Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

/ 341 Erzurum, Ekim 2013 Atatürk Üniversitesi’nde İngilizce Tıp Neden Gereklidir ve Desteklemek için Ne Yapılmalı? Zekeriya Aktürk, Prof. Dr.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "/ 341 Erzurum, Ekim 2013 Atatürk Üniversitesi’nde İngilizce Tıp Neden Gereklidir ve Desteklemek için Ne Yapılmalı? Zekeriya Aktürk, Prof. Dr."— Sunum transkripti:

1 / 341 Erzurum, Ekim 2013 Atatürk Üniversitesi’nde İngilizce Tıp Neden Gereklidir ve Desteklemek için Ne Yapılmalı? Zekeriya Aktürk, Prof. Dr.

2 / 342 Bu Sunumun Amacı Bu sunumun amacı –uluslararasılaşma çerçevesinde Atatürk Üniversitesi İngilizce Tıp fakültesinin gereklilik sebeplerini tartışmak ve –desteklenmesi için önerilerde bulunmaktır.

3 İngilizce Tıbbın Misyonu ne Olmalıdır? Bu amaçlara hizmet edecek İngilizce Tıp Fakültesi “Uluslararası bir program olma ve kontenjanının en az %40’ını uluslararası öğrencilere ayırma, uluslararası öğrenci çekebilmek için dünyadaki iyi tıp fakültelerinden olma” misyonunu benimsemelidir. İngilizce Tıbbın misyonu Türk öğrencilere İngilizce öğretmek olmamalıdır; belki yabancı öğrencilere Türkçe öğretmek olabilir. / 343

4 İngilizce Tıp Eğitimi Neler Getirir? Yükseköğretimin küreselleşmesi sürecine katkıda bulunur, Erzurum’u yükseköğretim alanında bir cazibe merkezi haline getirir, Fakültemizin akademik kapasitesini artırır, Erzurum’un ve Türkiye’nin zengin tarihsel ve kültürel mirasını paylaşmayı sağlar, Kültürler arası etkileşimin artmasıyla, farklılıklara saygı ve anlayış kültürünün zenginleşmesine destek olur. / 344

5 Neden Gereklidir? 1.Uluslararasılaşmak bir zorunluluktur. 2.Uluslararası programlar ülke politikasıdır 3.Çağdaş ülkelerle rekabet için 4.Ekonomik açıdan gereklidir 5.Dünya ile entegrasyon için gereklidir 6.Üniversitemizin tanıtımı için gereklidir 7.Öğretim elemanlarımızın gelişimine katkı sağlar 8.Dünyayla entegre hekimler yetiştirmemizi sağlar 9.Büyük ülke olmanın gereğidir (Nebraska-Atatürk) / 345

6 1. Uluslararasılaşmak Bir Zorunluluktur / 346 Uluslara ra- sılaşma Teleko münikas yon Ulaşım Vizeleri n kalkmas ı Uluslara rası şirketler İnternet Standart lar Uluslara rası anlaşma lar STK’lar

7 2. Uluslararasılaşmak Ülke Politikamızdır / 347

8 Yükseköğretim Kurulu Uluslararası İlişkiler Koordinatörü ve Üniversitelerarası Kurul Genel Sekreteri Prof. Dr. Muhittin Ataman, “Uluslararası Öğrenci Hareketliliği ve YÖK'ün Uluslararasılaşma Stratejisi” başlıklı sunumunda Türkiye'de uluslararası öğrenci sayısının son iki yılda iki kat artış göstererek 45 bin sayısına ulaşıldığını belirterek gelecek birkaç yıl içerisinde 100 bin uluslararası öğrenci hedeflendiğini belirtti. / 348

9 9 3. Çağdaş Ülkelerle Rekabet İçin Bir okul tanıtımı: DePaul Üniversitesi

10 Indiana Üniversitesi Eğitim Fakültesi Ekim 04, 2008 / 3410

11 4. Ekonomik Açıdan ABD’de yükseköğrenim kurumlarında yaklaşık 600,000 uluslararası öğrenci var / _hr/ vaughan.htm

12 İngiltere / 3412

13 Hollanda Ocak 2010: 76,000 uluslararası öğrenci var / /

14 Japonya 1 Mayıs 2007 itibariyle Japonya’da 118,498 uluslararası öğrenci var /

15 Türkiye 10 Haziran 2010: Yaklaşık yabancı öğrenci / 3415

16 / Şubat 2012: Yaklaşık yabancı öğrenci

17 5. Dünya İle Entegrasyon İçin Bologna sürecinin amacı akademik dereceleri standart hale getirmek ve kalite güvencesini sağlayarak karşılaştırılabilir ve Avrupa genelinde uyumlu olan bir Avrupa Yükseköğrenim Alanı oluşturmaktır. Avrupa Yükseköğrenim Alanı’na 46 ülke üyedir Türkiye 2001’den beri üyedir / 3417

18 Erasmus Bir Avrupa Birliği eğitim programıdır. Avrupa’daki yükseköğrenim kalitesini artırmayı amaçlar. Erasmus programı bu amaçla Avrupa’da yükseköğrenim programlarının kooperasyonunu teşvik eder. Bu işbirlikleri ve etkinlikler program tarafından ekonomik olarak desteklenmektedir. / 3418

19 Mevlana Değişim Programı Mevlana Değişim Programı, yurtiçinde eğitim veren yükseköğretim kurumları ile yurtdışında eğitim veren yükseköğretim kurumları arasında öğrenci ve öğretim elemanı değişimini gerçekleştirmeyi amaçlayan bir programdır için üniversitemizde 102 değişim planlandı. / 3419

20 6-Üniversitemizin Tanıtımı İçin Uluslararası fuarlarda kendimizi İngilizce Tıp ile presente ediyoruz. Ziyaretçi Öğretim Üyesi projesi ile 9 öğretim üyesi davet ettik Fakülemizde 61 yabancı öğrenci okuyor döneminde Mevlana Değişim Programından 1 öğretim üyesi gelecek / 3420

21 eğitim öğretim yılı için İngilizce Tıp bölümüne 31 ülkeden başvuru yapıldı. / 3421 n% KENYA AZERBAYCAN SURİYE239.5 İRAN197.9 TÜRKİYE177 TÜRKMENİSTA N135.4 A.B.D.125 ALMANYA104.1 FİLİSTİN104.1 AFGANİSTAN93.7 BULGARİSTAN72.9 FAS62.5 YEMEN52.1 HOLLANDA41.7 GÜRCİSTAN31.2 URDUN31.2 RUSYA20.8 SUUDİ ARABABİSTAN.20.8 ANDORRA10.4 BİRLEŞİK ARAP EMİRLİ10.4 BOSNA-HERSEK10.4 ERİTRE10.4 İSRAİL10.4 NORVEÇ10.4 ÖZBEKİSTAN10.4 ROMANYA10.4 SOMALİ10.4 TACİKİSTAN10.4 TANZANYA10.4 TUNUS10.4 YUNANİSTAN10.4 Toplam242100

22 Ziyaretçi Öğretim Üyeleri / 3422 Arunkumar Vasanr ChitreIndiaBiophysics Basant Kumar MohantyIndiaEmbryology B.Vinod KumarIndiaMicrobiology Sherif KaramCanadian histology Krishna TadepalliIndiaPathology Usha Rani SomarajuIndiaBiochemistry Anil SharmaIndiamedical biology Shabbir Ahamd KhanPakistanPublic Health Seyed Mohammad AkramiIranmedical genetics Gamal BadrEgyptianImmunology Mohammed KhanBangladeshMicrobiology Volodymyr DvornykHong Kongmedical biology Syamala MoparthiIndiaPhysiology Hasabelrasoul MohameddSaudi ArabiaPhysiology Abderrahman IbrahimSyria, ParaguayPathology Anand Sarwottam DeshmukhIndiaMedical Microbiology Ashwini DeshmukhIndiaPhysiology Sarosh MahdiPakistanPublic health Alberto Cebrian SerranoSpanishHistology and embr. Diego LiberatiItalybio-physiology Nitin VishwakarmaIndiaAnatomy Nasir Ali AfsarPakistanPharmacology Brian MangumFijiPublic Health Shafik HabalMedical Microbiology

23 / 3423

24 / 3424

25 / 3425

26 / 3426

27 / 3427

28 7-Öğretim Elemanlarımızın Gelişimi Son 3 yılda 60 civarında öğretim üyemiz kendini geliştirmek için yoğunlaştırılmış dil kurslarına katıldı. Öğretim üyelerimiz yurt dışına dil eğitimine gitti. Gelen yabancı öğretim üyelerimizle iletişim/işbirliği imkanı oluştu. Eğiticilerimiz sunumlarını yenilediler. / 3428

29 8-Dünyayla Entegre Hekimler Yetiştirmemizi Sağlar Bu süreçte öğrencilerimiz yabancı öğrenci ve öğretim elemanlarıyla temas kurmakta, Uluslararası etkileşim için güçlenmektedirler. / 3429

30 / 3430

31 9-Büyük Vizyonun Gereğidir (Nebraska-Atatürk) Uluslararasılaşma bir vizyon gereğidir yılında Nebraska üniversitesinden öğretim elemanları Erzuruma geldi ve yıllarca imkansızlıklar içerisinde çalıştılar. Halen minnet duyuyoruz! Gelişmekte olan ülkelerden birçok üniversiteye destek olma imkanımız olabilir. / 3431

32 / 3432

33 Destek Stratejileri 1.Uzaktan eğitim 2.Projelerden destek 3.Yurt içi öğretim elemanlarından destek 4.Mevlana değişim programı 5.ERASMUS 6.Kendi eğiticilerimizi yetiştirmek 7.Yabancı öğretim elemanı istihdamı 8.Yabancı öğrenci kontenjanı 9.TÜBİTAK 10.Uzun vadede fakülteleri ayırmak / 3433

34 SONUÇ 1.İngilizce tıp fakültesi üniversitemiz için gereklidir ve desteklenerek geliştirilmelidir. 2.İngilizce tıp fakültemizin geliştirilmesi için yeterli kaynaklar vardır. 3.İngilizce Tıp Desteklenmezse: 1.Şimdiye kadarki emekler zayi olur 2.Başarısız olunmanın imajı kalacaktır 3.İç motivasyon düşer 4.İçe kapanık bir politika oluşur / 3434


"/ 341 Erzurum, Ekim 2013 Atatürk Üniversitesi’nde İngilizce Tıp Neden Gereklidir ve Desteklemek için Ne Yapılmalı? Zekeriya Aktürk, Prof. Dr." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları