Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 İŞLETME BİLGİ SİSTEMİNİN YÖNETİMİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ: BİR ÖRGÜTÜN SAHİP OLDUĞU BİLGİ KAYNAKLARI TOPLAMINI İFADE ETMEK, BU KAYNAKLARIN KULLANICILARINI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 İŞLETME BİLGİ SİSTEMİNİN YÖNETİMİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ: BİR ÖRGÜTÜN SAHİP OLDUĞU BİLGİ KAYNAKLARI TOPLAMINI İFADE ETMEK, BU KAYNAKLARIN KULLANICILARINI."— Sunum transkripti:

1 1 İŞLETME BİLGİ SİSTEMİNİN YÖNETİMİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ: BİR ÖRGÜTÜN SAHİP OLDUĞU BİLGİ KAYNAKLARI TOPLAMINI İFADE ETMEK, BU KAYNAKLARIN KULLANICILARINI TANIMLAMAK VE BU FONKSİYONUN YÖNETİMİNİ İFADE ETMEK İÇİN KULLANILIR. VERİ: İŞLETME İÇİ VERİLER, FİZİKSEL DÜNYAYA İLİŞKİN GÖZLEMLER, KAMUSAL VERİLER, MÜŞTERİ BİLGİLERİ İŞLEM SÜRECİ BİLGİ BİLGİ VE VERİ: VERİ: İŞLENMEMİŞ HAM BİLGİDİR. BİLGİ: VERİNİN İNSANLAR TARAFINDAN ANLAŞILABİLECEK VE KULLANILABİLECEK ŞEKİLDE DÜZENLENMİŞ VE HAZIRLANMIŞ HALİDİR.

2 2 SİSTEM: BİRBİRİ İLE İLİŞKİLİ VE BİRLİKTE HAREKET EDEN PARÇALARDAN OLUŞAN BİR BÜTÜNDÜR. GİRDİLERİ, ÇIKTILARA DÖNÜŞTÜREN SÜREÇ. GİRDİ İŞLEM SÜRECİ ÇIKTI

3 3 BİLGİ SİSTEMİ: BELLİ BİR AMAÇLA BİLGİ TOPLAYAN, İŞLEYEN, DEPOLAYAN, ANALİZ EDEN VE İLGİLİ YERLERE DAĞITAN VE ULAŞTIRAN SİSTEMLERDİR. BU SİSTEM; İNSANLAR, VERİ, YAZILIM, DONANIM VE İLETİŞİM AĞLARINDAN OLUŞUR. VERİ DONANIM VE YAZILIM İLETİŞİM AĞI İNSAN GİRDİ ARACI: KLAVYE, TARAYICI, BİLGİSAYAR, AĞ İŞLEMCİ: VERİYİ DÜZENLEYEN, SIRALAYAN VE HESAPLAYAN MERKEZİ İŞLEM BİRİMİ ÇIKTI ARACI: YAZICI, VİDEO, DİĞER BİLGİSAYAR, AĞ DEPOLAMA: DİSK, CD-ROM DENETİM SİSTEMİ: YAZILIM VEYA DİĞER İŞLETİM SİSTEMİ

4 4 ÇEVRE MÜŞTERİLERÖRGÜTTEDARİKÇİ DÜZENLEYİCİPAY SAHİPLERİRAKİPLER KURUMLAR BİLGİ SİSTEMİ BİLGİ SİSTEMİNİN FONKSİYONLARI: GERİ BİLDİRİM; SİSTEMİN PERFORMANSINA İLİŞKİN OLARAK SAĞLANAN VERİLERDİR. DENETİM; SİSTEMİN AMAÇLARINI GERÇEKLEŞTİRME YÖNÜNDE HAREKET EDİP ETMEDİĞİNİ BELİRLEMEK İÇİN GERİ BİLDİRİM BİLGİSİNİN İZLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİDİR. GİRDİ SINIFLANDIR DÜZENLE HESAPLA ÇIKTI GERİ BİLDİRİM

5 5 BİLGİ SİSTEMİNİN ÖĞELERİ: İNSANLAR YAZILIM DONANIM VERİ TABANI AĞLAR BİLGİ SİSTEMİNİN KAYNAKLARI İNSANLAR YAZILIM DONANIM AĞLARVERİLER

6 6 BİLGİ SİSTEMLERİ İŞLETMELERİN ÖRGÜTLENMELERİNİ VE İŞ YAPMA TARZLARINI AŞAĞIDAKİ ŞEKİLDE DEĞİŞTİRMEKTEDİR: ÖRGÜTLEME: BİLGİ SİSTEMİ, ÖRGÜT İÇİNDEKİ SINIRLARI ORTADAN KALDIRMAKTA, KRİTİK BİLGİLERİN DEĞİŞİK FONKSİYONLAR VE BÖLÜMLER TARAFINDAN ANINDA PAYLAŞILMASINI MÜMKÜN HALE GETİRMEKTEDİR. ÜRETİM: BİLGİ SİSTEMLERİ, ÜRETİM SÜRELERİNİ KISALTMAKTA, HATALI ÜRETİMİ AZALTMAKTA VE İSRAFI MİNİMUMA İNDİRMEKTEDİR. KADROLAMA: BİLGİ SİSTEMLERİ, HİYERARŞİ KATMANLARININ SAYISININ AZALTILMASINI SAĞLAMAKTA VE ÇALIŞAN SAYISININ AZALTILMASINI SAĞLAMAKTADIR. YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME: BİLGİ TEKNOLOJİLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRELERİNİ KISALTMAKTA VE DAHA KALİTELİ ÜRÜN TASARIMLARININ ORTAYA ÇIKMASINI SAĞLAMAKTADIR. MÜŞTERİLERLE İLİŞKİLER: MÜŞTERİLERİN SORUNLARINI ÇOK HIZLI BİR ŞEKİLDE ÇÖZEBİLMEKTEDİR. YENİ PAZARLARA GİRİŞ: ONLİNE HİZMET VEREN İŞLETMELER MÜŞTERİLERE BU YOLLA ULAŞMAKTA VE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİ SAĞLAYARAK REKABETTE ÜSTÜNLÜK SAĞLAMAKTA VE PAZAR PAYLARINI GENİŞLETMEKTEDİRLER.

7 7 BİLGİ SİSTEMİ TÜRLERİ: OPERASYONEL DÜZEY BİLGİ SİSTEMLERİ: İŞLETMEDEKİ TEMEL FAALİYETLERİN VE İŞLEMLERİN KAYITLARINI TUTARAK VE BUNLARI İZLEYEREK OPERASYONEL DÜZEYDEKİ (ALT KADEMEDEKİ YÖNETİCİLERE) DESTEK SAĞLAR. ORTA KADEME DÜZEYİ BİLGİ SİSTEMLERİ: ORTA KADEMEDEKİ YÖNETİCİLERİN İZLEME, DENETİM, KARAR ALMA, KOORDİNASYON GİBİ YÖNETİM FAALİYETLERİNE DESTEK SAĞLAR. STRATEJİK DÜZEY SİSTEMLERİ: ÜST DÜZEY YÖNETİME STRATEJİK, YANİ UZUN VADELİ KARARLARINDA YARDIMCI OLUR. ÜST YÖNETİCİLERİN İŞLETME İÇİ VE DIŞINDAKİ GELİŞMELERİ VE EĞİLİMLERİ DİKKATE ALARAK DIŞ ÇEVREDEKİ DEĞİŞİMLERLE İŞLETMENİN YETENEKLERİNİ UYUMLANDIRMASINA OLANAK VERİR.

8 8 YÖNETİM BİLGİ SİSTEMİ KARAR DESTEK SİSTEMİ İŞLEM VERİSİ İŞLEME SİSTEMİ ÜST YÖNETİM DESTEK SİSTEMİ ÖRGÜTTEKİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN KARŞILIKLI BAĞIMLILIKLARI VE BİLGİ İHTİYAÇLARI AŞAĞIDAKİ ŞEKİLDEKİ GİBİ GÖSTERİLEBİLİR.

9 9 TEMEL BİLGİ SİSTEMİ TÜRLERİ: İŞLEM VERİSİ İŞLEME SİSTEMLERİ (İVİS): İŞLETMENİN OPERASYONEL YANİ FAALİYET DÜZEYİNE DESTEK SAĞLAR. İVİS, İŞLETMENİN GÜNLÜK RUTİN İŞLEMLERİNİN KAYITLARINI TUTAN VE BU FAALİYETLERİ YÜRÜTEN BİR BİLGİSAYARLI İŞLEME SİSTEMİDİR. YÖNETİM BİLGİ SİSTEMLERİ (YBS): ÖRGÜTÜN YÖNETİME, YÖNETİM FONKSİYONLARINI YERİNE GETİRİRKEN İHTİYAÇ DUYDUKLARI RAPORLARI VE ONLINE BİLGİLERİ SAĞLAR. KARAR DESTEK SİSTEMLERİ (KDS): YÖNETİCİLERİN HIZLA DEĞİŞEN KOŞULLARDA, HER ZAMAN ORTAYA ÇIKMAYAN ÖZEL DURUMLARDA VERECEKLERİ KARARLARDA YARDIMCI OLUR. KDS, İVİS VE YBS’DEN SAĞLANAN İŞLETME İÇİ VERİLERİN YANI SIRA, RAKİPLERİN ÜRÜNLERİNİN FİYATLARI, FAİZ ORANLARI VE HİSSE SENEDİ FİYATLARI GİBİ DIŞ BİLGİLERİ DE KULLANIR VE ÇOK MİKTARDAKİ BİLGİYİ İŞLEYEREK KARAR VERİCİLERİN ANALİZ YAPARKEN KULLANACAKLARI BİÇİMDE BİLGİ SAĞLAR. ÜST YÖNETİM DESTEK SİSTEMLERİ (ÜYDS): RUTİN OLMAYAN KARAR DURUMLARINDA ÇÖZÜME ULAŞMAK İÇİN KULLANILABİLECEK VE KABUL EDİLMİŞ BİR YÖNTEM OLMADIĞINDAN YÖNETİCİLERİN KARAR ALIRKEN SEZGİLERİNE VE DENEYİMLERİNE DAYANMALARI GEREKİR.ÜYDS EN GELİŞMİŞ GRAFİK YAZILIMLARINI KULLANARAK ÇOK MİKTARDAKİ BİLGİYİ ÖZETLER, KRİTİK VERİLERİ İZLER VE EN HIZLI BİÇİMDE BİLGİYİ KARAR VERECEK OLAN ÜST DÜZEY YÖNETİCİLERE SAĞLAR.

10 10 FONKSİYONEL BİLGİ SİSTEMLERİ: PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ: İŞLETMENİN MAL VE HİZMETLERİNİN MÜŞTERİLERİNİ BELİRLEMEK, BU MÜŞTERİLERİN İHTİYAÇ VE İSTEKLERİNİ ÖĞRENMEK, BU İHTİYAÇLARI KARŞILAYACAK MAL VE HİZMETLERİ PLANLAMAK VE GELİŞTİRMEK, MAL VE HİZMETLERİN KONUMLARININ YÜKSELTİLMESİ VE REKLAM İÇİN BİLGİ SİSTEMLERİNDEN YARARLANMAKTADIR. ÜRETİM BİLGİ SİSTEMİ: MAL VE HİZMETLERİ ÜRETEN ÜRETİM SÜRECLERİN PLANLANMASI VE DENETİMİ İLE İLGİLİ TÜM FAALİYETLERİ DESTEKLEMEKTEDİR. ÜRETİM YAPAN TÜM İŞLETMELER STOKLARI PLANLAMA, İZLEME VE DENETLEME, PARÇA VE MALZEMELERİ TEDARİK ETME VE SATIN ALMA, ÜRETİLEN ÜRÜNLERİN ÜRETİM SİSTEMİ İÇİNDEKİ HAREKETLERİNİ İZLEME KONUSUNDA BİLGİ SİSTEMLERİNİ KULLANMAKTADIR. MUHASEBE VE FİNANSMAN BİLGİ SİSTEMİ: BİR İŞLETMENİN KULLANACAĞI PARASAL FONLARIN SAĞLANMASI VE FONLARIN UYGUN YERLERE YATIRILMASI VE DENETİMİ GİBİ FİNANSMAN KARARLARININ VERİLMESİNDE YÖNETİCİYE DESTEK SAĞLAYACAK BİLANÇO, GELİR-GİDER TABLOSU, NAKİT AKIŞ TABLOSU GİBİ FİNANSAL RAPORLARIN ÜRETİLMESİNDE YARAR SAĞLAMAKTADIR. İNSAN KAYNAKLARI BİLGİ SİSTEMİ: POTANSİYEL PERSONELİN BELİRLENMESİ, PERSONELE İLİŞKİN TÜM KAYITLARIN TUTULMASI VE ÇALIŞANLARIN BECERİ VE YETENEKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ İÇİN PROGRAMLARIN PLANLANMASI VE UYGULANMASI GİBİ İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ FAALİYETLERİNİ DESTEKLER.

11 11 BÜTÜNLEŞİK BİLGİ SİSTEMLERİ: BİR İŞLETMEDE FARKLI FONKSİYONLARI, ÖRGÜTSEL DÜZEYLERİ VE BİRİMLERİ DESTEKLEYEN ÇEŞİTLİ BİLGİ SİSTEMLERİ BULUNMAKTADIR. BU BİLGİ SİSTEMLERİ BİRBİRİNDEN KOPUK ŞEKİLDE İŞLEMEKTE VE ELDE ETTİKLERİ BİLGİYİ OTOMATİK OLARAK BİRBİRİNE İLETME VE PAYLAŞMA ÖZELLİĞİNDEN YOKSUN BULUNMAKTADIR. BU DURUMDA YÖNETİCİLER DE İŞLETMENİN FAALİYETLERİNİN GENEL DURUMUNU GÖRMEK VE ANALİZ ETMEK İÇİN GEREKLİ ÇOK SAYIDA VE BİRBİRİNDEN KOPUK BİLGİYİ BİRARAYA GETİRMEKTE ZORLANMAKTADIRLAR. BİR İŞLETMENİN MUHASEBE, FİNANSMAN, PAZARLAMA, ÜRETİM, İNSAN KAYNAKLARI, TEDARİK GİBİ TÜM BÖLÜMLERİNİ TEK BİR BİLGİ SİSTEMİ İÇİNDE BÜTÜNLEŞTİREN BİLGİ SİSTEMİDİR. ERP (KURUMSAL KAYNAK PLANLAMASI), VB

12 12 WEB TABANLI SİSTEMLER: 1. E-TİCARET: PAZARLAMA FAALİYETLERİNİN YÜRÜTÜLMESİNDE İNTERNETTEN YARARLANILIR. E-TİCARET MODELLERİ AŞAĞIDAKİ GİBİDİR: İŞLETME-İŞLETME: İŞLETMELER ARASINDAKİ PAZARLAMA İŞLEMLERİNDE VE İLETİŞİMDE İNTERNETİN KULLANILMASI. İŞLETME-MÜŞTERİ: BİREYSEL MÜŞTERİLERE MAL VE HİZMETLERİN DOĞRUDAN İNTERNET ÜZERİNDEN SAĞLANMASI. TÜKETİCİ-TÜKETİCİ: TÜKETİCİLERİN MAL VE HİZMETLERİ BİRBİRLERİNE İNTERNET ARACILIĞIYLA PAZARLAMASI. 2. WEB TABANLI E-TİCARET: ELEKTRONİK PAZARLAR: BU AĞDA SATICILAR VE ALICILAR BİRARAYA GELMEKTE VE BİLGİ, MAL VE HİZMET ALIŞ VERİŞİ VE DEĞİŞİMİ GERÇEKLEŞTİRİLMEKTE VE ÖDEMELER YAPILMAKTADIR. MOBİL BİLGİ İŞLEM VE MOBİL TİCARET: HAREKET HALİNDEKİ ÖRGÜT ÇALIŞANLARININ VE DİĞER KİŞİLERİN, BİR MOBİL ARAÇ İLE BİR BİLGİ İŞLEM ORTAMI ARASINDA ANINDA BAĞLANTI KURMA İHTİYACINI KARŞILAYAN BİR SİSTEMDİR.

13 13 BİLGİ SİSTEMİ GELİŞTİRME SÜRECİ 1. BİLGİ SİSTEMİ HEDEFLERİNİN BELİRLENMESİ:  GENEL OLARAK İFADE EDİLMİŞ İHTİYAÇ VE HEDEFLER, KESİN VE DETAYLI ŞEKİLDE AÇIKLANMIŞ HEDEFLERE DÖNÜŞTÜRÜLMELİDİR.  HEDEFLER, ELDE EDİLEBİLEN MEVCUT VERİ İLE DEĞİL, MUTLAKA İHTİYAÇLARLA İLİŞKİLENDİRİLMELİDİR.  YENİ VERİ KAYNAKLARI OLUŞTURMAK VEYA MEVCUT İŞLEMSEL VERİTABANLARI ÜZERİNDE DEĞİŞİKLİK YAPMAK GEREKEBİLİR.  HEDEFLERİN BELİRLENMESİ İLE SİSTEMİN ÖZELLİKLERİNİ VE GERÇEKLEŞTİRECEĞİ İŞLEVLER DE BELİRLENMİŞ OLUR.

14 14 BİLGİ SİSTEMİ GELİŞTİRME SÜRECİ 2. SİSTEM ANALİZİ:  BİLGİ GEREKSİNİMLERİNİN BELİRLENMESİ  BİRİNCİ AŞAMA: BİLGİ SİSTEMİ GELİŞTİRME UZMANLARI, SİSTEMİN GENEL KAPSAMINI OLUŞTURMAK İÇİN ÜST KADEME YÖNETİCİLERDEN BİLGİ ALIRLAR.  İKİNCİ AŞAMA: VERİLERİN TOPLANMASI, KONTROL VE ANALİZ EDİLMESİ İLE SORUMLU ORTA KADEME YÖNETİCİLER İLE GÖRÜŞÜRLER.  ÜÇÜNCÜ AŞAMA: GEREKSİNİMLERİN SON HALİNİ ALMASI İÇİN, HEM ÜST HEM ORTA KADEME YÖNETİCİLERE TOPLADIKLARI BİLGİLERİ, ONAYLARINI VE YORUMLARINI ALMAK İÇİN SUNARLAR.

15 15 BİLGİ SİSTEMİ GELİŞTİRME SÜRECİ 2. SİSTEM ANALİZİ:  DONANIM VE YAZILIM GEREKSİNİMLERİNİN BELİRLENMESİ DONANIM: İSTEMCİ: BİLGİ SİSTEMİ UYGULAMASININ TEKNİK ÖZELLİKLERİ SUNUCU: BİLGİ SİSTEMİ UYGULAMA SAYISI, PERFORMANS ÖZELLİKLERİ, KULLANICI SAYISI YAZILIM: KULLANICILAR AÇISINDAN İŞLEVLER:  ÜSTÜN RAPORLAMA VE ANALİZ KABİLİYETİ  DİĞER YAZILIMLAR İLE BÜTÜNLEŞİM  EĞER ANALİZLERİ, MATEMATİKSEL VE MANTIKSAL FONKSİYONLAR, MODELLER

16 16 BİLGİ SİSTEMİ GELİŞTİRME SÜRECİ 2. SİSTEM ANALİZİ:  DONANIM VE YAZILIM GEREKSİNİMLERİNİN BELİRLENMESİ YAZILIM: SİSTEM İŞLEVLERİ:  KOLAY TASARIM VE BAKIM ÖZELLİKLERİ  GÖRSEL GELİŞTİRME (SÜRÜKLE-BIRAK) ARAÇLARI  GELİŞMİŞ GÜVENLİK ÖZELLİKLERİ  SİSTEM YÖNETİM ARAÇLARI  NESNE YÖNELİMLİ GELİŞTİRME VE BAKIM ARAÇLARI  SİSTEM YEDEKLEME VE GERİ ALMA

17 17 BİLGİ SİSTEMİ GELİŞTİRME SÜRECİ 3. SİSTEM TASARIMI VE GERÇEKLEŞTİRME:  VERİ YAPISININ OLUŞTURULMASI  VERİLERİN BÜTÜNLEŞTİRİLMESİ (FİLTRELEME, TEMİZLEME, ÇEVİRİM, TOPLAMA VE ÖZETLEME): ÖZET VERİYE ULAŞMAK, VERİ UYUMSUZLUKLARINI, KAYIPLARINI VE DÜZENSİZLİKLERİNİ GİDERMEK.  VERİ AKTARIMI  OTOMATİK AKTARIM  ÜBS YAZILIM ARACININ OKUYABİLECEĞİ BİR FORMATTA (ÖRNEĞİN METİN DOSYALARI (.TXT DOSYALAR) YA DA ÇALIŞMA SAYFALARI (.XLS DOSYALAR) OLUŞTURULARAK AKTARIM

18 18 BİLGİ SİSTEMİ GELİŞTİRME SÜRECİ 3. SİSTEM TASARIMI VE GERÇEKLEŞTİRME:  VERİ YAPISININ OLUŞTURULMASI  VERİ AMBARLARI Veri KaynaklarıVeri Ambarları Tablolar Excel Lotus Word WordPerfect Dökümanlar İşlemsel Veriler Üretim Pazarlama İnsan Kaynakları Finans Muhasebe Harici Veriler Haberler Borsa Veri Ambarı Yönetimi Yazılımı Veri alma, temizleme, ayıklame, dönüştürme, toplama, özetleme ve yükleme Satış Üretim KDS ÜBS İnsan Kaynakları BTİS Kullanıcılar Analistler Yöneticiler Üstyönetim Yönetici Yardımcıları Uzmanlar

19 19 BİLGİ SİSTEMİ GELİŞTİRME SÜRECİ 3. SİSTEM TASARIMI VE GERÇEKLEŞTİRME:  EKRAN VE RAPORLARIN TASARIMI  BİLGİ EKRANLARI: ÜSTYÖNETİME BELİRLİ BİR KONU İLE İLGİLİ BİLGİ AKTARMAK İÇİN TASARLANAN EKRANLAR.  METİN  TABLOLAR  GRAFİKLER  BİRLEŞİK EKRANLAR  SİSTEM EKRANLARI: KULLANICILARI BİLGİ EKRANLARINA YÖNLENDİRMEK (MENÜ, ANAHTAR KELİME, İNDEKS YOLUYLA), DİĞER SİSTEMLERE GEÇMEK (ELEKTRONİK POSTA, DİĞER VERİTABANLARI) VE SİSTEM HAKKINDA BİLGİ VERMEK (YARDIM EKRANLARI, DİĞER KULLANICILARIN LİSTESİ) İÇİN KULLANILIRLAR.


"1 İŞLETME BİLGİ SİSTEMİNİN YÖNETİMİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ: BİR ÖRGÜTÜN SAHİP OLDUĞU BİLGİ KAYNAKLARI TOPLAMINI İFADE ETMEK, BU KAYNAKLARIN KULLANICILARINI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları