Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ELAZIĞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. MEVCUT DURUM 20052006200720082009 2010 YGSLYS ADAY SAYILARI 19 44217 96119 28418 12215 52917 44616 567 SAYISAL 17232639383364.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ELAZIĞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. MEVCUT DURUM 20052006200720082009 2010 YGSLYS ADAY SAYILARI 19 44217 96119 28418 12215 52917 44616 567 SAYISAL 17232639383364."— Sunum transkripti:

1 ELAZIĞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

2 MEVCUT DURUM YGSLYS ADAY SAYILARI SAYISAL SÖZEL EŞİT AĞIRLIK BARAJINI AŞAN YERLEŞEN ADAYLARA GÖRE ÜNİVERSİTEYE GİRİŞ SINAVLARI PUAN SIRALAMASINDA İLLER ARASINDA YERİMİZ

3 YILI ÖSYM’YE BAŞVURAN ADAY SAYISI LİSANSA YERLEŞEN ADAY SAYISI ÖNLİSANSA YERLEŞEN ADAY SAYISI AÖF'YE YERLEŞEN ADAY SAYISI TOPLAM YERLEŞEN ADAY SAYISI YERLEŞME ORANI (%) SINAVSIZSINAVLI , , , , YILLARINA AİT ELAZIĞ İL GENELİNDE ÖĞRENCİ SEÇME SINAVI SONUCUNDA YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINA YERLEŞTİRİLEN ADAY SAYILARI

4 2010 YGS ve LYS İLE ÜNİVERSİTELERE İLİMİZDEN YERLEŞTİRİLEN ÖĞRENCİ SAYILARI FIRAT ÜNİVERSİTESİ735 ANADOLU ÜNİV(AÇIK ÖĞRETİM)77 İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ74 GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ49 ERCİYES ÜNİVERSİTESİ41 İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ40 GAZİ ÜNİVERSİTESİ38 ANADOLU ÜNİVERSİTESİ37 SELÇUK ÜNİVERSİTESİ33 ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ31 HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ31 CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ26 ANKARA ÜNİVERSİTESİ25 TUNCELİ ÜNİVERSİTESİ24 KARADENİZ TEKNİK ÜNİV23 BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ20 ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ20 AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ19 ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ19 MARMARA ÜNİVERSİTESİ19 YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ17 MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ15 DİCLE ÜNİVERSİTESİ14 DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ14 KAFKAS ÜNİVERSİTESİ14 KMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİV14 KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ14 ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ13 İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ11 AKSARAY ÜNİVERSİTESİ10 DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ10 GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ10 KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİV10 MERSİN ÜNİVERSİTESİ10 ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ10 AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ9 AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİV9 GİRESUN ÜNİVERSİTESİ9 PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ9 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ8 EGE ÜNİVERSİTESİ8 MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ7 ADNAN MENDERES ÜNİV6 ARDAHAN ÜNİVERSİTESİ6 BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ6 BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ6 GAZİOSMANPAŞA ÜNİV6 HARRAN ÜNİVERSİTESİ6 KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ6 MUĞLA ÜNİVERSİTESİ6 ODTÜ ÜNİVERSİTESİ6 SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİV5 YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ5 YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ5 ABANT İZZET BAYSAL ÜNİV4 ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ4 BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ4 BAYBURT ÜNİVERSİTESİ4 ÇANAKKALE 18 MART ÜNİV4 ESKİŞEHİR OSMAN GAZİ ÜNİV4 G A T A4 İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ4 KARAMANOĞLU MEHMETBEY4 NİĞDE ÜNİVERSİTESİ4 ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ4 RİZE ÜNİVERSİTESİ4 BATMAN ÜNİVERSİTESİ3 ÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ3 SAKARYA ÜNİVERSİTESİ3 UFUK ÜNİVERSİTESİ3 AMASYA ÜNİVERSİTESİ2 BİLKENT ÜNİVERSİTESİ2 BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ2 BOZOK ÜNİVERSİTESİ2 DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ2 GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ2 GEBZE YÜKSEK TEKN ENS ÜNİV2 IĞDIR ÜNİVERSİTESİ2 İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ2 İZMİR ÜNİVERSİTESİ2 İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ2 KARAELMAS ÜNİVERSİTESİ2 KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ2 MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ2 NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ2 ORDU ÜNİVERSİTESİ2 ZİRVE ÜNİVERSİTESİ2 ANTALYA ÜNİVERSİTESİ1 BİLECİK ÜNİVERSİTESİ1 BURDUR ÜNİVERSİTESİ1 ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ1 DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ1 DÜZCE ÜNİVERSİTESİ1 FATİH ÜNİVERSİTESİ1 FATİH SULTAN MEHMET ÜNİV1 HALİÇ ÜNİVERSİTESİ1 IŞIK ÜNİVERSİTESİ1 İSTANBUL BİLİM ÜNİVERSİTESİ1 İSTANBUL ŞEHİR ÜNİVERSİTESİ1

5 2010 YGS ve LYS İLE ÜNİVERSİTELERE İLİMİZDEN YERLEŞTİRİLEN ÖĞRENCİ SAYILARI 735

6 SORUNLARIMIZ 1.Dershanelerimizde yeni mezun, yeterli deneyimi olmayan öğretmenlerimizin çalışıyor olması.

7 SORUNLARIMIZ 2.Yeni sınav sisteminin yeterince tanınmaması veya benimsenmemesi.

8 3.Yeni müfredat sistemi ve yapılandırmacı eğitim yaklaşımına uyum problemi.SORUNLARIMIZ

9 Eğitimcilerin hala klasik yöntemlerle ders işlemesi, işlenen konuların soyutta kalması, somutlaştırılamaması ve sarmallık ilkesine göre ilişkilendirilememesi, öğrenci seviyesine inilememesi, çoklu zekaya uygun ders işlenmemesi…..SORUNLARIMIZ

10 4.YGS ve LYS ile değişen soru tiplerinin mantığının yeterince kavranamaması. SORUNLARIMIZ Sorular bilgi düzeyinden çıkıp; uygulama, analiz, sentez, değerlendirme düzeylerinde sorulmaktadır.

11 5.Dershaneler ile okulların müfredatı işlerken eşzamanlı ilerlememesi.SORUNLARIMIZ

12 6.Sosyo-ekonomik yönden zayıf, ancak başarılı olan öğrencilere ders desteğinin yetersiz olması.SORUNLARIMIZ

13 SORUNLARIMIZ 7.Öğrencilerdeki motivasyon eksikliği, sınav kaygısı, olumsuz veli ve çevre tutumları…

14 SORUNLARIMIZ 8.Öğrencilerimizin geleceğe yönelik belirlenmiş bir hedeflerinin olmaması.

15 SORUNLARIMIZ 9.Devamsızlık problemi.

16 Nisan ayında yapılan YGS sınavına katılım ’ ken başarımız daha yüksek, haziran ayında yapılan LYS sınavlarında katılım az olmasına rağmen başarımızın düştüğü görülmektedir.

17 SORUNLARIMIZ 10.Dershanelerin, hemen hemen tümünün işbirliğine yaklaşmaması.

18 ÇÖZÜM ÖNERİSİ T.C. ELAZIĞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

19 İlimizin başarısını artırmak için ilimizin eğitim çalışanlarından yaklaşık 650 kişi dahilinde görevlendirilecek; proje il çapında sahiplenilecek. “ BAŞARIYI ARTIRMA PROJESİ”

20 PROJENİN AŞAMALARI Okullarda, Okul müdürü başkanlığında “BAŞARIYI ARTIRMA OKUL PROJE KOMİSYONU” oluşturulacaktır. 1.

21 PROJENİN AŞAMALARI Bu komisyonlar kendi okullarında okul bazında başarıyı artırma ile ilgili olarak “BAŞARIYI ARTIRMA PROJE İL KOMİSYONU” nun aldığı kararların uygulanmasından, yapılan incelemelerin okul çapında yaygınlaştırılmasından ve düzenlenen faaliyetlerin yürütülmesinden sorumlu olacaktır. Ayrıca okullarının fiziki ve çevresel şartlarına bağlı olarak başarılarını artırmak üzere faaliyetler düzenleyecek, kararlar alacak ve bunların yürütülmesini sağlayacaklardır.

22 PROJENİN AŞAMALARI 1. “YGS-LYS SORU ANALİZ KOMİSYONU” 2. “YGS-LYS ALAN ÇALIŞMALARI KOMİSYONU” BAŞARIYI ARTIRMA PROJESİ İL KOMİSYONU oluşturulacaktır. 2.2.

23 SORU ANALİZ YGS-LYS SORU ANALİZ KOMİSYONU YGS ve LYS’de sorulan soruların analizini yapacak; sınavlarda sorulan soru tipleri, nerelerden, hangi konulardan soruların geldiği v.s. konuları hakkında çalışarak hazırlayacakları raporlar ile ilimiz eğitim çalışanlarına ve öğrencilerimize sorular hakkında ışık tutacaktır.

24 ALAN ÇALIŞMALARI YGS-LYS ALAN ÇALIŞMALARI KOMİSYONU Bu komisyon; 1.Branşlar bazında yeni müfredatın tanıtımı, 2. Yeni sınav sisteminin tanıtımı, 3.Rehberlik ve motivasyon çalışmaları 4.Yeni sisteme göre ders işleme teknik ve yöntemlerinin yaygınlaştırmak amacıyla paylaşım toplantıları gerçekleştirecektir.

25 PROJENİN AŞAMALARI 3. REHBERLİK FAALİYETLERİ 1.Motivasyon çalışmaları, 2.Hedef belirleme, 3.Verimli ve planlı ders çalışma yöntemleri, 4.Meslek tanıtımları, 5.Test teknikleri 6.Okula devamın gerekliliği 7.Tercih rehberliği….

26 PROJENİN AŞAMALARI 3. REHBERLİK FAALİYETLERİ Öğrencilerin ilköğretimden itibaren gerçekçi ve doğru amaçlar edinebilmeleri için ilgi ve yetenekleri iyi tanınmalı öğrenciye tanıtılmalı ve yönlendirilmelidir. Mekatronik Müh. Elektronörofizyoloji Geoteknik…….

27 PROJENİN AŞAMALARI TÜM BRANŞ ÖĞRETMENLERİNE HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ VERİLECEKTİR. Bu seminerle etkili ders işleme yöntem ve tekniklerinin yaygınlaştırılması amaçlanmaktadır. 4.

28 PROJENİN AŞAMALARI 5.5. Öğrencilerimizin yıl sonuna kadar müfredatın tamamını görebilmeleri amacıyla okula devam etmelerini sağlamak; yeni sınav sisteminin müfredatla ilişkisine anlamlı farkındalık kazandırmak.

29 PROJENİN AŞAMALARI İl müfredatı değerlendirme sınavına dershanelere devam etmekte olan mezun öğrencilerin de katılımı sağlanacaktır. İl Müfredatı Değerlendirme Sınavları ile YGS- LYS sınav sonuçlarıyla, dershanelerimize devam eden öğrencilerimizin başarı süreçleri ilişkilendirilecektir. 6.

30 PROJE KAPSAMINDA Grup rehber öğretmenliği sistemi. 1.

31 PROJENİN KAPSAMINDA 2.2. Okul ve dershane grup rehber öğretmenlerinin işbirliği yapması.

32 PROJE KAPSAMINDA 3. Dershanelerin YGS ve LYS sınavlarına girecek olan kayıtlı öğrenci sayılarının alanlar düzeyinde AR-GE’ye bildirilmesi.

33 PROJE KAPSAMINDA eğitim öğretim yılı başında yapılan seviye tespit sınavlarının öğrenci bazlı sonuçlarının AR-GE’de toplanması.

34 PROJE KAPSAMINDA 5. Dershane öğrencilerinin (mezun öğrenciler dahil) il müfredatı değerlendirme sınavlarına katılımının sağlanması.

35 PROJE KAPSAMINDA 6. Dershane öğrencilerinden YGS ve LYS sınavları sonucunda üniversiteye yerleşen öğrencilerinin sonuçlarının AR-GE’ye bildirilmesi. Not : Sınav sonuçlarına ait analizlerle ilgili olarak dershanelerin kendilerine ilişkin bölümleri, birebir olarak paylaşılacaktır.

36 YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMI UYGULAMAK Öğretme değil öğrenme ön plandadır. Öğrencinin özerkliği ve girişimciliği cesaretlendirilir. Öğrencide öğrenme istek ve amacı yaratmak önemlidir. Öğrenci bilgiyi sorgulamalıdır.

37 YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM NEDİR?

38 Teşekkür Ederim 38

39 YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM (Yeni Yaklaşım) Konuların farklı sınıflarda, daha üst düzey hedefler göz önüne alınarak öğretilmesi (sarmallık ilkesi) esas alınarak konu ve üniteler arasındaki ilişkiler güçlendirilmiştir. Ölçme ve değerlendirmede sonuçtan öte sürece de ağırlık verilir.

40 Bilgiyi kendisinin yapılandırması esas alınır. Bilgi yeni bilgi üretmek için kullanılır. Programın amacı, bireyin doğrudan gözlenebilen davranışlarının yanı sıra dolaylı olarak gözlenebilen tutumlarını, değerlerini ve becerilerini de kapsayan “kazanımlar” şeklinde ifade edilmiştir. Program öğrencinin bakış açısı temel alınarak hazırlanmıştır. Öğrencinin dünyasında yer alan olgular sunulmuştur.

41 Öğrencinin günlük hayatında kullanabileceği ve kendisine gerekli olan temel bilgiler, kendi deneyimleri sonucunda yine kendisi tarafından yapılandırılmaktadır. Öğrencilerin temel yaşam becerilerini kazanmaları esastır. Öğrenciler bir yandan bilgileri yapılandırırken bir yandan da temel yaşam becerilerini kazanmaları üzerinde duran esnek bir programdır.

42 Araştırma, inceleme, sorgulama, plan yapma, eleştirel düşünme, karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçler vurgulanmaktadır. Sadece ürün değil süreç de değerlendirilmektedir. Öğrenciler bilgiye ulaşma yollarını kullanarak bilgilerini sürekli güncelleyebilme fırsatına sahiptirler. Program, öğretmen değil öğrenci merkezlidir. Öğretmen sadece bir rehberdir.

43 Bireysel farklılıklar nedeniyle her öğrencinin farklı zeka alanlarında ve fraklı öğrenme stillerini kullanarak daha iyi öğrenebileceği varsayımı benimsenmiştir. Bireyde aranan temel değerler ve kişisel nitelikler (öz saygı ve öz güveni yüksek, sabırlı, hoşgörülü, yardımsever, yeniliğe açık) vurgulanmıştır. Çeşitli disiplinler (Türkçe, matematik, resim, müzik) ve ara disiplinlerle (afet eğitimi, insan hakları ve vatandaşlık, kariyer bilinci geliştirme, özel eğitim, rehberlik ve psikolojik danışma, sağlık kültürü, spor kültürü ve olimpik eğitim, girişimcilik gibi) doğrudan bağlantılar kurulmuştur.

44 Öğrencinin “eğlenme” ihtiyacını göz önünde bulundurmaktadır. Eğitim-öğretim sürecine aktif olarak katılmanın, oyun kadar eğlenceli ve keyifli olduğunu öğrencilere yaşatmayı amaçlamaktadır. Her çocuğun “özgün”, “biricik” ve “saygıdeğer” bir birey olduğu gerçeğine dayanmaktadır. Dolayısıyla da bireyin kendini tanıması ve bireysel farklılıklarını fark etmesi için çalışılmaktadır.

45 Öğrenciler, çevreyi kendilerinin de içinde yer aldıkları bir bütün olarak algılamaları ve korumaları gerektiğini kavrarlar. Sınıfta psiko-sosyal doyum oranı yüksektir. Öğrenenin etkin rol aldığı yapılandırmacı öğrenmede, okumak ve dinlemek yerine tartışma, fikirleri savunma, hipotez kurma, sorgulama ve fikirleri paylaşma gibi katılım yoluyla öğrenme gerçekleşir.

46 Davranışçı Yaklaşım Sınıflar, dersler, üniteler ve konular arasında güçlü ilişkiler yoktur. Yapılandırmacı Yaklaşım Konuların farklı sınıflarda, daha üst düzey hedefler göz önüne alınarak öğretilmesi (sarmallık ilkesi) esas alınarak konu ve üniteler arasındaki ilişkiler güçlendirilmiştir. 46

47 Davranışçı Yaklaşım Ölçme ve değerlendirmede sonuç ve ürüne ağırlık verilir. Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntemleri esastır. Yapılandırmacı Yaklaşım Ölçme ve değerlendirmede sonuçtan öte sürece de ağırlık verilir. 47

48 Davranışçı Yaklaşım Doğrudan gözlenebilen ve ölçülebilen davranışlar temel alınır. Genellikle bilgi gelecekte kullanılmak için verilir. Yapılandırmacı Yaklaşım Bilgiyi kendisinin yapılandırması esas alınır. Bilgi yeni bilgi üretmek için kullanılır. 48

49 Davranışçı Yaklaşım Programın amacı doğrudan gözlenebilen ve ölçülebilen hedefler ve davranışlar şeklinde ifade edilmiştir. Yapılandırmacı Yaklaşım Programın amacı, bireyin doğrudan gözlenebilen davranışlarının yanı sıra dolaylı olarak gözlenebilen tutumlarını, değerlerini ve becerilerini de kapsayan “kazanımlar” şeklinde ifade edilmiştir. 49

50 Davranışçı Yaklaşım Öğrencinin bakış açısı temel alınmamıştır; yetişkinlerin bakış açısı egemendir. Öğrencilerin dünyasında yer almayan olgular sunulmaktadır. Yapılandırmacı Yaklaşım Program öğrencinin bakış açısı temel alınarak hazırlanmıştır. Öğrencinin dünyasında yer alan olgular sunulmuştur. 50

51 Davranışçı Yaklaşım Yoğun bir bilgi aktarımı söz konusudur; Öğrenciler aktarılan bilgileri anlamak yerine ezberlemeye yönlendirilmektedir. Yapılandırmacı Yaklaşım Öğrencinin günlük hayatında kullanabileceği ve kendisine gerekli olan temel bilgiler, kendi deneyimleri sonucunda yine kendisi tarafından yapılandırılmaktadır. 51

52 Davranışçı Yaklaşım Bilgi yoğunluğu nedeniyle öğrenciler ve öğretmenler mekanik bir biçimde programı yetiştirme stresi yaşamaktadır. Yapılandırmacı Yaklaşım Öğrencilerin temel yaşam becerilerini kazanmaları esastır. Öğrenciler bir yandan bilgileri yapılandırırken bir yandan da temel yaşam becerilerini kazanmaları üzerinde duran esnek bir programdır. 52

53 Davranışçı Yaklaşım Düşünme, problem çözme, yaratıcılık gibi üst düzey zihinsel süreçlerden çok, gözlenebilen somut davranışlar ön plana çıkarılmıştır. Süreçten çok, sonuç (ürün) vurgulanmakta ve değerlendirilmektedir. Yapılandırmacı Yaklaşım Araştırma, inceleme, sorgulama, plan yapma, eleştirel düşünme, karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçler vurgulanmaktadır. Sadece ürün değil süreç de değerlendirilmektedir. 53

54 Davranışçı Yaklaşım Çeşitli disiplinlere ait mevcut bilgi birikimi konu merkezli olarak öğrencilere statik bir yaklaşımla ve birbirinden kopuk bir biçimde öğretmen tarafından aktarılmaktadır. Dolayısıyla da öğrencilerden çok öğretmen merkezlidir. Yapılandırmacı Yaklaşım Öğrenciler bilgiye ulaşma yollarını kullanarak bilgilerini sürekli güncelleyebilme fırsatına sahiptirler. Program, öğretmen değil öğrenci merkezlidir. Öğretmen sadece bir rehberdir. 54

55 Davranışçı Yaklaşım Bütün öğrenciler aynı yöntemlerle öğrenmeye yönlendirilmektedirler. Öğrenme stillerindeki farklılıklar dikkate alınmamaktadır. Yapılandırmacı Yaklaşım Bireysel farklılıklar nedeniyle her öğrencinin farklı zeka alanlarında ve fraklı öğrenme stillerini kullanarak daha iyi öğrenebileceği varsayımı benimsenmiştir. 55

56 Davranışçı Yaklaşım Öğrencilerin kişilik gelişiminden çok, bilişsel/zihinsel gelişimi öne çıkarılmıştır. Yapılandırmacı Yaklaşım Bireyde aranan temel değerler ve kişisel nitelikler (öz saygı ve öz güveni yüksek, sabırlı, hoşgörülü, yardımsever, yeniliğe açık) vurgulanmıştır. 56

57 Davranışçı Yaklaşım Ünite yaklaşımlarının benimsenmiş olması nedeniyle çeşitli disiplinler (Türkçe, matematik, müzik) ve ara disiplinlerle (kariyer bilinci geliştirme, girişimcilik, vb.) doğrudan bağlantı kurulmamıştır Yapılandırmacı Yaklaşım Çeşitli disiplinler (Türkçe, matematik, resim, müzik) ve ara disiplinlerle (afet eğitimi, insan hakları ve vatandaşlık, kariyer bilinci geliştirme, özel eğitim, rehberlik ve psikolojik danışma, sağlık kültürü, spor kültürü ve olimpik eğitim, girişimcilik gibi) doğrudan bağlantılar kurulmuştur. 57

58 Davranışçı Yaklaşım Öğrencinin “eğlenme” ihtiyacı dikkate alınmamaktadır. Bu nedenle de okullar öğrencilerin zevkle gittikleri ve orada bulunmaktan keyif aldıkları yerler değillerdir. Yapılandırmacı Yaklaşım Öğrencinin “eğlenme” ihtiyacını göz önünde bulundurmaktadır. Eğitim-öğretim sürecine aktif olarak katılmanın, oyun kadar eğlenceli ve keyifli olduğunu öğrencilere yaşatmayı amaçlamaktadır. 58

59 Davranışçı Yaklaşım Çocuk özgün bir “birey” olarak değil, “toplumun bir üyesi” olarak görülmektedir. Bu nedenle de bireysel farklılıklar arka planda kalmaktadır. Yapılandırmacı Yaklaşım Her çocuğun “özgün”, “biricik” ve “saygıdeğer” bir birey olduğu gerçeğine dayanmaktadır. Dolayısıyla da bireyin kendini tanıması ve bireysel farklılıklarını fark etmesi için çalışılmaktadır. 59

60 Davranışçı Yaklaşım Öğrenciler trafik eğitimi ve çevrenin korunması gibi konularda kendilerine sunulan bilgileri aynen ezberlemektedir Yapılandırmacı Yaklaşım Öğrenciler, çevreyi kendilerinin de içinde yer aldıkları bir bütün olarak algılamaları ve korumaları gerektiğini kavrarlar. 60

61 Davranışçı Yaklaşım Sınıfın yıldızları ve yalnızları, mutlulukları ve mutsuzları vardır. Yapılandırmacı Yaklaşım Sınıfta psiko-sosyal doyum oranı yüksektir. 61

62 Öğrenenin etkin rol aldığı yapılandırmacı öğrenmede, okumak ve dinlemek yerine tartışma, fikirleri savunma, hipotez kurma, sorgulama ve fikirleri paylaşma gibi katılım yoluyla öğrenme gerçekleşir. 62

63 ELAZIĞ ANADOLU LİSESİ Türkiye tür sıralaması (780) Türkiye genel sıralaması (4896) SAYSÖZEASAYSÖZEASAYSÖZEA ,3206,2220, ,7222,3224, ,2227,6221, ,2235,3234, DERSLER MatFizikKimyaBiyolojiTürkçe Türkiye coğrafyası Tarih Ülkeler coğrafyası PsikljSosyljMantık soru sayısı türündeki sırası okul ort19,33 4,76 7,12 5,68 11,536,4 Türkiye tür ort 13,313,25,334,6512,366,625,553,551,541,820,63

64 DERSLER MatFizikKimyaBiyolojiTürkçe Türkiye coğrafyası Tarih Ülkeler coğrafyası PsikljSosyljMantık soru sayısı türündeki sırası okul ort 24,987,31 8,56 7,75 Türkiye tür ort 23,086,62 8,13 7,179,475,752,381,610,690,670,12 Türkiye tür sıralaması (71) Türkiye genel sıralaması (4896) SAYSÖZEASAYSÖZEASAYSÖZEA ,7 254, ,4211,9243, ,7 242, ,2 250, KAYA KARAKAYA FEN LİSESİ

65 DERSLER MatFizikKimyaBiyolojiTürkçe Türkiye coğrafyası Tarih Ülkeler coğrafyası PsikljSosyljMantık soru sayısı türündeki sırası okul ort13,543,84 6,25 5,0813,137,33 Türkiye tür ort16,77 4,126,25,2913,617,356,053,851,822,030,76 Türkiye tür sıralaması (144) Türkiye genel sıralaması (4896) SAYSÖZEASAYSÖZEASAYSÖZEA ,8255,6238, ,9242,5229, ,9231,3219, ,5229,1222, AHMET KABAKLI AND ÖĞRT LİSESİ


"ELAZIĞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. MEVCUT DURUM 20052006200720082009 2010 YGSLYS ADAY SAYILARI 19 44217 96119 28418 12215 52917 44616 567 SAYISAL 17232639383364." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları