Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DİCLE ÜNİVERSİTESİ FEN FAKÜLTESİ MATEMATİK BÖLÜMÜ STRATEJİ PLANI 2012

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DİCLE ÜNİVERSİTESİ FEN FAKÜLTESİ MATEMATİK BÖLÜMÜ STRATEJİ PLANI 2012"— Sunum transkripti:

1 DİCLE ÜNİVERSİTESİ FEN FAKÜLTESİ MATEMATİK BÖLÜMÜ STRATEJİ PLANI 2012
“Herkes ölümsüz olduğunu hissettiği alanda çalışmak ister. Ben de matematikte kendimi ölümsüz hissettim…” Cahit Arf

2 İÇİNDEKİLER Mevcut Durum Vizyonumuz Misyonumuz İlkelerimiz
SWOT Analizi Stratejik amaçlarımız

3 MATEMATİK BÖLÜMÜ STRATEJİK PLAN KOMİSYONU
Prof.Dr.H.İlhan TUTALAR Prof.Dr.Sezai OĞRAŞ Prof.Dr.Abdulkadir ERTAŞ Doç.Dr.H.Özlem GÜNEY Yrd.Doç.Dr.Sedat İLHAN

4 Yrd.Doç.Dr. Abdullah BAYKAL Yrd.Doç.Dr. Necat POLAT
MATEMATİK BÖLÜMÜ AKADEMİK BİRİMLER BÜNYESİNDE GÖREV YAPACAK ALT KOMİSYON ÜYELERİ Prof.Dr. Sezai OĞRAŞ Yrd.Doç.Dr. Abdullah BAYKAL Yrd.Doç.Dr. Necat POLAT Yrd.Doç.Dr. Bilal ÇEKİÇ Arş.Gör.Dr. Sevtap SÜMER EKER

5 ÖZDEĞERLENDİRME STRATEJİK PLANLAMA ALT KOMİSYON ÜYELERİ
Prof.Dr. Rabil MAŞİYEV Yrd.Doç.Dr. Pakize TAYLAN Öğr.Gör. Hacer YILDIRIR Arş.Gör. S. Öykü YURTTAŞ

6 Matematik Nedir? Bir Düşünce biçimi ve evrensel bir dil olan matematik, tümdengelimli akıl yürütme yoluyla, sayılar, geometrik şekiller, fonksiyonlar, uzaylar gibi soyut varlıkların özelliklerini ve bunlar arasında kurulan bağıntıları inceleyen bir bilim dalı olarak düşünülebilir. Matematik, günümüzün gelişen dünyasında birey, toplum, bilim ve teknoloji için vazgeçilmez bir alandır. Günlük yaşamda, iş ve meslekte gerekli olan çözümleyebilme, iletişim kurabilme, genelleştirme yapabilme, yaratıcı ve bağımsız düşünebilme gibi üst düzey davranışları geliştiren bir alan olarak matematiğin öğrenilmesi kaçınılmazdır. Fiziksel bilimlerdeki geleneksel uygulama alanlarının yanında, biyoloji ve sosyal bilimler gibi yeni bilgi alanlarında da kullanımı sürekli artan Matematik, hızla gelişmekte ve genişlemektedir. Özellikle bilgisayar teknolojisinde son bir kaç yılda meydana gelen büyük gelişmeler yeni matematiksel disiplinlerin doğmasına yol açmıştır.

7 MEVCUT DURUM ANALİZİ

8 MEVCUT DURUM GENEL BİLGİLER Kuruluş Öğretim Elemanları
Araştırma Görevlileri Öğrenciler Bölümümüz 1974 yılında O günkü adıyla Ziya Gökalp Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik Bölümü olarak kurulmuştur. 4 Profesör 1 Doçent 5 Yardımcı Doçent 1 Öğretim Görevlisi 1 tanesi Doktoralı olmak üzere 4 Araştırma 635 Lisans 20 Yüksek Lisans 11 Doktora - Özel Öğrenci

9 ANABİLİM DALLARIMIZ MEVCUT DURUM
Analiz ve Fonksiyonlar Teorisi Cebir ve Sayılar Teorisi Geometri Matematiğin Temelleri ve Matematik Lojik Topoloji Uygulamalı Matematik

10 AKADEMİK PERSONEL MEVCUT DURUM
Profesörler Prof. Dr. H.İlhan TUTALAR (Bölüm Başkanı) Lisans: Hacettepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Yüksek Lisans: Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Doktora: Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Prof. Dr. Sezai OĞRAŞ Lisans: Dicle Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Yüksek Lisans:Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Doktora: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü

11 Profesörler (devam) Prof. Dr. Abdulkadir ERTAŞ
Lisans: Atatürk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Yüksek Lisans: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Doktora: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Prof. Dr. Rabil MAŞİYEV * - Lisans: Azerbaycan Petrol Akademisi Yüksek Lisans: Azerbaycan Mimarlık ve İnşaat Üniversitesi - Doktora: Azerbaycan Devlet Üniversitesi * sayılı Yükseköğretim ve madde ile bölümümüzde görev yapmaktadır.

12 Yardımcı Doçentler Doç. Dr. H.Özlem GÜNEY Yrd. Doç. Dr. Pakize TAYLAN
Lisans: Dicle Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Yüksek Lisans: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Doktora: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yardımcı Doçentler Yrd. Doç. Dr. Pakize TAYLAN Yrd. Doç. Dr. Sedat İLHAN Yrd.Doç.Dr.Abdullah BAYKAL Lisans: Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Yüksek Lisans:Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü

13 Yardımcı Doçentler (devam)
Yrd.Doç.Dr.Necat POLAT Lisans: Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yüksek Lisans: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Doktora: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yrd.Doç.Dr. Bilal ÇEKİÇ Lisans: Dicle Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi

14 Öğretim Görevlileri Öğr.Gör.Hacer YILDIRIR
Lisans: Dicle Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Yüksek Lisans: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü

15 Araştırma Görevlileri Arş.Gör. Dr. Sevtap SÜMER EKER
Lisans: Dicle Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Yüksek Lisans: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Doktora: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Arş.Gör.Saadet Öykü YURTTAŞ Lisansüstü: Liverpool- İNGİLTERE Arş.Gör.Seçil YALAZ Doktora: Arş.Gör. Arife ATAY

16 İDARİ PERSONEL MEVCUT DURUM
Memur (Sekreter) Eğitim:

17 AKADEMİK FAALİYETLER MEVCUT DURUM
2001 2002 2003 2004 2005 Yurtdışı Makale (SCI+ diğer) 1 3 1+3 Yurtiçi Makale 2 Atıf Uluslararası Kongre-Sempozyum Ulusal Kongre - Sempozyum Araştırma Projesi

18 SON 5 YILIN (2001-2005) ÖĞRETİM ÜYESİ BAŞINA DÜŞEN MAKALE SAYISI MEVCUT DURUM
Makale/Öğretim Üyesi Öğretim Üyesi sayısı 2001 0,50 6 2002 2003 0,33 2004 0,28 7 2005 0,57

19 ÖĞRETİM ÜYESİ BAŞINA DÜŞEN DERS SAATİ (BİRİM İÇİ LİSANS) MEVCUT DURUM
Toplam Profesör Doçent Yardımcı Öğretim Görevlisi Ders veren Öğretim Üyesi sayısı 2 3 1 8 48 36 56 10 150 Öğretim üyesi başına düşen 24 18 18,6 18,75

20 ÖĞRETİM ÜYESİ BAŞINA DÜŞEN DERS SAATİ (LİSANSÜSTÜ) MEVCUT DURUM
Programlar Ders saati Toplam Yüksek Lisans Doktora Profesör Doçent Yardımcı Ders veren Öğretim Üyesi sayısı 2 6 5 9 20 Öğretim üyesi başına düşen 2,5 4,5 3 3,3

21 ULUSLARARASI TOPLANTILAR
Öğretim Elemanı Tebliğ Adı Toplantı adı B.Çekiç-R.Maşiyev-S.Oğraş Regularity of the Fractional maximal operator in Lp(x) space International Workshop on Analysis and Applications, Mersin Univ.Ins.of Math.of NAS of Ukraine, Toras Shevchenko Nat.Uni.of Kyiv,Mersin Turkey-2004 R.Maşiyev-B.Çekiç-S.Oğraş On the Sobolev-Type Inequalıty for Lebesque spaces with a variable exponent N.Polat- D.Kaya-H.İ.Tutalar Blow up of solution for a class of non-linear wave equations Dynamical Systems and Applications, Antalya -2004 Rabil Maşiyev n-boyutlu uzaylarda Sobolev Gömülmeleri Analysis and related topics, November, Lviv,Ukraine

22 ULUSAL TOPLANTILAR Öğretim Elemanı Tebliğ Adı Toplantı adı A.Baykal
Öğrenci bilgilerinin MySQL+PHP ile web ortamına aktarılması Akademik Bilişim Konferansı, Samsun-2001 Sanal IP kullanan kampüs ortamında DNS kullanımı Akademik Bilişim Konferansı, Adana-2003 A-Baykal-F.Çakar Web Tabanlı Öğrenci İşleri Otomasyonu Akademik Bilişim Konferansı, Trabzon-2004 Kampüs ortamında merkezi Anti-virüs kullanımı Akademik Bilişim Konferansı, Gaziantep-2005

23 FAALİYETLER 2004 Yılı Faaliyetleri
I. Matematik Günleri ,26-30 Nisan 2004 2005 Yılı Faaliyetleri * II. Matematik Günleri , Mayıs 2005

24 AKADEMİK ZİYARETLER * Prof.Dr. Hasan KÜRÜM (Elazığ)
2003 Yılında Gelenler * Prof.Dr. Hasan KÜRÜM (Elazığ) * Doç.Dr.Rabil MAŞİYEV (Azerbaycan) 2004 Yılında Gelenler Prof.Dr.Etibar PENAHOV ( Elazığ) * Prof.Dr.Rıfat ÇOLAK (Elazığ) * Doç.Dr.Doğan KAYA (Elazığ) * Doç.Dr.Farman MAMEDOV 2005 Yılında Gelenler * Prof.Dr. Halil ARDAHAN (Konya) * Prof.Dr. Rauf AMİROV (Sivas)

25 BÖLÜMÜMÜZE KAYIT YAPTIRAN ÖĞRENCİLERİN ÖSS PUANLARI (SAY)
YIL Bölüm Kontenjanı En düşük Puan En Yüksek Puan 2000 73 N.Ö 73 İ.Ö 2001 63 N.Ö 63 İ.Ö 2002 53 N.Ö 53 İ.Ö 2003 2004 2005 72 N.Ö 72 İ.Ö

26 BÖLÜMÜMÜZE KAYIT YAPTIRAN ÖĞRENCİLERİN YÜZDELİK DİLİMLERİ
YIL Yüzdelik Dilim Normal Öğretim İkili Öğretim 2003 0,2 AOP’li yüzdelik Dilim 3,55 5,09 0,5 AOP’li 32,23 39,66 2004 0,3AOP’li 0,65 2,17 0,8 AOP’li 24,65 32,78 2005 0,3 AOP’li 0,17 0,83 18,10 24,60

27 OKUL BİRİNCİLERİ YIL En düşük Puan En Yüksek Puan 2000 166.389 170.625
- 2001 2002 2003 2004 2005

28 2005 OSYS EN KÜÇÜK PUANLARA GÖRE MATEMATİK BÖLÜMÜNÜN SIRALAMADAKİ YERİ NORMAL ÖĞRETİM
Sıra Üniversite Adı Bölümü Ek Kont Kont En küçük puan 36 Gazi –Kırşehir MAT 2 41 329,186 37 Dumlupınar - Kütahya 62 328,842 38 DİCLE - DİYARBAKIR 72 328,511 39 Trakya - Edirne 52 327,949

29 İKİNCİ ÖĞRETİM 25 DİCLE- DİYARBAKIR 320,241 Sıra Üniversite Adı Bölüm
Ek Kont. Kont. En küçük puan 23 Sütçü İmam -Kahramanmaraş MAT 2 41 320,634 24 Atatürk - Erzurum 72 320,596 25 DİCLE- DİYARBAKIR 320,241 26 Yüzüncü Yıl - Van 319,114

30 MEVCUT DURUM

31 MEVCUT DURUM

32 MEVCUT DURUM

33 LİSANS DERSLERİ MEVCUT DURUM
FİZ 111 TEMEL FİZİK I (2 2 3) FİZ 112 TEMEL FİZİK II (2 2 3) MAT 151 SOYUT MAT. I (4 - 4) MAT 152 SOYUT MAT. II (4 - 4) MAT 161 DOĞRUSAL CEBİR I (3 2 4) MAT 162 DOĞRUSAL CEBİR II (3 2 4) MAT 171 ANALİZ I (4 2 5) MAT 172 ANALİZ I (4 2 5) MAT 253 OLASILIK VE İST. I (3 2 4) MAT 254 OLASILIK VE İST. II (3 2 4) MAT 263 TOPOLOJİYE GİRİŞ (3 0 3) MAT 264 TOPOLOJİK UZAYLAR (3 0 3) MAT 273 ANALİTİK GEO. I (2 2 3) MAT 274 ANALİTİK GEO. II (2 2 3) MAT 283 İLERİ ANALİZ I (3 2 4) MAT 284 İLERİ ANALİZ II (3 2 4) MAT 293 DİF.DENK. I (3 2 4) MAT 294 DİF.DENK II (3 2 4) MAT 204 TEMEL BİLGİ TEKN.O (0 2 1)

34 MAT 355 KISMİ DİF.DENK I (3 - 3) MAT 356 KISMİ DİF.DENK II (3 - 3)
MAT 335 MATEMATİKSEL İST. I (3 - 3) MAT 336 MATEMATİKSEL İST. II (3 - 3) MAT 355 KISMİ DİF.DENK I (3 - 3) MAT 356 KISMİ DİF.DENK II (3 - 3) MAT 365 SAYILAR KUR GİRİŞ (4 - 4) MAT 366 SOYUT CEBİRE GİRİŞ (4 - 4) MAT 375 KARMAŞIK FONKS. I (3 2 4) MAT 376 KARMAŞIK FONKS. II (3 2 4) MAT 385 GERÇEL ANALİZ I (3 - 3) MAT 386 GERÇEL ANALİZ II (3 – 3) MAT 307 INT.VE HTML PR (1 2 2) MAT 308 OFFICE PROGRAMLAMA (1 2 2) MAT 401 SAYISAL ANALİZ I (3 - 3) MAT 402 SAYISAL ANALİZII (3 - 3 ) MAT 403 FEN SOS. BİL UYG. AN. I (2 - 2) MAT 404 FEN SOSYAL BİL UYG AN II (2 - 2) MAT 457 FONK. ANALİZ I (3 - 3) MAT 458 FONK. ANALİZ II (3 – 3) MAT 477 UYGULAMALI MAT. I (2 2 3) MAT 478 UYGULAMALI MAT. II (2 2 3) MAT487 C PROGRAMLAMA (2 - 2) MAT488 VERİ TABANLARI (2 - 2)

35 SERVİS DERSLERİ MEVCUT DURUM
MAT 101 Genel Matematik (Kimya)

36 LİSANSÜSTÜ DERSLER MEVCUT DURUM
I. YARIYIL DERSİNKODU DERSİN ADI TULK MAT 501 Soyut Cebir l MAT 503 İntegral ve uygulamaları l MAT 505 Temel Topoloji MAT 507 Sayısal Analiz l MAT 509 İstatistik Uygulamalı Matrisler Kuramı l 3003 MAT 511 Varyasyonal Hesap l MAT 513 Gerçel Analiz l MAT 515 Uygulamalı İstatistik Yöntemler l MAT 517 Özel Fonksiyonlar ve Dönüşümler MAT 519 İnternet Uygulamaları MAT 521 Çok Değişkenli Gerçel Fonksiyonlar l 3003 MAT 523 Cebirsel Sayılar Kuramı l MAT 525 Cebirsel Cisim Genişlemeleri l MAT 527 Visual Basic Programlama Dili MAT 529 Karmaşık Fonksiyonlar Kuramı l MAT 531 Temel Fonksiyonel Analiz MAT 533 Değişmeli Cebire Giriş

37 MAT 535 Matematik Eğit.Öğrenme Kuramları ve Modelleri 3003
MAT 537 HTML Programlama ve Javascript MAT 539 Yalınkat Fonksiyonlar l MAT 541 Yarı Gruplar Kuramına Giriş MAT 543 Ters Yarı Gruplar Kuramına Giriş MAT 545 Cebirsel Eğriler l MAT 547 Yalınkat Fonk. Kur.da Bazı Özel Konular l 3003 MAT 549 Doğrusal Modeller ve Sonuç Çıkarma 3003 MAT 551 Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz l MAT553 Tam Fonksiyonlar Kuramına Giriş l MAT 555 Matematik Analizin Temelleri l MAT 557 P-Adic Sayılar ve Değerlendirmeler MAT 559 Cebirsel Topolojiye Giriş MAT 561 Cebirsel Manifoltlar MAT 563 Diferansiyel Denklemler Kuramı MAT 565 C Programlama Dili MAT 567 Matematik Eğitiminde Planlama ve Değerlendirme 3003

38 II. YARIYIL DERSİNKODU DERSİN ADI TULK MAT Soyut Cebir II MAT Başlangıç ve Sınır Değer Problemleri 3003 MAT Temel İstatistik MAT Sayısal Analiz II MAT İstatistik Uygulamalı Matrisler Kuramı II 3003 MAT Varyasyonel Hesap II MAT Gerçel Analiz II MAT Uygulamalı İstatistik Yöntemler II 3003 MAT İntegral Denklemler MAT TEX/LATEX Yazılımı MAT Çok Değişkenli Gerçel Fonksiyonlar II 3003 MAT Cebirsel Sayılar Kuramı II 3003 MAT Cebirsel Cisim Genişlemeleri II 3003 MAT Uygulamalı Regresyonal Analizi 3003 MAT Karmaşık Fonksiyonlar Kuramı II 3003 MAT Lebesgue Ölçümü ve İntegrali 3003 MAT Hilbert Uzaylarına Topolojik Bakış 2002

39 MAT 536 Topolojik Banach Uzayları 2002
MAT 538 Konu Alanı Ders İçeriklerinin İncelenmesi 3003 MAT 540 Yalınkat Fonksiyonlar II MAT 542 Linux İşletim Sistemi MAT 544 Topolojik Gruplar MAT 546 Cebirsel Eğriler II MAT 548 Yalınkat Fonksiyonlar Kur.Bazı Özel Konular II 3003 MAT 550 Doğrusal Olmayan Modeller ve Sonuç Çıkarma 3003 MAT 552 Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz II 3003 MAT 554 Tam Fonksiyonlar Kuramına Giriş II 3003 MAT 556 Matematik Analizin Temelleri II MAT 558 P-Adic Zeta Fonksiyonları MAT 560 Değişmeli Cebir MAT 562 Vektörel Ölçüm Kuramına Giriş MAT 564 Kısmi Diferansiyel Denklemler Kuramı 3003 MAT 566 Homolojik Çarpımlar MAT 568 Matematik Eğitimi Felsefesi MAT 570 Dağılımlar Kuramı

40 YILLARA GÖRE MEZUN OLAN Y
YILLARA GÖRE MEZUN OLAN Y.LİSANS VE DOKTORA ÖĞRENCİ SAYILARI MEVCUT DURUM

41 YILLARA GÖRE KAYITLI Y.LİSANS VE DOKTORA ÖĞRENCİ SAYILARI MEVCUT DURUM

42 MİSYONUMUZ

43 EĞİTİM-ÖĞRETİM YAPMAK
Matematikte geleceğin bilim adamlarını yetiştirmek Çağdaş, girişimci, kendine güvenen, bilgi üreten,özgün ve estetik değerlere sahip ve temel matematik bilgisi ile donatılmış bireyler yetiştirmek, Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora derslerini vermek Öğretmen yetiştirmek Yaz okulu açmak Servis derslerini vermek Bilişim sektöründe çalışacak yazılımcılar yetiştirmek

44 ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNDE BULUNMAK
Ulusal ve uluslararası dergilerde araştırma makalesi yayınlamak Ulusal ve uluslararası konferanslara katılmak Öğrencilerin eğitimine yönelik projeler hazırlamak Seminerler düzenlemek Sanayi ile işbirliği yapmak

45 TOPLUMU BİLGİLENDİRMEK
Matematik ile ilgili bütün bilgileri ve bu alandaki tüm gelişmeleri topluma aktarmak Toplumun ihtiyacı olan, matematik alanındaki kaynakların hazırlanmasına yardımcı olmak ve denetimini sağlamak

46 VİZYONUMUZ

47 VİZYONUMUZ Ulusal ve uluslararası ortamlarda mensubu olmaktan övünç duyulan, verdiği eğitim ve öğretim ile toplumda ve paydaşlarından kabul gören saygın, nitelikli, akılcı ve adaletli Çağın gerektirdiği sosyo-kültürel gereksinimlere duyarlı, Alanındaki bilimsel gelişmelere dinamik yapısı ile ayak uyduran, Eğitim ve araştırma alanında güvenilir, saygın, başarılı ve alanlarında söz sahibi bireyler yetiştirerek toplum ve paydaşlar tarafından saygı ile karşılanmak.

48 İLKELERİMİZ

49 İLKELERİMİZ Akademik mükemmellik (Üstünlük, seçkinlik)
Dürüstlük (Kişisel, akademik ve profesyonel) Akademik özgürlük (Eğitim, araştırma ve ifade özgürlüğü) Adalet Şeffaflık Sorumluluk bilinci Yaratıcılık Yenilikçilik İşbirliğine açık olmak Liderlik Takım bilinci Katılımcılık Saygılı olmak Sürekli eğitim-öğretim

50 SWOT ANALİZİ

51 GÜÇLÜ YÖNLERİMİZ Matematiğin dünyadaki öneminin artması
Öğretim üyelerimizin genç olması Fakülte bazında Giriş puanlarımızın yüksekliği Mezunlarımızın genellikle iş bulmaları Mezunlarımız ile iletişimimizin sürmesi

52 ZAYIF YÖNLERİMİZ Bölüm stratejisinin eksiklerinin bulunması
Anabilim dallarının dengesiz gelişmesi Ders yükünün fazlalığı Matematikçi sayısının ülke genelinde azlığı Altyapı eksikliği Araştırma için zaman azlığı Doktora yapmak isteyen öğrenci sayısının azlığı

53 FIRSATLARIMIZ Eğitim-öğretimde uluslararası öğrenci değişim programlarında ülkemizin etkinliğinin yükselmesi Hızlı teknolojik gelişmeler ve iletişimdeki artış Değişik kaynakların destekleyebileceği projelerle bilimsel araştırma donanımının temini Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne üyelik sürecinde, iyi yetişmiş mezunlarımız için yeni istihdam alanlarının oluşması

54 TEHDİTLER Siyasi karar mercileri
Yükseköğretim Kurulu’nun koordinasyon eksikliği Milli Eğitim politikalarında aksaklıkların bulunması Özel üniversitelerin öğretim elemanlarına verdikleri ücretlerin yüksek olması Beyin göçünün olması

55 TEMENNİLERİMİZ Yapılan bu strateji ve misyon çalışmalarının, sürekli hale getirilmesi ve yönetimin takipçi olması Yurtdışı araştırma makalelerine mümkünse destek verilmesi

56 STRATEJİK AMAÇLARIMIZ

57 BİLİMSEL ARAŞTIRMALARA YÖNELİK AMAÇLARIMIZ
Eğitim ve araştırma olanaklarını dünyanın gelişmiş üniversiteleri ile aynı düzeye getirmek için alt yapıdaki ve eğitim-araştırma kadrolarındaki eksikleri gidermek Lisans ve Lisansüstü derslerle ilgili güncel kitapları temin ederek, verilen hizmetin kalitesinin artırılması Ulusal ve uluslar arası (SCI kapsamında vb.) bilimsel araştırma makale sayısını artırmak, makale yazan öğretim üyelerini ödüllendirmek

58 BİLİMSEL ARAŞTIRMALARA YÖNELİK AMAÇLARIMIZ
FIRSATLARI YAKALAMA VE KURUMSAL GELİŞİMİ SAĞLAMADA HEDEFLER FAALİYETLER ADIMLAR VE ARAÇLAR ENGELLER ENGELLERİ NASIL AŞILACAĞI PERFORMANS GÖSTERGESİ (Nasıl Ölçüleceği) HEDEF 1 Akademik Kadronun Geliştirilmesi Akademik kadromuzu tabloda belirtilen oranda arttırmak Mevcut atama kriterlerinin uygun şekilde uygulanamaması Akademik kadroların Üretim esaslı dağıtımın ilgili birimlere teklif edilmesi Artan akademik kadro sayısı HEDEF 2 Bölüm kütüphanesi oluşturmak Bölümümüzde okutulan derslerle ilgili güncel ders kitapları Fakültemizde fiziki mekanın kısıtlı olması Fakültemize Hukuk Fakültesi binasının tahsis edilmesinin talep edilmesi Artan fiziki mekan sayısı

59 BİLİMSEL ARAŞTIRMALARA YÖNELİK AMAÇLARIMIZ
FIRSATLARI YAKALAMA VE KURUMSAL GELİŞİMİ SAĞLAMADA HEDEFLER FAALİYETLER ADIMLAR VE ARAÇLAR ENGELLER ENGELLERİ NASIL AŞILACAĞI PERFORMANS GÖSTERGESİ (Nasıl Ölçüleceği) HEDEF 3 Ulusal ve uluslar arası (SCI kapsamında vb.) bilimsel araştırma makale sayısını artırmak, makale yazan öğretim üyelerini ödüllendirmek SCI ve SSCI da Üniversitemiz adresli yayınlara teşvik ödülü vermek Mevcut atama yönergesi Öğretim üyelerinin atama kriterlerine gösterdikleri direnç. Üniversitemiz de Yayın teşvik programının olmayışı Üniversitemiz senatosuna teklifte bulunmak üzere Dekanlığımıza öneride bulunmak Atama yönergesindeki değişiklik. Yayın sayıları . Yayın teşvik ödülü programının yürürlüğe girip girmemesi.

60 EĞİTİM VE ÖĞRETİME YÖNELİK AMAÇLARIMIZ
Bilgisayar laboratuvarının Düzenlenmesi ve Laboratuvarlara uzman alınması Yan dal programlarının Belirlenmesi ve açılması Ders dışında öğrencilere yönelik sosyal etkinliklerin sayısını ve bu etkinliklere mezunlarımızın katılımını arttırmak, Mezunlarla iletişimi arttırmak (3 yıl) Gelişmiş üniversiteler ile işbirliğine gidilmesi, Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora programlarının yeniden düzenlenerek, Erasmus ve Sokrates Programlarına uyumlu hale getirilmesi. Ders sunumlarında bilgisayar teknolojisinden daha fazla yararlanılması Öğrenci memnuniyetinin her yıl değerlendirilmesi ve Öğrenci başarı durumunun belirlenmesi

61 EĞİTİM VE ÖĞRETİME YÖNELİK AMAÇLARIMIZ
FIRSATLARI YAKALAMA VE KURUMSAL GELİŞİMİ SAĞLAMADA HEDEFLER FAALİYETLER ADIMLAR VE ARAÇLAR ENGELLER ENGELLERİN NASIL AŞILACAĞI PERFORMANS GÖSTERGESİ (Nasıl Ölçüleceği) HEDEF 1 Bilgisayar laboratuvarının Düzenlenmesi ve Laboratuvarlara uzman alınması Fakülte bütçesi Bütçe yetersizliği Gerekirse döner sermaye veya ikili öğretimden karşılanmasını sağlayarak Öğrenci başına düşen bilgisayar sayısındaki artış HEDEF 2 Yan dal programının başlatılması (1 yıl) Gerekli program hazırlığının yapılması Yok Programın başlayıp başlamadığı

62 EĞİTİM VE ÖĞRETİME YÖNELİK AMAÇLARIMIZ
FIRSATLARI YAKALAMA VE KURUMSAL GELİŞİMİ SAĞLAMADA HEDEFLER FAALİYETLER ADIMLAR VE ARAÇLAR ENGELLER ENGELLERİN NASIL AŞILACAĞI PERFORMANS GÖSTERGESİ (Nasıl Ölçüleceği) HEDEF 3 Ders dışında öğrencilere yönelik sosyal etkinliklerin sayısını ve bu etkinliklere mezunlarımızın katılımını arttırmak, Mezunlarla iletişimi arttırmak (3 yıl) Bu konuda Bölümümüzde bir komisyon kurulması ve web sayfamızda bir link açılması ve anketlerin hazırlanması Öğrenci ve öğretim üyeleri arasındaki diyalog yetersizliği Ayrıca mezunlarımızla iletişimin zayıf olması Her yıl başında öğrenciye yönelik bir sosyal programın hazırlanıp ilan edilmesi ve mezunların katılımını sağlamak için web sayfamızda mezunlarla ilgili anket ve iletişim linkinin kurulması Web sayfasında yer alan Sosyal programların sayısı ve katılan mezun sayısı

63 EĞİTİM VE ÖĞRETİME YÖNELİK AMAÇLARIMIZ
FIRSATLARI YAKALAMA VE KURUMSAL GELİŞİMİ SAĞLAMADA HEDEFLER FAALİYETLER ADIMLAR VE ARAÇLAR ENGELLER ENGELLERİN NASIL AŞILACAĞI PERFORMANS GÖSTERGESİ (Nasıl Ölçüleceği) HEDEF 4 Yurtdışı ve yurt içi üniversitelerle iş birliğini arttırmak (3 yıl) Sokrates- Erasmus programı çerçevesinde ikili anlaşmalar yapmak Programlarla ilgili tanıtım sohbetleri yaparak öğrencilerimizin programlara katılımını sağlamak. Ayrıca alt yapımızı tamamlayarak ikili anlaşma imkanı sağlamak Öğretim Üyesi ve Öğrenci direnci, Alt yapı yetersizliği Programa katılanların ödüllendirilmesi İkili anlaşma sayısı ve Programdan faydalanan öğrenci sayısı

64 EĞİTİM VE ÖĞRETİME YÖNELİK AMAÇLARIMIZ
FIRSATLARI YAKALAMA VE KURUMSAL GELİŞİMİ SAĞLAMADA HEDEFLER FAALİYETLER ADIMLAR VE ARAÇLAR ENGELLER ENGELLERİN NASIL AŞILACAĞI PERFORMANS GÖSTERGESİ (Nasıl Ölçüleceği) HEDEF 5 Ders sunumlarında bilgisayar teknolojisinden daha fazla yararlanılması Fakülte bütçesi Bilgisayar teknolojili Sınıfların yetersizliği, Bütçe yetersizliği Gerekirse döner sermaye veya ikili öğretimden karşılanmasını sağlayarak Öğretim üyesi ders sunumları HEDEF 6 Öğrenci memnuniyetinin her yıl değerlendirilmesi ve Öğrenci başarı durumunun belirlenmesi Gerekli anket hazırlığının yapılması Yok Yapılan anketlerin istatistiki değerlendirme sonuçları

65 AKADEMİK AMAÇLARIMIZ (SCI+ diğer) Yurtiçi Makale 2 4 Atıf
2006 2007 2008 2009 2010 Yurtdışı makale (SCI+ diğer) 3+19 3+14 2+10 2+12 1+11 Yurtiçi Makale 2 4 Atıf Uluslararası Kongre-Sempozyum 3 1 Ulusal Kongre - Sempozyum 5 Araştırma Projesi 6

66 Uzman-Öğretim Görevlisi
AKADEMİK AMAÇLARIMIZ Öğretim Elemanı YILLAR 2005 Mevcut 2006 2007 2008 2009 2010 Profesör 2 2+1 3 Doçent 1 1+3 3+2 Yardımcı Doçent 3+1 4+2 Toplam Öğretim Üyesi 6 7 9 11 Araştırma Görevlisi 6+3 7+2 9+2 11+3 Uzman-Öğretim Görevlisi ÖğretimYardımcısı 10 13 16 Genel Toplam 17 18 20 24 27

67 TEŞEKKÜR EDERİZ


"DİCLE ÜNİVERSİTESİ FEN FAKÜLTESİ MATEMATİK BÖLÜMÜ STRATEJİ PLANI 2012" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları