Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DİCLE ÜNİVERSİTESİ FEN FAKÜLTESİ MATEMATİK BÖLÜMÜ STRATEJİ PLANI 2012 “Herkes ölümsüz olduğunu hissettiği alanda çalışmak ister. Ben de matematikte kendimi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DİCLE ÜNİVERSİTESİ FEN FAKÜLTESİ MATEMATİK BÖLÜMÜ STRATEJİ PLANI 2012 “Herkes ölümsüz olduğunu hissettiği alanda çalışmak ister. Ben de matematikte kendimi."— Sunum transkripti:

1 DİCLE ÜNİVERSİTESİ FEN FAKÜLTESİ MATEMATİK BÖLÜMÜ STRATEJİ PLANI 2012 “Herkes ölümsüz olduğunu hissettiği alanda çalışmak ister. Ben de matematikte kendimi ölümsüz hissettim…” Cahit Arf Cahit Arf

2 İÇİNDEKİLER Mevcut Durum Vizyonumuz Misyonumuz İlkelerimiz SWOT Analizi Stratejik amaçlarımız

3 MATEMATİK BÖLÜMÜ STRATEJİK PLAN KOMİSYONU Prof.Dr.H.İlhan TUTALAR Prof.Dr.Sezai OĞRAŞ Prof.Dr.Abdulkadir ERTAŞ Doç.Dr.H.Özlem GÜNEY Yrd.Doç.Dr.Sedat İLHAN

4 MATEMATİK BÖLÜMÜ AKADEMİK BİRİMLER BÜNYESİNDE GÖREV YAPACAK ALT KOMİSYON ÜYELERİ Prof.Dr. Sezai OĞRAŞ Yrd.Doç.Dr. Abdullah BAYKAL Yrd.Doç.Dr. Necat POLAT Yrd.Doç.Dr. Bilal ÇEKİÇ Arş.Gör.Dr. Sevtap SÜMER EKER

5 ÖZDEĞERLENDİRME STRATEJİK PLANLAMA ALT KOMİSYON ÜYELERİ Prof.Dr. Rabil MAŞİYEV Yrd.Doç.Dr. Pakize TAYLAN Öğr.Gör. Hacer YILDIRIR Arş.Gör. S. Öykü YURTTAŞ

6 Matematik Nedir? Bir Düşünce biçimi ve evrensel bir dil olan matematik, tümdengelimli akıl yürütme yoluyla, sayılar, geometrik şekiller, fonksiyonlar, uzaylar gibi soyut varlıkların özelliklerini ve bunlar arasında kurulan bağıntıları inceleyen bir bilim dalı olarak düşünülebilir. Matematik, günümüzün gelişen dünyasında birey, toplum, bilim ve teknoloji için vazgeçilmez bir alandır. Günlük yaşamda, iş ve meslekte gerekli olan çözümleyebilme, iletişim kurabilme, genelleştirme yapabilme, yaratıcı ve bağımsız düşünebilme gibi üst düzey davranışları geliştiren bir alan olarak matematiğin öğrenilmesi kaçınılmazdır. Fiziksel bilimlerdeki geleneksel uygulama alanlarının yanında, biyoloji ve sosyal bilimler gibi yeni bilgi alanlarında da kullanımı sürekli artan Matematik, hızla gelişmekte ve genişlemektedir. Özellikle bilgisayar teknolojisinde son bir kaç yılda meydana gelen büyük gelişmeler yeni matematiksel disiplinlerin doğmasına yol açmıştır.

7 MEVCUT DURUM ANALİZİ

8 MEVCUT DURUM GENEL BİLGİLER KuruluşÖğretim Elemanları Araştırma GörevlileriÖğrenciler Bölümümüz 1974 yılında O günkü adıyla Ziya Gökalp Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik Bölümü olarak kurulmuştur. 4 Profesör 1 Doçent 5 Yardımcı Doçent 1 Öğretim Görevlisi 1 tanesi Doktoralı olmak üzere 4 Araştırma Görevlisi 635 Lisans 20 Yüksek Lisans 11 Doktora - - Özel Öğrenci

9 ANABİLİM DALLARIMIZ MEVCUT DURUM Analiz ve Fonksiyonlar Teorisi Cebir ve Sayılar Teorisi Geometri Matematiğin Temelleri ve Matematik Lojik Topoloji Uygulamalı Matematik

10 AKADEMİK PERSONEL MEVCUT DURUM Profesörler Prof. Dr. H.İlhan TUTALAR (Bölüm Başkanı) – –Lisans: Hacettepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi – –Yüksek Lisans: Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü – –Doktora: Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Prof. Dr. Sezai OĞRAŞ – –Lisans: Dicle Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi – –Yüksek Lisans:Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü – –Doktora: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü

11 Profesörler (devam) Prof. Dr. Abdulkadir ERTAŞ – –Lisans: Atatürk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi – –Yüksek Lisans: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü – –Doktora: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü * Prof. Dr. Rabil MAŞİYEV * - Lisans: Azerbaycan Petrol Akademisi – –Yüksek Lisans: Azerbaycan Mimarlık ve İnşaat Üniversitesi - Doktora: Azerbaycan Devlet Üniversitesi * 2547 sayılı Yükseköğretim ve madde ile bölümümüzde görev yapmaktadır.

12 Doçentler Doç. Dr. H.Özlem GÜNEY – –Lisans: Dicle Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi – –Yüksek Lisans: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü – –Doktora: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yardımcı Doçentler Yrd. Doç. Dr. Pakize TAYLAN – –Lisans: Dicle Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi – –Yüksek Lisans: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü – –Doktora: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yrd. Doç. Dr. Sedat İLHAN – –Lisans: Dicle Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi – –Yüksek Lisans: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü – –Doktora: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yrd.Doç.Dr.Abdullah BAYKAL – –Lisans: Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi – –Yüksek Lisans:Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü – –Doktora: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü

13 Yardımcı Doçentler (devam) Yrd.Doç.Dr.Necat POLAT – –Lisans: Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi – –Yüksek Lisans: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü – –Doktora: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yrd.Doç.Dr. Bilal ÇEKİÇ – –Lisans: Dicle Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi – –Yüksek Lisans: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü – –Doktora: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü

14 Öğretim Görevlileri – –Öğr.Gör.Hacer YILDIRIR – –Lisans: Dicle Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi – –Yüksek Lisans: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü

15 Araştırma Görevlileri Arş.Gör. Dr. Sevtap SÜMER EKER – –Lisans: Dicle Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi – –Yüksek Lisans: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü – –Doktora: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Arş.Gör.Saadet Öykü YURTTAŞ – –Lisans: Dicle Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi – –Lisansüstü: Liverpool- İNGİLTERE Arş.Gör.Seçil YALAZ – –Lisans: Dicle Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi – –Yüksek Lisans: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü – –Doktora: Arş.Gör. Arife ATAY – –Lisans: Dicle Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi – –Yüksek Lisans: Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü – –Doktora:

16 İDARİ PERSONEL MEVCUT DURUM Memur (Sekreter) – –Eğitim:

17 AKADEMİK FAALİYETLER MEVCUT DURUM Yurtdışı Makale (SCI+ diğer) Yurtiçi Makale212 Atıf1 Uluslararası Kongre- Sempozyum 31 Ulusal Kongre - Sempozyum 2221 Araştırma Projesi211

18 SON 5 YILIN ( ) ÖĞRETİM ÜYESİ BAŞINA DÜŞEN MAKALE SAYISI MEVCUT DURUM YIL Makale/Öğretim Üyesi Öğretim Üyesi sayısı 20010, , , , ,577

19 ÖĞRETİM ÜYESİ BAŞINA DÜŞEN DERS SAATİ (BİRİM İÇİ LİSANS) MEVCUT DURUM Birim içi Ders saati Toplam ProfesörDoçentYardımcıDoçentÖğretimGörevlisi Ders veren Öğretim Üyesi sayısı Ders saati Öğretim üyesi başına düşen Ders saati ,61018,75

20 ÖĞRETİM ÜYESİ BAŞINA DÜŞEN DERS SAATİ (LİSANSÜSTÜ) MEVCUT DURUM LisansüstüProgramlar Ders saati Toplam Yüksek Lisans DoktoraProfesörDoçentYardımcıDoçent Ders veren Öğretim Üyesi sayısı 2226 Ders saati Öğretim üyesi başına düşen Ders saati 2,54,533,3

21 ULUSLARARASI TOPLANTILAR Öğretim Elemanı Tebliğ Adı Toplantı adı B.Çekiç-R.Maşiyev- S.Oğraş Regularity of the Fractional maximal operator in L p(x) space International Workshop on Analysis and Applications, Mersin Univ.Ins.of Math.of NAS of Ukraine, Toras Shevchenko Nat.Uni.of Kyiv,Mersin Turkey-2004 R.Maşiyev-B.Çekiç- S.Oğraş On the Sobolev-Type Inequalıty for Lebesque spaces with a variable exponent N.Polat- D.Kaya- H.İ.Tutalar Blow up of solution for a class of non-linear wave equations Dynamical Systems and Applications, Antalya Rabil Maşiyevn-boyutlu uzaylarda Sobolev Gömülmeleri Analysis and related topics, November, Lviv,Ukraine

22 ULUSAL TOPLANTILAR Öğretim Elemanı Tebliğ Adı Toplantı adı A.BaykalÖğrenci bilgilerinin MySQL+PHP ile web ortamına aktarılması Akademik Bilişim Konferansı, Samsun-2001 A.BaykalSanal IP kullanan kampüs ortamında DNS kullanımı Akademik Bilişim Konferansı, Adana-2003 A-Baykal-F.ÇakarWeb Tabanlı Öğrenci İşleri Otomasyonu Akademik Bilişim Konferansı, Trabzon A.BaykalKampüs ortamında merkezi Anti-virüs kullanımı Akademik Bilişim Konferansı, Gaziantep- 2005

23 FAALİYETLER 2004 Yılı Faaliyetleri I. Matematik Günleri,26-30 Nisan Yılı Faaliyetleri * II. Matematik Günleri, Mayıs 2005

24 AKADEMİK ZİYARETLER 2003 Yılında Gelenler * Prof.Dr. Hasan KÜRÜM (Elazığ) * Doç.Dr.Rabil MAŞİYEV (Azerbaycan) 2004 Yılında Gelenler Prof.Dr.Etibar PENAHOV ( Elazığ) * Prof.Dr.Rıfat ÇOLAK (Elazığ) * Doç.Dr.Doğan KAYA (Elazığ) * Doç.Dr.Farman MAMEDOV   2005 Yılında Gelenler * Prof.Dr. Halil ARDAHAN (Konya) * Prof.Dr. Rauf AMİROV (Sivas)

25 BÖLÜMÜMÜZE KAYIT YAPTIRAN ÖĞRENCİLERİN ÖSS PUANLARI (SAY) YILBölüm Kontenjanı En düşük Puan En Yüksek Puan N.Ö İ.Ö N.Ö İ.Ö N.Ö İ.Ö N.Ö İ.Ö N.Ö İ.Ö N.Ö İ.Ö

26 BÖLÜMÜMÜZE KAYIT YAPTIRAN ÖĞRENCİLERİN YÜZDELİK DİLİMLERİ YILYüzdelik Dilim Normal Öğretim İkili Öğretim ,2 AOP’li yüzdelik Dilim 3,555,09 0,5 AOP’li yüzdelik Dilim 32,2339, ,3AOP’li yüzdelik Dilim 0,652,17 0,8 AOP’li yüzdelik Dilim 24,6532, ,3 AOP’li yüzdelik Dilim 0,170,83 0,8 AOP’li yüzdelik Dilim 18,1024,60

27 OKUL BİRİNCİLERİ YIL En düşük PuanEn Yüksek Puan

28 2005 OSYS EN KÜÇÜK PUANLARA GÖRE MATEMATİK BÖLÜMÜNÜN SIRALAMADAKİ YERİ NORMAL ÖĞRETİM SıraÜniversite AdıBölümüEk Kont KontEn küçük puan 36Gazi –KırşehirMAT241329, Dumlupınar - Kütahya MAT262328, DİCLE - DİYARBAKIR MAT272328, Trakya - Edirne MAT252327,949

29 İKİNCİ ÖĞRETİM SıraÜniversite AdıBölümEk Kont. Kont.En küçük puan 23Sütçü İmam -KahramanmaraşMAT241320,634 24Atatürk - ErzurumMAT272320, DİCLE- DİYARBAKIR MAT272320,241 26Yüzüncü Yıl - VanMAT241319,114

30 DERS PROGRAMLARI LİSANS Ders sayısı: 51 Mezuniyet için gerekli kredi : 145 LİSANSÜSTÜ Ders Sayısı: 68 Mezuniyet için gerekli kredi : 21 MEVCUT DURUM

31 EĞİTİM Bir öğretim yılında 4536 saat bölüm içi, 270 saat servis dersi olmak üzere toplam 4806 saat matematik dersi yapılmaktadır. Öğretim Elemanı başına düşen ortalama haftalık ders yükü Bölüm İçi 10.8 Bölüm Dışı 1 saattir 705 matematik bölümü öğrencisi, 100 diğer bölüm öğrencisi, toplam 805 öğrenciye eğitim verilmektedir. Öğretim Elemanı başına ortalama Bölüm içi 50 Bölüm dışı 7 öğrenci düşmektedir.

32 Fiziki Altyapı 80 kapasiteli 4 derslik İnternet bağlantılı 44 bilgisayarlı 2 Bilgisayar Lab. 12 adet ofis 20 kişilik İnternet ve Toplantı Salonu Ders amaçlı 35 bilgisayarlı Bilgisayar Lab. 1 adet Lisansüstü Öğrenci dersliği MEVCUT DURUM

33 LİSANS DERSLERİ MEVCUT DURUM FİZ 111 TEMEL FİZİK I (2 2 3) FİZ 112 TEMEL FİZİK II (2 2 3) MAT 151 SOYUT MAT. I (4 - 4) MAT 152 SOYUT MAT. II (4 - 4) MAT 161 DOĞRUSAL CEBİR I (3 2 4) MAT 162 DOĞRUSAL CEBİR II (3 2 4) MAT 171 ANALİZ I (4 2 5) MAT 172 ANALİZ I (4 2 5) MAT 253 OLASILIK VE İST. I (3 2 4) MAT 254 OLASILIK VE İST. II (3 2 4) MAT 263 TOPOLOJİYE GİRİŞ (3 0 3) MAT 264 TOPOLOJİK UZAYLAR (3 0 3) MAT 273 ANALİTİK GEO. I (2 2 3) MAT 274 ANALİTİK GEO. II (2 2 3) MAT 283 İLERİ ANALİZ I (3 2 4) MAT 284 İLERİ ANALİZ II (3 2 4) MAT 293 DİF.DENK. I (3 2 4) MAT 294 DİF.DENK II (3 2 4) MAT 204 TEMEL BİLGİ TEKN.O (0 2 1)

34 MAT 335 MATEMATİKSEL İST. I (3 - 3) MAT 336 MATEMATİKSEL İST. II (3 - 3) MAT 355 KISMİ DİF.DENK I (3 - 3) MAT 356 KISMİ DİF.DENK II (3 - 3) MAT 365 SAYILAR KUR GİRİŞ (4 - 4) MAT 366 SOYUT CEBİRE GİRİŞ (4 - 4) MAT 375 KARMAŞIK FONKS. I (3 2 4) MAT 376 KARMAŞIK FONKS. II (3 2 4) MAT 385 GERÇEL ANALİZ I (3 - 3) MAT 386 GERÇEL ANALİZ II (3 – 3) MAT 307 INT.VE HTML PR. (1 2 2) MAT 308 OFFICE PROGRAMLAMA (1 2 2) MAT 401 SAYISAL ANALİZI (3 - 3) MAT 402 SAYISAL ANALİZII (3 - 3 ) MAT 403 FEN SOS. BİL UYG. AN. I (2 - 2) MAT 404 FEN SOSYAL BİL UYG AN II (2 - 2) MAT 457 FONK. ANALİZ I (3 - 3) MAT 458 FONK. ANALİZ II (3 – 3) MAT 477 UYGULAMALI MAT. I (2 2 3) MAT 478 UYGULAMALI MAT. II (2 2 3) MAT487 C PROGRAMLAMA (2 - 2) MAT488 VERİ TABANLARI (2 - 2)

35 SERVİS DERSLERİ MEVCUT DURUM MAT 101 Genel Matematik (Kimya) 3 2 4

36 LİSANSÜSTÜ DERSLER MEVCUT DURUM I. YARIYIL DERSİNKODU DERSİN ADI TULK MAT 501Soyut Cebir l3003 MAT 503İntegral ve uygulamaları l3003 MAT 505Temel Topoloji3003 MAT 507Sayısal Analiz l3003 MAT 509İstatistik Uygulamalı Matrisler Kuramı l3003 MAT 511Varyasyonal Hesap l2002 MAT 513Gerçel Analiz l3003 MAT 515Uygulamalı İstatistik Yöntemler l3003 MAT 517Özel Fonksiyonlar ve Dönüşümler3003 MAT 519İnternet Uygulamaları2002 MAT 521Çok Değişkenli Gerçel Fonksiyonlar l3003 MAT 523Cebirsel Sayılar Kuramı l3003 MAT 525Cebirsel Cisim Genişlemeleri l3003 MAT 527Visual Basic Programlama Dili2002 MAT 529Karmaşık Fonksiyonlar Kuramı l3003 MAT 531Temel Fonksiyonel Analiz3003 MAT 533Değişmeli Cebire Giriş3003

37 MAT 535Matematik Eğit.Öğrenme Kuramları ve Modelleri3003 MAT 537HTML Programlama ve Javascript2002 MAT 539Yalınkat Fonksiyonlar l3003 MAT 541Yarı Gruplar Kuramına Giriş3003 MAT 543Ters Yarı Gruplar Kuramına Giriş3003 MAT 545Cebirsel Eğriler l3003 MAT 547Yalınkat Fonk. Kur.da Bazı Özel Konular l3003 MAT 549Doğrusal Modeller ve Sonuç Çıkarma3003 MAT 551Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz l3003 MAT553Tam Fonksiyonlar Kuramına Giriş l3003 MAT 555Matematik Analizin Temelleri l3003 MAT 557P-Adic Sayılar ve Değerlendirmeler3003 MAT 559Cebirsel Topolojiye Giriş2002 MAT 561Cebirsel Manifoltlar3003 MAT 563Diferansiyel Denklemler Kuramı3003 MAT 565C Programlama Dili2002 MAT 567Matematik Eğitiminde Planlama ve Değerlendirme3003

38 II. YARIYIL DERSİNKODU DERSİN ADI TULK MAT 502 Soyut Cebir II3003 MAT 504 Başlangıç ve Sınır Değer Problemleri3003 MAT 506 Temel İstatistik3003 MAT 508 Sayısal Analiz II3003 MAT 510 İstatistik Uygulamalı Matrisler Kuramı II3003 MAT 512 Varyasyonel Hesap II2002 MAT 514 Gerçel Analiz II3003 MAT 516 Uygulamalı İstatistik Yöntemler II3003 MAT 518 İntegral Denklemler3003 MAT 520 TEX/LATEX Yazılımı2002 MAT 522 Çok Değişkenli Gerçel Fonksiyonlar II3003 MAT 524 Cebirsel Sayılar Kuramı II3003 MAT 526 Cebirsel Cisim Genişlemeleri II3003 MAT 528 Uygulamalı Regresyonal Analizi3003 MAT 530 Karmaşık Fonksiyonlar Kuramı II3003 MAT 532 Lebesgue Ölçümü ve İntegrali3003 MAT 534 Hilbert Uzaylarına Topolojik Bakış2002

39 MAT 536Topolojik Banach Uzayları2002 MAT 538Konu Alanı Ders İçeriklerinin İncelenmesi3003 MAT 540Yalınkat Fonksiyonlar II3003 MAT 542Linux İşletim Sistemi2002 MAT 544Topolojik Gruplar3003 MAT 546Cebirsel Eğriler II3003 MAT 548Yalınkat Fonksiyonlar Kur.Bazı Özel Konular II3003 MAT 550Doğrusal Olmayan Modeller ve Sonuç Çıkarma3003 MAT 552Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz II3003 MAT 554Tam Fonksiyonlar Kuramına Giriş II3003 MAT 556Matematik Analizin Temelleri II3003 MAT 558P-Adic Zeta Fonksiyonları3003 MAT 560Değişmeli Cebir3003 MAT 562Vektörel Ölçüm Kuramına Giriş3003 MAT 564Kısmi Diferansiyel Denklemler Kuramı3003 MAT 566 Homolojik Çarpımlar2002 MAT 568Matematik Eğitimi Felsefesi3003 MAT 570Dağılımlar Kuramı2002

40 YILLARA GÖRE MEZUN OLAN Y.LİSANS VE DOKTORA ÖĞRENCİ SAYILARI MEVCUT DURUM

41 YILLARA GÖRE KAYITLI Y.LİSANS VE DOKTORA ÖĞRENCİ SAYILARI MEVCUT DURUM

42 MİSYONUMUZ

43 EĞİTİM-ÖĞRETİM YAPMAK Matematikte geleceğin bilim adamlarını yetiştirmek Çağdaş, girişimci, kendine güvenen, bilgi üreten,özgün ve estetik değerlere sahip ve temel matematik bilgisi ile donatılmış bireyler yetiştirmek, Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora derslerini vermek Öğretmen yetiştirmek Yaz okulu açmak Servis derslerini vermek Bilişim sektöründe çalışacak yazılımcılar yetiştirmek

44 ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNDE BULUNMAK Ulusal ve uluslararası dergilerde araştırma makalesi yayınlamak Ulusal ve uluslararası konferanslara katılmak Öğrencilerin eğitimine yönelik projeler hazırlamak Seminerler düzenlemek Sanayi ile işbirliği yapmak

45 TOPLUMU BİLGİLENDİRMEK Matematik ile ilgili bütün bilgileri ve bu alandaki tüm gelişmeleri topluma aktarmak Toplumun ihtiyacı olan, matematik alanındaki kaynakların hazırlanmasına yardımcı olmak ve denetimini sağlamak

46 VİZYONUMUZ

47 Ulusal ve uluslararası ortamlarda mensubu olmaktan övünç duyulan, verdiği eğitim ve öğretim ile toplumda ve paydaşlarından kabul gören saygın, nitelikli, akılcı ve adaletli Çağın gerektirdiği sosyo-kültürel gereksinimlere duyarlı, Alanındaki bilimsel gelişmelere dinamik yapısı ile ayak uyduran, Alanındaki bilimsel gelişmelere dinamik yapısı ile ayak uyduran, Eğitim ve araştırma alanında güvenilir, saygın, başarılı ve alanlarında söz sahibi bireyler yetiştirerek toplum ve paydaşlar tarafından saygı ile karşılanmak. Eğitim ve araştırma alanında güvenilir, saygın, başarılı ve alanlarında söz sahibi bireyler yetiştirerek toplum ve paydaşlar tarafından saygı ile karşılanmak.

48 İLKELERİMİZ

49 Akademik mükemmellik (Üstünlük, seçkinlik) Dürüstlük (Kişisel, akademik ve profesyonel) Akademik özgürlük (Eğitim, araştırma ve ifade özgürlüğü) Adalet Şeffaflık Sorumluluk bilinci Yaratıcılık Yenilikçilik İşbirliğine açık olmak Liderlik Takım bilinci Katılımcılık Saygılı olmak Sürekli eğitim-öğretim

50 SWOT ANALİZİ

51 GÜÇLÜ YÖNLERİMİZ Matematiğin dünyadaki öneminin artması Öğretim üyelerimizin genç olması Fakülte bazında Giriş puanlarımızın yüksekliği Mezunlarımızın genellikle iş bulmaları Mezunlarımız ile iletişimimizin sürmesi

52 ZAYIF YÖNLERİMİZ Bölüm stratejisinin eksiklerinin bulunması Anabilim dallarının dengesiz gelişmesi Ders yükünün fazlalığı Matematikçi sayısının ülke genelinde azlığı Altyapı eksikliği Araştırma için zaman azlığı Doktora yapmak isteyen öğrenci sayısının azlığı

53 FIRSATLARIMIZ Eğitim-öğretimde uluslararası öğrenci değişim programlarında ülkemizin etkinliğinin yükselmesi Hızlı teknolojik gelişmeler ve iletişimdeki artış Değişik kaynakların destekleyebileceği projelerle bilimsel araştırma donanımının temini Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne üyelik sürecinde, iyi yetişmiş mezunlarımız için yeni istihdam alanlarının oluşması

54 TEHDİTLER Siyasi karar mercileri Yükseköğretim Kurulu’nun koordinasyon eksikliği Milli Eğitim politikalarında aksaklıkların bulunması Özel üniversitelerin öğretim elemanlarına verdikleri ücretlerin yüksek olması Beyin göçünün olması

55 TEMENNİLERİMİZ Yapılan bu strateji ve misyon çalışmalarının, sürekli hale getirilmesi ve yönetimin takipçi olması Yurtdışı araştırma makalelerine mümkünse destek verilmesi

56 STRATEJİK AMAÇLARIMIZ

57 BİLİMSEL ARAŞTIRMALARA YÖNELİK AMAÇLARIMIZ Eğitim ve araştırma olanaklarını dünyanın gelişmiş üniversiteleri ile aynı düzeye getirmek için alt yapıdaki ve eğitim-araştırma kadrolarındaki eksikleri gidermek Lisans ve Lisansüstü derslerle ilgili güncel kitapları temin ederek, verilen hizmetin kalitesinin artırılması Ulusal ve uluslar arası (SCI kapsamında vb.) bilimsel araştırma makale sayısını artırmak, makale yazan öğretim üyelerini ödüllendirmek

58 BİLİMSEL ARAŞTIRMALARA YÖNELİK AMAÇLARIMIZ FIRSATLARI YAKALAMA VE KURUMSAL GELİŞİMİ SAĞLAMADA HEDEFLER FAALİYETLER ADIMLAR VE ARAÇLAR ENGELLERENGELLERİ NASIL AŞILACAĞI PERFORMANS GÖSTERGESİ (Nasıl Ölçüleceği) HEDEF 1 Akademik Kadronun Geliştirilmesi Akademik kadromuzu tabloda belirtilen oranda arttırmak Mevcut atama kriterlerinin uygun şekilde uygulanamaması Akademik kadroların Üretim esaslı dağıtımın ilgili birimlere teklif edilmesi Artan akademik kadro sayısı HEDEF 2 Bölüm kütüphanesi oluşturmak Bölümümüzde okutulan derslerle ilgili güncel ders kitapları Fakültemizde fiziki mekanın kısıtlı olması Fakültemize Hukuk Fakültesi binasının tahsis edilmesinin talep edilmesi Artan fiziki mekan sayısı

59 BİLİMSEL ARAŞTIRMALARA YÖNELİK AMAÇLARIMIZ FIRSATLARI YAKALAMA VE KURUMSAL GELİŞİMİ SAĞLAMADA HEDEFLER FAALİYETLER ADIMLAR VE ARAÇLAR ENGELLERENGELLER İ NASIL AŞILACAĞ I PERFORMAN S GÖSTERGESİ (Nasıl Ölçüleceği) HEDEF 3 Ulusal ve uluslar arası (SCI kapsamında vb.) bilimsel araştırma makale sayısını artırmak, makale yazan öğretim üyelerini ödüllendirmek SCI ve SSCI da Üniversitemiz adresli yayınlara teşvik ödülü vermek Mevcut atama yönergesi Öğretim üyelerinin atama kriterlerine gösterdikleri direnç. Üniversitemi z de Yayın teşvik programının olmayışı Üniversitemi z senatosuna teklifte bulunmak üzere Dekanlığımız a öneride bulunmak Atama yönergesindeki değişiklik. Yayın sayıları. Yayın teşvik ödülü programının yürürlüğe girip girmemesi.

60 EĞİTİM VE ÖĞRETİME YÖNELİK AMAÇLARIMIZ Bilgisayar laboratuvarının Düzenlenmesi ve Laboratuvarlara uzman alınması Yan dal programlarının Belirlenmesi ve açılması Ders dışında öğrencilere yönelik sosyal etkinliklerin sayısını ve bu etkinliklere mezunlarımızın katılımını arttırmak, Mezunlarla iletişimi arttırmak (3 yıl) Gelişmiş üniversiteler ile işbirliğine gidilmesi, Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora programlarının yeniden düzenlenerek, Erasmus ve Sokrates Programlarına uyumlu hale getirilmesi. Ders sunumlarında bilgisayar teknolojisinden daha fazla yararlanılması Öğrenci memnuniyetinin her yıl değerlendirilmesi ve Öğrenci başarı durumunun belirlenmesi

61 EĞİTİM VE ÖĞRETİME YÖNELİK AMAÇLARIMIZ FIRSATLARI YAKALAMA VE KURUMSAL GELİŞİMİ SAĞLAMADA HEDEFLER FAALİYETLER ADIMLAR VE ARAÇLAR ENGELLERENGELLERİN NASIL AŞILACAĞI PERFORMANS GÖSTERGESİ (Nasıl Ölçüleceği) HEDEF 1 Bilgisayar laboratuvarının Düzenlenmesi ve Laboratuvarlar a uzman alınması Fakülte bütçesiBütçe yetersizliği Gerekirse döner sermaye veya ikili öğretimden karşılanmasını sağlayarak Öğrenci başına düşen bilgisayar sayısındaki artış HEDEF 2 Yan dal programının başlatılması (1 yıl) Gerekli program hazırlığının yapılması Yok Programın başlayıp başlamadığı

62 EĞİTİM VE ÖĞRETİME YÖNELİK AMAÇLARIMIZ FIRSATLARI YAKALAMA VE KURUMSAL GELİŞİMİ SAĞLAMADA HEDEFLER FAALİYETLER ADIMLAR VE ARAÇLAR ENGELLERENGELLERİN NASIL AŞILACAĞI PERFORMANS GÖSTERGESİ (Nasıl Ölçüleceği) HEDEF 3 Ders dışında öğrencilere yönelik sosyal etkinliklerin sayısını ve bu etkinliklere mezunlarımızın katılımını arttırmak, Mezunlarla iletişimi arttırmak (3 yıl) Bu konuda Bölümümüzde bir komisyon kurulması ve web sayfamızda bir link açılması ve anketlerin hazırlanması Öğrenci ve öğretim üyeleri arasındaki diyalog yetersizliği Ayrıca mezunlarımızla iletişimin zayıf olması Her yıl başında öğrenciye yönelik bir sosyal programın hazırlanıp ilan edilmesi ve mezunların katılımını sağlamak için web sayfamızda mezunlarla ilgili anket ve iletişim linkinin kurulması Web sayfasında yer alan Sosyal programların sayısı ve katılan mezun sayısı

63 EĞİTİM VE ÖĞRETİME YÖNELİK AMAÇLARIMIZ FIRSATLARI YAKALAMA VE KURUMSAL GELİŞİMİ SAĞLAMADA HEDEFLER FAALİYETLER ADIMLAR VE ARAÇLAR ENGELLERENGELLERİN NASIL AŞILACAĞI PERFORMANS GÖSTERGESİ (Nasıl Ölçüleceği) HEDEF 4 Yurtdışı ve yurt içi üniversitelerle iş birliğini arttırmak (3 yıl) Sokrates- Erasmus programı çerçevesinde ikili anlaşmalar yapmak Programlarla ilgili tanıtım sohbetleri yaparak öğrencilerimizin programlara katılımını sağlamak. Ayrıca alt yapımızı tamamlayarak ikili anlaşma imkanı sağlamak Öğretim Üyesi ve Öğrenci direnci, Alt yapı yetersizliği Programa katılanların ödüllendirilm esi İkili anlaşma sayısı ve Programdan faydalanan öğrenci sayısı

64 EĞİTİM VE ÖĞRETİME YÖNELİK AMAÇLARIMIZ FIRSATLARI YAKALAMA VE KURUMSAL GELİŞİMİ SAĞLAMADA HEDEFLER FAALİYETLER ADIMLAR VE ARAÇLAR ENGELLERENGELLERİN NASIL AŞILACAĞI PERFORMANS GÖSTERGESİ (Nasıl Ölçüleceği) HEDEF 5 Ders sunumlarında bilgisayar teknolojisinden daha fazla yararlanılması Fakülte bütçesiBilgisayar teknolojili Sınıfların yetersizliği, Bütçe yetersizliği Gerekirse döner sermaye veya ikili öğretimden karşılanmasını sağlayarak Öğretim üyesi ders sunumları HEDEF 6 Öğrenci memnuniyetinin her yıl değerlendirilmesi ve Öğrenci başarı durumunun belirlenmesi Gerekli anket hazırlığının yapılması Yok Yapılan anketlerin istatistiki değerlendirme sonuçları

65 AKADEMİK AMAÇLARIMIZ Yurtdışı makale (SCI+ diğer) Yurtiçi Makale24422 Atıf Uluslararası Kongre- Sempozyum Ulusal Kongre - Sempozyum Araştırma Projesi6321

66 AKADEMİK AMAÇLARIMIZ Öğretim ElemanıYILLAR 2005 Mevcut Profesör Doçent Yardımcı Doçent Toplam Öğretim Üyesi Araştırma Görevlisi Uzman-Öğretim Görevlisi ToplamÖğretimYardımcısı Genel Toplam

67 TEŞEKKÜR EDERİZ


"DİCLE ÜNİVERSİTESİ FEN FAKÜLTESİ MATEMATİK BÖLÜMÜ STRATEJİ PLANI 2012 “Herkes ölümsüz olduğunu hissettiği alanda çalışmak ister. Ben de matematikte kendimi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları