Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YALIN DÖNÜŞÜM Ülkü Kulaç 23 Ekim 2009.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YALIN DÖNÜŞÜM Ülkü Kulaç 23 Ekim 2009."— Sunum transkripti:

1 YALIN DÖNÜŞÜM Ülkü Kulaç 23 Ekim 2009

2 YALIN ENSTİTÜ

3 Yalın Küresel Ağ

4 Yalın Enstitü Türkiye

5 Yalın Enstitü Hizmetleri
Yayınlar Eğitimler Konferanslar / Seminerler Uygulama Desteği

6 Yayınlar

7 Seviyelendirilmiş Çekme Sistemi Süpervizör Geliştirme
Eğitimler Yalın Üretim Görmeyi Öğrenmek Sürekli Akış Yaratmak Seviyelendirilmiş Çekme Sistemi Kanban 5S SMED Planlı Bakım Yalın Fabrikalarda TPM Görsel Fabrika Kaizen Stratejik Pazarlama Planı CRM İş Süreçlerinde Görmeyi Öğrenmek Değer Yönetimi Yalın Çözümler Yalın Ür-Ge Yalın Hizmet Yalın Dağıtım Ağı ve Sim. Oyunu FMEA Yalın Liderlik ve Motivasyon Liderin Planlama ve Uyg. Kılavuzu Hat Yönetimi Süpervizör Geliştirme Öğrenmeyi Yönetmek

8 Konferanslar / Seminerler
2009 Otomotiv Yan Sanayiinde Yapısal Dönüşüm Ve Yeni Stratejiler 2009 Yalın Stratejiler ve Teknikler Seminerleri 2008 Otomotivde Yalın Satış ve Tedarik Zinciri Yönetimi 2007 Toplam Toyota Üretim Sistemi Semineri 2007 Yalın Zirve, İstanbul 2006 Yalın Yeni Ürün Geliştirme Seminerleri 2005 Yalın Zirve, İstanbul 2004 Yalın Yönetim Konferansı, Denizli 2004 Yalın Üretim Zirvesi, İzmir 2003 Yalın Zirve, Bursa 2002 İstanbul Konferansları 1998 Yalın Zirve, İstanbul

9 Referanslarımız

10 Bize ulaşın Merkez Mah. Sefir Sok. No:39/1 34450 Sarıyer / İSTANBUL
Yalın Enstitü Merkez Mah. Sefir Sok. No:39/1 34450 Sarıyer / İSTANBUL Tel: Faks: e-posta: web:

11 İSRAFLA VE DÜZENSİZLİKLE SAVAŞ !
Yalın yaklaşım Değer ile israfı ayırmak Müşteri açısından değer yaratmayan işleri yapmamak, bunlara ayrılan süreyi azaltmak Akış süresini kısaltmaya odaklanmak Küçük partiler halinde üretmek, farklı iş tipleri arasında dönüş kayıplarını azaltmak Farklı ürünlerin akış yollarını ayırmak Ürünleri bir işlemden diğerine bekletmeden akıtmak, prosesleri yakınlaştırmak Malzemenin, bilginin ve çalışanın müşteri talep hızında akışını sağlamak Talebi zamana düzgün yaymak, talep olmadan iş / üretim yapmamak İSRAFLA VE DÜZENSİZLİKLE SAVAŞ !

12 Yalın yaklaşım PROBLEM ÇÖZME KÜLTÜRÜ !
Toyota yöneticileri başarılarının ardındaki neden sorulduğunda “bir çok problem” yanıtını veriyorlar. İşi ilk defada hatasız yapmak Problemleri çabuk görünür kılmak Değişkenlikleri azaltmak Problemlerin kök nedenini ortadan kaldırmak Yerinde gözlem yapmak Çalışanların çok yönlü becerilerini geliştirmek Hızlı problem çözme yeteneğini geliştirmek (PDCA) Birim maliyet yerine toplam maliyete odaklanmak Resmin bütününü görebilmek İletişim araçlarını geliştirmek Uygun tekniklerden yararlanmak PROBLEM ÇÖZME KÜLTÜRÜ !

13 Kazanımlar Parametreler Kazançlar Akış süresi %60-90 
Parametreler Kazançlar Akış süresi %  Üretkenlik %  Hata sayısı %  Stok %  Alan kullanımı %50  İş kazaları %50  Yeni yatırım çok az YALIN ENSTİTÜ

14 Yalın şirket modeli YALIN LİDERLİK Kararlarınızı uzun vadeli felsefeye dayandırın YALIN ORGANİZASYON VE DESTEK SÜREÇLER YALIN TEDARİK ZİNCİRİ JIT Müşteri çektikçe değeri akıt JIDOKA Hatayı alma yapma verme YALIN PROSESLER Doğru süreçler doğru sonuçlar oluşturur İNSANA SAYGI VE KARŞILIKLI GÜVEN Zor hedefler Sürekli iyileştirme Yerinde gözlem Takım çalışması Saygılı davranış

15 Çalışanlara yaklaşım Bir yıllık refah istiyorsan tohum ek
On yıllık refah istiyorsan ağaç dik Yüz yıllık refah istiyorsan insan yetiştir. Çin atasözü Liderin görevi, işi sürekli iyileştirebilen yetkin insanlar yetiştirmektir İnsana saygı, aklına ve yeteneklerine saygı demektir. Karşılıklı güven ve saygı, sizin işinizi iyi yapacağınıza ve bu yolla şirket olarak başarılı olabileceğimize inanıyor ve güveniyorum anlamına gelir, birbirimizi severiz anlamına değil Sam Heltman, Toyota

16 Yalın dönüşümün amacı Müşteri için mükemmel değeri yaratırken
Şirket kaynaklarını en etkin şekilde kullanarak Tüm paydaşlar için karlılık, gelişme ve refah elde etmek

17 Yalın düşüncenin yayılımı
Q - YÜKSEK KALİTE C - DÜŞÜK MALİYET D - ZAMANINDA TESLİM S - GÜVENLİK YALIN ÜRETİM SİSTEMİ’NE YALIN BİR ŞİRKET’E Y – YÖNETİM SİSTEMLERİ G – YETENEK GELİŞTİRME K – KÜLTÜREL DÖNÜŞÜM YALIN BİR DEĞER ZİNCİRİ’NE

18 Yalın dönüşüm için yapılanma
Hiçbir organizasyon güçlü bir liderlik olmadan kapsamlı bir değişim projesini başaramaz Değişim Temsilcisi Yönlendirme Komitesi Firma sahibi veya kararlı bir orta kademe yöneticisi olabilir Yalın bilgisinden çok uygulama isteği önemlidir Organizasyonda saygı duyulan, güvenilir, iletişim yetenekleri güçlü biridir Vizyon ve motivasyon sağlar Yalın Proje Lideri Destek & Koordinasyon Yayılım Lideri 5S, akış, yerinde kalite vb. tema bazında Yayılım Lideri Aksiyon bazında Ekip Lideri Ekip Ekip Lideri Ekip Ekip Lideri Ekip Ekip Lideri Ekip Ekip Lideri Ekip

19 Yalın dönüşüm planı ÜRETİM SATIŞ LOJİSTİK YÖNETİM ÜRÜN GELİŞTİRME
Yalın Düşünce Yalın Düşünce ve Yalın Hizmet Değer Akış Haritası Görsel Fabrika Akış Hücreleri smed kaizen 5S Otonom Bakım Proses Haritası Tedarikçi Geliştirme ve Tedarik Politikaları Genişletilmiş Değer Akış Haritası Çekme Sist. Kanban Milk Run Yerinde Kalite Yalın Liderlik Takım Çalışması Strateji Yayılımı ve Eylem Planı Kişisel Performans ve Ücret Sistemleri Üretim Takımları Yapısı Talep Dengeleme Üretim Planlama Karışık Model Üretimi 1. faz 1-2 ay 2. faz 3-6 ay 3. faz 6-12 ay 4. faz 1-2 yıl Yalın Düşünce ve müşteri için değer tanımı Üretilebilirlik Açısından Tasarım Ortak Parça ve Opsiyonlar Genişletilmi Değer Akış Uygulama Maliyet Sistemleri QFD FMEA Proses Tasarımı Yetkinlik Geliştirme VA/VE Standard İş Satış Geliştirme ve Satış Politikaları Liderlik Geliştirme

20 Stratejik Yol Haritası
2009 (Bugün) 2010 (Gelişim) 2011 (Yükseliş) 2012 (Hayal) MEVCUT SEKTÖREL KONUM Oto yan san.+after market + Beyaz eşya+ Beyaz eşya+yeni OEM+after market Yeni OEM+After market+nich Pazar(yapı konstrüksiyon) Müşteri 2.ci işlemli parçalar+soğuk dövme Devam Yapı konstrüksiyon Ürün Almanya temsilciliği After market distribütörleri Kanal Fırın ön yıkama teknolojisi Modernizasyon Teknoloji Performans sistemi -Hedef yayılımı +Müşteri ile proaktif iletişim + Sistem kurma+sürekli öğrenme ve geliştirme Sistem kurma+sürekli öğrenme ve geliştirme Know How / Yetkinlik Ekonomik olmayan üretimler+kaplama+ikinci işlemler Üretim Sermaye

21 Hedefleri başarmak

22 Şirkete özgü yalın dönüşüm planı

23 Üretim süreci değer akış haritası-MD
90/60/30 günlük tahminler Günlük sipariş MRP Üretim Kontrol 6 Haftalık tahmin Haftalık faks Çelik Şirketi 500 m/rulo min. 2 rulo Salı - Perş. State Street Montaj Fab. Haftalık Program Günlük sevkiyat programı Talep sık sık değişiyor mu 18,400 parça/ay - 12,000 sol - 6,400 sağ 1 kasa=20 parça 2 vardiya 1x Günlük Sipariş değiştiğinde uyabiliyor musunuz Tedarikçiniz sizi destekliyor mu PRES 200 ton KAYNAK 1 KAYNAK 2 MONTAJ 1 MONTAJ 2 SEVKİYAT I Sac Rulo 5 günlük 4600 sol 2400 sağ 1100 sol 600 sağ 1600 sol 850 sağ 1200 sol 640 sağ 2700 sol 1440 sağ C/T=1’’ C/O=1h D/T=15% #OP=1 HPH=2hf C/T=39’’ C/O=10’ D/T=0% 2 Vardiya C/T=46’’ D/T=20% C/T=62’’ C/O=0 C/T=40’’ Bu stoklar neden var Bu performanstan memnun musunuz 5 gün 1 sn. 7.6 gün 1.8 gün 2.6 gün 2 gün 4.5 gün 39 sn. 46 sn. 62 sn. 40 sn. Toplam LT =23.6 gün KD süre= 188 sn.

24 Üretim süreci değer akış haritası-GD
Yalın Enstitü 90/60/30 günlük tahminler 6 Haftalık tahmin Üretim Kontrol State Street Montaj Fab. Günlük sipariş Çelik Şirketi Günlük sipariş Günlük sipariş 18,400 parça/ay - 12,000 sol - 6,400 sağ 1 kasa=20 parça 2 vardiya 1x Gün Sac ihtiyacı Günlük O X O X LLRLLR yığın 20 KAYNAK + MONTAJ Sol SEVKİYAT PRES sac Bu sonuca ulaşmak için uyulama planı Sağ iş yükü <165 sn. C/T=1” C/O=30 D/T=15% #OP=1 HPH=gün Takt=60’’ C/O=0 D/T=100% C/T=55’’ 2 Vardiya kaynak kullanım pres C/O kaynak set up 1,5 gün 1 sn. 1 gün 165 sn. 2 gün LT = 4,5 gün VAT = 166 sn

25 Uygulama Planı Çizdiğiniz gelecek duruma ulaşmadıkça değer akış haritalarınızın hiç bir değeri yoktur.

26 Yayılım DAH Aksiyon planı sonuçlar Yalın değer akışı proje ekibi
Yalın bilgi yayılımı Kaizen ekipleri sonuçlar PUKÖ

27 Değer akış haritası fazları
1 2 TASARIM SİPARİŞ ÜRETİM DAĞITIM TÜKETİM 3 TOPLAM DEĞER AKIŞ SÜRESİ

28 Yalın üretim takımları
Yetenek maçı kazandırır, takım çalışması ve zeka ise kupayı kazandırır. Michael Jordan, sporcu Çalışanları ekipler halinde organize etmek kendi işinin iyileştirmekten sorumlu yakın liderlik altında Ekip ve ekip lideri Grup lideri Atölye Yöneticisi

29 Takım olmak YETKİNLİK YÖNETİMİ İNSAN SİSTEM ORGANİZASYON
ÇOKLU BECERİ ÇOKLU PROSES SÜREKLİ İYİLEŞTİRME ÖĞRENEN ORGANİZASYON İLETİŞİM SORUMLULUK İŞ YÜKÜ İNSAN SİSTEM YETKİNLİK YÖNETİMİ ORGANİZASYON 29 29

30 KİŞİSEL GELİŞİM TAKIMIN BÖLGESİ DENETİM KAIZEN SUNUMU

31 Araçlar İş başı eğitimleri Günlük kısa toplantılar
Geri bildirim görüşmeleri Performans panoları Problem çözme panoları Gemba’da toplantı alanları Birlikte eğlenmek Sosyal etkinliklere katılmak Eğitim, eğitim, eğitim… Görsel bilgi ekip için → geri besleme ekip tarafından → sorumluluk

32 Performans izleme

33 Görsel performans yönetimi

34 Standart iş

35 Standart iş belgeleriyle öğrenmek
İŞLEM ADIMI KRİTİK NOKTA SEBEP

36 Yerinde kalite İşi ilk defada doğru yapmak
Hatanın tekrarına izin vermemek, Müşteri prosesle iletişim içinde olmak

37 Yalın gelişim seviyesi

38 PUKÖ (PDCA) çevrimi Planla Önlem al Uygula Kontrol et
Başarılı değilse yeni bir plan yap Mevcut durumu analiz ederek bir çözüm geliştir Önlem al Problemi Tanımla Uygula Başarılı ise çözümü yaygınlaştır dokümante ederek standartlaştır yeni metodu öğret Çözümü uygula Kontrol et Sonuçları değerlendir başlangıç hedeflerine ulaşıldı mı

39 Proje yönetimi

40 ÖRNEKLER

41 Yalın dönüşüm kazanımları

42 Kültürel değişim Hedef 12 %1033

43 Hat verimlilik gelişimi
Ortalama Verim %98

44 Ekipman verimi %45 %55 %85 400 TON PRES OCAK 2005 EYLÜL 2007
Sıfır arızayı hedeflediğimiz otonom bakım çalışmalarımız da sürekli akışı sağlamak için kullandığımız en önemli araçlardan... 400 TON PRES %55 %85 BAŞLANGIÇTA 15 AY SONUNDA

45 Stoğa bağlanan para

46 Alan Kazanımı Otobüs, 1000 çalışan Faz 1 Faz 2 Faz 3 6 ay 1 yıl
Toplam akış süresinde kısalma %59 %65 %75 Wip stoklarda azalma %40 %50 İlk seferde doğru oranında artış %35 % Alan tasarrufu 2000 m2 8000 m2 12000 m2 Verim artışı %38 %10-30 Kalıp tasarım ve üretim süresinde kısalma %52

47 Hizmet sektörü kazanımlar
MEVCUT DURUM GELECEK DURUM İYİLEŞME ORANI TOPLAM AKIŞ SÜRESİ 62 GÜN 11 GÜN %82 İLK SEFERDE DOĞRU ORANI %35 %60 %71 TOPLAM ÇALIŞAN SAYISI 20 10 %50 Satış Mağazası Ürün İadeleri Süreci

48 Tarımda yalın TARLA GRUBUNDA KAZANÇLAR
Üretim süresinde %45 kısalma (45 Gün) İç taşımalarda %54 azalma Kalite sonuçlarının erken temini (59 Gün) Etkin kapasite kullanımı (2.2 Kat potansiyel kapasite artışı) Planlama & takip kolaylığı İşlemeden kazanılan zamanların eğitim ve diğer proje konularının yürütülmesinde kullanılması. TESİS İŞLEME KAZANÇLAR İlaçlı ürün stok miktarında %91 azalma İlaçlı ürün stok maliyetinde %93 azalma Paketli ürün stok miktarında %100 azalma Paketli ürün stok maliyetinde %100 azalma Yardımcı malzeme stok maliyetinde azalma;

49 Neden siz de yapmayasınız?


"YALIN DÖNÜŞÜM Ülkü Kulaç 23 Ekim 2009." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları