Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Www.lean.org.tr YALIN DÖNÜŞÜM Ülkü Kulaç 23 Ekim 2009.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Www.lean.org.tr YALIN DÖNÜŞÜM Ülkü Kulaç 23 Ekim 2009."— Sunum transkripti:

1 YALIN DÖNÜŞÜM Ülkü Kulaç 23 Ekim 2009

2 YALIN ENSTİTÜ

3 Yalın Küresel Ağ

4 Yalın Enstitü Türkiye

5 Yalın Enstitü Hizmetleri Yayınlar Eğitimler Konferanslar / Seminerler Uygulama Desteği

6 Yayınlar

7 Eğitimler Yalın Üretim Yalın Fabrikalarda TPM Planlı Bakım Sürekli Akış Yaratmak Görmeyi Öğrenmek Kanban Görsel Fabrika Yalın Liderlik ve Motivasyon SMED5S Liderin Planlama ve Uyg. Kılavuzu Değer Yönetimi İş Süreçlerinde Görmeyi Öğrenmek CRM Stratejik Pazarlama Planı Yalın Çözümler Yalın Dağıtım Ağı ve Sim. Oyunu Yalın HizmetYalın Ür-Ge Kaizen FMEA Hat Yönetimi Süpervizör Geliştirme Seviyelendirilmiş Çekme Sistemi Öğrenmeyi Yönetmek

8 Konferanslar / Seminerler 2009 Otomotiv Yan Sanayiinde Yapısal Dönüşüm Ve Yeni Stratejiler 2009 Yalın Stratejiler ve Teknikler Seminerleri 2008 Otomotivde Yalın Satış ve Tedarik Zinciri Yönetimi 2007 Toplam Toyota Üretim Sistemi Semineri 2007 Yalın Zirve, İstanbul 2006 Yalın Yeni Ürün Geliştirme Seminerleri 2005 Yalın Zirve, İstanbul 2004 Yalın Yönetim Konferansı, Denizli 2004 Yalın Üretim Zirvesi, İzmir 2003 Yalın Zirve, Bursa 2002 İstanbul Konferansları 1998 Yalın Zirve, İstanbul

9 Referanslarımız

10 Merkez Mah. Sefir Sok. No:39/ Sarıyer / İSTANBUL Tel: Faks: e-posta: web: Bize ulaşın

11 Yalın yaklaşım Değer ile israfı ayırmak Müşteri açısından değer yaratmayan işleri yapmamak, bunlara ayrılan süreyi azaltmak Akış süresini kısaltmaya odaklanmak Küçük partiler halinde üretmek, farklı iş tipleri arasında dönüş kayıplarını azaltmak Farklı ürünlerin akış yollarını ayırmak Ürünleri bir işlemden diğerine bekletmeden akıtmak, prosesleri yakınlaştırmak Malzemenin, bilginin ve çalışanın müşteri talep hızında akışını sağlamak Talebi zamana düzgün yaymak, talep olmadan iş / üretim yapmamak

12 Yalın yaklaşım İşi ilk defada hatasız yapmak Problemleri çabuk görünür kılmak Değişkenlikleri azaltmak Problemlerin kök nedenini ortadan kaldırmak Yerinde gözlem yapmak Çalışanların çok yönlü becerilerini geliştirmek Hızlı problem çözme yeteneğini geliştirmek (PDCA) Birim maliyet yerine toplam maliyete odaklanmak Resmin bütününü görebilmek İletişim araçlarını geliştirmek Uygun tekniklerden yararlanmak Toyota yöneticileri başarılarının ardındaki neden sorulduğunda “bir çok problem” yanıtını veriyorlar.

13 Kazanımlar ParametrelerKazançlar Akış süresi%60-90  Üretkenlik %  Hata sayısı%70-80  Stok%40-90  Alan kullanımı%50  İş kazaları%50  Yeni yatırımçok az

14 Yalın şirket modeli JIDOKA Hatayı alma yapma verme YALIN PROSESLER YALIN LİDERLİK Kararlarınızı uzun vadeli felsefeye dayandırın YALIN TEDARİK ZİNCİRİ YALIN ORGANİZASYON VE DESTEK SÜREÇLER İNSANA SAYGI VE KARŞILIKLI GÜVEN Zor hedefler Sürekli iyileştirme Takım çalışması Yerinde gözlem Saygılı davranış Doğru süreçler doğru sonuçlar oluşturur JIT Müşteri çektikçe değeri akıt

15 Çalışanlara yaklaşım Bir yıllık refah istiyorsan tohum ek On yıllık refah istiyorsan ağaç dik Yüz yıllık refah istiyorsan insan yetiştir. Çin atasözü İnsana saygı, aklına ve yeteneklerine saygı demektir. Karşılıklı güven ve saygı, sizin işinizi iyi yapacağınıza ve bu yolla şirket olarak başarılı olabileceğimize inanıyor ve güveniyorum anlamına gelir, birbirimizi severiz anlamına değil. Sam Heltman, Toyota Liderin görevi, işi sürekli iyileştirebilen yetkin insanlar yetiştirmektir

16 Yalın dönüşümün amacı Müşteri için mükemmel değeri yaratırken Şirket kaynaklarını en etkin şekilde kullanarak Tüm paydaşlar için karlılık, gelişme ve refah elde etmek

17 YALIN ÜRETİM SİSTEMİ’NE YALIN BİR ŞİRKET’E YALIN BİR DEĞER ZİNCİRİ’NE Yalın düşüncenin yayılımı Q - YÜKSEK KALİTE C - DÜŞÜK MALİYET D - ZAMANINDA TESLİM S - GÜVENLİK Y – YÖNETİM SİSTEMLERİ G – YETENEK GELİŞTİRME K – KÜLTÜREL DÖNÜŞÜM

18 Yalın dönüşüm için yapılanma Yönlendirme Komitesi Yalın Proje Lideri Yayılım Lideri Destek & Koordinasyon Ekip Lideri Ekip Değişim Temsilcisi Firma sahibi veya kararlı bir orta kademe yöneticisi olabilir Yalın bilgisinden çok uygulama isteği önemlidir Organizasyonda saygı duyulan, güvenilir, iletişim yetenekleri güçlü biridir Vizyon ve motivasyon sağlar Hiçbir organizasyon güçlü bir liderlik olmadan kapsamlı bir değişim projesini başaramaz Ekip Lideri Ekip Ekip Lideri Ekip Ekip Lideri Ekip Yayılım Lideri Ekip Lideri Ekip 5S, akış, yerinde kalite vb. tema bazında Aksiyon bazında

19 ÜRETİM SATIŞ LOJİSTİK YÖNETİM ÜRÜN GELİŞTİRME Yalın Düşünce Yalın Düşünce ve Yalın Hizmet Değer Akış Haritası Görsel Fabrika Akış Hücreleri smedkaizen 5S Otonom Bakım Proses Haritası Tedarikçi Geliştirme ve Tedarik Politikaları Genişletilmiş Değer Akış Haritası Çekme Sist. Kanban Milk Run Yerinde Kalite kaizen Yalın Liderlik Takım Çalışması Strateji Yayılımı ve Eylem Planı Kişisel Performans ve Ücret Sistemleri Üretim Takımları Yapısı Talep Dengeleme Üretim Planlama Karışık Model Üretimi 1. faz 1-2 ay 2. faz 3-6 ay 3. faz 6-12 ay 4. faz 1-2 yıl Yalın Düşünce ve müşteri için değer tanımı Üretilebilirlik Açısından Tasarım Ortak Parça ve Opsiyonlar Genişletilmi Değer Akış Uygulama Maliyet Sistemleri QFDFMEA Proses Tasarımı Yetkinlik Geliştirme VA/VE Standard İş Satış Geliştirme ve Satış Politikaları Liderlik Geliştirme Yalın dönüşüm planı

20 Stratejik Yol Haritası 2009 (Bugün) 2010 (Gelişim) 2011 (Yükseliş) 2012 (Hayal) MEVCUT SEKTÖREL KONUM Oto yan san.+after market + Beyaz eşya+ Beyaz eşya+yeni OEM+after market Yeni OEM+After market+nich Pazar(yapı konstrüksiyon) Müşteri 2.ci işlemli parçalar+soğuk dövmeDevamYapı konstrüksiyon Ürün Almanya temsilciliği After market distribütörleri Devam Kanal Fırın ön yıkama teknolojisiModernizasyon Teknoloji Performans sistemi -Hedef yayılımı +Müşteri ile proaktif iletişim + Sistem kurma+sürekli öğrenme ve geliştirme Sistem kurma+sürekli öğrenme ve geliştirme Know How / Yetkinlik Ekonomik olmayan üretimler+kaplama+ikinci işlemler Üretim Sermaye

21 Hedefleri başarmak

22 Şirkete özgü yalın dönüşüm planı

23 Üretim süreci değer akış haritası-MD State Street Montaj Fab. PRES 200 ton KAYNAK 1 KAYNAK 2 MONTAJ 1 MONTAJ 2 SEVKİYAT C/T=1’’ C/O=1h D/T=15% #OP=1 HPH=2hf C/T=39’’ C/O=10’ D/T=0% #OP=1 2 Vardiya C/T=46’’ C/O=10’ D/T=20% #OP=1 2 Vardiya C/T=62’’ C/O=0 D/T=0% #OP=1 2 Vardiya C/T=40’’ C/O=0 D/T=0% #OP=1 2 Vardiya I I I I I I Sac Rulo 5 günlük 4600 sol 2400 sağ 1100 sol 600 sağ 1600 sol 850 sağ 1200 sol 640 sağ 2700 sol 1440 sağ Çelik Şirketi 500 m/rulo min. 2 rulo Salı - Perş. 18,400 parça/ay - 12,000 sol - 6,400 sağ 1 kasa=20 parça 2 vardiya 1x Günlük 6 Haftalık tahmin Haftalık faks Haftalık Program Günlük sevkiyat programı 90/60/30 günlük tahminler Günlük sipariş MRP Üretim Kontrol 5 gün 1 sn. 7.6 gün1.8 gün2.6 gün2 gün4.5 gün 39 sn.46 sn.62 sn.40 sn. Toplam LT =23.6 gün KD süre= 188 sn. Bu performanstan memnun musunuz Bu stoklar neden var Tedarikçiniz sizi destekliyor mu Talep sık sık değişiyor mu Sipariş değiştiğinde uyabiliyor musunuz

24 Üretim süreci değer akış haritası-GD Takt=60’’ C/O=0 D/T=100% C/T=55’’ 2 Vardiya 90/60/30 günlük tahminler State Street Montaj Fab. Üretim Kontrol Günlük sipariş 6 Haftalık tahmin Günlük sipariş SEVKİYAT 20 Çelik Şirketi PRES Sac ihtiyacı yığın sac Sol Sağ Günlük KAYNAK + MONTAJ kaynak set up kaynak kullanım iş yükü <165 sn. 18,400 parça/ay - 12,000 sol - 6,400 sağ 1 kasa=20 parça 2 vardiya 1x Gün O X 1,5 gün 1 sn. 1 gün 165 sn. 2 gün LT = 4,5 gün VAT = 166 sn Günlük sipariş LLRLLR C/T=1” C/O=30 D/T=15% #OP=1 HPH=gün pres C/O Bu sonuca ulaşmak için uyulama planı

25 Uygulama Planı Çizdiğiniz gelecek duruma ulaşmadıkça değer akış haritalarınızın hiç bir değeri yoktur.

26 Yayılım Yalın değer akışı proje ekibi Kaizen ekipleri Yalın bilgi yayılımı DAH Aksiyon planı sonuçlar PUKÖ

27 TASARIMSİPARİŞ ÜRETİM DAĞITIM TÜKETİM TOPLAM DEĞER AKIŞ SÜRESİ Değer akış haritası fazları

28 Yalın üretim takımları Ekip ve ekip lideri Grup lideri Atölye Yöneticisi Çalışanları ekipler halinde organize etmek kendi işinin iyileştirmekten sorumlu yakın liderlik altında Yetenek maçı kazandırır, takım çalışması ve zeka ise kupayı kazandırır. Michael Jordan, sporcu

29 ÇOKLU BECERİ ÇOKLU PROSES SÜREKLİ İYİLEŞTİRME ÖĞRENEN ORGANİZASYON İLETİŞİM SORUMLULUK İŞ YÜKÜ İNSAN SİSTEM YETKİNLİK YÖNETİMİ ORGANİZASYON Takım olmak

30 KİŞİSEL GELİŞİMTAKIMIN BÖLGESİ DENETİMKAIZEN SUNUMU

31 Araçlar İş başı eğitimleri Günlük kısa toplantılar Geri bildirim görüşmeleri Performans panoları Problem çözme panoları Gemba’da toplantı alanları Birlikte eğlenmek Sosyal etkinliklere katılmak Eğitim, eğitim, eğitim… Görsel bilgi ekip için → geri besleme ekip tarafından → sorumluluk

32 Performans izleme

33 Görsel performans yönetimi

34 Standart iş

35 İŞLEM ADIMIKRİTİK NOKTA SEBEP Standart iş belgeleriyle öğrenmek

36 Yerinde kalite İşi ilk defada doğru yapmak Hatanın tekrarına izin vermemek, Müşteri prosesle iletişim içinde olmak

37 Yalın gelişim seviyesi

38 PUKÖ (PDCA) çevrimi Mevcut durumu analiz ederek bir çözüm geliştir Çözümü uygula Sonuçları değerlendir başlangıç hedeflerine ulaşıldı mı Başarılı ise çözümü yaygınlaştır dokümante ederek standartlaştır yeni metodu öğret Başarılı değilse yeni bir plan yap Planla Uygula Kontrol et Önlem al Problemi Tanımla

39 Proje yönetimi

40 ÖRNEKLER

41 Yalın dönüşüm kazanımları

42 Kültürel değişim %1033 Hedef 12

43 Ortalama Verim %98 Hat verimlilik gelişimi

44 Ekipman verimi OCAK 2005EYLÜL 2007 % TON PRES %55 %85 BAŞLANGIÇTA 15 AY SONUNDA

45 Stoğa bağlanan para

46 Alan Kazanımı Faz 1Faz 2Faz 3 6 ay 1 yıl Toplam akış süresinde kısalma %59%65%75 Wip stoklarda azalma%40%50%65 İlk seferde doğru oranında artış %35% Alan tasarrufu2000 m28000 m m2 Verim artışı%38%10-30 Kalıp tasarım ve üretim süresinde kısalma %52 Otobüs, 1000 çalışan

47 MEVCUT DURUMGELECEK DURUMİYİLEŞME ORANI TOPLAM AKIŞ SÜRESİ62 GÜN11 GÜN%82 İLK SEFERDE DOĞRU ORANI%35%60%71 TOPLAM ÇALIŞAN SAYISI2010%50 Hizmet sektörü kazanımlar Satış Mağazası Ürün İadeleri Süreci

48 Tarımda yalın TESİS İŞLEME KAZANÇLAR İlaçlı ürün stok miktarında %91 azalmaİlaçlı ürün stok miktarında %91 azalma İlaçlı ürün stok maliyetinde %93 azalmaİlaçlı ürün stok maliyetinde %93 azalma Paketli ürün stok miktarında %100 azalmaPaketli ürün stok miktarında %100 azalma Paketli ürün stok maliyetinde %100 azalmaPaketli ürün stok maliyetinde %100 azalma Yardımcı malzeme stok maliyetinde azalma;Yardımcı malzeme stok maliyetinde azalma; TARLA GRUBUNDA KAZANÇLAR Üretim süresinde %45kısalma (45 Gün)Üretim süresinde %45 kısalma (45 Gün) İç taşımalarda %54 azalmaİç taşımalarda %54 azalma Kalite sonuçlarının erken temini (59 Gün)Kalite sonuçlarının erken temini (59 Gün) Etkin kapasite kullanımı (2.2 Kat potansiyel kapasite artışı)Etkin kapasite kullanımı (2.2 Kat potansiyel kapasite artışı) Planlama & takip kolaylığıPlanlama & takip kolaylığı İşlemeden kazanılan zamanların eğitim ve diğer proje konularının yürütülmesinde kullanılması.İşlemeden kazanılan zamanların eğitim ve diğer proje konularının yürütülmesinde kullanılması. 48

49 Neden siz de yapmayasınız?


"Www.lean.org.tr YALIN DÖNÜŞÜM Ülkü Kulaç 23 Ekim 2009." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları