Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 İl Milli Eğitim Müdürü başkanlığında AR-GE birimi koordinatörlüğünde ilköğretim okullarında görev yapan farklı branşlarda ki öğretmenlerden oluşmaktadır.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " İl Milli Eğitim Müdürü başkanlığında AR-GE birimi koordinatörlüğünde ilköğretim okullarında görev yapan farklı branşlarda ki öğretmenlerden oluşmaktadır."— Sunum transkripti:

1

2  İl Milli Eğitim Müdürü başkanlığında AR-GE birimi koordinatörlüğünde ilköğretim okullarında görev yapan farklı branşlarda ki öğretmenlerden oluşmaktadır.

3  İlköğretim 2. kademedeki öğrencilerimizin Seviye Belirleme s ınavlarındaki başarılarını artırmak.

4  İ l ve ilçe lerde görevli öğretmenlerimize, grubumuzun yapmış olduğu çalışmaları sunmak, bilgi paylaşımı sağlamak,dersleri zevkli ve anlaşılır hale getirmek.

5  Milli Eğitim Müdürlüğü sayfamızda güncel soru ve etkinlik bankası oluşturmak  OKS ile SBS soru tiplerini mukayese ederek öğretmenlerimizin eski soru tiplerini SBS ye uyarlayabilmelerini sağlamak  Proje ve performans görev örnekleri sunmak

6  Dersi derste anlamak  Konuların tekrarı  Öğrenci çalışma kitabına önem vermek  SBS sınav sistemine uygun sorular çözmek  Konunun mantığını kavrayabilmek  Özet Çıkarmak SBS de BAŞARI İÇİN ;

7  SBS sisteminde sorular tamamen derste öğretmenin anlattığı konulardan ve öğretmenin anlattığı zorlukta sorulmaktadır.Yani çıkacak soruların benzerleri ders kitabında veya çalışma kitabında mevcuttur.

8  Sınıf içi etkinliklerde öğretmen amaca uygun kısa zamanda uygulanabilir etkili etkinlikleri tercih etmeli ve uygulamalıdır. Gerektiğinde farklı etkinlikler düzenleyebilmelidir.

9

10

11 Sınıfınızın sıcaklığı +2 ° C iken, üç saat sonra sıcaklık -8 ° C oluyor. Buna göre, aşağıdakilerden hangisi söylenebilir? A) Sınıfın sıcaklığı 10 °C azalmıştır. B) Sınıfın sıcaklığı 10 °C artmıştır. C) Sınıfın sıcaklığı 8 °C artmıştır. D) Sınıfın sıcaklığı 6 °C azalmıştır. Bu Soru OKS da Sorulsaydı;

12  (-8) - (+2) işleminin sonucu kaçtır?

13  Öğrencinin konunun özünü bilmesi yeterlidir,öğrenci sıcaklık farkı derken sayılara değil sayıların arasındaki uzaklığa bakması gerektiğini bilmelidir ve bunu bilmesi soruyu çözmek için yeterlidir.Bu soru OKS de sorulmuş olsaydı muhakeme yeteneği hiç sorgulanmamış olacaktı.

14 Bu Soru OKS da Sorulsaydı;

15

16  Bu soruda öğrencinin pisagor bağıntısını bilmesi yeterli değildir,öğrenci geniş düşünerek üçgeni tamamlaması gerektiğini bilmelidir.

17

18  Bu soru öğrencinin, günlük hayatın farklı alanlarında öteleme vb. simetri çeşitlerinin kullanılabileceğini düşünmesini sağlar.

19

20  Bu tip sorularda öğrenci, matematiksel tanımlar ve kavramlar konusunda ne kadar net bilgi sahibi olup olmadığını fark eder.

21

22  Bu soruda olduğu gibi öğrencinin günlük hayatında yaptığı araştırmalar sonucu elde ettiği verileri HİSTOGRAM oluşturarak gösterebileceğini bilmesi yetmez, histogramı nasıl yorumlayabileceğini de bilmesi gerekir.

23

24  Bu soruda öğrenci,sayılar arasındaki ilişkiyi kurup, dört işlem yaparak bir oyun kurgusu içinde sonuca ulaşır.

25  Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların yanına “D”, yanlış olanların yanına “Y” yazın. (…) Hiçbir düzgün çokgenin dönme simetrisi yoktur. (…) Bölme işleminin dağılma özelliği vardır. (…) Çarpma işleminin yutan elemanı 0 sayısıdır. (…) Toplama işleminin etkisiz elamanı 0 sayısıdır. (…) Çokgenler, köşegen sayısına göre adlandırılır.

26  Bu tip sorularda öğrenci bildiklerini ne kadar doğru yada yanlış olduğunu test eder.

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49  (+3) – (-5) işleminin sonucu kaçtır? şeklinde sorulurdu.

50

51  4 x ( 1,5 : 5 ) işleminin sonucu kaçtır? şeklinde sorulurdu.

52  SBS genel anlamda sadece bilgiye dayalı olmayan, bildiklerini günlük hayata uyarlamayı ve yorum yapmayı hedef alan bir sınavdır.  Sorular şekilli olup bazı sorular şekil yorumlaması gerektirirken bazılarında sadece problemi görselleştirme amacıyla kullanılmıştır.

53 2009 SBS MATEMATİK DERSİ 6. VE 7. SINIF SORULARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

54  Bu soru D.K. da sayfa 55’te olup tam sayılarda sıralama ile ilgili bu soru kitapta yine dağ örneği verilmiştir.

55  2008 de çıkmış göl sorusu d.k sayfada şekil itibariyle aynı denilebilecek türden sorulmuş, bunun yanı sıra 2009 da sorulan soru yine 190 ve 191.sayfalardaki şekiller ile örtüşmekte, önemli olan 2 yıl üst üste alan tahmini sorusunun gelmesidir.

56  Bu soru D.K. Sayfa 31 de 6. soru da düzgün ongenin bir iç açısı kaçtır şeklinde gelmiştir. 7. SINIF SORU DEĞERLENDİRİLMESİ

57  D.K. Sayfa 35 teki etkinlikte verilen simetri aynasında yansımasını görmek istediğimiz bir üçgen şeklidir. Tabi etkinlikte şeklin aynaya mesafesi ile yansıma sonrası oluşan şeklin aynaya olan mesafesi eşit olması yönünde bir vurgu ve belirtme mevcuttur.

58  D.K. sayfa 46 daki etkinlikte yine altıgensel bölge ile üçgensel bölgenin yer aldığı bir süslemenin yapılması istenmiştir.

59  D.K. Sayfa 128 deki etkinlikte verilen noktalar birleştirildiğinde bir kare oluşmuştu. Burada ise oluşan şekil verilip nokta isteniyor.

60  D.K. sayfa 173’teki etkinlikte merkez açı ile çevre açının ilişkisi işlenmiş ve ayrıca D.K. sayfa 174’te ise çevre ve merkez açı ile ilgili benzer bir örnek verilmiştir. Yine D.Ç.K. sayfa 185’te bu örnek perçinlenmiştir.

61  Bu sorunun benzeri öğretmen kılavuz kitabında sayfa 168 de ek örnekler başlığı altında verilmiştir. Ayrıca D.K.da sayfa 215 ünite değ. Soruları içerisinde 10. soru olarak karşımıza çıkmakta ve bu soruda şekil verilmiş soru kurulması isteniyor un sorusunda ise ters bir yaklaşım vardır.

62 ilçelermerkeztoplamilçelermerkeztoplam 6. SINIFLAR SINIFLAR SINIFLAR TOPLAM

63 ELAZIĞORT HAM PUAN TÜRKİYEORT TAVAN PUAN TABAN PUAN TÜRKİYE SIRASI 6. SINIFLA R 38,3439,2544,27 ESKİŞEHİ R 30.62Ş.URFA SINIFLA R 40,8541,1045,42 ESKİŞEHİ R 32,27HAKKARİ SINIFLA R 45,2046,2251,73BURDUR35,35HAKKARİ57. HAMPUAN ORTALAMALARI

64 İ LÇELER SBS BA Ş ARI SIRALAMASI

65

66 SINIF SINIFFARK SINIF SINIF FARK ŞAHSUVAR İÖO 252,900261,3528,452199,600243,44343,843 YAVUZ SULTAN SELİM İ.Ö.O 221,656251,19129,535222,620245,91123,291 KORUK İLKÖĞRETİM 268,250282,63314,383 ŞHT ÖĞRT NADİR OZAN İÖO 247,933250,9563,023

67 İL ORTALAMASININ ÜZERİNDE KALAN OKULLAR (2009/ 6. SINIFLAR) 1. ÖZEL HARPUT İÖO 2. ÖZEL MUSTAFA SABUNCU İÖO 3. ÖZEL BİLGEM 4. MEZRE İÖO 5. HİLALKENT İÖO 6. EVRENPAŞA İÖO 7. VALİ M.LÜTFULLAH BİLGİN İÖO 8. BAHÇELİEVLERİÖO 9. YUNUS EMRE İÖO 10. KOÇ İÖO 11. TEVFİK YARAMANOĞLU İÖO 12. MURAT İ.Ö.O 13. CUMHURİYET İÖO 14. FEVZİ ÇAKMAK İ.Ö.O 15. ELAZIĞ İÖO 16. TOBB İÖO 17. ŞAHİNKAYA İ.Ö.O 18. MEHMETÇİK İÖO 19. AZİZ GÜL İÖO 20. NAMIK KEMAL İÖO 21. TUNCAY KÜÇÜKÖZER İÖO 22. İSMETPAŞA İÖO 23. DUMLUPINAR İÖO 24. MEHMET MİHRİ AKINCI İÖO 25. YILDIZBAĞLARI İ.Ö.O 26. YÜNLÜCE İÖO 27.FATİH MEHMET İÖO KASIM İÖO 29.ERTUĞRUL GAZİ İÖO 30.YAKUP ŞEVKİ PAŞA İÖO 31.SALİM HAZARDAĞLI İÖO 32.MEHMET AKİF ERSOY İÖO 33.NAHİT ERGENE İÖO 34.VALİ TEVFİK GÜR İÖO 35.YÜCEL İÖO 36.ÇATALÇEŞME İÖO 37.KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN İÖO 38.SELÇUKLULAR İÖO 39.GAZİ İÖO 40.KORUK İÖO 41.AKÇAKİRAZ YÜZBAŞI İÖO 42.ATATÜRK İÖO 43.GAZİ OSMAN PAŞA İÖO 44.MOLLAKENDİ İÖO 45.DOĞUKENT İÖO 46.ALTINÇEVRE İÖO YIL İÖO 48.ŞAİR HAYRİ İÖO 49.BALAKGAZİ İÖO 50.GÜMÜŞKAVAK İÖO 51.MİLLİ EGEMENLİK İÖO 52.MEHMET ZEKİ İÖO

68 İL ORTALAMASININ ALTINDA KALAN OKULLAR (2009/ 6. SINIFLAR) 53. HANKENDİ İÖO 54. UZUNTARLA İÖO 55. ŞEKER İÖO 56. VALİ SAİM ÇOTUR İÖO 57. İSTİKLAL İÖO 58. YAZIKONAK İÖO YIL AKÇAKİRAZ İÖO 60. MUSTAFA KEMAL İÖO 61. KIBRIS ŞEHİTLERİ İÖO 62. YURTBAŞI İÖO 63. ZİYA GÖKALP İÖO 64. GAZİ KAMİL AYHAN İÖO 65. ESENTEPE İÖO 66. İÇME İÖO YIL İÖO 68. İBN-İ SİNA İÖO 69.CEMAL GÜRSEL İÖO 70.KUYULU İÖO 71.ŞAHSUVAR İÖO 72.KAZIM KARABEKİR İÖO 73.BARBAROS HAYRETTİN PAŞA İÖO 74.ŞHT ÖĞRT RÜSTEM ŞEN İÖO 75.ŞHT ÖĞRT NADİR OZAN İÖO 76.HARPUT EKREM UZEL İÖO 77.BAHÇEKAPI İÖO 78.VALİ MEHMET CANSEVEN İÖO YIL İÖO 80.MEHMET VE İFAKAT GÜLAÇTI İÖO 81.ŞHT PYD BNB ZAFER KILINÇ İÖO YIL İMKB İÖO 83.AVUKAT İBRAHİM GÖK İÖO 84.YAVUZ SULTAN SELİM İÖO

69 HER İKİ PROGRAM ANLAYIŞLARI ARASINDAKİ FARKLAR Davranışçı Yaklaşım (Eski Yaklaşım) Yapılandırmacı Yaklaşım (Yeni Yaklaşım) 69

70 Davranışçı Yaklaşım Ölçme ve değerlendirmede sonuç ve ürüne ağırlık verilir. Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntemleri esastır. Yapılandırmacı Yaklaşım Ölçme ve değerlendirmede sonuçtan öte sürece de ağırlık verilir. 70

71 6.SINIF: SBS MATEMATİK

72 Davranışçı Yaklaşım Doğrudan gözlenebilen ve ölçülebilen davranışlar temel alınır. Genellikle bilgi gelecekte kullanılmak için verilir. Yapılandırmacı Yaklaşım Bilgiyi kendisinin yapılandırması esas alınır. Bilgi yeni bilgi üretmek için kullanılır. 72

73 Saban, (2000) Yapılandırmacı Yaklaşım nedir? 73

74 Öğretme değil öğrenme ön plandadır. Öğrencinin özerkliği ve girişimciliği cesaretlendirilir. Öğrencide öğrenme istek ve amacı yaratmak önemlidir. Öğrenci bilgiyi sorgulamalıdır. YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMIN TEMEL ÖZELLİKLERİ

75 Yapılandırmacı anlayışa bir örnek  Yandaki 3 tarlayı bölmeden 2 kişi arasında nasıl paylaştırırız?  Bu soru karşında öğrencilerin aklına genelde teori olarak öğrendikleri ve anlamlandıramadıkları “PİSAGOR TEORİSİ “( a²+ b² = c²) gelmez.  Ancak yapılandırmacı öğretimde ders bu tür örneklerle işlenip, öğrencilerin bilgiyi yapılandırması, daha anlamlı ve kalıcı kılmaları (1 ve 2 nolu tarlayı birisine, 3 nolu tarlayı diğerine vermek suretiyle bölmeden paylaşım sağlanır.) mümkündür. 75 Tarla 1 Tarla 3 Tarla 2

76 BİR ETKİNLİK ÖRNEĞİ BİR ETKİNLİK ÖRNEĞİ Soru: Eksi ile eksinin çarpımı neden pozitiftir? Soru: Eksi ile eksinin çarpımı neden pozitiftir? Cevap: Eksi ile eksinin çarpımı neden pozitiftir sorusuna cevap bulmamız için öncelikle çarpma işleminin nasıl yapıldığını ve işaretin ne olduğunu bilmemiz lazım Cevap: Eksi ile eksinin çarpımı neden pozitiftir sorusuna cevap bulmamız için öncelikle çarpma işleminin nasıl yapıldığını ve işaretin ne olduğunu bilmemiz lazım

77 İşaret: Sayının sıfır noktasına göre yönünün belirtilmesidir. İşaret: Sayının sıfır noktasına göre yönünün belirtilmesidir. Yani sıfır noktasındaki akarın gideceği yönü belirtmektir. Yani sıfır noktasındaki akarın gideceği yönü belirtmektir. Eksi ile Artının ilişkisi: Eksi ile Artının ilişkisi: Eksi ile artı yönsel olarak zıttırlar tıpkı ön ve arka gibi Eksi ile artı yönsel olarak zıttırlar tıpkı ön ve arka gibi

78 Dolayısıyla ; (-) işaretinin uygulaması için arkana dön komutu verilirken, + işaretinin uygulanması için önüne dön komutu verilecek. (-) işaretinin uygulaması için arkana dön komutu verilirken, + işaretinin uygulanması için önüne dön komutu verilecek.

79 (-)x(+) işleminin sonucu için (arkana dön) ve (önüne dön) komutları uygulanarak gösterdiği yön bulunur. (-)x(+) işleminin sonucu için (arkana dön) ve (önüne dön) komutları uygulanarak gösterdiği yön bulunur. (+)x(-) işleminin sonucu için (önüne dön) ve (arkana dön) komutları uygulanarak gösterdiği yön bulunur. (+)x(-) işleminin sonucu için (önüne dön) ve (arkana dön) komutları uygulanarak gösterdiği yön bulunur.

80 (+)x(+) işleminin sonucu için (önüne dön) ve (önüne dön) komutları uygulanarak gösterdiği yön bulunur. (+)x(+) işleminin sonucu için (önüne dön) ve (önüne dön) komutları uygulanarak gösterdiği yön bulunur. (-)x(-) işleminin sonucu için (arkana dön) ve (arkana dön) komutları uygulanarak gösterdiği yön bulunur. (-)x(-) işleminin sonucu için (arkana dön) ve (arkana dön) komutları uygulanarak gösterdiği yön bulunur. Şimdi bu işlemlerden iki tanesini inceleyelim; Şimdi bu işlemlerden iki tanesini inceleyelim;

81

82

83

84

85

86

87 2009 SBS MATEMATİK SORULARININ DEĞERLENDİRİLMESİ 6, 7 ve 8. sınıf SBS matematik sorularının müfredata uygun olarak her üniteden en az bir soru olmak üzere hazırlandığı görülmüştür.

88 6. sınıf matematik sorularından (A Kitapçığı) 4.,9.,10. ve 12. sorular müfredata uygun olmakla birlikte öğrencinin dikkatli olmasını ve okuduğunu anlamasını gerektiren sorulardır.

89 7. sınıf matematik sorularının birçoğunda öğrencinin okuduğunu anlama, yorumlama ve işlem becerisini ölçmeyi hedefleyen sorular sorulmuştur.

90 8. sınıf matematik soruları kitaptaki kazanımlar doğrultusunda okuduğunu anlama ve yorumlama becerisi göz önünde bulundurularak sorulmuştur. A Kitapçığı 7.,11. ve 13. sorular müfredata uygun olmakla birlikte öğrencinin matematik bilgisini doğru bir şekilde uygulamasını gerektiren ve birden fazla kazanımı içinde barındıran sorulardır..

91

92 YAPILANDIRILMIŞ GRİD

93 SORULAR:

94 ÇÖZÜM: 1. Soruda, bir öğrenci 5 doğru cevaptan 3 ünü seçmişse; ve 4 yanlış şıktan ikisini seçmişse; ;

95

96

97

98 SORU ANALİZLERİ

99 SBS MATEMATİK 6. SINIF KONULARINA G Ö RE SORU DAĞILIMI KONULAR ) Tam Sayılar 11 2) K ü meler 1- 3) Cebirsel İfadeler 11 4) Nokta ve Doğru 22 5) Prizmalar 11 6) Kesirler 22 7) Problemler 21 8) Ç okgenler 22 9) Ö teleme 1- 10) Olasılık 11 11) Grafikler 11 12) Denklem Kurma 11 13) Doğal Sayılar -1 14) Ö r ü nt ü -1 15) Alanı Ö l ç me -1

100 SBS MATEMATİK 7. SINIF KONULARINA G Ö RE SORU DAĞILIMI KONULAR ) Cebirsel İfadeler1- 2) İstatistik ve Grafikler21 3) Ö r ü nt ü 11 4) Kartezyen Koordinat Sistemi11 5) Silindir11 6 ) D ü zlemdeki Doğrular ve A ç ılar 11 7) Olasılık11 8) Kar-Zarar Hesapları11 9) Ç ember- Daire 11 10) Simetri11 11) D ö rtgenler 23 12) Rasyonel Sayılar1- 13) Tam Sayılar21 14) Oran- Orantı12 15) Eşlik- Benzerlik1- 16) Y ü zde Hesaplamaları -1 17) S ü slemeler -1 18) Ç okgenler ve Ö zellikleri -1

101 SBS MATEMATİK 8. SINIF KONULARINA G Ö RE SORU DAĞILIMI KONULAR ) Sayılar1 2) Ü sl ü Sayılar 1 3) Karek ö kl ü Sayılar 2 4) Yansıyan ve D ö nen Şekiller 1 5) Perspektif1 6) Üç genler ve Cebir 3 7) Geometrik Cisimler1 8) Trigonometri1 9) Fraktal1 10) Olasılık1 11) Geometrik Cisimleri Ö l ç me 2 12) Verilerden Ç ıkan Sonu ç lar 2 13) Denklem Kurma Problemleri 2 14) Ç arpanlara Ayırma- Ö zdeşlikler 1

102 GÜLİZ DABAK ( Namık Kemal İ.Ö.O) AHMET MISIRLI ( Cumhuriyet İ.Ö.O) ERHAN YILMAZ ( Hilalkent İ.Ö.O) TARIK BEY (Evrenpaşa İ.Ö.O) VEYSEL BEY ( İsmetpaşa İ.Ö.O) TEŞEKKÜR EDERİZ Branş Öğretmenleri


" İl Milli Eğitim Müdürü başkanlığında AR-GE birimi koordinatörlüğünde ilköğretim okullarında görev yapan farklı branşlarda ki öğretmenlerden oluşmaktadır." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları