahat MotivasyonlarıDeniz-kum-güneş, kültür, sağlık, golf turizmi ve termal turizm Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Haziran-Temmuz Ortalama Kişi Başı Harcama1.050 NOK kişibaşı/günlük (uzun seyahat) NOK kişi başı/günlük (kısa seyahatl

49 Norveç Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2008 % Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı (% 13.77) Norveç pazarında Türkiye’nin Pazar Payı Sıralaması 8. sıra Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz-Kum-Güneş, golf ve sağlık turizmi Türkiye’de En Çok Tercih Ettikleri Destinasyonlar Antalya, İstanbul ve İzmir En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV, yazılı basın, açıkhava/ Ekim-Kasım

50 İSPANYA Ülke Nüfusu (2008) Turizm OtoritesiSanayi Ticaret ve Turizm Bakanlığı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı- Dünya Turizm Çıkışlarındaki Yeri kişi Dış Turizm Harcaması 19.7 milyar USD (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 650 tur operatörü, 8000 seyahat acentesi İspanyolların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Avrupa ülkeleri (Fransa, Portekiz, İtalya), Fas, Mısır, Tunus ve Türkiye

51 İSPANYA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 7 gün Hedef Kitle yaş grubu, orta ve üst gelir düzeyi kadınlar ve ve yaş arası erkekler Karar Alma Süresi Yaz tatili için Ocak sonrası, kış tatili için Eylül sonrası Rezervasyon Yaptırma Süresi Uzun tatiller için 1 ay önce, kısa tatiller için son dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü İnternet ve seyahat acentaları Tercih Ettikleri Konaklama Türü 4-5 Yıldızlı oteller, arkadaş yanı, ev kiralama ve devre mülk Seyahat Motivasyonları Kültür, spor, sağlık, inanç ve deniz turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Paskalya tatiline denk gelen ay, Haziran- Ağustos Ortalama Kişi Başı Harcama Euro

52 İspanya Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı ( 2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı – 2009/ 2008 % 9, Yılları İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı (% 2,71) İspanya Pazarında Türkiye’nin Pazar Payı % 3.2 (2008) Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı 49 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Kültür/inanç, turizmi ve deniz turizmi Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Kapadokya, İstanbul, Ege ve Akdeniz En Etkin Reklam Türü ve Dönemiİnternet, TV, yazılı basın / Ocak- Mayıs Dönemi

53 MAKEDONYA Ülke Nüfusu Turizm Otoritesi Ekonomi Bakanlığı ATAM (Makedonya Seyahat Acenteleri Birliği) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 80

54 MAKEDONYA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 15 gün Hedef Kitle yaş grubu Tercih Ettikleri Konaklama Türü Otel, motel ve pansiyon Seyahat Motivasyonları Kültür, doğa turizmi ve iş Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem 15 Haziran – 15 Ağustos arası, Yılbaşı ve sonrası dönem (Ortodoks noeli), Arnavut, Türk, Törbeş, Boşnak Müslüman nüfus için Ramazan bayramı dönemi Ortalama Kişi Başı Harcama Euro

55 Makedonya Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2008 % 0, Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 38,786 / % 9,12 Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı 20 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Marmara Bölgesi, Ege Bölgesi, Akdeniz ve diğer bölgeler En Etkin Reklam Türü ve DönemiAçıkhava/ Yazılı ve görsel basın, Mart –Haziran, Eylül-Ekim

56 JAPONYA Ülke Nüfusu Turizm OtoritesiAltyapı ve Ulaştırma Bakanlığı; Ulusal Turizm Ofisi Yurtdışına Yapılan Seyahat Sayısı (2009) Dış Turizm Gideri USD (2009) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi SayısıYurt dışına yönelik faaliyeti olan acente: 812 Tur Operatörü: 192 Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Çin, G. Kore, ABD (Hawai), Hong Kong, Tayland, Avrupa’da: Fransa, Almanya,İspanya

57 JAPONYA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi5-7 gün, Avrupa’ya seyahatte 8-14 gün Hedef Kitle30 yaş üstü bayanlar, 50 yaş üstü gelir seviyesi yüksek bay ve bayanlar, Gençler Karar Alma SüresiSeyahatten 2-3 ay önce Rezervasyon Yaptırma SüresiSeyahatten en az 1 ay önce Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü% 45 (İnternet) % 26.1 (seyahat acentaları) % 14.9 (bireysel) % 5.7 (Hava yolları şirketleri) Tercih Ettikleri Konaklama TürüLüks oteller Seyahat MotivasyonlarıDoğa ve manzara Tarihi ve mimari değerler Yerel mutfak Alışveriş Değişik kültürleri tanımak Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Mart - Mayıs ve Ağustos-Ekim dönemi Ortalama Kişi Başı Harcama JPY (Yaklaşık 2,760 USD )

58 Japonya Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2008 % Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı (% 40,05) Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı Seyahat Acentesi: 62 Tur Operatörü: 24 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Kültür, tarih ve doğa Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul, Kapadokya, Pamukkale ve Efes En Etkin Reklam Türü ve Dönemiİnternet, yazılı basın, TV, açıkhava/ Mart-Nisan, Haziran-Temmuz, Ekim-Kasım

59 GÜNEY KORE Ülke Nüfusu Turizm OtoritesiKültür ve Turizm Bakanlığı Yurtdışına Yapılan Seyahat Sayısı Kişi (2009) Dış Turizm Gideri USD Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Çin, Japonya, Tayland Hong Kong, Amerika, Singapur, Vietnam ve Endonezya

60 Turist Profili GÜNEY KORE Ortalama Tatil Süresi8 gün Hedef Kitle40-54 arası kariyer sahibi bayanlar yaş arası genç bay ve bayanlar Karar Alma SüresiSeyahatten 3 ay önce Rezervasyon Yaptırma SüresiSeyahatten ay önce Tercih Ettikleri Rezervasyon Türüİnternet ve acentalar Tercih Ettikleri Konaklama Türü4-5 yıldızlı otelller ( USD civarında) Seyahat MotivasyonlarıDeğişik yerler ve şeyler görmek, Özellikle bir destinasyon görmek, Çeşitli cazip tur fırsatlarını yakalamak Ziyaret Ediş AmacıDinlenme, boş vakitlerini değerlendirme, iş,arkadaş- akraba ziyareti, eğitim-yabancı dil ve inanç Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Nisan-Mayıs (inanç turizmi için), Temmuz-Ağustos (yaz tatili için), Sonbahar-Kış (kültür gezileri) Ortalama Kişi Başı HarcamaBireysel: USD, Tur: USD

61 Güney Kore Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı89.148(2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2008 % - 25, Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı (% 65,57) Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı 50 Acenta Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Tarih, kültür, inanç turizmi ve doğa Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul, Ankara, Kapadokya, Pamukkale, Truva ve Efes En Etkin Reklam Türü ve DönemiGenel Erişim: gazete, dergi, açıkhava,TV ve internet (bilgi toplamadan en etkin araç) Belirli hedef kitleler için; dergi reklamları ve online reklamlar (Şubat-Mart, Mayıs-Haziran, Eylül-Ekim)

62 ÇİN Ülke Nüfusu1,3 milyar Turizm OtoritesiÇin Milli Turizm Yönetimi CNTA Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı ( 2007) Dış Turizm Harcaması29,8 milyar USD Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 528 Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Hong Kong ve Makao B., Japonya, G. Kore, Tayland, Malezya, Singapur, Avustralya, K. Kore, ABD, Almanya, Fransa ve İngiltere

63 ÇİN Turist Profili Ortalama Tatil Süresi10 gün Hedef Kitle20 – 40 yaş grubu (Beyaz yakalılar ve memurlar) Karar Alma SüresiSeyahatten 1 ay önce Rezervasyon Yaptırma SüresiSeyahatten 1 ay önce Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüTur operatörü Tercih Ettikleri Konaklama Türü4-5 yıldızlı oteller, lüks butik oteller Seyahat MotivasyonlarıGrup halinde birden fazla destinasyon görmek, kültür, gastronomi, alışveriş, fotoğraf ve müze ziyaretleri Ziyaret Ediş AmacıKültür turizmi, iş seyahatleri, alışveriş ve şehir turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Şubat, Mayıs ve Ekim Ortalama Kişi Başı Harcama1.100 USD

64 Çin Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2008 % Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı (% 5.22) Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Say. 20 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Tarih, kültür, alışveriş ve marka destinasyonları görme Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul, Ege Bölgesi, Antalya, Kapadokya ve Pamukkale En Etkin Reklam Türü ve Dönemiİnternet, televizyon, yazılı basın ve açıkhava Ocak - Eylül dönemi

65 HİNDİSTAN Ülke Nüfusu1,13 Milyar (2008) Turizm OtoritesiHindistan Turizm Bakanlığı Çıkış Yapan Turist Sayısı10.9 milyon (2009) Dış Turizm Harcaması8,2 milyar USD (2008) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı seyahat acentası Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Singapur, Malezya, Tayland, Hong Kong&Macau, Dubai, Avrupa (başta İngiltere, İsviçre olmak üzere), Avustralya, ABD ve Kanada

66 HİNDİSTAN Ortalama Tatil Süresi5-7 gün Hedef Kitle25-50 yaş arası Karar Alma SüresiSeyahat öncesi 1 haftadan 1 aya kadar Rezervasyon Yaptırma SüresiSeyahat öncesi 1 haftadan 1 aya kadar Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüSeyahat acentası ve internet Tercih Ettikleri Konaklama Türü 3-5 yıldızlı oteller (üst gelir grupları hariç Avrupa için genelde 4 yıldızlı oteller) ve butik oteller Seyahat MotivasyonlarıTatil, moda destinasyonlara seyahat, tarihi değerleri ve farklı kültürleri görme, alışveriş, iş ve balayı seyahatleri Ziyaret Ediş AmacıTatil, iş, akraba-eş-dost ziyareti ve kongre turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Nisan-Haziran ve Ekim-Aralık dönemleri Ortalama Kişi Başı Harcama USD

67 Hindistan Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı ve Değişim Oranı (2008/2009) 2009: Değişim oranı: % Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı (% 9.63) Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Say. Ülke düzeyinde yaklaşık 150 seyahat acentasının Türkiye operasyonu var Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Tatil, eğlence, gece hayatı, alışveriş ve kongre turizmi En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV, yazılı basın, açıkhava reklamları Mart -Nisan ve Ağustos-Ekim dönemleri

68 MALEZYA Ülke Nüfusu (2010) Turizm OtoritesiMalezya Turizm Bakanlığı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı (2009) Dış Turizm Harcaması4,6 milyar USD (2009) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Singapur, Endonezya, Tayland, Brunei, Vietnam, Filipinler, Çin, Tayvan, Japonya, Avustralya ve Güney Kore.

69 MALEZYA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi2-3 hafta Hedef Kitle19 yaş altı (%0,4) yaş (%5.0) yaş (%36.7) yaş (%36.6) yaş (%13.8) 55 yaş ve üstü (%7.5) Karar Alma SüresiSeyahatten 1-2 ay önce Rezervasyon Yaptırma SüresiSon dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüSeyahat acentası Tercih Ettikleri Konaklama TürüOtel Seyahat MotivasyonlarıTarihi, kültürel ve dini yerleri ziyaret, alışveriş Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Resmi tatiller ve okul tatilleri (Kasım- Aralık, Şubat-Mart) Ortalama Kişi Başı Harcama950 USD

70 Malezya Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2008 % 9, Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı (% 17,88) Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Tarihi, kültürel ve dini yerleri ziyaret, alışveriş Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul, Bursa, Ankara, Kapadokya, Konya, Pamukkale, İzmir ve Çanakkale En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV ve gazete reklamları/ Yıl boyu ve özellikle Kasım-Aralık öncesi

71 ENDONEZYA Ülke Nüfusu (2009) Turizm OtoritesiEndonezya Kültür ve Turizm Bakanlığı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı (2009) Dış Turizm Harcaması8,6 milyar USD (2009) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Singapur, Malezya, Tayland, Brunei, Vietnam, Filipinler, Çin, Tayvan, Japonya, Avustralya ve Güney Kore

72 ENDONEZYA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi2-3 hafta Hedef Kitle25 yaş altı (%18,24) yaş (%72.87) 54 yaş ve üstü (%8.89) Karar Alma SüresiSeyahatten 1-2 ay önce Rezervasyon Yaptırma SüresiSon dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüSeyahat acentası Tercih Ettikleri Konaklama TürüOtel Seyahat MotivasyonlarıTarihi, kültürel ve dini yerleri ziyaret, alışveriş Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Kasım-Aralık ayları, resmi tatiller, okul tatilleri Ortalama Kişi Başı Harcama1.150 USD

73 Endonezya Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı23.361(2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2008 % 49, Yılları İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı (% 1,97) Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Tarihi, kültürel ve dini yerleri ziyaret, alışveriş Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul, Bursa, Ankara, Kapadokya, Konya, Pamukkale, İzmir ve Çanakkale En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV ve gazete reklamları/ Yıl boyu ve özellikle Kasım-Aralık öncesi

74 AZERBEYCAN Ülke Nüfusu Turizm OtoritesiMedeniyet ve Turizm Bakanlığı Yurtdışına Yapılan Seyahat Sayısı (2009) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 216 Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Rusya Federasyonu, Gürcistan, İran, T ü rkiye, Ukrayna ve Özbekistan

75 AZERBEYCAN Turist Profili Ortalama Tatil Süresi7 gün Hedef Kitle25-45 yaş grubu Karar Alma SüresiSeyahatten 2-4 hafta öncesi Rezervasyon Yaptırma SüresiSeyahatten 1-2 hafta öncesi Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüSeyahat acenteleri aracılığıyla ve doğrudan Tercih Ettikleri Konaklama Türü3-4-5 yıldızlı oteller Ziyaret Ediş AmacıDeniz, doğa, tarihi yerleri görme ve alışveriş Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Mayıs-Ağustos Ortalama Kişi Başı Harcama USD

76 Azerbeycan Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2008 % - 5, Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % 5, Paket Tur Sıralaması1. sıra Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı 44 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Dinlenme, ticaret (bavul ticareti), kış turizmi, fuar, sergi, iş görüşmesi ve bilimsel amaçlı seyahatler Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul, Kemer, Antalya, Bodrum ve Çeşme En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV reklamları (Mart-Haziran) Açıkhava

77 KAZAKİSTAN Ülke Nüfusu Turizm OtoritesiKazakistan Cumhuriyeti Turizm ve Spor Bakanlığı Yurtdışına Yapılan Seyahat Sayısı (2008) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Türkiye, Rusya, Çin, Tayland, BAE, Çek Cumhuriyeti, Mısır, İtalya ve Fransa

78 KAZAKİSTAN Turist Profili Ortalama Tatil Süresi10 gün Hedef Kitle16-40 yaş grubu ve çocuklu aileler Karar Alma SüresiSeyahatten bir ay önce Rezervasyon Yaptırma SüresiSeyahatten iki hafta veya bir ay önce Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüSeyahat acenteleri Tercih Ettikleri Konaklama Türü5 Yıldızlı Oteller ve tatil köyleri Ziyaret Ediş AmacıTatil, dinlenme ve alışveriş Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Haziran-Ağustos Ortalama Kişi Başı Harcama1.000 USD

79 Kazakistan Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2008 % 2, Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı (% 3,94) Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı 713 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Dinlenme, ticaret (bavul ticareti), kış turizmi, fuar, sergi, iş görüşmesi ve bilimsel amaçlı seyahatler Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Aksu, Kemer, Antalya, Bodrum, Çeşme ve İstanbul En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV reklamları (Ocak-Haziran)

80 ÖZBEKİSTAN Ülke Nüfusu Turizm Otoritesi Ö zbekistan Milli Kumpanyası Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 10

81 ÖZBEKİSTAN Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 11 g ü n Hedef Kitle yaş grubu Rezervasyon Yaptırma Süresi Seyahat ama ç lı, Mayıs – Ekim; Ticaret ama ç lı, t ü m yıl boyunca Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüSeyahat acentaları Tercih Ettikleri Konaklama Türü Otel ve tatil k ö y ü Seyahat MotivasyonlarıTatil ve iş turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Mayıs – Ekim Ortalama Kişi Başı Harcama700 USD

82 Özbekistan Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2008 %6, Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı (%-10,23) Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı 713 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Dinlenme, ticaret (bavul ticareti), kış turizmi, fuar, sergi, iş görüşmesi ve bilimsel amaçlı seyahatler Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Aksu, Kemer, Antalya, Bodrum, Çeşme ve İstanbul En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV reklamları (Ocak-Haziran)

83 TÜRKMENİSTAN Ülke Nüfusu Turizm Otoritesi (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 15 Tur Operatörü, 4 Seyahat Acentası

84 TÜRKMENİSTAN Turist Profili Ortalama Tatil Süresi15 gün Hedef Kitle30-50 yaş arası Karar Alma Süresi2-3 ay Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüSeyahat acenteleri Tercih Ettikleri Konaklama TürüPansiyon, yıldızlı oteller Ziyaret Ediş AmacıTicaret ve kültür Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Yaz dönemi Ortalama Kişi Başı Harcama750 USD (Bir haftalık)

85 Türkmenistan Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2008 % 26, Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı (%8,74) Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü İş, kültür ve deniz turizmi Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul, Ankara ve Antalya En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV ve açıkhava reklamları (Ocak- Haziran)

86 İRAN Ülke Nüfusu Turizm Otoritesi İran Kültürel Miras, El Sanatları ve Turizm Kurumu (ITTO) Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı Yaklaşık (2009) Dış Turizm Harcaması Yaklaşık 10 Milyar USD (2009) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı Başta 18 önemli Türkiye spesiyalisti tur operatörü olmak üzere toplam 150 seyahat acentası İranlıların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Türkiye, BAE, Malezya,Tayland, Çin, Suudi Arabistan, Suriye ve Irak

87 İRAN Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 7 – 10 gün arası Hedef Kitle yaş grubu arası Karar Alma Süresi Seyahatten bir ay önce Rezervasyon Yaptırma Süresi Son dakika satışı Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Tur operatörleri aracılığıyla paket tatil Tercih Ettikleri Konaklama Türü 4-5 yıldızlı oteller, tatil köyleri, pansiyon, apart otel Seyahat Amacı Deniz, kültür, alışveriş ve inanç turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Mart (Nevruz) – Haziran – Temmuz – Ağustos sonuna kadar ve Aralık ayı (Konya, Şeb-i Arus Törenleri) Ortalama Kişi Başı Harcama Avro arası

88 İran Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2008 % 21, Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı (% 90,26) İran Pazarında Türkiye’nin Pazar Payı Sıralaması 1. sırada ( 2010 ) Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2010) % 9,17 ile 2. sırada Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acenta ve Tur Operatörü Sayısı 18 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz, kültür, alışveriş, inanç ve spor Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Antalya, Marmaris, Bodrum, Kuşadası, İstanbul, Konya ve Ankara En Etkin Reklam Türü ve DönemiAçıkhava, TV, yazılı basın, metro reklamları Şubat, Mart-Ağustos dönemi

89 İSRAİL Ülke Nüfusu (2009 sonu) Turizm Otoritesi İsrail Turizm Bakanlığı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı (2009) Dış Turizm Harcaması 3,2 milyar USD (2009) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 22 tur operatörü 590 seyahat acentesi Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Türkiye, ABD, İngiltere, Fransa, İtalya, Rusya, Kıbrıs ve Yunanistan

90 İSRAİL Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 5,5 gün Hedef Kitle yaş grubu Karar Alma Süresi Son dakika Rezervasyon Yaptırma Süresi Son dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Tur operatörü Tercih Ettikleri Konaklama Türü 4-5 yıldızlı oteller, tatil köyleri Seyahat Amacı Deniz-kum-güneş, kültür/inanç turizmi, kış sporları, spa-wellness ve macera turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Nisan-Ekim ayları arası ve özellikle dini bayram dönemleri Ortalama Kişi Başı Harcama 800 USD

91 İsrail Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı ( 2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2008 % Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % 12,94 İsrail Pazarında Türkiye’nin Pazar Payı Sıralaması (2008) 7,77 ile 2. sırada Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri ( 2008) % 1,15 Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı 16 tur operatörü (2009) Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz-kum-güneş, kültür, termal, doğa ve macera turizmi Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Antalya, Ege Sahilleri, İstanbul, Kapadokya ve Karadeniz En Etkin Reklam Türü ve DönemiTV, açıkhava, internet ve yazılı basın Mart- Ekim dönemi

92 SURİYE Ülke Nüfusu 21.8 milyon (2009) Turizm Otoritesi Suriye Turizm Bakanlığı Çıkış Yapan Toplam Vatandaş Sayısı (2009) (Günübirlik ziyaretler dahil) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 250 Suriyelilerin Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Türkiye, Suudi Arabistan, Mısır, Ürdün, Lübnan, Malezya ve bazı Avrupa ülkeleri

93 SURİYE Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 7 – 10 gün Hedef Kitle yaş gurubu Karar Alma Süresi Son dakika Rezervasyon Yaptırma Süresi Son dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Tur operatörleri ve seyahat acenteleri Tercih Ettikleri Konaklama Türü Oteller Seyahat Amacı Deniz, termal, doğa, alışveriş, eğlence ve inanç, iş, sağlık ve balayı turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Haziran - Eylül dönemi Kurban ve Ramazan Bayramları ile sömestr tatilleri Ortalama Kişi Başı Harcama USD

94 Suriye Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı / 2008 % 25, Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acenta ve Tur Operatörü Sayısı 120 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz, termal, doğa, alışveriş, eğlence ve inanç, iş, sağlık ve balayı turizmi Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Mersin, Adana, İstanbul, Antalya, Konya, Muğla, Bursa, Yalova, Kapadokya ve Karadeniz En Etkin Reklam Türü ve DönemiAçıkhava, yazılı basın / Nisan - Temmuz

95 B.A.E. Turist Profili Ülke Nüfusu Dış Turizm Harcaması8,8 milyar USD Ortalama Tatil Süresi1 Hafta Hedef Kitle30 yaş ve üzeri gelir düzeyi yüksek aileler Karar Alma SüresiSon dakika Rezervasyon Yaptırma SüresiSon dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüSeyahat acentaları Tercih Ettikleri Konaklama Türü4-5 yıldızlı oteller Seyahat MotivasyonlarıDoğa, tarih, kültür ve alışveriş Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Nisan - Ağustos

96 B.A.E. Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı /2008 % 12, Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı (%39,06)

97 MISIR Ülke Nüfusu Turizm Otoritesi Turizm Bakanlığı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 4.5 milyon Dış Turizm Harcaması 2.9 milyar USD Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı (2008) Mısırlıların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Türkiye, Arap Ülkeleri (özellikle B.A.E. ve Suudi Arabistan) ve Avrupa ülkeleri

98 MISIR Turist Profili Ortalama Tatil Süresi İki Hafta Hedef Kitle Yaş Grubu yaş grubu Karar Alma Süresi Son dakika Rezervasyon Yaptırma Süresi Mayıs-Haziran Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Tur operatörleri Tercih Ettikleri Konaklama Türü Otel ve tatil köyleri, pansiyon ve apart otel Seyahat Amacı Deniz-kum-güneş, kültür, alışveriş ve inanç turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Haziran-Eylül

99 Mısır Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı /2008 % 15, Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı / % -17,41 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Kültür, alışveriş, inanç ve deniz Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul, Antalya, Muğla, Bursa ve Konya En Etkin Reklam Türü ve DönemiAçıkhava, yazılı basın, TV ve internet/ Mayıs-Temmuz

100 SUUDİ ARABİSTAN Ülke Nüfusu Turizm OtoritesiArabistan Turizm ve Kültürel Varlıklar Üst Kurulu Yurtdışına Yapılan Seyahat Sayısı (2009) Dış Turizm Gideri6.7 Milyar USD (2009) Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Mısır, Suriye, Ürdün, BAE, Bahreyn, Türkiye, Malezya, Lübnan ve Avrupa ülkeleri (Avusturya ve Fransa)

101 Ortalama Tatil Süresi15 gün Hedef Kitle18-65 yaş arası Karar Alma SüresiNisan-Mayıs ayları arası Rezervasyon Yaptırma SüresiSon dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon TürüSeyahat acenteleri ve bireysel Tercih Ettikleri Konaklama TürüOtel, apart otel, ev kiralama Seyahat AmaçlarıEğlence, alışveriş, sağlık ve akraba ziyareti Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Okul tatilleri (üç sömestir: Şubat, Nisan ve en uzun okul tatili: Temmuz-Eylül) ve Bayram tatilleri (Ramazan Bayramı: Eylül; Kurban bayramı: Kasım) Ortalama Kişi Başı Harcama1.600 USD SUUDİ ARABİSTAN

102 Suudi Arabistan Pazarında Türkiye Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı (2009) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı- 2009/2008 % 20, Yılı İlk 5 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı (% 19,54) Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2009) % 0,21 Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı 150 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul, Bursa, Yalova, Bolu, Trabzon, Hatay, Mersi ve Antalya En Etkin Reklam Türü ve DönemiYazılı basın, Indoor ve TV Nisan-Haziran


"T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI Tanıtma Genel Müdürlüğü Ağustos-20 10." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları