Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Mersin ÜniversitesiÖğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı 2006 – 2010 STRATEJİK PLANI Kasım 2006.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Mersin ÜniversitesiÖğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı 2006 – 2010 STRATEJİK PLANI Kasım 2006."— Sunum transkripti:

1 Mersin ÜniversitesiÖğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı 2006 – 2010 STRATEJİK PLANI Kasım 2006

2 SUNUŞ I.GENEL BİLGİLER 1.Tarihçe 2. Teşkilat Yapısı a) İdari Teşkilat Şeması b) Tablo 1 : Personelin Kadro Statüsü ve Eğitim Düzeyi c) Çalışan Memnuniyeti Anket Sonuçları 3. Eğitim - Öğretim Programları : II.STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 1.Durum Analizi a)Çevre Analizi : b)Hatalı İşlem Sayıları : c)Ürün ve Hizmetler : 2. İlişkide Olduğumuz Gerçek ve Tüzel Kişiler 3. GZFT Analizi III. STRATEJİK PLAN 1. Misyon, Vizyon ve Değerler MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ DEĞERLERİMİZ 2. Stratejik Amaçlar,Hedefler ve Performans Göstergeleri

3 SUNUŞ Başkanlığımızda Stratejik Planlama ve Toplam Kalite Yönetimi, “herkesin söz sahibi olduğu ve misyonumuz – vizyonumuz neler, şu anda neredeyiz ve belirlenen süre sonunda nerede ve nasıl olmak istiyoruz?” sorularına cevap verdiğimiz bir çalışma şeklidir. Bu çalışmalar sonucunda Mersin Üniversitesi Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı misyonu ve vizyonu belirlenmiş ve 2006 – 2010 tarihleri arasındaki 5 yıllık stratejik hedeflerimiz ortaya konulmuştur. Bu çalışmanın başarılı sonuç vermesi yine Başkanlığımız genelinde çalışan bütün personelimizin katılımıyla gerçekleşecektir. Önemli olan bu bilincin sağlanmasıdır. Bu bağlamda bizlerden desteklerini esirgemeyen başta Sayın Rektörümüz, Rektör Yardımcılarımız ve Üniversitemiz Genel Sekreteri olmak üzere, tüm Mersin Üniversitesi personeline teşekkür ederiz. Doç. Dr. E.Arzu KANIK Öğrenci İşleri Dairesi Başkanı

4 I.GENEL BİLGİLER 1.Tarihçe 3 Temmuz 1992 tarihinde, 3837 sayılı Kanun ile kurulan Mersin Üniversitesi’nin eğitim-öğretim vermeye başlaması ile öğrencilerin kayıtlarını tutma, belge verme, düzenleme konularında gerekli olan her türlü hizmeti vermek üzere Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı kurulmuştur. Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı halen, Çiftlikköy Yerleşkesinde Üniversitemizin mevcut Fakülte ve Yüksekokullarına hizmet vermeye devam etmektedir.

5 2. Teşkilat Yapısı a) İdari Teşkilat Şeması Şekil 1 DAİRE BAŞKANLIĞI ÖĞRENCİ İŞLERİ ŞEFLİĞİ (Fakülteler) ÖĞRENCİ İŞLERİ ŞEFLİĞİ (Yüksekokullar) YAZI İŞLERİ ŞEFLİĞİ BİLGİ İŞLEM BÜROSU SEKRETERLİK ÖĞRENCİ İŞLERİ ŞEFLİĞİ (Meslek Yüksekokulları) ŞUBE MÜDÜRÜ

6 Öğrenci İşleri Şeflikleri : Öğrenci İşleri Şeflikleri şube müdürlüklerine bağlıdır ve görevleri ortaktır. Her bir öğrenci işleri şefliğinin farklı fakülte ve yüksekokula ait okuyan yada mezun öğrencilerin bilgi ve belge hizmetlerini yerine getirmek, okuyan öğrencilerin kayıt ve ders işlemlerinin Yönetmeliğimize uygun olup olmadığını denetlemek gibi görevleri bulunmaktadır. –Öğrenci İşleri Şefliği 1 : Mersin Meslek Yüksekokulu, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu. –Öğrenci İşleri Şefliği 2 : Fen-Edebiyat Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İletişim Fakültesi, Mühendislik Fakültesi, Su Ürünleri Fakültesi, Takı Tasarımı ve Teknolojisi Yüksekokulu, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu. –Öğrenci İşleri Şefliği 3 : Eczacılık Fakültesi, Eğitim Fakültesi, Mimarlık Fakültesi, Tıp Fakültesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Sağlık Yüksekokulu, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu, Devlet Konservatuvarı. Yazı İşleri Şefliği : Başkanlığımızla ilgili üniversite içi ve üniversite dışı yazışmaları takip eden ve gerekli dağıtımları yapan birimimizdir.Daire Başkanlığımıza gelen ve giden evrakların kaydının tutulduğu, resmi yazışmaların yapıldığı, istatistiki bilgilerin hazırlandığı, kayıt hazırlıklarının ve kayıtların yapıldığı, dairemiz demirbaş ve arşiv işlemlerinin yürütüldüğü, Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Üniversitemize kayıt oldukları andan itibaren tüm bürokratik işlemlerinin yürütüldüğü birimdir. Ayrıca T.C. uyruklu öğrencilerin de yurt dışıyla olan yazışmaları bu birim tarafından yapılmaktadır. Lisans ve Önlisans diplomalarının hazırlanması bu birim tarafından gerçekleştirilir. Bilgi İşlem Bürosu : Öğrenci işleri otomasyon programının yönetilmesi, öğrencilerin bilgilerinin güncellenmesi, öğrenciler tarafından istenilen belgelerin otomasyon programından dökümü gibi işlemler bu birimimiz tarafından gerçekleştirilmektedir. Ön Büro : Bu birimimiz öğrencilerimizin bilgi ve belge isteklerinin yerine getirilmesini sağlar.

7 b) Personelin Kadro Statüsü ve Eğitim Düzeyi Tablo 1 : Personelin Kadro Statüsü ve Eğitim Düzeyi Tablosu c)Çalışan Memnuniyeti Anket Sonuçları Personelin %57,89’u, üst yönetime kolaylıkla ulaşabildiği ve Daire Başkanlığı’nın hedef ve politikalarını benimsediği görülmüştür. Personelin %73,68’u, kendisi için düzenlenen sosyal imkan ve faaliyetleri yetersiz bulmuştur. Personelin %42,11’i, performansının takip edilmediğini düşünmektedir. Personelin %83,33’ü, iş yüküne oranla maddi veya manevi olarak tatmin edilmediğini de düşünmektedir. İDARİSÖZLEŞMELİUZMANGENEL TOPLAM DOKTORA11 YÜKSEK LİSANS0 LİSANS516 ÖNLİSANS10 LİSE33 GENEL TOPLAM19120

8 3. Eğitim - Öğretim Programları : Üniversitemizde önlisans, lisans ve yüksek lisans eğitimi verilmektedir. Üniversitemizde lisans eğitimi Eczacılık, Fen-Edebiyat, Eğitim, Güzel Sanatlar, İktisadi ve İdari Bilimler, İletişim, Mühendislik, Mimarlık, Su Ürünleri, Teknik Eğitim, Tıp Fakültelerinde ve Devlet Konservatuvarı, Beden Eğitimi ve Spor, Sağlık, Takı Teknolojisi, Turizm ve Otelcilik, Uygulamalı Teknoloji ve İşletmecilik Yüksekokullarında yapılmaktadır. Lisans eğitim süresi hazırlık programı hariç 4 yıl, en fazla 7 yıldır. Ayrıca Eczacılık Fakültesi’nde eğitim süresi 5 yıl,en fazla 8 yıl olup, bu süre Tıp Fakültesi’nde 6 yıl, en fazla 9 yıldır. Anamur Meslek Yüksekokulu, Aydıncık Meslek Yüksekokulu, Erdemli Meslek Yüksekokulu, Gülnar Meslek Yüksekokulu, Mersin Meslek Yüksekokulu, Mut Meslek Yüksekokulu, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Silifke Meslek Yüksekokulu ve Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Tarsus Meslek Yüksekokulu, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu’nda da ön lisans eğitimi yapılmaktadır. Ön lisans eğitim süresi 2 yıl, en fazla 4 yıldır.

9 Öğrencilerin alacakları teorik ve pratik dersler fakülte ve yüksekokullar tarafından belirlenmektedir. 4 yıllık eğitimi ve en az 120 krediyi tamamlayan öğrenciler Lisans Diploması, 2 yıllık eğitimi ve en az 60 krediyi tamamlayan öğrenciler Önlisans Diploması alır. Tablo 2 : Öğretim Programları Tür ve Sayıları Yüksek Lisans Eğitimi3Enstitü Lisans Eğitimi11Fakülte 7Yüksekokul 1Konservatuvar Önlisans Eğitimi11Meslek Yüksekokulu

10 Tablo 3 : Lisans Eğitimi Yapan Fakülte/ Yüksekokul ve Bölümleri (*) ECZACILIK FAKÜLTESİECZACILIK EĞİTİM FAKÜLTESİFEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ İLKÖĞR.MATEMATİK ÖĞR. İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ OKUL ÖNCESİ ÖĞR. REHBERLİK VE PSİ.DANIŞ. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İNGİLİZCE ÖĞRETMEN. (İ.Ö.) OKUL ÖNCESİ ÖĞR.(İ.Ö.) SINIF ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö.) TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö.) FEN - EDEBİYAT FAKÜLTESİALMAN DİLİ VE KÜLTÜRÜ ALMANCA MÜTERCİM TERC. BEDEN EĞİT. VE SPOR ÖĞR. BİYOLOJİ FELSEFE FİZİK FRANSIZCA MÜTERCİM TER.. İNGİLİZ DİL BİLİMİ İNGİLİZ DİLİ VE KÜLTÜRÜ KİMYA KLASİK ARKEOLOJİ MATEMATİK PSİKOLOJİ SOSYOLOJİ TARİH TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI FELSEFE (İ.Ö.)

11 GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİGRAFİK HEYKEL RESİM SAHNE DEK.VE KOSTÜM SERAMİK TEKSTİL İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ İKTİSAT İŞLETME KAMU YÖNETİMİ MALİYE İLETİŞİM FAKÜLTESİGAZETECİLİK RADYO TV. VE SİNEMA MİMARLIK FAKÜLTESİMİMARLIK MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİBİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜH. GIDA MÜHENDİSLİĞİ JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ SU ÜRÜNLERİ FAKÜLTESİSU ÜRÜNLERİ TARSUS TEK.EĞİTİM FAKÜLTESİBİLGİSAYAR ÖĞRETMEN. ELEKTRONİK ÖĞRETMENLİĞİ KONTROL ÖĞRETMENLİĞİ OTOMOTİV ÖĞRETMENLİĞİ TASARIM VE KONST.ÖĞR. TELEKOMÜNİKASYON ÖĞRETM. BİLGİSAYAR ÖĞRETMEN. (İ.Ö.) TIP FAKÜLTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU BED.EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞR.

12 ERDEMLİ UYG. TEKN. VE İŞL. Y.O.BİLG. TEKN. VE BİLİŞİM SİST. İŞLETME BİLGİ YÖNETİMİ TAKI TEK.VE TAS. YÜKSEKOKULUGEMOLOJİ KUYUMCULUK TAKI TASARIMI TURİZM İŞL. VE OTELCİLİK YÜKSEKOKULU KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ SEYAHAT İŞLETMECİLİĞİ TURİZM İŞL. VE OTELCİLİK TURİZM İŞLET. VE OTEL. (İ.Ö.) SAĞLIK YÜKSEKOKULUEBELİK HEMŞİRELİK DEVLET KONSERVATUVARIKOMPOZİSYON NEFESLİ VE VURMALI ÇALG. PİYANO ŞAN TEORİ YAYLI ÇALGILAR (*) Tablo 3’te kayıtlı öğrencisi bulunan bölümler belirtilmiştir. Tablo 4 :Önlisans Eğitimi Yapan Meslek Yüksekokulları ve Bölümleri (*) ANAMUR MESLEK YÜKSEKOKULUBÜRO YÖN. VE SEKRETERLİK İŞLETME PAZARLAMA SUBTROPİK İKLİM BİTKİLERİ TURİZM REHBERLİĞİ TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ TURİZM VE SEYAHAT İŞLETMECİLİĞİ AYDINCIK MESLEK YÜKSEKOKULU TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ

13 ERDEMLİ MESLEK YÜKSEKOKULUBANKACILIK BİLGİ. TEKNOLOJİSİ VE PROGRA. İŞLETME MUHASEBE BİLGİ. TEKNOLOJİSİ VE PROGRA.(İÖ) İŞLETME (İÖ) MUHASEBE (İÖ) GÜLNAR MESLEK YÜKSEKOKULUHALI - KİLİM HARİTA KADASTRO İNŞAAT MOBİLYA DEKORASYON MUHASEBE MUT MESLEK YÜKSEKOKULUARICILIK BAHÇE ZİRAATI BAĞCILIK BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI HARİTA KADASTRO MOBİLYA DEKORASYON MUHASEBE SÜT VE ÜRÜNLERİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ADLİ TIP TEKNİKERLİĞİ AMBULANS VE ACİL BAKIM ANESTEZİ CERRAHİ TEKNİKERLİĞİ RADYOLOJİ TIBBİ DÖK. VE SEKRETERLİK TIBBİ LABORATUVAR

14 MERSİN MESLEK YÜKSEKOKULUBİL.TEK.VE PROG. (UZAK.EĞİT.) ELEKTRONİK HAB. (UZAK.EĞİT.) ENDÜSTRİYEL ELEKT. (UZAK.EĞT) ENDÜS.OTOMASYON (UZAK.EĞİT.) TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU BİLGİSAYAR TEKN.VE PROGRAM. CAM SERAMİK ELEKTRİK ELEKTRONİK HABERLEŞME ENDÜSTRİYEL ELEKTRONİK ENDÜSTRİYEL OTOMASYON HARİTA KADASTRO İKLİMLENDİRME VE SOĞUTMA İNŞAAT KİMYA MAKİNE UYGULAMALI TAKI TEKNOLOJİSİ BİLGİ. TEKN.VE PROGR. (İ.Ö.) BİLG.TEKN.VE PROG./449 (İ.Ö.) CAM SERAMİK (İ.Ö.) ELEKTRİK (İ.Ö.) ELEKTRİK- 450 (İ.Ö.) ELEKTR. HABERLEŞME (İ.Ö.) ENDÜSTRİYEL ELEKTRO. (İ.Ö.) ENDÜSTR. ELEKTRO.-450 (İ.Ö.) ENDÜSTR. OTOMASYON (İ.Ö.) İKLİML. VE SOĞUTMA (İ.Ö.) İNŞAAT (İ.Ö.) KİMYA (İ.Ö.)

15 KİMYA -450 (İ.Ö.) MAKİNE (R) / 449 (İ.Ö.) MAKİNE -449 (İ.Ö.) MOBİLYA VE DEKOR.-449 (İ.Ö.) OTOMOTİV-449 (İ.Ö.) UYGUL. TAKI TEKNOLOJİSİ (İ.Ö.) SİLİFKE MESLEK YÜKSEKOKULUİŞLETME MANTARCILIK PAZARLAMA SERACILIK SU ÜRÜNLERİ SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU BÜRO YÖN. VE SEKRETERLİK DENİZ VE GÜMRÜK İŞLETME GÜMRÜK İŞLETME İŞLETME MUHASEBE PAZARLAMA TURİZM VE OTEL İŞLETM. TURİZM VE SEYAHAT İŞLT. BÜRO YÖN. VE SEK. (İ.Ö.) CİLT BAK. VE GÜZEL. (İ.Ö.) GÜMRÜK İŞLETME (İÖ) İŞLETME (İ.Ö.) KUAFÖRLÜK (İ.Ö.) MUHASEBE (İ.Ö.) PAZARLAMA (İ.Ö.) TURİZM VE OTEL İŞL.. (İ.Ö.) TURİZM VE SEYAHAT İŞLT. (İÖ)

16 Tablo 5 : Mersin Üniversitesi Okuyan Öğrenci Sayıları (30 Eylül 2006 İtibariyle) FAKÜLTELERE GÖRE FAKÜLTELER ÖĞRENCİ SAYISI KIZERKEKTOPLAM ECZACILIK FAKÜLTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ MİMARLIK FAKÜLTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ SU ÜRÜNLERİ FAKÜLTESİ TARSUS TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ TIP FAKÜLTESİ FAKÜLTELER TOPLAMI (*) Tablo 4’te kayıtlı öğrencisi bulunan bölümler belirtilmiştir. TARSUS MESLEK YÜKSEKOKULUBİLGİSAYAR TEK.VE PROG. BÜRO YÖN. VE SEKRETERLİK MODA VE KONFEKSİYON MUHASEBE PAZARLAMA TEKSTİL BİLGİSAYAR TEK.VE PROG. (İÖ) MUHASEBE (İ.Ö.) TEKSTİL (İ.Ö.)

17 Tablo 6 : Mersin Üniversitesi Okuyan Öğrenci Sayıları (30 Eylül 2006 İtibariyle) YÜKSEKOKULLARA GÖRE YÜKSEKOKULLAR ÖĞRENCİ SAYISI KIZERKEKTOPLAM BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ERDEMLİ UYG. TEKNOLOJİ VE İŞLETM. Y.O SİLİFKE UYG. TEKNOLOJİ VE İŞLETM. Y.O000 SAĞLIK YÜKSEKOKULU TAKI TEK.VE TASARIMI YÜKSEKOKULU TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK Y.O DEVLET KONSERVATUVARI ANAMUR MESLEK YÜKSEKOKULU AYDINCIK MESLEK YÜKSEKOKULU ERDEMLİ MESLEK YÜKSEKOKULU GÜLNAR MESLEK YÜKSEKOKULU MERSİN MESLEK YÜKSEKOKULU MUT MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SİLİFKE MESLEK YÜKSEKOKULU SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU TARSUS MESLEK YÜKSEKOKULU TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU YÜKSEKOKULLAR TOPLAMI

18 Tablo 7 : Bölümlere Göre Çift Anadal ve Yandal Yapan Öğrenci Sayıları ANADALÇİFT ANADALYANDALÖĞRENCİ ALMANCA MÜTERCİM TERCÜMANLIK İŞLETME2 ALMANCA MÜTERCİM TERCÜMANLIK KAMU YÖNETİMİ5 BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ 3 BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ 1 ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ 2 GIDA MÜHENDİSLİĞİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ 3 İKTİSAT İŞLETME4 İKTİSATİŞLETME 2 KAMU YÖNETİMİ1 JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ 2 JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ 1 MAKİNE MÜHENDİSLİĞİİŞLETME 1 MATEMATİK BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ 1 SU ÜRÜNLERİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ 1 TASARIM VE KONSTRÜKSİYON ÖĞRETMENLİĞİ (TTEF) BİLGİSAYAR ÖĞRETMENLİĞİ 4 TASARIM VE KONSTRÜKSİYON ÖĞRETMENLİĞİ (TTEF) BİLGİSAYAR ÖĞRETMENLİĞİ 3 TOPLAM36

19 II. STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 1.Durum Analizi Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığımızca halen kullanılmakta olan Öğrenci İşleri Otomasyon Programının kayıtlı olan öğrencilere ait verilerin bilgisayar ortamında saklanması, öğrencilere ait istatistiki verilere ulaşma ve bunun sonucunda Üniversitenin her geçen yıl değişen öğrenci profilini genel olarak görme imkanı sağlaması yönünde ekleme ve program geliştirme çalışmaları sürdürülmektedir. Tablo 8:ÖSS Sonuçlarına Göre Öğrencilerin Fakülte Ve Yüksekokul Giriş Puanları FAKÜLTE / YÜKSEKOKUL ADI TABAN PUANI ECZACILIK FAKÜLTESİ ECZACILIK345,057345,704355,222 EĞİTİM FAKÜLTESİ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ324,287321,781324,777 İLKÖĞR.MATEMATİK ÖĞR.342,096343,338346,609 İNGİLİZCE ÖĞRETMEN. (İ.Ö.)350,791362,589360,447 İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ357,620358,704362,916 OKUL ÖNCESİ ÖĞR.310,285307,851316,273 OKUL ÖNCESİ ÖĞR.(İ.Ö.)304,738302,512310,943 REHBERLİK VE PSİ.DANIŞ.327,836323,281330,884 SINIF ÖĞRETMENLİĞİ322,005316,256322,703 SINIF ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö.)313,413309,666315,716 TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ342,407337,004339,519 TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö.)332,848330,215333,143

20 FEN - EDEBİYAT FAKÜLTESİ ALMANCA MÜTERCİM TERC.311,000339,122349,624 ARKEOLOJİ310,013304,674306,661 BİYOLOJİ285,644290,026299,288 FELSEFE297,361297,019304,072 FİZİK288,331293,222303,273 FRANSIZCA MÜTERCİM TERC.304,231333,651347,366 İNGİLİZ DİL BİLİMİ341,243353,409357,547 KİMYA295,488300,119309,139 MATEMATİK322,371327,003333,830 PSİKOLOJİ312,966314,235323,771 TARİH315,767309,939312,635 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI326,277325,063328,795 İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ İKTİSAT296,862295,517303,471 İŞLETME301,310299,856306,823 KAMU YÖNETİMİ297,862295,189301,792 MALİYE-- 301,746 İLETİŞİM FAKÜLTESİ GAZETECİLİK-- 310,192 RADYO TV. VE SİNEMA-- 310,155 MİMARLIK FAKÜLTESİ MİMARLIK322,199321,995328,914 MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ341,935340,679345,111 ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ292,447294,806302,862 ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜH.336,803334,994339,764 GIDA MÜHENDİSLİĞİ308,172310,603320,474 JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ276,154279,982289,347 MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ316,262317,558324,758 SU ÜRÜNLERİ FAKÜLTESİ SU ÜRÜNLERİ254,719259,432273,597 TIP FAKÜLTESİ 352,961353,746358,303

21 TARSUS TEK.EĞİTİM FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR ÖĞRETMEN.332,081330,71335,437 BİLGİSAYAR ÖĞRETMEN. (İ.Ö.)-- 330,766 ELEKTRONİK ÖĞRETMENLİĞİ322,609311,053310,61 KONTROL ÖĞRETMENLİĞİ-- 326,735 OTOMOTİV ÖĞRETMENLİĞİ-- 239,405 TASARIM VE KONST.ÖĞR.239,552235,948237,636 TELEKOMÜNİKASYON ÖĞRETM ,737 ERDEMLİ UYG. TEKN. VE İŞLET. YÜKSEKOKULU BİLG. TEKN. VE BİLİŞİM SİST ,055 İŞLETME BİLGİ YÖNETİMİ-- 233,249 TURİZM İŞL. VE OTELCİLİK YÜKSEKOKULU KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ-- SEYAHAT İŞLETMECİLİĞİ-- TURİZM İŞL. VE OTELCİLİK293,593292,478298,890 TURİZM İŞLET. VE OTEL. (İ.Ö.)-- 293,769 SAĞLIK YÜKSEKOKULU EBELİK260,694268,967281,851 HEMŞİRELİK286,417291,983301,924 ANAMUR MESLEK YÜKSEKOKULU BÜRO YÖN. VE SEKRETERLİK ,512254,567 İŞLETME63,51668,37061,410 PAZARLAMA ,055217,504 SUBTROPİK İKLİM BİTKİLERİ201, ,617 TURİZM REHBERLİĞİ ,046297,909 TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ ,110247,401 TURİZM VE SEYAHAT İŞLETMECİLİĞİ ,055239,569 AYDINCIK MESLEK YÜKSEKOKULU TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ ,485237,772 ERDEMLİ MESLEK YÜKSEKOKULU BANKACILIK51,66760,71495,084 BİLGİ. TEKNOLOJİSİ VE PROGRA.62,65978,96669,932 İŞLETME67,36675,25060,001 MUHASEBE72,78275,93977,032

22 GÜLNAR MESLEK YÜKSEKOKULU HALI - KİLİM ,347224,146 MOBİLYA DEKORASYON -- 94,940185,007 MUHASEBE79,68069,97677,977 MUT MESLEK YÜKSEKOKULU ARICILIK -- BAĞCILIK -- BAHÇE ZİRAATI203, ,155 BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI ,409241,101 MOBİLYA DEKORASYON ,306 MUHASEBE68,02065,29388,100 SÜT VE ÜRÜNLERİ200, ,302 MERSİN MESLEK YÜKSEKOKULU BİLGİSAYAR TEKN.VE PROGRAM.67,87858,71870,629 BİL.TEK.VE PROG. (UZAK.EĞİT.) ,240 BİLG.TEKN.VE PROG./449 (İ.Ö.) ,61871,672 BİLGİ. TEKN.VE PROGR. (İ.Ö.) 73, CAM SERAMİK ,825 CAM SERAMİK (İ.Ö.) -- ELEKTR. HABERLEŞME (İ.Ö.)50,00066,03165,353 ELEKTRİK72,49273,89468,947 ELEKTRİK (İ.Ö.)58,802-- ELEKTRİK- 450 (İ.Ö.) -- 87,197 ELEKTRONİK HAB. (UZAK.EĞİT.) ,418 ELEKTRONİK HABERLEŞME60,36194,59063,058 ENDÜS.OTOMASYON (UZAK.EĞİT.) ,270 ENDÜSTR. ELEKTRO.-450 (İ.Ö.) -- 60,140 ENDÜSTR. OTOMASYON (İ.Ö.) ,855 ENDÜSTRİYEL ELEKT. (UZAK.EĞT) ,876 ENDÜSTRİYEL ELEKTRO. (İ.Ö.) -- ENDÜSTRİYEL ELEKTRONİK74,71960,89955,614 ENDÜSTRİYEL OTOMASYON72,41975,56766,146 HARİTA KADASTRO ,18775,309

23 İKLİML. VE SOĞUTMA (İ.Ö.)-- İKLİMLENDİRME VE SOĞUTMA71,57165,65472,576 İNŞAAT ,700223,27 İNŞAAT (İ.Ö.) ,203 KİMYA66,83676,17779,723 KİMYA (İ.Ö.) -- KİMYA -450 (İ.Ö.) ,38771,724 MAKİNE (R) / 449 (İ.Ö.)-- MAKİNE -449 (İ.Ö.)55,31059,57864,883 MOBİLYA VE DEKOR.-449 (İ.Ö.) -- 63,060 OTOMOTİV-449 (İ.Ö.)86,46760,74855,789 UYGUL. TAKI TEKNOLOJİSİ (İ.Ö.) ,660 UYGULAMALI TAKI TEKNOLOJİSİ50,000238,106-- SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ADLİ TIP TEKNİKERLİĞİ-- 90,908 AMBULANS VE ACİL BAKIM -- 76,53558,178 ANESTEZİ -- 54,46963,452 CERRAHİ TEKNİKERLİĞİ -- 98,96793,479 RADYOLOJİ -- 76,82169,207 TIBBİ DÖK. VE SEKRETERLİK ,624275,249 TIBBİ LABORATUVAR--62,93154,014 SİLİFKE MESLEK YÜKSEKOKULU İŞLETME72,59557,28462,820 MANTARCILIK -- PAZARLAMA ,231214,977 SERACILIK188, ,271 SU ÜRÜNLERİ207,583182,998205,645 SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU BÜRO YÖN. VE SEKRETERLİK ,814265,937 BÜRO YÖN. VE SEK. (İ.Ö.) ,465251,512 CİLT BAK. VE GÜZEL. (İ.Ö.)58,87670,37175,566 GÜMRÜK İŞLETME66,72978,75076,224 İŞLETME61,09063,27964,356

24 İŞLETME (İ.Ö.)58,74454,03191,763 KUAFÖRLÜK (İ.Ö.)73,97071,54588,258 MUHASEBE75,23571,78570,132 MUHASEBE (İ.Ö.)51,38364,02455,410 PAZARLAMA64,32871,13086,867 PAZARLAMA (İ.Ö.) ,580222,029 TURİZM VE OTEL İŞL.. (İ.Ö.) ,914244,211 TURİZM VE OTEL İŞLETM.71,29974,83375,276 TURİZM VE SEYAHAT İŞLT ,08065,193 TARSUS MESLEK YÜKSEKOKULU BİLGİSAYAR TEK.VE PROG.76,12477,49271,572 BÜRO YÖN. VE SEKRETERLİK ,394252,239 MUHASEBE66,85475,11159,437 MUHASEBE (İ.Ö.)62,62865,324224,268 PAZARLAMA -- 65,324218,809 TEKSTİL79,087201,05873,930 TEKSTİL (İ.Ö.) -- 67,820191,384 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU BED.EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞR.160,000 GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ GRAFİK160,000 HEYKEL160,000 RESİM160,000 SAHNE DEK.VE KOSTÜM160,000 SERAMİK160,000 TEKSTİL160,000 DEVLET KONSERVATUVARI KOMPOZİSYON160,000 NEFESLİ VE VURMALI ÇALG.160,000 PİYANO160,000 ŞAN160,000 TEORİ160,000 YAYLI ÇALGILAR160,000

25 Tablo 9 : ÖSYM Sınav Sonuçlarına göre Mersin Üniversitesi Fakültelerine %10’luk Puan Diliminden Yerleşen Öğrenci Sayıları. FAKÜLTE ECZACILIK FAKÜLTESİ32 31 EĞİTİM FAKÜLTESİ FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ5790 İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ101 İLETİŞİM FAKÜLTESİ007 MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ TARSUS TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ309 TIP FAKÜLTESİ Ayrıca Başkanlığımız tarafından Üniversitemizden mezun olan öğrenci sayılarının yıllara göre dağılımları da hazırlanmıştır (Tablo 10 ) Tablo 10 : Yıllara Göre Mezun Sayıları Bugüne kadar toplam mezun sayısı : Kayıt Alan ve İlişiği Kesilen Sayısı : yılında Mersin Üniversitesi Mezunlar Ofisi formunu doldurup Başkanlığımıza teslim eden öğrenci sayısı : 683’tür.

26 Grafik 1 : Verilen Diploma Sayıları a)Çevre Analizi : Başkanlığımızda kişi başına düşen bilgisayar sayısı 1’dir, kişi başına düşen yazıcı sayısı 0,50’tir. Kişi başına düşen bilgisayar sayısı 1 olarak gözükse de, mevcut bilgisayarların %74’ü 4 yıl ve daha öncesinin teknolojisine sahiptir. b)Hatalı İşlem Sayıları : Bu güne kadar hatalı işlemler sayısal olarak kesin bir sonuç alınması için kayıt altına alınmadığından Başkanlığımızda yapılan öğrenci işlemleri ile ilgili hataların; %95 inin öğrenci,fakülte/yüksekokul ve danışmanlarca yapılan yanlış veya eksik işlemlerden, %5’inin ise çalışanlardan kaynaklandığı düşünülmektedir.Ancak Yapılan hatalar Başkanlığımızca fark edilerek üst yönetime sunulmuş ve bu hataların tamamı yazılı düzeltme istemleriyle ilgili birimlere iletilmiş ve düzeltmeler yapılarak hatalar giderilmiştir.

27 c)Ürün ve Hizmetler : i)Bilgi Hizmetleri : Danışmanlara, danışmanlık yaptıkları öğrencilerin mevcut durumları ve Yönetmelikle ilgili bilgi verilmesi. Öğrencilere, kendi durumları ve Yönetmelikle ilgili bilgi verilmesi. Paydaşlara, mevcut ve mezun öğrenciler ile ilgili değişik konularda bilgi verilmesi. Kullanıcılara, bilgi-işlem hizmetlerinin sunumu ile ilgili bilgi verilmesi. ii)Belge Hizmetleri : En Sık Verilen Belge Türleri Öğrenci Belgesi Transkript İlgililere Belge Askerlik Belgesi Öğrenim Durumu Belgesi Diploma Kayıp Diploma Yerine Geçen Belge Başarı Durum Belgesi Disiplin Cezası Almadığına Dair Belge Ödül Aldığına Dair Belge Yabancı Dilde Çeşitli Bilgi Formları Diploma Eki Yüksek Onur ve Onur Belgesi Öğrenci Sevk Kağıdı Öğrenci Kimliği Öğrenci Sağlık Karnesi

28 Grafik 2 : Aylara Göre Gelen ve Giden Toplam Belge Döküm Sayıları iii)Bilgi İşlem Hizmetleri : Başkanlığımız bünyesinde, bilgi işlem bürosu mevcuttur. Şekil 2 Web hizmetlerimiz (www.obs.mersin.edu.tr adresi), 2006 yılı başından 9 Kasım 2006 tarihine kadar kez kullanılmıştır. Ayrıca Ocak 2006 tarihinden itibaren AB uyum çalışmaları kapsamında diploma ile birlikte verilecek olan Diploma Eki’nin yazılımı Başkanlığımız tarafından geliştirilmiştir.

29 2.İlişkide Olduğumuz Gerçek ve Tüzel Kişiler Mersin Üniversitesi Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı’nın ilişkide olduğu gerçek ve tüzel kişiler; hizmetlerimizden faydalananlar,çalışanlarımız,temel ortaklarımız ve stratejik ortaklarımız olmak üzere 4 grupta toplanmıştır. Bunlar Tablo 11’de belirtilmiştir. Tablo 11 : İlişkide Olduğumuz Gerçek ve Tüzel Kişiler Paydaşlar Hizmet Alanlar Çalışanlar Temel Ortaklar Stratejik Ortaklar Akademik Danışmanlar√ √ İdari Personel √ Ders Veren Eğiticiler√ √ SKS Dairesi Başkanlığı√ √ Diğer Birimler(Fak./YO/Ens./Daire Bşk.)√ √ ÖSYM√ √√ YÖK√ √√ Rektörlük√ √ Aileler√ √ KYK√ √ Diğer Üniversiteler√ √ Emniyet Md.√ √ MEB√ √ Büyükşehir Belediyesi√ Diğer Kamu Kuruluşları√ √ Öğrenciler√ Mezunlar√ √ Ask. Kur. ve ASAL√ Özel Kuruluşlar (Burs / İşe Alma)√ Büyükelçilikler√ AB Ofisi √

30 3.GZFT Analizi Güçlü Yanlar Kendi yazılım ve sistem birimimizin olması Elektronik altyapının olması Kanunlara ve yönetmeliklere titizlikle uymak Çalışanların paylaşımcı ve özverili olması Çalışanların iç akademik takvime uymada gösterdiği titizlik Diplomanın mezuniyetten hemen sonra teslim edilmesi Zayıf Yanlar Kullandığımız mevcut yazılımın Dairemiz iş kapasitenin tamamını desteklemiyor olması Eleman yetersizliği ve kilit elemanların yedeklerinin olmaması Öğrenci danışmanlarının bilgi ve ilgi yetersizliği Personel başına düşen öğrenci sayısının yüksek olması Başkanlığımızın mali olanakların yetersizliği Daire Başkanlığımızın fiziki alanının yetersizliği Bilişim teknolojisindeki yenilikleri yakından takip edebilecek olanağımızın olmaması. Birimlerin yönetmeliklerle ilgili ayrıntılı bilgi edinme fırsatlarının olmayışı. Fırsatlar Yazılım geliştirme çalışmalarının Dairemiz bünyesinde başlatılmış olması Kurumun sanat faaliyetlerine önem vermesi Üst yönetimin iyi niyetli ve hoşgörülü olması Üniversitemizin hastanesinin olması Üniversitemizin AB uyum programına hızla geçişi Tehditler Akademik personelin dairemiz çalışanlarına karşı gösterdiği olumsuz tutum ve davranışların olması Üniversitemiz hastanesi olduğu halde çalışanların hastaneden öncelikli sağlık hizmeti alamaması Af kanunları ile gelen sorunlu öğrenciler nedeniyle iş yükünün artması Daire Başkanlığımız Görev alanı içinde düşünülmeyen ve işlemleri kendilerince yürütülen Enstitülerimizin bazı işlemlerinin birimimizde yapılması nedeniyle iş yükünün artması

31 III. STRATEJİK PLAN 1. Misyon, Vizyon ve Değerler MİSYONUMUZ Eğitim birimleri ile eşgüdüm sağlayarak planlanan eğitim-öğretim sürecinin düzenli yürütülmesini sağlamak; öğrencilere, mezunlara, öğretim elemanlarına ve ilişkide olduğumuz kurumlara bilgi - belge hizmeti sunmak. VİZYONUMUZ Gelişen bilgi ve teknolojileri kullanarak, güler yüzlü bir ortamda; güvenli ve hızlı bilgi-belge hizmeti sunulan; öğrenci, öğretim elemanı ve çalışanlarının memnuniyetini ön plana çıkaran, örnek olmaya çalışan ve fark yaratan bir birim olmak. DEĞERLERİMİZ Dürüstlük Şeffaflık Adalet Liderlik Sorumluluk bilinci Yaratıcılık Yenilikçilik Takım bilinci Katılımcılık Toplumsal sorumluluk Kaliteli hizmet Saygılı olmak Hesap verebilirlik Etik değerlere bağlı olmak Kurum aidiyeti Hoşgörülü olmak İdealist olmak Çevre bilinci Etkili iletişim

32 2.Stratejik Amaçlar,Hedefler ve Performans Göstergeleri AMAÇ 1 Üniversitemizi yeni kazanan öğrencilerin kayıtlarının çok kısa sürede ve daha rahat ortamda yapılması. HEDEF 1.1 yaklaşık 3 dakikada ve öğrenciyi uzun sıralarda bekletmeden rahat bir ortamda kayıt yapılması. PERFORMANS GÖSTERGELERİ 1 Öğrenci memnuniyeti. Çalışan memnuniyeti. Ölçme Metodu : Anket Not : Bu hedefimiz kısa vadeli olup gerçekleştirilmiştir. ___________________________________________________________ AMAÇ 2 Öğrencilerimizin hızlı ve kolay belge isteği yapabilmelerini sağlamak. HEDEF 2.1 Öğrencilerimizin web üzerinden belge isteği yapabilmeleri için gerekli yazılım geliştirilecektir. PERFORMANS GÖSTERGELERİ 2 Öğrenci memnuniyeti. Çalışan memnuniyeti. Ölçme Metodu : Anket

33 AMAÇ 3 Yönetmelik ile ilgili bilgi eksikliklerinin giderilmesi. HEDEF 3.1 Öğrencilerin yönetmelikle ilgili bilgi eksikliklerini gidermek (1 yıl) Öğrencilere yönelik kayıt haftasından sonra “sorun-çözüm” günleri yapılarak öğrenciler yönetmelik ile ilgili ve kendi durumları hakkında bilgilendirilecektir. Öğrenciler için web sayfamızda sıkça sorulan sorular bölümü zenginleştirilecektir. HEDEF 3.2 Birimlerin yönetmelikle ilgili bilgi eksikliklerini gidermek (1 yıl) Birimlerin idari yöneticileri ile “Hizmet Kalitesi” adı altında periyodik toplantılar yapılacaktır. HEDEF 3.3 Danışmanların yönetmelik ile ilgili bilgi eksikliklerini gidermek.(1 yıl) Danışmanlar için web sayfamızda “Mükemmel Danışmanlık” başlığı altında bilgilendirme dosyası yayınlanacaktır. Danışmanlara periyodik olarak seminerler düzenlenecektir. PERFORMANS GÖSTERGELERİ 3 Öğrenciler tarafından yapılan hata sayısındaki düşüş. Ölçme Metodu : Birimler tarafından yapılan hata sayısındaki düşme. Ölçme Metodu :

34 Danışmanlar tarafından yapılan hata sayısındaki düşme. Ölçme Metodu : Müşteri memnuniyeti. Çalışan memnuniyeti. Öğrenci memnuniyeti. Ölçme Metodu : Anket DIŞ UNSURLAR 3 Birim idari yöneticilerinin planlanan toplantılara katılımları ve bu toplantıların sürekliliği sağlandığı taktirde bu amacımız gerçekleşecektir. Danışmanların planlanan toplantılara katılımları ve bu toplantıların sürekliliği sağlandığı taktirde Personel durumumuz da bu toplantıları düzenlemeye ve yürütmeye yeterli olduğunda bu amacımız gerçekleşecektir. _____________________________________________________________ AMAÇ 4 Başarılı öğrenciye durumunun bildirilmesi. HEDEF 4.1 Her yarıyıl sonunda başarılı olan öğrenciye başarı durumunu bildiren belge gönderilecektir. (2 yıl) HEDEF 4.2 Başarılı öğrenci tanımı ve derecesi Yönetmeliklerde belirtilecektir. (2 yıl) PERFORMANS GÖSTERGELERİ 4 Öğrenci memnuniyeti. Öğrenci motivasyonunun yükselmesi. Ölçme Metodu : Anket

35 AMAÇ 5 Mezunlarla ilişkileri güçlendirmek. HEDEF 5.1 Her yıl mezun öğrencilerin %75’nin Mezunlar Ofisi’ne üye olmasını sağlamak.(3 yıl) HEDEF 5.2 Mezunların “Kurum Aidiyeti” düşüncesini güçlendirmek.(3 yıl) HEDEF 5.3 “Kurum Kültürü”nün yerleşmesini ve yaygınlaşmasını sağlamak. (3 yıl) HEDEF 5.4 Mezunlara web hizmetlerini zenginleştirmek (3 yıl). PERFORMANS GÖSTERGELERİ 5  Mezunlar Ofisi’nin üye sayısının artması. Ölçme Metodu : Mezun öğrenci memnuniyeti. Ölçme Metodu : Anket ___________________________________________________________ AMAÇ 6 Kırtasiyeciliğin ortadan kaldırılması. HEDEF yılı sonuna kadar Başkanlığımız bünyesinde gerçekleştirilen tüm hizmet süreçleri ile ilgili yeniden tasarlama yapılması. (3 yıl) PERFORMANS GÖSTERGELERİ 6  Amaca hizmet etmeyen formalitelerde azalma.  Kırtasiyeciliğin azalması. Ölçme Metodu :

36 DIŞ UNSURLAR 6  Kamu Kurumlarında elektronik kayıtların resmi belge niteliği taşımasının kabul edilmesi ve birimlerin elektronik ortama geçmiş olmaları ile bu hedefimiz gerçekleştirilecektir. ___________________________________________________________ AMAÇ 7 Yabancı uyruklu öğrencilerin tercihlerine ve puanlarına göre yerleştirilme işlemlerinin bilgisayar programı ile yapılması. HEDEF 7.1 Gerçekçi ve adil bir yerleştirme sistemi için gerekli yazılımların geliştirilmesi. PERFORMANS GÖSTERGELERİ 7 Müşteri memnuniyeti. Çalışan memnuniyeti. Ölçme Metodu : Anket ______________________________________________________________ AMAÇ 8 Personel performans göstergelerini içeren veritabanı oluşturulması. HEDEF 8.1 İlgili yazılımın geliştirilmesi.(2 yıl) HEDEF 8.2 Personelin performans göstergelerinin gerek hatalı gerekse başarılı yönlerinin gösterileceği idari personel veri tabanı oluşturularak yükselme ve sicillerin bu veritabanına göre hazırlanması.(2 yıl) PERFORMANS GÖSTERGELERİ 8 Yüksek performans.

37 Ölçme Metodu : Oluşturulacak olan veritabanında personele ait performans verilerinin puan karşılığında olması ve belirli tarihler arasında bu puanların karşılaştırılması.  Çalışan memnuniyeti. Ölçme Metodu : Anket _____________________________________________________________ AMAÇ 9 Mevcut ofislerimizin yetersizliği nedeniyle ek mekan ihtiyacının sağlanması. HEDEF 9.1 Fiziki mekan iyileştirmesi gerçekleştirilecek ve tam gün yaşanabilen bir ortam sağlanacaktır.(2 yıl) PERFORMANS GÖSTERGELERİ 9  Çalışan memnuniyeti. Ölçme Metodu :Anket İş kazalarının azalması. Ölçme Metodu : DIŞ UNSURLAR 9 Üst yönetimce ek fiziki mekan veya yeni ve geniş mekan sağlandığı taktirde bu amacımız gerçekleşecektir.

38 AMAÇ 10 Sistem ve yazılım birimi çalışanlarının bilişim teknolojilerini ve her türlü çağdaş yenilikleri takip edebilmelerinin sağlanması. HEDEF 10.1 Sistem ve yazılım birimimiz çalışanlarının bilişim teknolojilerini ve her türlü çağdaş yenilikleri takip edebilmeleri için eğitim olanaklarından en üst düzeyde yararlandırılmaları sağlanacak.(3 yıl) PERFORMANS GÖSTERGELERİ 10 Yüksek performans. Ölçme Metodu : Sistem ve Yazılım Birimimiz tarafından hazırlanan programların güvenilirliği ve hızlarının değişiminin takip edilmesi.(Hız ve hata oranları) Personel bilgi ve becerilerindeki gelişme. Ölçme Metodu : Personel performans göstergelerini içeren veritabanından yararlanarak sistem ve yazılım birimi çalışanlarının performanslarındaki değişimin belirli aralıklarla takip edilmesi. Müşteri memnuniyeti. Çalışan memnuniyeti. Ölçme Metodu : Anket DIŞ UNSURLAR 10 Üst yönetimce gerekli mali kaynak sağlandığı taktirde bu amacımız gerçekleşecektir.

39 AMAÇ 11 Yönetim kapasitesinin geliştirilmesi. HEDEF 11.1 Yükseltmeler, kıdem yerine verim ve sürekli gelişime göre yapılacaktır.(2 yıl) HEDEF 11.2 Kurum içi görevlendirme ile görev yapan şube müdürü ve şeflerin kadrolarına atanması sağlanacaktır.(2 yıl) PERFORMANS GÖSTERGELERİ 11  Çalışan memnuniyeti.  Çalışan motivasyonundaki yükselme Ölçme Metodu : Anket DIŞ UNSURLAR 11  Üniversitemizce görevde yükselme sınavı açıldığı taktirde bu amacımız gerçekleşebilecektir. _____________________________________________________________ AMAÇ 12 Başkanlığımızın yeniden yapılandırılması. HEDEF 12.1 Her birim için iş analizi ve görev tanımları yapılacaktır. (2 yıl) HEDEF 12.2 İdeal personel sayısı çıkartılacak, personel sayısı yetersiz ise yeni personel temin edilecek, fazla ise fazla olan personel üniversite havuzuna gönderilecektir.(2 yıl) PERFORMANS GÖSTERGELERİ 12  Yüksek performans. Ölçme Metodu:Personel performans göstergelerini içeren veritabanından yararlanarak başkanlığımız çalışanlarının performanslarındaki değişimin belirli aralıklarla takip edilmesi.

40 Müşteri memnuniyeti. Ölçme Metodu : Anket İşlemlerde gecikmelerin azalması. Ölçme Metodu : ___________________________________________________________ AMAÇ 13Başkanlığımızda çalışan kilit personelin yedeklenmesi. HEDEF 13.1 Kilit personel tanımı ve sayısı çıkartılacaktır.(2 yıl) HEDEF 13.2 Yedek personel temini sağlanacaktır.(2 yıl) PERFORMANS GÖSTERGELERİ 13 Çalışan memnuniyeti. Müşteri memnuniyeti. Sistemde aksama olmaması. Ölçme Metodu : Anket DIŞ UNSURLAR Devlet memuru alımı ile ilgili hükümet politikaları değiştiği taktirde kilit personel yedeklemesi olabilecektir. _____________________________________________________________ AMAÇ 14 Çalışanların özgüvenini yükseltmek HEDEF 14.1 Başkanlığımız çalışanlarına karşı önyargılı tutum ve davranışların iyileştirilmesi.(2 yıl) PERFORMANS GÖSTERGELERİ 14 İletişimde olumlu davranışın artışı. Başkanlığımız çalışanlarının bilgi donanımına inanılması.

41 Ölçme Metodu : Anket DIŞ UNSURLAR 14 Ön yargılı düşünceler değiştiği taktirde bu amacımız gerçekleşebilecektir. _____________________________________________________________ AMAÇ 15 Çalışan niteliğinin arttırılması. HEDEF 15.1Personele hizmet içi eğitim fırsatları yaratılacaktır. (1 yıl) HEDEF 15.2 “Bilgi Yönetim ve Sorun Çözme Takımları” oluşturulacaktır.(1 yıl) PERFORMANS GÖSTERGELERİ 15 Çalışanların proaktif davranması ve çok hızlı eyleme geçmesi. Çok çalışma yerine etkin çalışma sisteminin gelişmesi. Yüksek performans. Ölçme Metodu : Personel performans göstergelerini içeren veritabanından yararlanarak başkanlığımız çalışanlarının performanslarındaki değişimin belirli aralıklarla takip edilmesi. Müşteri memnuniyeti. Çalışan memnuniyeti. Ölçme Metodu: Anket


"Mersin ÜniversitesiÖğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı 2006 – 2010 STRATEJİK PLANI Kasım 2006." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları