Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Nejat Erk. STRATEJİK PLANLAMA, UZUN DÖNEMLİ REKABET GÜCÜ KAZANDIRICI ÇABALARIN TÜMÜDÜR. TANIM : 2.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Nejat Erk. STRATEJİK PLANLAMA, UZUN DÖNEMLİ REKABET GÜCÜ KAZANDIRICI ÇABALARIN TÜMÜDÜR. TANIM : 2."— Sunum transkripti:

1 Nejat Erk

2 STRATEJİK PLANLAMA, UZUN DÖNEMLİ REKABET GÜCÜ KAZANDIRICI ÇABALARIN TÜMÜDÜR. TANIM : 2

3  Bizleri Diğerlerinden Ayrıştıran  Odaklanmaya Dayalı  Öneri Getiren 3 STRATEJİK ADIMLAR ÜÇ ÖNEMLİ UNSURU İÇERMELİDİR

4 1.BİZLERİ, DİĞERLERİNDEN AYRIŞTIRAN Stratejik adımlar, diğer rakiplerden farklı davranarak, şirketimizi daha başarılı (Pazar payı, karlılık, marka imajı, müşteri memnuniyeti vb) kılacak uygulamalardır. Amaç, şirketimizin diğer firmalar ile benzer davranmasının yerine, neyi farklı yaparsak şirketimizce paylaşılan ve alkışlanan ek değer yaratabiliriz sorusuna cevap bulmaktır. 4

5 KAZANDIRILAN DEĞERLER;  Paylaşılan yeni değerler yaratılmasını doğrudan etkileyecek, geleceğe yönelik olarak gözlenen temel eğilimler nelerdir ? (Genel, Sektör Spesifik)  Piyasada ortaya çıkan değişiklilere çok hızlı uyum  Daha seçici müşteriler  Yaratılan yeni değerlerin ne kadarı piyasadaki gelişmelerden, ne kadarı da bizlerin ortaya koyduğu farklılıktan kaynaklanmaktadır sorusu cevaplanmalıdır. 5

6 KAZANDIRILAN DEĞERLERDE ORTAK PAYDALAR  Paylaşılan yeni değerler, şirketçe BAŞARI olarak tanımlanan ölçütleri daha iyiye götürmelidir.  Yaratılacak yeni değerler diğer şirketlerce kolay taklit edilebilir basitlikte olmamalıdır.  Yaratılacak yeni değerler, kurumca paylaşılan ortak öncelikleri yansıtmalıdır. 6

7 2. ODAKLANMAYA DAYALI Stratejik hedefler, atılması gerekli adımları gösterdiği kadar, yapılmaması gerekenleri de açıkça ortaya koymalıdır. Çoğu şirket vizyonda ortaya koyduğu hedeflerin tersine davranarak, daha başlangıçtan stratejik davranmamış olur. Unutulmamalıdır ki, her şirketin, mali, fiziki, zamana ve yeteneğe ilişkin sınırları vardır. Bundan dolayı atılması gerekli adımlara ilişkin olarak, ”evet” kadar “hayır” da stratejinin bir parçasıdır. KISITLARINI BİLMEYEN STRATEJİK DAVRANAMAZ ……. 7

8 3. ÖNERİ GETİREN Şirkete ait stratejik temalar, temelde yol gösterici olması gerekirken, alt birimler bazında yapılması gerekenleri önermeme- lidir. Aksi halde, alt birimlerin yaratacağı sinerji ve yaratıcılık göz ardı edilmiş olur. Ancak, stratejik plan ve geliştirilen hedefler bir bütün olarak, şirkete yeni bir heyecan ve motivasyon kazandırmalıdır. 8

9 SEÇİLEN HEDEFLER ; 1.Spesifik, (Yapılması gereken) 2.Ölçülebilir, (ölçütlere dayalı) 3.Ulaşılabilir, (Eldeki kaynaklarla) 4.Gerçekçi (Sizce başarılabilir) ve 5.Süre ile kısıtlanmış ( takvime bağlı) çabalar olmalıdır. 9

10 BİZLERİ DİĞER- LERİNDEN AYRIŞTIRAN ODAKLANMAYA DAYALI ÖNERİ GETİREN SÜREÇ TEŞEKKÜR EDERİM SORULAR 10


"Nejat Erk. STRATEJİK PLANLAMA, UZUN DÖNEMLİ REKABET GÜCÜ KAZANDIRICI ÇABALARIN TÜMÜDÜR. TANIM : 2." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları