Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OYUNLAR 1.SEPET AKTIVITESI: Öğretilen konu renkli kağıtlara yazılır.Bir sepetin içine konulur.Müzik eşliğinde sepet elden ele dolaşır.Müzik durdurulur.Müzik.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OYUNLAR 1.SEPET AKTIVITESI: Öğretilen konu renkli kağıtlara yazılır.Bir sepetin içine konulur.Müzik eşliğinde sepet elden ele dolaşır.Müzik durdurulur.Müzik."— Sunum transkripti:

1 OYUNLAR 1.SEPET AKTIVITESI: Öğretilen konu renkli kağıtlara yazılır.Bir sepetin içine konulur.Müzik eşliğinde sepet elden ele dolaşır.Müzik durdurulur.Müzik durdurulduğunda sepet kimin elindeyse o kişi bir tane kart çeker ve oradaki soruyu cevaplar.Sonra tekrar müzik açılır aynı şekilde oyun devam ettirilir.Bu aktivite kitaptaki örnekleme,hazırlık çalışmaları bölümünde yapılacağı gibi dil bilgisi konularının paratiğinde de yapılabilir. ÖRNEK:1.Eviniz kaç odalı? …………………………… 2.Ben geliyorum Sen ……….. O ……………..

2 2.DOĞRU –YANLIŞ Öncelikle sınıf ikiye bölünür.Bu aktivite sandalye ile veya tahtaya doğru yanlış yazılarak yapılabilir.Sandalye ile yapılacaksa iki tane sandalye sınıfın ortasına konulur.bir tanesinin üstüne doğru diğerinin üstüne yanlış yazılır.Her gruptan sırayla birer kişi gelir.aynı hizada beklemeleri istenir.öğretmen cümleyi okur.Cümleyi doğru veya yanlış en hızlı şekilde değerlendirip sandalyeye oturan grubun öğrencisi kazanır,Kendi grubuna puan kazandırır.Tahta kullanılarak yapılacaksa,tahtaya doğru ve yanlış yazılır.Bu aktivite için çubuk veya sineklik gerekiyor.aynı şekilde öğretmen cümleyi okur en hızlı cümleyi değerlendiren grubun öğrencisi elindeki çubukla tahtaya vurur.doğru yere vuran öğrenci grubuna puan kazandırır.Bu aktivite kelime öğretimi ve dil bilgisi konularında uygulanabilir. ÖRNEK:1.Bu kitap. 2.Saat dört. 3.Bilgisayar lavabonun üstünde. NOT:Bu aktivite resimle veya sınıfta gösterilerek yapılmalıdır.

3 3.SESSİZ SİNEMA Sınıf ikiye bölünür.Öğretilen konunun kelimelerinden yapılabilir veya sınıf ortamını eğlenceli hale getirmek için filmde sorulabilir.Mesela kelime BİLGİSAYAR olsun.Diğer grubun öğrencisi konuşmadan sadece mimikleriyle bu kelimeyi kendi grubuna 1 dakika içinde anlatması gerekir.Anlatırsa grubuna puan kazandırır.

4 4.KELİME BULMA Bulmaları istenen kelime veya cümlenin harflerini veya kelimerini keserek öğrencilerden bunları birleştirmeleri istenir.Bu aktivitede sınıf iki veya daha fazla gruplara bölünebilir.En önce doğru kelime vaya cümleleri bulan grup kazanır.Bu aktivite örnekleme bölümleri için soru ve cevap bulma olarak uygulanabilir.

5 5.KELİME AVI Tahtaya okuma parçasındaki kelimelerin bazıları yazılır veya yapıştırılır.sınıf iki gruba bölünür.Ellerine çubuk verilir.Parça okunmaya başlanır.Parçada geçen,tahtada olan kelimeyi ilk gören öğrenci kelimenin üstüne çubukla vurur ve grubuna puan kazandırır.

6 6.BARDAK OYUNU Sınıftan bir öğrenci seçilip gözü bağlanır.Sınıfa karışık olarak bardaklar dizilir.Sınıftaki diğer öğrenciler ona direktifler verir.Sağa dön,sola dön….Öğrenci direktifleri dinleyerek bardakları devirmeden yolu tamamlamaya çalışır. Bu aktivite öğrencinin gözü bağlandıktan sonra bardaklar toplanır.yine öğrenciler bardak varmış gibi direktifler verir.sonra öğrencinin gözü açıldığında bardak olmadığı anlaşılır.

7 7.HIZLI KELİME AKTİVİTESİ Öğretilen kelimeler hızlı bir şekilde slaytla ööğrencilere gösterilir.Bu arada öğrencilerin yazmamaları istenir.Slayt bittikten sonra akıllarında kelimeri yazmaları istenir.En çok yazan öğrenci ödüllendirilir.

8 N A S I L S I N I Z ? 1- Nasılsınız kelimesinin harflerini A-4 kağıdına tek tek yazarak sınıftaki öğrencilere dağıtırız. Daha sonra otuz saniye içerisinde öğrencilerden nasılsınız kelimesini tahtanın önünde sıraya geçerek oluşturmalarını isteriz. 2- Sınıfa küçük bir top getiririz.Topu öğrencilerden birisine atarız ve ona nasılsın diye sorarız. Cevap aldıktan sonra, elinde top olan ömğrenci topu başka birisine atar. Topu yakalayan öğrenciye ; nasılsın diye sorar ve oyun zincirleme olarak devam ettirilir

9 HARFLERİNİ SÖYLE Bu oyunu oynamadan önce sınıfın o ana kadar öğrenmiş olduğu Kelimelerin listesini çıkarın. Listenize özellikle yazımı zor olanları almaya çalışın. Listeniz tamamlandığında, 10 öğrenci seçin ve eşit sayıda iki takım oluşturun. İki takım sınıfın önünde ve karşı karşıya dursun. Geri kalan öğrenciler seyirci konumunda olacaktır. Listenizden seçtiğiniz ilk kelimeyi birinci takımın ilk oyuncusuna söyleyin. Bu öğrenci kendine söylenen kelimenin harflerini teker teker yüksek sesle söyler. Doğru söylemeyi başarırsa, ayakta durmaya devam edecektir. Daha sonra ikinci takımın ilk oyuncusuna başka bir kelime söylenir. Eğer bu öğrencide harfleri teker teker doğru söyleyebilirse, ayakta durmaya devam edecektir. Oyun bu şekilde devam edecektir. Kelimeleri harflerini yanlış söyleyen ya da yanlış telaffuz eden öğrenciye yeni bir hak verilmeyecek ve sıra diğer oyuncuya geçecektir. Örnek bir oyun aşağıdaki gibi olabilir:

10 HARFLERİNİ SÖYLE Öğretmen: Ayakkabı 1. Gurup: Öğrenci: A-y-a-k-k-a-b-ı 2. Grup: Öğrenci: İ-n-e-k Öğretmen: Şemsiye 1. Gurup: Öğrenci: Ş-e-m-s-y-e (Bu öğrenci i harfini unuttuğu için oyundan çıkarılır.) Oyun ayakta bir öğrenci kalıncaya kadar devam eder. Zamanımız sınırlıysasa, oyundan önce zaman sınırı koyabilirsiniz. Süre dolduğunda ayakta en çok hangi takımın oyuncusu varsa, o takım galip sayılır.

11 BU NE? - SORU EKİ Örneğin öğrencilere 5 hak verilmiş olsun. Eğer 5 hak sonunda kelime tahmin edilemezse, tahtadaki öğrenci aklında tuttuğu kelimeyi söyler ve yerine oturur. Diğer bir öğrenci tahtaya kaldırılır. Kelime bir öğrenci tarafından tahmin edilmişse o öğrenci tahtaya kalkar Öğrenciler oyunu kavradıktan sonra oyun iki kişi arasında da oynatılabilir. Not: 1) Öğrencilerin aklında tutmalarını istediğiniz kelimeleri mutlaka bütün sınıfın bilmesi gerekir. Bu kelimeleri öğretmen isterse kendisi gruplandırabilir. Mesela :Sınıftaki eşyalar Giyecekler Meyveler Hayvanlar

12 ADAM ASMACA Bu oyunu istediğiniz zaman istediğiniz konudan sonra oynatabilirsiniz. Öğrencilerin bulmalarını istediğimiz kelimeyi şu şekilde yazarız. __ __ __ __ __ (KALEM) Sınıfı 3 gruba böldükten sonra, öğrencilerden harf söylemelerini isteriz. Eğer söylenen harf o kelimenin içinde varsa üst kısma, yoksa alt kısma yazarız

13 SORU EKİ Amaç – Evet, hayır kelimelerini pratik yapma, soru eki ve kelime öğretimi. Süre – Öğretmene bağlı Öğrenci sayısı – Bütün sınıf veya iki kişilik gruplar Hazırlık – Sınıftan bir çocuk tahtaya kaldırılır. Bütün sınıfın bildiği kelimelerden bir tanesini aklında tutması söylenir.( Öğretmen masasında bulunan bir kağıda da yazabilir.) Diğer çocuklar: Bu kitap mı? Bu öğretmen mi? Bu okul mu? gibi sorularla öğrencinin aklında tuttuğu kelimeyi tahmin etmeye çalışır. Tahtadaki öğrenci sadece “Hayır değil” veya “Evet” diye cevap verir. Kelimeyi tahmin etmeleri için öğrencilere kaç hak verileceği öğretmen tarafından belirlenir

14 2.VARYANT 1.Öğrenciye sorulan sorular sınıfın seviyesine göre değişebilir. Örneğin: O nerede? Ne işe yarar? Ne renk? Yenir mi? Canlı mı, cansız mı? vb. 2) Öğretmen istediği eşya isimlerini şu şekilde de öğretebilir. Bir kutunun içine öğretmek istediği eşyayı koyar. Öğrencilerden kutunun içinde ne olduğunu tahmin etmelerini ister. Öğrenciler kutuyu sallayabilir, koklayabilir, ağırlığına bakabilir. Öğretmene değişik sorular sorabilir. Bu süre en fazla 2- 3 dakika sürmeli. Kutunun içine konabilecek eşyalar Tenis topu, taş, ceviz, elma, kaşık, bıçak, çatal, tebeşir, pirinç, şeker, çivi, düğme v.b.

15 Bingo Öğretmek istediğimiz veya tekrar etmek istediğimiz kelimeyi tahtaya yazarız. Öğrencilerden bu kelimelerden beş tanesini seçip defterlerine yazmalarını isteriz. Daha sonra öğretmen bu kelimelerin içerisinden birini söyler. Bu kelimeyi hangi öğrenciler yazmışlarsa üzerine bir çizik atarlar. Öğretmen kelimeleri söylemeye devam eder. En önce bütün kelimeleri söylenen öğrenci “bingo” der ve yarışmayı kazanır. Bu oyunu biraz zorlaştırmak isterseniz kelimeyi söylemek yerine kelimenin manasını söylersiniz. Öğrenciler manası söylenen kelimelerin üzerini çizerler. Bütün kelimelerinin manası söylenen öğrenci oyunu kazanır

16 BUM BUM ! Bu oyundan bir sayının katları – BUM olarak belirleyin. Çocuklara sırayla saydırmaya başlayın o sayı ve katları gelince öğrenci BUM demek zorunda Örnek: 4 ve katları BUM olsun BUM – BUM – BUM... BUM yerine sayıyı söyleyen öğrenci oyundan çıkartılır.

17 NEREDE ? Amaç: Yer zarfları Öğrenci sayısı: Bütün sınıf Süre : Öğretmene bağlı Sınıftan bir öğrenci dışarı çıkartılır sınıftaki öğrenciler tarafından herhangi bir eşya (kalem, tebeşir v.b) bir yere saklanır. (Bu eşyayı dışarı çıkan öğrencinin bilmesi gerekmektedir.) Dışarıdaki öğrenci sınıfa çağrılır. Sınıfa sorular sorar. Kalem tahtanın arkasında mı? Kalem çantanın içinde mi? Kalem kitabın arasında mı? Evet cevabını alana kadar öğrenci sormaya devam

18 KATOGORİ Sınıf 4 kişilik gruplara ayrılır. Bir harf verilir ve o harfle başlayan Hayvan ismi. Sebze ismi veya meyve ismi. Ülke ismi Ünlü bir insanın ismi. Bir oyun ismi Bir giyecek ismi, yazmaları istenir.

19 Masalı tamamlama Duyulan geçmiş zamanın çok kullanıldığı bir masalın giriş ve gelişme bölümünü verin. Sonuç bölümünü öğrencılerden isteyin. Öğrenciler sonuç bölümünü kendilerine göre yazsınlar. Hepsine teker teker okutun. En son, orjinal masalın sonuç bölümünü okuyun. Orjinale en çok yaklaşan, oyunu kazansın.

20

21 BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN Öğrencilerimizden ailelerine veya yakın arkadaşlarına bayram dolayısıyla gönderilmek üzere hazırlanmış bir tebrik kartı yapmalarını isteriz. Kartı hazır almamalı kendileri yapmalılar. En güzel kartı yapan ve en güzel kutlama mesajını yazan birinci seçilir.

22 EŞİNİ BUL Küçük kağıtlara ülke isimleri ve onların para birimleri ayrı ayrı yazılarak karışık olarak sınıftaki öğrencilere dağıtılır. Sınıftan rastgele birisi kaldırılır ve elindeki kağıtta ne yazdığını okuması istenir. Farzedelim kağıdında lıra yazıyor. Elindeki kağıtta Türkiye yazan öğrenci ayağa kalkmalı ve Türkiye demeli. Daha sonra başka bir öğrenciyi kaldırmalı oyun böylece zincirleme devam etmeli. NOT:Bu aktivite tahtaya sırayla öğrenciler kağıtlarını yapıştırıp tahtada eşleştirme yapabilirler.

23 PAZARLAMACI Hedef öğrencinin hayali bir malı sınıftaki arkadaşlarına satmaya çalışmasıdır. Mal – Saat, televizyon,bilgisayar, buzdolabı v.b olabilir.Öğrenci bu malı kendi belirlemeli ve sınıfta satmaya çalışmalıdır. Herkes kendi malını satmaya çalıştıktan sonra. Sınıftaki öğrencilere hangi malı almak istediği sorulur.En çok hangi mal satın alınmak isteniyorsa o malı satan öğrenci yarışmayı kazanır.

24 Yeni öğrenilen veya parçada geçen bir kelime tahtaya yazılır. Öğrencilerden bu kelimeyle ilgili kelimeleri söylemeleri istenir. Bu konuyla ilgili olarak şu örneği kullanılabilirsiniz.

25 Örnek 1 İLETİŞİM haber Bilgisayar gazete haberleşmek hız Telefon Postane mektup uydu internet radyo İLETİŞİM

26 SEN DEVAM ET Amaç: Cümle kurma ve pratik yapma. Öğrenci Sayısı: Bütün sınıf Nasıl Oynanacak? Öğretmen bir olay anlatmaya başlar. Olayı belli bir noktaya getirdikten sonra anlatmayı bırakır. Olayın devamını öğrencilerin anlatmasını ister. Her öğrenci bir cümle ilave ederek olay sonuçlandırılmaya çalışılır. Bu oyunda giriş ve bitiş cümleleri verilip, öğrencilerden olayın nasıl geliştiği de sorulabilir. Öğretmen tarafından şöyle bir olay anlatılabilir: Ahmet’ in yarın saat 9:15’te Türkçe’den imtihanı vardır. Bugün erkenden yatıp sabah erkenden kalkması gerekmektedir. Ama televizyondaki film de oldukça güzeldir. Ahmet televizyondaki filme bakmayı tercih eder ve geç yatar. Saati kurmuştur, fakat saatin pili çok zayıftır Bu noktadan sonra öğrencilerden hikayeye devam etmeleri istenir. Sözlü olarak bu çalışma yapıldıktan sonra, öğrencilerden yazılı olarak da bu hikaye istenilebilir.

27 KULAKTAN KULAĞA Öğrencilerin sınıfta daire düzeninde oturmalarını sağlayın. Bunlardan birisini kulağına herhangi bir ifade fısıldayın. O da sağındaki kişinin kulağına duyduğu ya da duyduğunu sandığı şeyi fısıldasın ve bu oyun bu şekilde devam eder. İlk söylenen ifade son oyuncuya ulaştığında o da bunu yüksek sesle söyler. Herkes bu ifadenin ne kadar değişmiş olduğunu gördüğünde çok şaşıracaktır. İsterseniz yeni bir oyuna başlayabilrsiniz. Oyunda ifade kulaktan kulağa söylenirken sadece bir kez ve süratle söylenmelidir. Aksi halde, oyun eğlencisini kaybeder.

28 KELİME ÜRETME OYUNU Öğretmen tarafından bir kelime söylenir, onun son harfiyle başlayan bir kelimeyi bir öğrenci söyler ve oyun diğer öğrencilerin katılmasıyla devam eder. Kelime söyleyemeyen öğrenci oyundan çıkartılır. Türkçe olan her kelime söylenebilir.Daha once söylenmiş olan kelimeyi tekrar söyleyen veya kelime söyleyemeyen öğrenci oyundan çıkartılır. Örnek: Kalem-masa- ayna- at- tahta ……………

29 EVET- HAYIR Bu oyunda bir öğrenciyi tahtaya kaldırın. (Bu diğer oyuncuların oyuna konsantre olması açısından yararlıdır.) Öğrenciye " Evet - Hayır " soruları sorun. Örneğin "İzmirli misin?", "Kitap okumayı seviyor musun?" gibi. Oyundaki amaç öğrencilerin bu soruları "EVET" ve "HAYIR" kelimelerini kullanmadan cevaplamasıdır. Bu kelimeyi kullanan öğrenci oyun dışı kalır. Sırasıyla diğer öğrencileri de tahtaya kaldırın.


"OYUNLAR 1.SEPET AKTIVITESI: Öğretilen konu renkli kağıtlara yazılır.Bir sepetin içine konulur.Müzik eşliğinde sepet elden ele dolaşır.Müzik durdurulur.Müzik." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları