Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hizmet Tesisi Yerleşimi. Öğrenim Hedefleri İç ve dış müşteriler üzerinde hizmet tesisi yerinin rekabetçi rolünün tartışılması. Farklı müşteri servis kriterlerinin.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hizmet Tesisi Yerleşimi. Öğrenim Hedefleri İç ve dış müşteriler üzerinde hizmet tesisi yerinin rekabetçi rolünün tartışılması. Farklı müşteri servis kriterlerinin."— Sunum transkripti:

1 Hizmet Tesisi Yerleşimi

2 Öğrenim Hedefleri İç ve dış müşteriler üzerinde hizmet tesisi yerinin rekabetçi rolünün tartışılması. Farklı müşteri servis kriterlerinin tesis yerini nasıl etkilediğinin tartışılması. Bir perakende hizmet yerinin ekonomik fizibilitesinin değerlendirilmesinde Huff modelinin kullanılması. Geleneksel olmayan yerleşim stratejilerinin tartışılması

3 Stratejik Yerleşim Yeri ile ilgili Görüş ve Düşünceler Ön ofisArka Ofis Dış Müşteri (tüketici) Erişilebilirlik Giriş engeli Süreç elemanları Yan-Birlikte yerleşim(?) İletişim Görünürlük İç Müşteri (çalışanlar) Kalifiye Çalışan Elverişlilik Düşük işçilik maliyetleri Süreç Bilgisi

4 Hizmet Tesisi Yerleşim Yeri Planlama Rekabetçi konumlandırma: İlk lokasyon girişe engel teşkil edebilir. Talep yönetimi: Pazar üreteçlerinin farklı kurulumları Esneklik: Gelecekteki ekonomik değişimlerin planlanması ve portföy etkisi Büyüme Stratejisi: Bitişik, bölgesel, tamamlayıcı veya konsantre

5 Coğrafi Gösterim Location on a Plane Y Destination j Yj Euclidean Origin i Metropolitan 0 Xi X j Yi X

6 Optimizasyon Kriterlerinin Etkileri 1. Kullanımı Maksimize Et (C Şehri: yaşlılar mesafeyi engel olarak görürler) 2. Kişi Başına Düşen Mesafeyi Minimize Et (B Şehri : Merkezi Yerleşim) 3. Ziyaret Başına Düşen Mesafeyi Minimize Et (A Şehri: Çok sık kullanıcı) City A City B City C * * *

7 Coğrafi Talebin Değerlendirmesi Hedef Pazarı Belirle Bölge birimini seç (Posta Kodu) Coğrafi Talebi Değerlendir (Regression analysis) Coğrafi Talebi Haritalandır (3D görsel çizim)

8 Yer seçimi ile İlgili Görüş ve Düşünceler 1. Giriş: 4. Park Olanağı: Otoyol çıkışlarına uygun yerde, Yan-ara caddelere uygun park imkanı Toplu taşıma hizmetinin mevcudiyeti 2. Görünürlülük: 5. Genişleme İşaretlerle yeri göstermek Genişleme için boş alan 3. Trafik 6. Çevre Caddeki trafik hacmi, Mevcut çevredeki yapılanma satınalma hizmeti tamamlayıcı nitelikte potansiyelinin göstergesi olabilir. olmalı Trafik izdihamı bir engel teşkil edebilir. 7. Rekabet ( ör: itfaiye merkezi) Rekabetçilerin yerleşimi 8. Devlet: Bölgesel kısıtlamalar, vergiler

9 Stratejik Düşünceler Rekabetçi Kümelenme (Rekabetçiler Arasında) (Otomobil Satıcıları, Moteller) Saturasyon Pazarlama (Aynı Firma) (Burger King, Starbucks) Pazarlama Aracıları (Kredi Kartları, HMO) Elektronik Ekipmanların Taşınmasında Yedekler (e-ticaret)

10 Huff Perakende Yerleşim Modeli 1, j dükkanının i bölgesindeki müşteriler için çekiciliğinin belirlenmesinde bir ağırlık analojisi kullanılır. A ij = i bölgesindeki müşteriler için j mağazasının çekiciliği S j = Dükkanın büyüklüğü T ij = i bölgesinden j dükkanına olan yolculuk zamanı lambda = Yolculuk eğilimini gösteren parametre

11 Huff Perakende Yerleşim Modeli 2., Rekabetçiler için, i bölgesindeki müşterilerin belirli bir j dükkanını ziyaret edebilmelerinin ihtimalini hesaplıyoruz

12

13 Huff Perakende Yerleşim Modeli 3, j dükkanındaki k ürünü için müşterilerin yıllık harcamaları şimdi hesaplanabilir P ij = Müşterilerin i bölgesinden j dükkanına seyahat edebilme ihtimali C i = i bölgesindeki müşterilerin sayısı B ik = i bölgesindeki müşteriler için, k ürününün yıllık bütçesi m = Pazar civarında müşteri bölgelerinin sayısı

14 Huff Perakende Yerleşim Modeli 4, j dükkanından satın alınan k ürününün Pazar payı şimdi hesaplanabilir.

15 İnegöl Mobilya yerleşim Alternatifleri Bluff lake State Park A B Z Y X Railroad Freeway Major street Park boundary River Census block group Existing retail outlets Potential sites 4

16 İnegöl Mobilya Verisi COMPETITORS’ STORE SIZES MAXIMUM SIZE LIMIT OF SITES Store Sales area, sq ft Site Maximum sales area, sq ft A 10,000 X 15,000 B 15,000 Y 20,000 Z 10,000 MINIMUM TRAVEL TIME BETWEEN POTENTIAL AND EXISTING SITES AND BLOCK GROUPS, Min Census block group Site A B X Y Z RELATIONSHIP OF STORE SIZE TO MARGIN ON SALES, EXPENSES, AND NET OPERATING PROFIT AS % OF SALES Sales area, Margin Net operating profit sq ft on sales Expenses before taxes 10, , ,

17 İnegöl Mobilya Demographics MARKET DATA Census block Number of Average annual Average annual furniture group households income expenditures per household $12,000-$12,500 $ ,500-9, ,500-20, ,000-over ,500-5, ,000-4, ,000-4, ,000-8, ,000-6, ,500-19, ,000-15, ,000-over

18


"Hizmet Tesisi Yerleşimi. Öğrenim Hedefleri İç ve dış müşteriler üzerinde hizmet tesisi yerinin rekabetçi rolünün tartışılması. Farklı müşteri servis kriterlerinin." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları