Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Edip KOŞAR Görsel Araçlar Kitaplar Yazı Tahtaları Resimler Eşyalar/Modeller Grafikler Projektörl ü Araçlar İşitsel Araçlar Radyo Teyp Ses Bantları Ses.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Edip KOŞAR Görsel Araçlar Kitaplar Yazı Tahtaları Resimler Eşyalar/Modeller Grafikler Projektörl ü Araçlar İşitsel Araçlar Radyo Teyp Ses Bantları Ses."— Sunum transkripti:

1

2 Edip KOŞAR Görsel Araçlar Kitaplar Yazı Tahtaları Resimler Eşyalar/Modeller Grafikler Projektörl ü Araçlar İşitsel Araçlar Radyo Teyp Ses Bantları Ses CD leri Görsel ve İşitsel Araçlar Film Makin e s i Kapalı Devre Televizyon TV+ Video Eği tim de Kullanılan Araçların Sınıflandırılması Teknoloji Destekli Araçlar Audio Text Teletext Telekonferans Videote xt Audiokonferans Bilgisayar+Projeksiyon cihazı Video konferans

3 Edip KOŞAR Kitaplar Ders Kitapları Görsel Araçlar Alıştırma Kitapları Öğretmen Kitapları Kaynak Kitaplar

4 Edip KOŞAR KİTAPLAR  Sınıfta kullanılan görsel öğretim araçlarının başında gelir.  Eğitimde kitap kullanmanın amacı bilgiyi duyurmak, aktarmak, yorumlamak, korumaktır.  Yararlanılan kitapları sayarsak:Ders kitapları, yardımcı ders kitapları, alıştırma ve test kitapları, öğretmen kılavuz kitapları, ünite el kitabı, ansiklopediler, sözlükler, hikaye kitapları gibi. öğretmen kılavuz kitapları, ünite el kitabı, ansiklopediler, sözlükler, hikaye kitapları gibi.  Ders kitabını kullanmayı gerekli kılan nedenler: -organizasyon -organizasyon -ders kitabı bir öğretim aracıdır. -ders kitabı bir öğretim aracıdır. -rahatlık -rahatlık -öğrenci değerlendirmesi -öğrenci değerlendirmesi

5 Edip KOŞAR Ders Kitaplarının Yararları Ders Kitaplarının Yararları  Ekonomiktir  Bireysel öğrenmeye elverişlidir  Öğrenmeyi yapısallaştırır  Taşınması kolaydır  Başka araçlarla birlikte kullanılabilir  Belli bir konuda herkesin anlayabileceği, bir örnek ve ortak bilgi kaynağı oluşturur.

6 Edip KOŞAR DERS KİTAPLARININ SINIRLILIKLARI  Bilgiler kısa sürede eskiyip kullanılmayabilir  Sınıfta tek kaynak olarak kullanılmamalı, çünkü diğer görsel araçlar ihmal edilir.  Nitelikli ders kitabı seçmek zaman alır.  Bilgiler ana hatlarıyla aktarılır.  Öğretimi kendi eksene etrafındadır.  Bilgiler direk olarak sunulmamalı. Aksi taktirde ezbercilik artar ve tek bir kitap izlenmemelidir.  Dar alanda birçok kavram iletilir.

7 Edip KOŞAR 6 Yazı Tahtaları Kara Tahta Yeşil, Katlanabilir Tahta Görsel Araçlar Kara/Yeşil Tahta Manyetik Tahta Pazen Tahta Bülten Tahtası

8 Edip KOŞAR YAZI TAHTALARI YAZI TAHTALARI  Sınıflarda en yaygın kullanılan tahtalardır.  Pratiktir, kolay ulaşılabilir öğretim materyalidir.  Doğru kullanılırsa etkili olur. Günümüzde sabit, taşınır, katlanır, değişik renklerde, ebatlarda ve tarzlarda, tebeşirle veya özel keçe uçlu kalemle yazılan yazı tahtaları kullanılmaktadır. Günümüzde sabit, taşınır, katlanır, değişik renklerde, ebatlarda ve tarzlarda, tebeşirle veya özel keçe uçlu kalemle yazılan yazı tahtaları kullanılmaktadır. Amacı ve işlevlerine göre tahta çeşitleri: Yazı tahtası (kara yeşil tahta, çok amaçlı tahta) Amacı ve işlevlerine göre tahta çeşitleri: Yazı tahtası (kara yeşil tahta, çok amaçlı tahta)

9 Edip KOŞAR YAZı TAHTASıNıN SıNıRLıLıKLARı  Kullanıcı sırtını sınıfa dönmesinden dolayı sınıfla iletişim azalır.  Uzun çok sık yazmak öğretmen için yorucudur.  Sürekli yazı yazan öğrenciler monotonluğa alışır.  Zaman planlaması zorlaşır.  Öğretmenin yazdıkları okunaklı olmalı.

10 Edip KOŞAR YAZı TAHTALARıNıN KULLANıMıNA YÖNELIK ÖNERILER  Kapsamlı çizim yada yazıları tahtaya dersten önce hazırlamalı  Tahtaya yazmayı planlanılan ve onların yerleşimi önceden organize edilmeli.  Öğrencilerle göz teması önemlidir.  Değişik sunu teknikleri kullanılmalı.  Yazı ve çizimler temiz, anlaşılır ve düzenli olmalıdır.  Önemli kısımları belirtmek için renkli kalem kullanılmalıdır.  Yazılan şeylerin önü kapanmamalıdır.  Çizimden tasarruf sağlamak ve düzgün çizebilmek için cetvel, pergel gibi araçlar kullanılır.

11 Edip KOŞAR GÖSTERİ TAHTALARI Kullanımına Yönelik Öneriler:  Kapsamlı içerik dersten önce hazırlanmalı  Yazı ve yerleşim önceden düzenlenmeli  Önceden yazılanlar kapatılmalı  Konuşurken sınıfa dönülmeli  Değişik sunu teknikleri kullanılmalı  Yazılar temiz ve anlaşılır

12 Edip KOŞAR GERÇEK EŞYA VE MODELLER Gerçek eşyalar;  Somut ve kalıcı öğrenmeler sağlar Genellemeyi kolaylaştırır Bireysel olarak eğitim sağlar.

13 Edip KOŞAR GERÇEK EŞYA VE MODELLER GENEL BAKIŞ  Özellikle ilköğretim öğretmenlerinin en çok yararlandıkları araçlar gerçek eşya ve modellerdir.  Örnekler verirsek - öğretmenler toplama,çıkarma gibi basit işlemlerini öğretiminde fasulye, portakal, - öğretmenler toplama,çıkarma gibi basit işlemlerini öğretiminde fasulye, portakal, elma gibi nesnelerden yararlanırlar. elma gibi nesnelerden yararlanırlar. -insan kulağının iç ve dış yapısını göstermede plastik kulak modeli -insan kulağının iç ve dış yapısını göstermede plastik kulak modeli -resim dersinde çizim alıştırmaları için çiçek,manzara,saksı gibi gerçek eşyalardan -resim dersinde çizim alıştırmaları için çiçek,manzara,saksı gibi gerçek eşyalardan -yapıcı hikayeler yazdırmak için müze veya çevre gezilerinden yararlanılır. -yapıcı hikayeler yazdırmak için müze veya çevre gezilerinden yararlanılır.

14 Edip KOŞAR GERÇEK EŞYALAR  Çevremizde öğretme-öğrenme amaçlı kullanabileceğimiz sayısız nesne var.  Gerçek eşyalar,,öğrencilere somut ve kalıcı öğrenmeler sağlar.  Öğrenilenlerin genellenmesini kolaylaştırılır  Her bireyin kendi yeteneği ölçüsünde bireysel olarak eğitim görmesini sağlar.  Öğretmeni uzun açıklamalar yapmaktan kurtarır.  Somut,gerçek,kalıcı öğrenmeler sağlar.  Soyut düşünce gelişmemiş küçük yaştaki çoçuklar da etkili olur.

15 Edip KOŞARMODELLER -gerçek eşyalar sınıfa getirilemeyecek kadar büyük -gözlenemeyecek kadar küçük -satın alınmayacak kadar pahalı -çok kirli,tehlikeli yada hassas olabilir. -eşyanın gösterilmek istenen özellikleri açık olmayabilir yada bir ilke bazı materyallerle daha iyi öğretilebilir.  Bu durumlarda ise model yada resim,şema,grafik gibi görsel materyallerin kullanımı öğretme-öğrenme açısından daha pratik ve anlamlıdır.  Modeller, bir gerçek eşyanın üç boyutlu temsilleridir.  Asıl cisimden daha büyük,daha küçük olabildiği gibi temsil ettiği eşya ile aynı büyüklükte olabilir. Üç boyutlu insan modelleri,atom ve molekül modelleri,güneş ve çevresindeki gezgenler modeli,yapılması tasarlanan bina ve uçak maket modelleri gibi. Özellikle söküp,takılabilen,bundan dolayı iç detayların görünebilmesini sağlayan,önemli detayların renk kullanılarak vurgulandığı modeller öğrencilere,gerek eşyanın sağlayamayacağı öğrenme tecrübeleri sağlar.

16 Edip KOŞAR ÖZETLE ÖĞRETMEN:  Kullanmadan önce eşya ve modeli iyi tanımalı  Nesnelerin görülebilir büyüklükte olmasına dikkat  etmelidir.  Derste nesneleri sadece gerektiği zaman göstermeli  Modelin temsil ettiği nesnenin boyut,renk ve şeklini belirtmeli ve nesneyi sınıfta elden ele dolaştırmaktan kaçınmalıdır.

17 Edip KOŞAR TEPEGÖZ PROJEKTÖRLERI  Tepegöz projektörleri; metin, çizim, grafik ve resim gibi önceden saydam bir materyal üzerine renkli ya da siyah - beyaz olarak hazırlanmış bilgilerin ekrana büyütülerek yansıtılması için ya da ders sırasında doğrudan üzerine yazılıp çizilerek ve gerektiğinde silinerek saydam bir yazı tahtası gibi kullanılabilen çok yönlü bir araçtır.

18 Edip KOŞAR  Göze hitap eden tepegöz bir materyal üzerindeki görüntüyü büyüterek perdeye yansıtma temel işlevi üzerine yapılandırılmıştır.  Tepegöz, üzerinde cam bir tabla bulunan bir kasa ve bu kasaya monte edilmiş,bir grup mercekle aynayı taşıyan bir başlık kutusundan oluşur.

19 Edip KOŞAR TEPEGÖZLE SUNU YAPARKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR  Sunuya içeriği gösteren bir saydamla başlanmalıdır.  Saydamı tepegöze doğru yerleştirmeye dikkat edilmelidir.  Perde kullanılmıyorsa görüntünün yansıtıldığı alan pürüzsüz olmalıdır.  Saydam değiştirirken açık bırakılmamalıdır.  Sunucunun yüzü ekrana değil,öğrencilere dönük olmalıdır.  Görüntü her öğrenci tarafından iyi görülebilmelidir.  Görüntünün yansıya 90 derecelik açıyla gelmesi sağlanmalıdır.  Yansıtılan görüntünün alt sınırının,izleyicilerin baş hizasından yukarı olmasına dikkat edilmelidir.

20 Edip KOŞAR Tepegöz - Avantajlar 1. Parlaklık 2. Göz 2. Göz teması 3. Kolay 3. Kolay kullanım 4. Düzenlenebilir 5. Erişilebilirlik 6. Kolay 6. Kolay hazırlama 7. Detaylı 7. Detaylı bir içeriği sunma 8. Davranışlara 8. Davranışlara etkisi 9. Organizasyon 9. Organizasyon ve tartışma

21 Edip KOŞAR Tepegöz – Dezavantajlar  Önceden programlanamaz  Bireysel kullanım için uygun değildir  Hazırlık için süre gerektirir  Görüntü yüksekliği faktörü

22 Edip KOŞAR Tepegöz Yansıları Yansıtılacak olan resim, grafik, tablo ve metinler  Özel asetat kalemi ile yazılıp-çizilebilir, veya  Bilgisayarda hazırlanıp direkt çıktısı alınarak kullanılabilir. Ya da bilgisayarda hazırlanan materyalin kağıda alınan çıktısı fotokopi yoluyla saydama aktarılabilir

23 Edip KOŞAR 22 Yansıların Hazırlanması Yansılar yatay olarak hazırlanmalıdır.

24 Edip KOŞAR 23 Yansıların Hazırlanması YAŞADIĞIMIZ ÇEVRE VE DOĞA

25 Edip KOŞAR 24 Yansıların Hazırlanması Her yansıda tek bir kavram sunulmalıdır. yarıçap

26 Edip KOŞAR 25 Yansıların Hazırlanması Türkiye’de Bilgisayar Okur-Yazarı Oranları Türkiye’de bilgisayar okur-yazarı oranları; 1998’ de %15, 1999’da %18, 2000’de %22 ve 2001 yılında ise %32 olarak tespit edilmiştir.

27 Edip KOŞAR 26 Slayt Makinası Her bir gösterimde, bireysel olarak yerleştirilmiş, ufak, fotografik saydamların gösterimini sağlayan cihazdır.

28 Edip KOŞAR 27 Slayt Makinas ı – Avantajlar  Sıralama  Otomatik odaklama  Otomatik gösterim  Koleksiyon oluşturma  Bireysel kullanım

29 Edip KOŞAR 28 Slayt Makinas ı – D ezavantajlar ı  Slaytların iyi organize edilmemiş olması  Sıkışık & kalabalık slaytlar  Kolay hasar görebilmesi  Maliyet

30 Edip KOŞAR 29 Slayt Makinas ı – Uygulamalar Genellikle her düzeyde ve her konuda kullanılbilir. Çoğunlukla,  resim/sanat,  coğrafya,  biyoloji gibi derslerde kullanılır.

31 Edip KOŞAR 30 Dijital Kamera  Çekilen filmler kolayca bilgisayara aktarılabilir.  Filmler bir diskette, hafızada veya akıllı bir kartta saklanır.

32 Edip KOŞAR 31 Dijital Kamera Avantajlar  Filmlerin dijital olması  Film saklama kapasitesi  Yakınlaştırma özelliği  Kolay kullanım

33 Edip KOŞAR 32 Dijital Kamera Uygulamalar  Doğa resimleri  Öğretim metodlarının sınıf içinde görüntülenmesi  Bir okulun tanıtımı

34 Edip KOŞAR 33 Projeksiyon Cihazı  Elektronik bir tepegöz olarak nitelenebilir. Grafiksel yazılımları sunmak amacı ile tasarlanmıştır

35 Edip KOŞAR 34 Projeksiyon Cihazı Avantajlar  Monitor yansısı  Bilgisayar kapasitesi  Etkileşim

36 Edip KOŞAR 35 Projeksiyon Cihazı Dezavantajlar  Karanlık bir ortam gerektirir  Çözünürlük sorun olabilir  Maliyet yüksektir

37 Edip KOŞAR 36 Projeksiyon Cihazı Uygulamalar  Yazılımların gösterimi  Elektronik bir ansiklopedinin taranması  Internet bağlantısı  Animasyonların gösterimi

38 Edip KOŞAR 37 Opak Projektör Şeffaf olmayan materyallerin çok kuvvetli bir ışık kaynağı (~1000 watt) yardımı ile büyütülerek yansıtılmasını sağlayan cihazdır.

39 Edip KOŞAR 38 Opak Projektör  Karanlık bir ortam gerek t irir  Hacim olarak büyüktür  Çabuk ısınabilir Dezavantajlar

40 Edip KOŞAR AUDİO TEXT  Audio text, kullanıcı kişinin ulaşmak istediği bilgilerin daha ö nceden ses kaydı bi ç iminde depolanmış olduğu bir bilgisayarla telefon aracılığıyla mesaj alışverişi yapabilmesini sağlayan bir sistemdir  Kulanın kolaylıyı ve maliyetinin d ü ş ü k olması avantajlarıdır  Sınırlı iletişim ve kullanım darlığı ise dezavantajlarıdır.

41 Edip KOŞAR AUDİOTEXT

42 Edip KOŞAR TELETEXT  Teletext,doğrudan yayın ya da uydu yayını yoluyla yayınladıkları metin ya da hareketsiz grafik bi ç imindeki bilgiler i ç inden kendi ilgi ve istekleri doğrultusunda se ç tiklerini uygun donanımlı televizyon ekranına ç ağırabilmesini sağlayan bir sistemdir.  G ü ncel bilgilere anında ulaşma ve maliyet d ü ş ü kl ü ğ ü avantajlarındandır  Tek y ö nl ü iletişim ve zaman alıcı olması ise dezavantajlarıdır.

43 Edip KOŞAR TELETEXT

44 Edip KOŞAR VİDEO TEXT  Video tex t, kullanıcı kişinin ö nceden bilgisayara depolanmış metin, hareketsiz ve hareketli grafik bi ç iminde olabilen bilgilere telefon hattı, kablo ya da uydu ü zerinden modem ve klavye bağlantılı bir televizyon ekranı, bir kişisel bilgisayar ya da ö zel olarak

45 Edip KOŞAR VİDEO TEXT ü retilmiş bir terminalden herhangi birisi aracılığıyla ulaşabilmesini sağlayan sistemlerin genel adıdır.  G ü ncel bilgilere anında erişim ve başka ortamlara aktarılabilme avantajlarıdır.  Maliyetinin y ü ksek olması ise dezavantajıdır.

46 Edip KOŞAR VİDEOTEXT

47 Edip KOŞAR TELEKONFERANS Telekonferans sistemleri bir ç ok ü lkede uzaktan eğitim uygulamalarında yaygın olarak kullanılmaktadır. Bunun yanı sıra, ö rneğin, hastalığı ya da sakatlığı nedeniyle okula gidemeyen ö ğrencilerin evlerinden derslere katılabilmelerini ya da belirli bir dersi verecek ö ğretmenin,

48 Edip KOŞAR bulunmadığı durumlarda ö ğrencilerin başka bir okulda o dersi veren ö ğretmenin derslerini izleyebilmelerini sağlamak ü zere telekonferans sistemlerinden ö rg ü n eğitim uygulamaları i ç inde de yararlanmak olanaklı olmakta.

49 Edip KOŞAR Ancak, ü lkemizde ö rg ü n ya da uzaktan eğitimde bu sistemlerin kullanımı hen ü z yaygınlaşmamıştır  Telekonferans sistemleri, coğrafi olarak birbirinden uzak yerlerde bulunan kişi yada gruplar arasında ç eşitli teknolojik ara ç lar yardımıyla iletişim kurulmasını sağlamaktadır.

50 Edip KOŞAR Bu sistemlerden yalnızca ses iletimine dayalı olanı "audio telekonferans",ses ve hareketsiz grafik iletimine dayalı olanı "audio-grafik telekonferans", ses ve hareketli g ö r ü nt ü iletimine dayalı olanı ise "video telekonferans" adını almaktadır.

51 Edip KOŞAR TELEKONFERANS Ü R Ü NLERİ Offices, Smaller Areas Offices, Smaller Areas Team Products Group Systems SoundStation EX SoundStation SoundStation Premier SoundStation Premier EX with Satellite SoundPoint Pro VoiceStation 100

52 Edip KOŞAR AUDİO KONFERANS Audio konferans ses yoluyla ger ç ekleştirilebileceği gibi, aoudiografik konferansta olduğu gibi g ö r ü nt ü yada bilgi aktarımı yoluyla da ger ç ekleştirilebilir. Birden fazla yerleşim birimindeki insanlar arasındaki bağlantıyı sağlamak i ç in genel telefon sisteminden faydalanılır.

53 Edip KOŞAR AUDİO KONFERANS

54 Edip KOŞAR AUDİO-GRAFİK KONFERANS

55 Edip KOŞAR AUDİO KONFERANSIN YARARLARI Kurulumu, ç alıştırılması ve bakımının sağlanması diğerlerine g ö re daha ucuzdur, Telefon teknolojisini kullandığı i ç in b ü t ü n ö ğrencilere ulaşabilir. Ö ğrenci ve ö ğretmen ortama aşinadır. Bu y ü zden, kullanımı diğerlerine g ö re daha kolaydır,

56 Edip KOŞAR AUDİO KONFERANSIN YARARLARI Ö ğrenci ve ö ğretmenin direkt katılımını sağlayan etkileşimli bir ortamdır, Yazılı materyal, video ve bilgisayar ile kullanıldığında daha etkili olabilir.

57 Edip KOŞAR AUDİO KONFERANSIN DEZAVANTAJLARI  Ö ğretilecek olan bilgilerin g ö rsel yanı ö nem kazanıyorsa sınırlamalarla karşılaşılır.  Kullanıcı, başlangı ç ta eğitim aracını tanıyana kadar bir takım sınırlamalarla karşılaşabilir

58 Edip KOŞAR ETKİN KULLANIM İ Ç İN AUDİO KONFERANS  Etkileşime ve geri bildirime fırsat verebilmek i ç in konu dakikalık bloklar halinde sunulmalıdır,  Ö ğrencinin katılımı ve etkileşimine g ö re dersin yapısı değiştirilmelidir,  İşitsel ders i ç eriği g ö rsel (resim,slayt) efektlerle zenginleştirilmelidir. Daha sonra bu bilgiler elektronik posta ve benzeri elektronik ortamlarla kullanıcılara dağıtılabilir.

59 Edip KOŞAR VİDEO KONFERANS Uluslar arası haberleşme standartlarını kullanarak, güvenli bir şekilde ve yüksek performansla ses, görüntü ve bilgi aktarımını eş zamanlı olarak gerçekleştirebilen profesyonel sistemlerdir.

60 Edip KOŞAR VİDEO KONFERANS Videokonferans g ö r ü şmeleri noktadan noktaya (Point to Point ) ve Ç ok Noktalı ( Multipoint ) olmak uzere iki sekilde yapılmaktadır.

61 Edip KOŞAR Noktadan Noktaya ( Point to Point ) G ö r ü şme Bu tip videokonferans g ö r ü şmelerinde bir arayan bir de aranan lokasyon olmak ü zere iki taraf vardır. Bir ekranda karşı tarafın g ö r ü nt ü s ü diğer ekrandada arayan tarafın g ö r ü nt ü s ü g ö z ü kmektedir.

62 Edip KOŞAR Ç ok Noktalı ( Multipoint ) G ö r ü şme Bu tip videokonferans g ö r ü şmelerinde ikiden fazla lokasyon aynı anda g ö r ü şmektedirler. Bunun i ç in harici bir Ç oklu Konferans Ü nitesine ( MCU- Multipoint Control Unit ) veya MCU desteği olan bir u ç sisteme gerek vardır. Bu g ö r ü şmelerde yapılan ise MCU cihazı aranarak sanal odalardan birine katılmaktır.

63 Edip KOŞAR Daha sonra o sanal odada bulunan diğer sistemlerle beraber iletişime ge ç mektir. Toplantı şekline g ö re ekrana gelen g ö r ü nt ü konuşan kişinin ekrana gelmesi ve b ü t ü n seslerin mix edilerek her lokasyona bu seslerin iletilmesidir. Bir diğer toplantı şekli ise s ü rekli sunum ( Continouos Presence ) denilen ekranın d ö rde veya altıya b ö l ü nerek toplantıya katılan herkesin aynı anda g ö r ü nt ü lenmesidir

64 Edip KOŞAR VİDEO KONFERANS YARARLARI  Aynı anda birden ç ok yerde olabilmenizi sağlar,  Meslektaşlarınızla, ö ğrencilerinizle, ofis dışına ç ıkmadan kesintisiz, sık ve g ü venli iletişim kurmanızı sağlar,

65 Edip KOŞAR  Bedensel olarak bulunmadığınız ortamlarda sesiniz ve g ö r ü nt ü n ü zle sanki bedenen de ordaymış olduğunuz hissini verir ve iletişim i ç in g ö z g ö ze kontak kurabilme imkanı sağlayarak iletişimi g üç lendirir,  Zamanı, kaynakları ve parayı etkili kullanma imkanı verdiği i ç in yapılan eğitimin niteliğini artırır,

66 Edip KOŞAR  Verimliliği artırır,  Karar alma sürecini hızlandırır, gerektiğinde işinde uzman kişilere bağlanarak konuyla ilgili kesin bilgilere ulaşılmasını kolaylaştırır,  Ulaşımda harcanan zamanı, stresi ve maliyeti azaltır,  Riskleri ortadan kaldırır.

67 Edip KOŞAR VİDEO KONFERANS DEZAVANTAJLARI  Maliyet y ü ksekliği  Teknik alt yapıya bağımlı olma  Ö ğretmen eğitimi zorunluluğu  Program hazırlama zorluğu  Y ö netimin ö ğretmenden yapımcıya ge ç mesi

68 Edip KOŞAR VİDEOKONFERANS

69 Edip KOŞAR Video Konferansın Bileşenleri İstanbulFrame Relay GatewayMCU ISDN Şebekesi PBX Router Gatekeeper Ankara Almanya  Video Konferans ünitesi  ISDN Santral  Multiservice Router  MCU  IP-ISDN Gateway  Gatekeepr  Broadcast Server

70 Edip KOŞAR AKILLI SINIF

71 Edip KOŞAR AKILLI SINIF

72 Edip KOŞAR AKILLI SINIF


"Edip KOŞAR Görsel Araçlar Kitaplar Yazı Tahtaları Resimler Eşyalar/Modeller Grafikler Projektörl ü Araçlar İşitsel Araçlar Radyo Teyp Ses Bantları Ses." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları