Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EĞİTİMDE YENİ ARAYIŞLAR Değişim ve Toplam Kalite Yrd.Doç.Dr. Ayhan URAL Abant İzzet Baysal Üniversitesi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EĞİTİMDE YENİ ARAYIŞLAR Değişim ve Toplam Kalite Yrd.Doç.Dr. Ayhan URAL Abant İzzet Baysal Üniversitesi."— Sunum transkripti:

1

2 EĞİTİMDE YENİ ARAYIŞLAR Değişim ve Toplam Kalite Yrd.Doç.Dr. Ayhan URAL Abant İzzet Baysal Üniversitesi

3 AMAÇ Değişim, Yönetim, Kalite, Kavramlarına İlişkin Algı ve Tutumumuzu SORGULAMAK

4 ANLAYIŞIMIZ, KÜLTÜRÜMÜZ, FELSEFEMİZ....?... NASIL OLUŞTU?...?... NASIL DEĞİŞİR?

5 NASIL OLUŞTU? gördük, duyduk, yaptık, yaşadık

6 NASIL DEĞİŞİR? YENİDEN...görebiliriz,....duyabiliriz,....yapabiliriz,...yaşayabiliriz

7 DEĞİŞİM NEREYE? NİÇİN? NE ZAMAN? NASIL? NE KADAR? KİM İLE?...?

8 BİZ DEĞİŞİM DIŞIMIZDA İÇİMİZDE BİZ

9 DEĞİŞİM SÜRECİ YENİDEN DONMA ÇÖZÜLME ---- BUZ ++ ÇÖZÜLME YENİDEN DONMA

10 DEĞİŞİME İLİŞKİN TUTUM TUTUCU KİM?

11 DEĞİŞİME İLİŞKİN TUTUM İZLEYİCİ KİM?

12 DEĞİŞİME İLİŞKİN TUTUM YENİLİKÇİ KİM?

13 GENEL TUTUM Reddetme Direnme Boşverme Katılma değişim HEPİMİZ

14 YARIN, YALNIZ DEĞİŞEBİLENLER AYAKTA KALACAKTIR.

15 MİNİ SINAV

16 CEVAPLAMAK İSTERMİSİNİZ? İyi olan nedir? Neleri yapmaktan hoşlanırız? Çok çalışarak iyi yaptığımız nedir?

17 DEĞERLENDİRME Cevaplarınızın tamamı; yaşamınıza kalite katan unsurlardır.

18 SONUÇ Hepimiz, yaşamımızın her anında kalite arayışı içerisindeyiz.

19 NEREDEN.... NEREYE? Kalite Kaygısından Kalite Tutkusuna

20 KALİTE * Amaca Uygunluk, * Kullanıma Uygunluk, * Üstün Amaç, * İçten Çaba, * Uygun Yön, * Etkin Uygulama, “ KALİTE KONTROL EDİLMEZ ÜRETİLİR” Kalite kavramın arkasındaki düşünce; kaizen; sürekli gelişme...

21 KALİTELİ İNSAN problemleri çözmek için yollar arayan, yaratıcı, ilgi ve amaçlarını gerçekleştirmede bencil olmayan, adil, insan ilişkilerinde demokratik ve özerk, sosyal ve kültürel konularda esnek, bütünleyici özellikleri ağır basan, meslek kültürü oluşmuş insan.

22 Toplam Kalite Yönetiminin İlkeleri * Sürekli İyileşme * Müşteri Odaklılık * Herkesin Katılımı * Hedeflerle ve Verilerle Yönetim * Liderlik * Toplumsal Sorumluluk * Sürekli Eğitim

23 W. EDWARDS DEMİNG’İN 14 TEMEL KURALI * Ürün geliştirme amacını devamlı kılın, * Yeni bir yönetim felsefesi uygulamaya koyun, * Kaliteyi sağlamada denetimlere güvenmeyin, * Sadece parasal ödüller vermekten vazgeçin, * Üretim süreçlerini sürekli iyileştirin, * Eğitimi kurumlaştırın, * Liderliği kurumlaştırın, * Korkuyu kaldırın, * Birimler arasındaki engelleri kaldırın, * İşgücünü sloganlarla, rakamsal hedefler vererek zorlamayın, * İşgücü için rakamsal kotalar koymayın, * Çalışanların işlerinden gurur duymalarını sağlayın, * Çalışanların kendi kendilerini eğitme çalışmalarını destekleyin, * Dönüşümü gerçekleştirecek faaliyetlerde bulunun.

24 ARAŞTIRMA-GELİŞTİRME ANLAYIŞIMIZ BİREYSEL ÖRGÜTSEL –Ar-Ge- Ar-ge

25 ÜRÜN GELİŞTİRME SORGULA... Ne Yapıyoruz? Niçin Yapıyoruz? Nasıl Yapıyoruz? Ne Zaman Yapıyoruz? Ne Kadar Yapıyoruz? Kim İle Yapıyoruz?

26 YENİDEN Ne Yapmalıyız? Niçin Yapmalıyız? Nasıl Yapmalıyız? Ne Zaman Yapmalıyız? Ne Kadar Yapmalıyız? Kim İle Yapmalıyız?

27 YÖNETİME İLİŞKİN; Anlayışımız, Yeterliğimiz, Uygulamalarımız, NE KADAR?.... bilimsel,.... yeni,.... kabul edilebilir,.... ? ? ? ?

28 YÖNETİM ANLAYIŞI GELENEKSEL ÇAĞDAŞ YÖNETİM: SANAT YÖNETİM: BİLİM YÖNETİCİ: DOĞULUR YÖNETİCİ: OLUNUR

29 YÖNETİMDE GÜÇ KAYNAKLARI RESMİ GÜÇ KİŞİLİK BİLGİ GÜCÜ

30 YÖNETİCİ Verilmiş gücünü herkese hissettirir.

31 YÖNETİCİ Kazanılmış gücünü kullanarak yönetir.

32 YÖNETİM ANLAYIŞIMIZ BASKICI DAN LİDERCE YE

33 DENETİM ANLAYIŞIMIZ DIŞ DENETİMDEN İÇ DENETİME

34 GÜDÜLEME ANLAYIŞIMIZ HAVUÇ-SOPADAN ÇAĞDAŞ GÜDÜLEYİCİLERE

35 DEĞERLENDİRME ANLAYIŞIMIZ SONUÇU DEĞERLENDİRMEDEN SÜRECİ DEĞERLENDİRMEYE

36 GELİŞTİRME ANLAYIŞIMIZ KESİKLİDEN SÜREKLİYE

37 LİDERLİK ANLAYIŞIMIZ YOKETME DEN YARATMA YA

38 EŞGÜDÜM ANLAYIŞIMIZ Benden Bize

39 YARIŞMA ANLAYIŞIMIZ KAZAN-KAYBET KAYBET-KAYBET KAZAN-KAZAN ORTAKLAŞA REKABET

40 ÇATIŞMAYI YÖNETME ANLAYIŞI Hükmetmeden Kaçınmadan UZLAŞMAYA SORUN ÇÖZMEYE

41 HEDEF GÖSTERME TEK NOKTADAN BÜTÜNE

42 İŞE İLİŞKİN TUTUM İŞ = GÖREV İŞ = KENDİNİ GERÇEKLŞTİRME ALANI

43 ÖĞRENME ANLAYIŞI Öğretmeden, Öğrenmeye... Değişimi İzleyenden, Değişimi Yaratana...

44 KORKU SEVGİ

45 ÖZGÜVEN

46 TAKIM OLMA SÜRECİ * OLUŞMA * BOĞUŞMA * BULUŞMA * ULAŞMA ORTAK VİZYON PAYLAŞILAN DEĞERLER

47 BEKLENTİ SUNULAN SONUÇ MÜŞTERİ ODAKLILIK

48 ACABA? ÖRGÜT ÖĞRENEN ÖRGÜT MÜ?UNUTAN ÖRGÜT MÜ? OLMALI?

49 BİLEN ÖRGÜT YAPAN ÖRGÜT DÜŞÜNEN ÖRGÜT ÖĞRENEN ÖRGÜT

50 KALİTEDE ALGI FARKI Kalite, standartlar aracılığı ile sağlanmakta, Hemen her işletme, ürettiği her ürün için ISO 9000 vb. belgesi almış veya almak düşüncesindedir. Yaşam biçimi olarak benimsenmiş kaizen ve TKY anlayışı, Ne Sony’nin ne Toyota’nın, ne de diğer dünya markası olmuş diğer dünya markası olmuş kuruluşların ISO 9000 belgesi yoktur ve almayı da düşünmemektedirler. BATI JAPON

51 KALİTE ENGELLEYİCİLERİ Yapay bir başarı, Az sayıda kazanan, Yarışmacı tutum, Sonuçlara odaklanma, Patronca yönetim, İşin göreve dönüşmesi Amaçlara hızlı ulaşma arzusu, Kalite bilinci geliştirilmelidir, Kalite herkesin sorumluluğudur, Kalite bir yaşam biçimidir,

52 DEĞİŞİM ALANLARI * MEB Yönetim Yapısında ve Süreçlerinde * Eğitim Örgütlerinin Yapı ve Davranışlarında * Eğitim İşgöreninin Rollerinde * Eğitim Programlarında * Eğitim Araç ve Gereçlerinde * Öğretim Yöntemlerinde * Öğrencilerin Rollerinde * Eğitim Sürecini Düzenleyen Kurallarda

53 EĞİTİMDE KALİTE ENGELLEYİCİLERİ hedefler, örgütleniş biçimi, kalabalık sınıflar, ikili öğretim, kaynak yetersizliği, eğitim programları, öğretmen kalitesizliği, tam öğrenme hedeflerinin belirlenemeyişi, rehberlik ve yöneltme hizmetlerinin yaygınlaştırılamaması, yönetimde geleneksel tavırların devam etmesi.....

54 TOPLAM KALİTEYE GEÇİLECEK; GEÇ! UYGULAMA...

55 OGYE ÜYELERİNİN GÖREVLERİ VE BEKLENTİLER Teknik Hizmetler Personeli Genel İdari Hizmetler Personeli Okul Müdürü Müdür Yardımcısı Bölüm Şefleri Rehber Öğretmen Öğretmen Yardımcı Hizmetler Personeli Öğrenci Velisi Koruma Derneği Başkanı Okul Aile Birliği Başkanı Eğitim Sendikaları Temsilcisi İşçi Sendikaları Temsilcisi Ticaret Ve Sanayi Odası Temsilcisi Esnaf Ve Sanatkâr Odası Temsilcisi Usta Öğreticiler Temsilcisi Muhtar Öğrenci Kurulu Başkanı Sanayi Odası Temsilcisi Kamu Sektör Temsilcisi

56 ÇAĞDAŞ VE DEMOKRATİK EĞİTİMİ SLOGANLAŞTIRIP DUVARLARA ASMAK YERİNE, İSTEMEK, ANLAMAK, YAŞAMAK, UYGULAMAK,...GEREK...

57 :)SEVGİLİ ÖĞRENCİLER:) ÖĞRENME SİZİN İŞİNİZDİR, ÖĞRETMENLERİNİZ DAHİL, BUNU SİZİN YERİNİZE KİMSE YAPAMAZ. BUNUN İÇİN: :) MERAK EDİN, :) NASIL ÖĞRENECEĞİNİZİ KEŞFEDİN, :) ÖĞRETMENİZDEN DE YARDIM İSTEYEREK SİZ ÖĞRENİN, NE KADAR KOLAY ÖĞRENEBİLECEĞİNİZE SİZDE ŞAŞACAKSINIZ.

58 SAYGI DEĞER ÖĞRETMENLER ÖĞRENME, HERKES İÇİN ÖZGÜN BİR SÜREÇTİR. İNSANLAR ANCAK İHTİYAÇ VE BUNA BAĞLI İLGİ DUYDUKLARINI ÖĞRENEBİLİRLER. BUNUN İÇİN: * ÖĞRETMEYE ÇALIŞMAYIN, * MERAKLARINI, BU YOLLA İLGİ ALANLARINI GENİŞLETİN, * ÖĞRENCİLERİN KENDİ ÖĞRENME STİLLERİNİ KEŞFETMELERİNE YARDIMCI OLUN, * ÖĞRENCİLERİN, EĞİTSEL İHTİYAÇLARINI KEŞFETMELERİNE YARDIMCI OLUN, VE LÜTFEN HİÇ BİR ŞEYİ ONLAR ADINA YAPMAYIN, BAKIN NE KADAR KOLAY ÖĞRENECEKLER.

59 ENÇOK ZORLANILAN KONU; KONTROLÜ BAŞKASINA VERMEK.

60 “Yaşamın sırrı; zamanın geçişinden zevk alabilmektir.” Pek çoğumuz ya geçmişteki yaşantılarımızda ya da geleceğe ilişkin umutlarımızda yaşarız. Çok azımız ise içinde bulunduğumuz anı yaşarız.

61 :) :) :) Mutlu ve mutsuz insanlar arasındaki en temel ayrım, mutlu insanların çoğunlukla kendi davranışlarını değerlendirmeleri ve tüm etkinliklerini geliştirmek için sürekli çaba harcamalarıdır. :( :( :( Öte yandan, mutsuz insanlar, çoğunlukla başkalarının davranışlarını değerlendirirler ve zamanlarını onları, yaptıklarını geliştirmeye zorlama çabasıyla eleştiri, yakınma ve yargılamalara harcarlar. Bir kalite örgütünde ise, mutsuzlardan çok mutlu insanlardan oluşur.

62 Her düzeydeki eğitim örgütü (kademesi); kalitesizliğin sorumluluğunu ötekilere (öncekilere) yükler.

63 KALİTEYİ ERİŞİLMEZ KILAN, BASKICI PATRONCA YÖNETİMDİR. BASKI, KİMSENİN YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRAMAZ. İNSANLARIN BİR ŞEYİ ÖĞRENME YA DA YAPMAYI SEÇMELERİNİN NEDENİ; ONUN YAŞAMLARINA ER GEÇ KALİTE KATACAĞINA İNANMALARIDIR.

64 Akçakoca İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Akçakoca Öğretmenevi Konferans Salonu Akçakoca-DÜZCE I. Oturum: 08 Kasım 2001 II. Oturum: 15 Kasım 2001


"EĞİTİMDE YENİ ARAYIŞLAR Değişim ve Toplam Kalite Yrd.Doç.Dr. Ayhan URAL Abant İzzet Baysal Üniversitesi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları