Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

L/O/G/O Akademik ve İdari Personel için Bologna Bilgilendirme Doç.Dr. Alper AYTEKİN BARTIN ÜNİVERSİTESİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "L/O/G/O Akademik ve İdari Personel için Bologna Bilgilendirme Doç.Dr. Alper AYTEKİN BARTIN ÜNİVERSİTESİ."— Sunum transkripti:

1 L/O/G/O Akademik ve İdari Personel için Bologna Bilgilendirme Doç.Dr. Alper AYTEKİN BARTIN ÜNİVERSİTESİ

2 Bologna Süreci nedir? Öğrenci Merkezli Eğitim Müfredat Değişikliği Nedenleri Bartın Üniversitesi - BEK Ders Bilgi Formları Bologna Bilgilendirme Semineri içeriğinde aşağıdaki konulara değinilecektir. Ders Materyalleri AKTS Diploma Eki Yaşam Boyu Öğrenme (LLP) Paydaşlar Sunum İçeriği

3 Bologna Süreci Bologna Süreci Nedir? –Avrupa Yükseköğretim Alanı’nı yeniden yapılandırmayı hedefleyen eğitim reformu sürecidir.

4 Bologna Süreci

5 Bologna Süreci Neden Önemli? –Ülkelere yükseköğretimlerini yeniden yapılandırmalarında ve eğitim kalitesini geliştirmelerinde önemli ve değerli araçlar sunmaktadır. –Yükseköğretim programlarını değişen koşullar ve ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirmek için bir fırsattır.

6 Bologna Süreci Neden Bologna Süreci’ne dahil olduk? –Bilişim, eğitim ve teknoloji alanlarında yaşanan gelişmeler, toplumun değişen ihtiyaçları her alanda olduğu gibi yüksek öğretim alanında da eğitim sistemlerinin ve programlarının gözden geçirilmesini ve geliştirilmesini gündeme getirmiştir. Bu sürece katılım ZORUNLU hale gelmiştir.

7 Bologna Sürecinde Hedef Yükseköğretim sistemlerini birbiri ile uyumlu, kolay anlaşılır, ulusal ve uluslararası bir çerçevede tanınır duruma getirmek

8 Bologna Sürecinin Katkıları İstihdam Hayat boyu öğrenme kalite güvence sistemleri Yeterlilikler çerçevesi AKTS Diploma Eki Önlisans, lisans, yüksek lisans ve doktora derecelerinin hangi bilgi beceri ve yetkinlikler kazandırarak verildiği kolayca bilinen, Verdiği dereceler diğer ülkelerde de tanınan, Mezunların dünyanın diğer ülkelerinde de kolay istihdam imkanı bulduğu, İhtiyaçlar doğrultusunda sürekli yenilenebilen, Öğretici değil öğrenen merkezli, Rekabet edebilir bir eğitim sistemi…

9 Nasıl Bir Üniversite Mezunu? Avrupa Birliği’nin İhtiyaç Duyduğu İşgücünün Özellikleri Uluslar arası piyasalarda çalışabilir nitelikte Sahip olduğu bilgi ve beceriyi sertifikasyonları gösterebilen Üniversite Eğitimli Meslek Sahibi Avrupa’da yaygın kullanılan bir lisan bilen Çağdaş Uluslararası değerlerle barışık Avrupa vatandaşlığı fikrine yatkın Temel Bilgi Teknolojilerini Kullanabilen

10 Bologna Bildirgesi Yol Haritası 1. Kolay anlaşılabilir ve karşılaştırılabilir bir akademik derece sistemi ve temel olarak 3 aşamalı yükseköğrenim sistemi (Önlinsans, Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora) 2. Ortak bir kredi sistemi (ECTS-AKTS) 3. Öğrenci/Öğretim üyesi Hareketliliği 4. Kalite güvencesi konusunda işbirliği 5. Yükseköğrenimde Avrupa boyutu 6. Yaşam boyu öğrenme 7. Öğrencilerin süreçlere katılımı 8. Avrupa Yükseköğretim Alanının (EHEA) çekiciliğinin arttırılması 9. Avrupa Yükseköğretim Alanı (EHEA) ile Avrupa Araştırma Alanı (ERA) arasındaki sinerjinin oluşturulması 10. Bu çalışmaların 2020 yılına kadar tamamlanması ve EHEA’nın oluşturulması

11

12 Yeterlilikler Uluslararası Çerçeve (Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi 'AYÇ') ↓ Ulusal çerçeve (Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi 'TYYÇ') ↓ Alana özgü (sektörel) çerçeve ↓ Program (bölüm) çerçevesi ↓ Ders çıktıları (öğrenme kazanımları) Hazırlandı Web ortamına

13 Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK) Komisyon ÜyesiGörevi Prof. Dr. Mete GÜNDOĞANBAŞKAN Yrd.Doç.Dr. Ayşe ÖZDEMİRSekreter Prof. Dr. Remzi VAROLMÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ Prof. Dr. Mahmut KARTALİKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ Prof. Dr. Selman KARAYILMAZLARORMAN FAKÜLTESİ Prof. Dr. Metin TUNAYMESLEK YÜKSEKOKULU Doç. Dr. Ali Naci TANKUTFEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Doç. Dr. Alper AYTEKİNÖĞRENCİ KATILIMLARI ÇALIŞMALARI Öğrenci Müslim Can SELÇUKÖğrenci Konseyi Başkanı Öğrenci Şerife İLHANÖğrenci Konseyi Başkan Yrd. Doç. Dr. İsmail ÖZDEMİRSOSYAL BOYUT ÇALIŞMALARI Yrd. Doç. Dr. Mahmut BOZANSOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ Yrd. Doç. Dr. Fatih APAYDINFARABİ ÇALIŞMALARI Yrd. Doç. Dr. Murat KULBEDEN EĞİTİMİ ve SPOR YÜKSEKOKULU Yrd. Doç. Dr. Gökhan GÜNDÜZHAREKETLİLİK ÇALIŞMALARI Yrd. Doç.Dr. Halil Barış ÖZELPAYDAŞ ÇALIŞMALARI Feridun BADUR (Bilgi İş. Da. Bşk.)BİLGİ İŞLEM VE WEB ÇALIŞMALARI Yusuf TÜRKAY (Öğr. İş. Da. Bşk.)SOSYAL BOYUT ÇALIŞMALARI

14 Bartın Üniversitesi ve Bologna 1.Program yeterlilikleri hazırlandı 2.Müfredat değişiklikleri yapıldı (yapılıyor) 3.Ders Bilgi Formları (Hazırlandı) 4.Ders Bilgi Formları (İnternet ortamına aktarılıyor) 5.Paydaş Çalışmaları devam ediyor 6.Mezunlar portalı oluşturuldu 7.Hareketlilik Çalışmaları devam ediyor 8.DE çalışmaları tamamlanmak üzere

15 Öğrenme Kazanımları Analiz ve Sentez becerisi Pratikte bilgiyi uygulama becerisi Kişilerarası İletişim becerisi Analiz ve Sentez becerisi Pratikte bilgiyi uygulama becerisi Kişilerarası İletişim becerisi Öğrenme yetkinliği Yeni durumlara uyum yetkinliği Öğrenme yetkinliği Yeni durumlara uyum yetkinliği Temel Teorik Bilgi Bilgi – Beceri – Yetkinlik

16 Program Yeterlilikleri - Bilgisayar donanımını tanıyabilir, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilir, karşılaştırma, sınıflandırma ve seçme yapabilirler. - Bilginin elde edilmesi, saklanması, yeniden erişilmesi ve güvenliği konusunda gerekli veritabanı sistemleri geliştirebilir ve yönetebilirler. - Teknik, kişisel ve etkili iletişim konularında bilgi ve beceri sahibi olurlar, bilgisayar ve iletişim hukukunu bilirler ve gerekli etik değerleri kazanarak teknolojik gelişmeleri takip edebilme becerisini ve alışkanlığını edinirler. Bilgi Beceri Yetkinlik Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü

17 Seçmeli Ders Oranı %25 Diğer Bölümlerden Seçmeli Ders Alımı Diğer Fakültelerden Seçmeli Ders Alımı Kendi Bölümünden Seçmeli Ders Alımı Müfredat Değişikliği

18 Ders Bilgi Formu Ders Bilgi Formu Örneği Program Çıktıları ile Dersin Öğrenme Kazanımları matrisi AKTS  Dersin Adı, Kodu, Kredisi  Dersin Amacı, İçeriği  Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Üyesi İlk Hafta Ders Bilgi Formunu öğrencilere vermekle yükümlüdür.  Her Hafta İşlenecek Konular  Kaynaklar  Değerlendirme Sistemi  Ders Kategorisi

19 Ders Kaynakları Ders NotlarıYerli ve Yabancı Kaynaklar Ders Materyalleri Diğer Kaynaklar Dersi veren öğretim üyesi ders materyallerini öğrencilere sunmalıdır. Şeffaf bir eğitim ve şeffaf bir değerlendirme.

20 Ders Değerlendirme Sistemi YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARISAYISIKATKI YÜZDESİ Ara Sınav150 Kısa Sınav Ödev Uygulama Laboratuar Arazi Çalışması Proje150 Staj Diğer Toplam100 Yıl İçinin Başarıya Oranı40 Finalin Başarıya Oranı60 Toplam100

21 AKTS (ECTS) nedir? Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS), öğrenci merkezli, öğrencinin iş yüküne dayalı bir kredi sistemidir. Öğrencinin bir dersi başarıyla tamamlayabilmesi için yapması gereken çalışmaların tümünü (teorik ders, uygulama, seminer, bireysel çalışma, sınavlar, ödevler vb.) ifade eden bir birimdir. Başlangıçta kredi transferi için düşünülen bu sistem, kurumsal, bölgesel, ulusal ve Avrupa seviyesinde kredi toplama sistemi olarak da kullanılmaktadır. Öğrenci hareketliliğini ve öğrencilerin yurt dışında gördükleri eğitimlerinin kendi ülkelerinde akademik olarak tanınmasını kolaylaştırmak için Avrupa Birliği tarafından geliştirilen AKTS, yükseköğretim kurumlarına, program müfredatlarının hazırlanmasında yardımcı olurken, programların ulusal ve uluslararası ölçekte daha rahat biçimde karşılaştırılabilmesine olanak sağlamakta ve buna bağlı olarak olarak, Avrupa Yükseköğretimini diğer kıtalar arasında daha çekici hale getirmektedir

22 AKTS Sayıları Avrupa Kredi Transfer Sistemi (Europan Credit Transfer System) DoktoraYüksek Lisans LisansÖn Lisans

23 AKTS İş Yükü EtkinlikSAYISI Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat) Teorik ders Uygulama Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Hazırlık+Pekiştirme) Ödev Proje/Sunum Kısa Sınav (Quiz) Arazi Çalışması Laboratuar Staj Arasınav Sınav111 Sınav için bireysel çalışma144 Final Sınav122 Sınav için bireysel çalışma188 Toplam İş Yükü135 Toplam İş Yükü / 30 (s)4,5 Dersin AKTS Kredisi5 GÜNCELLEME TARİHİ:

24 Hareketlilik Programları ERASMUS-MUNDUS Yüksek Öğretim Öğrenci Değişim Programı ERASMUS Yüksek Öğretim Öğrenci Değişim Programı FARABİ Ülkemiz sınırları içinde Akademisyen ve Öğrenci değişim programı LEONARDO Mesleki Eğitim

25 Diploma Eki (DE) Diploma eki, Avrupa’da yükseköğretim alanında diploma ve derecelerle ilgili olarak “ortak ve herkesçe anlaşılır formatta” bilgi sağlamak için tasarlanmış bir formdur. Diplomaya ek olarak verilen bu belge, uluslararası şeffaflığı pekiştirmek amacıyla, ülke dışından alınan diploma ve derecelerin tanınmasında ilgili kurum ve kuruluşlara yardımcı olmaktadır.

26 Kalite Güvence Sistemi Bologna süreci içerisinde bu konuda yapılan çalışmalar ve öneriler Yükseköğretimde Avrupa Kalite Güvence Birliği (European Association for Quality Assurance in Higher Education-ENQA) ’nin 2005 yılında yayınlamış olduğu “Avrupa Yükseköğretim Alanında Kalite Güvence İlke ve Standartları Raporu” nda yayınlanmıştır. Bu raporda yayınlanmış olan ilke ve standartlar günümüzde bu alanda yürütülmekte olan çalışmalara rehberlik etmekte ve bu sayede Avrupa Yükseköğretim Alanı’nda yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile uyum içinde ve kıyaslanabilir kalite düzeyinde hizmet vermeleri hedeflenmektedir. Bu kapsamda, her ülke kendi eğitim sistemine uygun kalite güvence standartlarını ortaya koymakta ve bu standartlar ışığında kendi eğitim sistemlerini değerlendirmektedir. Aynı kapsamda, ülkeler yükseköğretim kurumlarının kalite geliştirme faaliyetlerinin değerlendirilmesi için kalite ajansları oluşturulmakta ve dış değerlendiricileri kullanarak yükseköğretim kurumlarının kalite düzeylerinin belirlenmesini sağlamaktadırlar. Türkiye’de kalite güvence sistemi, üniversiteler tarafından yıllık olarak gerçekleştirilen iç değerlendirme süreci ve normal koşullarda 5 yılda bir gerçekleştirilen dış değerlendirme temeline dayanmaktadır. Bu sistem aynı zamanda “Ulusal Yeterlikler Çerçevesi” bağlamında program bazında belirlenen öğrenim çıktılarının kalitesini garanti altına almak üzere akreditasyon ve değerlendirme unsurlarını da içerecek şekilde düzenlenmiştir.

27 Hayatboyu Öğrenme (LLP) Comenius Hayatboyu Öğrenme Programları Okul Eğitimi Yüksek Öğretim Mesleki Eğitim Yetişkin Programı Erasmus Leonardo Grundtvig

28 Sosyal Boyut Sosyal Boyut kavramı, genel anlamda, yükseköğrenime erişen, yükseköğrenime katılan ve yükseköğrenimi tamamlayan öğrenci gruplarının toplumların çeşitliliğini yansıtması hedefine ulaşma sürecidir. Bu süreç, ülkeler ve toplumlara bağlı olarak farklılaşır.

29 Sosyal Boyut Yükseköğretimde “Sosyal Boyut” kavramının temel unsurları Yükseköğretime erişimde eşit fırsatlara sahip olmak Toplumların sosyal, kültürel ve ekonomik gelişimlerini güçlendirmek Avrupa yükseköğreniminin kalitesini ve çekiciliğini artırmak Öğrenciler için uygun çalışma ve yaşam şartları oluşturmak Yükseköğrenime erişimi artırmak için öğrencilere rehberlik ve danışmanlık hizmetleri sunmak Dezavantajlı öğrenci gruplarının hükümet tarafından desteklenmesi Yükseköğrenime erişimde ve yükseköğrenim içerisinde esnek öğrenim yolları oluşturmak Öğrencilerin yükseköğrenim yönetimine katılımını sağlamak

30 Paydaşlar Mezunlar Kamu ve Özel Sektör Sendikalar Meslek Odaları vb. İç paydaşlar Dış Paydaşlar Geri Bildirimler Öğrenciler Öğretim Üyeleri İdari Birimler Geri Bildirimler Paydaşlar bu sürecin gelişiminin en önemli unsurlarıdır.

31 L/O/G/O Doç.Dr. Alper AYTEKİN Teşekkür ederim! BARTIN ÜNİVERSİTESİ


"L/O/G/O Akademik ve İdari Personel için Bologna Bilgilendirme Doç.Dr. Alper AYTEKİN BARTIN ÜNİVERSİTESİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları