Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Tıp Eğitiminde Sorunlar ve Güncel Yaklaşım Sempozyumu,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Tıp Eğitiminde Sorunlar ve Güncel Yaklaşım Sempozyumu,"— Sunum transkripti:

1 Tıp Eğitiminde Sorunlar ve Güncel Yaklaşım Sempozyumu,
Güncel Modeller ve Türkiye Tıp Eğitiminde Sorunlar ve Güncel Yaklaşım Sempozyumu, 5-6 Aralık 2013, Diyarbakır / 40 Zekeriya Aktürk, Prof. Dr., Atatürk Üniversitesi,

2 Öğrenci merkezli eğitim?
Dikey / Yatay entegre Spiral müfredat nedir? SPICE modeli nedir? Standartlar nelerdir? Öğrenci merkezli eğitim? Yeterlilikler? Gelecek? Uzaktan eğitim? Probleme Dayalı Ö.? / 40

3 Nasıl Bir Hekim? (Taraflar)
Toplum Devlet İşveren Standartlar Öğrenen Eğiticiler Toplum ME Johns. Johns Hopkins Tıp Fakültesi Dekanı (Prof. Dr. Recep ÖZTÜRK’ün sunumundan) / 40

4 Nasıl Bir Hekim? (Özellikler)
Yıldızlı Hizmet sunucusu Karar verici İletişimci Toplum lideri Yönetici Professional Collaborator Scholar Communicator Health advocate Manager / 40 Boelen C. The Five-Star Doctor: An asset to health care reform?

5 Nasıl Bir Model? (1978) Konu temelli müfredat Entegre müfredat
Yeterliliğe dayalı müfredat McGaghie WC. Competency Based Curriculum development in Medical Education. World Health Organization. 1978 / 40

6 Yeni Müfredat Modelleri
İçeriğe göre Entegre, organ temelli Entegre, klinik sunum/görev temelli Öğrenme/öğretme yöntemine göre Probleme dayalı Vaka temelli Öğrenme/öğretme yaklaşımına göre Çekirdek müfredat Seçmeli müfredat Öğrenci merkezli Eğitici merkezli / 40

7 Öğrenim hedeflerine göre
Yeterliliğe/çıktıya dayalı Sosyal sorumluluğa göre Topluma dayalı Karma (Hibrit) Entegre, PDÖ, öğrenci merkezli vb. unsurları birleştiren Öğrenme/öğretme tekniklerine göre Sınıf dersi, hasta başı eğitimi, beceri eğitimi, bire bir eğitim, uzaktan eğitim… / 40

8 Müfredat Yeterliliğe Dayalı Olmazsa;
Tıp Eğitimim 3 kez başladı. Okulda öğrendiklerim hastanede işime yaramadı, hastanede öğrendiklerim de aile hekimliğinde işime yaramadı. Julian Tudor Hart “My medical education began three times. What I learnt at medical school was no use in the hospital. What I learnt in the hospital was no use in general practice.” / 40

9 ULUSAL YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
UYÇ (NQF) Sektörel Yeterlikler YÖK Program çıktıları Program Çıktıları Program çıktıları Fakülteler Dersler Dersler Dersler Öğrenme Çıktıları Öğrenme Çıktıları Öğrenme Çıktıları Bilim Dalları Konular Konular Konular Öğrenim hedefleri Öğrenim hedefleri Öğrenim hedefleri Eğiticiler / 40

10 Geleneksel eğitim / Çağdaş eğitim
KLİNİK 1 Yıllar 2 3 4 5 6 Klinik bilimler Temel bilimler TEMEL 1 2 3 4 5 6 Y I L L A R / 40

11 Yatay Entegrasyon Tüm konular birbiriyle bağlantılı olmalıdır 1. Sınıf
09:10-10:00 Hücrenin yapısı 10:10-11:00 Hücrenin organelleri / 40

12 Dikey Entegrasyon İlerleyen sınıfların konuları bağlantılı olmalıdır
1 Hücre 2 Doku 3 Klinik anatomi 4 Patoloji 5 Klinik problem çözme / 40

13 Spiral Müfredat Yıl 4 3 2 1 Önceki konularla daha üst düzeyde bağlantı kurma Karar verme ve kalite Araştırma yöntemleri ve kritik düşünme Temel bilimler ve sağlığın anlaşılması / 40

14 Copernic Değişimi The Copernican Revolution was the paradigm shift from the Ptolemaic model of the heavens, which postulated the Earth at the center of the galaxy, to the heliocentric model with the Sun at the center of the Solar System (1543). / 40 Prof. Dr. Haydar Sur’dan

15 SPICES Modeli Student-centered vs Teacher-centered
Problem-based vs Subject-based Integrated vs Discipline-based Community-based vs Hospital-base Elective vs Standard program Systematic vs Opportunistic Harden RM, Sowden S. Educational strategies in curriculum development: The SPICES model. Med Educ 1984;18: / 40

16 DIAMOND Yaklaşımı Different curricula simultaneously (Hibrid) D
Integrated (Entegre) A Adaptive (Esnek) M Monitoring (Şeffaf ve izlenen) O Outcome based (Çıktı temelli) N Non-static (Dinamik ve düzenli güncellenen) Developmental (Politikalar, ekip, kaynaklar gibi dış faktörleri dikkate alan) / 40 Akturk Z, Khan AS. A DIAMOND Approach for Keeping Medical Curriculum Live and Health. Euras J Fam Med 2012;1(2):

17 Sağlık Politikalarının Etkisi: Türkiye
/ 40 Aktürk Z, Işık M. Euras J Fam Med 2013; 2(1):

18 Sağlık Sistemleri Hep Reformdadır!
/ 40

19 Öğrenme Piramidi ve Bilginin Kalıcılığı
Simülatörlerin Önemi Ders Okuma Görsel-İşitsel Demonstrasyon Tartışma Grupları Yapmak Başkalarına anlatmak Öğrenme Piramidi ve Bilginin Kalıcılığı Edgar Dale (April 27, 1900 in Benson, Minnesota, – March 8, 1985 in Columbus, Ohio) was an American educationist who developed the Cone of Experience. He made several contributions to audio and visual instruction, including a methodology for analyzing the content of motion pictures. Born and raised in North Dakota he received a B.A. and M.A. from the University of North Dakota and a Ph.D from the University of Chicago.[1] His doctoral thesis was titled, "Factual Basis for Curriculum Revision in Arithmetic with Special Reference to Children's Understanding of Business Terms."[2] and is pre-cursor for his later work with vocabulary and readability. He was a professor of education at Ohio State University. In 1933 Dale wrote a paper on how to effectively create a High School film appreciation class. This paper has been noted for having a very different view of adolescent interaction with films than that taken by the Film Control Boards of the time.[3] Cone of Experience An example of the false "cone of learning" attributed to Dale Dale's "Cone of Experience," which he intended to provide an intuitive model of the concreteness of various kinds of audio-visual media, has been widely misrepresented. Often referred to as the "Cone of Learning," it purports to inform viewers of how much people remember based on how they encounter information. However, Dale included no numbers and did not base his cone on scientific research, and he also warned readers not to take the cone too seriously. The numbers may have originated as early as the 1940s, when a scholar at the University of Texas at Austin created visual aids for the military.[4] / 40 Dale, Edgar. Audiovisual Methods in Teaching. Holt, Rinehart and Winston, Inc., New York 1969

20 / 40

21 Bologna Süreci: Ana Öncelikler
Yaşam boyu öğrenme İş bulabilirlik Eğitim, araştırma, buluş Öğrenci merkezli (%25 elektif) Karşılaştırılabilir dereceler Hareketlilik Uluslararasılaşma Sosyal boyut – eşit erişim Üç aşamalı model Kalite güvencesi Life Long Learning Employability Education, Research and Innovation Student-Centred Learning and the teaching mission of Higher Education Readable and Comparable Degrees Mobility International Openness Social Dimension Equitable Access and Completion Three Cycle Model Quality assurance The Bologna Process The European Higher Education Area in the new decade (Leuven/Louvain-la-Neuve Communiqué, April 2009) / 40

22 Standartlar UTEAK: 2.3. Eğitim programının topluma yönelik/topluma dayalı özellikleri TS Tıp fakülteleri eğitim programını mutlaka toplumun öncelikli sağlık sorunlarını içerecek şekilde kurgulamalıdır. GS Tıp fakülteleri tıp eğitimi süresince eğitim etkinliklerinin bir kısmını üçüncü basamak dışındaki sağlık kurumlarında ve toplum içinde gerçekleştirmelidir 3.5. Ölçme değerlendirme uygulamalarının öğrenmeyi desteklemesi TS Tıp fakültelerinde ölçme ve değerlendirme, mutlaka öğrenmeyi motive edecek ve bilgi, beceri ve tutum hedeflerinin entegrasyonunu sağlayacak şekilde planlanmalıdır. / 40

23 1. Sınıf Hedef, dersleri eğitimin %40’ından az tutmak. Geri kalan zaman laboratuvarda, küçük grup tartışmalarında, vaka ve ekip temelli öğrenme, akran öğrenmesi ve simülasyonlarda geçer. 2. Sınıf 2. sınıfta eğitim boyunca haftada yarım gün bir eğiticinin yanında poliklinikte veya aile hekimliğinde Staj (Longitudinal Clerkship) da yapılır. Our goal is to keep lectures under 40% of class time. The rest of your curricular time will be spent in lab (e.g., anatomy and virtual microscopy), small group discussions, case‐and team‐based learning, peer teaching and simulation 2. Sınıf Longitudinal Clerkship will also continue concurrently with GTS, through December of Year 2. You will get to participate in the Longitudinal Clerkship one half‐day a week. This clerkship places you in an outpatient or community setting with a faculty preceptor. / 40

24 The Scholarly Concentration (SC) program is a faculty-mentored, scholarly experience for medical students. This required component of the M.D. curriculum provides the infrastructure and mentoring necessary for students to produce a scholarly project in an area of individual interest and encourages the acquisition of attitudes and skills for self-directed, lifelong learning and scholarship. The Scholarly Concentration program offers the following five areas of study: Basic Science Clinical Research History of Medicine Medical Humanities, Bioethics and the Healing Arts Public Health and Community Service Course Goals The overall goals of the SC program are to promote intellectual curiosity, appreciation of scholarly inquiry, flexibility, passion for discovery, openness to new ideas and the ability to work both independently and collaboratively. By the end of this course, the students will: Gain exposure to scholarship within their concentration. Be introduced to scholarly careers in medicine. Work closely with a mentor to formulate a research question or scholarly objective and to develop a plan that addresses the student’s research question with appropriate methods. Conduct a scholarly project. Develop skills in critical thinking, self-directed learning, written and oral communication. Course Director Mary Catherine Beach, M.D., M.P.H. Associate Professor of Medicine / 40

25 https://medschool.vanderbilt.edu/ume/hybrid-curriculum-schematic
/ 40 https://medschool.vanderbilt.edu/ume/hybrid-curriculum-schematic

26 Atatürk Üniversitesi 2012-2013
/ 40

27 Gelecek Uzaktan Eğitim - Sanal üniversiteler ?
International Virtual Medical School Health Services Management Healthcare Reimbursement Master of Business Administration - Healthcare Medical Office Administration / 40

28 / 40 Krystal Temple, What Happens in an Internet Minute? Mart 2012

29 Geçerliliği Devam Eden Yönelimler
İhtiyaca uygun eğitim Topluma dayalı eğitim Kendi kendine öğrenme Probleme dayalı öğrenme – görev temelli öğrenme Entegrasyon ve erken klinik temas Sürekli mesleki gelişim Uygulamaya yönelik eğitim Kanıta dayalı eğitim İletişim ve enformasyon teknolojileri / 40 Anwarul Azim Majumder. Trends in Medical Education Indian Journal Of Medical Sciences Indian J Med Sci Vol. 58 No. 9, September 2004

30 Mayıs – Temmuz 2012 73 ülkeden 849 katılımcı 517 Avrupa 325 Diğer / 40
Catherine Kennedy, Pat Lilley, Levente Kiss, Levente Littvay and Ronald Harden

31 Majör müfredat trendleri açısından gelecek vizyonu
/ 40

32 / 40

33 / 40

34 / 40

35 Değişimi engelleyen en önemli faktörler
Please rate how significant were the factors in opposing change, or serving as a barrier to change. / 40

36 Çok Eskiden Bire bir eğitim / 40

37 Eskiden Selçuklu Nizamiye Medreseleri (1065)
Kurum önemli ama eğitici ön planda / 40

38 Daha Sonra İznik Orhaniyesi (1330) Eğitici önemli ama kurum ön planda
/ 40 Prof. Dr. Fahri UNAN. Yeni Türkiye, 5. cilt (Ankara, 1999, Yeni Türkiye Yayınları), s

39 Bugün Kurum çok önemli, eğitici az önemli / 40

40 Gelecek Öğrenci bire bir eğiticiye kaydedilebilir,
Kurum, alt yapı ve ekip açısından önemli, Teorik dersler uzaktan eğitimle verilebilir Eğitici Kurum + Teknoloji / 40


"Tıp Eğitiminde Sorunlar ve Güncel Yaklaşım Sempozyumu," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları