Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bilgin KALMIŞ Psikolojik Danışman

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bilgin KALMIŞ Psikolojik Danışman"— Sunum transkripti:

1 Bilgin KALMIŞ Psikolojik Danışman

2 Davranış bozuklukları çocuğun çeşitli ruhsal ve bedensel nedenlere bağlı, iç çatışmalarını davranışlarına aktarması sonucu ortaya çıkar. Saldırganlık, yalan, çalma, küfür, altını ıslatma, parmak emme,tırnak yeme, kardeş kıskançlığı, tik gibi davranışlar davranış bozukluklarına girer.

3 1-Yaşa uygunluk: 2-Yoğunluk: 3-Süreklilik: 4-Cinsel rol beklentileri:

4 Dikkat çekme isteği: Ebeveynlere karşı güç kazanma isteği: İntikam alma isteği: Yetersizlik:

5 1-Karşılıklı Saygı: 2-Çocuğa Zaman Ayırmak: 3-Cesaretlendirme: 4-Sevgiyi anlatmak:

6 Saldırgan çocuk; Vurur Isırır Zorbalık yapar Tutturur Hasar verir – Bu dürtülerini kontrol etmeyi öğrenir.

7 Saldırgan davranışların ebeveynler tarafından ödüllendirilmesi. Çocuğun yetişkinlerden katı ceza, anlayışsızlık ve yetersiz sevgi görmesi TV ve kitle iletişim araçlarının olumsuz etkisi Ana-baba tutumlarının olumsuzluğu, çocukla aralarındaki iletişimin iyi olmaması Çocuğun ana-babasından dayak yemesi Beyin zarı iltihabı, beyin zedelenmesi gibi fizyolojik sorunlar.

8 Kötü model olunmamalıdır Çok fazla saldırgan davranışlara tolerans gösterilmemelidir Saldırgan davranışlar kesinlikle dayakla cezalandırılmamalıdır Çocuk gergin ve sinirliyken onunla tartışmamalı Olumlu davranışı pekiştirilmelidir Kendi kendine konuşması teşvik edilebilir Spor yapması sağlanabilir

9 Çocuğa yeterli harçlık verilmemesi Çocuğun hayatında önemli bir yoksunluk İntikam almak Çocuk özdeşleşmek için kendine kötü örnek seçmiş olabilir Özgüvenini artırmak için Yeni doğan kardeşe duyulan kıskançlık

10 Değerleri Öğrenmek ve öğretmek Örnek oluşturmama İletişimi güçlendirmek Çocuğa belirli bir miktarda harçlık verilmelidir Etrafta bozuk para gibi cezbedici eşyalar bırakılmamalıdır. Çocuğun kendisine ait eşyaları olmalıdır. ANA-BABA TUTUMLARI

11 Hayali Yalanlar Taklit Yalanlar Sosyal Yalanlar Savunma Yalanları

12 Yetişkinler örnek olmalıdır. Aşırı tepki göstermemek gerekir. Çocuklardan başaramayacakları Şeyler beklememelidir. Fazla baskıdan kaçınmalıdır. Çocuğu yetişkinler araç olarak kullanmamalıdır. Gizli polis gibi çocuğu sorgulamamalı. Çocuğun diğer çocuklarla kıyaslanmaması gerekir. Yalan söylediği için çocuğu suçlamamak gerekir. Doğrudan emin olmak için kontrol edin.

13 Dikkat çekme Ağızdan kaçıverme Savunma Akranları tarafından onaylanma

14 Örnek oluşturmama Dürtülerini ifade edebilme rahatlığı Tartışma Önemsememe "Dilsizlik Oyunu“ Kötü sözcüklerin yıpratılması Ciddi cezalandırmama

15 Yalnız gece altını ıslatanlar, Yalnız gündüz altını ıslatanlar, Hem gece hem de gündüz altını ıslatanlar Ara-sıra altını ıslatanlar.

16 Fiziksel Psikolojik

17 Altını ıslatınca en kısa zamanda değiştirilmeli Yanlış tutumlardan vazgeçilmeli. Mümkün olduğunca çok sulu ve tuzlu yemek verilmemelidir. Ayaklarının sıcak tutulması. Çocuğun altına bez koyulmamalıdır. Çocuğa karşı ilgisiz davranmaktan kaçınılmalıdır Gece belli aralıklarla saat kurulup çocuk tuvalete kaldırılabilir. Gece yatmadan önce tuvalete götürülmeli, aynı saatte yatmasına dikkat edilmelidir. Çocuk tuvalete kaldırıldığında tam olarak uyanık olması sağlanmalıdır. Korku filmi seyrettirilmemelidir. * (Takvim metodu)

18 Doğal bir davranıştır.(3-4yaşları) Diş çıkarma döneminde sıklaşabilir. Uykuya dalmadan önce emmeye başlar ve uykuda da devam eder. Sadece emilen parmakta değil diş ve damak yapısında da bozulmalar oluşabilir Uykuya dalarken, acıkınca, yalnız kalınca ve duygusal yoksunluk durumlarında kendini daha güçlü hissettirir.

19 Memeden erken kesilme, biberon, yalancı meme kullanmama sonucu emme güdüsünün yeterince tatmin olamamasıyla oluşabilir. Utanma ve sıkılma belirtisi olarak parmak emmektedirler. Kıskançlık korku, kaygı ve yalnızlık gibi duygusal sorunlar parmak emmeye yol açabilir

20 Görmezden gelmeli. Yaşla birlikte azalır. Onunla alay edip suçlamanız, cezalandırmanız kendine güvenini azaltabilir. Basit bir dille bu davranışın kötülüğü anlatılabilir. Dikkati başka şeylere çekilerek, unutturmaya çalışılabilir Uykuya geçerken parmak emiyorsa uyuduktan sonra elin ağızdan çekilmesi uygun olabilir Alışkanlığı Tersine Çevirme Adımları

21 Sağlıklı iletişim kuramaması Aşırı baskılı ve otoriter bir eğitimle birlikte, çocuğun sık azarlanarak eleştirilmesi, Kıskançlık, yeni doğan kardeşi kıskanma, Aile içerisinde tırnak yiyen bir modelin olması, Saldırganlık dürtülerinin dışa vurulması yada kendine yönelmesi,

22 Kendine yöneltilen ilgi ve dikkatin kardeşine yöneltilmesinden doğan rahatsızlık en temel nedendir. Kardeşler arasındaki yaş farkı. Çocukların birbirleriyle rekabete girmelerini, kızgınlık duymalarını sağlayabilir. Doğan çocuğun cinsiyeti. Bazı çocuklar mizaçlarından dolayı daha kıskançtır.

23 Kardeş doğmadan ön hazırlığın yapılması. Hamilelik döneminde babası ya da başka bir aile üyesi (anneanne, babaanne) büyük çocuğun bakımıyla ilgilenmelidir. Anne baba aralarında işbölümü yapmalıdır. Sevgisinin azalmadığı sözden ziyade davranışla gösterilmelidir. Kıskanan çocukla mümkün olduğunca nitelikli zaman geçirilmeye çalışılmalı Doğal davranmak. Kıskanmasın diye çocuğa aşırı hoşgörü göstermek durumu kötüleştirecektir

24 Bebekle ile ilgili işlerde çocuktan yardım istenebilir. Olumsuz duygularını ifade etmesine izin verin. Kardeşler arasındaki karşılaştırmalardan kaçının. Yaşından büyük davranışta bulunmasını beklemeyin. Farklı zaman ayrılmaya çalışılmalıdır. Yapmak istemediği bir şey de zorlanmamalıdır. Bütün aileyle zaman geçirilmeye çalışılmalıdır. Çocukların kavgalarında hakem rolünü almayın. Kardeşler arasındaki kıskançlık ve geçimsizlik ne kadar yoğun olursa olsun birbirlerinden ayrı kaldıklarında çok özlerler.

25 Gelip geçici tik. Kronik motor yada vokal tik bozukluğu.

26 Aile içinde aşırı baskılı ve otoriter bir eğitim. Çocuğun pek çok davranışının eleştirilmesi, Çocuğu yetenekleri üstünde zorlama, Kıyaslama yapma. Aile içi geçimsizlik. Kardeş kıskançlığı, Okulda aşırı baskı Ortaya çıktığı bölgenin ya da organın uzun süren rahatsızlığı Ruhsal bir bozukluk belirtisi ya da merkezi sinir sistemi bozukluğundan kaynaklanıyor olabilir. Çabuk endişeye kapılan aşırı duygusal, sıkıntıları içine atan, ürkek ve çok titiz olan çocuklarda tikler daha uzun süre devam etmektedir

27 Sevildiğini hissettirmek. Çocuğu yeteneklerinin üstünde zorlamaktan, başkalarıyla kıyaslamaktan ve sürekli eleştirmekten kaçınılmalıdır. Aşırı tepki artırabilir. Sosyal çevrelere sokulması. Çocuklar alay edilmeye karşı korunmalıdırlar. Alışkanlığı Tersine Çevirme Adımları


"Bilgin KALMIŞ Psikolojik Danışman" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları