Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN ULUSAL ÇEKİRDEK EĞİTİM PROGRAMINA UYGUN OLARAK YENİDEN DÜZENLENEN CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN ULUSAL ÇEKİRDEK EĞİTİM PROGRAMINA UYGUN OLARAK YENİDEN DÜZENLENEN CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ."— Sunum transkripti:

1 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN ULUSAL ÇEKİRDEK EĞİTİM PROGRAMINA UYGUN OLARAK YENİDEN DÜZENLENEN CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ DÖNEM I EĞİTİM-ÖĞRETİM PROGRAMININ ANALİZİ ve GERİ BİLDİRİMLERİ H. S. Vatansever, S. İnan, Ö. Aydemir, A. Şencan, C. Taneli, P. Ertan, C. Kırmaz, M. Demet, Ö. Tünger, S. Kurutepe, E. Onur, L. Yoleri, K. Yereli Celal Bayar Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Çekirdek Eğitim Programı Komisyonu MANİSA

2 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN Celal Bayar Üniversitesi-Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim  Entegre Kurul Tıp Eğitim  Beceri Uygulamaları  Klinik Yaklaşım  Hekim-Toplum derslerinin yer aldığı müfredat programı uygulanmaya başlanmıştır. Entegre kurul sistemi Dönem I, II ve III’de uygulanmaktadır. Dönem ve Kurul bazında ‘’Amaç ve Hedefler’’ Ulusal ÇEP’e göre belirlenerek sistemler bazında entegrasyon ve ‘’Klinik Yaklaşımlar’’ ile dikey entegrasyon sağlanmıştır.

3 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN Celal Bayar Üniversitesi- ÇEP Komisyonu Komisyon tarafından 2008 yılı içinde Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (ÇEP) baz alınarak Celal Bayar Üniversitesi, Tıp Fakültesi ÇEP çalışmaları sonucunda Üniversitemiz ÇEP tablosu yeniden düzenlendi. Ulusal ÇEP baz alındı Yeni başlıklar ilave edildi Bazı başlıklar birleştirildi veya çıkartıldı

4 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN Celal Bayar Üniversitesi- ÇEP Komisyonu Üniversite ÇEP’na göre Dönem I-V eğitim- öğretim programlarının uygunluğunun analizi çalışmaları 2009 Ocak ayında tamamlandı. Sonuç:  416 başlık  358 sayfa

5 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN HASTALIK-DURUM-SEMPTOM LİSTESİ Hastalık-durum-semptomBilgi derecesiSistemler Ajitasyon, eksitasyonASinir-Duyu Akciğer absesiTSolunum Akciğer embolisiT -ASolunum, dolaşım Akciğer hastalığı, kronik obstrüktifTT -A-KSolunum Akciğer hastalıkları, interstisyelBSolunum Akciğer ve plevra tümörleriT -KSolunum Akciger ödemiT -ASolunum, dolaşım Akciğer sorunları, (yükseklik ve dalma ile ilgili) BSolunum Akne vulgarisTTDeri ve yumuşak doku

6 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN CBÜ Programının ÇEP Analizi 1 HASTALIK-DURUM-SEMPTOM : ADDİSON HASTALIĞI SİSTEM : ENDOKRİN SİSTEM BİLGİ DÜZEYİ : T DERSİ VEREN ANABİLİM/BİLİM DALLARI SINIFKURULDERSİN KONUSU Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları-Endokrin4StajSürrenal(Adrenal) ve gonad-2 Dermatoloji5StajPigmentasyon bozuklukları-1 İç Hastalıkları-Endokrin Staj Sürrenal bezi hastalıkları-2 Sürrenal bez hastalıkları-3 Gonad hastalıkları-1 Patoloji35Sürrenal korteks ve medulla hast. Patolojisi-2 Histoloji veEmbriyoloji Endokrin Sistemin Gelişimi-1 Endokrin sistem genel özellikleri-1 Böbrek üstü bezi, epifiz histolojisi-1 Fizyoloji25Sürrenal Korteks Hormonları-4 Biyokimya Böbrek üstü bezi korteks hormonları -2 Sürrenal hast. Kullanılan Lab. Testleri-1 Steroidlerin biyokimyası-1 Anatomi25Gl. Suprerenalis, Endokrin Sistem Anatomisi-1

7 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN CBÜ Programının ÇEP Analizi 415 HASTALIK-DURUM-SEMPTOM : YUTMA GÜÇLÜGÜ SİSTEM : GİS BİLGİ DÜZEYİ : T DERSİ VEREN ANABİLİM/BİLİM DALLARI SINI F KUR UL DERSİN KONUSU İç Hastalıkları Staj 4 Yutma güçlüğü olan hastaya yaklaşım-1 Özofagus hastalıkları -2 Yutma güçlüğü olan hastaya yaklaşım-1 Özofagus hastalıkları-2 Özefagus, mide ve kolon endoskopisi-2 Özefagus, mide ve kolon görüntülenmesi-2 K.B.B Staj Disfaji-1 Orofarinks ve hipofarinks hastalıkları-1 Patoloji38Özofagus hastalıkları-2 Çocuk cerrahisi Staj 4 Özofagus atrezisi ve TÖF-1 Korrozif özefajitler-1 Çocukta GIS cerrahisi-1 Anatomi24Farinks ve özefagus-2 Histoloji-Embriyoloji Üst sindirim sistemi histoloji-2 Sindirim sistemi gelişimi-2 Psikiyatri5353 Staj 7 Somatoform bozukluklar-1 Somatoform boz. Yapay boz., temaruz-1 Çocuk sağlığı ve hastalıkları24Çocukta GIS sistem-1 Nükleer Tıp38GIS sintigrafisi-1 Radyoloji Staj Üst GIS radyolojisi-1 Sindirim sistemi ve abdomen radyolojisi-5

8 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN CBÜ Programının ÇEP Analizi 4 HASTALIK-DURUM-SEMPTOM : ADRENAL HİPERPLAZİ, KONJENİTAL SİSTEM : ENDOKRİN SİSTEM BİLGİ DÜZEYİ : T DERSİ VEREN ANABİLİM/BİLİM DALLARI SINI F KURULDERSİN KONUSU Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları-Endokrin Staj Çocuk Endokrin- Çocukta Endokrin Sistem Doğuştan Metabolizma Hast. Yaklaşım-1 Puberte Bozuklukları-1 Adrenal ve Gonad-2 Tıbbi Genetik35Genital Sistem Gelişim Genetiği BİZDE YOK İç Hastalıkları-Endokrin35Sürrenal Bezi Hastalıkları-2 Patoloji35Sürrenal Korteks ve Medulla Hastalıklarının Patolojisi-2 Histoloji ve Embriyoloji Endokrin Sistem Genel Özellikleri-2 Böbrek Üstü Bezi, Epifiz Histolojisi-1 Endokrin Bezlerin Gelişimi-2 Biyokimya Hormonlar-2 Hormonların Regülasyonları-1 Hormonların Etki Mekanizmaları-1 Böbrek Üstü Bezi Korteks Hormonları-2 Büyüme ve Gelişmede Etkili Hormonlar-1 Böbrek Üstü Bezi Medulla Hormonları-2 Sürrenal Hast. Kullanılan Lab. Testleri Steroidlerin biyokimyası-1 Anatomi25Gl. Suprarenalis-1 Fizyoloji Endokrine Giriş, Hormonların Etki Mekanizmaları-2 Sürrenal Korteks Hormonları-4 Sürrenal Medulla Hormonları-2

9 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN CBÜ Programının ÇEP Analizi BİZ NE YAPABİLİRİZ ? NE YAPMALIYIZ ?

10 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN CBÜ Programının ÇEP Analizi ÇEP Analiz dosyasının incelenmesi Dublikasyonu olan derslerin gözden geçirilmesi ÇEP uygulayan diğer üniversitelerin ders programlarının ilgili Anabilim dalı bazında incelenmesi Derslerin başlıklarının veya dönemlerinin değiştirilmesi önerilerinin belirlenmesi Zorunlu derslerin olduğu gibi korunması Dönem I programı yeniden gözden geçirilerek Eğitim-Öğretim yılında programın uygulanılmasına karar verilmiştir.

11 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN 2008–2009 EĞİTİM YILI DÖNEM I DERS KURULLARI Dönem Başlama ve Bitiş: – Yarıyıl Tatili: – SÜRE TARİH 1. KURUL TIBBİ BİLİMLER8 Hafta – KURULHÜCRE I10 Hafta – KURULHÜCRE II10 Hafta – KURULDOKU BİYOLOJİSİ8 Hafta – TOPLAM 36 Hafta

12 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN ÇEP ANALİZİNİN UYGULANMASI DÖNEM 1Toplam HaftaCBÜ ile Karşılaştırma CBÜ Hacettepe Üniversitesi28Hekimlik Uygulamaları (Tıp Eğitimi ve Bilişimi) Seçmeli dersler var (Sosyoloji- Arkeoloji) PDÖ ler var Cerrahpaşa Üniversitesi283 kurulda (dokular ve emb dahil) Ege Üniversitesi35Sadece 1. Blokta (Sinir sistemi hariç tüm sistemler var) Ankara Üniversitesi33Sadece ilk 2 modülde Marmara Üniversitesi36 haftaSadece ilk 2 kurul (GİS, sinir, endokrin beş duyu var)

13 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN 2009–2010 EĞİTİM YILI DÖNEM I DERS KURULLARI Dönem Başlama ve Bitiş: – Yarıyıl Tatili: – SÜRE TARİH 1. KURUL TIBBİ BİLİMLER-I5 Hafta – KURULTIBBİ BİLİMLER-II6 Hafta – KURULHÜCRE-I6 Hafta – KURULHÜCRE-II6 Hafta – KURULDOKU BİYOLOJİSİ6 Hafta – KURUL KAN VE İMMUN SİSTEM 5 Hafta TOPLAM 34 Hafta

14 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN DÖNEM I DERS SAATLERİ TEORİKPRATİKTOPLAM

15 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN DÖNEM I DERSLERİ Bilim Felsefesi (30 Saat)  Bilimsel Araştırmaların Tıptaki yeri ve Önemi,  Hekim Olma Ruhu,  Dünyada Tıp Felsefesinin Gelişimi,  Sağlık Hizmetlerinde Finansman: Sağlıkta Eşitsizlikler  Film Gösterimi: As good as it gets,  Hekimliğe Evrensel Bakış Açısı,  Bilim Tarihinde Genetik,  Empati,  Bilimsel Araştırma Etiği,  Kısa Metrajlı Belgesel Film Gösterimi: Türkiye Aşı Belgeseli,  Tıp alanındaki Türk Bilim İnsanları,  Hipokrat Andı

16 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN DÖNEM I DERSLERİ Sağlığın Sosyal Gelişimi (12 Saat)  Ulusal Sağlık örgütlenmesi  Köy ve Sağlık Ocakları Ziyareti  Sosyal Kurumları ve Dernekleri Tanıma  Gecekondu Yaşamı ve Sağlığa Etkileri

17 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN DÖNEM I DERSLERİ Hekim ve Toplum (12 Saat)  Film Gösterimi  Kulüp Toplantıları  Hastane Turu  Öğretim Üyesi Deneyimleri

18 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN GERİ BİLDİRİM Eğitim ve Öğretim yılından itibaren her kurul sonunda teorik, pratik ve beceri uygulamaları, ders ortamı ve öğretim üyesi ile birlikte sınavların değerlendirildiği geri bildirimler uygulanmaktadır yılı kurul bazında uygulanan geri bildirim sonuçları analiz edildi. Dönem I öğrencileri geri bildirimleri ile birlikte Eğitim-Öğretim yılında kalan ve hali hazırda Dönem I programına devam eden 7 (9) öğrenciye anket uygulanarak her iki programın analizi yapıldı.

19 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN GERİ BİLDİRİM 1. Teorik derslerde programa bütünüyle uyuldu 2. Teorik dersler yeterince bilgi verici ve açıklayıcıydı 3. Pratiklerin yürütülmesinde programa uyuldu 4. Pratikler, teorik derslerde öğrendiklerimi pekiştirmeme yaradı 5. Beceri uygulamalarının yürütülmesinde programa uyuldu 6. Beceri uygulamalarının hekimlik yaşamımda yararlı olacağına inanıyorum 7. Teorik ders veren öğretim üyeleri konularını öğretme hevesi içinde anlattılar Hiç katılmıyorum Katılmıyorum Pek katılmıyorum Kısmen katılıyorum Katılıyorum Tamamen katılıyorum

20 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN GERİ BİLDİRİM Hiç katılmıyorum Katılmıyorum Pek katılmıyorum Kısmen katılıyorum Katılıyorum Tamamen katılıyorum 8. Teorik dersler öğrenmemi kolaylaştıracak şekilde verildi 9. Pratik dersleri veren öğretim elemanları konularını hevesle işlediler 10. Beceri uygulamalarına katılan öğretim elemanları gerçekten öğrenmemizi isteyen bir tutum içindeydiler 11. Ders kurulu ile ilgili konularda katılımcı öğretim üyelerine kolaylıkla ulaşabildim. 12. Öğretim üyelerinin hazırladıkları materyaller öğrenmeme yardım etti 13. Ders kurulu ile ilgili yeterince kaynak önerildi

21 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN GERİ BİLDİRİM 14. Sınavlar ders kurulunun önemli ve gerekli bölümlerini kapsıyordu 15. Sınavlar bilenler ile bilmeyenleri ayırt edecek şekilde düzenlenmişti 16. Sınavlar öğrenmem gerekenlerin hemen tümünü kapsayacak biçimde yapıldı 17. Bu ders kurulu mesleğimle ilgili genel bilgi ve anlayış düzeyimi arttırdı 18. Bu ders kurulunda öğrendiklerimi önümüzdeki yıllarda ve hekimlik yaşamımda kullanacağıma inanıyorum 19. Ders kurulunun genel düzenlenimi oldukça iyiydi 20. Bu ders kurulunun işlenmesi sırasında eğitim ortamında öğrenmemi etkileyecek bir sorun yoktu Hiç katılmıyorum Katılmıyorum Pek katılmıyorum Kısmen katılıyorum Katılıyorum Tamamen katılıyorum

22 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN Dönem I Geri Bildirim Sonuçları I. Kurul: Ölçekteki sorulara ortalama en düşük 3,75 ile en yüksek 4,25 verileri alınmış ve ortalama 4,10 ile kurul değerlendirilmesi yapılmıştır. II. Kurul: Ölçekteki sorulara ortalama en düşük 2,65 ile en yüksek 4,37 verileri alınmış ve ortalama 3.45 ile kurul değerlendirilmesi yapılmıştır. III. Kurul: Ölçekteki sorulara ortalama en düşük 2,40 ile en yüksek 4,40 verileri alınmış ve ortalama 3.22 ile kurul değerlendirilmesi yapılmıştır. IV. Kurul: Ölçekteki sorulara ortalama en düşük 2,20 ile en yüksek 3,70 verileri alınmış ve ortalama 2,87 ile kurul değerlendirilmesi yapılmıştır. V. Kurul: Ölçekteki sorulara ortalama en düşük 2,66 ile en yüksek 3,56 verileri alınmış ve ortalama 3,15 ile kurul değerlendirilmesi yapılmıştır.

23 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN Dönem I Geri Bildirim Yazılı Sonuçları Beceri ders saatlerinin arttırılması Uygulama derslerinde öğrenci sayısı artışı ile orantılı olarak daha az öğrenci grupları ile uygulamaların yapılması Pratik derslerde programa uyulduğu, öğretim elemanlarının konuya hakim ve hevesli oldukları bildirilmekte ancak bazı öğrenciler teorik derslerde öğrendiklerini pekiştirmediğini, Teorik sınav sorularının bazı bölümler ile örtüşmediği, Danışmanlık ve rehberlik hizmetlerinin çoğunlukla yeterli olduğu, Bazı öğrenciler ders kurulunun genel düzenlenmesinin iyi olduğu yönünde görüş belirtmişlerdir.

24 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN DÖNEM I ÖĞRENCİLERİ PROGRAM DEĞERLENDİRME FORMU Çok yetersizYetersizKısmen YeterliYeterliÇok Yeterli Adın Soyadın: 2. Yaşın : 3. Kurulların hafta bazında eşit dağılımı uygundur 4. Kurulların ders bazında dağılımı uygundur 5. Kan ve İmmun sistem kurulunun Dönem I de okutulması uygundur 6. Biyoistatistik dersinin dönemlere dağıtılarak Dönem I deki ders saatinin azaltılması uygundur 7. Beceri uygulamalarının kurul bazında dağılımı uygundur 8. Hekim ve Toplum derslerinin süresi, çeşitliliği uygundur 9. Bilim Felsefesi derslerinin süresi, çeşitliliği uygundur 10. Sağlığın Sosyal Gelişim adı altında verilen yeni ders süresi, çeşitliliği uygundur 11. Önerileriniz

25 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN DÖNEM I ÖĞRENCİLERİ PROGRAM DEĞERLENDİRME FORMU Çok yetersizYetersizKısmen YeterliYeterliÇok Yeterli Adın Soyadın: 2. Yaşın : 3. Kurulların hafta bazında eşit dağılımı uygundur 2.86±0.44± Kurulların ders bazında dağılımı uygundur 3± ± Kan ve İmmun sistem kurulunun Dönem I de okutulması uygundur 3.75± ± Biyoistatistik dersinin dönemlere dağıtılarak Dönem I deki ders saatinin azaltılması uygundur *** P< ± ± Beceri uygulamalarının kurul bazında dağılımı uygundur 4.17± ± Hekim ve Toplum derslerinin süresi, çeşitliliği uygundur 4.14± ± Bilim Felsefesi derslerinin süresi, çeşitliliği uygundur 4± ± Sağlığın Sosyal Gelişim adı altında verilen yeni ders süresi, çeşitliliği uygundur 3.8± ± Önerileriniz

26 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN Sonuç Bu yıl uygulanmakta uygulanan programın işleyiş ve konu bütünlüğü açısından bir önceki yıla oranla daha iyi olduğu, kurullar içeriğinin uygunluğunun dikkate alındığı, Dönem I’de anlaşılması güç olan bazı derslerin diğer yıllara dağıtılmasının olumlu olduğu sonucuna varılmıştır.

27 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN Ulusal ÇEP göre yeniden düzenlenen Celal Bayar Üniversitesi, Tıp Fakültesi programının öğrenciler üzerinde olumlu sonuçlar alındığı ve diğer yıllara uygulanacak olan program değişiklikleri ile birlikte karşılaştırılmalı analizinin uygun olacağı sonucuna varıldı.

28 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN TEŞEKKÜRLER


"VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ 2-5 HAZİRAN 2010 AYDIN ULUSAL ÇEKİRDEK EĞİTİM PROGRAMINA UYGUN OLARAK YENİDEN DÜZENLENEN CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları