Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 BİLİŞİM SEKTÖRÜNDE KARİYER İZLENİMLERİ CENK KIRAL Kıdemli Bölge Satış Direktörü Orta,Doğu, ve Güney Doğu Avrupa ve CIS Bölgesi Oracle Corporation.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 BİLİŞİM SEKTÖRÜNDE KARİYER İZLENİMLERİ CENK KIRAL Kıdemli Bölge Satış Direktörü Orta,Doğu, ve Güney Doğu Avrupa ve CIS Bölgesi Oracle Corporation."— Sunum transkripti:

1 1 BİLİŞİM SEKTÖRÜNDE KARİYER İZLENİMLERİ CENK KIRAL Kıdemli Bölge Satış Direktörü Orta,Doğu, ve Güney Doğu Avrupa ve CIS Bölgesi Oracle Corporation

2 2 GÜNDEM: KİŞİSEL TANITIM FİRMA TANITIMI BİLİŞİM SEKTÖRÜ DİNAMİKLERİ / TRENDLER BİLİŞİM SEKTÖRÜNDE KARİYER İMKANLARI YENİ PARLAYAN ALANLAR / TAVSİYELER COPRIME SATIŞ METODU SORU/CEVAP

3 3 Cenk Kıral – kısa özgeçmiş NCR Türkiye - Müşteri Temsilcisi –Ticari, Endüstriyel, Kamu ve Eğitim Sektörleri NCR Corporation - USA –Ürün Pazarlama Müdürü –Latin Amerika, Orta Doğu ve Afrika Bölgesi NCR Türkiye –Satış Müdürü –Ticari, Endüstriyel, Kamu, Bankacılık, Mağazacılık ve Telko sektörleri –Veri Ambarı Pazarlama ve Satış Koordinatörü 1998 – 2006 ORACLE Türkiye –DW/CRM Ç özümleri İş Geliştirme Müdürü 2006 – bugün ORACLE EE&CIS Bölgesi –BI çözümleri İş Geliştirme Direktörü –BI&EPM çözümleri bölge satış direktörü

4 4 KARİYER ÖZETİ 1.SATIŞ ve SATIŞ YÖNETİMİ 2.PAZARLAMA 3.İŞ GELİŞTİRME

5 5 NCR Turkey NCR Corp. WHQ - USA AT&T GIS Turkey TERADATA Turkey ORACLE Turkey ORACLE EE&CIS Region Sales Rep. MARKETING (w/full product life cycle and region-wide business plan management) SALES ( w/MAJOR ACCOUNT MANAGEMENT) Prod. Mktng. Manager Sales Team Leader Sales Coordinator Buss.Dev. Director Sn.Sales Director Sales Director Buss.Dev. Manager SALES MANAGEMENT  BUSINESS DEVELOPMENT  CO-PRIME SELLING  ALLIANCE & CHANNEL MANAGEMENT  P&L MANAGEMENT  MULTINATIONAL and MULTICULTURAL SALES MANAGEMENT  EXECUTIVE BOARD MEMBERSHIP AT EMEA LEVEL PRIMARY INDUSTRY KNOWLEDGE: RETAIL, BANKING, TELCO, PUBLIC SECTOR COMPANY LOCATION TIMELINE ROLE/TITLE EXPERIENCES GAINED

6 EE&CIS Avrupa Birliği Genişleme ve CIS Bölgesi

7 7 Oracle Corporation Dünyanın en büyük kurumsal yazılım firması $22.4 milyar ciro (MY08) 300,000 global müşteri 270,000 Oracle Database müşterisi 37,500 Oracle Applications müşterisi 77,000 Oracle Fusion Middleware müşterisi 84,000 çalışan –20,000 yazılım geliştiren – 7,500 destek mühendisi 20,000 iş ortağı –9,100 Independent Software Vendors (ISVs) 145 ülkede varlık

8 8 E-Business Suite PeopleSoft Enterprise Siebel JD Edwards Oracle Retail i-flex Communications Billing Utilities ProfitLogic G-Log Agile PLM Oracle GRC AdminServer Skywire Software Application Server SOA / Integration Business Intelligence Content Management Identity Management Data Hubs Enterprise 2.0 Collaboration Services Java Development Tools Enterprise Performance Management BEA Database Real Application Clusters Partitioning OLAP and Data Mining Security Spatial Oracle Lite TimesTen MiddlewareApplicationsDatabase

9 9 Oracle’ın İş Transformasyonu Sağlama Stratejisi KOMPLEAÇIKENTEGRE

10 10 ÖNEMLİ PAZARLARDA LİDERLİK Database Database Share on Linux Embedded Database Middleware CRM Retail Communications Human Capital Management Financial Services Banking Public Sector Professional Services Enterprise Performance Management Data Warehousing Oracle is #1 in modern middleware according to several independent research studies

11 11 İŞ UYGULAMALARI TEKNOLOJİ Enterprise Deals Manufacturing Industries Retail Industry Comms Industry Banking Industry Utilities Industry Insurance Industry Others Enterprise Deals Performance Management Identity Management Content Management Middleware Management Database Systems Management Oracle’ın Son 5 Senedeki Şirket Satın Almaları (pending )

12 12 İŞ ZEKASI PAZARINDA EN HIZLI BÜYÜME #1: en büyük EPM firması #1: en hızlı büyüyen EPM & BI firması #1: dünyanın en büyük firmalarında kullanılan # 1: yılın ürünü 2007 büyüme oranı % OraclePazar Kaynak: Gartner

13 13 Net Ürün Stratejisi Complete Suite of Best-of-Breed Products KURUMSAL YAZILIM PAZARINDAKİ ACIMASIZ REKABET ENTEGRE VE TEKNOLOJİK OLARAK EN GELİŞMİŞ ÇÖZÜM –İŞ FONKSİYONU –TEKNOLOJİK YAPISI –145 ÜLKEDE YAYGIN KULLANIMI –ÇOK YÜKSEK ARGE MALİYETİ –ÇOK SIK VE YÜKSEK HACİMLİ SATIŞ

14 14 Copyright © 2008, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. Business Processes Are Well Defined That’s Why You Implemented ERP/CRM/… Based on Michael E. Porter’s Value Chain Inbound Logistics Operations Marketing Sales Service Outbound Logistics Firm Infrastructure Human Resource Management Technology Development Procurement Invest to Retire Source to Procure Procure to Pay Order to Cash Develop to Release

15 15 Copyright © 2008, Oracle and/or its affiliates All rights reserved. Management Makes The Difference Time Strategic Differentiation Competitive Advantage OPERATIONAL EXCELLENCE MANAGEMENT EXCELLENCE

16 16 Copyright © 2008, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. Hackett Value Grid™ − the Foundation for How Hackett Defines World-Class Performance Hackett Value Grid™ (Finance example) EFFECTIVENESS Industry relative total excess return Operating profit volatility Cost of capital Days sales outstanding Days payables outstanding Days Inventory on-hand Quality metrics Accuracy of forecasts and analysis Functional role in strategic decision making Percent of time analytic focus in on proactive decision making EFFICIENCY Overall function cost as a % of revenue Process cost as a % of revenue Technology cost per function FTE Staffing levels by process Cycle times and iterations Unit cost of transactions Utilization of self-service for inquiry Application complexity Automation of transactions Reliance on spreadsheets Percent of business reports distributed electronically Source: CFO Challenges and Opportunities in the Flat World, Hackett Group, November 2008

17 17

18 18

19 19 BİLİŞİM SEKTÖRÜNDE KARİYER İMKANLARI 1.TEKNİK –PROGRAMCI –TEKNİK MİMAR –DANIŞMAN (satış öncesi / sonrası) –DESTEK UZMANI/DANIŞMANI –TEKNİK GRUP YÖNETİCİLİĞİ 2.SATIŞ/PAZARLAMA –SATIŞ (%50 komisyon bazlı maaş) –PAZARLAMA –İŞ GELİŞTİRME 3.İDARİ –HR/İK –FİNANS –SATIN ALMA/KONTRAT YÖNETİMİ

20 20 YENİ PARLAYAN ALANLAR SALES ADVOCATES / AVENGALISTS –NEW PRODUCTS / CONCEPTS or GEOGRAPHIES –STRONG LEADERSHIP –INTERCULTURAL ABILITIES –REGIONAL POSITIONS –TOO MUCH TRAVELLING EXECUTIVE COACHING CORPORATE PHYSCOLOGICAL GUIDANCE –Coaching with Human Physcology NEW GEOGRAPHIES –EMERGING MARKETS: CENTRAL ASIA

21 21 SÜREKLİ EĞİTİM ve GELİŞİM ŞART

22 22 COPRIME SATIŞ METODU GÜNÜMÜZ İŞ DÜNYASINDAKİ BÜYÜK VE KOMPLEKS ŞİRKET YAPILARINDA Cenk Kıral Bölge Satış Direktörü Oracle EE&CIS Bölgesi

23 23 SATIŞ SANATI DOĞRU YAPI UYGUN KİŞİLER MAAŞ/PRİM MODELİ SATIŞ YÖNETİMİ

24 24 DOĞRU İŞE DOĞRU SATIŞ MODELİ ÜRÜNLER SATICI Müşteri PAZAR FİNANS PAZARLAMA IT TELKO NW PERAKENDE

25 25 STANDART SATIŞ MODELİ VE SORUNLAR BİR ÇOK ÜRÜN VE ÜRÜN GRUBU BİR ÇOK MÜŞTERİ SEGMENTİ KARLILIK BASKISI UZMANLIK ALANI KARMAŞASI PRİMLENDİRME KAVGASI –KİM HANGİ SATIŞTAN NASIL NEMALANACAK? SATIŞ DESTEK – NEREDE VE NASIL? SATICILIĞIN DOĞASI: –HER SATIŞ DEĞERLİDİR AMA BUGÜN KAPANAN DAHA DEĞERLİDİR –DALDAKİ EN KOLAY VE OLGUN MEYVAYI TOPLAMA EĞİLİMİ FİRMANIN MENFAATLERİ –HER ALANDA KARLI BÜYÜME –STRATEJİK ANLAMDA KRİTİK ÜRÜNLER

26 26 COPRIME SATIŞ MODELİ PRIME (ANA) SATICILARLA BERABER AYNI AMACA YÖNELİK YAŞAMA SANATI PRIME GRUPLARIN SAPTANMASI COPRIME ALANLARININ SEÇİLMESİ BERABER ÇALIŞMA MODELİ (ENGAGEMENT MODEL) KURULMASI NEMALANDIRMA/PRİM MODELİ COPRIME MINTIKA KAPSAMI (TERRITORY COVERAGE) TESPİTİ YÖNETİM DESTEĞİ UYGUN COPRIME SATICILARIN SEÇİMİ

27 27 ORACLE YAKLAŞIMI – BASİTLEŞTİRİLMİŞ HALİ Prime CoPrime BI Coprime Rep. TEKNOLOJİ UYGULAMA FİNANS RETAIL BI&EPM Global İş Birimleri AMERICAS EMEA APAC Ana Coğrafi Birimler A.B.D. MEKSİKA CANADA UK WCE MEA EE&CIS Bölgesel Birimler Rusya Polonya Türkiye Ülkeler/Cluster Yapıları Satış Birimleri

28 28 SAHA BİRLİKTE ÇALIŞMA MODELİ CRM Prime ERP Prime TECH Prime BI Co-Prime Müşteriler

29 29 SAHA BİRLİKTE ÇALIŞMA MODELİ CRM Prime ERP Prime TECH Prime BI Co-Prime Müşteriler

30 30 COPRIME SATICI 1.TRUSTED ADVISOR – müşterilere, iş ortaklarına, prime satıcılara 2.ÇOK YETKİN SATICI 3.İLİŞKİ YÖNETİMİ USTASI 4.UYUŞMAZLIK ÇÖZÜMÜ UZMANI

31 31 İŞİN PÜF NOKTASI PRIME EKİPLERİNİN KADERİNE ORTAK OLARAK ONLARA DEĞER YARATMA, BU SAYEDE O EKİBİN BİR PARÇASI OLABİLME, VE DE BU SAYEDE KENDİ SATIŞI İÇİN MÜMKÜN OLAN MAKSİMUM EFORUN VERİLMESİNİ SAĞLAMA COPRIME SATICILIK SANATIDIR

32 32 HOW TO ASSESS AN OPPORTUNITY PROSPECT VISITED ? OPPT. RECOG NISED? ACTIVITIES ? PPT./ DEMO/ PoC STATUS ANY OFFCL PROC.PROCESS ? WHERE ARE WE? PROPOSAL/RFP ORDER FORM SIGNATURE APPROVALS NEGOTIATIONS/ HANDSHAKE HER AŞAMADA DESTEK VEREBİLME BECERİSİ

33 33 COPRIME SATIŞ EKİBİ YÖNETİMİ KÜLTÜRLER ARASI İLİŞKİ ve İŞ YÖNETİMİ UZAKTAKİ EKİBİ YÖNETME –İŞE ALMA SÜRECİ –MOTİVE ETME –EVANGELISATION – FİKİR LİDERLİĞİ –PERFORMANS ve KARİYER YÖNETİMİ –YEREL YÖNETİM EKİBİYLE İLİŞKİLER İŞ ZEKASI ve CRM –RAPORLAMA ve ANALİZLER VİZYON YARATMA ve İCRA ETME –SÜREKLİ BÜYÜME

34 34 SONUÇLAR EKİP 4 SENE ÖNCE CİRO ŞİMDİ 1 X X

35 KPIs

36 36


"1 BİLİŞİM SEKTÖRÜNDE KARİYER İZLENİMLERİ CENK KIRAL Kıdemli Bölge Satış Direktörü Orta,Doğu, ve Güney Doğu Avrupa ve CIS Bölgesi Oracle Corporation." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları