Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Eğitimde Kullanılan Araçların Sınıflandırılması

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Eğitimde Kullanılan Araçların Sınıflandırılması"— Sunum transkripti:

1 Eğitimde Kullanılan Araçların Sınıflandırılması
Edip KOŞAR Eğitimde Kullanılan Araçların Sınıflandırılması Teknoloji Destekli Araçlar Görsel Araçlar İşitsel Araçlar Kitaplar Radyo Audio Text Yazı Tahtaları Teyp Teletext Resimler Ses Bantları Videotext Eşyalar/Modeller Ses CDleri Telekonferans Grafikler Audiokonferans Projektörlü Araçlar Videokonferans Görsel ve İşitsel Araçlar Film Makinesi Kapalı Devre Televizyon TV+Video Bilgisayar+Projeksiyon cihazı

2 Görsel Araçlar Kitaplar Ders Kitapları Öğretmen Kitapları
Edip KOŞAR Görsel Araçlar Kitaplar Ders Kitapları Öğretmen Kitapları Alıştırma Kitapları Kaynak Kitaplar

3 KİTAPLAR Sınıfta kullanılan görsel öğretim araçlarının başında gelir.
Edip KOŞAR KİTAPLAR Sınıfta kullanılan görsel öğretim araçlarının başında gelir. Eğitimde kitap kullanmanın amacı bilgiyi duyurmak, aktarmak, yorumlamak, korumaktır. Yararlanılan kitapları sayarsak:Ders kitapları, yardımcı ders kitapları, alıştırma ve test kitapları, öğretmen kılavuz kitapları, ünite el kitabı, ansiklopediler, sözlükler, hikaye kitapları gibi. Ders kitabını kullanmayı gerekli kılan nedenler: -organizasyon -ders kitabı bir öğretim aracıdır. -rahatlık -öğrenci değerlendirmesi

4 Ders Kitaplarının Yararları
Edip KOŞAR Ders Kitaplarının Yararları Ekonomiktir Bireysel öğrenmeye elverişlidir Öğrenmeyi yapısallaştırır Taşınması kolaydır Başka araçlarla birlikte kullanılabilir Belli bir konuda herkesin anlayabileceği, bir örnek ve ortak bilgi kaynağı oluşturur.

5 DERS KİTAPLARININ SINIRLILIKLARI
Edip KOŞAR DERS KİTAPLARININ SINIRLILIKLARI Bilgiler kısa sürede eskiyip kullanılmayabilir Sınıfta tek kaynak olarak kullanılmamalı, çünkü diğer görsel araçlar ihmal edilir. Nitelikli ders kitabı seçmek zaman alır. Bilgiler ana hatlarıyla aktarılır. Öğretimi kendi eksene etrafındadır. Bilgiler direk olarak sunulmamalı. Aksi taktirde ezbercilik artar ve tek bir kitap izlenmemelidir. Dar alanda birçok kavram iletilir.

6 Yeşil, Katlanabilir Tahta
Edip KOŞAR Görsel Araçlar Yazı Tahtaları Kara/Yeşil Tahta Yeşil, Katlanabilir Tahta Pazen Tahta Manyetik Tahta Bülten Tahtası Kara Tahta 6

7 YAZI TAHTALARI Edip KOŞAR Sınıflarda en yaygın kullanılan tahtalardır. Pratiktir, kolay ulaşılabilir öğretim materyalidir. Doğru kullanılırsa etkili olur. Günümüzde sabit, taşınır, katlanır, değişik renklerde, ebatlarda ve tarzlarda, tebeşirle veya özel keçe uçlu kalemle yazılan yazı tahtaları kullanılmaktadır. Amacı ve işlevlerine göre tahta çeşitleri: Yazı tahtası (kara yeşil tahta, çok amaçlı tahta)

8 Yazı Tahtasının Sınırlılıkları
Edip KOŞAR Yazı Tahtasının Sınırlılıkları Kullanıcı sırtını sınıfa dönmesinden dolayı sınıfla iletişim azalır. Uzun çok sık yazmak öğretmen için yorucudur. Sürekli yazı yazan öğrenciler monotonluğa alışır. Zaman planlaması zorlaşır. Öğretmenin yazdıkları okunaklı olmalı.

9 Yazı Tahtalarının Kullanımına Yönelik Öneriler
Edip KOŞAR Yazı Tahtalarının Kullanımına Yönelik Öneriler Kapsamlı çizim yada yazıları tahtaya dersten önce hazırlamalı Tahtaya yazmayı planlanılan ve onların yerleşimi önceden organize edilmeli. Öğrencilerle göz teması önemlidir. Değişik sunu teknikleri kullanılmalı. Yazı ve çizimler temiz, anlaşılır ve düzenli olmalıdır. Önemli kısımları belirtmek için renkli kalem kullanılmalıdır. Yazılan şeylerin önü kapanmamalıdır. Çizimden tasarruf sağlamak ve düzgün çizebilmek için cetvel, pergel gibi araçlar kullanılır.

10 Kapsamlı içerik dersten önce hazırlanmalı
Edip KOŞAR GÖSTERİ TAHTALARI Kullanımına Yönelik Öneriler: Kapsamlı içerik dersten önce hazırlanmalı Yazı ve yerleşim önceden düzenlenmeli Önceden yazılanlar kapatılmalı Konuşurken sınıfa dönülmeli Değişik sunu teknikleri kullanılmalı Yazılar temiz ve anlaşılır

11 Gerçek Eşya ve Modeller
Edip KOŞAR Gerçek Eşya ve Modeller Gerçek eşyalar; Somut ve kalıcı öğrenmeler sağlar Genellemeyi kolaylaştırır Bireysel olarak eğitim sağlar.

12 GERÇEK EŞYA VE MODELLER GENEL BAKIŞ
Edip KOŞAR GERÇEK EŞYA VE MODELLER GENEL BAKIŞ Özellikle ilköğretim öğretmenlerinin en çok yararlandıkları araçlar gerçek eşya ve modellerdir. Örnekler verirsek - öğretmenler toplama,çıkarma gibi basit işlemlerini öğretiminde fasulye, portakal, elma gibi nesnelerden yararlanırlar. -insan kulağının iç ve dış yapısını göstermede plastik kulak modeli -resim dersinde çizim alıştırmaları için çiçek,manzara,saksı gibi gerçek eşyalardan -yapıcı hikayeler yazdırmak için müze veya çevre gezilerinden yararlanılır.

13 GERÇEK EŞYALAR Edip KOŞAR Çevremizde öğretme-öğrenme amaçlı kullanabileceğimiz sayısız nesne var. Gerçek eşyalar,,öğrencilere somut ve kalıcı öğrenmeler sağlar. Öğrenilenlerin genellenmesini kolaylaştırılır Her bireyin kendi yeteneği ölçüsünde bireysel olarak eğitim görmesini sağlar. Öğretmeni uzun açıklamalar yapmaktan kurtarır. Somut,gerçek,kalıcı öğrenmeler sağlar. Soyut düşünce gelişmemiş küçük yaştaki çoçuklar da etkili olur.

14 MODELLER -gerçek eşyalar sınıfa getirilemeyecek kadar büyük
Edip KOŞAR -gerçek eşyalar sınıfa getirilemeyecek kadar büyük -gözlenemeyecek kadar küçük -satın alınmayacak kadar pahalı -çok kirli,tehlikeli yada hassas olabilir. -eşyanın gösterilmek istenen özellikleri açık olmayabilir yada bir ilke bazı materyallerle daha iyi öğretilebilir. Bu durumlarda ise model yada resim ,şema,grafik gibi görsel materyallerin kullanımı öğretme-öğrenme açısından daha pratik ve anlamlıdır. Modeller, bir gerçek eşyanın üç boyutlu temsilleridir. Asıl cisimden daha büyük,daha küçük olabildiği gibi temsil ettiği eşya ile aynı büyüklükte olabilir. Üç boyutlu insan modelleri,atom ve molekül modelleri,güneş ve çevresindeki gezgenler modeli,yapılması tasarlanan bina ve uçak maket modelleri gibi. Özellikle söküp,takılabilen,bundan dolayı iç detayların görünebilmesini sağlayan ,önemli detayların renk kullanılarak vurgulandığı modeller öğrencilere,gerek eşyanın sağlayamayacağı öğrenme tecrübeleri sağlar.

15 ÖZETLE ÖĞRETMEN: Kullanmadan önce eşya ve modeli iyi tanımalı
Edip KOŞAR Kullanmadan önce eşya ve modeli iyi tanımalı Nesnelerin görülebilir büyüklükte olmasına dikkat etmelidir. Derste nesneleri sadece gerektiği zaman göstermeli Modelin temsil ettiği nesnenin boyut,renk ve şeklini belirtmeli ve nesneyi sınıfta elden ele dolaştırmaktan kaçınmalıdır.

16 Tepegöz Projektörleri
Edip KOŞAR Tepegöz projektörleri; metin, çizim, grafik ve resim gibi önceden saydam bir materyal üzerine renkli ya da siyah - beyaz olarak hazırlanmış bilgilerin ekrana büyütülerek yansıtılması için ya da ders sırasında doğrudan üzerine yazılıp çizilerek ve gerektiğinde silinerek saydam bir yazı tahtası gibi kullanılabilen çok yönlü bir araçtır.

17 Edip KOŞAR Göze hitap eden tepegöz bir materyal üzerindeki görüntüyü büyüterek perdeye yansıtma temel işlevi üzerine yapılandırılmıştır. Tepegöz, üzerinde cam bir tabla bulunan bir kasa ve bu kasaya monte edilmiş,bir grup mercekle aynayı taşıyan bir başlık kutusundan oluşur.

18 TEPEGÖZLE SUNU YAPARKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
Edip KOŞAR TEPEGÖZLE SUNU YAPARKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Sunuya içeriği gösteren bir saydamla başlanmalıdır. Saydamı tepegöze doğru yerleştirmeye dikkat edilmelidir. Perde kullanılmıyorsa görüntünün yansıtıldığı alan pürüzsüz olmalıdır. Saydam değiştirirken açık bırakılmamalıdır. Sunucunun yüzü ekrana değil,öğrencilere dönük olmalıdır. Görüntü her öğrenci tarafından iyi görülebilmelidir. Görüntünün yansıya 90 derecelik açıyla gelmesi sağlanmalıdır. Yansıtılan görüntünün alt sınırının,izleyicilerin baş hizasından yukarı olmasına dikkat edilmelidir.

19 Tepegöz - Avantajlar Parlaklık Göz teması Kolay kullanım
Edip KOŞAR Tepegöz - Avantajlar Parlaklık Göz teması Kolay kullanım Düzenlenebilir Erişilebilirlik Kolay hazırlama Detaylı bir içeriği sunma Davranışlara etkisi Organizasyon ve tartışma

20 Tepegöz – Dezavantajlar
Edip KOŞAR Tepegöz – Dezavantajlar Önceden programlanamaz Bireysel kullanım için uygun değildir Hazırlık için süre gerektirir Görüntü yüksekliği faktörü

21 Tepegöz Yansıları Yansıtılacak olan resim, grafik, tablo ve metinler
Edip KOŞAR Tepegöz Yansıları Yansıtılacak olan resim, grafik, tablo ve metinler Özel asetat kalemi ile yazılıp-çizilebilir, veya Bilgisayarda hazırlanıp direkt çıktısı alınarak kullanılabilir. Ya da bilgisayarda hazırlanan materyalin kağıda alınan çıktısı fotokopi yoluyla saydama aktarılabilir

22 Yansılar yatay olarak hazırlanmalıdır.
Edip KOŞAR Yansılar yatay olarak hazırlanmalıdır. Yansıların Hazırlanması 22

23 Yansıların Hazırlanması
Edip KOŞAR Yansıların Hazırlanması YAŞADIĞIMIZ ÇEVRE VE DOĞA 23

24 Her yansıda tek bir kavram sunulmalıdır.
Edip KOŞAR Yansıların Hazırlanması Her yansıda tek bir kavram sunulmalıdır. yarıçap 24

25 Türkiye’de bilgisayar okur-yazarı oranları; olarak tespit edilmiştir.
Edip KOŞAR Yansıların Hazırlanması Türkiye’de Bilgisayar Okur-Yazarı Oranları Türkiye’de bilgisayar okur-yazarı oranları; 1998’ de %15, 1999’da %18, 2000’de %22 ve 2001 yılında ise %32 olarak tespit edilmiştir. 25

26 Edip KOŞAR Slayt Makinası Her bir gösterimde, bireysel olarak yerleştirilmiş, ufak, fotografik saydamların gösterimini sağlayan cihazdır. 26

27 Slayt Makinası – Avantajlar Sıralama Otomatik odaklama
Edip KOŞAR Slayt Makinası – Avantajlar Sıralama Otomatik odaklama Otomatik gösterim Koleksiyon oluşturma Bireysel kullanım 27

28 Slayt Makinası – Dezavantajları
Edip KOŞAR Slayt Makinası – Dezavantajları Slaytların iyi organize edilmemiş olması Sıkışık & kalabalık slaytlar Kolay hasar görebilmesi Maliyet 28

29 Genellikle her düzeyde ve her konuda kullanılbilir. Çoğunlukla,
Edip KOŞAR Slayt Makinası – Uygulamalar Genellikle her düzeyde ve her konuda kullanılbilir. Çoğunlukla, resim/sanat, coğrafya, biyoloji gibi derslerde kullanılır. 29

30 Dijital Kamera Çekilen filmler kolayca bilgisayara aktarılabilir.
Edip KOŞAR Dijital Kamera Çekilen filmler kolayca bilgisayara aktarılabilir. Filmler bir diskette, hafızada veya akıllı bir kartta saklanır. 30

31 Dijital Kamera Avantajlar Filmlerin dijital olması
Edip KOŞAR Dijital Kamera Avantajlar Filmlerin dijital olması Film saklama kapasitesi Yakınlaştırma özelliği Kolay kullanım 31

32 Dijital Kamera Uygulamalar Doğa resimleri
Edip KOŞAR Dijital Kamera Uygulamalar Doğa resimleri Öğretim metodlarının sınıf içinde görüntülenmesi Bir okulun tanıtımı 32

33 Projeksiyon Cihazı Elektronik bir tepegöz olarak nitelenebilir.
Edip KOŞAR Projeksiyon Cihazı Elektronik bir tepegöz olarak nitelenebilir. Grafiksel yazılımları sunmak amacı ile tasarlanmıştır 33

34 Projeksiyon Cihazı Avantajlar Monitor yansısı Bilgisayar kapasitesi
Edip KOŞAR Projeksiyon Cihazı Avantajlar Monitor yansısı Bilgisayar kapasitesi Etkileşim 34

35 Projeksiyon Cihazı Dezavantajlar Karanlık bir ortam gerektirir
Edip KOŞAR Projeksiyon Cihazı Dezavantajlar Karanlık bir ortam gerektirir Çözünürlük sorun olabilir Maliyet yüksektir 35

36 Projeksiyon Cihazı Uygulamalar Yazılımların gösterimi
Edip KOŞAR Projeksiyon Cihazı Uygulamalar Yazılımların gösterimi Elektronik bir ansiklopedinin taranması Internet bağlantısı Animasyonların gösterimi 36

37 Edip KOŞAR Opak Projektör Şeffaf olmayan materyallerin çok kuvvetli bir ışık kaynağı (~1000 watt) yardımı ile büyütülerek yansıtılmasını sağlayan cihazdır. 37

38 Opak Projektör Karanlık bir ortam gerektirir Hacim olarak büyüktür
Edip KOŞAR Opak Projektör Karanlık bir ortam gerektirir Hacim olarak büyüktür Çabuk ısınabilir Dezavantajlar 38

39 Edip KOŞAR AUDİO TEXT Audio text, kullanıcı kişinin ulaşmak istediği bilgilerin daha önceden ses kaydı biçiminde depolanmış olduğu bir bilgisayarla telefon aracılığıyla mesaj alışverişi yapabilmesini sağlayan bir sistemdir Kulanın kolaylıyı ve maliyetinin düşük olması avantajlarıdır Sınırlı iletişim ve kullanım darlığı ise dezavantajlarıdır.

40 Edip KOŞAR AUDİOTEXT

41 Edip KOŞAR TELETEXT Teletext,doğrudan yayın ya da uydu yayını yoluyla yayınladıkları metin ya da hareketsiz grafik biçimindeki bilgiler içinden kendi ilgi ve istekleri doğrultusunda seçtiklerini uygun donanımlı televizyon ekranına çağırabilmesini sağlayan bir sistemdir. Güncel bilgilere anında ulaşma ve maliyet düşüklüğü avantajlarındandır Tek yönlü iletişim ve zaman alıcı olması ise dezavantajlarıdır.

42 Edip KOŞAR TELETEXT

43 Edip KOŞAR VİDEO TEXT Video text, kullanıcı kişinin önceden bilgisayara depolanmış metin, hareketsiz ve hareketli grafik biçiminde olabilen bilgilere telefon hattı, kablo ya da uydu üzerinden modem ve klavye bağlantılı bir televizyon ekranı, bir kişisel bilgisayar ya da özel olarak

44 Edip KOŞAR VİDEO TEXT üretilmiş bir terminalden herhangi birisi aracılığıyla ulaşabilmesini sağlayan sistemlerin genel adıdır. Güncel bilgilere anında erişim ve başka ortamlara aktarılabilme avantajlarıdır. Maliyetinin yüksek olması ise dezavantajıdır.

45 Edip KOŞAR VİDEOTEXT

46 TELEKONFERANS Telekonferans sistemleri birçok
Edip KOŞAR TELEKONFERANS Telekonferans sistemleri birçok ülkede uzaktan eğitim uygulamalarında yaygın olarak kullanılmaktadır. Bunun yanı sıra, örneğin, hastalığı ya da sakatlığı nedeniyle okula gidemeyen öğrencilerin evlerinden derslere katılabilmelerini ya da belirli bir dersi verecek öğretmenin,

47 bulunmadığı durumlarda öğrencilerin başka bir okulda o dersi veren
Edip KOŞAR bulunmadığı durumlarda öğrencilerin başka bir okulda o dersi veren öğretmenin derslerini izleyebilmelerini sağlamak üzere telekonferans sistemlerinden örgün eğitim uygulamaları içinde de yararlanmak olanaklı olmakta.

48 Telekonferans sistemleri, coğrafi olarak birbirinden uzak yerlerde
Edip KOŞAR Ancak, ülkemizde örgün ya da uzaktan eğitimde bu sistemlerin kullanımı henüz yaygınlaşmamıştır Telekonferans sistemleri, coğrafi olarak birbirinden uzak yerlerde bulunan kişi yada gruplar arasında çeşitli teknolojik araçlar yardımıyla iletişim kurulmasını sağlamaktadır.

49 Bu sistemlerden yalnızca ses iletimine
Edip KOŞAR Bu sistemlerden yalnızca ses iletimine dayalı olanı "audio telekonferans",ses ve hareketsiz grafik iletimine dayalı olanı "audio-grafik telekonferans", ses ve hareketli görüntü iletimine dayalı olanı ise "video telekonferans" adını almaktadır.

50 TELEKONFERANS ÜRÜNLERİ
Edip KOŞAR TELEKONFERANS ÜRÜNLERİ Offices, Smaller Areas Team Products Group Systems SoundStation SoundStation Premier SoundPoint Pro SoundStation Premier EX with Satellite VoiceStation 100 SoundStation EX

51 Edip KOŞAR AUDİO KONFERANS Audio konferans ses yoluyla gerçekleştirilebileceği gibi, aoudiografik konferansta olduğu gibi görüntü yada bilgi aktarımı yoluyla da gerçekleştirilebilir. Birden fazla yerleşim birimindeki insanlar arasındaki bağlantıyı sağlamak için genel telefon sisteminden faydalanılır.

52 Edip KOŞAR AUDİO KONFERANS

53 AUDİO-GRAFİK KONFERANS
Edip KOŞAR AUDİO-GRAFİK KONFERANS

54 AUDİO KONFERANSIN YARARLARI
Edip KOŞAR AUDİO KONFERANSIN YARARLARI Kurulumu, çalıştırılması ve bakımının sağlanması diğerlerine göre daha ucuzdur, Telefon teknolojisini kullandığı için bütün öğrencilere ulaşabilir. Öğrenci ve öğretmen ortama aşinadır. Bu yüzden, kullanımı diğerlerine göre daha kolaydır,

55 AUDİO KONFERANSIN YARARLARI
Edip KOŞAR AUDİO KONFERANSIN YARARLARI Öğrenci ve öğretmenin direkt katılımını sağlayan etkileşimli bir ortamdır, Yazılı materyal, video ve bilgisayar ile kullanıldığında daha etkili olabilir.

56 AUDİO KONFERANSIN DEZAVANTAJLARI
Edip KOŞAR AUDİO KONFERANSIN DEZAVANTAJLARI Öğretilecek olan bilgilerin görsel yanı önem kazanıyorsa sınırlamalarla karşılaşılır. Kullanıcı, başlangıçta eğitim aracını tanıyana kadar bir takım sınırlamalarla karşılaşabilir

57 ETKİN KULLANIM İÇİN AUDİO KONFERANS
Edip KOŞAR ETKİN KULLANIM İÇİN AUDİO KONFERANS Etkileşime ve geri bildirime fırsat verebilmek için konu dakikalık bloklar halinde sunulmalıdır, Öğrencinin katılımı ve etkileşimine göre dersin yapısı değiştirilmelidir, İşitsel ders içeriği görsel (resim,slayt) efektlerle zenginleştirilmelidir. Daha sonra bu bilgiler elektronik posta ve benzeri elektronik ortamlarla kullanıcılara dağıtılabilir.

58 Edip KOŞAR VİDEO KONFERANS Uluslar arası haberleşme standartlarını kullanarak, güvenli bir şekilde ve yüksek performansla ses, görüntü ve bilgi aktarımını eş zamanlı olarak gerçekleştirebilen profesyonel sistemlerdir.

59 VİDEO KONFERANS Videokonferans görüşmeleri noktadan
Edip KOŞAR VİDEO KONFERANS Videokonferans görüşmeleri noktadan noktaya (Point to Point ) ve Çok Noktalı ( Multipoint ) olmak uzere iki sekilde yapılmaktadır.

60 Noktadan Noktaya ( Point to Point ) Görüşme
Edip KOŞAR Noktadan Noktaya ( Point to Point ) Görüşme Bu tip videokonferans görüşmelerinde bir arayan bir de aranan lokasyon olmak üzere iki taraf vardır. Bir ekranda karşı tarafın görüntüsü diğer ekrandada arayan tarafın görüntüsü gözükmektedir.

61 Çok Noktalı ( Multipoint ) Görüşme
Edip KOŞAR Çok Noktalı ( Multipoint ) Görüşme Bu tip videokonferans görüşmelerinde ikiden fazla lokasyon aynı anda görüşmektedirler. Bunun için harici bir Çoklu Konferans Ünitesine ( MCU- Multipoint Control Unit ) veya MCU desteği olan bir uç sisteme gerek vardır. Bu görüşmelerde yapılan ise MCU cihazı aranarak sanal odalardan birine katılmaktır.

62 Daha sonra o sanal odada bulunan diğer
Edip KOŞAR Daha sonra o sanal odada bulunan diğer sistemlerle beraber iletişime geçmektir. Toplantı şekline göre ekrana gelen görüntü konuşan kişinin ekrana gelmesi ve bütün seslerin mix edilerek her lokasyona bu seslerin iletilmesidir. Bir diğer toplantı şekli ise sürekli sunum ( Continouos Presence ) denilen ekranın dörde veya altıya bölünerek toplantıya katılan herkesin aynı anda görüntülenmesidir

63 VİDEO KONFERANS YARARLARI
Edip KOŞAR VİDEO KONFERANS YARARLARI Aynı anda birden çok yerde olabilmenizi sağlar, Meslektaşlarınızla, öğrencilerinizle, ofis dışına çıkmadan kesintisiz, sık ve güvenli iletişim kurmanızı sağlar,

64 Edip KOŞAR Bedensel olarak bulunmadığınız ortamlarda sesiniz ve görüntünüzle sanki bedenen de ordaymış olduğunuz hissini verir ve iletişim için göz göze kontak kurabilme imkanı sağlayarak iletişimi güçlendirir, Zamanı, kaynakları ve parayı etkili kullanma imkanı verdiği için yapılan eğitimin niteliğini artırır,

65 Karar alma sürecini hızlandırır, gerektiğinde işinde uzman kişilere
Edip KOŞAR Verimliliği artırır, Karar alma sürecini hızlandırır, gerektiğinde işinde uzman kişilere bağlanarak konuyla ilgili kesin bilgilere ulaşılmasını kolaylaştırır, Ulaşımda harcanan zamanı, stresi ve maliyeti azaltır, Riskleri ortadan kaldırır.

66 VİDEO KONFERANS DEZAVANTAJLARI
Edip KOŞAR VİDEO KONFERANS DEZAVANTAJLARI Maliyet yüksekliği Teknik alt yapıya bağımlı olma Öğretmen eğitimi zorunluluğu Program hazırlama zorluğu Yönetimin öğretmenden yapımcıya geçmesi

67 Edip KOŞAR VİDEOKONFERANS

68 Video Konferansın Bileşenleri
Edip KOŞAR Video Konferansın Bileşenleri Video Konferans ünitesi ISDN Santral Multiservice Router MCU IP-ISDN Gateway Gatekeepr Broadcast Server İstanbul Frame Relay Gateway MCU ISDN Şebekesi PBX Router Gatekeeper Ankara Almanya

69 Edip KOŞAR AKILLI SINIF

70 Edip KOŞAR AKILLI SINIF

71 Edip KOŞAR AKILLI SINIF


"Eğitimde Kullanılan Araçların Sınıflandırılması" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları