Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Web kullanım madenciliği ve kişiselleştirme Yücel Saygın.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Web kullanım madenciliği ve kişiselleştirme Yücel Saygın."— Sunum transkripti:

1 Web kullanım madenciliği ve kişiselleştirme Yücel Saygın

2 14 Ekim 2006TBD Veri Madenciliği Günü TARİHÇE SAYI İŞLEME VERİ İŞLEME

3 14 Ekim 2006TBD Veri Madenciliği Günü Yıllar Veriler

4 14 Ekim 2006TBD Veri Madenciliği Günü Birbirine benzemeyen veriler Kompleks veriler Temizlenmemiş veriler Veriler veriler veriler..... ?

5 14 Ekim 2006TBD Veri Madenciliği Günü Niye bu kadar veri toplanıyor? Veri toplamak ucuz ve kolay Veri toplamak ucuz ve kolay Sakla samanı gelir zamanı Sakla samanı gelir zamanı

6 14 Ekim 2006TBD Veri Madenciliği Günü Birbirine benzemeyen veriler Kompleks veriler Temizlenmemiş veriler Veriler veriler veriler..... Faydalı Bilgi Veri Madenciliği

7 14 Ekim 2006TBD Veri Madenciliği Günü Faydalı Bilgi İlişkiler Tanımlayıcı Bilgiler Tahmin etmeye Yarayan modeller

8 14 Ekim 2006TBD Veri Madenciliği Günü Klasik bir örnek : Süper-market verileri Kartlı müşterilerin demografik bilgileri (yaş, meslek, adres) Kartlı müşterilerin demografik bilgileri (yaş, meslek, adres) Tüm Müşteriler Üniversitede okuyan İstanbul doğumlular Genç ama evli erkekler Cihangirde yaşayan Emekli bayanlar

9 14 Ekim 2006TBD Veri Madenciliği Günü Klasik bir örnek : Süper-market verileri Kartlı müşterilerin alışveriş bilgileri Kartlı müşterilerin alışveriş bilgileri Tüm Müşteriler Temel İhtiyaç Malzemesi alanlar Lüks tüketim Malzemesi alanlar Beyaz eşya bile alanlar

10 14 Ekim 2006TBD Veri Madenciliği Günü Klasik bir örnek : Süper-market verileri Kartlı müşterilerin alışveriş zamanları Kartlı müşterilerin alışveriş zamanları Tüm Müşteriler Sıklıkla alışveriş Yapan kazançlı müşteriler Ara sıra gelen Potansiyeli yüksek müşeriler Kaybetmek üzere Olduğumuz müşteriler

11 14 Ekim 2006TBD Veri Madenciliği Günü Hayat Toz Pembe Değil Kartlı müşterilerin alışveriş bilgileri Kartlı müşterilerin alışveriş bilgileri YALNIŞ VERİLRE EKSK VERLR TEKRAR TEKRAR ALINAN KARTLAR

12 14 Ekim 2006TBD Veri Madenciliği Günü Toplayamadığımız Bilgiler Müşteri hangi reyonlara uğruyor? Müşteri hangi reyonlara uğruyor? Hangi ürünlere bakıyor? Hangi ürünlere bakıyor? Sepete alıp sonra bıraktığı ürünler var mı? Sepete alıp sonra bıraktığı ürünler var mı? Müşteri mağazada ne kadar zaman geçiriyor? Müşteri mağazada ne kadar zaman geçiriyor? Hangi reyonda ne kadar zaman geçiriyor? Hangi reyonda ne kadar zaman geçiriyor? Reyonlara hangi sırada uğruyor, ürünleri hangi sırada alıyor? Reyonlara hangi sırada uğruyor, ürünleri hangi sırada alıyor?

13 14 Ekim 2006TBD Veri Madenciliği Günü Farz Edelim Müşterilerin mağaza içindeki hareketlerini izleyebiliyoruz Müşterilerin mağaza içindeki hareketlerini izleyebiliyoruz Müşterilerimizi çok iyi tanıyoruz, zevklerini biliyoruz Müşterilerimizi çok iyi tanıyoruz, zevklerini biliyoruz Müşterilerin mağazayı hangi reyondan başlayarak gezeceğini önceden kestirebiliyoruz Müşterilerin mağazayı hangi reyondan başlayarak gezeceğini önceden kestirebiliyoruz

14 14 Ekim 2006TBD Veri Madenciliği Günü Peki Müşteri açık renklerden hoşlanıyorsa mağazanın rengini değiştirebilir miyiz? Müşteri açık renklerden hoşlanıyorsa mağazanın rengini değiştirebilir miyiz? Ya da ilk olarak alışveriş yaptığı reyonu karşısına getirebilir miyiz? Ya da ilk olarak alışveriş yaptığı reyonu karşısına getirebilir miyiz? Sürekli aldığı bir ürünü karşısına çıkarabilir miyiz? Sürekli aldığı bir ürünü karşısına çıkarabilir miyiz?

15 14 Ekim 2006TBD Veri Madenciliği Günü Bunları Yapabiliriz! Ama sanal markette! Ama sanal markette! Bunu yapmamızı sağlayan Bunu yapmamızı sağlayan –WEB kullanım madenciliği ve kişiselleştirme

16 14 Ekim 2006TBD Veri Madenciliği Günü Kişiselleştirme Nedir? Belli bir kullanıcının istediğini ona sormadan verebilmek Belli bir kullanıcının istediğini ona sormadan verebilmek Web ortamında kişiselleştirme Web ortamında kişiselleştirme – ilgili dinamik web içeriğini bir kullanıcıya ya da kullanıcı grubuna sağlamak –İçerik: metin, link, reklam, ürün tavsiyesi vb olabilir. –Bunu otomatik olarak yapmak (Örneğin amazon.com)


"Web kullanım madenciliği ve kişiselleştirme Yücel Saygın." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları