Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Mayıs 2014 ÇİN HALK CUMHURİYETİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Mayıs 2014 ÇİN HALK CUMHURİYETİ."— Sunum transkripti:

1 T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Mayıs 2014 ÇİN HALK CUMHURİYETİ

2 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 2 BATUHAN UYSAL İhracatı Geliştirme Uzman Yrd. Çin Ülke Masası İhracat Genel Müdürlüğü T.C. Ekonomi Bakanlığı Tel: E-posta:

3 ÇİNLİLERE GÖRE DÜNYA HARİTASI( ÇİNLİLERE GÖRE DÜNYA HARİTASI( 中国 ) T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 3

4 ÇİN HALK CUMHURİYETİ HARİTASI T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 4

5 ÇİN HALK CUMHURİYETİ TARİHÇE T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 5 ÇHC 1949’da kurulmuştur. Çin Komünist Partisi tarafından yönetilmektedir. Mao’nun 1976’da ölümü; ekonomik olarak dışa açılma çabaları 1979’da Açık Ekonomi Politikaları- Deng Xiaoping 1992 yılında “Sosyalist Piyasa Ekonomisi Tesis Edilmesi”(2020) 1997 yılında Hong Kong’un ve 1999 yılında Makao’nun Çin’e dahil olması 2001 yılında DTÖ üyeliği Çin, 21. yüzyılın en önemli ekonomik güçlerinden biri olmaya adaydır.

6 ÇHC-EKONOMİK VERİLER T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 6 Resmi Adı: Çin Halk Cumhuriyeti Yönetim Biçimi: Sosyalist Cumhuriyet Resmi Dili: Mandarin ve Diğer Yerel Lehçeler Başkenti: Pekin (Beijing) Yüzölçümü: km² Nüfusu: 1,34 Milyar Nüfus Yapısı: %91,5 Han Çinlisi-Diğer: 55 Azınlık Etnik Grup Para Birimi: Yuan (Renminbi=RMB) 1Yuan =10 Jiao =100Fen Para Birimi Paritesi: 1 $ = 6,24 Yuan (2014 Mayıs) Toplam GSYİH-GDP: 9,39 Trilyon ABD $ (2013) Büyüme Oranı: % 7,7 (2013), % 7,8 (2012) İhracat: 2,21 Trilyon ABD $ (2013) İthalat: 1,94 Trilyon ABD $ (2013) Enflasyon: TÜFE: % 2,5 ÜFE: % -1,4 (2013) İş Gücü: 825 Milyon (2013) İşsizlik Oranı: % 6,6 (2013) Toplam Dış Borç: 795,7 Milyar $ (2013) Toplam Rezervler (Altın hariç): 3,7 Trilyon $ (2014 Mayıs)

7 Ülke-Eyalet Büyüklük Kıyaslaması T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 7

8 Dünyada Durum T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 8 SAYILAR VE GRAFİKLER DER Kİ; AMERİKA YAVAŞLIYOR … AVRUPA YAŞLANIYOR … ’ DE K Ü RESEL LİDER Ç İN OLACAK

9 Küresel Liderler T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 9 E7 1- Ç in 2- Hindistan 3- Brezilya 4- Rusya 5- Endonezya 6- Meksika 7- T ürkiye 2050’de, dünyanın gelişen 7 ekonomisi şu anki 7 güçlü ekonomiyi geçecektir. G7 1- ABD 2- Japonya 3- Almanya 4- İngiltere 5- Fransa 6- İtalya 7- Kanada

10 Çin Ekonomik Performans T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 10 Büyüme-2010 : %10,3 Büyüme-2011 : %9,2 Büyüme-2012 : %7,8 Büyüme-2013 : %7,7 Büyüme : %7,7 GSYİH-2013 : 9,39 Trilyon $ Dış Talebe Bağlı Büyümeden İç Talebe Dayalı Büyümeye Geçiş Küresel En Büyük İkinci Ekonomi

11 Çin Ticaret Rakamları T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 11 İhracat-2013 : 2,21 Trilyon $ (2,05 Trilyon $) İthalat-2013 : 1,95 Trilyon $ (1,82 Trilyon $) Dış Ticaret Hacmi : 4,16 Trilyon $ (3,87 Trilyon $) Dış Ticaret Dengesi : 260 Milyar $ (230 Milyar $) Küresel İhracat Lideri En Önemli/Gelişen İthalat Pazarı Küresel Dengeleri Etkileyen Ticaret Politikası (RMB-Afrika) Afrika ile ticaret 1980’de 1 milyar dolar, 2000 yılında 10,6 milyar dolar, 2010 yılında, 120 milyar doları, geçen yıl ise 200 milyar doları aştı. Çin’in Afrika’daki doğrudan yatırımları 15 Milyar $

12 Çin’in Afrika Politikası T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 12

13 Çin Ürün Bazında Ticaret T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 13 Başlıca İhraç Ürünleri: Otomatik Bilgi İşlem Makinaları (%8,01), Telefon ve Telgraf için Elektrikli Cihazlar (%7,02), Gemiler (%1,96), Diotlar ve Yarı İletkenler (%1,87) İhracatında İlk Beş Ülke: Hong Kong(%17,4), ABD(%16,7), Japonya (%6,8), Güney Kore (%4,1), Almanya (%3) Başlıca İthal Ürünleri: Ham Petrol (%11,21), Elektronik Entegre Devreler (%9,82), Demir Cevherleri ve Konsantreleri (%6,45), Sıvı Kristalli Tertibat, Lazerler, Optik Cihazlar (%3,05) İthalatında İlk Beş Ülke: G.Kore(%9,4), Japonya(%8,3), Tayvan(%8), ABD(% 7,9), Avustralya(%5,1 )

14 Çin’in Dış Ticaretinde Öne Çıkan Noktalar T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 14 İhracatta Ürün Bazında Çeşitlilik-Dünyanın Fabrikası Tüm Ülkelere İhracat Yeteneği İthalatta Hammaddeler ve İhtiyaç Duyulan Teknoloji-Makine Ağırlığı Pasifik Ülkeleri Ağırlıklı İthalat Yapısı Hammadde ve Enerji Alımına Yönelik Siyasi- Ticaret Politikası

15 Çin’in İhracat Noktaları T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 15

16 Çin’in Petrol İthalat Ettiği Ülkeler T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 16

17 Çin’de Yabancı Yatırımların Önemi T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 17 Dışa açılım politikaları kapsamında, yabancı yatırımların ülkeye çekilmesi ve bu süreçte sağlanan teşvikler temel politika önceliğini oluşturmuştur. Çin’de, yabancı sermayeye dayalı şirketlerin ülke ekonomisi açısından önemi son derece büyüktür. o Yabancı yatırım projeleri değer olarak; o Dış ticaretin %55’ini, o Sanayi üretiminin %30’unu, o Ulusal vergi gelirlerinin %21’ini, o Toplam ulusal istihdamın %11’ini oluşturmaktadır. Dünyanın önde gelen 500 firmasının (Global Top 500) 480’inin Çin’de yatırımı bulunmaktadır.

18 Türkiye- Çin Halk Cumhuriyeti Ticareti T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 18

19 Türkiye- Çin Halk Cumhuriyeti Ticareti T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 19 Türk-Çin Ticari İlişkilerinin Gelişimi 1. Evre: Uzakta Bir Ticari Ortak İhracat-2000: 96 Milyon ABD $ İthalat-2000: 1,34 Milyar ABD $ Dış Ticaret Hacmi: 1,44 Milyar ABD $ Dış Ticaret Dengesi: 1,24 Milyar ABD $ 2. Evre: Giderek Gelişen Ticari İlişkiler İhracat-2006: 693 Milyon ABD $ İthalat-2006: 9,67 Milyar ABD $ Dış Ticaret Hacmi: 10,36 Milyar ABD $ Dış Ticaret Dengesi: 8,97 Milyar ABD $ 3. Evre: Ticari İlişkilerde Başlıca Ortak-Türkiye İçin İhracat-2013: 3,60 Milyar ABD $ İthalat-2013: 24,68 Milyar ABD $ Dış Ticaret Hacmi: 28,28 Milyar ABD $ Dış Ticaret Dengesi: 21,08 Milyar ABD $

20 Türkiye- Çin Halk Cumhuriyeti Ticareti T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 20 Başlıca İhraç Ürünlerimiz (2013) - Krom Cevherleri ve Konsantreleri - Mermer ve Traverten (Ham ve Kabaca Yontulmuş) - Bakır Cevherleri ve Konsantreleri - Mermer ve Traverten (Blok Dilimler Şeklinde Kesilmiş) - Dokunmuş Halılar Ve Dokumaya Elverişli Maddelerden Diğer Yer Kaplamaları - Dabaklanmiş, Aprelenmiş Kürkler - Kurşun Cevherleri ve Konsantreleri - Çinko Cevherleri ve Konsantreleri - Sınırlı Tarım Ürünü (Makarna, Zeytinyağı, Fındık, Kuru İncir, Meyve Suyu vs.) Başlıca İthal Ürünlerimiz (2013) - Otomatik Bilgi İşlem Makineleri ve Üniteleri - Gösterge Tabloları (Hücresel Ağlar ve Diğer Kablosuz Ağlar İçin) - Telefonlar - Elektrojen Grupları - Ses-Görüntü-Diğer Bilgileri Almaya ve Vermeye Yarayan Araçlar - Oyuncaklar - Telli Telefon ve Telgraf İçin Elektrikli Cihazların Aksam ve Parçaları - Otomatik Bilgi İşlem ve Ünitelerinin Aksam ve Parçaları - Buhar Kazanları ve Turbinleri - Bisikletler

21 Türkiye- Çin Halk Cumhuriyeti Ticareti T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 21 GIDA ÜRÜNLERİ İHRACATINDA YAŞANAN SORUNLAR Halihazırda, ÇHC’ye ülkemizden et-et ürünleri, süt-süt ürünleri, tavuk eti-tavuk ayağı gibi temel tarım ürünlerinin ihracatı mümkün bulunmamaktadır. İlgili ÇHC mevzuatı uyarınca, ihracatçı ülke tarafından tamamlanmak zorunda olan pazara erişim süreci mevcuttur. (Sağlık Sistemi Üzerine Anket Forumu, İhracatçı Ülkenin Teknik ve Mevzuat Bilgilerinin İletilmesi, ÇHC Makamları tarafından Risk Analizi Süreci, Yerinde İncelemeler, İhraç Edilecek Ürünlerin Denetim ve Karantinasına İlişkin Müzakereler, Sağlık Sertifikası, İhracatçı Muktedir İşletmelerin ÇHC’de Kayıt Altına Alınması, İzinli Firmalar Listesi)

22 Türkiye- Çin Halk Cumhuriyeti Ticareti T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 22 POTANSİYEL SEKTÖRLER -Gıda Sektörü Tütün Şekerli ve Çikolatalı Mamuller Zeytinyağı Makarna Kuru Üzüm, Kayısı, İncir ve Fındık Süt ve Süt Ürünleri İşlenmiş Gıda Ürünleri Yaş Sebze ve Meyve -Sanayi Ürünleri Otomotiv Yan Sanayi Madeni Yağlar Takım Tezgahları Medikal Ürünler Hava Pompaları ve Kompresörler Plastik ve Metal Borular Kablo ve Teller Plastikten Film ve Folyolar Gıda İşleme Makineleri Tekstil Hammaddeleri ve Aksesuarları Tekstil Kimyasalları Altın ve Mücevherat Kozmetik

23 Türkiye- Çin Halk Cumhuriyeti Ticareti T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 23 İkili Ticari İlişkilere Yönelik Tespitler - 10 Yıllık Dönemde İhracatın 10 Kat Artışı - İhracatın Yapısında Hammaddeler Ağırlıklı Gelişim - Bu Gelişimin Çin Merkezli Talebe Paralellik Arz Etmesi - Son İki Yılda İhracatta Sektörel Çeşitlilik Başlaması - 10 Yıllık Dönemde İthalatın 6 Kat Artışı - İthalatın Yapısında Çeşitlilik - İthalatın İçindeki Nihai Ürün-Ara Mal-Sermaye Malı Yapısı - Çin’in Türkiye’nin 3. Önemli İthalat Kaynağı Olması - Giderek Büyüyen Dış Ticaret Açığı - Dış Ticaret Açığının Üretim ve İstihdam Üzerindeki Baskısı - Çin’in Türkiye’nin 3. Önemli Ticaret Ortağı Haline Gelmesi -Ticari İlişkilerin Daha Fazla Geliştirilmesindeki Siyasi Kararlılık - 6 yıl İçinde 100 Milyar ABD Doları Ticaret Hacmi Hedefi Ticari İlişkilerin Sağlıklı Bir Yapı Arz Etmemesi

24 Türkiye- Çin Halk Cumhuriyeti Ticareti T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 24 İhracatın Değerlendirilmesi İhracatın Yetersiz Olmasının Temel Nedenleri - Çin’deki Tüketim Eğilimlerinin Farklılığı - Çin Pazarının “Kendine Özgü” Yapısı - Tarife ve Tarife Dışı Engeller - Bölge-İçi (Güneydoğu Asya ve Pasifik) Ticaretin Çok Güçlü Olması - Çin’in Önemli Küresel Ticaret Ülkeleri-Blokları Tarafından Çevrelenmesi - Ülkemiz ile Çin Arasında Özel Ticaret Anlaşmalarının Bulunmaması - Ticaretin Finansmanına Yönelik İmkanların Yetersizliği - Yatırım İlişkilerimizin Yeterince Gelişmemiş Olması - Çin Pazarına Yönelik Sistematik Çalışmalar Yürütülmemesi

25 TÜRKİYE-ÇHC TİCARİ İLİŞKİLERİ T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 25 İhracatçının Pratik Sıkıntıları - Fiyat Tutturulamaması - Çin’deki Talep Düzensizliği-Proje Bazlı Çalışmalar - Türk Ürünlerinin Yeterince Tanınmaması - Lojistik Sorunları (Sevkiyatın Uzun Sürmesi) - Pazara İlişkin Genel ve Pratik Bilgi Eksikliği ( PSİKOLOJİK ALGININ ÖTESİ) - Rakip Ülkelerin ve Benzeri Ürünlerin Giderek Artması - Çin’de (Pratikte) Değişebilen Gümrük Uygulamaları - Standart Farklılıkları - Vize Uygulamaları İhracatçının Güçlü Yönleri - Çin’de Türk Ürünlerine Yönelik Olumsuz Bir Tutum Olmaması - Çin Tüketicisinin Farklı Ürün Arayışı - Rakip Ülkelere ve Rakip Ürünlere Göre Kalite Yüksekliği - Ürünlerin Dayanıklılığı - Ambalaj Farkı

26 Türkiye- Çin Halk Cumhuriyeti Yatırım İlişkileri T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 26 ÇHC’deki Türk Yatırımları Beko/Arçelik, Aksa Jeneratör, Türk Hava Yolları, Garanti Bankası, İş Bankası, Çimtaş, Şişecam, Vestel, Eczacıbaşı, Durak Tekstil, Mariner, Zorlu Tekstil, Yünsa, Aktaş, Akada, Genpower, Fiba Holding- Star Mall, Kiğılı MOFCOM Veritabanı (155 milyon ABD Doları) Türkiye’deki ÇHC Yatırımları - MOFCOM Veritabanı (430 milyon ABD Doları, finans dışı yatırım) -Ülkemiz verilerine göre, ülkemizde 421 adet Çin Halk Cumhuriyeti sermayesine sahip şirket faaliyet göstermektedir. Bu şirketlerin sermaye büyüklüğü ağırlıklı olarak ABD Dolarından küçüktür milyon dolar (Huawei, Lifan)

27 TÜRKİYE-ÇHC EKONOMİK İLİŞKİLERİ T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 27 TEMEL HEDEF Derinleştirilmiş Ticari ve Ekonomik İşbirliği Sürdürülebilir Bir İlişki Kurulması Stratejik Ortaklık - Dış Ticaret Açığının (Ticari Süreçte) Azaltılması * İhracatın Arttırılması * İthalatın İzlenmesi - Ekonomik İşbirliği Çalışmaları ile İlişkilerin Konsolidasyonu * Ortak Yatırımlar * Türk Hazine Bonolarına Çin Yatırımı * Mali İşbirliğinin Güçlendirilmesi (Mali İşbirliği Anlaşması) * Bankacılık İlişkilerinin Geliştirilmesi (Karşılıklı Şubeler Açılması) * Müteahhitlik Hizmetlerinde 3. Ülkelerde İşbirliği * Altyapı Projelerinde 3. Ülkelerde İşbirliği * Enerji ve Ulaştırma Alanlarında İşbirliği * Turizm Alanında İşbirliği - Bölgesel ve Çok Taraflı İşbirliğinin Geliştirilmesi (ŞİÖ- Diyalog Ortağı)

28 Çin’de Gelişen Kıyı Bölgeler T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 28

29 İnci Nehri Deltası (Pearl River Delta) T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 29

30 İnci Nehri Deltası (Pearl River Delta) T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 30 - Guangzhou, Shenzhen, Foshan, Dongguan, Zhongshan, Zhuhai, Jiangmen, Huizhou ve Zhaoqin - Çin ekonomisinin kalbi, atölyesi - Üretimi, perakende satış, mevduat, patent başvurusu sayısı, ödenen vergi miktarı, dış ticaret, cep telefonu sayısı, internet kullanımı açısından bir numaralı ’ların başından itibaren Çin’in en hızlı büyüyen bölgesi - Hong Kong’a yakınlık avantajı - Üretim merkezi, yoğun hammadde ve sermaye malı ithalatı - Çin’in gelişmekte olan ülkelere (Ortadoğu, Afrika, Latin Amerika) tedarik merkezi - 90 bin yabancı (fabrika) yatırımı, 3 bin temsilcilik ofisi - Dünyanın ilk 500 şirketinin % 20’sinin ofisleri ve üretim kolları Guangzhou’da - Guangzhou- Otomotiv, kimyasal ürünler, tekstil, yağ ve gıda işleme, kauçuk ürünleri, eczacılık gibi sektörlerde öne çıkmakta - Shenzen – elektronik sektöründe

31 İnci Nehri Deltası (Pearl River Delta) T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 31 - Eyalet/Özerk Bölge Adı Başlıca Endüstriler FujianAyakkabı imalatı, şeker kamışı, kolza, elekronik, çay, makine teçhizatları, petrokimyasallar, su ürünleri, yapı malzemeleri, tekstil GuangdongTekstil, gıda ve meşrubatlar, yapı malzemeleri, elektronik ve bilgi teknolojileri, elektrikli cihazlar ve makineler, petrokimyasallar, ormancılık, kağıtçılık, kozmetik ve otomotiv GuangxiŞeker kamışı, mineraller, doğalgaz, pirinç, mısır, patates, buğday HainanTurizm, tarım (doğal kauçuk, kahve, tropikal çiçekler, hindistan cevizi, muz ve karpuz gibi tropik meyveler Hong KongFinansal servisler, lojistik, turizm, profesyonel ithalat ve ihracat hizmetleri, taşımacılık ve depolama, oteller, imalat ve altyapı geliştirme, gayrimenkul MakaoTurizm, tekstil, sigortacılık, inşaat, gayrimenkul, imalat, oyuncak, elektronik, ayak giyimi ve kumarbazlık

32 ÇİN PAZARI PRATİK BİLGİLER T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 32  Çin ekonomisi 2001 yılı sonundaki DTÖ üyeliği ile hızlı bir gelişme ve değişim göstermiştir.  Çinliler Türkiye’yi tanımamaktadırlar.  Çin’de ürünlerin satış fiyatları çok düşüktür. Çin’de fiyat rekabeti yapılamayacağından bu pazara ürün satılamaz paranoyası.  Çinliler fakirdir, onlara ne satabiliriz ki yanılgısı.  Çinliler zaten her şeyi üretebiliyor. Onlara mal satmayla uğraşmak doğru değil yanılgısı.  Çin’de işçilik ucuzdur yanılgısı.  Kümelenmenin önemi

33 Çin’de Fakir Kesim T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 33

34 Çin’de Lüks Tüketimi T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 34

35 Çin’de Asgari Ücret T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 35

36 ÇİN’DE İŞ YAPMA PRATİKLERİ T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 36  Guanxi ve Çin’deki önemi  Çin’de iş hayatındaki gelişmiş hiyerarşik yapı  Çinliler sabırlı ve garantici  Fuarda kartvizit değiştirmek, herkesle konuşmaya çalışmak önemli !

37 DEĞERLENDİRME T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 37 ÇİNLİLERİ ANLAMAK, BİLMEK; BATININ KURALLARIYLA TİCARET ZOR. (TERCÜMAN) ÜLKE VE FİRMA İMAJIMIZ, TANITIM FAALİYETLERİ, ÇİNLİ FİRMA BULMA ÇİN’DE OFİS AÇMAK ŞART KATMA DEĞERİ YÜKSEK ÜRÜN İÇİN ÇİN PAZARI; ORTA VE YÜKSEK GELİR GRUPLARI ÇİN’DE MARKALI ÜRÜNLER UCUZ DEĞİLDİR MARKA VE ÜRÜN TAKLİDİNE KARŞI ÖNLEM KISA VADEDE SONUÇ ALINAMIYOR, ORTA VADE GEREKLİ (3-5 yıl) Pazara girişte; ARZDA SÜREKLİLİK, ÜSTÜN ÇABA ve KARŞILIKLI GÜVEN ALACAK PROBLEMLERİ, AKREDİTİF SORUNLARI, ÜRÜN ÖZELLİKLERİNDE PROBLEMLER; SAĞLAM SÖZLEŞMELER GEREKLİ

38 BATUHAN UYSAL İhracatı Geliştirme Uzman Yrd. Çin Ülke Masası İhracat Genel Müdürlüğü T.C. Ekonomi Bakanlığı Tel: E-posta: 38


"T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Mayıs 2014 ÇİN HALK CUMHURİYETİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları