Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRENCİ PSİKOLOJİSİ Mustafa ÖNDER. Kim Demiş Çocuk Küçük Bir Şey, Kim Demiş Çocuk Küçük Bir Şey, Belki de O En Büyük Bir Şey. Belki de O En Büyük Bir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRENCİ PSİKOLOJİSİ Mustafa ÖNDER. Kim Demiş Çocuk Küçük Bir Şey, Kim Demiş Çocuk Küçük Bir Şey, Belki de O En Büyük Bir Şey. Belki de O En Büyük Bir."— Sunum transkripti:

1 ÖĞRENCİ PSİKOLOJİSİ Mustafa ÖNDER

2 Kim Demiş Çocuk Küçük Bir Şey, Kim Demiş Çocuk Küçük Bir Şey, Belki de O En Büyük Bir Şey. Belki de O En Büyük Bir Şey. Çocuklar da bir şahsiyettir. Sadece Onların fiziki yapıları daha küçük ve tecrübeleri bizden daha azdır.Bu yüzden İslam Dini onlara özel bir önem vermiş ve KİŞİLİK olarak kabul etmiştir. Çocuklar da bir şahsiyettir. Sadece Onların fiziki yapıları daha küçük ve tecrübeleri bizden daha azdır.Bu yüzden İslam Dini onlara özel bir önem vermiş ve KİŞİLİK olarak kabul etmiştir.

3 İcra ettiğimiz görevin her safhasında muhatap olacağımız çocukları iyi tanımak,onların özelliklerini,ihtiyaçlarını bilmek bizi daha başarılı yapacaktır. İcra ettiğimiz görevin her safhasında muhatap olacağımız çocukları iyi tanımak,onların özelliklerini,ihtiyaçlarını bilmek bizi daha başarılı yapacaktır. Unutmamak gerekir; çocuklar doldurulacak boş bir kap,istediğimiz gibi eğip-bükeceğimiz bir fidan, istediğimiz şekli vereceğimiz bir balmumu değildir. Unutmamak gerekir; çocuklar doldurulacak boş bir kap,istediğimiz gibi eğip-bükeceğimiz bir fidan, istediğimiz şekli vereceğimiz bir balmumu değildir.

4 Her çocuk yaratılış sürecinde bazı özellikler genlerine kodlanmış olarak dünyaya gelir (FITRAT). Her çocuk yaratılış sürecinde bazı özellikler genlerine kodlanmış olarak dünyaya gelir (FITRAT). Bizim Görevimiz öncelikle bu özellikleri keşfetmek,geliştirmek ve olumlu yönlere kanalize ederek kişiliğinin oluşmasına katkıda bulunmaktır. Bizim Görevimiz öncelikle bu özellikleri keşfetmek,geliştirmek ve olumlu yönlere kanalize ederek kişiliğinin oluşmasına katkıda bulunmaktır.

5 ÖNCELİKLE BÜTÜN OLAYLARA ÇOCUK ÖNCELİKLE BÜTÜN OLAYLARA ÇOCUK GÖZÜ İLE BAKMASINI ÖĞRENMELİYİZ. GÖZÜ İLE BAKMASINI ÖĞRENMELİYİZ. * ONLARIN GELİŞİM ÇAĞLARINI ve BU ÇAĞLARIN ÖZELLİKLERİNİ,PSİKOLOJİSİNİ İYİ BİLMELİYİZ. * ONLARIN GELİŞİM ÇAĞLARINI ve BU ÇAĞLARIN ÖZELLİKLERİNİ,PSİKOLOJİSİNİ İYİ BİLMELİYİZ. * BUGÜNE KADAR YAPILAN EN BÜYÜK HATA; ÇOCUKLAR İÇİN YAPTIĞIMIZ HER ŞEYE KENDİ AÇIMIZDAN BAKMAMIZ ve OKUL ÖNCESİ DÖNEMİ YOK SAYMAMIZDIR.

6 HALBUKİ BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR İLK ALTI YILLIK DÖNEMİ “HAYATİ DÖNEM ” OLARAK NİTELEMEKTEDİR. HALBUKİ BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR İLK ALTI YILLIK DÖNEMİ “HAYATİ DÖNEM ” OLARAK NİTELEMEKTEDİR. Bu Dönemde Çocuklar Sadece Biyolojik olarak değil,ruhi olarak ta çok hızlı gelişmektedirler. Bu Dönemde Çocuklar Sadece Biyolojik olarak değil,ruhi olarak ta çok hızlı gelişmektedirler. Çocuğun en temel özellikleri ve yetenekleri bu dönemde şekilleniyor. Çocuğun en temel özellikleri ve yetenekleri bu dönemde şekilleniyor.

7 Çocuğun ZEKASI,ALGILAMASI,KİŞİLİĞİ,SOSYAL DAVRANIŞLARI, Çocuğun ZEKASI,ALGILAMASI,KİŞİLİĞİ,SOSYAL DAVRANIŞLARI, YÜRÜME,AĞLAMA,GÜLME,KONUŞMA, YÜRÜME,AĞLAMA,GÜLME,KONUŞMA, KORKMA,ÜZÜLME,SEVİNMESİ, KORKMA,ÜZÜLME,SEVİNMESİ, BEYİN GELİŞİMİNİN BÜYÜK BÖLÜMÜ Bu dönemde öğrenilmiş ve tamamlanmış oluyor. BEYİN GELİŞİMİNİN BÜYÜK BÖLÜMÜ Bu dönemde öğrenilmiş ve tamamlanmış oluyor.

8 GELİŞİM ÇAĞLARI: 0-3 Yaş: Bilinçsiz Etkilenme Çağı. 0-3 Yaş: Bilinçsiz Etkilenme Çağı. 4-9 Yaş: Duygusal Öğrenme Çağı. 4-9 Yaş: Duygusal Öğrenme Çağı Yaş: Akılcı Öğrenme Çağı Yaş: Akılcı Öğrenme Çağı Yaş: Bilinçli Öğrenme Çağı Yaş: Bilinçli Öğrenme Çağı. Özellikle Psikomotor ve Psikososyal Gelişimin Temelleri 0-3 Yaş Döneminde Atılmaktadır. Özellikle Psikomotor ve Psikososyal Gelişimin Temelleri 0-3 Yaş Döneminde Atılmaktadır.

9 NELERE DİKKAT ETMELİYİZ? DİNLEMELİ,ANLAMALI,CİDDİYE ALMALI DİNLEMELİ,ANLAMALI,CİDDİYE ALMALI EMPATİ YAPMALI ve FİZİKSEL YAKINLIK KURABİLMELİ, EMPATİ YAPMALI ve FİZİKSEL YAKINLIK KURABİLMELİ, ONU YÜKSEK BİR YERE ÇIKARMAK,ÇÖMELMEK,BAŞINI OKŞAMAK,GÜLÜMSEMEK,ELİNDEN TUTMAK ÇOK ETKİLİ OLUR ve ONA DEĞER VERDİĞİMİZİ GÖSTERİR. ONU YÜKSEK BİR YERE ÇIKARMAK,ÇÖMELMEK,BAŞINI OKŞAMAK,GÜLÜMSEMEK,ELİNDEN TUTMAK ÇOK ETKİLİ OLUR ve ONA DEĞER VERDİĞİMİZİ GÖSTERİR.

10 YAPMAMAMIZ GEREKENLER: Emir Verme,Yargılama, Emir Verme,Yargılama, Otoriter Tavır,Suçlama, Otoriter Tavır,Suçlama, Yönlendirme,Alay Etme, Yönlendirme,Alay Etme, Nutuk Çekme,Sorgulama, Nutuk Çekme,Sorgulama, Ahlak Dersi Verme,Avutma, Ahlak Dersi Verme,Avutma, Çocuklarla Sağlıklı Bir İletişimi Engeller,Kendilerini Değersiz Hissedebilirler ve Savunmaya Geçerler. Çocuklarla Sağlıklı Bir İletişimi Engeller,Kendilerini Değersiz Hissedebilirler ve Savunmaya Geçerler.

11 Başkaları İle Kıyaslamayın, Başkaları İle Kıyaslamayın, Özgürlük Tanıyın, Özgürlük Tanıyın, Yaşına Uygun Sorumluluklar Verin, Yaşına Uygun Sorumluluklar Verin, Eleştirmeyin,Yüreklendirin, Eleştirmeyin,Yüreklendirin, Sabırlı Olun,Taktir edin, Sabırlı Olun,Taktir edin, Sorularına Açık ve Kısa Cevaplar Verin, Sorularına Açık ve Kısa Cevaplar Verin, Birlikte Olun (Yemek-Oyun-Gezi-İbadet- Ziyaret-Şaka-Hikaye-Fıkra vb.) Birlikte Olun (Yemek-Oyun-Gezi-İbadet- Ziyaret-Şaka-Hikaye-Fıkra vb.)

12 Zararlı TV Programlarını Birlikte Seyretmeyin (Pembe Diziler-Bazı Dini Motifli Programlar) Zararlı TV Programlarını Birlikte Seyretmeyin (Pembe Diziler-Bazı Dini Motifli Programlar) Nerde,nasıl giyinilmesi Gerektiğini,Banyo WC Kültürünü,Başkalarına ait Mekanlara İzinsiz Girilmemesi Gerektiğini,Başka İnsanların Hakkına Tecavüzün Yanlış Olduğunu Söz ve Davranışlarla Anlatmalı. Nerde,nasıl giyinilmesi Gerektiğini,Banyo WC Kültürünü,Başkalarına ait Mekanlara İzinsiz Girilmemesi Gerektiğini,Başka İnsanların Hakkına Tecavüzün Yanlış Olduğunu Söz ve Davranışlarla Anlatmalı.

13 Her Çocuğun Mutlaka Hoşlandığı Bir Etkinlik,Ders,Oyun Vardır.Bunu Keşfetmeli ve Oradan Başlamalıyız. Her Çocuğun Mutlaka Hoşlandığı Bir Etkinlik,Ders,Oyun Vardır.Bunu Keşfetmeli ve Oradan Başlamalıyız. Kursun Sıkıcı,Bıktırıcı ve Çocuk İçin Bir İşkence Haline Gelmesine İzin Vermemeliyiz.(Spor-Yarışma-Gezi vb.) Kursun Sıkıcı,Bıktırıcı ve Çocuk İçin Bir İşkence Haline Gelmesine İzin Vermemeliyiz.(Spor-Yarışma-Gezi vb.) Onlar Bize Emanettir ve Kıymetlidir. Onlar Bize Emanettir ve Kıymetlidir.

14


"ÖĞRENCİ PSİKOLOJİSİ Mustafa ÖNDER. Kim Demiş Çocuk Küçük Bir Şey, Kim Demiş Çocuk Küçük Bir Şey, Belki de O En Büyük Bir Şey. Belki de O En Büyük Bir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları