Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EDİRNE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Psikolog Mehmet PİROĞLU Ebe Nevin ÖZDEMİR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EDİRNE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Psikolog Mehmet PİROĞLU Ebe Nevin ÖZDEMİR."— Sunum transkripti:

1 EDİRNE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Psikolog Mehmet PİROĞLU Ebe Nevin ÖZDEMİR

2  Stres Nedir ?  Stresin Belirtileri  Stres Kaynakları  Stresin Olumlu Etkileri  Olumsuz Stres  Kişisel Stres Yönetimi STRES YÖNETİMİ

3 STRES NEDİR ?  Sıkıntı Yaratan Olaylar Karşısında Bir Tepki Sürecidir.  Fizyolojik Bir Durumdur.  Stres;Endişe, Kaygı veya Depresyon Değildir. Bunlar Fizyolojik Tepki İçin Başlatıcı Olabilir. Ancak Kendileri Stres Değildir.

4 STRES NEDİR ?  İnsanı Yakın İlişkilerden Uzaklaştıran, Verimliliği Düşüren ve Yaşamdan Aldığı Zevki Azaltan Bir Durumdur.  Organizmanın Bedensel ve Ruhsal Sınırlarının Zorlanması ile Ortaya Çıkan Bir Durumdur.

5 STRES NEDİR ?  Savaş veya Kaç Yanıtıdır.  Bedensel ve Psikolojik Tepkiler Zinciridir.  Vücudumuzun Yaşamın Taleplerine Tepki Verme Biçimidir.

6 BEDENDE OLUŞAN TEPKİLER Kan akımı beyine ve kaslara yönlenir, düşünce ve hafıza keskinleşir Tükürük artar Ter bezi faaliyetleri artar Solunum sayısı artar Depolanmış yağ ve şeker kana karışır Göz bebekleri büyür Kalbin atım sayısı artar, kan basıncı yükselir Kan pıhtılaşma mekanizması harekete geçer Sindirim yavaşlar, mide asiti artar

7 STRES BELİRTİLERİ STRES ETKENİSTRES TEPKİSİ Fiziksel Zihinsel Duygusal Davranışsal

8 STRESİN BELİRTİ ve SONUÇLARI 4Psikolojik ve Sosyal Bütünlüğü Sağlamak İçin bilinçdışı 4Mekanizmalar ve Bilinçli Çabalar 4Basit Konularda Bile Karar Vermede Güçlük 4Değersizlik, Yetersizlik, Güvensizlik ve Terkedilmişlik Duyguları 4En İyi Olanı Değil, Garanti Olanı Seçmek 4Sigara ve İçki Kullanımının Artması

9 STRESİN BELİRTİ ve SONUÇLARI 4Uygun Olmayan Durumlarda Ortaya Çıkan Öfke, Düşmanlık ve Kızgınlık 4Başarısızlıklara Yoğunlaşmak 4Aşırı Derecede Hayal Kurup Dalmak 4Duygusal ve Cinsel İlişkilerde Bozulma 4Konuşmalarda Belirsizlik ve Kopukluk 4Aşırı Güven ya da Güvensizlik

10 STRESİN BELİRTİ ve SONUÇLARI 4Sağlığa Aşırı İlgi 4Aşırı Endişelenme ya da Kayıtsızlık 4Ölüm ve İntihar Düşüncelerinin Sıklığı 4Tansiyon Yükselmesi 4Sindirim Bozukluğu 4Terleme 4Nefes Darlığı

11 STRESİN BELİRTİ ve SONUÇLARI 4Baş Ağrısı 4Yorgunluk Mide Bulantısı 4Gerginlik 4İşbirliğinden Kaçınma 4Uyku Bozuklukları

12

13 STRES KAYNAKLARI  Gelişim Dönemleri  Engellenme ve Çatışmalar  Yaşam Olayları  Yaşamın Tehlikede Olması  Rekabet  Vücut Egzersizleri  İşte Terfi  Sinir Bozucu Olaylar

14 STRES KAYNAKLARI  Zaman Sınırlamaları  İşte Belirsizlik ve Çözümsüzlük  Viruslar  Hava Kirliliği  Gürültü  Kalabalık  İklim  Mesleki Zorluklar

15 STRESİN OLUMLU ETKİLERİ  Koruyucu Bir Tepkidir  Uyarıcı Etki Yapar  Zor Durumlarla Başa Çıkmamızı Sağlar

16 OLUMSUZ STRES  Sağlığımız Etkilenir  Kolay Yorulur ve Sinirleniriz  Enerji ve Güdüde Azalma Olur  Performansımız Olumsuz Etkilenir  Davranışlarımız Genellikle Aleyhimize Değişir

17 OLUMSUZ STRES  Algı Kusurları Artar  Sorunlarla Başa Çıkma Zorlaşır  İşe Geç Kalma, Devamsızlık Ortaya Çıkar  Kısır Döngü Yaratır

18

19 STRES VE KİŞİLİK TİPLERİ

20 A T İ P İ İşlerini Mutlaka Bitirmeli Rekabetçi Telaş İçinde Başkalarını Dinlemez Huzursuz Aynı Anda Birden Fazla İş Takdir Bekler Hareketleri Hızlı Zorlayıcı Hırslı Çabuk İlerlemek İster Tarihleri Kendi Belirler Daima Sorumluluk Hisseder Performansı Rakamlarla Değerlendirir İşi Çok Ciddiye Alır Katı ve Kesindir Daima Önde Olmak İster

21 B T İ P İ İşlerini Geçici Olarak Yarım Bırakabilir Sakin, Telaşsız İyi Dinleyici Rekabetçi Değil Baskı Altında Bile Aceleci Değil Uysal, Uyumlu Tek İşle İlgilenir Kendini Memnun Eder Duygularını Belli Eder İlgilendiği Birçok Konu Vardır İşinden Memnun Bitirme Tarihlerini Kendi Belirlemez Sayılarla Yargıya Yer Vermez İş Konusunda Rahattır Katı ve Kesin Değildir Konuşurken Yavaş ve Dikkatli

22 A TİPİ KİŞİLİĞİ DEĞİŞTİRME Boş Zamanları Planlayın Müdahale Etmeden Dinleyin Sizi Sakinleştiren İşlerle İlgilenin Yemek Yemekten Zevk Almayı Öğrenin Evinizde Kendinize Bir Sığınak Yapın İnsanların ve Olayların Sizi Rahatsız Etmesine İzin Vermeyin Planlanmış ve Sakin Tatilleri Tercih Edin

23 KİŞİSEL STRES YÖNETİMİ Doktorunuz Yasaklamadıysa Haftada 3-5 Kez Yarım Saatlik Fizik Egzersiz Yapın Gevşeme Tekniklerini Öğrenin Kafeini Kesin Beslenmenizi Gözden Geçirin Hoşgörülü Olun Zaman Yönetmeyi Öğrenin Eğlenmeyi İhmal Etmeyin Gülümseyin, Gülün, Konuşmalarınızda Esprilere Yer Verin

24 KİŞİSEL STRES YÖNETİMİ Şükretmeyi ve Dua Etmeyi Bilin Kendi Kendinizle Konuşurken Güzel Şeyler Söyleyin Herşeyi Basitçe Ortaya Koymaya ve Anlamaya Çalışın Kişisel Amaçlar Belirleyin Yeterli Miktarda Uyuyun. Ne Fazla, Ne Az Affedici Olun. Merhametsizlik ve Haset Tükenmenize Yol Açar Ümitli Olun. Ümit Bir Kas Gibidir, Geliştirin

25


"EDİRNE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Psikolog Mehmet PİROĞLU Ebe Nevin ÖZDEMİR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları