Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Üniversiteye Giriş Sınavları www.zirve.edu.twww.zirve.edu.tr.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Üniversiteye Giriş Sınavları www.zirve.edu.twww.zirve.edu.tr."— Sunum transkripti:

1 Üniversiteye Giriş Sınavları

2  Dünyada ve Türkiye'de Üniversiteye Giriş Sınavlarına Genel Bir Bakış

3 3 Dünyada Yüksek Öğretime Giriş Sistemleri ABD'de; Ortaöğretimde 0,25'lik dilime girme, Ülke çapında yapılan SAT veya ACT sınavında yüksek puan alma, Öğretmenlerin referans mektupları Fransa'da; Bakalorya sınavı. Yüksek okullar yarışma sınavı İngiltere'de; Genel eğitim sertifika sınavları, Üniversitelerin kendilerinin yaptığı giriş sınavları Japonya'da; Lise öğrenimindeki başarı düzeyi, Üniversite giriş sınav puanları, Lise müdürünün referansı. 3

4  Yükseköğretimde Bugünkü Durum

5  94 Devlet + 45 Vakıf = 139 Üniversite  kontenjan, yılda mezun,  Yaklaşık okuyan öğrenci,  ’si öğretim üyesi,  Toplam öğretim elemanı.

6 Örgün-Açık öğretim Öğrenci oranları

7 DevletVakıf

8 Özel Yükseköğrenim Kuruluşlarındaki Öğrencilerin Toplam Öğrenci Sayısı İçindeki Payı (%) Ülke AdıToplam Öğrenciye Oranı Güney Kore80 Japonya76 Hindistan75 Brezilya71 Filipinler67 Kolombiya64 Belçika63 Endonezya60 Şili58 Türkiye 12 Kaynak: OECD: Education Data Base, 2005.

9 Eğitim kademelerine göre Öğrenci oranları

10

11  Genel Olarak ÖSYS’deki Gelişmeler

12 Ø1974 – 1980 Tek aşamalı sınav sistemi :  Üniversitelerarası Seçme Sınavı(ÜSS)   Testler: Genel Yetenek,Fen Bilimleri, Sosyal Bilimler  Yabancı Dil Ø1981 – 1998  İki aşamalı sınav sistemi :  Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) ØÖğrenci Yerleştirme Sınavı (ÖYS)   Testler :  ÖSS : Sözel Bölüm (Türkçe + Sosyal Bilimler)  Sayısal Bölüm (Matematik + Fen Bilimleri)  ÖYS : Türkçe  Sosyal Bilimler  Matematik  Fen Bilimleri  Yabancı Dil ÖSYS’deki Gelişmeler

13  1998’de §Tek aşamalı sınav tercih edilmiştir. §ÖYS kaldırılmış, yetenek ölçücü ÖSS tercih edilmiştir. §Okul başarı notlarının puana katkısı artırılmıştır. §Okul ÖSS ortalamalarının puana katkısı sağlanmıştır. §Alan ve bölümlere farklı puan katsayısı uygulaması başlatılmıştır. §Alanında mesleki eğitimi tercih eden meslek lisesi öğrencilerine ek puan verilmiştir. §Öğrencilerin kendi alan/ bölümü dışındaki bölümlere girişi zorlaştırılmıştır.

14 Ø 2006 – 2009 Ø Tek aşamalı sınav sistemi : Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) l Ortak Testler (Ortak müfredata dayalı): Türkçe Sosyal Bilimler-1 Matematik-1 Fen Bilimleri-1 l Alan Testleri (Genel lise zorunlu alan derslerine dayalı): Edebiyat-Sosyal Bilimler Sosyal Bilimler-2 Matematik-2 Fen Bilimleri-2 l Ayrı bir günde yapılan Yabancı Dil Sınavı (YDS)  

15 Ø Mevcut Sistemin Artıları Ve Eksileri: Ø Artıları:  Adayların sınav stresini bir kez yaşaması, Harcamaların bir sınavla sınırlı olması  Zorunlu alan derslerine dayalı testlerin bulunması nedeniyle öğrencilerin okula ve derslere karşı ilgisinin artması. Ø Eksileri  Adayların bir kesiminin 180 soruya cevap vermesi gerekirken, bir kesiminin 120 soruya cevap vermesinin yeterli olması.  Adayların 195 dakikalık bir sürede çok farklı konularla ilgili sorulara cevap vermek zorunda olması ( 6 test : her ders soru ile değerlendirme)  Test puanlarının eşit sürelerde ölçülememesi.  Ders puanları yerine, ders grubu puanlarının ölçülmesi.  Ders düzeyindeki soru sayılarının yetersizliği.  Puan türlerinin yetersizliği.  Tüm testlerin çoktan seçmeli olması. ÖSYS’deki Gelişmeler-2010

16

17 Türkiye’nin Yükseköğretim Stratejisi” adlı raporu hazırlayanlar  Prof.Dr.Erdoğan Teziç,  Prof.Dr.İlhan Tekeli,  Prof.Dr.Ünal Yarımağan,  Prof.Dr.Aybar Ertepınar,  Prof.Dr.Süha Sevük,  Prof.Dr.Burhan Şenatalar,  Prof.Dr.Tunçalp Özgen,  Prof.Dr.İsa Eşme,  Prof.Dr.Fikret Şenses,  Prof.Dr.Necmi Yüzbaşıoğlu,  Prof.Dr.Mehmet Durman  Hazırladıkları dokümanlarla rapora katkı verenler  Prof.Dr.Engin Ataç,  Prof. Dr.Ömer Faruk Batırel,  Prof.Dr.Şener Oktik,  Prof.Dr.Ethem Tolga

18 1. Erken yaşta yönlendirmeye yönelik öneriler 2. Yükseköğretim kontenjanının arttırılmasına yönelik öneriler 3. Mesleki eğitimin özendirici hale getirilmesi, 4. Yükseköğretime seçme ve yerleştirme sisteminin yeniden düzenlenmesi, 5. Orta öğretimi bitirme sınavı konulması,  Yüksek öğretimin önündeki yığılmaları önlemek için neler yapılmalıdır?

19 Yabancı Gözüyle Türk Yükseköğretimi  İngiliz Yükseköğretim uzmanı Quentin Thompson  Türkiye'de mesleki eğitimde oynanan siyasi oyunları bilecek kadar sistemi iyi tanıyorum.  Bu sınav öğrencilerin yeteneklerini ve becerilerini ölçmeye yönelik değildir.  Bu sınavın mutlaka değişmesi gerekiyor.  Becerinin, yeteneğin de dahil edildiği daha kapsamlı bir sistem önerilebilir”  Meslek yüksekokulları, sistemin Sindrella'sı gibi.  Bugünkü sınav çok karmaşık, birtakım katsayılar, ağırlıklandırmalar var.

20 ÖSYM Başkanı Ünal Yarımağan  İktidara gelen her hükümetin ilk vaadi, üniversiteye giriş sınavını kaldırmak..  Fakat üniversiteye giriş sınavı bugüne kadar kaldırılamadı.  Koşullar değişmedikçe kaldırılamaz.  Sınava giren öğrenci sayısının 500 binin altına indirilmeli.  Sadece test usulü sınav yapan ve tüm üniversitelere tek bir sınavla öğrenci yerleştiren başka bir ülke yok.  Mutlaka açık uçlu sorular sorulmalı

21 Dünya Bankası Önerisi.  Farklı konular için farklı sınavlar olmalı ve sınavlar öğrencilerin gelecekteki yönelimlerini de değerlendirmeli…  Müfredata bağlı öğrenme standartları belirleyin.  İller için yıllık hedefler belirleyerek, orta öğretimde okullaşma oranını 2015 yılına kadar yüzde 80'e çıkarmak için stratejik girişim başlatın.

22  Aynı derslerden aynı biçimde sorular sorulacak.  Hiçbir ek konu olmayacak.  Soru sayısı biraz fazla olacak.  Yeni sistem öğrencinin lehine olacak.  Aynı derslerden aynı biçimde sorular sorulacak.  Hiçbir ek konu olmayacak.  Soru sayısı biraz fazla olacak.  Yeni sistem öğrencinin lehine olacak. ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ünal Yarımağan ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ünal Yarımağan

23 2010 Yeni Sınav Sistemi Ø Genel Amaçlar: 1. Adayların ders grupları başarısı yerine, ders başarılarını ölçmek. 2. Adaylara her dersin sorularını yanıtlamak için sınırlı bir süre vererek ders puanlarının eşit koşullarda elde edilmiş karşılaştırılabilir ölçütler olmasını sağlamak. 3. Her sınavda birbiriyle ilişkili birkaç dersle ilgili soruları yanıtlamalarını istemek. 4. Ders puanlarını kullanarak çok sayıda puan hesaplamak, böylece seçme ve yerleştirmenin etkinliğini arttırmak. 5. Adayların ikinci aşama sınavlardan yalnız seçtiklerine girebilmesini sağlamak. 6. Açık uçlu soruların da sorulabileceği bir sistem yapısı oluşturmak.

24 2010 YILINDA YAPILACAK SINAVLAR 2010-ÖSYS Birinci Aşama: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2010-ÖSYS İkinci Aşama: Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)

25 YGS‘DE SORU SAYILARI VE % ORANLAR TESTLERDERS%SORU S.SÜRE TÜRKÇE Türkçe 100% TEMEL MATEMATİK Matematik 70% 30 Geometri 30% 10 FEN BİLİMLERİ Fizik 34% 14 Kimya 33% 13 Biyoloji 33% 13 SOSYAL BİLİMLER Tarih 43% 17 Coğrafya 34% 14 Felsefe 23 % 9 Testlerin Niteliği: Ortak müfredata dayalı testler (2009- ÖSS’deki ilk 4 test ile aynı niteliklere sahip) Soru Kitapçığı: Tek Soru Kitapçığı Cevap Kâğıdı: Tek Cevap Kâğıdı

26 YGS Sonunda Oluşacak Puan Türleri PUAN TÜRÜ TÜRKÇE MATEMATİK SOS.BİLFEN BİL YGS1 SAY1 YGS2 SAY1 %20 %40 %30 %10 %30 %40 YGS3 SÖZ1 YGS4 SÖZ1 %40 %30 %20 %30 %40 %10 YGS5 EA1 YGS6 EA1 %37 %33 %37 %20 %10 %20

27 YGS Sonunda Oluşacak Puan Türleri YGS PUANININ GETİRİLERİ TABAN AÖF VE MYO PUAN 140 Taban 1 Önlisans ve Açıköğretim Tercih Etme Hakkı 140 puan Taban 2 İkinci Sınavlara Katılma Hakkı 180 puan Taban 3 I. Aşamayla Öğrenci Alan Lisans Bl.Tercih Etme Hakkı

28 YGS-1 VE YGS-2 Aktüerya (Yüksekokul)4YGS-1 Beslenme ve Diyetetik (Yüksekokul)4YGS-2 Bilgi Teknolojileri (Yüksekokul)4YGS-1 Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sis(YO)4YGS-1 Hemşirelik (Yüksekokul)4YGS-2 Sayısal Programlar (Yüksekokul)4YGS-1 Ebelik (Yüksekokul)4YGS-2 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (Yüksekokul)4YGS-2 Gemi Makineleri (Yüksekokul)4YGS-1 Kimya Öğretmenliği5YGS-2 Makine (Yüksekokul)4YGS-1 Su Ürünleri Mühendisliği (Yüksekokul)4YGS-1 Tütün Eksperliği (Yüksekokul)4YGS-2 Uçak Elektrik-Elektronik (Yüksekokul)4YGS-1

29 YGS-4 Görme Engelliler Öğretmenliği4YGS-4 İlahiyat4YGS-4 İşitme Engelliler Öğretmenliği4YGS-4 Özel Eğitim Öğretmenliği4YGS-4 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği4YGS-4 Gastronomi (Yüksekokul)4YGS-4 Sözel Programlar (Yüksekokul)4YGS-4 Turizm Animasyonu (Yüksekokul)4YGS-4 Yaygın Din Öğretimi ve Uygulamaları4YGS-4 Zihin Engelliler Öğretmenliği4YGS-4

30 YGS-5 ve YGS-6 Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği (YO)4YGS-5 Sigortacılık (Yüksekokul)4YGS-6 Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Yüksekokul)4YGS-6 Uluslararası Ticaret (Yüksekokul)4YGS-6 Uluslararası Ticaret ve Lojistik (Yüksekokul)4YGS-6 Çocuk Gelişimi (Yüksekokul)4YGS-5 Denizcilik İşletmeleri Yönetimi (Yüksekokul)4YGS-6 Eşit Ağırlıklı Programlar (Yüksekokul)4YGS-5 Moda Tasarımı (Yüksekokul)4YGS-5 Muhasebe (Yüksekokul)4YGS-6 Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık (Yüksekokul)4YGS-6

31 2010 YILINDA YAPILACAK SINAVLAR 2010-ÖSYS İkinci Aşama: Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)

32 1.LYS 1 2.LYS 2 3.LYS 3 4.LYS 4 5.LYS 5 MATEMATİK GEOMETRİ A. GEOMETRİ MATEMATİK GEOMETRİ A. GEOMETRİ FİZİK KİMYA BİYOLOJİ FİZİK KİMYA BİYOLOJİ TÜRKDİLİ VE EDEBİYATI COGRAFYA 1 TÜRKDİLİ VE EDEBİYATI COGRAFYA 1 TARİH COGRAFYA2 FELSEFE GRUBU TARİH COGRAFYA2 FELSEFE GRUBU YABANCI DİL LYS SINAVLARI

33 1.FEN-MATEMATİK (MF) PUAN TÜRÜ SINAVLAR TESTLERS.S.SÜRE YGS Türkçe Temel Matematik 40 Fen Bilimleri 40 Sosyal Bilimler 40 Matematik Sınavı Matematik 5075 Geometri Analitik Geometri 8 Fen Bilimleri Sınavı Fizik 3045 Kimya 3045 Biyoloji 3045 TOPLAM  Fizik, Kimya Ve Biyoloji testleri için ayrı soru kitapçıkları kullanılacaktır.  Cevap kâğıdı üç test için ortak olacaktır.

34 MF Alanında Derslerin Ağrılıkları TÜRKÇE % T.MAT. % SOS. % FEN % MAT % GEO % FİZİK % KİM. % BİY % MF MF MF MF MF-1 puan türü Matematik Ağırlıklı Temel Bilim Programları için, MF-2 puan türü Fen Ağırlıkı Temel Bilim programları için, MF-3 puan türü Sağlık Bilimleri programları için, MF-4 puan türü ise Müh.ve Teknik Programlar için öngörülmüştür.

35 MF Alanında Astronomi ve Uzay Bilimleri4MF-1 Bahçe Bitkileri4MF-2 Beslenme ve Diyetetik (Fakülte)4MF-3 Bilgisayar Mühendisliği4MF-4 Bitki Koruma4MF-2 Biyokimya4MF-3 Biyoloji4MF-2 Biyoloji Öğretmenliği5MF-2 Biyomedikal Mühendisliği4MF-4 Havacılık ve Uzay Mühendisliği4MF-4 Hemşirelik (Fakülte)4MF-3 Hemşirelik ve Sağlık Hizmetleri4MF-3 Tıp6MF-3 İnşaat Mühendisliği4MF-4 İstatistik4MF-1 Matematik Müh.4MF-1

36 2.TÜRKÇE -MATEMATİK (TM) PUAN TÜRÜ SINAVLAR TESTLERS.S.SÜRE YGS Türkçe Temel Matematik40 Fen Bilimleri40 Sosyal Bilimler40 Matematik Sınavı Matematik5075 Geometri22 45 Analitik Geometri8 Edebiyat, Coğrafya Sınavı Türk Dili ve Edebiyatı5685 Coğrafya–12435 TOPLAM  Türk Dili Ve Edebiyatı Testi İle Coğrafya- 1 testi için ayrı soru kitapçıkları kullanılacaktır.  Cevap kâğıdı iki test için ortak olacaktır.

37 TM Alanında Derslerin Ağrılıkları TÜRKT.MAT.SOS.FENMATGEO TÜRK DİLİ VE EDEB. COĞ TM TM TM TM-1 puan türü az da olsa Matematik ağırlıklıdır. TM-2 puan türünde Matematik ile Türkçe-Edebiyat eşit ağırlıklıdır. TM-3 puan türü az da olsa Türkçe-Edebiyat ağırlıklıdır.

38 Bankacılık ve Sigortacılık (Fakülte)4TM-1 Bilgi ve Belge Yönetimi4TM-1 ÇEKO4TM-1 Hukuk4TM-2 Psikoloji4TM-3 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık4TM-3 Sağlık İdaresi4TM-1 Sanat ve Sosyal Bilimler Programları4TM-3 Sınıf Öğretmenliği4TM-2 Uluslararası Lojistik Yönetimi4TM-1 Uluslararası Ticaret ve Finansman4TM-1 Çocuk Gelişimi (Fakülte)4TM-3 Kamu Yönetimi4TM-2 Muhasebe ve Finansal Yönetim (Fakülte)4TM-1 Sosyoloji4TM-3 TM Alanında

39 3.TÜRKÇE- SOSYAL (TS) PUAN TÜRÜ SINAVLAR TESTLERS.S.SÜRE/D. YGS Türkçe Temel Matematik 40 Fen Bilimleri 40 Sosyal Bilimler 40 Edebiyat, Coğrafya Sınavı Türk Dili ve Edebiyatı 5685 Coğrafya– Sosyal Bilimler Sınavı Tarih 4465 Coğrafya– Felsefe Grubu 3045 TOPLAM  Tarih, Coğrafya–2 ve felsefe grubu testleri için ayrı soru kitapçıkları kullanılacaktır.  Cevap kâğıdı üç test için ortak olacaktır.  Felsefe grubu testinde 10 psikoloji, 10 sosyoloji, 10 da mantık sorusu yer alacaktır

40 TÜRKT.MAT.SOS.FEN TÜRK DİLİ VE EDEB. COĞTARİHCOĞ-2 FELS. GRB. TS TS TS Alanında Derslerin Ağrılıkları TS-1 puan türü Sosyal Programlar için, TS-2 puan türü dil (Türkçe, Edebiyat) ve Tarih programları için öngörülmüştür.

41 TS Alanında Reklamcılık4TS-1 Cografya Öğretmenliği5TS-1 Sanat Yönetimi4TS-2 Sinema ve Televizyon4TS-1 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği4TS-1 Dünya Dinleri4TS-1 Medya ve İletişim Sistemleri4TS-1 Sümeroloji4TS-2 Tarih4TS-2 Tarih Öğretmenliği5TS-2 Televizyon Haberciliği ve Programcılığı4TS-1 Türk Dili ve Edebiyatı4TS-2 Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği5TS-2 Türk Halkbilimi4TS-1 Türkçe Öğretmenliği4TS-2 Yeni Medya4TS-1

42 5.YABANCI DİL TESTİ (DİL) SINAVLAR TESTLERS.S.SÜRE YGS Türkçe Temel Matematik 40 Fen Bilimleri 40 Sosyal Bilimler 40 DİL SINAVI Yabancı Dil TOPLAM  Yabancı dil testi İngilizce, Almanca Ve Fransızca dillerinde hazırlanacaktır.  Yabancı dil testi için tek soru kitapçığı ve tek cevap kağıdı kullanılacaktır.

43 DİL Alanında Derslerin Ağrılıkları TÜRKT.MAT.SOS.FENDİL DİL DİL DİL DİL-1 puan türü İngilizce, Almanca ve Fran. Yabancı Dil Programları için, DİL-2 puan türü diğer “batı” Dil Programları için, DİL-3 puan türü ise ”doğu” Dil Programları için öngörülmüştür.

44 Alman Dili ve Edebiyatı4DİL-1 Amerikan Kültürü ve Edebiyatı4DİL-1 Arap Dili ve Edebiyatı4DİL-3 Bulgar Dili ve Edebiyatı4DİL-2 Çağdaş Yunan Dili ve Edebiyatı4DİL-2 Çeviribilim (Alm., Fra., İng.)4DİL-1 Çeviribilim (Batı Dilleri)4DİL-2 Gürcü Dili ve Edebiyatı4DİL-3 Hırvat Dili ve Edebiyatı4DİL-2 Hindoloji4DİL-3 Hungaroloji4DİL-2 İngiliz Dil Bilimi4DİL-1 İngilizce Öğretmenliği (Açıköğretim)4DİL-1 İspanyol Dili ve Edebiyatı4DİL-2 Japon Dili ve Edebiyatı4DİL-3 DİL Alanında

45 A-YGS PUANLARININ HESAPLANABİLMESİ İÇİN HANGİ TESTLERDEN EN AZ KAÇ PUAN ALMAK GEREKİR TürkçeTemel Matematik Sosyal Bilimler Fen Bilimleri YGS-14 testin en az ikisinin ham puanı >0,5 YGS-24 testin en az ikisinin ham puanı >0,5 YGS-34 testin en az ikisinin ham puanı >0,5 YGS-44 testin en az ikisinin ham puanı >0,5 YGS-54 testin en az ikisinin ham puanı >0,5 YGS-64 testin en az ikisinin ham puanı >0,5

46 BÖLÜMPUAN İktisat (Açıköğretim)max (YGS-1,2,3,4,5,6) İşletme (Açıköğretim)max (YGS-1,2,3,4,5,6) Maliye (Açıköğretim)max (YGS-1,2,3,4,5,6) Kamu Yönetimi (Açıköğretim)max (YGS-1,2,3,4,5,6) Uluslararası İlişkiler (Açıköğretim)max (YGS-1,2,3,4,5,6) Okul Öncesi Öğrt. (Açıköğretim)max (YGS-1,2,3,4,5,6) Sosyoloji (Açıköğretim)max (YGS-1,2,3,4,5,6) Felsefe (Açıköğretim)max (YGS-1,2,3,4,5,6) Türk Dili ve Edb. Öğrt. (Açıköğretim)max (YGS-1,2,3,4,5,6) Çalışma Eko. ve End. İl. (Açıköğretim)max (YGS-1,2,3,4,5,6)

47  Ortaöğretim Başarı Puanı (OBP) ve Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanı (AOBP) Değer Aralıkları OBP ve AOBP mevcut hesaplama yöntemine göre hesaplanacak, ancak değer aralığı “50 – 100” yerine “100 – 500” olacaktır. Her okul için: En küçük OBP = 100 En büyük OBP = 500 Her okul için: En küçük AOBP 100 – 450 arasında (okulun YGS başarısına göre) En büyük AOBP = 500 (eğer tepede yığılma yoksa)

48 TARİHSINAV (Saat 10:00)SINAV (Saat 14:30) 19 Haziran 2010 CumartesiLYS-1 Matematik Sınavı LYS-5 Yabancı Dil Sınavı 20 Haziran 2010 Pazar LYS-4 Sosyal Bilimler Sınav 26 Haziran 2010 Cumartesi LYS-3 : Edebiyat – Coğrafya Sınavı 27 Haziran 2010 Pazar LYS-2 : Fen Bilimleri Sınavı

49 2009 İtibariyle Kontenjan Durumu Toplam Kontenjan ÖSS PuanıylaSınavsız G. Puan TürüÖğrenci Alan Toplam SAY EA SÖZ Max(SAY-1, EA-1, SÖZ-1) DİL SAY EA SÖZ TOPLAM

50 İl Adı ÖSYS Başvu 2009-Yerleşen Lisans Önlisans AÖFToplam SınavsızÖSS İle ADANA ADIYAMAN DİYARBAKIR G.ANTEP İSTANBUL İZMİR K.MARAŞ KAYSERİ OSMANİYE Ş.URFA

51 SınavıSayısal Ağl.Eşit Ağl.Sözel Ağl.145 ve Üstünde Puan Alan İlin AdıGeçerliPuan Ort.Puan OrtPuan Ort.Aday SayısıYüzde ADIYAMAN ,98 ANKARA ,26 GAZİANTEP ,99 MERSİN ,40 İSTANBUL ,45 KAYSERİ ,63 MALATYA ,32 ŞANLIURFA ,13 OSMANİYE ,72

52  Ygs ve lys Soruların temel özellikleri

53 Ygs sorularının özellikleri 1. Okuduğunu anlama 2. Temel kavram ve ilkelerle düşünme becerisi 3. Basit işlem alışkanlıkları 4. Zihinsel becerilerin ölçülmesine yönelik sorular  Örnek soru kitapçığı yayınlanacak mı?

54 Lys Sorularının Özellikleri 1. Bilgi basamağındaki sorular 2. Bilgiyi kavrama yönelik sorular 3. Bilgiyi uygulamaya yönelik sorular 4. Analiz türü sorular

55 ÖzellikleriAnahtar kelimeler Bilg i Bilgi düzeyi sorular öğrencinin bilgiyi tanıması veya hatırlamasını içerir. Burada öğrencinin bilgiyi kullanması istenmez, fakat onun sadece öğrenildiği şekilde hatırlanması istenir. Bu düzeye ait bilgiler çabuk unutulur. Tanımlama Sınıflandırma Yerleştirme Örnek verme Ayırt etme Listeleme İsimlendirme Anlama Hatırlama

56 ÖzellikleriAnahtar kelimeler Kavram a Öğrencilerin öğrendiklerini iyi bir şekilde organize edip düzenlemelerini sağlayacak kadar öğrenmiş olmalarını gerektirir. Kavrama düzeyindeki bir soruyu cevaplayabilmesi için öğrencinin hatırlama ve düşünme seviyesine geçmesi gerekir. Öğrenci materyali kavrayıp tekrardan ifade etmeli ve onu kendi kelimeleri ile ifade edip karşılaştırmalar yapmak için kullanabilmelidir. Anlatma Yorumlama Açıklama Karşılaştırma Dönüştürme Çevirme Görselleştirme Yordama Vardama

57 ÖzellikleriAnahtar kelimeler Uygu lama Öğrencilerin sadece verilen bilgiyi aynen hatırlamaları ve öğrendiklerini kendi cümleleri ile ifade edip izah etmeleri yeterli değildir. Öğrencilerin bilgileri uygulayabilmeleri de gereklidir. Öğrencilerin daha önceden öğrendikleri bilgileri kullanarak farklı bir problemi çözmelerini isteyen soruları içerir. Transfer Hesaplama, Yorumlama Hesap Etme Çözme Kestirme, Gösterme Uygulama Değiştirme Eyleme geçirme

58 ÖzellikleriAnahtar kelimeler AnalizAnaliz soruları öğrencilerin kritik ve derinlemesine düşünmelerini gerektiren yüksek dereceli sorulardır. Analiz soruları öğrencilerin kritik düşünmelerini geliştirdikleri için çok önemlidirler. Analiz etme Düzenleme Sonuç çıkarma Seçme Zıtlıkları belirleme Karşılaştırma Kategorize etme İnceleme Bağlantı kurma


"Üniversiteye Giriş Sınavları www.zirve.edu.twww.zirve.edu.tr." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları