Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Global Rekabet, KOBİ’ler ve Girişimcilik. Küreselleşme süreci durmadan vites büyütüyor İletişim ve Ulaşım her geçen gün daha hızlanıyor, daha kaliteleşiyor.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Global Rekabet, KOBİ’ler ve Girişimcilik. Küreselleşme süreci durmadan vites büyütüyor İletişim ve Ulaşım her geçen gün daha hızlanıyor, daha kaliteleşiyor."— Sunum transkripti:

1 Global Rekabet, KOBİ’ler ve Girişimcilik

2 Küreselleşme süreci durmadan vites büyütüyor İletişim ve Ulaşım her geçen gün daha hızlanıyor, daha kaliteleşiyor Ve her şey daha da küreselleşiyor –Sermaye küreselleşiyor –Bilgi küreselleşiyor –Ticaret küreselleşiyor –Yatırımlar küreselleşiyor –Üretim ve tüketim küreselleşiyor –YA İNSANLAR! Globalizasyon, Küreselleşme, Mondalizasyon

3 Bir Anket Çalışmasının Sonuçları Dünya Çapında Bir Anket Yapılmış ve Sadece Bir Soru Sorulmuş: “Lütfen dünyanın geri kalan kısmındaki yiyecek eksikliğine bir çözüm ile ilgili kişisel görüşünüzü dürüstçe belirtiniz”

4 Bir Anket Çalışmasının Sonuçları Anket Büyük Bir Başarısızlıkla Sonuçlanmış Çünkü; SORU“Lütfen dünyanın geri kalan kısmındaki yiyecek eksikliğine bir çözüm ile ilgili kişisel görüşünüzü dürüstçe belirtiniz” 1.Afrika’daki İnsanlar “YİYECEK” Kelimesinin ne anlama geldiğini bilmiyorlar, yine 2.Batı Avrupa’da insanlar “EKSİKLİK” Kelimesinin 3.Doğu Avrupa’da İnsanlar “KİŞİSEL GÖRÜŞ” ün 4.Orta Doğu’da İnsanlar “ÇÖZÜM” ün 5.Güney Amerika’da İnsanlar “LÜTFEN” Kelimesinin 6.Bazı Ülkelerde İnsanlar “DÜRÜSTLÜK” Kelimesinin 7.Amerika’daki İnsanlar “DÜNYANIN GERİ KALAN KISMI” nın Ne Anlama Geldiğini Bilmiyorlar!

5 Acaba -Daha adaletli, eşitlikçi, özgür ve dayanışmacı Bir global dünya nasıl kurulur? Ne yapmalı? -M. Kemal Atatürk -Globalizasyon rüzgarına karşı duvar mı yel değermeni mi? -Çin’den gelen gemiler Globalizasyon=Değişim? (Değişimin sınırı: “Kızım, tanıyamadım”)

6 Türkiye’de Girişimcilik ve KOBİ’ler Nereden nereye geldik? DÜN (Kemal Tahir) Dünkü yatırım başarı kriteri: Döviz tasarrufu Dünkü yatırım mukayesesi kriteri: Balkanlar ve Orta Doğu BUGÜN (GSMH’da 17. ; 2023 hedefi 10. ; Kişi başı gelirde 41. ; Yaşam endeksinde 81.) Nereye gidiyoruz? ABD, AB, BRIC vd... (Yeni Rakiplerimiz: BRIC, ASEAN, MERCOSUR, Malezya v.d.) (BİZİM DE DEDEMİZ VAR!)

7 1.Aslan Avcıları 2.Otomotiv Sanayi 3. Aslan/Ceylan Yarışı (alın teri) İster KOBİ, ister BOBİ ol! Daha hızlı koşmalısın 4. Kedilerin Rekabeti (akıl teri) Olabildiğince bilgilen: Asıl katma değer burada En önemli rekabet gücü: BİLGİ, BİLGİ, BİLGİ! NEREDEYİZ? OSBDER Projesi: ‘Komşum ne iş yapıyor?’ Anket çalışması para mı istersin, bilgi mi istersin? SONUÇ: Sübvansiyon değil Enformasyon! (Yumurtacı Murat + Köpekbalığı Örnekleri) Rekabet Senaryoları

8 Globalizasyonun Ekonomik Boyutu “Arz Niagara Şelalesi, Talep Musluk Olunca” “Arz Niagara Şelalesi, Talep Musluk Olunca” GLOBAL REKABET = NE YAPMALI? “ Ya bir yol açacağız Ya bir yol bulacağız Ya da yoldan çekileceğiz” Kartacalı Komutan Hanibal  Dünyamızda ne ürün kıtlığı, ne para kıtlığı var! Talep ve istihdam kıtlığı var  Sadece işletmeler değil, şehirler ve ülkeler de rekabet ediyor.  Global rekabetin dominant oyuncusu: GİRİŞİMCİ

9 9 Her Yer Pazar, Her Yerde Müşteri, Herkes Rakip(1)  1 Mark’lık domates Dünya Golf Pazarı: 96 Milyar $ İspanya: 16,5 Milyar $ Türkiye 0,03 Milyar $ Seracılık (İhracat) İspanya: 12 Milyar $ Türkiye: 0,5/0,6 Milyar $ Şarap İhracatı Fransa: 8,2 Milyar $ İtalya: 5,3 Milyar $ İspanya: 2,5 Milyar $ Şili: 1,5 Milyar $ Türkiye: 0,007 Milyar $

10 10 Tarım Ürünleri İhracatı: Hollanda: 60 Milyar $ Türkiye: 15-16 Milyar $ Turizm Geliri (2012 Yılı) Mikanos: 1 Milyar $ Köyceğiz/Dalyan(52) + Fethiye/Göcek(210) + Gökova(32) =0,294 Milyar $ Her Yer Pazar, Her Yerde Müşteri, Herkes Rakip(2)

11 11 “Sıkılmış Yumrukla El Sıkılmaz” (Güven) Gandi İşbirliği ve Ortaklık  Ortaklık işbirliği anlaşmasını yazılı, noter tasdikli yapmayı unutma! (Önce kavga et, sonra sefasını sür. Tersini yapma!)  Başarılı işbirliği örnekleri (STFA ve ALARKO)  KOBİ’lerden çok BOBİ’ler işbirliği/ortaklık yapıyor Hatta ülkeler yapıyor (ABD ve AB Serbest Ticaret Anlaşması)  Türkiye’de mikro işletmeler (Toplam işletmelerin %95’i)  ‘Küçük Olsun Benim Olsun’ değil, ‘Büyük Olsun İkimizin-Üçümüzün Olsun’ (Ama Hepimizin Olmasın, ZİRA HERKESİN OLAN KİMSENİNDİR, SAHİPSİZDİR!) Uzlaşma ve diyalog

12 Güven “İşin Hilesi Dürüstlüktür”Sani Konukoğlu Güven sağlamanın olmazsa olmaz şartları: -HUKUK DEVLETİ -Etkin Yargı Sistemi -Etik (Şövalyelik kahramanlığa….. ) Şeffaflık Hesap Verebilirlik Adil Olma (Hak ve Adalete Saygı) Serbest Piyasa Ekonomisi, Hukuk ve Güven (marjinal moral teorisi) İngiltere’den bir güven örneği

13 İletişim İletişimin Olmazsa Olmaz Şartları Konuşmasını bil Dinlemesini bil ve dinlediğini belli et Susmasını bil (Bir ağız İki kulak) “ Söz ola kese savaşı, Söz ola bitire başı Söz ola ağulu aşı, Yağ ile bal ede bir söz” Yunus Emre İletişimin Gerekleri: Tebessüm (Gülümsemenin maliyeti yoktur) Sükut İletişimde BEN yok, BİZ var Etkin ve sürdürülebilir bir ilişki ağı

14 İletişimde Muhakkak Yapılması Gerekenler: Mutlu iken Söz verme! Üzgün ve kederli iken cevap verme! Öfkeli iken karar verme! Eleştirmekle geçirdiğin zamanın 2 katını övmeye ayır! YANLIŞ İLETİŞİM = “Satılmış” Rektör!

15 Büyüme Sürecinde Tuzaklar “ Fakiri Kuru İnadı, Memuru Süslü Avradı, Zengini Şımarık Evladı Batırır “ Anonim Büyüme tutkunu ve iktidar hırsını zapt-ı rapt altında tut Nakit dengeni sakın ihmal etme ( 3 Top )

16 16 Nesil Değiştirmede Süreklilik “ Bir İşletmeyi Dede Kurar, Baba Büyütür, Oğul Tutar, Torun Sanat Tarihi Okur ! ” Alfred Marshall (Marshall 4’lüğünün Rusya Çin versiyonu: Baba tüccar, Oğul playboy, Torun dilenci oluyor )  Babaya öğütler Akşam yemeği sohbeti + Çocuklarına en iyi kanatları tak Yahudi terbiyesi  100/200 Yıllık İşletmelerimiz “Başka yerde şubemiz yoktur!”  Aile İşletmeleri ve Kurumsallaşma

17 Girişimci Babaya Öğütler Çocuklarınıza güvenin. Hata yapmalarına izin verin. ÇOCUĞUNUZU SİZE BENZEYEN BİRİ OLARAK DEĞİL, KENDİNİZİ GELECEKTEKİ BÜYÜK BİR İŞ ADAMININ BABASI GİBİ GÖRÜN Akşam sofralarında ailece beraber olun. Aile içi sohbetlerde, çocuklarınızın yanında işle ilgili yüreklendirici ve teşvik edici güzel şeyler anlatın. Asla işinizden şikayet etmeyin. (Patron ve Baba şapkası, ASO’dan bir hikaye: Hanımlar Suçlu ! )

18 Nitelikli Personel “Pahalı Personel Yoktur, Pahalıya Gelen Personel Vardır!” Bilançoda görülmeyen Bilgi Toplumu’nun en değerli üretim faktörü: AKIL TERİ Napolyon: Sezar’ın ve Hannibal’ın askerleri H. Ford, H. Fuchs

19 KOBİ / Banka İlişkileri 1990’lı yıllar (Banka, KOBİ fıkrası) Nominal faiz, reel faiz ve sınırları Zararın en kötüsü yüksek faiz ile finanse edilenidir. İflas, Dante: İlahi komedya + Konkordato Borçlanırken büyümeyi ihmal etme! Bankalar güneşli havada şemsiye ikramiye eder. Ya karlı havalarda? (1994 ve 2001 krizlerinin maliyeti) TEB Girişim Evi + TEB Girişim Bankacılığı

20 20 AR-GE ve İnovasyon Harcama AR-GE Bilgi Bilgi İNOVASYON Katma Değer  İNOVASYON ve İMOVASYON (imitasyon + inovasyon) + Ghandi İnovasyonu  Kristof Kolomb ve Vespuici Amerigo (Churchill)  Von KARAJAN: İşin sırrı yönetmemen gereken zamanları bilmek!  Teknogirişimcilik (AR-GE’ci ve Girişimci: V.Koç / B.Nahum Örneği)  Yasaklar ve Zihinsel Zincirler (İşaret Parmağı)  Hem AR-GE ve hem de Girişimciliğin= İnovasyonun olmazsa olmaz şartı: Nitelikli insan (Pisa araştırma sonuçları)

21 FARKINDALIĞINIZI ÖLÇEBİLİRSİNİZ (BİR FARKINDALIK DENEMESİ)

22 Danimarka Rize İnek

23 Türkiye Tablosu 1.Ortalama yaş=28 (Avrupa’dan 15 Yaş Daha Genç) 2.Nüfusun %70’i 30 Yaşın Altında 20-35 yaş arası 19 milyon 20-50 yaş arası 33,5 milyon Kadın nüfus 36 milyon 3.İlköğretimde 15 Milyon, Yüksek Öğretimde 3 Milyon Öğrencimiz Var İŞTE ALTINTOPUMUZ FATİH Projesi’ne (Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi) Akşemsettin ve Molla Gürani Projeleri’ni de eklemeyi unutmayalım.

24 Bir Tespit “Türkiye İmkanlarının Üstünde, Ama Potansiyelinin Altında Yaşayan Bir Ülkedir” Atilla Karaosmanoğlu İmkanların üstünde yaşama = Cari açık, enflasyon, v.d Potansiyelin altında yaşama= Maddi israf (İsveç), İnsan israfı (İdil Biret) Doğu’ya yaklaştıkça batıda itibarımız, batıya yaklaştıkça doğuda değerimiz artıyor.

25 Biraz Da Şansımıza Güvenelim iSA, muSA  Unutma: Postacı kapıyı sadece 2 kere çalmaz. Görebilenler için postacı hep kapımızdadır, Yeter ki hazır ol!  Kendi SWOT’unu kendin yap. Aynaya bakmayı ihmal etme! Eleştiriye açık ol! (A. Moritha)  Kulağı duymayan hanım! SON SÖZ: Bir Hint Deyişi SON SÖZ: Bir Hint Deyişi


"Global Rekabet, KOBİ’ler ve Girişimcilik. Küreselleşme süreci durmadan vites büyütüyor İletişim ve Ulaşım her geçen gün daha hızlanıyor, daha kaliteleşiyor." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları