Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Aydan Karataş Fikir Lideri İlişki Yönetimi. Satın Almada En Etkin 10 Medya 1.Ağızdan ağıza 2.TV 3.Kuponlar 4.Gazete ekleri 5.Makaleler 6.Doğrudan Postalama.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Aydan Karataş Fikir Lideri İlişki Yönetimi. Satın Almada En Etkin 10 Medya 1.Ağızdan ağıza 2.TV 3.Kuponlar 4.Gazete ekleri 5.Makaleler 6.Doğrudan Postalama."— Sunum transkripti:

1 Aydan Karataş Fikir Lideri İlişki Yönetimi

2 Satın Almada En Etkin 10 Medya 1.Ağızdan ağıza 2.TV 3.Kuponlar 4.Gazete ekleri 5.Makaleler 6.Doğrudan Postalama 7.Dergiler 8.Mağaza içi promosyonlar 9.Kablolu TV 10.İnternet reklamları Bigresearch’ün 2005 yılında kişi üzerinde yaptığı eşzamanlı medya kullanım anketi araştırması

3 Satın Almada Etki Gücü ABD’de yapılan tüketici davranışı araştırmaları, toplumun %10’unun geri kalan %90’ının satın alma kararını belirlediği ispatlıyor.

4 İlaç Sektöründe Rx Etkileme Gücü Fikir Lideri İlaç Tanıtım

5 Ajanda FL ilişki yönetimi tanımı Kimdir? Neden önemlidir? Nasıl seçilir? Nasıl segmente edilir? Beklentileri nelerdir? Ne gibi aktiviteler yapılabilir? Ölçümleme nasıl olmalıdır?

6 Fikir Lideri İlişki Yönetiminin Tanımı Belirli uzmanlıklara ait fikir liderlerinin belirlenmesiyle başlayan ve tanımlanmış hedefler için müşterek fayda sağlayan ilişkilerin yönetilmesidir. Başarı için birincil anahtar güçlü bir ilişkidir...

7 Fikir Lideri Kimdir? O uzmanlıktaki en güvenilen, en saygın ve en popüler kişilerdir... Diğerlerinin takip ettiği, ve onları yönlendiren, üzerlerinde etki bırakan liderlerdir Atanmazlar...

8 Neden Önemlidir?

9 Değişim Direnç 1.Dar görüşlülük 2.Yanlış anlama 3.Düşük tolerans 4.Durumun değişik değerlendirilmesi Six changes approach Kottler & Schlesinger

10 Reçete Hala Çok Önemli IMS Dataview MAT/10/2010 BillionUSD

11 Fikir Lideri İlişki Yönetiminin Süreçleri... Tanımlama & validasyon Segmentasyon & planlama İlişki yönetimi Sonuçların ölçümü Deneyim paylaşımı Programlar

12 Tanımlama ve Validasyon TSM etkileme araştırması Literatür tarama Kongreler Danışmanlık hizmeti BM validasyon PM & MM validasyon KARAR

13 Segmentasyon Int. OL National OL Regional OL Klinik Şefleri Lokal Etkileyenler İlgili Branş Uzmanları Aile Hekimleri Tedavi alanı fokus Ürün fokus KOL segment İlişki sorumlusu En üst seviye yönetim Medikal ve Ürün müdürler Saha kadrosu

14 Teknolojiye Adaptasyon Crossing the Chasm Geoffrey A. Moore

15 Planlama Pre-lansman: Danışma kurulu, Klinik araştırma Lansman, Satış kadrosunun eğitimi, Lansman toplantılarının yapılması Post-lansman; Medikal eğitim programlarının geliştirilmesi, Toplantıların yapılması

16 Beklentileri Nelerdir? Fikir liderleri potansiyellerini kullanabileceklerini ve kendilerine değer katacak; Klinik çalışmalarla Konuşmacı programlarıyla ve Danışma kurullarıyla meşgul olmak isterler Sadece kim oldukları, adresleri, ne zaman ne yaptıkları ile ilişki kurulmaz...

17 İnsan Doğasının Dört Temel Dürtüsü 1.Elde etme 2.Bağlanma 3.Öğrenme 4.Savunma Driven: How Human Nature Shapes Our Choices (Jossey Bass, 2001), authors Paul R. Lawrence and Nitin Nohria

18 Ölçümleme Nasıl Olmalıdır? Etkileşim sayısı Hazırlanan toplantı sayısı Birlikte geçirilen zaman Fikir liderinin yanıt verme zamanı

19 Rakamlarla Sonuçlar Firmalar fikir liderlerine, yıllık pazarlama bütçelerinin yaklaşık %24’ünü harcamaktadırlar 1 Değişime direnç olduğu için, yeni bir fikir yaratıp bunu sürdürebilmek için bu harcama makul sayılır 2 Doğru fikir lideriyle yapılan işler satışları ortalama %18 artırabiliyor 3 1 Cutting Edge Information Pharmaceutical Thought Leaders: Brand Strategies and Product Positioning. Report PH64 2 Knowles, Eric S., and Jay A. Linn Resistance and Persuasion. LawrenceErlbaumAssociates. 3 Nair, Harikesh, Puneet Manchanda, and Tulikaa Bhatia Asymmetric Peer Effects in Physician Prescription Behavior:The Role of Opinion Leaders

20 Özetle Fikir lideri ilişki yönetimi; bir veri yönetiminin çok ötesinde, kaynak, strateji, planlama, taktik ve başarının gösterilebilmesi için ölçümlenebilen hedefler içeren döngüsel, sistematik bir ilişki yönetimidir...

21 Yazılımlar

22 Teşekkürler


"Aydan Karataş Fikir Lideri İlişki Yönetimi. Satın Almada En Etkin 10 Medya 1.Ağızdan ağıza 2.TV 3.Kuponlar 4.Gazete ekleri 5.Makaleler 6.Doğrudan Postalama." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları