Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İşin Hikayesi Dünyalar kenetlendikçe When Worlds Collide Küreselleşme; Nasıl başlar bir çağ ve nasıl biter ? Dünyalar kenetlendikçe neler değişiyor ?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İşin Hikayesi Dünyalar kenetlendikçe When Worlds Collide Küreselleşme; Nasıl başlar bir çağ ve nasıl biter ? Dünyalar kenetlendikçe neler değişiyor ?"— Sunum transkripti:

1 İşin Hikayesi Dünyalar kenetlendikçe When Worlds Collide Küreselleşme; Nasıl başlar bir çağ ve nasıl biter ? Dünyalar kenetlendikçe neler değişiyor ?

2 When Worlds Collide Küreselleşme; iyiyle kötünün, imkanla tehditin, doğruyla yanlışın içiçe geçtiği kaotik, her an krize gebe, istikrarın istisna olduğu, Her durumun geçici bir konjonktürden ibaret olduğu, değişimin tek asli gerçek olduğu mazeretlerin tükendiği halin adıdır.

3 When Worlds Collide Küreselleşme; herkesin, her an, her yerde olabilmesi iş yordamlarınızın değişmesi olasılığının artması tüm sektörlerde tam rekabet piyasası = sıfır kar eğilimi

4 DDD Derin Dönüşüm Dinamikleri Eski dünya-Yeni dünya Kıran kırana rekabet ölümcüldür! “Yok etmek” bir rekabet stratejisi değildir; Manevra yeteneği rekabetçi yapar! “büyük balık - küçük balık” “ çevik balık - hantal balık”

5 DDD Derin Dönüşüm Dinamikleri Eski dünya-Yeni dünya Büyümenin sonu yok, büyük balıklar paylaşıyor: FIAT/PIDF (otomobil- İran), IVECO/HINDUJA (ağır taşıt-Hindistan), FIAT/PSA/TOFAŞ (ticari araç-Türkiye), FIAT/SUZUKI (dizel motorlar-Japonya), FIAT/FORD (otomobil parçaları-Polonya), IVECO /SAIC / CHONGQUING (ağır araç-Çin), FIAT/SEVERSTAL (otomobil-Rusya), FIAT/ TATA (otomobil-Hindistan).

6 DDD Derin Dönüşüm Dinamikleri Eski dünya-Yeni dünya İş yapış biçimleri değişiyor Sektör içi konsolidasyon İş süreçlerinde intersektörel resegmentasyon Ekosistem içi konsolidasyon

7 DDD Derin Dönüşüm Dinamikleri Eski dünya-Yeni dünya İş yapmakta “yeni normal” kavramı: yenilikçi düşünme, akılcı adaptasyon, ilkelerden taviz vermeden, dürüstlük ve iş ahlakı, sağlam, bütünlükçü ve sürekli uygulamalar

8 Rekabet tanımayan vizyon Rekabetçi Farklılaşma Katma değer üreten en önemli rekabetçi faktör, beklentileri hızlı algılayıp cevap veren farklılaşmış üretim ve dağıtım yeteneği, yeni ürün tasarımından pazara hızla ulaşmak için, yeni ve özgün iş modelleri geliştirip uygulayabilmektir...

9 Rekabet tanımayan vizyon Rekabetçi Farklılaşma Ürün/hizmet/çözüm modeli (market/customer aspect) Oyunun kurallarını değiştirmeye yönelik eylem. Pazar haklı!  “Pazar Aklı” (market intelligence) Değişime uyum sağlama yeteneği (mass customization)

10 Rekabet tanımayan vizyon Rekabetçi Farklılaşma İşbirliği Kültürü: Sektörleri baştan sona yeniden ele almalıyız. Eski yaptıklarımızın, yeni düzene uyması mümkün değil. Gelişmelere hızla ayak uydurabilmek için esnek bir şekilde sürekli ve hızla yeniden yapılanmak zorundayız. Büyük değil, güçlü olmalıyız. Ortak aklı, ortak paydayı bulmalıyız. Birbirinin müşterisini kapma savaşı yerine ortaklaşa yeni alanlar (p/x) aramak: tasarım/marka/marketing/destek hizmetleri.

11 İşin adı iConsolidation Bilgi Sistemi konsolidasyonu “BİM'i konsolide edersek, ilk elde 30 m USD tasarruf edebileceğimizi gördük. Diğer firmalardan bilgi topladık. Herkes konsolidasyon peşindeydi” CIO, Celanese AG

12 İşin kapsamı Collaboration Yeni binyılın yeni iş/birliği modelleri: Tedarik Zinciri Diktatörlükleri vs. Private Exchanges (P/X) Ekonomik habitat - katılımcı paylaşmacı esnek birliktelikler Virtual 360º eNTERPRISE Intersecol intersektörel resegmentasyon ve işbirlikleri Sektörel kümelenmeler - Clustering Performans takımları ve projeler bazında iş yönetimi – çevik işletme

13 İşin zoru Cha(lle)nge Challenge: Change Management

14 Change management Değişim rüzgarları: Business areas Product lines Business procedures Business channels Business partners Business rules Business strategies

15 Change management Anahtar kelime “değişim” ise Çözüm “best practice” değil!

16 Change management Artık sadece; eniyilediğiniz, mükemmelleştirdiğiniz, sabitlediğiniz ve belgelediğiniz süreçleri, bölümleri, hedefleri, bütçeyi, kanalları, iş ortaklıklarını, tedarikçileri, rekabeti, ilh. yönetmeyeceksiniz !

17 Change management Artık değişen; İş akışlarını, süreçleri, bölümleri, ürün gamlarını, hedefleri, bütçeyi, kanalları, iş ortaklarını ve tedarikçileri, iş stratejilerini, rekabeti yöneteceksiniz!

18 Change management Geçen Binyıldan Kaotik Yeni Binyıla Geçişte Örgütsel Sıçrama Skolastik kural bazlı hiyerarşik işletmeden matris, katılımcı, rol bazlı çevik girişime geçişin örgütlenmesi! Öğrenilmiş doğruların çaresizliğinden varoluşun biteviye yeniden tanımlandığı yaşanan değişimin yönetişimi! Ortodoks işletme kilisesi ezberinden çok doğrulu dinamik girişim modeline geçiş! Mükemmellik modellerinden esnek imalata geçiş! “Pro-Active vs. Re-Active” örgüt kültürü

19 Change management Öğrenen örgüt: Gündem, “değişim” diye yeni bir “kategori”yi yönetmeyi öğrenmek değildir; tüm kurumsal yönetişimin “enformatik omurga” üzerinde uygulanmasını tüm örgütle birlikte yaşamaktır.

20 Kurumsal Ekosistem Ekonomik Habitat Ortaklar Şirketler Çalışanlar Projeler Markalar Ürünler Fasoncular Tedarikçiler Bayiler Müşteriler Toplum Kamu kurumları

21 Kurumsal Gelişim İlkeleri Söz uçar, yazı kalır! “verba volant, scripta manent” - Bilgi paylaşıldıkça büyür! Değer yaratma herkesin işidir! Katma değer eko sistem boyunca oluşur!

22 Kurumsal yönetişimin esasları: Hızlı kurulum Hızlı yerleştirme Kolay eğitim Kolay kullanım Kolay bakım Hızlı değiştirme/uyarlama

23 Kurumsal yönetişimin esasları: Stratejik Yönetişim Platformu sürekli değişen iş dünyasında kurumların her an ve hemen herhangi bir başka p/x içinde hızla yeralmalarını mümkün kılacak iş modeli bazlı Kurumsal Dönüşüm Platformu “proaktif” yani “içe dönük” süreç mükemmelleştirme konseptleri yerine “re-aktif” yani “dışa dönük” hızla “uyum” sağlamaya yönelik kurumsal yetenekler geliştirmek için

24 Kurumsal yönetişimin esasları: İş modellerindeki değişikliklere kurumsal olarak hızla uyum sağlamak, Yeni iş modellerine uygun iş süreçlerini hızla örgütleme ve yönetme yeteneği geliştirmek Eklektik “best practices” konseptleri + middleware yerine işi bütünleştiren öğrenmesi ve yerleştirmesi kolay uygulamalar

25 Kurumsal yönetişim tedarikinde kıyaslama problemi Türünün en iyisi mi Yoksa Bütünleşik uygulamalar mı ? (Best Of Breed vs. Integrated Systems) İşin temeli satınalma ve satış uygulamaları Tamamlayıcı uygulamalar İşte değişiklik stratejilerini uyarlama İşi bütünleştirme stratejilerini uyarlama Sürdürme destek hizmetleri Gerçek zamanlı iş pratikleri

26 Kurumsal yönetişim tedarikinde karar verme matrisi edinilen işlev listesi, işlev başına 5 yıllık maliyet eğitim, yerleştirme süresi, bakım, destek, 5 yıl boyunca kurumsal insan kaynağı tahsisi, anahtar kullanıcıları kaybetme riski …

27 Toplam işlevselliğin maliyeti ? üretim finans insan kaynakları satış satınalma dış ticaret bakım iş ortaklarıyla işbirliği … = ?

28 Kurumsal Yönetişim 360º eNTERPRISE

29 bütün kurumsal süreçleri kapsar, add-on gereksinimini en aza indirir! 5 yıllık kullanma ve sürdürme maliyeti olarak ölçülebilir. bütünleşik bir işlev kütüphanesidir, her sürece ilişkin modülde biteviye aynı işlevleri tekrarlamaz!

30 360º eNTERPRISE Yaşatma ve sürdürme garantisi verebilecek seçenektir: Koda, Teknolojiye, Metodolojiye, Know-how’a, Dökümantasyona, Geliştirim ortamına bizzat hakim bir yetenek merkezi desteklidir!

31 Esnek tedarik politikası “Everything is possible” Modular licencing ASP Volume discount Rent an application Service fee instead of licence fee Server based licencing …

32 Türkiye’den ve Dünyadan göçen devler MSA ve M&D (DBS oldu, ABD’yi de terketti Canada’da battı) SSA içinde eriyenler Invensys: Baan – Wonderware - Avantis BPCS, MAX, KBM (interBiz, formerly Acacia Technologies and the MK Group) ASK MANMAN, Warehouse BOSS, EXE, PRMS, CAS, Masterpiece, MAXCIM, Infinium, Elevon, Ironside. Andersen Consulting (E&Y oldu) PWC consulting (IBM oldu) Siebel (Oracle oldu) Prism (Marcam, MAPICS - Thru-Put ) Ada-Platinum Symix - Wisdom (ex-MAPICS FCS) Nixdorf (SBS oldu)

33 Dünya Devi Uygulama Yazılımevleriyle Çalışırsanız... Yönetmeniz gereken İş Ortakları Software Partners Services Partners Technology Partners Support Partners Hosting Partners Channel Partners Content Partners Education Partners

34 Dünya Devi Uygulama Yazılımevleriyle Çalışırsanız... Yönetmeniz gereken İş Ortakları Dünya Devi Uygulama Yazılımevlerinin etrafında ekmek yiyen 150,000 kişilik böylesi orduları finanse etmeniz gerektiğinin farkında mısınız ? 5,000 Sales & Marketing personnel in 50 countries 6,000 trainer in 77 training centers 2,000 support consultants 9,000 consultants 120,000 partner consultants 8,000 software developers 75,000 locations in 150 countries

35 Dünya Devi Uygulama Yazılımevleriyle Çalışırsanız... “25,000 organizations worldwide that run xerp software solutions.” 25,000 müşteriden biri mi olmak istersiniz; yoksa, özel ve vazgeçilmez olduğunuz bir servisi mi tercih edersiniz ? Sizden büyük olanlar size hizmet etmez!

36 Odak noktası: “uyum” “Türkiye’nin Ortak Aklı”na güvenmek Size hizmet edebilecek kadar büyük mü ? Size hizmet edecek kadar küçük mü ? Kimin için özelsiniz ? Üründen hizmete kayan ağırlıkta hizmetinize talip mi ?

37 'uyum'a odaklanmak Türk üreticisinin küresel sistemde varlığını sürdürebilmesi, “uyum” yeteneği geliştirmede göstereceği performansa bağlı. Bu süreçte beklemediği fırsatlarla karşılaşanlar olacağı gibi, fena halde canı yanan işletmeler de çıkacak. Girdiğimiz yeni dönemde bazıları kazanacak bazıları kaybedecek. Burada belirleyici olan, iş modelini değiştirebilme, örgütü dönüştürebilme yeteneği olacak.

38 'uyum'a odaklanmak “Küresel Değişime Uyum”; kaos ortamında, belirsiz, tanımsız, oynak, kırılgan, kaygan, değişken bir zeminde ve ortamda, geçen yüzyılın proaktif yetenekleriyle değil, yeni binyılın reaktif yeteneklerini geliştirmektir gündem.

39 'uyum'a odaklanmak Aynı anda hem “en” Ucuz, Kaliteli, Mükemmel, Hızlı olamazsınız!

40 'uyum'a odaklanmak Aynı anda “hem” Makul fiyatta, Yeterince iyi, Çevik olmalısınız!

41 'uyum'a odaklanmak Makul fiyatta – maliyet yönetimi, Yeterince iyi – üretim yönetimi, Çevik – satış/satınalma yönetimi Kritik faktör: İş modelindeki değişiklikleri hızla kurumsal yönetişim sisteminde gerçekleştirmek!

42 “Dün dün ile gitti cancağızım, artık yeni şeyler söylemek lazım!” Mevlana Celaleddin Rumi iBizinabler iCoop iCluster iNdustry iOGG StarCity iKOBİ iConsolidation iMunicipality EduTainment iClub iConomicHabitat iRegion iRetail

43 Düstur İşin Hilesi Dürüstlüktür! rahmetli Sani Konukoğlu


"İşin Hikayesi Dünyalar kenetlendikçe When Worlds Collide Küreselleşme; Nasıl başlar bir çağ ve nasıl biter ? Dünyalar kenetlendikçe neler değişiyor ?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları