Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

07.09.20141. İnternet ve Eğitim İNTERNET International – Network İnternet, birden fazla bilgisayar sistemini TCP/IP protokolü ile birbirine bağlayan küresel.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "07.09.20141. İnternet ve Eğitim İNTERNET International – Network İnternet, birden fazla bilgisayar sistemini TCP/IP protokolü ile birbirine bağlayan küresel."— Sunum transkripti:

1 07.09.20141

2 İnternet ve Eğitim İNTERNET International – Network İnternet, birden fazla bilgisayar sistemini TCP/IP protokolü ile birbirine bağlayan küresel bir iletişim ağıdır. 07.09.20142

3 İnternet ve Eğitim İnternet üzerinde yer alan web sitelerine ulaşmak için de her sitenin kendine ait bir web adresi ve tercihe bağlı olarak bulunduğu ülkenin kodu vardır. 07.09.20143 KodÜlkeKodÜlke trTürkiyejpJaponya ukİngiltereitİtalya chİsviçrecaKanada ruRusyaidEndonezya nlHollandadeAlmanya frFransailİsrail noNorveçseİsveç fiFinlandiyagrYunanistan hrHırvatistanyuYugoslavya brBrezilyabgBulgaristan

4 İnternet ve Eğitim İnternet’te herhangi bir bilgiye ulaşmak için protokol adı ve adresi gerekmektedir. http://www.tojet.sakarya.edu.tr: Web adresi http:// : Protokol adı sakarya.edu.tr : Sunucu adı tojet : Alt domain sakarya : Kullanıcının hangi kuruluşta bulunduğunu gösterir. edu : Kuruluşun çeşidini belirtir. tr : Coğrafi bölgeyi ya da ülkeyi anlatır. /dosyalar : Son kısım dosya adresi 07.09.20144

5 İnternet ve Eğitim ÖRNEK ADRESLER http://www.sakarya.edu.tr http://www.akbank.com.tr http://www.yok.gov.tr http://www.superonline.net.tr http://www.meb.gov.tr http://www.tojet.sakarya.edu.tr http://www.emu.edu.tr http://www.tojet.net http://www.metu.edu.tr http://www.garanti.com.tr Amerika da bulunan resmi veya ticari kurum ve kuruluşların sonuna ülke kodu gelmez. http://www.ohio.edu http://www.hotmail.com http://www.isu.edu http://www.piaget.org http://www.eric.org http://www.mhhe.com http://www.yahoo.com http://ericir.syr.edu 07.09.20145

6 İnternet ve Eğitim KISILTMALAR gov Hükümet Kuruluşları edu Eğitim Kurumları (Üniversiteler) org Ticari olmayan kuruluşlar com Ticari kuruluşlar mil Askeri kuruluşlar net Servis sunucuları int Uluslar arası kuruluşlar ftp Dosya arşiv siteleri www World Wide Web 07.09.20146

7 İnternet ve Eğitim İNTERNETE ULAŞMAK İÇİN GEREKLİ OLAN SİSTEMLER 1. Bilgisayar sistemi 2. Modem sistemi 3. İletişim programı 4. Telefon hattı 07.09.20147

8 İnternet ve Eğitim AĞLAR 1. LAN (Local Area Network): Aynı ortamda (okul, iş yeri vb.) bulunan bilgisayarlar 2. MAN (Metropolitan Area Network): Şehir içi bilgisayar sistemleri 3. WAN (Wide Area Network): Farklı ülkelerdeki veya kıtalardaki LAN ve MAN’ların bağlanması 4. NN (Networks of Network): Büyük ağlar içinde yer alan küçük ağlar 07.09.20148

9 İnternet ve Eğitim İNTERNETE BAĞLAMA 1. Dial-up:Telefon şebekeleri kullanılarak yapılan bağlantıdır. 2. X.25: Servis hizmeti veren kuruma uzak olan kullanıcıların, fazla telefon ücreti ödememeleri için en yakın bağlantı noktasına bağlanma biçimidir. 3. LAN: Yerel ağda bulunan bilgisayarların hub, switch ve router gibi cihazları kullanarak ağda var olan ana sunucu üzerinden internete bağlanma biçimidir. 07.09.20149

10 İnternet ve Eğitim İNTERNETE BAĞLAMA 4. Kiralık hat: İnternete bağlanmak isteyen kurum ve kuruluşların telefon hizmeti veren kurumlardan kiraladıkları telefon hattı ve kablo ile internete bağlanma biçimidir. 5. VSAT: Kurulan uydu istasyonları ile uydudan direkt olarak internete bağlanma biçimidir. 6. ADSL-VDSL: Standart bakır telefon telleri üzerinden telefon hattından daha yüksek sinyal gücü ile internete bağlanma biçimidir. 07.09.201410 İNTERNET Üniversiteler, okullar, bakanlıklar, genel müdürlükler, vb. Kiralık hat

11 İnternet ve Eğitim İNTERNET SİSTEMİNDEKİ YAPILAR 1. www (world wide web): www, web sayfalarını, multimedya ve hypermediayı içeren standart bir protokol ve yazı, resim, ses, film, animasyon gibi pek çok farklı yapıdaki verilere birleşik ve etkileşimli bir şekilde ulaşmamızı sağlayan çoklu bir hiper ortam sistemidir. 07.09.201411

12 İnternet ve Eğitim İNTERNET SİSTEMİNDEKİ YAPILAR 2. Gopher: İnternet kullanıcısı gopher sistemi sayesinde istediği herhangi bir konudaki makale ve araştırmalara rahatlıkla ulaşabilir. 07.09.201412

13 İnternet ve Eğitim İNTERNET SİSTEMİNDEKİ YAPILAR 3. FTP (File Transfer Protokol): FTP sistemi sayesinde internet kullanıcıları farklı yerlerde bulunan bilgisayarlardan program ya da farklı formatlardaki dosyaları kendi bilgisayarlarına indirebilirler. 07.09.201413

14 İnternet ve Eğitim İNTERNET SİSTEMİNDEKİ YAPILAR 4. Forum: Forum sistemi ile kullanıcılar görüşlerini diğer kullanıcılar ile paylaşabilir ve tartışabilirler. Günümüz internet sisteminde binlerce farklı konuda farklı forum siteleri bulunmaktadır. 07.09.201414

15 İnternet ve Eğitim ARAMA MOTORLARI Günümüzde internet kullanıcılarının büyük bir çoğunluğu web sitelerine arama motorları sayesinde ulaşmaktadır. Bununla birlikte, arama motorları sayesinde kullanıcılar istedikleri herhangi bir konu hakkında web üzerinde araştırma yapabilirler. YABANCIYERLİ www.google.comwww.arabul.com www.yahoo.comwww.arama.com www.search.comwww.netbul.com www.infoseek.comwww.nerede.com www.altavista.comwww.turkvista.com www.lycos.comwww.aranan.com 07.09.201415

16 İnternet ve Eğitim İNTERNETİN TARİHSEL GELİŞİMİ 1836: Telgraf 1858-1866: Avrupa ve Amerika arasında iletişim kablosu 1876: Telefon 1957: Sputnik 1969: ARPANET 1973: Uluslararası internet uygulamaları 07.09.201416

17 İnternet ve Eğitim İNTERNETİN TARİHSEL GELİŞİMİ 1974: TELNET 1979: USENET 1982: TCP/IP kullanımı 1991: www sistemi 1999: WAP teknolojisi 2000 ve sonrası: Hızlı ve yaygın internet, kaliteli internet uygulamaları 07.09.201417

18 İnternet ve Eğitim TÜRKİYE’DE İNTERNETİN TARİHSEL GELİŞİMİ 1987: İlk internet uygulamaları 1991: ODTÜ ve TÜBİTAK, TR-NET 1994: Ege Üniversitesi ve ardından diğer üniversiteler 07.09.201418

19 İnternet ve Eğitim İNTERNETİN TEMEL ÖZELLİKLERİ 1. Herkese açık ve bağımsız bir iletişim sistemidir. 2. Çok kültürlü bir yapıya sahiptir. 3. Her amaç için rahatlıkla kullanılabilir. 4. Psikolojik olarak insanları rahatlatır. 07.09.201419

20 İnternet ve Eğitim İNTERNET KULLANIMINDA SOSYAL SORUMLULUKLAR Telif Hakkı: Yayınlanacak çalışmalarda gerekli izinler alınmadan yayınlanmamalıdır. Kişisel Haklar: Hiçbir birey başka birey tarafından internet yolu ile karalanmamalıdır. 07.09.201420

21 İnternet ve Eğitim İNTERNET KULLANIMINDA SOSYAL SORUMLULUKLAR Siyasal Amaçlar: Siyasal propagandalar internet ile kesinlikle yapılmamalı ve etik kurallar göz önünde bulundurulmalıdır. Hackerlar: İnternet sitelerine saldırı ya da kırma (hack) faaliyetleri yapılmamalıdır. 07.09.201421

22 İnternet ve Eğitim EĞİTİM PROGRAMLARININ YENİLENMESİ 1. Bilginin hızla yayılması 2. Öğretim ortamlarının niteliklerinin değişmesi 3. Öğrenme-öğretme yöntemlerinin değişmesi 4. Ortak ve proje tabanlı çalışma fırsatlarının olması 5. Bilgiye ulaşımın kolay olması 6. Yaşam boyu eğitimin yaygınlaşması 07.09.201422

23 İnternet ve Eğitim EĞİTİM PROGRAMLARININ YENİLENMESİ 7. Eşitlik ilkesinin yoğunlaşması 8. Özürlü olanların bilgiye ulaşmaya başlaması 9. Öğrenci-öğretmen rollerinin değişmesi 10. Toplumun küreselleşmesi 11. Dünyanın küçük bir köye dönüşmüş olması 07.09.201423

24 İnternet ve Eğitim İNTERNETİN ÖĞRENCİLERE GETİRDİĞİ KATKILAR 1. Aktif öğrenme faaliyetleri 2. Öğrenci merkezli eğitim 3. Kubaşık öğrenme-öğretme faaliyetleri 4. Problem çözme yetenekleri 5. Birinci elden bilgi edinme 6. Kazanılamayacak deneyimler kazanma 07.09.201424

25 İnternet ve Eğitim İNTERNETİN OKULLARA GETİRDİĞİ KATKILAR 1. s-ileti yolu ile iletişim 2. Ailenin okul ve öğrenci hakkındaki bilgilere bir parola ile ulaşımı 3. Küresel eğitim faaliyetleri 4. Uzaktaki derslere kayıt yaptırma ve not öğrenme 5. Gelişmelerin takibi 6. Fırsat eşitliği 7. Yönetimde şeffaflık 07.09.201425

26 İnternet ve Eğitim İNTERNETİN AİLELERE GETİRDİĞİ KATKILAR 1. Veliler, çocukları hakkında bilgilere ulaşabilir. 2. Veliler, okulda yapılan faaliyetleri izleyebilirler. 3. Veliler, okul yöneticileri ile iletişime geçip düşüncelerini ulaştırabilirler. 4. Veliler, yerel ve küresel okul-aile birlikleri organize edebilirler. 07.09.201426

27 İnternet ve Eğitim İNTERNETTE ARAŞTIRMA YAPMA 1. Temel ahlaki ilkeleri göz önünde bulundurulmalıdır. 2. Kötü davranışlardan kaçınılmalıdır. 3. Telefon numarası,ev adresi, kredi kartı numarası, şifre ve diğer kişisel bilgiler verilmemelidir. 4. Öğrencilerin internet üzerinde araştırma yaparken tartışma gruplarına girmeleri sağlanabilir. 07.09.201427

28 İnternet ve Eğitim İNTERNETİN TEMEL GÜÇLERİ 1. Sanal kütüphane 2. Çok kültürlülük 3. Kazanılamayan deneyimler 4. Farklı düşünceleri barındırma 5. Bilgiye hızlı ulaşım 6. Yeni bilgilerin ortaya çıkması 7. Araştırmaya yardımcı 8. Yaşam boyu öğrenme 9. Bilgi merkezi haline gelen bireyler 10. Eğitim 07.09.201428

29 İnternet ve Eğitim İNTERNETİN ÖZELLİKLERİ 1. Kullanımı kolaydır. 2. Bir yerden başka bir yere gitmek kolaydır. 3. Multimedya faaliyetleri aynı anda kullanılabilir. 4. Kullanımı kolaylaştıran araçlar vardır. 5. Bilginin yayınlanması kolaydır. 6. Kullanıcı sayısı artmaktadır. 07.09.201429

30 İnternet ve Eğitim İNTERNETİN EĞİTİMDEKİ TEMEL ÖZELLİKLERİ 1. Sanal İleti (s-ileti) 2. Dosya Aktarım Protokolü (FTP-File Transfer Protocol) 3. Uzaktan Erişim (Remote Access) 4. www 5. Haber Grupları 6. Sohbet Grupları 07.09.201430

31 İnternet ve Eğitim TARTIŞMA GRUPLARINDA UYULMASI GEREKENLER 1. Kullanıcılar, birbirlerine nazik olmalıdırlar. 2. Hedef kitlesi iyi belirlenmelidir. 3. Yazılanlar kısa ve öz olmalıdır. 4. Konuya uygun olmayan s-iletiler gönderilmemelidir. 5. Kişisel özellikleri içeren bilgiler yazılmamalıdır. 6. Bilgilerin kaynakları gösterilmedir. 7. Öğretmenler öğrencilerini konuya yoğunlaşma, kritik düşünme ve gereksiz olan bilgilerin alınmaması konularında yönlendirmelidirler. 07.09.201431

32 İnternet ve Eğitim İNTERNET TEMELLİ EĞİTİM SİSTEMİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ 1. Çok yönlü eğitim-öğretim faaliyetleri 2. Öğrenci merkezli yaklaşım 3. Çok yönlü bilgi akışı 4. Kubaşık öğrenme 5. Yönlendirici öğretmen faaliyetleri 6. Yaratıcı düşünme 7. Yeteneklere ve ilgilere uygun eğitim 8. Gerçek dünya ile iletişim 07.09.201432

33 İnternet ve Eğitim İNTERNETTE ÖĞRETİM TASARIMINDA DİKKAT EDİLMESİ GERKENLER Öğrenme gereksinimlerini belirlenme Kaynakları belirleme Yönetim desteğini alma ve hizmet içi eğitim Müfredat programına uygunluk Materyallerin kapsam geçerliliği Materyallerin profesyonellerce hazırlanması Öğretmen desteği 07.09.201433

34 İnternet ve Eğitim İNTERNETİN EĞİTİM İÇİNDEKİ UYGULAMALARI 1. İletişim sağlamak 2. Sınıf ortamlarının oluşturulması 3. Araştırma yapmak 4. Paylaşımı artırmak 5. Kubaşık çalışma yapmak 6. Güdüleyici faaliyetler organize etmek 07.09.201434

35 İnternet ve Eğitim İNTERNETİN EĞİTİME GETİRDİĞİ KATKILARI 1. Öğrenci merkezli 2. Keşfetme 3. Kaynaklar 4. Eğitim teknolojilerine destekle 5. Küresel eğitim 6. Kubaşık öğrenme 7. Bireysel öğrenmeler 8. Tebeşir veya kalem tozu yok 07.09.201435

36 İnternet ve Eğitim İNTERNETİN EĞİTİME GETİRDİĞİ KATKILARI 9. Bilginin hızlı yayılımı 10. Küresel kütüphanelerden 11. Çok yönlü ve küresel bir iletişim 12. Eğitimde fırsat eşitliği 13. Farklı düşünceler 14. Proje tabanlı öğretim 15. Kültür alışverişi 16. Bilgi saklama ve sanal kütüphane 07.09.201436

37 İnternet ve Eğitim İNTERNETİN EĞİTİME GETİRDİĞİ SINIRLILIKLAR 1. Zor kullanım 2. Zor sınıf yönetimi 3. İstenmeyen web sayfaları 4. Etkili olmayan siteler 5. Bilimsel olmayan bilgi 6. Yetersiz telefon hattı 7. Yetersiz sayıda eğitim içerikli Türkçe web sitesi 8. Okullarda yaygın değil 07.09.201437

38 İnternet ve Eğitim Sonuç olarak internet sayesinde; Akademik başarı artar. Öğrenme yeteneği gelişir. Güdülenme artar. Yeni öğrenme yöntemleri ortaya çıkar. 07.09.201438

39 TEŞEKKÜRLER 07.09.201439


"07.09.20141. İnternet ve Eğitim İNTERNET International – Network İnternet, birden fazla bilgisayar sistemini TCP/IP protokolü ile birbirine bağlayan küresel." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları