Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ITEC Geleceğin Sınıfı Tasarımı Mehmet MUHARREMOGLU Ulusal Koordinatör Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ITEC Geleceğin Sınıfı Tasarımı Mehmet MUHARREMOGLU Ulusal Koordinatör Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel."— Sunum transkripti:

1 iTEC Geleceğin Sınıfı Tasarımı Mehmet MUHARREMOGLU Ulusal Koordinatör Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Yenilik ve Geliştirme Grup Başkanlığı Eylül-Aralık /2012

2 Projenin gerekçesi 1. Profesör Stephen Heppell’in 1998 yılındaki sözleri hala yerindedir: “Her şeyin değiştiğini düşünmemeliyiz - Genellikle, çocuklar ve öğrenciler değişmez. Yeni BİT’in bir sonucu olarak, Avrupa gen havuzunda herhangi bir dalgalanma olmamıştır….. Çocuklar, yaparak öğrenirler. İzleyici duygusuna yardımcı olan BİT onların öğrendiklerini ifade etmelerine kılavuzluk eder ve destek olur” 2. Sanayi sonrası toplumda BİT’in yenilikçi kullanımı için öğretmen ve öğrencilere – BİT kullanımını kapsayan yeni yükümlülük biçimleri gerekeceğini anlamamız gerekir. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom2

3 iTEC Paydaşları  Avrupa Okul Ağı, Belçika (BE ) Avrupa Okul Ağı, Belçika  Promethean, İngiltere (UK)  Namur Üniversitesi, BE  SMART Teknolojileri, Almanya (DE)  Psikoloji ve Fen Bilimleri Eğitimi Fakültesi – Lizbon Üniversitesi, Portekiz (PT)  Yenilik ve Müfredat Geliştirme Genel Müdürlüğü, PT  Kültür ve Eğitim Bakanlığı, Avusturya (AT)  Eğitim İletişimi Teknolojileri Merkezi, (ITC), Lituanya (LT)  Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye (TR) Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye  Aalto Üniversitesi, Finlandiya (FI) Aalto Üniversitesi, Finlandiya  Milli Eğitim Bakanlığı, İtalya (IT)  Tiger Leap Kuruluşu, Estonya (ET)  UNIC, Danimarka (DK) UNIC, Danimarka December 2010iTEC - Designing the future classroom3  Norveç Eğitimde BİT Merkezi, NO  Bolton Üniversitesi, UK Bolton Üniversitesi  Leuven Katolik Üniversitesi, BE  Vigo Üniversitesi, İspanya (ES)  Bilgi Sektörleri Danışmanlığı, AT  Futurelab, UK Futurelab  Manchester Metropolitan Üniversitesi, UK Manchester Metropolitan Üniversitesi  İsviçre Eğitimde BİT ajansı, CH  MAKASH Eğitim, kültür ve bilimde gelişmiş CMC uygulamaları, İsrail (IL)  elfa, s.r.o., Slovakya (SK)  ICODEON, UK  Ulusal Pedagojik Dokümantasyon Merkezi, Fransa (FR),  Ulusal Eğitim Hizmetleri LLC, Macaristan (HU)  EduBIT.eu, BE

4 süreç  Eğitim senaryoları üretimi  Prototip araçlar ve kaynaklar ile Öğrenme Hikayeleri ve Öğrenme Aktiviteleri üretmek için katılımcı tasarım çalışmaları ve ön-pilotlama  Dört aylık bir süre boyunca öğretmenler ile pilot uygulama – Mart-Haziran, Eylül-Aralık (2011, 2012 ve 2013)  Değerlendirme iTEC - Designing the future classroom4

5 Öğrenme Hikayesi nedir?  Proje Tabanlı Öğrenme Modeli üzerine kurulu aktivite paketlerinden oluşur  TeamUP ve diğer web araçları ile her branştan öğretmen tarafından kendi “sınıfında” uygulanabilir  Pilot öğretmen müfredat konularından birini bunlarla işleyeceği bir ders planı hazırlar. Bu aktiviteler öğrenme hedefleri ve sınıf bağlamında kullanmak için bir örnek olarak kullanılır. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom5

6 ön pilot  Working with outside experts "Uzmandan Öğrenme" ve Collecting data outside of school "Okul dışında medya toplama" 2 Öğrenme Hikayesi olarak uygulandı, Working with outside expertsCollecting data outside of school  Sınıf içi çalışma videosunu izlemek için tıklayın: İstanbul Ümraniye Çakmak İlköğretim Okulu. Ders planları için tıklayın: Çakmak İ.O. ders planları İstanbul Ümraniye Çakmak İlköğretim OkuluÇakmak İ.O. ders planları DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom6

7 1. Faz Pilot: Eylül – Aralık 2011  Öğrenme Hikayeleri: 1.Dijital Medya Toplama 2.Dış Uzmandan Öğrenme  Öğrenme Aktiviteleri 1. Takım çalışması 2. Takım Flaş Haberleri 3. Akran geribildirimi 4. Öğretmen akıl notları 5. Okul dışında veri toplama DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom7

8 2. Faz Pilot: Mart – Haziran 2012  3 Öğrenme Hikayesi: –Çok kültürlü ortamda Matematik –Öğrencilerin Bilim Kaynakları oluşturması –Sınava Hazırlığı Öğrenme Faaliyetlerine gömme  2. faz Ders planları için tıklayın:tıklayın  2. faz sınıf içi çalışma videoları izlemek için tıklayıntıklayın DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom8

9 Öğrenme Hikayeleri DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom9 Bilgi Grupla ma yineleme Bilgi Grupla ma Öğrenim Odaklı Tarama Sonuçları Hazırlama Yansıt ma Akran Dönütü BİREYSEL ÖĞRENME TAKIMLA ÖĞRENME Uygun İşbirlikleri Takım Kurma SON

10 3. Faz Pilot: Eylül – Aralık 2012  Her düzeyden her branş öğretmeni tarafından uygun görülen Öğrenme Hikayesi ve Aktiviteleri uygulanabilmekte olup katılımınız öğrencilerinizin temel kavramları daha da pekiştirmeslerine ve müfredat konularını tekrar etmelerine yardımcı olmaktadır.  Öğrenme Aktivite paketleri 1-Gözlemleme ve Tasarlama, 2- Karşılaştırma ve Tasarlama; Bunlardan biri seçilecek. 2 paketin hikayelerinin sadece "içerik sorgulama" aktivitesi farklıdır diğer 5 aktivite aynıdır. Gözlem ve tasarlamada insanların ne düşündüğünü öğrenmek için mülakat, anket vb. ile araştırma yapılmakta, Karşılaştırma ve Tasarlamada ise var olan fikir veya eserlerin içeriğini öğrenmek için araştırma yapılmaktadır. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom10

11 "Gözlemleme ve Tasarlama"  Tasarım Özeti  Bağlam Sorgulama: Gözlem  Ürün Tasarımı  Katılımcı Tasarım Atölye Çalışması  Son Ürün Tasarımı  Düşünme Paketin uygulanmasını desteklemek amacıyla iki hikaye tasarlanmıştır: 1.Okulu Yeniden Tasarlama 2.Gezegen yüzeyini görselleştirme DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom11

12 "Karşılaştırma ve Tasarlama"  Tasarım Özeti  Bağlam Sorgulama: Karşılaştırma  Ürün Tasarımı  Katılımcı Tasarım Atölye Çalışması  Son Ürün Tasarımı  Düşünme Paketin uygulanmasını desteklemek amacıyla iki hikaye tasarlanmıştır: 1.Bir fizik simülasyonu tasarlama 2.Bir matematik öğrenme oyunu tasarlama DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom12

13 DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom13

14 1-Tasarım özeti  Takımlar halinde öğrenciler tasarım sürecini tartışır, neyi tasarlayacaklarını düşünür ve tasarım özetini geliştirir.  Öğrenciler izlenimlerini kaydeder (izlenim etkinliğine bakınız).  Her takım uygun bir blog oluşturma platformunu kullanarak bir proje blogu oluşturur ve blog URL'sini öğretmene gönderir.  Hakkında sayfası: Öğrenciler, projedeki rolleri dahil olmak üzere proje takımlarını açıklar.  Öğrenciler bloga ilk Tasarım Özetini ekler. İletiyi "tasarım özeti" olarak etiketler.  Öğrenciler neler yaptığını, hangi zorluklarla karşılaştığını ve hangi zorlukları öngörebildiklerini yazmak için izlenim kaydını kullanabilir (iletiyi açıklamak için "tasarım süreci" etiketini kullanın).  Toplamda her takımın bir blogu ve bu ev ödevinin ardından 2 iletisi olmalıdır.  Öğrenci bloglarının URL'lerini öğretmen şu forma ekler: c3-blogs. Ardından bu bloglar iTEC web sitesinde tanıtılacaktır.http://bit.ly/itec- c3-blogsiTEC web sitesinde DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom14

15 2a-Bağlam Sorgulama - Gözlem  Takımlar birlikte veya tek başına gözlem yapmak için dışarı çıkar.  Takımlar topladıkları ortam dosyaları ve notlarını sıralar, gruplar ve üzerine açıklama ekler.  Takımlar notlarını analiz eder ve tasarım zorluklarını ve tasarım fikirlerini kaydeder.  Takımlar şu soruları tartışır: 1. Atölye çalışması nasıl geçti? İlgi çekici bilgiler toplandı mı? Tasarım özeti hala mantıklı mı yoksa değişiklik gerekiyor mu? Nasıl değişmesi gerekiyor?  Takımlar konuyla ilgili (kitaplardan, internetten vs.) daha fazla bilgi bulur ve ortak bir alanda toplar.  Öğrenciler 2. Tasarım Özetini bloga ekler ve "tasarım özeti" şeklinde etiketler.  Öğrenciler neler yaptıklarını, hangi zorluklarla karşılaştıklarını ve hangi zorlukları öngörebildiklerini yazmak için izlenim kaydını kullanır. Bunu "tasarım süreci" olarak etiketler.  Öğrenciler topladıkları resimleri ve diğer ortam dosyalarını bloga ekler ve tasarımla ilgili olarak buldukları bu materyallerin ne anlama geldiğini açıklar. Tasarım fikirlerinin çizimlerini de ekleyebilirler. İletiyi "tasarım sonuçları" olarak etiketler. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom15

16 2b-Bağlam Sorgulama - Karşılaştırma  Takımlar, karşılaştırılabilir tasarımlar arar ve bunları tartışır.  Takımlar en ilgili 10 tasarımı seçer.  Takımlar örneklerini analiz eder, benzerlikler ve farklılıkları listeler ve tasarım zorluklarını ve tasarım fikirlerini belirler.  Takımlar şu soruları tartışır: 1. Atölye çalışması nasıl geçti? İlgi çekici bilgiler toplandı mı? Tasarım özeti hala mantıklı mı yoksa geliştirmek gerekiyor mu? Nasıl geliştirilebilir?  Takımlar bloga 2. Tasarım Özetini ekler. İletiyi "tasarım özeti" olarak etiketler.  Takımlar neler yaptığını, hangi zorluklarla karşılaştığını ve hangi zorlukları öngörebildiklerini yazmak için izlenim kaydını kullanır. Bunu "tasarım süreci" olarak etiketler.  Öğrenciler, mevcut tasarımların benzerliklerini ve farklılıklarını ve tasarımlarıyla nasıl ilgili olduğunu açıklarlar. Tasarım fikirlerinin çizimlerini de ekleyebilirler. İletiyi "tasarım sonuçları" olarak etiketlerler. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom16

17 3-Ürün Tasarımı  Takımlar tasarımlarını geliştirir.  Takımlar sınıfta prototiplerini oluşturur ve bunu diğer takımlarla tartışır.  Öğrenciler neler yaptığını, hangi zorluklarla karşılaştığını ve hangi zorlukları öngörebildiklerini yazmak için izlenim kaydını kullanır.  Öğrenciler ilk prototiplerinin dokümantasyonunu bloga ekler. Diğer dosyaların yanı sıra, açıklamalara ek olarak çizimler, videolar ve dijital fotoğrafları kullanabilirler. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom17

18 4-Katılımcı Tasarım Atölye Çalışması  Öğrenciler tasarım özeti ve prototip tasarımlarını başka insanlara sunmalı ve onların yorum ve fikirlerini almalıdır. İnsanlar prototipler üzerinde çizim yapabilir ve prototipleri değiştirebilir. Öğrenciler neler olduğu ve neler söylendiğiyle ilgili notlar alır ve resimler çeker.  Takımlar notlarını ve insanların çizimlerini analiz eder. Takımlar, analize dayalı olarak prototiplerinin nasıl değişmesi gerektiğine karar verir.  Öğrenciler 3. Tasarım Özetlerini tartışır. Özet hala anlamlı mı? Neyin daha net olarak tanımlanması gerekiyor?  Öğrenciler neler yaptığını, hangi zorluklarla karşılaştığını ve hangi zorlukları öngörebildiklerini yazmak için izlenim kaydını kullanır. Bunu "tasarım süreci" olarak etiketler.  Öğrenciler değişen prototiplerinin dokümanını bloga ekler ve Katılımcı Tasarım Atölye Çalışmasından düşüncelerini açıklar. Diğer dosyaların yanı sıra, çizimler, videolar ve dijital fotoğrafları kullanabilirler. İletiyi "tasarım sonuçları" olarak etiketler. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom18

19 5-Son Ürün Tasarımı  Takımlar son tasarımlarını oluştururlar.  Takımlar sınıfta prototiplerini oluşturur ve bunu diğerlerine gösterir.  Takımlar, tasarımlarının resmini çekerek veya tasarımın kullanımını videoya çekerek tasarımlarını dokümante eder.  Takımlar son tasarım prototiplerinin dokümantasyonunu bloga ekler ve açıklar. Diğer dosyaların yanı sıra, çizimler, videolar ve dijital fotoğrafları kullanabilirler. Öğrenciler iletiyi "tasarım sonucu" olarak etiketler.  Öğrenciler, eski Tasarım Süreci iletilerini (örneğin yorum yaparak) güncellemek için izlenim kayıtlarının tamamını kullanır. Kayıtların üzerinden geçer, her bir süreç iletisine eksik zorlukları ekler ve her bir zorluk için nasıl çözdüklerini yazar, dokümante ettikleri beklenen zorluklarla ilgili tartışırlar, 'gerçekleşti mi?', 'üstesinden gelebildiler mi?'. Son olarak bir sonraki seferde neyi daha iyi yapacakları ile ilgili yeni bir blog iletisi oluştururlar ve iletiyi "tasarım süreci" olarak etiketlerler.  Giriş sayfası: Öğrenciler, hedefleri, süreç ve sonucun kısa bir açıklamasını kapsayan proje tanıtımını bloga ekler.  Her bir öğrenci başka bir takımın blogunu ziyaret eder ve yapıcı eleştiriler bırakır. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom19

20 6-Düşünme  Takımlar aşağıdakiler üzerinde düşünür ve izlenimlerini kaydeder. – Neler yaptınız? – Ne yapmayı planlıyorsunuz? – Hangi zorluklarla karşılaştınız? – Zorlukların üstesinden geldiniz mi? Nasıl? – Hangi zorlukları öngörebiliyorsunuz? DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom20

21 Okulu yeniden tasarlama Gözlemleme ve tasarlama Tasarım özeti: Geleceğin okulu için yeterli bir konsept tasarlayın. Bağlam Sorgulama: Öğrenciler okuldaki etkinlikleri eleştirel olarak gözlemler ve gözlemlerini, kişisel deneyimleriyle ilgili derin izlenimlerle zenginleştirir. Ürün tasarımı: Bir takım, kütüphane alanını ve öğrencilerin kütüphaneyle etkileşim kurma yolunu yeniden tasarlamaya karar verdi. Başka bir takım okul hijyeni hakkında düşünüyor ve başka bir takım, okulda fiziksel etkinliklerin nasıl vurgulanabileceğini planlıyor. Katılımcı tasarım: Kütüphane alanını ve öğrencilerin kütüphaneyle etkileşim kurma yolu yeniden tasarlamaya karar veren takım, kütüphaneyi sıkça ziyaret etmeyen bazı öğrencileri ve okulun iki kütüphane görevlisini bir araya getirmeyi önerdi. Tasarılarını bu kişilerle paylaşacaklar ve katılımcılar tasarımları değerlendirecek ve notlar alacak. Son ürün tasarımı: öğrenciler sesli izlenimlerini dinler ve tasarım süreci blog iletilerini tekrar okur, tasarımın gelecek kullanıcıları olacağını düşündüğü insanların görüşleri ile takımın tasarımlarını tekrar şekillendirir, değiştirir ve düzenler. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom21

22 Gezegen yüzeyini görselleştirme Gözlemleme ve tasarlama tasarım tasarım özeti: Biyoloji dersimde tasarımı, mevcut müfredat konum olan göçmen türlere odaklanmak için özelleştiririm. gözlem: Her bir takım, konum, zaman, süre ve hedefler dahil olmak üzere gözlem gezilerini planlar. gözlem ve ürün tasarımı: Takımlar bulguları üzerinde birlikte çalışır ve ilk tasarım fikirlerini oluşturur. Her bir takım üyesine görev verir, ortama karar verir ve ilk kağıt prototiplerini başlatırlar. Dersi bir izlenim ile tamamlarlar. Hafta boyunca konu hakkında daha fazla bilgi sahibi olarak (örneğin fotoğrafını çektikleri türleri tanımlayarak) ve fikir ekleyerek tasarımlarına katkıda bulunurlar. tasarımı ürün ürün tasarımı ve katılımcı tatsarım : Takımlar prototiplerini başkalarına sunar ve fikir verip fikir alırlar. Ardından katılımcı tasarım atölye çalışmasına hazırlanırlar. Takımlar, dersin ardından okul koridorlarında atölye çalışmaları düzenler, tasarımlarını katılımcılara sunar ve tepkilerini ve önerilerini dinlerler. Hafta boyunca takım tasarımlarını yeniden düşünür ve daha fazla ilham almak için internette benzer servisler ararlar.katılım son ürün son ürün tasarımı: Dersten önce her takım, demo videosu ve resimler dahil olmak üzere tasarımlarının nihai sunumunu blogda yayınlar. Takımlar ders sırasında prototiplerini sunar. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom22

23 Bir fizik simülasyonu tasarlama Karşılaştırma ve tasarlama Karşılaştırma ve tasarlama Şu senaryolara dayanır: Virtual Engines, Homework and schoolwork “flip”, Home-school communicationsVirtual EnginesHomework and schoolwork “flip”Home-school communications Tasarım özeti öğrencilere verilir ve onlara simülasyonlarının incelenmesi gereken fizik konusu söylenir: Ev ödevi olarak takımlar bloglarını oluşturur ve fizik simülasyonu, farklı yazılım ve inşaat setlerini Diigo group'a toplamaya başlar. Ayrıca gerçek fizik olgularını gösteren videolar eklerler. Gelecek hafta boyunca takımlar yeni tasarım fikirlerini daha fazla geliştirmeye devam eder. Ders sırasında, farklı takım üyelerinin tasarımlarını diğer takımların üyelerine sunduğu başka bir atölye çalışması gerçekleştirir. Son olarak tasarım fikrinin, final prototipinin ve tasarım sürecinin dokümantasyon bloglarını son haline getirirler. Entegre web tabanlı simülasyon ve videolarla iletileri desteklerler. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom23

24 Bir Matematik öğrenme oyunu tasarlama Karşılaştırma ve tasarlama Tasarım Özeti etkinlik atölye çalışması: Öğrenciler takımlar oluşturur ve temel geometriyi öğrenmeyle ilgili kişisel deneyimleri hakkında tartışmaya başlarlar. Evde blog oluşturur ve iletileri eklerler. Bağlam Sorgulama: Takımlar interneti kullanarak evde mevcut eğitici oyunları karşılaştırmaya başlar. Örneklerini bloglarında toplarlar. Takımların bir kısmı, scratch'i kullanarak diğer çocuklar tarafından ne tür oyunlar geliştirildiğine bakar, diğerleri geogebra ve diğer ilgili yaygın olarak kullanılan oyunlara bakar. Takımın kavram hakkında yeterli bilgi sahibi olduğundan emin olmak için diğer takım üyeleri temel geometri matematik kavramlarını tekrar eder. Ders sırasında takımlar, buldukları örnekleri tartışır. Evde bloglar güncellenir. Ürün Tasarımı: Takımların Scratch yazılımını incelemesine ve oyunlarının prototiplerini oluşturmaya başlar. Prototiplerin bazıları daha çok masa oyunu gibi görünen çizimlerdir ve bazıları interaktif dijital oyunların kağıt prototipleri gibidir. Bazı takımlar oyunlarının dijital uygulamasına da başlar. Katılımcı tasarım: Tüm takımlar matematik dersi olan daha küçük öğrenciler için tasarım yaptığından dolayı, daha küçük öğrencilere tasarım özetlerini ve prototiplerini sunar. Öğrenci takımları tasarım özetlerini, özellikle tasarım yaptıkları çocukları ne tür oyunun destekleyeceği açısından daha da geliştirir. Ayrıca öğrenciler izlenimlerini kaydeder ve bloglarını günceller. Son Ürün Tasarımı: Son öğrenme etkinliği atölye çalışmasının ardından öğrenciler yazılım oyunu prototipini son haline getirdi ve tasarım blogunu tamamladı. İzlenim kayıtları, proje için gelecek planları ve bir sonraki seferde neyi farklı yapacakları hakkında ileti oluşturmakta öğrencileri destekler. DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom24

25 fizik simülasyonu örneği  Konu: Basit Makinalar – Öğretmen internette içerik oluşturur, – TeamUP aracı ile öğrenciler gruplara ayrılır, – her gruba 1 hafta içinde ürün hazırlayacakları ödevleri verilir, – gruplar internet içeriklerinden yararlanarak basit makinalar konusunda kendi ürünlerini sanal ortamda tasarlarlar, – wiki oluşturup ürünlerini paylaşırlar, – sınıfta diğer öğrencilere sunarak öğrendiklerini kullanma ve uygulama imkanı bulurlar, DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom25

26 Okulu Yenileme Örneği  öğrenciler teknoloji, matematik ve yazmayı bir araya getiren bir proje tamamlayacaklar. – Okul girişlerini, kantinleri,sınıfları, müzik odalarını, resim odalarını, kütüphaneleri ve lavabolarını kontrol edip öğrencilerimiz her alanın boyutlarını belirleyecek, resimler çekecek ve video kayıtları yapacaklar. – öğretmenlerimizle ve varsa çizimler konusunda çevredeki mimar yada bu iş ile uğraşan kişilerle öneriler almak için görüşmeler yapacaklar. Grupların hepsi okulun bir yeri üzerinde çalısabılr yada okulun farklı yerlerini seçebilirler, 1 grup kütüphane,1 grup kantin,yada butun gruplar sınıf gibi. -Görevlendirme bittikten sonra öğrenciler wikispace,b logger, weebly gibi blogları kullanarak her grup kendisine bir blog açıyor.  Araçlar: Tasarım yazılımları, çizim araçları, resimler, kayıt araçları, blogger, teamup, sketch up DD/MM/YYYYiTEC - Designing the future classroom26

27 Daha fazla bilgi için The work presented in this presentation is partially supported by the European Commission’s FP7 programme – project iTEC: Innovative Technologies for an Engaging Classroom (Grant agreement Nº ). The content of this presentation is the sole responsibility of the consortium members and it does not represent the opinion of the European Commission and the Commission is not responsible for any use that might be made of information contained herein. Ekim-Aralık/201127iTEC - Geleceğin Sınıfını Tasarlama WEB:


"ITEC Geleceğin Sınıfı Tasarımı Mehmet MUHARREMOGLU Ulusal Koordinatör Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları