Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bilgisayar Grafiklerinin Tarihçesi İnönü Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bilgisayar Grafiklerinin Tarihçesi İnönü Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü."— Sunum transkripti:

1 Bilgisayar Grafiklerinin Tarihçesi İnönü Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü

2 1940 Öncesi Euclid (M.Ö ): “Geometrinin Babası” olarak da bilinir. Filippo Brunelleschi ( ): Mimar, heykeltraş, “mühendis” ve perspektifi keşfettiği öne sürülen İtalya Rönesansı’ nın öne çıkan ismidir. Rene Descartés ( ): Analitik geometri ve koordinat sistemini geliştiren matematikçidir. James Joseph Sylvester ( ): Matris gösterimini bulan matematikçidir.

3 1940’ lar Isaac Jacob Schoenberg ( ): “Spline fonksiyonu” tanımını ilk kullanan matematikçidir. 1946: ENIAC’ ın ortaya çıkışı 1947: İlk transistörün üretimi

4 1950’ ler Whirlwind I, ABD Donanması için bir uçuş simülatörü üretme çabası ile geliştirilmiştir. Çıktı birimi olarak ekran kullanılmıştır. Devamında üretilen Whirlwind II, ABD’ nin SAGE sistemi için bir temel oluşturmuştur. 1956’ da MIT’ de ilk transistörlü bilgisayar geliştirilmiştir.

5 1950’ ler Semi-Automatic Ground Environment (SAGE)

6 1960’ lar 1961: MIT mezunu Steve Russell PDP-1 () bilgisayarı için ilk bilgisayar oyunlarından olan Spacewar oyununu geliştirmiştir. Oyunun amacı yönetilen uzay gemisi ile rakip uzay gemilerini imha etmektir. 1962: Jack Bresenham doğru ve çember çizme algoritmalarını geliştirmiştir. 1962: Pierre Bézier, Renault’ ta çalışırken otomobil tasarımı için “Bézier eğrileri”ni kullanmıştır. 1963: Ivan Sutherland MIT Lincoln laboratuarında bilinen ilk bilgisayar destekli tasarım aracı (CAD) olan Sketchpad’i geliştirmiştir. 1967: Douglas Carl Engelbart ilk bilgisayar faresini üretmiştir.

7 1960’ lar “Perhaps the best way to define computer graphics is to find out what it is not. It is not a machine. It is not a computer, nor a group of computer programs. It is not the know-how of a graphic designer, a programmer, a writer, a motion picture specialist, or a reproduction specialist. Computer graphics is all these – a consciously managed and documented technology directed toward communicating information accurately and descriptively.” Computer Graphics, by William A. Fetter, 1966

8 Spacewar! Ekran Görüntüsü

9 Sketchpad Ayrıca:

10 1970’ ler 1971: Henri Gouraud, “Gouraud Shading” olarak da bilinen nesne gösterim yöntemini icat etmiştir. 1973: Bui Tuong Phong, öne sürdüğü yöntemle Gouraud’ dan daha gerçekçi görüntüler elde etmiştir. 1973: SIGGRAPH kurulmuştur. 1974: La Faim/Hunger (Açlık) filmi yayınlandı. 1975: Benoit Mandelbrot,fraktal geometrisini açıklamıştır. Bağımsız kare tabanlı canlandırmanın ilk olarak uygulanışı.

11 1980’ ler 1980: Turner Whitted, ışın izleme fikrini ilk olarak ortaya atmıştır. Bu sayede yansıtıcı yüzeylerin oldukça gerçekçi bir şekilde görüntülenebileceğini öne sürmüştür. Yöntemin aşırı boyutta hesaplama gerektirmesi, o dönemin bilgisayarlarında uygulanmasını neredeyse imkansız kılmıştır. 1984: Apple, ilk Macintosh bilgisayarı piyasaya sürmüştür. Bu bilgisayar ilk grafiksel arayüze sahip olan bilgisayardı. 1985: Commodore, ilk Amiga bilgisayarı piyasaya sürmüştür.

12 Photon Paint, Amiga (1989)

13 1980’ler 1987: Video Graphics Array (VGA) standartı IBM tarafından geliştirilmiştir. Günümüzde de kullanılmakla birlikte önümüzdeki senelerde yerini HDMI standardının alması öngörülmektedir. 1986, 1988: Luxo Jr. ve Tin Toy kısa animasyon filmleri Pixar tarafından yapıldı.

14 1990’ lar 1992: OpenGL standartlarının tanımlanması 1990, 1992: Windows 3.0 ve Windows 3.1 Microsoft tarafından geliştirildi. 1993: Jurassic Park’ ta görsel efektler ve 3B dinazor modelleri kullanıldı. 1994: Sony, Playstation oyun konsolunu piyasaya sürdü. 1994: 69,451 çokgenden oluşan Stanford tavşanı modeli oluşturuldu. 1995: Toy Story, Pixar 1995: Microsoft Windows 95’i piyasaya sürdü. 1995: Microsoft DirectX 1.0 geliştirildi. Amaç Windows 95 üzerinde daha hızlı ve kaliteli görüntüler elde etmekti.

15 1990’lar 1996: John Carmack ve ekibi Quake oyununu piyasaya sürdü. Oyunda 3B oyuncu ve canavar modelleri kullanıldı. Oyun mekanı da 3B olarak modellenmiştir. 1996: 3dfx Interactive, 3Dfx Voodoo olarak da bilinen çipi OEM ürün olarak bilgisayar üretici firmalara satmıştır. 1999: nVidia GeForce 256 grafik çipini ilk GPU olarak tanıtmış ve GPU terimini popülerleştirmiştir. 1999: The Matrix serisinin ilk filmi yayınlandı. Filmde o zamana kadar pek görülmemiş (mermi zamanı vb.) görsel efektler kullanılmıştır.

16 3B Modelleme, Jurassic Park

17 Mermi Zamanı Efekti, The Matrix

18 2000’ ler 2001: Remedy Entertainment Max Payne oyununu geliştirdi. Oyunun öne çıkan özelliklerinden biri mermi zamanı efekti içermesiydi. 2001: Microsoft Xbox oyun konsolunu piyasaya sürdü. 2003: Hitachi, Sony, Philips ve Silicon Image firmaları HDMI standartını geliştirdi. 2004: PCI Express bağlantı standartı ortaya çıktı ve zamanla AGP’ nin yerini aldı. 2004: Birleşik aydınlatma ve gölgeleme modeli ile karmaşık canlandırma betiklerini içeren idTech 4 oyun motoruyla geliştirilmiş Doom 3 oyunu satışa sunuldu.

19 2000’ ler 2007: Yüksek çözünürlüklü modeller (10 milyon çokgene kadar) oluşturulabilen Zbrush modelleme yazılımının 3.1 sürümü piyasaya çıktı. 2008: Benjamin Button'ın Tuhaf Hikayesi filmi yayınlandı. Başroldeki Brad Pitt’ in yüz ifadeleri, 3B olarak modellenen Benjamin Button karakterine oldukça gerçekçi bir şekilde oturtulabilmiştir. 2009: Arttırılmış gerçeklik ve ileri düzey hareket yakalama teknikleri kullanılan, yapımı teknolojik seviyenin yetersizliği nedeniyle ertelenen Avatar filmi yayınlandı. 2012: Oculus Rift sanal gerçeklik sisteminin geliştirme prototipi tanıtıldı.

20 ZBrush

21 İleri Düzey Hareket Yakalama, Avatar

22 Arttırılmış Gerçeklik, Avatar

23 Nihai Hedef veya Daha Fazlası Bilgisayar grafikleri için nihai amaç, gerçekliğin tam anlamıyla bilgisayar ortamında oluşturulabilmesidir. Ancak kimilerine göre bunun da ötesinde hedeflerin ileride oluşabilme ihtimali bulunmaktadır.


"Bilgisayar Grafiklerinin Tarihçesi İnönü Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları