Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÜNİTE: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ KONU: KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÜNİTE: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ KONU: KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI."— Sunum transkripti:

1 ÜNİTE: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ KONU: KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI

2

3 Son alınan haberlere göre Gebze’nin Dilovası beldesinde fabrika atıklarının yaydığı zararları atıklar yüzünden 3 vatandaşımız hayatını kaybetti. Her gün mutlaka bu tür haberleri izliyoruz TV’de…..

4 Tanımı yapılan kitle iletişim araçlarına neleri örnek verirsiniz? “Yazılı, sesli ya da görsel yapıtların dağıtımını ya da yayımını sağlayan her türlü teknik iletişim aracına kitle iletişim aracı denilmektedir” MERHABA ARKADAŞLAR

5 İNSAN İLİŞKİLERİ ve KİTLE İLETiŞİM ARAÇLARI  Günümüzde elektronik teknolojisinin, bilgisayarların, iletişim alanında yaygın olarak kullanılmaya başlanması ile birlikte iletişim hız ve yaygınlık kazanmıştır.  Bilgi, düşünce ve davranışların aktarılması süreci olan iletişim olgusu, insanlık tarihi kadar eski bir olgudur.  İnsanlar öğrenmek ve bilmek gereksinmelerini radyo, gazete, dergi, kitap, televizyon, telefon, telgraf, reklam ve bilgisayar gibi kitle iletişim araçları sayesinde karşılamaktadır.  Bu araçlar herhangi bir bilgiyi, kısa sürede geniş kitlelere hızlı bir biçimde ulaştırabildikleri için günlük yaşamda son derece önemli bir yere sahiptir.

6 İNSAN İLİŞKİLERİ ve KİTLE İLETiŞİM ARAÇLARI  Günümüzde çok sayıda insan ekonomik, sosyal, kültürel ve siyasal gelişmeler hakkında bilgi edinebilmek amacıyla kitle iletişim araçlarından faydalanmaktadır.  İnsanlar iletişime duydukları ihtiyaç nedeniyle bu alanda her gün çarpıcı gelişmeler ortaya çıkmaktadır.  Gazetelerden televizyon kanallarına, telsizlerden radyo vericilerine, laptop bilgisayarlardan görüntülü cep telefonlarına, farlı iletişim araçlarındaki gelişmeler ve yenilikler insanoğlunun bu alanda ulaştığı noktayı göstermektedir.

7 İNSAN İLİŞKİLERİ ve KİTLE İLETiŞİM ARAÇLARI  Kitle iletişim araçlarının, insanları bilgilendirmenin, insanları dünyada olup bitenler hakkında haberdar etmenin yanı sıra insanları eğlendirme, insanların boş zamanlarının değerlendirmesini sağlama gibi işlevleri vardır. Örneğin, tiyatro, sinema, dans, müzik ve spor gibi eğlence niteliği ağır etkinlikler bireyi rahatlatma görevi görür.

8 İNSAN İLİŞKİLERİ ve KİTLE İLETiŞİM ARAÇLARI  Kitle iletişim araçları uluslar arası işbirliği ve kültür alışverişi gerçekleşmektedir. Toplumlararasında sanat ve kültür alanındaki karşılıklı etkileşim bu sayede daha da artmaktadır.  Aynı zamanda kitle iletişim araçları ait oldukları toplumun kültürel mirasının korunmasında ve gelecek nesillere aktarılmasında da önemli bir yere sahiptir.

9 İNSAN İLİŞKİLERİ ve KİTLE İLETŞİM ARAÇLARI  Kitle iletişim araçları ile yayılan bilginin saptırılması durumunda toplumun olaylar hakkında yanlış bilgilendirilmesi söz konusu olabilmektedir. Bir takım olumsuz etkilerine rağmen kitle iletişim araçları, insanların davranış ve tutumlarında önemli rol oynamaktadır.

10 Kitle iletişim araçlarının özellikleri nelerdir sizce? KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ÖZELLİKLERİ ŞUNLARDIR: Kitle iletişim araçları, sosyal statüsüne göre herhangi bir farklı yaklaşım oluşturmadan çok sayıda insana aynı iletiyi, aynı anda ulaştırabilmektedir. Kitle iletişim araçları, yayınları ile belirli bir süreklilik ve düzenlilik gösterir. Kitle iletişim araçları, sürekli ve düzenli yayınları ile toplumda kendilerine karşı bir talebin oluşmasına neden olurlar; bu talep zamanla alışkanlığa, hatta ihtiyaca dönüşür.

11 KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ÖZELLİKLERİ ŞUNLARDIR: Kitle iletişim araçları ile aktarılan iletiler belge niteliği ve değeri taşıdığı için, inandırılıcılık ve alıcı ikna etme özelliğide taşımaktadır. Kitle iletişim araçlarıyla gerçekleşen iletişim sürecinde geri beslenme imkanı yoktur; bu nedenle alıcının tepkisi anında ölçülebilmektedir.

12 İNSAN İLİŞKİLERİ ve KİTLE İLETŞİM ARAÇLARI Kitle iletişim araçlarının yararları nelerdir? Bilgi görüş ve düşüncelerin yayılmasını sağlar. Sosyal örgütlenmeyi güçlendirir. Kamuoyu oluşturur. İnsanları anlama, anlatma, öğrenme, eğitim görme gibi ihtiyaçlarını karşılar. Yeni görüş, düşünce ve davranış akımlarının yaygınlaşmasını sağlar.

13 MERAKLI G Ö ZLER TRT ’ DE  Kitle iletişim araçları arasında ayrı bir yere sahip olan TRT farklı yayınları, doğru ve tarafsız haberleriyle Türkiye’nin en ücra köşelerine kadar yayın yapması örf ve adetlere bağlı kalmasıyla halkın takdirini toplamıştır. TRT halkın doğru bilinçlendirilmesi için faaliyet gösteren devletin tek kanalıdır.  Türk Dil Kurumu, TRT’ye Türkçenin doğru kullanılması ve geliştirilmesine katkısından dolayı ödüller verilmiştir.  Son yıllarda uydular sayesinde bir çok özel radyo ve televizyon kuruluşu da yayın yapmaktadır.

14 TRT’nin TARİHÇESİ  6 Mayıs 1927 yurdumuzda ilk radyo yayınları başladı.  18 Ocak 1937 Atatürk’ün emri ile Ankara yayımına başladı.  1 Mayıs 1964’te TRT kuruldu.  31 Ocak 1968’de TRT Ankara radyo televizyonu deneme yayınlarına başladı.  1 Temmuz 1984’te TRT televizyon programlarının tümü renkli olarak yapılmaya başlandı.  12 Nisan 1999 TRT internet sitesi trt.net yayına başladı.


"ÜNİTE: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ KONU: KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları