Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İlyas Ülgür Erasmus Program Koordintörü AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Turgut Özal Üniversitesi 15 Mayıs 2012 Ankara.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İlyas Ülgür Erasmus Program Koordintörü AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Turgut Özal Üniversitesi 15 Mayıs 2012 Ankara."— Sunum transkripti:

1 İlyas Ülgür Erasmus Program Koordintörü AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Turgut Özal Üniversitesi 15 Mayıs 2012 Ankara

2 Martin Luther King: «I have a dream»

3 Küresel bir Üniversite Nasıl Olur? Küresel bir üniversite olmak için: 1. Önemli olan bir marka olmaktır. Küresel bir marka. Japonya için İngiltere’de sadece iki üniversite var: Oxford ve Cambridge. 2. Tüm üniversite içinde mükemmelik gerekir. Fakülte, yönetim, idare, liderlik gibi her alanda mükemmellik gerekir. 3. Öğrencileri küresel dünya için hazırlamak gerekir. Sadece pedagoji için değil. 4. Üniversitenin bazı bölümlerinin mutlaka araştırma odaklı olması gerekir. Uluslararası bağlantılı projelerde yer almak gerekir. Ayrıca disiplinlerarası ve toplumu ilgilendiren konularda projeler geliştirilmelidir. 5. Tüm dünyadan öğrencileri olmak gerekir. Çok farklı altyapısı ve kültürleri olan öğrencilerin üniversiteye kazandıracağı somut bakış açıları olacaktır. 6. Uluslarası akademik personelinin olması gerekir 7. Üniversitede ders veren çok farklı ülkelerden akademik personel bulunmalıdır 8. Üniversitenizin dünyanın önde gelen şirket veya kurum ve kuruluşlarına danışmanlık yapması gerekir (örneğin Birleşmiş Milletler, UNESCO) 9. Dünyaca tanınmış şirketlere iş yapmak gerekir, akademik personelin veya mezunların bu tür şirketlerde iş bulabilmesi gerekir 10. Her gün kaç tane ziyaretçiniz gelir, ne kadar sıklıkla ve nerelerden? Artık üniversiteler ziyaret edilecek kadar değer addedmeli ve mutlaka ziyaretçi akınına uğramalıdır. Prof Eric Thomas, Rektör, University of Bristol, UK

4

5 Bologna Süreci Kalite Güvencesi ve Akreditasyon Tanınma, AKTS/DE, Europass, Hareketlilik Üç kademeli Akademik Derecelendirme, Müfredat Yenileme, Ayarlama Süreçleri

6 BOLOGNA SÜRECİ Avrupa Yükseköğretim Alanı Öğrenci Merkezli eğitim/öğretim 6111 sayılı Kanun – öğrenci işyüküne dayalı kredi tanımı Ulusal Akreditasyon Ajansı...

7 BOLOGNA SÜRECİNİN YÜKSEKÖĞRETİME NE FAYDASI OLACAK ? Üniversitelerin kendilerini tanımaları sağlanacak (İç değerlendirme, Dış değerlendirme, Stratejik Planlama) Üniversiteler, ulusal ve uluslararası akademik dünya tarafından daha iyi tanınacak Üniversitelerin, Avrupa’da ve dünyadaki rekabet gücü artacak Üye ülkelerdeki bilimsel çalışmaları ulaşma, ağlarına dahil olma ve başarılı çalışmaları örnek alabilme imkanı sağlayacak Bu çalışmalar için AB’den finansal destek sağlanacak.

8 Hayatboyu Öğrenme Programı: Yapı

9 1987 /

10 Erasmus – Özel hedefleri Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın oluşmasına destek Yenilik sürecinde yükseköğretim ve mesleki eğitime desteği artırma

11 Erasmus – Operasyonel hedefler Kaliteyi ve hacmi artırma: Öğrenci ve öğretim elemanı hareketliliği Yükseköğretimde çok taraflı işbirlikleri Yükseköğretim-işletme işbirliği Yükseköğretim ve mesleki eğitim arasındaki şeffaflığı ve uygunluğu artırma 2012’ye kadar 3 milyon öğrenci hedefine doğru

12 Erasmus Üniversite Beyannamesi Tüm Erasmus faaliyetlerine giriş bileti ve kalite taahhüdü Erasmus Politika Beyanı Temel Prensipler Ulusal mevzuatca tanınmış kurumlar müracaat edebilirler Mevcut 4000 civarında kurum

13 Öğrenci Hareketliliği - Öğrenme - Staj (Placement) Personel Hareketliliği - Ders verme - Eğitim alma Yoğun Programlar (IP) Hareketliliği destek Hareketlilik Organizasyonu (HO/OM) Erasmus Yoğun Dil Kursları (EYDK/EILC) Erasmus Ülke Merkezli Faaliyetler Ulusal Ajanslar tarafından yürütülen

14 Erasmus Merkezi Faaliyetler Komisyon Yürütme Ajansı tarafından yürütülmektedir Çok taraflı projeler - Müfredat Geliştirme - Üniversite – işdünyası işbirlikleri - Üniversitelerin Moderniasyon Faaliyetleri (Bologna) - Sanal Kampüsler Temalı Ağlar Destek Faaliyetleri

15 Ülke merkezli faaliyetler Öğrenci Hareketliliği Öğrenme Staj Bütçe: appr. € 290 million 2007 Average mobility grant for studies € 200 per month (EU contribution) Students are selected by their HEI

16 HO/OM – Hareketlilik Organizasyonu Kurumlara verilen hibeler Yaklaşık bütçe Yıllık 28 milyon Aşağıdaki harcamaları kapsar: Dil hazırlığı, akademik tanınma hazırlığı, tutoring, bilgi ve duyuru faaliyetleri, öğrenci hizmetleri Performansa bağlı kişi başı hibe: Hareketlilikten yararlanan öğrenci ve personel sayısına bağlı Ülke merkezli faaliyetler

17 IP/YP – Yoğun Programlar Ülke Merkezli Faaliyetler Kurumlara verilen hibeler Yaklaşık bütçe 2008 için 8.5 milyon € Proje bazlı müracaat ve seçim en az 3 farklı ülkeden katılan öğrenci ve öğretim üyelerinin vermiş olduğu dersler başka türlü öğretilmesi düşünülmeyen ve müfredat içinde olmayan kurslar tanınma Asgari 2 hafta Azami 6 hafta

18 EILC – Erasmus Yoğun Dil Kursları Ülke Merkezli Faaliyetler Öğrencilere ve kurumlara verilen hibeler Yaklaşık bütçe. 2008’de 1.5 milyon € Daha az kullanılan ve öğretilen dilleri teşvik Misafir olunan ülkedeki Erasmus öğrencilerine akademik yılın veya sömestr’in başlangıcından önce 3 ila 6 hafta arasında (asgari 60 ders verme saati)

19 Erasmus - Öğrenci Hareketliliği Bu program öğrencilere bir veya iki dönem Avrupa üniversitelerinden birinde öğrenim ve staj desteği veriyor Zaman ve emek kaybı olmuyor Gidilen üniversitede alınan dersler ve yapılan staj faaliyeti aynen kendi üniversitesinde tanınıyor Dil becerisi için ilave destek veriyor Gidilen üniversiteye tek kuruş öğrenim harcı ödenmiyor Bir kez hibeli olmak üzere birden fazla Erasmus hareketlilik faaliyetinden faydalanılabiliyor

20 Erasmus Öğrencisi Olmak İçin Ön lisans – Doktora öğrencisi olmak (1. sınıf hariç; 1 sınıf öğrencileri staj yapabilir) Başarı durumu Lisan durumu Ancak bir kez hibeli Erasmus öğrencisi olunabilir Seçimler son derece şeffaf ve adil olacaktır. Türkiye’de Erasmus’a dahil bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olan öğrenciler faydalanabilir

21 Aylık Hibe Miktarları Ülkeler Aylık Hibe Miktarları (€) Ülkeler Aylık Hibe Miktarları (€) Almanya425İsveç531 Avusturya476İtalya477 Belçika448Letonya333 Bulgaristan281Litvanya325 Çek Cumhuriyeti377Lüksemburg448 Danimarka601Macaristan355 Estonya339Malta368 Finlandiya535Polonya345 Fransa520Portekiz381 Güney Kıbrıs Rum Kesimi375Romanya312 Hollanda466Slovak Cumhuriyeti358 İngiltere602Slovenya401 İrlanda489Yunanistan425 İspanya438

22 Uluslararasılaşma

23 Öğrenci Hareketliliği 2009/102010/11Artış SM8,75810, % SMS8,0168, % SMP7421, %

24 Öğrenci Öğrenim Hareketliliği 2010/11

25 Öğrenci Öğrenim H : Giden ve Gelen

26 Giden ve Gelen Öğrenci Öğrenim Hareketliliği (2010/11)

27 Öğrenci Staj Hareketliliği 2010/11

28

29 Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Alanları

30 Öğrenci Staj Hareketliliği alanları EDUCATION26.32% PROFESSIONAL, SCIENTIFIC AND TECHNICAL ACTIVITIES18.51% OTHER SERVICE ACTIVITIES14.79% HUMAN HEALTH AND SOCIAL WORK ACTIVITIES6.81% MANUFACTURING4.81% ARTS, ENTERTAINMENT AND RECREATION3.54% FINANCIAL AND INSURANCE ACTIVITIES3.36% ACCOMMODATION AND FOOD SERVICE ACTIVITIES3.27% CONSTRUCTION2.90% INFORMATION AND COMMUNICATION2.81% ACTIVITIES OF EXTRATERRITORIAL ORGANIZATIONS AND BODIES2.72% AGRICULTURE, FORESTRY AND FISHING2.63% ELECTRICITY, GAS, STEAM AND AIR CONDITIONING SUPPLY1.54% WHOLESALE AND RETAIL TRADE; REPAIR OF MOTOR VEHICLES AND MOTORCYCLES 1.54% TRANSPORTATION AND STORAGE1.36% ADMINISTRATIVE AND SUPPORT SERVICE ACTIVITIES1.27%

31 Öğrenci Hareketliliği - Cinsiyet

32 Öğrenci Hareketliliği

33 Personel Hareketliliği 2009/102010/11Artış ST1,7392, % STA 1,235 1, % STT %

34 Personel Ders Verme Hareketliliği 2010/11

35 Personel Eğitim Alma Hareketliliği 2010/11

36 Personel Hareketliliği 2010/11

37 Personel Eğitim Alma Hareketliliği 2010/11

38 Personel Ders Verme Hareketliliği (gelen) 2010/11

39 Personel Hareketliliği - Tecrübe

40 Personel Hareketliliği - Cinsiyet

41 Personel Hareketliliği - süreler Personel Hareketliliği: Ortalama süre: 4.46 gün Personel Ders Verme Hareketliliği Ortalama süre: 4.18 gün Personel Eğitim Alma Hareketliliği Ortalama Süre: 5.10 gün

42 Ortalama Hibeler (€) Student Mobility for Studies (SMS) Student Mobility for Placements (SMP) Student Mobility (SMS & SMP) Staff Mobility for Teaching Assignments(STA) Invited Staff from Enterprises by Home Country (STA) Staff Mobility for Staff Assignments (STT) Staff Mobility (STA & STT)

43 Yoğun Programlar 12 Proje gerçekleştirildi Kullanılan Hibe: 382,450€ Katılan Öğrenci sayısı: 483 Gelen öğrenci sayısı: 350 TR öğrenci sayısı: 133 Katılan akademik personel sayısı: 172

44 Erasmus Yoğun Dil Kursları 32 sınıf açıldı Yaz: 26; Kış: 6 Başlangıç: 27; Orta seviye: 5 Toplam Öğrenci sayısı: 378 Yaz: 350; Kış: 48 Kullanılan Hibe: 112,269 €

45 Staj Konsorsiyumları Sözleşme Tutarı Kullanılan Hibe Hareketlilik Sayısı AISEC97,500 €11,840 €7 Gazi Üniversitesi48,072 €42,501 €23

46 Toplam Hareketlilik

47 Toplam Öğrenci Hareketliliği

48 Öğrenci Öğrenim Hareketliliği

49 Öğrenci Staj Hareketliliği

50 Personel Ders Verme Hareketliliği

51 Personel Eğitim Alma Hareketliliği

52 Erasmus Öğrenci Sayısı / Toplam Öğrenci Sayısı

53 Erasmus / Mezun sayısı

54

55 Hibe Kullanım Oranları

56 İade Edilen Hibeler

57 Öğrenci hareketliliği – hibe miktarları

58 1. Youth on the Move – a Flagship initiative of the Europe 2020 Strategy

59 Hareketlilik – Erasmus tecrübesi

60 Mevcut öğrenci sayısı dikkate alındığında Türkiye’nin yıllık civarında öğrenci göndermesi gerekir ki AB2020 hedefini yakalasın Şu anda yaklaşık yıllık öğrenci gidiyor; toplam talep civarında Bologna hedefini yakalamak için yıllık artışımız yaklaşık % 22 olmalıdır BOLOGNA HEDEFİ

61 2020 yılına kadar Tüm mezunların % 20 si hareketlilikten faydalanmış olmalıdır! AB Hedefi

62 Mevcut İmkanlar ve Zorluklar Erasmus öğrenci hareketliliğinde hala bir artış sözkonusu Hareketliliğin önünde engellerden birisi öğrencilerin yabancı dil seviyelerindeki düşüklük Bologna ülkelerinin de hedeflerinde olan hareketlilikteki dengeyi sağlamak – biz en alttayız! Tüm bunlarla ilişkili yükseköğretim kurumlarımızın çekiciliğini artırmak gerekir Üniversitelerimizde yabancı dilde verilen derslerin sayılarının artırılması önerilmektedir

63 63 Linguistic preparation Foreign language: pre-requisite AND main barrier of mobility. EILC: reaches out to 7% of students going to the countries where EILC is offered. Need to change the approach to reach substantially more participants. We need to offer something for placement students and teachers.

64 Üniversitelere Kazandırdıkları  Uluslararası tecrübe ve Prestij  Çok Kültürlü ve milletli ortamda eğitim  Tolerans ve Kültürler arası diyalog  Cazibe Merkezi & üniversitenin tanıtımı  Araştırma ve bilimin oluşumuna katkı  Projelere ve Değişime Ek kaynak temini  Ekip Ruhunu Kazandırmak  Üniversiteler arası rekabet

65 Öğrencilere Kazandırdıkları  Yabancı dile teşvik ve motivasyon  Çok kültürlü ortamda ders işleme  3-12 ay arasında yurt dışı eğitim  Eğitim sonrası iş/mesleki bağlantılar  Derslerin verimli, tartışmalı geçmesi  Değişik kültürleri tanıma  Daha renkli ve kaliteli ders

66 Akademisyenlere Kazandırdıkları  Yurt dışında kısa süreli, çok kültürlü ortamda ders verme imkanı  Avrupalı meslektaşlarla çok uluslu ortamda işbirliği ve ortak projede rol alma imkanı  Derslere daha ciddi ve hazırlıklı gelinmesi  İddialı bir ortamda ders verme imkanı  Dil öğrenimine katkı ve teşvik  Uluslararası bağlantı kurma imkanı

67 Topluma Kazandırdıkları  AB ile Entegrasyon  Eğitimde Kalitenin Artırılması  Üniversite Şehrine Canlılık Kazandırması (Turizm, ekonomiye, kültür tanıtımına katkı)  Üniversite+Vatandaş+İş dünyası yakınlaşması  Türkçenin yaygınlaştırılması  Kültürlerin Etkileşimi  Türkiye’nin tanıtımı

68 Teşekkürler!


"İlyas Ülgür Erasmus Program Koordintörü AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Turgut Özal Üniversitesi 15 Mayıs 2012 Ankara." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları