Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Videodan Model Olma İnsan hayatında öğrenmelerin çoğu bireylerin etraflarındaki kişileri izlerken meydana gelmektedir.gelmektedir Gökhan İnce – Elmas Seyhan.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Videodan Model Olma İnsan hayatında öğrenmelerin çoğu bireylerin etraflarındaki kişileri izlerken meydana gelmektedir.gelmektedir Gökhan İnce – Elmas Seyhan."— Sunum transkripti:

1 Videodan Model Olma İnsan hayatında öğrenmelerin çoğu bireylerin etraflarındaki kişileri izlerken meydana gelmektedir.gelmektedir Gökhan İnce – Elmas Seyhan 1 Tohum Türkiye Otizm Erken Tanı ve Eğitim Vakfı

2 Videodan Model Olma Akranlarını Gözleyerek 2

3 Videodan Model Olma Videoyu izleyerek 3

4 Videodan Model Olma Yetişkinleri gözleyerek 4

5 Oturumun Ana Hatları  Videodan Model Olma Nedir?  Videodan Model Olmanın Avantajları 5  Videodan Model Olmanın Basamakları  Videodan Modelin Olmanın Kullanım Alanları

6 Videodan Model Olma Nedir? Videodan model olma,  var olan davranışları geliştirmek ve yeni davranışlar öğretmek amacıyla  uygun örneklerin videosunu çekip izletilerek öğretilmesidir. 6

7 Etkinlik İzleyeceğiniz videoyu düşünerek,videoyu  Videodan model olma yapmak için öğrencinin hangi becerilere sahip olması gerektiğini günlüklerinize yazınız.  Yazdıklarınızı grubunuzla paylaşınız.

8 Videodan Model Olmanın Avantajları  Dikkat çeker  Tekrar fırsatı sağlar  Genellemeyi kolaylaştırır  Veri almayı kolaylaştırır  Maliyeti düşüktür  Öğrenmeyi zaman ve mekana bağlı olmaktan kurtarır.

9 Etkinlik  Videodan model olmanın avantajlarını, 2 dakikada yanınızdaki arkadaşınıza anlatınız.  Arkadaşınızın size anlattıklarını grupla paylaşınız. 9

10 Videodan Model Olmanın Kullanım Alanları  Akademik beceriler  İletişim becerileri  Günlük yaşam becerileri  Sosyal beceriler  Özbakım becerileri  Günlük Yaşam Becerileri 10

11 Akademik Beceriler 11

12 Akademik Beceriler 12

13 Akademik Beceriler 13

14 İletişim Becerileri 14

15 İletişim Becerileri Duyguları ifade etmek 15

16 İletişim Becerileri 16

17 Günlük Yaşam Becerileri 17

18 Günlük Yaşam Becerileri 18

19 Günlük Yaşam Becerileri 19

20 Günlük Yaşam Becerileri 20

21 Sosyal Beceriler 21

22 Sosyal Beceriler 22

23 Özbakım Becerileri 23

24 Özbakım Becerileri 24

25 Özbakım Becerileri 25

26 Etkinlik  Video modelle öğretime ilişkin araştırmaları inceleyiniz ve günlüklerinize not ediniz.  En çok hangi beceri alanlarına yönelik araştırma yapılmıştır?  Grupla paylaşınız. 26

27 Videodan Model Olmanın Basamakları 1.Hedef davranış belirlenir. 2.Senaryo yazılır. 3.Ekipman ve ortamı hazırlanır. 4.Modeller seçilir ve eğitilir. 5. Video kaydı yapılır. 6.Veri formu ve grafik hazırlanır. 7.Başlama düzeyi verisi toplanır. 8.Öğretim yapılır. 9.Genellemeyi planlanır. 27

28 Videodan Model Olmanın Basamakları 1- Hedef davranış belirlenir. Hedef Davranış: Öğrenci videodan izlediği motor becerileri, 5 saniye içinde bağımsız olarak taklit eder. 28

29 Etkinlik  Çalıştığınız öğrencilerden taklit ve etkinlikle meşgul olma ön koşul becerilerine sahip bir öğrenci belirleyin  Belirlediğiniz öğrencinin ihtiyacına yönelik bir hedef davranış yazıp grubunuzla paylaşınız. 29

30 Videodan Model Olmanın Basamakları 2. Senaryo yazılır.  Örnek senaryoları inceleyiniz. 30

31 Etkinlik  Öğrenciniz için belirlediğiniz hedef davranışla ilgili bir senaryo yazıp grubunuzla paylaşınız. 31

32 Videodan Model Olmanın Basamakları 3.Ekipmanı ve ortam hazırlanır.  Ortamın aydınlık olması  Ortamda çocuğun dikkatini dağıtacak unsurların olmaması 32

33 Videodan Model Olmanın Basamakları 4. Modeller seçilir ve eğitilir.  model seçilir  senaryo paylaşılır senaryo paylaşılır  pratik yaptırılır 33

34 Etkinlik  Senaryoyu arkadaşınızla paylaşınız.  Çekim öncesi prova yapınız. 34

35 Videodan Model Olmanın Basamakları 5. Video kaydı yapılır.  Hedeflenen davranışlar seçilmiş video kayıt cihazına kaydedilir. cihazına kaydedilir.  Kayıt çeşitlendirilerek içlerinden en uygunu seçilmelidir. 35

36 Etkinlik  Video çekiminizi yapınız. 36

37 Videodan Model Olmanın Basamakları 6. Veri formu ve grafik hazırlanır. Videodan Nesneli Motor Taklit 37 ÖğretimGenelleme Marakas Zil Tef

38 Etkinlik Videoyu izleyiniz  Videodaki hedef davranışla ilgili veri formu oluşturunuz.  Grubunuzla paylaşınız. 38

39 Videodan Model Olmanın Basamakları Videodan Öğretimle Sembolik Oyun 39 Sözel Motor Otobüs geldi Dede bindi Kız bindi Düdüt

40 Videodan Model Olmanın Basamakları 7. Başlama düzeyi verisi toplanır.  Öğretime başlamadan önce mutlaka başlama düzeyi verisi alınmalıdır.  Programdaki gelişimler takip edilmelidir. 40

41 Videodan Model Olmanın Basamakları 8. Öğretim yapılır.  İpucu İpucu  Pekiştirme 41

42 Videodan Model Olmanın Basamakları 9. Genelleme planlanır.  Farklı ortam  Farklı kişi  Farklı araç-gereç 42

43 Teşekkürler...


"Videodan Model Olma İnsan hayatında öğrenmelerin çoğu bireylerin etraflarındaki kişileri izlerken meydana gelmektedir.gelmektedir Gökhan İnce – Elmas Seyhan." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları